Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Druga generacija Hondinog mališana Fit (u Evropi Jazz) je doživela još jednu preradu u režiji japanske tjuning kompanije Mugen (na japanskom "neograničeno"). Naime, posle dva aero body paketa iz oktobra prošle godine (agresivno stilizovani RS Aero Kit i nešto uzdržaniji L/G Aero Kit), Mugen je na ovogodišnjem Tokyo Auto Salonu (japanski sajam tjunera) predstavio još atraktivniji model, nazvan Mugen Fit F154SC. Sem agresivnog aerodinamičkog paketa (prošireni blatobrani, ispupčeniji pragovi, modifikovani branici, novi spojleri, dodatni otvori za vazduh, veliko zadnje krilo, atraktivniji točkovi, nova maska hladnjaka, svetla za maglu i nova kućista prednjih svetala), Fit F154SC karakteriše i dorađeni 1,5 litarski četvorocilindrični agregat (zahvaljujući kompresoru sada raspolaže sa 150KS i 184Nm obrtnog momenta), zatim sportsko ogibljenje, pojačane kočnice, novi sportski izduvni sistem sa dva završetka, širi trag točkova i modifikovana unutrašnjost (sportska sedišta i volan, aluminijumske pedale).




Reklama


Početak nove godine je doneo i nove popuste na domaćem auto tržištu. Tako je u Srbiju stigla ograničena serija Peugeota 206 sedan, koji se sa benzinskim motorom od 1,4 litra (snage 55kW/ 75KS) i prilično bogatim paketom opreme može nabaviti za 10.990 evra (sa uračunatim PDV-om). Standardni paket opreme podrazumeva, između ostalog, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizače prednjih stakala, servo upravljač, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, prednja svetla za maglu, radio/CD sa dva zvučnika i naravno klima uređaj. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu). Više o Peugeotu 206 sedan 1,4 možete pročitati OVDE.

Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 7 odsto. Za modele CR-V i Legend popust iznosi 3%, za FR-V i Civic sedan 5%, za Accord i Civic hatchback (sa troja i petora vrata) 7%, a za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Ova prodajna akcija traje sve do kraja januara, a uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-914 i 2010-926, www.deltaauto.co.yu).

Popuste na automobile proizvedene u 2007. godini odobrava ovlašćeni uvoznik i distributer Citroena za Srbiju, firma Vitro Group (Radnička 22, tel. 011/35 38 555, internet: www.citroen.co.yu). Popusti, zavisno od modela, iznose od 5 do 10 odsto (ovde i napomena da je količina ovih vozila ograničena).

Prodavci Opela u Srbiji prilikom kupovine Opel Merive po ceni od 14.390 evra poklanjaju besplatnu dodatnu opremu (el. podizači prednjih stakala, radio i CD MP3 plejer, klima uređaj i podesivo sedište vozača po visini) za model Essentia 1,4EXP. Uz model Meriva Enjoy 1,4EXP na poklon se dobijaju kožni upravljač, CD MP3 plejer, klima uređaj, elektro-podesivi retrovizori sa grejačima i sportski 15-inčni naplatci od lake legure. Za dizel model Meriva 1,3DTJ sa paketima opreme Essentia i Enjoy odobrava se popust u iznosu od 800 evra. Uz kupovinu Opel Zafira Essentia (iz ove ponude su isključeni modeli Essentia 1,9DTL i 1,7DTJ) dobijaju se besplatno audio komande na upravljaču, klima uređaj, prednja svetla za maglu i radio CD 30, a uz model Zafira Enjoy dobijaju se kožni upravljač, klima uređaj, prednja svetla za maglu, fleksibilni sistem pakovanja sa mrežom za prtljažnik, sedište Comfort Pack 1 (za vozača), naslon za ruku za prednje sedište, elektronski program stabilnosti (ESP) i radio CD 30 sa audio komandama na upravljaču.

Zastava odobrava popust za Zastavu 10, i to 10% na baznu cenu, za vozila bez klime (paket STANDARD, STANDARD+ , COMFORT) i 12% za vozila sa klima uređajem (paket DYNAMIC, IMPRESIONANTE). Popust važi za sve gotovinske i avansne, uplate putem odobrenog kredita i lizinga. Popust se primenjuje zaključno sa 31.01.2008. godine.

Na popustu su i Chevroletovi modeli Spark, Aveo sa troja i petora vrata, kao i Aveo sedan sa 4 vrata. Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, osnovni Aveo sa 3 vrata košta 8650 evra, a cene za Aveo sedan počinju od 9510 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima možete naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu



Na salonu automobila u Briselu korejska Kia evropskoj publici predstavlja svoj novi SUV model KND-4, koji je doduše za sada samo u formi koncept automobila ali koji očigledno najavljuje kako bi mogli da izgledaju neki budući SUV modeli ove korejske fabrike (KND-4 je inače premijerno prikazan prošle godine na salonu u Seulu). Dizajn KND-4, po rečima fabrike, izražava dinamiku, snažan karakter i individualnost, sa jasnom željom da se dopadne kupcima, koji se aktivno bave sportom i ruše tradicionalne barijere između urbanog i ruralnog. Za dopadljivost se brine već i sama boja u koju je ofarban automobil. Pažnju privlače i točkovi od 20 inča (gume 245/40 R 20), LED svetla napred i pozadi, visoki klirens, kratki prepusti karoserije, visoka bočna linija, širok C stub i futuristička kabina sa diskretnim osvetljenjem (za izgled je inače odgovoran Kijin dizajnerski centar u gradu Namyang). U Kiji tvrde da KND-4 (inače četvorosed) poseduje izuzetne off-road mogućnosti, čemu doprinose kako visoki klirens (rastojanje od tla), tako i pomenuti kratki prepusti. Naravno, i pogon je na sve točkove sa tzv. ATT sistemom, koji automatski raspoređuje obrtni moment na točak ili točkove sa najboljim prianjanjem. Motor je četvorocilindrični 2,2 litarski dizelaš, a dimenzije ovog koncepta izgledaju ovako: dužina/širina/visina - 4466 mm/1860 mm/1600 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2630 mm.




 

Izvor : www.blic.co.yu

Posle kritika zbog lika zrikavog Mao Cetunga u jednoj reklami objavljenoj u španskoj štampi, proizvođač automobila Citroen zamenio je kineskog lidera ljutitim Napoleonom. Reklama sa zrikavim Mao Cetungom sa grimasom na licu uvredila je neke Kineze u Španiji, zbog čega se francuski proizvođač automobila izvinio i obećao da više neće koristiti tu sliku. U novoj verziji reklame, koja je u četvrtak objavljena u španskoj štampi, pojavljuje se francuski car, ljutitog izraza lica, iznad modela Citroena, sa istim sloganom kao u reklami sa Maoom: "Vratite Cezaru ono što je Cezarovo".



Na internetu su se pojavile špijunske fotografije skoro u potpunosti nemaskiranog Aston Martina Rapide u serijskoj verziji, koji je u formi koncept vozila inače predstavljen pre dve godine na salonu automobila u Detroitu. Neke velike potrebe za maskiranjem ove sportske kupe-limuzine sa 4 vrata u stvari i nema, jer ako je suditi po ovim slikama, budući serijski Rapide će biti veoma sličan istoimenom konceptu od pre dve godine, koji je odmah osvojio simpatije javnosti svojim izgledom (manjih izmena će jedino biti na zadnjem delu). Ovde i podsećanje da je bivši vlasnik Aston Martina, američki Ford, u jednom trenutku stopirao planove o serijskoj proizvodnji Rapidea, ali je novi vlasnik britanske marke (konzorcijum na čelu sa Davidom Richardsom) ipak odlučio da se krene sa proizvodnjom ovog modela. Aston Martin je Rapide postavio na platformu modela DB9, od koga je pozajmljen i V12 agregat, ali koji će umesto standardnih 450KS u Rapideu razvijati nešto veću snagu (oko 480 konja). Zvanična promocija se očekuje tokom 2009. godine, kada će se Rapide sukobiti sa sličnim modelima, kao što su Mercedes CLS i Maserati Quattroporte, a uskoro se očekuju i Fisker Karma, Porsche Panamera, Audi A7 i sličan model iz BMW-a. Prema sadašnjim informacijama, proizvodnja Rapidea se neće odvijati u Velikoj Britaniji, već u pogonima nekog od maloserijskih evropskih proizvođača (pominju se austrijska Magna-Steyr, nemački Karmann, italijanski Pininfarina).




Grupa Fiat je tokom prošle godine u Evropi prodala 1.249.092 automobila, što predstavlja rast od 7,1% u odnosu na 2006., kada je kupce našlo 1.116.067 automobila ove italijanske kompanije (podaci se odnose na zemlje članice EU i EFTA). Grupa Fiat je povećala i svoj udeo na evropskom tržištu, koji sada iznosi 7,8%, dok je 2006. bio 7,4%. Sam Fiat je prošle godine u Evropi prodao 976.981 automobil (+8,8% u odnosu na 2006.), čime je njegov udeo porastao sa 5,7 na 6,1%. Alfa Romeo je plasirao 144.422 svoja automobila (minus od 0,8%), a Lancia 122.054 vozila ili 4,8% više nego 2006. Udeo Alfa Romea na evropskom tržištu je ostao neizmenjen i iznosi 0,9%, dok je udeo Lancije povećan sa 0,7 na 0,8%. Tokom 2007. je inače na teritoriji EU+EFTA zemalja prodato skoro 16 miliona vozila ili za 1,1% više nego 2006. godine. 



Belgijski maloserijski proizvođač automobila Gillet je na domaćem terenu salona automobila u Briselu (počeo 15. januara) publici predstavio novu, već petu evoluciju svog sportskog kupe modela Vertigo, koji se po prvi put pojavio još pre 16 godina (u osnovi ovo je trkački automobil legalizovan za svakodnevni saobraćaj). Ovu najnoviju evoluciju Vertiga pokreće verzija Alfinog V6 motora zapremine 4,0 litra, koji je uz malu masu vozila (recimo, šasija od karbon fibera je teška samo 58 kg!) zaslužan za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od samo 3,26 sekundi. Cena ? Prava sitnica...135.000 evra.




Reklama


Redizajnirani Ford Focus smo mogli da vidimo u septembru (hatchback verzija sa 3 i 5 vrata) i decembru (karavan verzija) prošle godine, a na salonu automobila u Briselu Ford ovih dana premijerno predstavlja i obnovljeni Focus u sedan, odnosno klasičnoj limuzinskoj varijanti sa 4 vrata. Prvo što kod obnovljenog Focusa sedan upada u oči je naravno njegov novi izgled. Mnogi će s pravom reći da tek sada izgleda onako kako je trebalo od samog početka, jer koliko je prvi Focus iz 1998. godine bio atraktivno dizajniran (i predstavljao drastičan rez od svog prethodnika Ford Escorta), toliko je novi Focus iz 2004. bio dizajnerski neupadljiv i neubedljiv. Ipak, posle tri godine provedene na tržištu, u Fordu su konačno odlučili da je vreme za opsežan ristajling postojećeg modela. Rezultat ? Prosto je neverovatno koliko je u stvari bilo malo potrebno da se od neupadljivog Focusa dobije daleko privlačniji automobil kompakt klase. Zasluga pripada Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, pa Focus sedan za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom. Što se palete motora tiče, tu promena nema. I dalje je u ponudi široka paleta benzinskih i dizel agregata iz prethodnog modela, tačnije benzinci imaju snagu u rasponu od 80 do 145KS, dok dizelaši razvijaju između 90 i 136KS. Prodaja obnovljenog Focusa sedan u Nemačkoj zvanično startuje 23. februara.

    



Volkswagen je saopštio da će na predstojećem februarskom salonu automobila u Čikagu (Chicago Motor Show) premijerno izložiti svoj novi MPV model za sedam putnika, nazvan Routan (namenjen pre svega američkim kupcima). Ime Routan je inače kovanica od engleske reči "route" (put, ruta) i "an" (ovo "an" Volkswagen dodaje na kraj imena svojih evropskih MPV modela, kao što su Touran, Sharan i Multivan). Volkswagen je Routan (dužine preko 5 metara) razvio zajedno sa američkim Chryslerom LLC, što u praksi znači da se bazira na Chryslerovom modelu Town and Country (u Evropi Voyager), ali će u odnosu na njega Routan naravno dobiti karakteristična dizajnerska obeležja nemačke marke na eksterijeru i interijeru. Routan će se proizvoditi u Chryslerovoj fabrici u kanadskom Windsoru, gde se već sklapaju Dodge Grand Caravan i pomenuti Chrysler Town and Country. Novi Routan je uz upravo predstavljeni Passat CC (o njemu više OVDE) deo Volkswagenovog plana, koji predviđa da do 2018. godine ove nemačka marka u SAD-u poveća svoju prodaju na 800.000 automobila godišnje.  



Na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu svoje modele izlaže pet kineskih auto kompanija, a jedna od njih je i BYD Auto, koji je najveću pažnju privukao svojim hibridnim automobilom F6DM (Dual Mode). Radi se o limuzini čiji radijus kretanja na elektropogon iznosi oko 60 milja (96 km), a dodatnih 190 milja (305 km) autonomije se dobija kada se uključi i benzinski motor koji puni baterije. Same baterije se inače pune 9 sati, ali postoji i opcija brzog punjenja, odnosno za punjenje 50% kapaciteta baterija potrebno je samo 10 minuta. Prodaja ovog modela inače u Kini počinje tokom ove godine, dok komercijalizacija u SAD-u neće početi pre 2010. godine.



 

 

Dva modela iz BMW-ove grupacije su nedavno prošla kroz tretman u kompaniji H&R, specijalizovanoj za dorade ogibljenja. Tako je Mini Clubman dobio za 35 mm spušteno ogibljenje (zasluga novog seta opruga) i H&R distancijale. Pomenute opruge i distancijali se mogu ugraditi u sve verzije Minija Clubman (Cooper, Cooper D i Cooper S), a rezultat svega jeste niže težište automobila, širi trag točkova, bolje vozne osobine i nešto dinamičniji izgled. I novi BMW serije 1 Coupe je takođe dobio spušteno ogibljenje (za 40 do 60 mm) i aluminijumske H&R TRAK+ distancijale, što ovoj "jedinici" obezbeđuje dinamičnije vozne osobine i još atraktivniji izgled.




Iako će zvanična promocija serijske verzije novog Dodgea Challenger biti održana početkom februara meseca na salonu automobila u Čikagu (Chicago Motor Show), zahvaljujući spretnim lovcima na automobilske novitete, u prilici smo da pre vremena vidimo konačan izgled ovog toliko željno očekivanog automobila. Prema ovim slikama, serijski primerak se tek neznatno razlikuje od koncept automobila, odnosno razlike se svode na modifikovana zadnja svetla, jednostavniji prednji gril, veće retrovizore i doterane kvake na vratima. Chrysler (vlasnik Dodgea) je inače već krajem prošle godine obelodanio cenu za model Challenger SRT8 (u SAD-u iznosi 37.995 dolara), čija je pretprodaja već počela 3. decembra 2007. (ponuđena je limitirana serija od 5000 primeraka). Koliko je interesovanje Amerikanaca za ovaj model pokazuje i podatak da je već prvog dana prodaje čak 4300 kupaca položio depozit za kupovinu Challengera (isporuka će inače početi ove jeseni). Pomenuti kupci će biti u prilici da svoj primerak Challengera SRT8 (sa 6,1 litarskim V8 HEMI motorom) dobiju u tri boje: crnoj, srebrnoj i HEMI narandžastoj (bez obzira na izabranu boju, svi primerci će na karoseriji imati dekorativne trkačke trake). Nakon Challengera SRT8 slediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da budu objavljene (to se očekuje sredinom ove godine). Kako bilo, Dodge će paletu Challengera naknadno proširiti i 3,5 litarskim V6 (u paru sa 4-stepenim automatikom) i 5,7 litarskim V8 motorom (ovaj potonji sa 5-stepenim automatikom i 6-stepenim manuelnim menjačem). Pomenuti 3,5L V6 agregat bi za nekoliko godina trebalo da bude zamenjen Chryslerovim 4,0 litarskim V6 agregatom, a SRT bi već u modelu za 2010. godinu mogao da dobije veći i jači 6,4 litarski motor sa 450 do 500KS. Modeli sa manuelnim menjačem dobiće i novi HSA sistem (Hill Start Assist) za pomoć prilikom starta na uzbrdici. Planovi dalje predviđaju i promociju kabriolet verzije, i to već u 2009. godini. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa gumama širine 245 mm), audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov).

 



Kao što je bilo i najavljeno, Land Rover (ove godine inače slavi 60 godina postojanja) je na salonu automobila u Detroitu predstavio svoju novu studiju, zvanično nazvanu LRX Concept. U osnovi, ovde se radi o konceptu kompaktnog SUV-a, čije se serijska verzija neće pojaviti pre 2009. ili 2010. godine. Kako bilo, novi LRX Concept je dugačak 4,35 metra, visok 1,55 metra, što znači da je od bratskog modela Freelander (na kome se bazira) i kraći i niži. Pogon je hibridni, odnosno LRX Concept ima ugrađen 2,0 litarski dizelaš i elektromotor, pa njegova emisija CO2 iznosi samo 120 g/km. Koncept namenjen izlaganju na salonu u Detroitu ima točkove veličine 20 inča, dok njegov klirens iznosi samo 130 mm (pogon je naravno stalni na sva četiri točka, a tu je i Hill Descent Control sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo). Od ostalih detalja treba izdvojiti dugačka vrata (sa staklima bez okvira), bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema, veliki stakleni panoramski krov i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima. U unutrašnjosti ovog koncepta ima mesta za četiri osobe, u kokpitu se nalaze dva ekrana (osetljiva na dodir) i samo nekoliko prekidača (od kojih je najupadljiviji onaj za  kontrolu 4x4 pogona), produžena centralna konzola i frižider, a u kabini preovlađuje koža u dve boje i polirani aluminijum.

VIDEO : Land Rover LRX Concept




Prema prvim pristiglim rezultatima poslovanja za prošlu godinu, britanske kompanije Land Rover i Jaguar (koje će uskoro od Forda za dve milijarde dolara preuzeti indijski Tata Motors) su tokom 2007. poslovale daleko bolje nego 2006. godine. To posebno važi za Land Rover, koji je prošle godine prvi put u svojoj istoriji (ove godine inače slavi 60 godina postojanja) prodao više od 200.000 vozila (tačnije 226.395 ili za 17,6% više nego 2006.). Deo zasluga za to pripada rastućim tržištima Rusije (prodato 12.268 vozila ili 96% više nego 2006.) i Kine, gde je 2007. prodato 6573 Land Rovera (rast od 143%). Ukratko, profit Land Rovera za prošlu godinu iznosi 1,2 milijarde dolara, dok je Jaguar i dalje u gubicima, ali je 2007. taj gubitak smanjen na 100 miliona dolara.



Da bi demonstrirao ekonomičnost svojih automobila sa dizel motorima, Mercedes-Benz USA je za predstavnike medija iz SAD-a, Italije i Nemačke organizovao test tri svoja dizel modela, i to na relaciji dugoj preko 4400 kilometara, od Los Anđelesa do salona automobila u Detroitu. Na testu su novinari mogli da voze dva Smarta CDI (sa 45KS) i jedan Mercedes E 320 BLUETEC (sa 3,0 litarskim V6 motorom od 224KS), a rezultat ovog maratonskog testa je sledeći: Smart je u proseku potrošio samo 3,9 litara, a Mercedes E 320 BLUETEC 5,8 litara dizela na 100 km. Prodaja Smarta u Americi inače zvanično počinje već ovog meseca, a cene će se kretati od 11.590 dolara pa naviše.



Citroen je na juče otvorenom salonu automobila u Briselu promovisao i putničku varijantu svog novog lakog komercijalnog vozila Nemo (premijera dostavne verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu). Novi, putnički model Nema je dobio dodatak Combi u imenu, sedišta za putnike pozadi, blago modifikovan prednji branik, kao i prozore na zadnjim bočnim vratima (ali ne i na zadnjem bočnom delu vozila, što kvari vizuelni doživljaj, a pre svega umanjuje preglednost). Kao i dostavna verzija, i Nemo Combi se odlikuje kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika. Upravo pomenute kompaktne dimenzije Nemu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Citroena, Nemo objedinjuje inteligentni koncept sa kompaktnom spoljašnošću i prostranim interijerom. Pored mesta za pet putnika, Nemo Combi raspolaže sa prtljažnikom od 356 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok obaranjem zadnjih sedišta korisna zapremina raste na 884 litra. Dužina novog Nema iznosi 3,96 metra, širina 1,72 m, visina 1,72 m (sa krovnim nosačima 10 cm više), dok paleta motora ostaje ista kao i kod komercijalne verzije. To znači 1,4 litarski HDI dizelaš sa 50kW/70KS i 160Nm (troši 4,6 litra dizela i emituje 123 grama CO2 po km), kao i benzinac iste zapremine ali sa 54kW/75KS i 118Nm (troši 7,1 litar na 100 km i emituje 165 grama CO2 po km). Nemo Combi se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija će se nuditi i robotizovani menjač koji nema klasičnu papučicu kvačila (samo uz HDi motor). Inače, Nemo je nastao kao plod dugogodišnje saradnje francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) i italijanskog Fiata u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje su modeli Peugeot Bipper, Citroen Nemo i Fiat Fiorino. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.




Fiat je upravo dopunio paletu pogonskih agregata u modelima Bravo i Ulysse. Bravo je dobio novi četvorocilindrični 1,6 litarski Multijet 16V turbo-dizelaš sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji se nudi u dve vrzije. Slabija varijanta raspolaže sa 77kW/105KS pri 4000 o/min. i 290Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min., a snažnija sa 88kW/120KS pri 4000 o/min. i 300Nm pri 1500 o/min. Slabija verzija (sa fabrički deklarisanom potrošnjom od 4,9 litara na 100 km) je već u prodaji, dok ona sa 120 konja startuje sa prodajom u martu ove godine (uz obe verzije se standardno isporučuje manuelni šestostepeni menjač). U poređenju sa postojećim 1,9 litarskim Multijet motorom, novi 1,6 Multijet karakteriše veći obrtni moment, manja potrošnja goriva, manja buka, veća elastičnost i smanjeni troškovi održavanja (servisni interval iznosi 35.000 km). MPV model Fiat Ulysse je, poput nedavno obnovljene Lancije Phedre, dobio novi 2,2 litarski Multijet turbo-dizel agregat sa 125kW/170KS (dolazi u paru sa 6-stepenim manuelnim ili automatskim menjačem). Motor pomenutih 170 konja razvija pri 4000 o/min., a 370Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. (naravno, ima i DPF filter čestica čađi). Sa manuelnim menjačem postiže najveću brzinu od 200 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10 sekundi, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,2 litra na 100 km. 



Posle podataka o prodaji Mercedesa, BMW-a, Minija, Rolls-Royca, Renaulta, Peugeota, Citroena i Chryslera (o čemo je nedavno već bilo reči), stigli su i podaci o prodajnim rezultatima koncerna Volkswagen za proteklu godinu. Najkraće rečeno, za VW je 2007. bila još jedna rekordna godina. Naime, ceo VW koncern (Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Lamborghini, Bentley i Bugatti) je tokom prošle godine prodao 6.189.000 vozila, odnosno za 7,9 odsto više nego godinu dana pre toga. Sam Volkswagen je plasirao na tržište 3.660.000 automobila (+7,8% u odnosu na 2006.), Škoda 630.000 vozila (+14,8%), Audi 964.151 (+6,5%), Seat 431.000 (+0,4%), Bugatti je prodao 81 automobil (+81%), Bentley preko 10.000 (+6,7%), a Lamborghini 2400 komada svojih sportskih modela (ili 14,8% više nego 2006.).  



Istovremeno sa promocijom konceptnog Audija R8 sa V12 TDI dizel motorom od 500 konja na salonu automobila u Detroitu, i nemački tjuner Edo Competition predstavlja svoju obradu Audija R8, ali u standardnoj verziji sa 4,2 litarskim V8 benzinskim agregatom. Ovaj potonji agregat je Edo Competition pojačao za 16kW/22KS i 20Nm obrtnog momenta, pa sada raspolaže sa 325kW/442KS pri 7800 o/min. i 450Nm, koji je dostupan u rasponu od 4500 do 6000 o/min. Rezultat je maksimalna brzina od 310 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekunde (serijski R8 postiže 301 km/h, a do 100 km/h stiže za 4,6 sekunde). Uz povećanje snage motora, R8 u režiji Edo Competitiona dobija i aerodinamički kit sa difuzorom (od karbon fibera), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i nove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama dimenzija 235/35 19 napred, odnosno 305/30 19 nazad) ili 20 inča (gume 235/30 20 napred, a pozadi 305/25 20).



Izvor : www.blic.co.yu

Autor : Aleksandar Andrić

Model 206, uprkos dolasku za broj većeg "pežoa 207", nije otišao u penziju. Štaviše ponuda je proširena troprostornom verzijom – "sedan". Produženje karoserije donelo je, pre svega, značajno uvećanje prtljažnika. "Sedan" raspolaže sa 384 litara tovarnog prostora, što je u poređenju sa baznom verzijom dodatak od oko 140 l! Mesta ima više i na zadnjoj klupi kojoj se relativno lako pristupa jer se vrata široko otvaraju, a visina krova je na zadovoljavajućem nivou jer je kreiran prilično širok zadnji stub. Kako su kupci ove vrste automobila veoma zahtevni na polju transportnog potencijala, standardni deo opreme je i deljiva zadnja klupa u odnosu 1/3-2/3. Jednostavnim mehanizmom omogućeno je pomeranje sedećeg dela zadnje klupe unapred, pa se naslon spušta dovoljno nisko da bi formirao ravnu površinu s osnovnim delom prtljažnika. Kada je klupa kompletno sklopljena dužina tovarnog prostora narasta na čak 1.455 milimetara, čime se otvara mogućnost za transport zaista puno toga.

ZA PORODIČNU UPOTREBU

Poput zadnjeg dela, koji je u odnosu na baznu „206-icu“ duži za 35 centimetara, „sedan“ rapolaže i drugim detaljima prilagođenim porodičnim potrebama. Prednji panel, koji se praktično ne razlikuje od standarnog modela, nudi sasvim dovoljno prostora za odlaganje brojnih sitnica. Kaseta ispred suvozača je prilično velika, a njena vrata (netipično obložena štofom s prednje strane) služe i kao priručni stočić s dva profilisana držača za čaše. Iznad kasete, ispred menjača i između sedišta su dodatne police, pa uz poveće džepove na vratima zaista neće biti problema da se odloži puno toga manje ili više neophodnog za putovanja. Servo-upravljač je standard, baš kao i podešavanje njegove pozicije po visini, što uz regulaciju vozačevog sedišta po visini omogućava zauzimanje relativno udobnog položaja. Nedostaju jače potpore na bokovima ali bi tako nešto zaista bilo previše tražiti od automobila iz takozvane ekonomske klase. Za cenu od 10.990 evra (s uračunatim svim dažbinama), ipak, dobija se puno toga. Od maglenki za koje se obično doplaćuje, preko manuelnog klima uređaja, do centralne brave s daljinskom komandom na ključu i elektropokretača prozora u prednjim vratima ili radio-CD aparata s dva zvučnika.

DOVOLJNO SNAGE

„Pežo 206 sedan“, baš kao i druga slična vozila, nije namenjen rušenju brzinskih rekorda ali daleko od toga da je trom. S motorom od 1,4 litra, najveće snage 75 „konja“, sposoban je da obezbedi sasvim pristojnu putnu brzinu čak i kada je maksimalno opterećen.
I ubrzanja su sasvim korektna, baš kao i potrošnja bezolovnog benzina koja se tokom tradicionalno oštro voženog testa kretala oko 8,2 litara na 100 kilometara pređenog puta. Kome karakteristike osnovne verzije „sedana“ nisu dovoljne može da naruči i jači motor radne zapremine 1,6 litara, koji se isporučuje i s automatskim menjačem.
Na raspolaganju je i bogatiji paket opreme, označen kao XT s kojim stižu naplaci od lake legure, ABS sistem na kočnicama, automatska klima, električno podešavanje i grejanje spoljnih ogledala...

CENA I OPREMA TEST VOZILA

Peugeot 206 sedan (nivo 1): centralna brava s daljinskom komandom, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, električne komande prozora u prednjim vratima, servo-upravljač (podesiv po visini), prednja svetla za maglu, sklopiva zadnja klupa u odnosu 1/3-2/3, podešavanje vozačevog sedišta po visini, radio-CD s dva zvučnika, klima uređaj, metalik boja (+260 evra)... Cena test vozila: 11.250 evra.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Peugeot 206 sedan 1.4
motor 4-cilindrični
zapremina 1.360 ccm
maks. snaga 55 kW (75 KS) pri 5.500 o/min., maks. obr. moment 120 Nm pri 3.400 o/min, prenos napred, menjač 5-stepeni, dužina 4.188 mm, širina 1.655 mm, visina 1.452 mm, međuosovinsko rastojanje 2.442 mm, masa 1.102 kg, prtljažnik 384-1.269 litara, rezervoar 50 litara, pneumatici 185/65 R 14, maksimalna brzina 170 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 14,6 s, potrošnja 5,1-8,9 l/100 km, gorivo bezolovni benzin.





Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs