Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Od 17. do 27. januara 2008. godine u Briselu se održava već 86. po redu međunarodni salon automobila (Brussels International Motorshow), a na njemu će Lancia, osim obnovljenog modela Musa (koga smo već videli na salonima u Frankfurtu i Bolonji), prikazati i doteranu verziju svog najvećeg MPV modela – Phedra. Ovaj luksuzni MPV (koji prema fabričkom saopštenju predstavlja najbolji primer "italijanske umetnosti življenja") je za novu prodajnu sezonu dobio restilizovan eksterijer i interijer, kao i novi 2,2 litarski Multijet dizel agregat sa 170KS (dolazi u paru sa 6-stepenim manuelnim ili automatskim menjačem). Motor pomenutih 170 konja razvija pri 4000 o/min., a 370Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. (naravno, ima i DPF filter čestica čađi). Sa manuelnim menjačem postiže najveću brzinu od 200 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10 sekundi (u poređenju sa 11,4 sekunde koliko treba modelu sa 2,0 litarskim Multijetom sa 136KS, i to pri praktično istoj potrošnji goriva). Što se izgleda tiče, promene nisu velike, i kao kod nedavnog redizajna Lancije Musa, odnose se na "rafiniraniji" izgled prednjeg dela, koji je dobio modifikovani gril, hromirane lajsne na doteranim branicima i novi logo ove italijanske firme (koji se nalazi i na stubovima bočnih vrata i poklopcu prtljažnika). U luksuznoj unutrašnjosti se ističu poboljšana sedišta, doterani prednji panel sa dve velike zatvorene pregrade, nove boje, kao i koža, alkantara i drvo. Uz novi dizajn aluminijumskih točkova i proširenu paletu boja za karoseriju (ima ih ukupno 11), to je u principu to. Phedra je inače zajednički proizvod francuske grupacije PSA i italijanskog Fiata, i sem pod značkom Lancije, prodaje se i kao Citron C8, Peugeot 807 i Fiat Ulysse. Radi se o 4,75 metra dugačkom vozilu, koje putnicima (prima do 7 putnika) pruža komfornu i sigurnu vožnju (ima 5 zvezdica na EuroNCAP crash testu), a prema saopštenju fabrike, Phedra se nalazi na vrhu svoje klase zahvaljujući "savršenom balansu stila, komfora i izuzetnog uživanja u vožnji." Dodajmo ovome i ogroman prtljažnik koji sa oborenim sedištima ima zapreminu od skoro 3000 litara (u osnovnoj konfiguraciji zapremina iznosi 324 litra). Od opreme (bilo serijske ili opcione) treba istaći ABS, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, najmanje 6 vazdušnih jastuka, cruise control, 16-inčne alu felne, parking senzore, automatski klima uređaj, radio/CD, grejana prednja sedišta (koja mogu i da se rotiraju za 180 stepeni), automatsko paljenja brisača i svetala, xenon svetla, kožni volan i ručicu menjača, bluetooth konekciju, satelitsku navigaciju i grejanje spoljnih retrovizora.




Reklama


Iako su od početka prodaje u Evropi prošla jedva tri meseca, novi Peugeotov predstavnik u C segmentu, model 308, već je proizveden u 100.000 primeraka. Koliko je ovaj model značajan za francusku fabriku ne treba posebno ni isticati, pa ovakav brz uspeh naslednika 307-ice zaista ohrabruje. Da bi se tako i nastavilo, u Peugeotu planiraju i proširenje njegove game, pa će se pored trenutno dostupnih verzija sa troja i petora vrata, tokom naredne godine na tržištu naći i 308 u karavan i CC (Coupe-Cabrio) varijanti, a po nezvaničnim vestima 2009. godine bi u u proizvodnju trebalo da uđe i prelepi 308 RC Z, koga smo u formi koncept vozila mogli da vidimo pre nekoliko meseci na salonu automobila u Frankfurtu. Gamu motora je nedavno dopunio i 1,6 litarski HDi dizelaš sa 90KS i 218Nm, koji se ističe pre svega malom emisijom CO2, koja iznosi 120 grama po kilometru. Peugeot 308 se inače proizvodi u fabrikama u Miluzu i Sošou, i to u tiražu od 1400 komada dnevno, a uskoro će se naći i na tržištima izvan Evrope (Japan, Australija, Južna Afrika, Novi Zeland). Novi 308 se od nedavno prodaje i u Srbiji, a cena osnovnog modela (1,4 litarski VTi benzinac sa 95KS i opremom Comfort) iznosi 16.670 evra, dok bazni dizelaš 1,6 HDi sa 110KS i istom opremom, treba platiti 18.200 evra (sve navedene cene su sa PDV-om).  



Toyota je pre nekoliko dana saopštila da je postala najveći proizvođač automobila na svetu. Saopštenje je potkrepljeno podatkom da je u 2007. godini ova japanska kompanija proizvela ukupno 9,51 miliona automobila, čime je prestigla svog najvećeg konkurenta za ovu titulu – američki General Motors. Ovaj potonji je u svojim fabrikama ove godine proizveo 9,26 miliona vozila (GM je inače držao titulu najvećeg proizvođača vozila na svetu sve od 1931. godine). Što se prodaje tiče, Toyota je procenila da će ove godine prodati oko 9,36 miliona automobila (6 % više nego 2006.), dok će GM podatke o svojoj prodaji objaviti početkom januara sledeće godine. Toyota je inače prodala više automobila od GM-a u prvom kvartalu ove godine, ali je GM "uzvratio" u drugom i trećem kvartalu, kada je prodaja njegovih modela bila veća od Toyotinih. Ovde i podatak da je Toyota u Srbiji tokom ove godine prodala 1931 automobil (ili 39 % više nego u 2006.), a najprodavaniji model je Yaris sa 660 prodatih primeraka. U 2008. godini Toyota namerava da proda 9,85 miliona autombila, dok će proizvodnja iznositi 9,95 miliona (zasluga za to pripada visokom rastu prodaje Toyote u Kini, Rusiji i na Bliskom istoku).



Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AANS) ove godine je po drugi put birao automobil godine u Srbiji. Pre toga ova Asocijacija je birala auto godine u SR Jugoslaviji i auto godine SCG, a od prošle godine konačno i auto godine u Srbiji (kada je titulu automobila 2007. osvojila Opel Corsa). Kako bilo, u njihov uži izbor za srpski automobil 2008. plasiralo se 11 automobila : Audi A5, Fiat 500, Fiat Bravo, Ford Mondeo, Hyundai i30, Mazda2, Mercedes C klase, Nissan Qashqai, Peugeot 308, Škoda Fabia II i Toyota Corolla/Auris. Kao što ste videli već iz naslova, ovu laskavu titulu za 2008. godinu osvojio je novi Ford Mondeo (dobio je 34 poena), drugo mesto je pripalo Hyundaiju i30 (24 poena), a treći je Peugeot 308 sa 20 poena. Svaki član žirija je imao na raspolaganju 23 poena, koje je bilo moguće raspodeliti na pet automobila, a finalno glasanje je obavljeno u prostorijama Auto Moto Saveza Srbije.

Inače, na tržištu Srbije, Mondeo se nudi sa sledećim benzinskim i dizel motorima : benzincima od 1,6 litra (81kW/110KS i 92kW/125KS), 2,0 litra od 107kW/145KS i 2,5 litra sa 162kW/220KS, kao i dizelašima 1,8 TDCi (sa 74kW/100KS i 92kW/125KS) i 2,0 TDCi u takođe dve verzije; sa 96kW/130KS i 103kW/140KS. U ponudi su sve tri karoserijske varijante (klasična limuzina sa 4 vrata, hatchback sa 5 vrata i Wagon, odnosno karavan) kao i 4 paketa opreme : Ambiente, Trend, Ghia i Titanium X. Najjeftiniji Mondeo hatchback sa 5 vrata, 1,6 litarskim benzinskim motom od 110KS i opremom Ambiente (ABS, servo upravljač, 16-inčni točkovi, klima, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektropaket, CD plejer), u Srbiji košta 20.800 evra sa PDV-om, dok osnovni dizelaš 1,8 TDCi sa 100KS i istim paketom opreme, treba platiti 22.320 evra.  

Ford u našoj zemlji prodaje firma Grand Motors (tel. 011/2090 600, III bulevar 21, Novi Beograd, internet : www.ford.co.yu



Kao što smo već pisali prošle nedelje, posle tri i po godine provedene na tržištu, Mercedes je svoj uspešan model SLK podvragao blagoj kuri podmlađivanja, koja ovom dvosedu treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su Audi TT Roadster, BMW Z4 i Porsche Boxster. Tom prilikom smo objavili i prvu, pre vremena procurelu sliku njegove sportske SLK 55 AMG varijante, a danas je nemački proizvođač konačno objavio i zvanične fotografije i detalje o tom sportisti. Ipak, nekih velikih promena i nema. Naime, kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene, pa je to slučaj i sa SLK 55 AMG (kao uostalom i sa standardnim SLK, mada u Mercedesu napominju da SLK za 2008. godinu ima 650 novih delova). Obnovljeni SLK 55 AMG se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu (nos je naravno ostao u prepoznatljivom F1 stilu), što je zasluga novog prednjeg branika sa drugačije oblikovanim otvorima za vazduh, niže i šire maske hladnjaka, blago zatamnjenih svetala, novih svetala za maglu, dok se zadnji kraj od standardnog modela razlikuje po dizajnu branika, diskretnom spojeru na poklopcu prtljažnika, AMG bočnim "suknjicama" i naravno po dva dupla završetka izduvnog sistema. Spoljašnje promene zaokružuju i veći retrovizori, kao i nove aluminijumske felne od 18 inča. Većih promena nema ni u interijeru, gde je SLK 55 AMG dobio doteranu instrument tablu, novi sportski trokraki volan (sa aluminijumskim polugicama za ručno menjanje brzina 7G-Tronic menjača), poboljšana sportska sedišta (sada još bolje drže telo u krivinama) i nekoliko novih boja interijera. Novitet je i unapređeni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom, koja je zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji. Što se motora tiče, u Mercedesu su se odlučili da SLK 55 AMG i dalje pokreće 5,5 litarski V8 agregat sa 265kW/360KS i 510Nm obrtnog momenta, koji je uparen sa sedmostepenim AMG SpedShift 7G-Tronic automatskim menjačem (sada sa još bržim menjanjem brzina). Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,9 sekunde, do 200 km/h stiže za 17,5 sekundi, dok je maksimalna brzina već tradicionalno elektronski limitirana na 250 km/h. Za zaustavlajnje se brinu diskovi veličine 345 x 30 mm napred i 300 x 22 mm nazad. Za one vozače koji žele još više, Mercedes za SLK 55 AMG nudi i tzv. Performance package, koji podrazumeva AMG performance ogibljenje, veće kočnice (360 x 32 mm napred, 330 x 26 mm pozadi), AMG performance sportski upravljač sa manjim prečnikom i zaravnjenim donjim delom, alu točkove od 18 inča sa gumama 225/40 R 18 napred i 240/35 R 18 nazad, kao i interijer sa detaljima od karbon fibera. Prodaja obnovljenog SLK 55 AMG počinje u martu 2008. godine, i to po ceni od 69.050 evra.



Izvor : www.tanjug.co.yu

Agencija za privatizaciju objavila je danas javni poziv kupcima za uvid u tendersku dokumentaciju "Zastave automobila" iz Kragujevca. Agencija je pozvala sve zainteresovane ponuđače da uvidom prikupe neophodne informacije o preduzeću u početnoj fazi procesa privatizacije, a zahtevi u vezi sa tim će moći da se podnose najkasnije do 20. marta.

Kako je navedeno u pozivu objavljenom u "Politici", poseta takozvane "sobe sa podacima" biće zainteresovanim kupcima omogućena od 14. januara, pa sve do 31. marta, i to u prostorijama samog preduzeća u Kragujevcu.
Da bi kupac mogao da ima uvid u podatke potrebno je da ispuni uslov da se bavi proizvodnjom automobila u sklopljenom ili rasklopljenom stanju u periodu od najmanje tri poslovne godine u kontinuitetu i da je ostvario poslovni prihod od najmanje 500 miliona evra u 2006.
U slučaju da je reč o finansijskom investitoru (preduzeće čija je osnovna delatnost investiranje novca, poput investicionih banaka, penzionih i osiguravajućih društva), uslov je da je raspolagao sa ukupnom poslovnom aktivom od najmanje dva milijarde evra u 2006. godini.
Agencija je angažovala "Citadel fajnenšel avizori" kao privatizacionog savetnika u procesu prodaji "Zastave".
Procedurom je predviđeno da ponuđači privatizacionom savetniku dostavljaju zahteve za uvid u dokumentaciju i, kada on utvrdi da su ispunjeni svi uslovi, poštom ponuđaču šalje na potpis Ugovor o čuvanju poverljivih podataka.
Nakon toga će kupcu biti omogućeno da dobije detaljne podatke koji se, između ostalog, odnose na procenu kapitala "Zastave" i ostale važne informacije.
Učešće u poseti "sobama za podatke" neće ni u kom pogledu biti obavezujuće za potencijalne ponuđače, navela je Agencija.
Kako je ranije najavio ministar Mlađan Dinkić, ovim postupkom steći će se uvid u namere kupaca u pogledu kupovine "Zastave", ali će se u njenu "pravu" prodaju ući tek na proleće, odnosno u maju, za kada je predviđen rok za dostavljanje obavezujućih ponuda kupaca.
Prodajom fabrike "Zastava automobili" očekuje se da opstane i automobilska industrija Srbije, koja čini 70 odsto metalskog kompleksa zemlje.
Potencijalni kupac te fabrike dobiće proizvodne pogone sa savremenom opremom, kapaciteta 60.000 putničkih automobila godišnje u Lakirnici, 200.000 u drugim pogonima i robotizovane linije u koje je uloženo 15 miliona evra.
Očekuje se da će prvi tender biti uspešan jer fabrika ima sklopljena dva važna ugovora kojima je obnovljena saradnja sa "Fijatom" i uspostavljena saradnja sa američkim automobilskim gigantom "Dženeral motorsom".

Objavljen i poziv za Zastavina specijalna vozila

Izvor : www.b92.net

Agencija za privatizaciju ponudiće 22. februara na licitaciji 99,2 odsto kapitala preduzeća „Zastava specijalna vozila“ iz Sombora, po početnoj ceni od 631,8 miliona dinara.
Na prodaju se nudi 89,2 odsto društvenog kapitala i 9,7 odsto kapitala Fonda za razvoj, a investitor će biti obavezan da u roku od godinu dana od zaključenja ugovora o prodaji u preduzeće uloži 40 miliona dinara.
Rok za podnošenje prijava za učešće na licitaciji je 13. februar, a depozit za učešće iznosi 63 miliona dinara.
Na licitaciji mogu učestvovati preduzeća koja se najmanje poslednje tri godine bave proizvodnjom ili prometom drumskih vozila i u tom periodu ostvarila prihod od najmanje 10 miliona evra ostva. Pravo učešća imaju i konzorcijumi, ukoliko nosilac konzorcijuma ispunjava navedene uslove.



Kraj godine je već tradicionalno vreme kada domaći prodavci novih automobila odobravaju velike popuste i pogodnosti prilikom kupovine automobila, pa tako ni ova godina nije nikakav izuzetak. Ovo su samo najzanimljivije ponude naših prodavaca :

HONDA : Uvoznik Honde za našu zemlju, firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu) odobrava novogodišnji popust za sve Hondine modele, a među njima se posebno izdvaja sniženje od 5 odsto za Accord i Civic sa troja i petora vrata, dok je Civic sedan jeftiniji za 7 %. Tako sada Civic sedan košta 17.880 evra sa PDV-om (941 evro manje nego ranije), a Honda Accord 2,0 sada staje 19.444 evra ili 1442 evra manje od redovne cene. 

FIAT : Na popust u iznosu od 4% su modeli Panda (verzije Sport, Treeking i Alessi), Grande Punto 1,4 Dynamic, Bravo 1,4 Dynamic i Linea 1,4 Dynamic. Tako sada Panda 1,2 8V Alessi košta 11.781 evro (popust od 491 evro), Grande Punto 1,4 Dynamic staje 14.160 evra (popust 590 evra), Bravo 1,4 Dynamic treba platiti 16.935 evra (popust 706 evra) i na kraju Linea 1,4 Dynamic je jeftinija za 602 evra i staje 14.443 evra (sve cene su sa uračunatim PDV-om). Fiat u našoj zemlji prodaje Delta Automoto iz Beograda (Omladinskih brigada 33a, tel. 011/20 10 955, internet: www.deltaauto.co.yu).

ALFA ROMEO : Delta Automoto je zastupnik i za modele Alfa Romea, čiji model 159 se nalazi na novogodišnjem popustu, pa tako recimo Alfa 159 2,2 JTS High košta 31.388 evra (ranije 33.158 evra), a Alfu 159 1,9 JTD umesto 33.512 evra, sada trba pltiti 31.742 evra.

CITROEN : Citroen nudi model C4 SX Pack 1,6i sa 110KS po ceni od 16.490 evra sa PDV-om, čijom kupovinom se štedi 1070 evra. U njegovoj opremi se, između ostalog, nalaze ABS, BAS, tempomat i limitator brzine, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, centralno daljinsko zaključavanje, el. podizači prednjih prozora i el. retrovizori, kodirani kontakt ključ, putni kompjuter, servo volan podesiv po visini i dubini, farovi za maglu i metalik boja. Ovlašćeni uvoznik i distributer Citroena za Srbiju je firma Vitro Group, Radnička 22, tel. 011/35 38 555, internet : www.citroen.co.yu   

RENAULT : U toku je velika prodajna XXL akcija, tokom koje su pojedini modeli ovog francuskog proizvođača sve do kraja godine jeftiniji od 1000 do 3000 evra. Tako su Kangoo i Modus na popustu od 1000 evra, Clio III i Thalia su jeftiniji za 1200 evra, Clio II ima 1500 evra manju cenu, Megane Coupe je na sniženju od 1534 evra, Megane sa petora vrata i karavan su jeftiniji za 2500, a Megane sedan za 3000 evra. Renault u Srbiji prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o. (Omladinskih brigada 88, Novi Brograd, tel. 011/2178-111, internet : www.renault.co.yu). 

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, internet : www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za modele Swift 1,3 GC (košta 10.900 evra, popust 1075 evra) i SX4 Sedan, koji sada staje 16.200 evra, što je za 700 evra manje nego ranije.

SSANGYONG : Na sniženju su modeli Rexton 270 XDi (umesto 41.990 košta 39.890 evra) i Actyon 200, koji treba platiti 27.075 umesto 28.500 evra. Ssangyong kod nas prodaju Asta-ATT holding iz Novog Sada (Partizanska 40, tel. 021/443-236) i Auto Trend-Att Holding iz Zemuna (Cara Dušana 266, tel.011/3073-300).

HUMMER : Ovlašćeni distributer i serviser za ove američke terence u našoj zemlji, beogradska firma H.M.R. d.o.o. (Lazarevački drum 25, tel. 011/35 43 423 i 35 43 340, internet : www.hmr.co.yu) odobrava popust za model Hummer H3 3,7 Base, koji sada staje 49.370, umesto 50.870 evra.

SAAB : Ekskluzivni distributer i serviser švedskog Saaba za našu zemlju, AUTOSAB BG d.o.o. (Stevana Prvovenčanog 28, Beograd, tel.011/3974-749, www. saab.co.yu) za sve modele švedskog proizvođača odobrava popust od 5%.

MITSUBISHI : I zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055 i 2321-277, internet : www.velauto.co.yu) ponudio je nekoliko modela ovog japanskog proizvođača po sniženim cenama. To su modeli Colt 1,1 Inform (košta 11.703 evra, popust od 500 evra), Colt Cabrio 1,5 Instyle (staje 18.500 evra, popust od 2213 evra) i Pajero 3,2 Di-D Instyle A/T, koga umesto 57.367 evra, treba platiti 54.367 evra.

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), za ograničeni broj vozila Lada 1118 i 1119 (Kalina) sve do kraja godine odobrava sniženje u iznosu od evra. Tako Kalina 1118 (limuzina) sada košta 8150 evra, a Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu) odobrava zaista velike popuste na automobile ove marke, pa tako osnovni (novi) Picanto košta 7490 evra, bazni Rio staje 9490 evra, za Sorento popust ide i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji za 3000 evra, Carens i Carens koštaju po 2000 evra manje, Magentis 2,0 CRDi 5000 evra manje, dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, što u praksi znači popust do 3888 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.   

HYUNDAI : Naš zastupnik za ove korejske automobile (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) nudi modele Atos, Getz, Accent i Tucson 2,0 GL 2WD po posebnim, akcijskim cenama. Tako osnovni Atos košta 6990 evra, bazni Getz 8699 evra, Accent 10.990 evra, a Tucson 2,0 GL 2WD 18.990 evra sa PDV-om. Hyundai Auto d.o.o. je takođe krenuo sa novom akcijom, tokom koje kupcima Hyundaija Atos Prime, Getz i Accent poklanja komplet zimskih pneumatika. Ovde i podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.

VOLKSWAGEN : Marketinški koncept u 2007. godini marke Volkswagen bio je vezan za muziku. Osnovni slogan VW Live, započet na Sajmu automobila u martu mesecu bio je odlično prihvaćen, i s tim u vezi sve kampanje koje su rađene posle Sajma imale su muzički lajt motiv. Poslednja u ovoj godini, u stvari predstavlja kompilaciju najboljih ponuda ove marke koja može da se ponudi kupcima. Počevši od 12. novembra pa sve do Nove godine, u svim prodajno servisnim salonima za sve modele VW vozila Hit ponuda 2007 obuhvata: unapred plaćeni prvi servis i registracija vozila, 2% uštede preko Porsche Mobilitija i novogodišnji bonus za kupovinu vozila.
Iznos novogodišnjeg bonusa različit je u odnosu na modele:

- Polo ušteda 1350 evra
- Golf ušteda 1552 evra
- Golf Plus ušteda 1214 evra
- Jetta ušteda 1150 evra
- Passat ušteda 1400 evra
- Touareg ušteda 2959 evra
- Eos ušteda 2000 evra
- Touran ušteda 1150 evra
- Sharan ušteda 1877 evra

Generalni uvoznik Volkswagen vozila za našu zemlju je firma Porsche SCG (tel.011/3042-400, internet adresa : www.volkswagen.co.yu). Inače, od nedavno se i kod nas prodaje Volkswagen Polo sa pojačanim trocilindričnim 1,2 litarskim motorima, koji umesto 54 i 64KS, sada razvijaju 60, odnosno 70KS. Međutim, cena za ove modele je ostala ista, pa osnovni Polo sa 60 konja staje i dalje 9998 evra sa PDV-om, kolika je bila i cena za stari model sa 54KS.  

SEAT : Nova ponuda iz Seata se odnosi na model Cordoba Special Edition, koji od 1. decembra ove godine ima cenu od 11.770 evra sa PDV, umesto redovnih 13.700 evra. Ko želi da ovaj automobil kupi na lizing preko Porsche Mobility-a dobiće na poklon i kasko osiguranje na pet godina, a moguće je ugraditi i fabrički uređaj za vožnju na plin sa garancijom. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka, a isporuka je odmah. Takođe, Seat za sve verzije Ibize daje 5 odsto popusta, dok za modele Leon FR, Leon Cupra i Altea Freetrack popust iznosi 6 %. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, tel.011/3530 421, 3530 422, 3530 423, 3530 424, www.seat-scg.com).

ŠKODA : Prodavci ovih čeških automobila (u Beogradu npr. AutoČačak RJ Beograd, Treći bulevar 9a, tel. 011/30 72 820, www. autocacak.co.yu, u Zemunu AK Vidovdan, Glavna 11-13, tel. 011/219-7496, www.vidovdan.com) odobravaju sniženje u iznosu od tačno 1000 evra za novu Škodu Fabiju (Fabia II). Osnovni model (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Classic) umesto 10.561, košta 9561 evra, dok recimo Fabia sa 1,4 litarskim dizelašem od 70KS umesto 13.759, staje 12.759 evra sa PDV-om.

PEUGEOT : Domaći uvoznik francuskog Peugeota, beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu) nudi dva posebna modela sa bogatom dodatnom opremom: Peugeot 206 1,4E One Line sa 75KS i Peugeot 307 1,6E OXYGO sa 110KS. Peugeot 207 1,4E One Line košta 11.990 evra, a 307 1,6E OXYGO staje 15.990 evra (popust za ovu 307-icu iznosi 2000 evra). Ovde i napomena da ova ponuda važi za ograničen broj automobila.

FORD : Uvoznik Forda za Srbiju, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel.011/20 90 600, 20 90 610, www. ford.co.yu) u okviru akcije "Rasfordaja" sve do 31. decembra odobrava popust za kupovinu modela Fiesta, Fusion, Focus i C-Max. Ford Fiesta, u zavisnosti od paketa opreme košta od 9.490, Ford Fusion od 12.190, Ford Focus 13.290, a C-Max sa Trend opremom staje 16.600 evra (sve cene su sa PDV-om). Potencijalnim kupcima, zainteresovanim za kupovinu putem lizinga, Grand Motors, u saradnji sa S-Leasingom, nudi atraktivne uslove finansiranja: fiksnu kamatu tokom celog trajanja lizinga, najniže stope na premiju osiguranja i brzo odobravanje lizing aranžmana. Ovi uslovi važe za finansijski kao i za operativni lizing. U S-Leasingu napominju da je kupcima – fizičkim i pravnim licima, mnogo atraktivniji operativni lizing odnosno zakup vozila kao vid finansiranja.. Za one koji se opredele za ponudu S-Leasinga važno je i to da se aranžmani finansiranja kupovine vozila rešavaju veoma brzo, u roku od 24 časa. Ovde i podsećanje na to da Ford u našoj zemlji za svoje automobile daje garanciju u trajanju od četiri godine.

CHEVROLET : Na popustu su modeli Lacetti (sa benzinskim motorom popust je 1500 evra, a za dizel modele sniženje je 2500 evra), zatim maleni Spark (bazna verzija staje 6790 evra) i Aveo, čiju osnovnu varijantu 1,2 S sa troja vrata treba platiti 8520 evra (za verzije sa 4 vrata popust je 500 evra, a za one sa troja i petora iznosi 600 evra) Zvaničan sajt : www.gm-chevrolet. co.yu   

MAZDA : Mazda odobrava popuste za automobile koji se nalaze na lageru, pa je tako recimo Mazda3 sa 1,4 i 1,6 litarskim benzincima na popustu od 1500 evra, a Mazda5 je na sniženju od 2000 evra. Mazde u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/3280 37 22), zatim AC Auto iz Zemuna (Cara Dušana 236, tel. 011/316 29 28) i Grand M iz Novog Sada (Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800). 

NISSAN : Trenutno je aktuelna ponuda u kojoj se za terence Patrol, Pathfinder i Murano odobrava sniženje u iznosu od 3000 evra. Nissan kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.nissan.co.yu

JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa; Dodgea i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351), spustila je cene za Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Commander, Chrysler 300C, Chrysler Voyager i Dodge Avenger, koji su sada jeftiniji za 5% (recimo najjeftiniji Avenger košta 18.990 evra). Ukoliko imate troje ili više dece, dobijate i dodatni popust u iznosu od 5% za modele Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Chrysler Voyager i Dodge Avenger,

TOYOTA : U toku je akcija nazvanu "Toyotina jesen", koja traje od 15.10. do 31.12.2007. Toyotini ovlašćeni partneri su pripremili (po posebnoj ceni) ponudu usluga i opreme da biste bez brige stupili u hladne zimske dane. Ponuda podrazumeva povoljnije cene kompleta točkova sa zimskim gumama, Bluetooth Handsfree sistema, Garmin navigacije, parking senzora, alarma, konekcije za iPod, kao i pregled automobila po posebnim cenama. Toyotine automobile kod nas prodaje Toyota Srbija d.o.o., Savski Nasip 7, Novi Beograd (besplatna Toyotina info linija tel. 011/0-800-300-000, www.toyota.co.yu).

ZASTAVA : Zastava 10 je jeftinija za 10 do 12 %, u zavisnosti od modela, odnosno   "desetke" bez klime su na popustu od 10 %, a modeli sa klimom 12 odsto. Tako je recimo model Zastava 10 Dynamic sa klimom jeftiniji za 984 evra i košta 8882 evra.

Na kraju da pomenemo i popuste za Audi, BMW i Mercedes, koji se u stvari ostvaruju kroz sniženja u vrednosti opreme.

Tako kupci Audija 2,0 TDI Black Edition štede 6085 evra, kupci Audija A3 i A3 Sportback na opremi štede od 676 do 1402 evra, za Audi Q7 sa Business paketom ušteda iznosi 1611 evra, a kod Audija A6 i A6 Avant (sem za S6 i A6 4,2) sa Business paketom ostvaruje se ušteda od 2067 evra.

U okviru posebne ponude, kupci BMW-a 530xD dobijaju na poklon xDrive pogon na svim točkovima, tačnije ovaj model se prodaje po ceni jeftinijeg 530d bez integralnog pogona, čime se ostvaruje ušteda od 2400 evra. Sem toga, uvoznik automobila bavarskog proizvođača za Srbiju, beogradski Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, tel. 011/3640 351, www.bmw.co.yu) kod kupovine svih modela BMW-a na lizing, poklanja kasko osiguranje tokom celog perioda lizinga, besplatan servis u istom periodu i po dva kompleta letnjih i zimskih guma.

Kod Mercedesa ušteda se kroz besplatnu dodatnu opremu ostvaruje kupovinom modela C 280 (ušteda iznosi 7546 evra), C 320 CDI (6761 evro), C 200 K (4236 evra) i modela E 200 CDI, kod koga ušteda iznosi 4672 evra.



Reklama


Novi kompaktni Land Rover LRX Concept će zvanično biti predstavljen na predstojećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, koji se održava u januaru 2008. godine. Ovo na videu i slikama je još uvek koncept automobil, dok se serijska verzija neće pojaviti pre 2009. godine. Reč kompaktan podrazumeva da je LRX dugačak 4,35 metra, a visok 1,55 metra, što znači da je od bratskog modela Freelander (na kome se bazira) i kraći i niži. Koncept namenjen izlaganju na salonu u Detroitu ima točkove veličine 20 inča, dok njegov klirens iznosi samo 130 mm. Od ostalih detalja treba izdvojiti velika vrata (sa staklima bez okvira), bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema, veliki stakleni panoramski krov i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima. U unutrašnjosti ovog koncepta (gde preovlađuje koža u dve boje i polirani aluminijum) ima mesta za četiri osobe, u kokpitu se nalaze dva ekrana (osetljiva na dodir) i samo nekoliko prekidača (od kojih je najupadljiviji onaj za kontrolu 4x4 pogona), a tu su i produžena centralna konzola i frižider. Što se serijskog LRX-a tiče, on će predstavljati konkurenciju budućim SUV modelima iz Audija (Q3) i BMW-a (X1), najverovatnije će imati i hibridnu verziju, a pominje se da će imati i novo ogibljenje od aluminijuma i stop-start sistem.



Dva kineska proizvođača automobila, odnosno SAIC Motor Corp. i Nanjing Automobile Group, potpisali su juče finalni dogovor o spajanju ove dve kompanije (u stvari će SAIC kupiti Nanjing i za njegovu imovinu platiti 286 miliona dolara), a sve u cilju snažnijeg nastupa na globalnom tržištu. Dogovor je usledio posle preporuke kineske vlade tamošnjim proizvođačima automobila da se udružuju kako bi bili konkurentniji na svetskom tržištu (Kina naime ima preko 100 automobilskih proizvođača). SAIC je inače kineski partner General Motorsa i Volkswagena (takođe ima i marku automobila Roewe), dok je Nanjing poznat po kupovini britanskog MG-a 2005. godine. SAIC će preuzeti kontrolu i nad Nanjingovim britanskim proizvodnim pogonom (priprema se za ponovnu proizvodnju MG roadstera), koji će biti iskorišćen za SAIC-ov ulazak na tržište Starog kontinenta. Iako nije poznato kada će ponovo početi proizvodnja MG-a u Britaniji, očekuje se da će se to desiti veoma brzo. Prema pisanju Automotive Newsa, italijanski Fiat će raskinuti trenutni sporazum sa Nanjingom o proizvodnji putničkih automobila u Kini ali će nastaviti sa proizvodnjom komercijalnih vozila.



Pošto je osvojio četvrto mesto u izboru za evropski auto godine 2008., Kia Cee'd se ipak okitio laskavom titulom automobila godine u nekoliko zemalja Starog kontinenta. Naime, ovaj automobil C segmenta (poznat pre svega po jedinstvenoj garanciji od sedam godina) proglašen je za auto godine 2008. u Rumuniji i Grčkoj. U Rumuniji ovu titulu dodeljuje stručni žiri sastavljen od 18 automobilskih novinara, a izbor se vrši po istim kriterijumima kao i kod izbora za evropski automobil godine. Ukratko, Cee´d je u izboru rumunskog žirija osvojio 73 poena, drugo mesto je pripalo Ford Mondeu (69 bodova), a treće Mazdi 2 (66 bodova). Dalje slede Fiat 500, Fiat Bravo, Nissan Qashqai, Peugeot 308 i Hyundai i30. U Grčkoj je Cee´d proglašen za auto godine 2008. od strane specijalizovanog žirija sastavljenog od 36 automobilskih novinara iz sedam najznačajnijih grčkih auto magazina. Cee´d je u izboru grčkog žirija dobio ukupno 147 bodova, na drugom mestu je Mercedes C klase (134 boda), a na trećem Fiat 500 (124 boda). Slede Mazda 2, Fiat Bravo, Nissan Qashqai, Ford Mondeo, Peugeot 308, Toyota Auris/Corolla i kao poslednji Daihatsu Terios.



Činjenica da je novi retro Fiat 500 tržišno izuzetno uspešan automobil i nije neka vest (od premijere 4. jula do danas prodato je preko 115.000 primeraka), ali je svakako vest da je na našem tržištu za nepuna dva meseca već naručeno preko 100 komada ovog modela (Fiat u našoj zemlji prodaje beogradska firma Delta Automoto, Omladinskih brigada 33a, tel.011/20-10-955, internet: www.deltaauto.co.yu). I to uprkos činjenici da je Fiat 500 kod nas još uvek praktično samo eksponat, da prava prodaja počinje tek naredne godine, da se ne znaju precizni rokovi isporuke i da cena počinje počinje od nimalo nežnih 12.508 evra sa PDV-om (toliko košta osnovni model sa 1,2 litarskim benzincem od 69KS i opremom POP). Očigledno je da ogromna sličnost sa legendardnim Fićom čini svoje, tako da su i naši kupci postali deo opšte pomame za ovim automobilom, koji je matičnu fabriku stavio na slatke muke kako proizvesti traženu količinu. Naime, potražnja za Fiatom 500 je veća nego što je iko u Fiatu i zamišljao, pa ne iznenađuje odluka rukovodstva Fiata da poveća proizvodnju ovog modela. Za ovu godinu je bilo planirano da hale Fiatove fabrike u poljskom mestu Tychy napusti 58.000 primeraka Fiata 500, ali budući da je ta količina razgrabljena za samo tri nedelje posle početka prodaje, odlučeno je da se ovogodišnja proizvodnja poveća na 65 do 67.000 primeraka, a da proizvodnja na godišnjem nivou umesto planiranih 120.000 bude 140.000 komada, počev od naredne godine. Fiat će sada biti primoran da proširi kapacitete fabrike u Poljskoj da bi proizveo ovu dodatnu količinu nove 500-tke ali i da bi bio spreman da počne sa proizvodnjom novog Forda Ka, koji će se takođe proizvoditi u pomenutoj fabrici u Poljskoj (u narednih 12 meseci ova fabrika će biti sposobna da godišnje izbaci na tržište pola milona automobila - 140.000 primeraka Fiata 500, 240.000 Fiata Pandi i 120.000 komada novog Forda Ka). Ukoliko ni to ne bude dovoljno, u italijanskoj fabrici razmatraju i mogućnost proizvodnje Fiata 500 i u Italiji, tačnije u fabrici Termini Imerese na Siciliji.



Hummer H2 je za novu prodajnu sezonu dobio novi V8 motor, novi šestostepeni automatski menjač sa opcijom ručnog menjanja brzina na volanu, obnovljenu i kvalitetniju unutrašnjost, kao i više luksuznih i bezbednosnih elemenata opreme. Osim toga, poboljšane su i vozne osobine, kako one na asfaltu, tako i van njega. Novi motor je aluminijumski V8, zapremine 6,2 litra, a raspolaže sa 293kW/393KS i 574Nm obrtnog momenta. Kabina je dobila novu intrument tablu i elemente na centralnoj konzoli, novi multimedijalni sistem, nova sedišta, uključujući tu i novi treći red sedišta za dva putnika (zanimljivo da i ta sedišta mogu imati grejanje). Tu su i nove oplate vrata, krovni i bočni vazdušni jastuci, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dorađen izduvni sistem itd. U Evropi prodaja doteranog Hummera H2 počinje sredinom januara 2008. godine, i to po ceni od nepunih 70.000 evra.




Volvo je nedavno počeo sa prodajom fabričkog R-Design paketa, namenjenog  kupcima koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila. R-Design je dostupan na modelima C30, S40 (na slikama) i V50, a sam paket je ponuđen jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora novog vozila. Takvi kupci mogu da biraju između deset boja karoserije, a osim značke R-Design na maski hladnjaka, čitav ovaj fabrički kit za individualizaciju prati i niz specijalno dizajniranih detalja na eksterijeru i interijeru. Spoljašnjost je bogatija za doterane branike (napred sa integrisanim spojlerom i u potpunosti u boji karoserije), izraženijim pragovima, krovnim ili spojlerom na poklopcu prtljažnika, srebrnim kućištem retrovizora i petokrakim aluminijumskim felnama od 17 inča (kao opcija u ponudi su i 18-inčni). Unutrašnjost je oplemenjena sedištima u kombinaciji crne i bež boje (sedišta naravno imaju utisnut R-Design logo), kožnim volanom (takođe ima R-Design logo), ekskluzivnim patosnicama, aluminijumskim pedalama, kao i sa još nekoliko aluminijumskih detalja raspoređenih po kabini. R-Design paket će moći da se dobije u kombinaciji sa svim motorima, koji se ugrađuju u modele C30, S40 i V50, sem sa 2,4 litarskim benzincem. U Nemačkoj za R-Design kit, u zavisnosti od modela i paketa opreme, treba platiti između 1530 i 4050 evra.





Nekoliko puta smo već pisali o tome da će američka televizijska meža NBC ponovo vratiti na male ekrane akcionu TV seriju Knight Rider, koja se u originalu emitovala tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sem po Davidu Hasselhoffu, koji je glumio bivšeg policajca Michael Knighta, serija je ostala upamćena pre svega (mnogi će reći i isključivo) zbog specijalno pripremljenog automobila, tačnije Pontiaca Firebird Trans-Am, nazvanog KITT (skraćeno od Knight Industries Two Thousand). Kao što je poznato, novi KITT je Ford Mustang Shelby GT500KR, a NBC će 17. februara 2008. godine premijerno emitovati dvosatni TV film Knight Rider, u kome glavne uloge tumače Justin Bruening, Deanna Russo, Sydney Tamiia Poitier i Bruce Davison. Potvrđen je takođe i povratak Davida Hasselhoffa (u ulozi starijeg Michael Knighta), dok će glas KITT-u pozajmljivati Will Arnett. U međuvremenu je NBC emitovao i veoma kratak trailer, koji najavaljuje ovaj film (VIDEO 1), a za podsećanje, na VIDEU 2 možete pogledati i originalnu špicu Knight Ridera iz osamdesetih godina.

VIDEO 1 : promo trailer Knight Rider 2008. 

VIDEO 2 : originalni Knight Rider




Izvor : www.tanjug.co.yu

Visok rast "Tojotine" prodaje u Kini, Rusiji i na Bliskom istoku pomoći će toj korporaciji da poveća proizvodnju za pet procenata u narednih 12 meseci i da montira ukupno 9,95 miliona vozila u 2008.
Japanski gigantski proizvođač je danas objavio da planira da iduće godine proda 9,85 miliona vozila.
Američki "Dženeral motors" (GM), koji već 75 godina drži titulu najvećeg proizvođača vozila na svetu, namerava da plasira 9,3 miliona automobila.
Tako bi se moglo dogoditi da "Tojota" naredne godine preuzme lidersku poziciju među svetskim auto kompanijama.
"Tojota" očekuje da još ove godine nadmaši američkog konkurenta po obimu proizvodnje. GM drži titulu najvećeg proizvođača vozila na svetu od 1931, ali je ta pozicija ugrožena zbog sve manje prodaje i ovogodišnje krize na američkom kreditnom tržištu.



Američki tjuner Dinan je posle paketa za povećanje snage 3,0 litarskog bi-turbo motora BMW-ovog modela M3 (razvija 384 umesto fabričkih 306KS), sličan performance kit sada ponudio i vlasnicima modela BMW M5 i BMW M6. Oba ova BMW-a pokreće V10 agregat, koji sada iz 5,7 litra zapremine raspolaže sa svih 628KS pri 7400 o/min. i 653Nm obrtnog momenta pri 6200 o/min. (sem povećanja zapremine Dinan je, između ostalog, reprogramirao i elektroniku motora, ugradio novo kolenasto vratilo i izduvni sistem). Iako Dinan nije objavio podatak o ubrzanju od 0 do 60 milja na sat (96km/h), za očekivati je da je ta brojka veoma blizu 4 sekunde (fabričkom M5 do 100 km/h treba 4,7 sekunde, a M6-ici 4,6 sekunde). Dinan svoj kit za povećanje snage za M5 i M6 naplaćuje 40.000 američkih dolara.



U Kini je na tržište lansirana limitirana edicija BMW-ove serije 7, nazvana BMW 7 Series 30th Anniversary, a napravljena je u čast 30 godina od promocije prve generacije ovog prestižnog modela bavarske fabrike. Slavljenički model se bazira na BMW-u 750Li (ima 4,8 litarski V8 motor sa 270kW/367KS i 490Nm), a karakteriše ga personalizovana oprema poput novih aluminijumskih pedala, kožnog sportskog upravljača, obloga krova od alkantare i naziv "BMW 7 Series 30th Anniversary" izgraviran na iDrive tasteru i naslonima za glavu. Kina je za BMW seriju 7 inače drugo najveće tržište na svetu.

Da se podsetimo : BMW je pre tačno tri decenije promovisao prvu generaciju svog najluksuznijeg modela, seriju 7 (fabrička oznaka E23), koju je u početku pokretao redni 6-cilindrični motor sa oznakom M30. Taj model nosio je oznaku 728, a kasnije su paletu upotpunili 730 i 733i. Prva serija 7 je veliki deo izgleda pozajmila od serije 6, za koji je zaslužan tadašnji prvi čovek BMW dizajna Paul Bracq. "Sedmica" je veoma brzo postavila nove standarde luksuza među velikim limuzinama, a u tom probranom društvu uspela je da se održi praktično čitavu narednu deceniju, sve do pojave druge generacije krajem 1986. godine (model E32), koja je 1987. dobila (i danas fantastičan) 5,0 litarski V12 motor sa okruglo 300 konja. Prva "sedmica" je u svoje vreme bila opremljena tada najsavremenijim cakama poput direktnog ubrizgavanja goriva, klima uređaja, ABS-a, putnog kompjutera, a kasnije je dobila i vazdušne jastuke. Treća generacija (model E38) je ugledala svetlost dana 1994. dok je aktuelna, četvrta generacija (model E65), predstavljen u jesen 2001., a obnovljen 2005. godine. Sa tom serijom 7 iz 2001. stigao je i novi dizajnerski rečnik bavarske marke, za koju je zaslužan novi šef dizajna, Amerikanac Chris Bangle. Iako se nova serija 7 rešila konzervativnog stila prethodnih modela i značajno povećalu prodaju u odnosu na prethodnike (naročito izvan Evrope), ogroman broj starijih fanova i dalje ne može da "svari" izgled novijih modela BMW-a. Kako bilo, aktuelna "sedmica" predstavlja jedan od tehnički-tehnološko najnaprednijih automobila današnjice, što je nešto što čak i najzadrtiji fanovi starih BMW-a ne mogu da opovrgnu.



Posle bezbrojnih špijunskih slika, Subaru je danas konačno objavio prve zvanične fotografije i detalje o novoj, trećoj generaciji svog modela Forester (eng. šumar, gorštak, brđanin), koji će debitovati na januarskom NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu. Budući da su još ranije u javnost procurele slike ovog CUV modela (Crossover Utility Vehicle), koje su u potpunosti razotkrile njegov definitivan izgled, od nekog iznenađenja ovom prilikom nije bilo ništa. U svakom slučaju, novi Forester je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Inače, klirens (rastojanje od tla) iznosi 225 mm, a točkovi su veličine 16 ili 17 inča (sa gumama 215/65 R16, odnosno 225/55R17). Kao što se i najavljivalo proteklih meseci, nova generacija Forestera koristi potpuno novu platformu, a tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motor, i to u atmosferskoj verziji sa 148KS, dok će se kasnije pojaviti i turbo verzija sa 230KS, a u Americi i 2,5 litarski benzinac (ne pominje se njegova snaga ali će se i taj motor nuditi u verziji sa ili bez turbo punjača). U Evropi možemo očekivati i dizel agregat, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta. U saopštenju se pominje da će modeli sa ručnim menjačem imati ugrađen Subaruov Incline Start Assist, odnosno sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. Što se automatske transmisije tiče, u početku će novi Forester koristiti poznati 4-stepeni automatik (ali sa SportShift opcijom ručnog menjanja brzina na volanu), a očekuje se da će kasnije biti zamenjen ili 5-stepenim automatikom ili CVT transmisijom.



Prema poslednjim (nezvaničnim) vestima, Lancia će oficijelnu promociju nove generacije svog modela Delta održati već u martu 2008. godine na salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show), dok je tržišno lansiranje planirano za jun iste godine. Nova Delta za 2008. godinu će se bazirati na konceptu Lancia Delta HPE (na slici), koji je italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila prošle godine na salonu u Parizu. I serijska verzija zadržaće dužinu od 4500 mm, kao i međuosovinsko rastojanje od 2700 mm, dok će paleta motora obuhvatati benzinske i dizel agregate sa rasponom snage od 120 do 200KS. Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn je potpisao Giorgetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda. Bez obzira na ovu slavnu prošlost, iz Fiata za sada nema informacija da li će se nova Delta možda vratiti u WRC šampionat.



Nemački BMW je proširio paletu agregata u svojoj seriji 3 sedan, i to sa najmanjim benzinskim motorom zapremine 1,6 litra (1597 kubika), koji nam je već poznat iz modela BMW 116i. Novi BMW 316i sedan tako raspolaže sa snagom od 90kW/122KS i 160Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 10,3 sekunde i za najveću brzinu od 204 km/h. Zahvaljujući BMW-ovoj EfficientDynamics tehnologiji, prosečna potrošnja nove "trojke" iznosi 5,9 litra goriva na 100 km (fabrička tvrdnja), a emisija CO2 iznosi 142 grama po kilometru. Cena za novi BMW 316i, recimo u Holandiji, iznosi 32.450 evra, što je za 2500 evra manje od modela BMW 318i.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs