Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Nova specijalna serija Range Rovera nosi naziv Westminster Edition i namenjena je isključivo kupcima u Severnoj Americi, a biće napravljeno samo 500 primeraka ovog luksuznog i ekskluzivnog modela. Za pogon je izabran V8 benzinac sa kompresorom i 400KS, a sem novih 20-inčnih desetokrakih točkova, karakteriše ga i unutrašnjost u kojoj preovlađuju (pravo) drvo i koža, a tu su i "java black" kožna sedišta. Cena ? 105.600 američkih dolara.



Reklama


Izvor : www.blic.co.yu

Nove registarske tablice koje se uvode 2008. godine biće slične evropskim – umesto sadašnjih 420 x 120 milimetara, imaće dimenzije 520 x 110 i s leve strane plavo polje s oznakom države Srbije. Dva početna slova označavaće registarsko područje, u skladu s novim Pravilnikom o registarskim područjima koji je stupio na snagu ovog meseca. Nakon toga će slediti tri ili četiri broja, a iza njih će biti još dva slova, bez posebnog značenja. Slovne oznake će biti latinične, jer se radi po evropskim standardima i standardima međunarodne konvencije o saobraćaju, koji je i Srbija ratifikovala.

- Kakav će biti konačan izgled novih registarskih tablica, javnost će saznati do kraja iduće nedelje, kada bi Ministarstvo za infrastrukturu trebalo da usvoji novi pravilnik o registraciji motornih i priključnih vozila. Tada će biti poznati svi detalji, kao što su veličina i vrsta (font) slova i brojeva. U tom smislu, još ne mogu da potvrdim da li će na tablicama biti tri ili četiri broja, što će zavisiti od broja kombinacija. Poslednje dve slovne oznake neće imati nikakvo određeno značenje, a uvode se jer će omogućiti veći broj kombinacija - nezvanično saznajemo u Ministarstvu za infrastrukturu.
Pošto će biti izrađene u skladu sa standardima EU, naš sagovornik iz ovog ministarstva kaže da nove registarske oznake neće morati da budu menjane u slučaju priključenja Srbije EU.
U našoj zemlji, inače, postoji oko milion i po registrovanih vozila, tako da će za njihovo označavanje morati da se izradi oko tri miliona tablica. Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, kaže da će vozači menjati tablice prilikom registracije vozila, da bi se izbegle gužve u ionako preopterećenim policijskim stanicama.
- Kako se radi o velikom broju registarskih tablica, posao njihove izrade najverovatnije će biti poveren nekoj firmi, koja će biti izabrana na tenderu, čim se usvoje svi neophodni propisi. Ovo pitanje je u raznim zemljama rešeno na različite načine, a zakon sličan našem postoji i u Crnoj Gori - rekao je Vujanić, a s njim se slaže i Čeda Lemajić iz Uprave za upravne poslove MUP-a.
Mnogi, ipak, smatraju da će ovo biti još jedan od primera nepotrebnog uplitanja države u privrednu oblast. Tim pre što u inostranstvu tablice izrađuju mali preduzetnici, takoreći samostalne zanatske radnje, na osnovu izdatih državnih dokumenata o registraciji. U Srbiji je, pak, višegodišnja praksa da država građanima praktično preprodaje registarske oznake, čiju je izradu naručila od jedne firme, što daje povoda za sumnju u legalnost čitavog posla, bez obzira na njegovu zakonsku formu.
Međutim, to nije jedini razlog za nezadovoljstvo građana, što su pokazali i protesti vozača u gradovima Srbije, koji su novim Pravilnikom o registarskim područjima izgubili svoje oznake pripajanjem uz veće gradove. Među njima su Aranđelovac, Vršac, Gornji Milanovac...
Čeda Lemajić iz MUP-a nije mogao da kaže tačne političke razloge promene ragistarskih područja, ali pretpostavlja da je razlog zastarelost propisa o registarskim tablicama iz 1989. godine.
- Tablice su poslednji put menjane 2003. godine, kada je oznaka SRJ zamenjena oznakom SCG, ali se u međuvremenu raspala i državna zajednica sa Crnom Gorom, pa je neophodno da se oznake usklade sa sadašnjim državnim simbolima.
Mnogi strahuju da je ovaj potez države u stvari uvođenje nekog oblika centralizacije uprave na mala vrata, uprkos učestalim pričama da se vlastima na lokalnom nivou daju šira ovlašćenja.

Izmenjene registarske oznake

Nove registarske oznake Opštine koje se „pripajaju“
KG - Kragujevac Arenđelovac
PA - Pančevo Vršac, Plandište, Bela Crkva
ŠA - Šabac Loznica
ČA - Čačak Gornji Milanovac
JA - Jagodina Paraćin
KR - Kruševac Trstenik
SM - Sremska Mitrovica Ruma, Inđija, Irig, Pećinci, Stara Pazova
PP - Prijepolje* Priboj i Nova Varoš
Napomene: *Simbol PP za Prjepolje do sada nije postojao,
l Simbol DJ koji je važio za vozila registrovana u Đakovici, menja se u ĐA



Novi top model Toyote Auris zove se Auris SR180 i na tržište stiže na samom početku sledeće godine (tačnije već u januaru). Poenta svega je nešto sportskiji nastup za šta se brinu spušteno ogibljenje (by Toyota Motorsport), zadnji krovni spojler, zatamnjena zadnja stakla, atraktivnije petokrake aluminijumske felne od 17 inča i nova boja u ponudi - Pure White bela. Za pogon je zadužen najjači motor u ponudi Aurisa, što znači 2,2 litarski D-4D turbo-dizel. Pomenuti motor nije diran, pa i dalje raspolaže sa 130kW/177KS i 400Nm obrtnog momenta (raspoloživ pri 2000 o/min.), a uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 8,1 sekundu, a maksimalna brzina 210 km/h. Auris SR180 u serijskoj opremi, između ostalog, ima i Toyotin VSC sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, TRC (traction control), automatski dvozonski klima uređaj, cruise control i automatsko paljenje svetala i brisača. Toyota će Auris SR180 ponuditi u verzijama sa troja i petora vrata, a njihove cene u Velikoj Britaniji iznose 17.995, odnosno 18.495 funti.




Ljubitelji Range Rovera Sport kojima snage nikad nije dosta, od sledeće godine imaće na raspolaganju najjači motor ikada ugrađen u neki (serijski) Range Rover. Trenutno se naime testiraju prototipovi Range Rovera Sport sa novim 5,0 litarskim (4997 kubika) V8 benzincem, koji će razvijati 450 ili čak 500KS, čime bi ovaj model postao i jedan od najsnažnijih SUV-ova na tržištu. Inače, trenutno najsnažniji agregat u Range Roveru Sport je 4,2 litarski V8 benzinac sa kompresorom i sa snagom od 287kW/390KS (koriste ga i Jaguarovi modeli XF, XJ i XK). Procenjuje sa da bi novi Range Rover Sport 5,0 V8 do stotke mogao da stiže za oko 6,5 sekundi, dok sadašnjem 4,2 V8 modelu od 0 do 100 km/h treba 7,2 sekunde.  



Iskreno, ovo je moglo i da se očekuje. Naime, taksista Tuncer Yilmaz ponudio je na prodaju svoj Opel Vivaro, koga je sedmostruki šampion Formule 1 Michael Schumacher nedavno "provozao" u svom stilu, žureći na aerodrom. Najveća ponuda koju je taksista dobio za svoj sada veoma popularni kombi, iznosi čak 63.000 evra i najverovatnije će je i prihvatiti. Da podsetimo, 38-godišnji Schumi je nedavno sa porodicom bio u mestu Gehulz u Bavarskoj, kako bi preuzeli svog novog psa, a na povratku na aerodrom Coburg (udaljen oko 30 km od Gehulza) nemački as je, plašeći se da ne zakasne na let, zamolio vozača taksija da lično preuzme volan ! Vozač Tuncer Yilmaz je pristao, seo na sedište suvozača i doživeo vožnju svog života. Schumacher se naime "u svom stilu" probijao kroz saobraćaj, stalno je vozio velikom brzinom i kako kaže taksista Yilmaz, "bilo je zaista neverovatno kako je preticao druge automobile i kojom brzinom je prolazio krivine." Ova izjava još više dobija na značaju kada se doda da je taksi vozilo bio kombi Opel Vivaro sa 120KS, kome je maksimalna brzina inače 160 km/h. Schumacher je na kraju taksisti ne samo platio račun u iznosu od 60 evra, već je dodao i napojnicu od 100 evra. "Problem" je međutim u tome što je ceo događaj naišao na ogromno zanimanje medija, ali je takođe privukao i pažnju revnosne nemačke policije, jer je taksista detaljno opisao novinarima vratolomije koje je Schumacher izvodio za upravljačem njegovog taksi vozila. Prema pisanju sajta Autosport.hr, nemačka policija i državno tužilaštvo sada ispituju šta se stvarno dogodilo i da li postoji mogućnost da koji evro iz Schumacherovog i Yilmazovog džepa završi u državnoj kasi. Ako bude kazni, taksisti Yilmazu će itekako biti potreban novac za iste, pa zaista ne iznenađuje da je rešio da unovči trenutnu popularnost. Očigledno, cela ova priča još nije završena...



Italijanski proizvođač sportskih automobila Lamborghini (inače u vlasništvu nemačkog Volkswagena) slavi značajan jubilej – proizvodnju jubilarnog 3000-tog primerka modela Murcielago. Slavljenički automobil je model Murcielago LP640 (ima 6,5 litarski V12 motor sa 640KS) u tzv. Telesto sivoj boji i namenjen je kupcu iz SAD-a. Murcielago je inače pre samo nekoliko nedelja po broju prodatih primeraka pretekao svog prethodnika Lamborghinija Diablo, koji je ukupno prodat u 2903 komada. Dok je Diablu za pomenutu cifru trebalo punih 11 godina, Murcielago je to postigao za samo šest godina. Ovo takođe pokazuje i koliko se povećalo tržište superautomobila i koliko je veća potražnja za Lamborghinijevim modelima u poslednjih nekoliko godina. Ovo poslednje dovoljno ilustruju brojke o prodaji italijanskog proizvođača. Tako je 2006. godine prodato 2087 automobila (ili 30 % više nego 2005.), dok je ove godine već isporučeno 2400 Lamborghinija, što najavljuje još jednu rekordnu godinu za italijansku marku.



Iako smo navikli da vesti o masovnim otpuštanjima radne snage dolaze pre svega iz GM-a, Chryslera i Forda, evo takve vesti i iz BMW-a. Naime, bavarski proizvođač je najavio da će morati da ukine nekoliko hiljada radnih mesta u svojih fabrikama tokom 2008. godine. Razlog leži u težnji da se smanje troškovi poslovanja, budući da će ovogodišnji BMW-ov profit najverovatnije biti manji nego prošle godine. Iako nemačka kompanija nije zvanično objavila koliko će tačno radnika izgubiti posao, razni izvori navode da se radi o brojci od 8000 radnih mesta. Najviše otkaza dobiće radnici u fabrikama u Nemačkoj, gde BMW trenutno zapošljava oko 80.000 ljudi. Prema najavama iz vrha BMW-a, otkaz će uglavnom dobiti privremeni radnici (takvih u nemačkih BMW fabrikama ima od 6000 do 8000), mada će posao izgubiti i određeni broj stalno zaposlenih. Inače, BMW ukupno zapošljava oko 108.000 radnika širom sveta, što znači da će sa otpuštanjem 8000 radnika smanjiti broj zaposlenih za oko 8 %.



Reklama


Prototip sportskog Renault Twinga RS uhvaćen je ovih dana tokom tajnih testiranja na test stazi negde na jugu Italije. Sudeći po ovim špijunskim slikama, Twingo RS izgleda veoma slično studiji Twingo Concept, predstavljenoj prošle godine na salonu automobila u Parizu (2006 Paris Motor Show). To u praksi znači novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, modifikovana svetla za maglu, proširenja blatobrana, drugačiji zadnji branik i atraktivnije aluminijumske točkove. To je ono što se vidi i što se uostalom i očekuje od ovakvih gradskih jurilica, ali više privlači pažnju ono što se krije pod poklopcem motora. Očekuje se da će Twingo RS pokretati agregat sa oko 145KS, što će biti dovoljno za maksimalnu brzinu od preko 200 km/h (trenutno najsnažniji Twingo GT iz 1,2 litarskog turbo benzinca izvlači ravno 100 konja i postiže 189 km/h). Francuski proizvođač je već ranije zvanično potvrdio da će svetska premijera Twinga RS biti na sledećem salonu automobila u Ženevi, marta 2008. godine, dok će njegova komercijalizacija startovati u leto iste godine.

 



Japanski tjuner Mugen nije čekao, pa je samo dan posle zvanične promocije Honde Inspire u Japanu (u Americi Honda Accord) predstavio svoj tjuning paket namenjen ovoj Hondinoj limuzini. Mugenov aerodinamički kit sadrži modifikovani prednji i zadnji branik, novu masku hladnjaka, bočne "suknjice", veliko krilo na poklopcu prtljažnika, set različitih desetokrakih aluminijumskih točkova od 18 inča i sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Paket zaokružuju sportski podešeno ogibljenje, pojačene kočnice i aluminijumske pedale u kabini. Motor nije diran, pa serijski 3,5 litarski V6 benzinac i dalje raspolaže sa 206kW/280KS i 342Nm obrtnog momenta. Mugen će svoju Hondu Inspire predstaviti i na predstojećem januarskom Tokyo Auto Salonu tjunera.




Toyota je juče u predgrađu Sankt Peterburga, Šušariju, zvanično otvorila svoju prvu fabriku automobila u Rusiji, koja će u prvoj fazi proizvoditi 20.000 automobila, ali će kasnije sa njenih proizvodnih traka silaziti 50.000 automobila godišnje. Predsednik Toyote Katsuaki Watanabe je ovom prilikom još dodao da bi proizvodnja u ovom postrojenju mogla dostići i svih 200.000 jedinica godišnje. Japanski proizvođač je u novu fabriku (zapošljavaće 600 radnika) uložio 202 miliona dolara, a njena izgradnja je trajala oko dve i po godine. Inače, silasku prve Toyote Camry sa proizvodnih traka u Šušariju prisustvovao je i ruski predsednik Vladimir Putin, koji je ocenio da su odnosi Rusije i Japana sve bolji, da je otvaranje ove fabrike ozbiljan korak u povećanju poverenja između ove dve zemlje i da će "ekspanzija trgovine i ekonomskih veza između naše dve zemlje pomoći u rešavanju drugih problema."



Nemačka tjuning kuća Hartge pozabavila se i BMW-ovim terencem X3, i to njegovim dizel verzijama 3.0d i 3.0sd. Dok standardni, fabrički primerak BMW-a X3 3.0d raspolaže sa snagom od 218KS, Hartgeov Hunter X3 3.0d razvija 253 konja, a ako kupcima ni to nije dovoljno, tu je i Hartge Hunter 3.0sd, kome je snaga porasla na svih 246kW/335KS (fabrička verzija ima 210kW/286KS). Mada BMW X3 nije dizajniran da bude klasična radna mašina poput recimo Land Roverovog Defendera, to ne znači da nema potencijal za povremene izlete van uređenih puteva. Dokaz za to je upravo ovaj Hartge Hunter BMW X3, kome su u nemačkoj tjuning kompaniji namenili ulogu vozila sposobnog da odgovori zahtevima lovaca (na šta uostalom ukazuje i samo ime Hunter). Osim što raspolaže sa dovoljno mesta za neophodnu opremu za lov, Hartge Hunter se odlikuje i klirensom od 23 cm, novim oprugama i amortizerima, većim uglom nailaska na prepreku, mogučnošću da zagazi u vodu dubine 50 cm, dodatnim zaštitnim elementima za donje delove karoserije i pneumaticima za sve terene (255/55 R 18), koji su montirani na Hartgeove Classic 2 aluminijumske točkove. Po posebnoj želji kupca (a u skladu sa namenom vozila) interijer ovog Huntera može biti presvučen zelenom kožom (uključujući i upravljač).




Pošto je do sada prodao oko milion svojih automobila opremljenih šestostepenim DSG menjačem (sa duplim kvačilom), Volkswagen je objavio da je u ponudu uvrstio i DSG (Direct Shift Gearbox) menjač sa sedam stepeni prenosa. Novi menjač će prvo dobiti modeli Golf i Golf Plus, i to u verzijama sa 1,4 TSI benzincem (90kW/122KS) i 1,9 TDI dizelašem (77kW/105KS). Novi DSG menjač se može nositi sa većim obrtnim momentom (sada do 250Nm), a za njegovu ugradnju nemački proizvođač će kupcima Golfa i Golfa Plus naplaćivati 1750 evra. U ovu cenu je uključen i hill-start assist sistem, koji olakšava polazak vozila na uzbrdici (drži "vagu"), a takođe štedi i gorivo. Naime kod modela Golf/Golf Plus sa 1,9 litarskim TDI agregatom, potrošnja sa novim sedmostepenim DSG menjačem je za 0,7 litra manja u odnosu na isti model sa šestostepenim DSG-om.  



Još jedna u dugačkom nizu prerada Audijevog modela TT stiže iz nemačke tjuning kuće Pogea Racing, čiji će tjuning paket namenjen ovom automobilu biti na raspolaganju kupcima već sledećeg meseca. Njihova nova kreacija nosi naziv Husttler, a u odnosu na standardni Audi TT odlikuje se novim aerodinamičkim paketom (modifikovani prednji branik sa integrisanim spojlerom, većim otvorima za vazduh i dodatnim LED svetlima, "škrge" za vazduh na prednjim blatobranima, doterani zadnji branik sa difuzorom i četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, atraktivni petokraki aluminijumski točkovi od 19 inča, zadnje krilo koje se elektronski podešava), interijerom sa panelima od karbon fibera, KW sportskim ogibljenjem, kao i povećanjem snage 2,0 litarskog TFSI turbo benzinca. Posle dorade u Pogea Racingu (reprogramirana elektronika motra, novi izduvni sistem, novi filter za vazduh), snaga ovog agregata raste na 206kW/280KS i 420Nm. Ukoliko ovo nije dovoljno, Pogea Racing nudi i kit za povećanje snage na 330KS. Inače, maksimalna brzina Husttlera iznosi 285 km/h. Pogea Racing svoj Husttler nudi u dve verzije : kupe sa nazivom White Angel i roadster, koji nosi ime Red Devil (na trećoj slici).



Osim Mazde Atenza Mazdaspeed concept, o kojoj je nedavno već bilo reči, Mazda će na predstojećem januarskom Tokyo Auto Salonu (japanski salon tjunera) izložiti još nekoliko slično stilizovanih modela. Prvi je Mazda Roadster Mazdaspeed, odnosno Mazda MX-5 kako se zove kod nas (negde poznat i kao Miata). Radi se o tjuniranom primerku popularnog dvoseda (u verziji sa metalnim sklopivim krovom), koji se od standardnog modela razlikuje po novom aero body kitu, modifikovanom interijeru, doteranom ogibljenju i izduvnom sistemu (sa dva završetka). Pomenuti aerodinamički kit sadrži novi prednji i zadnji spojler, modifikovani prednji branik sa drugačije oblikovanim otvorima za vazduh, pragove, "škrge" za vazduh na prednjim blatobranima, spojler na poklopcu prtljažnika, atraktivne aluminijumske točkove, dok je unutrašnjost bogatija za dvobojna sportska sedišta i isti takav upravljač. Slične promene je doživela i Mazda Demio Mazdaspeed (u Evropi Mazda 2). Od ostalih verzija ovog modela, Demio Mazdaspeed se razlikuje po novom body paketu (spojleri, pragovi, modifikovana maska hladnjaka, zadnji krovni spojler, "škrge" za vazduh na prednjim blatobranima, nove aluminijumske felne), modifikovanom interijeru (dvobojna sportska sedišta i dvobojni sportski volan, detalji od karbon fibera), ogibljenju i izduvnom sistemu.

 



Nedavno smo pisali da je kompanija Chrysler LLC (Chrysler, Dodge i Jeep) saopštila da će iz svoje ponude uskoro izbaciti četiri modela (Chrysler PT Cruiser Cabrio, Chrysler Pacifica, Chrysler Crossfire i Dodge Magnum), a prvi se na redu za brisanje iz programa našao Chrysler Crossfire. Naime, njegova proizvodnja u pogonima nemačkog Karmanna u Osnabrucku prestala je pre nekoliko dana (18.12.2007.), i to posle pet godina proizvodnje i prodatih nešto manje od 80.000 primeraka. Budući da je prodaja u 2006. godini pala na samo 8216 primeraka (2004. prodato ih je 28.000, a 2005. 9900 komada), odluka o prestanku proizvodnje nije nikakvo iznenađenje, posebno ako se ima u vidu činjenica da Crossfire jednostavno nije uspeo da se izbori sa konkurentima kao što su Audi TT, Mercedes SLK i Nissan 350Z. Zanimljiv je možda podatak iz prošle godine, koji kaže da Crossfire u proseku stoji na lageru 302 dana pre nego što nađe svog kupca. 



Posle tri i po godine provedene na tržištu, Mercedes je svoj uspešan model SLK podvragao blagoj kuri podmlađivanja, koja ovom dvosedu treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su Audi TT Roadster, BMW Z4 i Porsche Boxster. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene (tako je bilo i prošle godine sa promocijom osvežene E klase), pa je to slučaj i sa ovim modelom (mada u Mercedesu napominju da SLK za 2008. godinu ima 650 novih delova). Prema prvim zvaničnim fotografijama, obnovljeni SLK se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu, što je zasluga novog prednjeg branika, vizuelno podeljenog u dva dela, koji imitira izgled bolida Formule 1 tima McLaren-Mercedes. Spoljašnje estetske promene se nastavljaju blago doteranim zadnjim svetlima (zatamnjena u stilu AMG modela), većim retrovizorima sa LED indikatorima, zadnjim branikom sa donjim delom u obliku difuzora, trapezoidnim završecima izduvnog sistema, a završavaju se novim dizajnom aluminijumskih točkova. Što se tiče metalnog sklopivog krova, tu promena nema (otvara/zatvara se za 22 sekunde). Većih promena nema ni u interijeru; ipak, SLK je dobio doteranu centralnu konzolu, novi sportski trokraki volan i nekoliko novih boja interijera (recimo opcionu crvenu "gullwing red" kožu), dok su skuplje verzije dobile unapređeni satelitski navigacioni sistem kao standard (kao opcija nudi se i harman kardon Logic7 sound system). Bez obzira na sve pomenute estetske korekcije na eksterijeru i interijeru, najzanimljivije promene se kriju pod poklopcem motora. To se pre svega odnosi na novi 3,5 litarski V6 motor (u modelu SLK 350) i pojačani četvorocilindrični agregat u modelu SLK 200 Kompressor. Pomenuti 3,5 litarski V6 raspolaže sa 224kW/305KS pri 6500 o/min. i 360Nm obrtnog momenta pri 4900 o/min., što je za 24kW/33KS i 10Nm više u odnosu na prethodnika. Model SLK 200 Kompressor je dobio dodatnu snagu od 21KS, pa sada razvija 135kW/184KS i 250Nm (+10Nm). Bez obzira na povećanje snage, oba motora sada imaju redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Ovom prilikom je "preskočeno" povećanje snage motora u sportskom modelu Mercedes SLK 55 AMG (na trećoj slici), koji i dalje iz 5,5 litarskog V8 motora izvlači 265kW/360KS i 510Nm. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do do 100 km/h u trajanju od 4,9 sekunde i elektronski limitiranu maksimalnu brzinu od 250 km/h (i ovaj model je naravno diskretno estetski doteran). Što se menjača tiče, modeli SLK 200, 280 i 350 se standardno opremaju šestostepenim manuelnim menjačem, dok je SLK 55 AMG uparen sa 7G-Tronic sedmostepenom automatskom transmisijom. Prodaja obnovljenog SLK počinje u aprilu naredne godine, a cene će startovati od 36.500 evra za model SLK 200 Kompressor, a završavaju se sa cifrom od 69.000 evra, koliko će biti potrebno izdvojiti za SLK 55 AMG.

 



Izvor : www.tanjug.co.yu

"Tata motors" će na sajmu automobila sledećeg meseca u Nju Delhiju, predstaviti novi "ultrajeftini" model putničkog vozila.

U saopštenju za štampu kompanija navodi da će novi automobil, u koji će moći da se smesti najmanje četiri osobe, biti pušten u prodaju u drugoj polovini 2008. godine.
Indijski proizvođač automobila je saopštio da će se novi model, sa četvoro vrata i motorom smeštenim pozadi, prodavati po ceni od samo 100 hiljada rupija, odnosno oko 1.735 evra, a analitičari pretpostavljaju da bi njegova pojava na tržištu mogla da navede druge proizvođače da smanje cenu svojih modela.
Tako niska cena je izazvala mnogo pažnje u javnosti, ali kritičari upozoravaju da će proizvodnja ultrajeftinog modela imati za posledicu još veće saobraćajne gužve na indijskim putevima, što će dodatno povećati problem buke i zagadjena vazduha.
Drugi smatraju i da će Tata morati da žrtvuje kvalitet i bezbednost da bi cenu automobila održala na veoma niskom nivou.
Predsednik kompanije Ratan Tata tvrdi da će automobil biti "najčišći" od svih drugih vozila na indijskim putevima i da će poštovati neophodne bezbedonosne standarde.
U planu je da se u početku proizvodi između 250 i 500 hiljada ovih automobila godišnje. Osnovni model će se prodavati po pomenutoj, veoma niskoj, ceni, ali će se u ponudi naći i dva skuplja modela sa dodatnom opremom, saopštila je kompanija.



General Motors je posle godina raznih špekulacija, glasina i špijunskih slika konačno i zvanično objavio prve fotografije i detalje o toliko nestrpljivo očekivanoj Chevrolet Corvetti ZR1, koja će zvaničnu svetsku premijeru imati na predstojećem januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu. Kratko rečeno, ovo je najsnažniji i najskuplji model Corvette ikada napravljen. Naime, njen potpuno novi LS9 V8 motor, zapremine 6,2 litra, uz pomoć kompresora razvija 462kW/620KS pri 6500 o/min. (100KS po litri zapremine) i 823Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. Za zaustavljanje ovolike sile (i težine od 1519 kg) brinu se karbon keramičke kočnice (diskovi od 394 mm napred, 380 mm nazad) sa klještima u plavoj boji, dok je motor uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Iako još nisu saopštene konkretne brojke vezane za performanse, ljudi iz GM-a priznaju da je maksimalna brzina od 200 milja na sat (322 km/h) veoma verovatna. Što se ubrzanja tiče, budući da aktuelni model Corvette Z06 sa 115KS manje do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,6 sekinde, realno je očekivati da ova nova Corvetta ZR1 istu brzinu dostiže mnogo bliže vremenu od 3 sekunde. Zvanične brojke će inače biti saopštene tek u martu naredne godine. Sudeći po ovim ciframa, očigledno je da su Porsche 911 GT2, Ferrari 599 GTB i Lamborghini Murcielago LP640 dobili dostojnog konkurenta iz Amerike. Corvette ZR1 ima delove od karbon fibera (odbojnici, hauba, krov, prednji spojler), kao i od polikarbonata, koji je iskorišćen za "prozor" na haubi motora, kroz koji se vidi vrh interkulera motora na kome je izgravirano "LS9 Supercharged." Corvette ZR1 ima i najveće točkove ikada ugrađene na neku serijsku verziju Corvete : napred od 19, a pozadi od 20 inča. Gume su Michelin Sport 2 dimenzija P285/30ZR19 napred i P335/25ZR20 pozadi. Što se ogibljenja tiče, ZR1 je dobio GM-ov Magnetic Selective Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje. Od dodatne opreme za Corvettu ZR1 su predviđeni hromirani točkovi, sportska kožna sedišta sa električnim podešavanjem, kožni interijer (uključujući i prednji panel), navigacioni sistem i Bluetooth konekcija. Očekuje se cena od oko 100.000 američkih dolara.



Američki Hennessey Performance Engineering nam je poznat pre svega po svom Viperu Venom 1000 Twin Turbo sa 1000KS, a sada su promovisali i Viper Venom 650R (na bazi Vipera SRT10 za 2008. godinu), koji iz 8,4 litarskog V10 agregata izvlači 678KS pri 6200 o/min. i 873Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. (uparen sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni). Drugim rečima, Venom 650R ima 78KS više od standardnog Vipera SRT10 (zahvaljujući, između ostalog, novom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika i K&N filteru za vazduh), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi samo 3,3 sekunde, ubrzanje do 150 milja na sat (241 km/h) traje 15,5 sekundi (1,5 sekundu bolje od fabričkog Vipera SRT10), dok mu maksimalna brzina iznosi 211 milja na sat ili 339 km/h. Ovde i podatak da četvrt milje (402 metra) prelazi sa 11,3 sekunde. Paket promena zaokružuju još nove kočnice, posebne Venom 650R oznake na spoljašnjosti, nove patosnice i pločica sa serijskim brojem u kabini i ispod haube. Ovaj Viper je inače odgovor na novu Corvettu ZR1, koju će General Motors predstaviti publici na skorašnjem salonu automobila u Detroitu. Hennessey će proizvesti samo 200 komada Vipera Venom 650R, a kupci dobijaju i garanciju u trajanju od tri godine.



Holandska kompanija Vandenbrink Design BV je još prošle godine predstavila javnosti svoje viđenje moderne interpretacije legendarnog Ferrarija 250 GTO iz 1962., koji bi se bazirao na aktuelnom Ferrariju 599 GTB Fiorano. Budući da je taj njihov dizajnerski predlog u obliku modela Vandenbrink GTO naišao na zaista izuzetan prijem, u ovoj kompaniji su se najzad odlučili da prihvate izazov i pripreme Vanderbrink GTO za proizvodnju (imaće aluminijumsku karoseriju). Međutim, sem modela Vanderbrink GTO, holandska kompanija je juče prvim crtežom najavila i novi kabriolet Vanderbrink GT Convertible (na slici), koji će se takođe bazirati na Ferrariju 599 GTB. Ovaj automobil je nedavno bio predstavljen u Beču na zatvorenoj prezentaciji kojoj je prisustvovala samo odabrana publika. Radi se o modelu sa laganim hardtop krovom izrađenim od karbon fibera, koji će se izrađivati samo na zahtev kupca. Detalji o motorizaciji nisu saopšteni ali podsećamo da je Vandenbrink za model GTO predvideo dve verzije : 630 GTO sa 6,3 litarskim motorom od 750KS i 680Nm obrtnog momenta, i slabiji 599 GTO sa 6,0 litarskim agregatom od 650KS i 630Nm (oba motora će inače biti izrađena u saradnji sa nemačkom tjuning firmom Edo Comeptition). Cena za GT Convertible nije saopštena, ali imajući u vidu da cena Vandenbrinka 630 GTO iznosi vrtoglavih 993.000 evra (i to bez poreza), od cene za GT Convertible "boleće glava." 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs