Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Činjenica da je novi retro Fiat 500 tržišno izuzetno uspešan automobil i nije neka vest (od premijere 4. jula do danas prodato je preko 115.000 primeraka), ali je svakako vest da je na našem tržištu za nepuna dva meseca već naručeno preko 100 komada ovog modela (Fiat u našoj zemlji prodaje beogradska firma Delta Automoto, Omladinskih brigada 33a, tel.011/20-10-955, internet: www.deltaauto.co.yu). I to uprkos činjenici da je Fiat 500 kod nas još uvek praktično samo eksponat, da prava prodaja počinje tek naredne godine, da se ne znaju precizni rokovi isporuke i da cena počinje počinje od nimalo nežnih 12.508 evra sa PDV-om (toliko košta osnovni model sa 1,2 litarskim benzincem od 69KS i opremom POP). Očigledno je da ogromna sličnost sa legendardnim Fićom čini svoje, tako da su i naši kupci postali deo opšte pomame za ovim automobilom, koji je matičnu fabriku stavio na slatke muke kako proizvesti traženu količinu. Naime, potražnja za Fiatom 500 je veća nego što je iko u Fiatu i zamišljao, pa ne iznenađuje odluka rukovodstva Fiata da poveća proizvodnju ovog modela. Za ovu godinu je bilo planirano da hale Fiatove fabrike u poljskom mestu Tychy napusti 58.000 primeraka Fiata 500, ali budući da je ta količina razgrabljena za samo tri nedelje posle početka prodaje, odlučeno je da se ovogodišnja proizvodnja poveća na 65 do 67.000 primeraka, a da proizvodnja na godišnjem nivou umesto planiranih 120.000 bude 140.000 komada, počev od naredne godine. Fiat će sada biti primoran da proširi kapacitete fabrike u Poljskoj da bi proizveo ovu dodatnu količinu nove 500-tke ali i da bi bio spreman da počne sa proizvodnjom novog Forda Ka, koji će se takođe proizvoditi u pomenutoj fabrici u Poljskoj (u narednih 12 meseci ova fabrika će biti sposobna da godišnje izbaci na tržište pola milona automobila - 140.000 primeraka Fiata 500, 240.000 Fiata Pandi i 120.000 komada novog Forda Ka). Ukoliko ni to ne bude dovoljno, u italijanskoj fabrici razmatraju i mogućnost proizvodnje Fiata 500 i u Italiji, tačnije u fabrici Termini Imerese na Siciliji.



Reklama


Hummer H2 je za novu prodajnu sezonu dobio novi V8 motor, novi šestostepeni automatski menjač sa opcijom ručnog menjanja brzina na volanu, obnovljenu i kvalitetniju unutrašnjost, kao i više luksuznih i bezbednosnih elemenata opreme. Osim toga, poboljšane su i vozne osobine, kako one na asfaltu, tako i van njega. Novi motor je aluminijumski V8, zapremine 6,2 litra, a raspolaže sa 293kW/393KS i 574Nm obrtnog momenta. Kabina je dobila novu intrument tablu i elemente na centralnoj konzoli, novi multimedijalni sistem, nova sedišta, uključujući tu i novi treći red sedišta za dva putnika (zanimljivo da i ta sedišta mogu imati grejanje). Tu su i nove oplate vrata, krovni i bočni vazdušni jastuci, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dorađen izduvni sistem itd. U Evropi prodaja doteranog Hummera H2 počinje sredinom januara 2008. godine, i to po ceni od nepunih 70.000 evra.




Volvo je nedavno počeo sa prodajom fabričkog R-Design paketa, namenjenog  kupcima koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila. R-Design je dostupan na modelima C30, S40 (na slikama) i V50, a sam paket je ponuđen jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora novog vozila. Takvi kupci mogu da biraju između deset boja karoserije, a osim značke R-Design na maski hladnjaka, čitav ovaj fabrički kit za individualizaciju prati i niz specijalno dizajniranih detalja na eksterijeru i interijeru. Spoljašnjost je bogatija za doterane branike (napred sa integrisanim spojlerom i u potpunosti u boji karoserije), izraženijim pragovima, krovnim ili spojlerom na poklopcu prtljažnika, srebrnim kućištem retrovizora i petokrakim aluminijumskim felnama od 17 inča (kao opcija u ponudi su i 18-inčni). Unutrašnjost je oplemenjena sedištima u kombinaciji crne i bež boje (sedišta naravno imaju utisnut R-Design logo), kožnim volanom (takođe ima R-Design logo), ekskluzivnim patosnicama, aluminijumskim pedalama, kao i sa još nekoliko aluminijumskih detalja raspoređenih po kabini. R-Design paket će moći da se dobije u kombinaciji sa svim motorima, koji se ugrađuju u modele C30, S40 i V50, sem sa 2,4 litarskim benzincem. U Nemačkoj za R-Design kit, u zavisnosti od modela i paketa opreme, treba platiti između 1530 i 4050 evra.





Nekoliko puta smo već pisali o tome da će američka televizijska meža NBC ponovo vratiti na male ekrane akcionu TV seriju Knight Rider, koja se u originalu emitovala tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sem po Davidu Hasselhoffu, koji je glumio bivšeg policajca Michael Knighta, serija je ostala upamćena pre svega (mnogi će reći i isključivo) zbog specijalno pripremljenog automobila, tačnije Pontiaca Firebird Trans-Am, nazvanog KITT (skraćeno od Knight Industries Two Thousand). Kao što je poznato, novi KITT je Ford Mustang Shelby GT500KR, a NBC će 17. februara 2008. godine premijerno emitovati dvosatni TV film Knight Rider, u kome glavne uloge tumače Justin Bruening, Deanna Russo, Sydney Tamiia Poitier i Bruce Davison. Potvrđen je takođe i povratak Davida Hasselhoffa (u ulozi starijeg Michael Knighta), dok će glas KITT-u pozajmljivati Will Arnett. U međuvremenu je NBC emitovao i veoma kratak trailer, koji najavaljuje ovaj film (VIDEO 1), a za podsećanje, na VIDEU 2 možete pogledati i originalnu špicu Knight Ridera iz osamdesetih godina.

VIDEO 1 : promo trailer Knight Rider 2008. 

VIDEO 2 : originalni Knight Rider




Izvor : www.tanjug.co.yu

Visok rast "Tojotine" prodaje u Kini, Rusiji i na Bliskom istoku pomoći će toj korporaciji da poveća proizvodnju za pet procenata u narednih 12 meseci i da montira ukupno 9,95 miliona vozila u 2008.
Japanski gigantski proizvođač je danas objavio da planira da iduće godine proda 9,85 miliona vozila.
Američki "Dženeral motors" (GM), koji već 75 godina drži titulu najvećeg proizvođača vozila na svetu, namerava da plasira 9,3 miliona automobila.
Tako bi se moglo dogoditi da "Tojota" naredne godine preuzme lidersku poziciju među svetskim auto kompanijama.
"Tojota" očekuje da još ove godine nadmaši američkog konkurenta po obimu proizvodnje. GM drži titulu najvećeg proizvođača vozila na svetu od 1931, ali je ta pozicija ugrožena zbog sve manje prodaje i ovogodišnje krize na američkom kreditnom tržištu.



Američki tjuner Dinan je posle paketa za povećanje snage 3,0 litarskog bi-turbo motora BMW-ovog modela M3 (razvija 384 umesto fabričkih 306KS), sličan performance kit sada ponudio i vlasnicima modela BMW M5 i BMW M6. Oba ova BMW-a pokreće V10 agregat, koji sada iz 5,7 litra zapremine raspolaže sa svih 628KS pri 7400 o/min. i 653Nm obrtnog momenta pri 6200 o/min. (sem povećanja zapremine Dinan je, između ostalog, reprogramirao i elektroniku motora, ugradio novo kolenasto vratilo i izduvni sistem). Iako Dinan nije objavio podatak o ubrzanju od 0 do 60 milja na sat (96km/h), za očekivati je da je ta brojka veoma blizu 4 sekunde (fabričkom M5 do 100 km/h treba 4,7 sekunde, a M6-ici 4,6 sekunde). Dinan svoj kit za povećanje snage za M5 i M6 naplaćuje 40.000 američkih dolara.



U Kini je na tržište lansirana limitirana edicija BMW-ove serije 7, nazvana BMW 7 Series 30th Anniversary, a napravljena je u čast 30 godina od promocije prve generacije ovog prestižnog modela bavarske fabrike. Slavljenički model se bazira na BMW-u 750Li (ima 4,8 litarski V8 motor sa 270kW/367KS i 490Nm), a karakteriše ga personalizovana oprema poput novih aluminijumskih pedala, kožnog sportskog upravljača, obloga krova od alkantare i naziv "BMW 7 Series 30th Anniversary" izgraviran na iDrive tasteru i naslonima za glavu. Kina je za BMW seriju 7 inače drugo najveće tržište na svetu.

Da se podsetimo : BMW je pre tačno tri decenije promovisao prvu generaciju svog najluksuznijeg modela, seriju 7 (fabrička oznaka E23), koju je u početku pokretao redni 6-cilindrični motor sa oznakom M30. Taj model nosio je oznaku 728, a kasnije su paletu upotpunili 730 i 733i. Prva serija 7 je veliki deo izgleda pozajmila od serije 6, za koji je zaslužan tadašnji prvi čovek BMW dizajna Paul Bracq. "Sedmica" je veoma brzo postavila nove standarde luksuza među velikim limuzinama, a u tom probranom društvu uspela je da se održi praktično čitavu narednu deceniju, sve do pojave druge generacije krajem 1986. godine (model E32), koja je 1987. dobila (i danas fantastičan) 5,0 litarski V12 motor sa okruglo 300 konja. Prva "sedmica" je u svoje vreme bila opremljena tada najsavremenijim cakama poput direktnog ubrizgavanja goriva, klima uređaja, ABS-a, putnog kompjutera, a kasnije je dobila i vazdušne jastuke. Treća generacija (model E38) je ugledala svetlost dana 1994. dok je aktuelna, četvrta generacija (model E65), predstavljen u jesen 2001., a obnovljen 2005. godine. Sa tom serijom 7 iz 2001. stigao je i novi dizajnerski rečnik bavarske marke, za koju je zaslužan novi šef dizajna, Amerikanac Chris Bangle. Iako se nova serija 7 rešila konzervativnog stila prethodnih modela i značajno povećalu prodaju u odnosu na prethodnike (naročito izvan Evrope), ogroman broj starijih fanova i dalje ne može da "svari" izgled novijih modela BMW-a. Kako bilo, aktuelna "sedmica" predstavlja jedan od tehnički-tehnološko najnaprednijih automobila današnjice, što je nešto što čak i najzadrtiji fanovi starih BMW-a ne mogu da opovrgnu.



Reklama


Posle bezbrojnih špijunskih slika, Subaru je danas konačno objavio prve zvanične fotografije i detalje o novoj, trećoj generaciji svog modela Forester (eng. šumar, gorštak, brđanin), koji će debitovati na januarskom NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu. Budući da su još ranije u javnost procurele slike ovog CUV modela (Crossover Utility Vehicle), koje su u potpunosti razotkrile njegov definitivan izgled, od nekog iznenađenja ovom prilikom nije bilo ništa. U svakom slučaju, novi Forester je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Inače, klirens (rastojanje od tla) iznosi 225 mm, a točkovi su veličine 16 ili 17 inča (sa gumama 215/65 R16, odnosno 225/55R17). Kao što se i najavljivalo proteklih meseci, nova generacija Forestera koristi potpuno novu platformu, a tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motor, i to u atmosferskoj verziji sa 148KS, dok će se kasnije pojaviti i turbo verzija sa 230KS, a u Americi i 2,5 litarski benzinac (ne pominje se njegova snaga ali će se i taj motor nuditi u verziji sa ili bez turbo punjača). U Evropi možemo očekivati i dizel agregat, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta. U saopštenju se pominje da će modeli sa ručnim menjačem imati ugrađen Subaruov Incline Start Assist, odnosno sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. Što se automatske transmisije tiče, u početku će novi Forester koristiti poznati 4-stepeni automatik (ali sa SportShift opcijom ručnog menjanja brzina na volanu), a očekuje se da će kasnije biti zamenjen ili 5-stepenim automatikom ili CVT transmisijom.



Prema poslednjim (nezvaničnim) vestima, Lancia će oficijelnu promociju nove generacije svog modela Delta održati već u martu 2008. godine na salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show), dok je tržišno lansiranje planirano za jun iste godine. Nova Delta za 2008. godinu će se bazirati na konceptu Lancia Delta HPE (na slici), koji je italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila prošle godine na salonu u Parizu. I serijska verzija zadržaće dužinu od 4500 mm, kao i međuosovinsko rastojanje od 2700 mm, dok će paleta motora obuhvatati benzinske i dizel agregate sa rasponom snage od 120 do 200KS. Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn je potpisao Giorgetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda. Bez obzira na ovu slavnu prošlost, iz Fiata za sada nema informacija da li će se nova Delta možda vratiti u WRC šampionat.



Nemački BMW je proširio paletu agregata u svojoj seriji 3 sedan, i to sa najmanjim benzinskim motorom zapremine 1,6 litra (1597 kubika), koji nam je već poznat iz modela BMW 116i. Novi BMW 316i sedan tako raspolaže sa snagom od 90kW/122KS i 160Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 10,3 sekunde i za najveću brzinu od 204 km/h. Zahvaljujući BMW-ovoj EfficientDynamics tehnologiji, prosečna potrošnja nove "trojke" iznosi 5,9 litra goriva na 100 km (fabrička tvrdnja), a emisija CO2 iznosi 142 grama po kilometru. Cena za novi BMW 316i, recimo u Holandiji, iznosi 32.450 evra, što je za 2500 evra manje od modela BMW 318i.



Nova specijalna serija Range Rovera nosi naziv Westminster Edition i namenjena je isključivo kupcima u Severnoj Americi, a biće napravljeno samo 500 primeraka ovog luksuznog i ekskluzivnog modela. Za pogon je izabran V8 benzinac sa kompresorom i 400KS, a sem novih 20-inčnih desetokrakih točkova, karakteriše ga i unutrašnjost u kojoj preovlađuju (pravo) drvo i koža, a tu su i "java black" kožna sedišta. Cena ? 105.600 američkih dolara.



Izvor : www.blic.co.yu

Nove registarske tablice koje se uvode 2008. godine biće slične evropskim – umesto sadašnjih 420 x 120 milimetara, imaće dimenzije 520 x 110 i s leve strane plavo polje s oznakom države Srbije. Dva početna slova označavaće registarsko područje, u skladu s novim Pravilnikom o registarskim područjima koji je stupio na snagu ovog meseca. Nakon toga će slediti tri ili četiri broja, a iza njih će biti još dva slova, bez posebnog značenja. Slovne oznake će biti latinične, jer se radi po evropskim standardima i standardima međunarodne konvencije o saobraćaju, koji je i Srbija ratifikovala.

- Kakav će biti konačan izgled novih registarskih tablica, javnost će saznati do kraja iduće nedelje, kada bi Ministarstvo za infrastrukturu trebalo da usvoji novi pravilnik o registraciji motornih i priključnih vozila. Tada će biti poznati svi detalji, kao što su veličina i vrsta (font) slova i brojeva. U tom smislu, još ne mogu da potvrdim da li će na tablicama biti tri ili četiri broja, što će zavisiti od broja kombinacija. Poslednje dve slovne oznake neće imati nikakvo određeno značenje, a uvode se jer će omogućiti veći broj kombinacija - nezvanično saznajemo u Ministarstvu za infrastrukturu.
Pošto će biti izrađene u skladu sa standardima EU, naš sagovornik iz ovog ministarstva kaže da nove registarske oznake neće morati da budu menjane u slučaju priključenja Srbije EU.
U našoj zemlji, inače, postoji oko milion i po registrovanih vozila, tako da će za njihovo označavanje morati da se izradi oko tri miliona tablica. Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, kaže da će vozači menjati tablice prilikom registracije vozila, da bi se izbegle gužve u ionako preopterećenim policijskim stanicama.
- Kako se radi o velikom broju registarskih tablica, posao njihove izrade najverovatnije će biti poveren nekoj firmi, koja će biti izabrana na tenderu, čim se usvoje svi neophodni propisi. Ovo pitanje je u raznim zemljama rešeno na različite načine, a zakon sličan našem postoji i u Crnoj Gori - rekao je Vujanić, a s njim se slaže i Čeda Lemajić iz Uprave za upravne poslove MUP-a.
Mnogi, ipak, smatraju da će ovo biti još jedan od primera nepotrebnog uplitanja države u privrednu oblast. Tim pre što u inostranstvu tablice izrađuju mali preduzetnici, takoreći samostalne zanatske radnje, na osnovu izdatih državnih dokumenata o registraciji. U Srbiji je, pak, višegodišnja praksa da država građanima praktično preprodaje registarske oznake, čiju je izradu naručila od jedne firme, što daje povoda za sumnju u legalnost čitavog posla, bez obzira na njegovu zakonsku formu.
Međutim, to nije jedini razlog za nezadovoljstvo građana, što su pokazali i protesti vozača u gradovima Srbije, koji su novim Pravilnikom o registarskim područjima izgubili svoje oznake pripajanjem uz veće gradove. Među njima su Aranđelovac, Vršac, Gornji Milanovac...
Čeda Lemajić iz MUP-a nije mogao da kaže tačne političke razloge promene ragistarskih područja, ali pretpostavlja da je razlog zastarelost propisa o registarskim tablicama iz 1989. godine.
- Tablice su poslednji put menjane 2003. godine, kada je oznaka SRJ zamenjena oznakom SCG, ali se u međuvremenu raspala i državna zajednica sa Crnom Gorom, pa je neophodno da se oznake usklade sa sadašnjim državnim simbolima.
Mnogi strahuju da je ovaj potez države u stvari uvođenje nekog oblika centralizacije uprave na mala vrata, uprkos učestalim pričama da se vlastima na lokalnom nivou daju šira ovlašćenja.

Izmenjene registarske oznake

Nove registarske oznake Opštine koje se „pripajaju“
KG - Kragujevac Arenđelovac
PA - Pančevo Vršac, Plandište, Bela Crkva
ŠA - Šabac Loznica
ČA - Čačak Gornji Milanovac
JA - Jagodina Paraćin
KR - Kruševac Trstenik
SM - Sremska Mitrovica Ruma, Inđija, Irig, Pećinci, Stara Pazova
PP - Prijepolje* Priboj i Nova Varoš
Napomene: *Simbol PP za Prjepolje do sada nije postojao,
l Simbol DJ koji je važio za vozila registrovana u Đakovici, menja se u ĐA



Novi top model Toyote Auris zove se Auris SR180 i na tržište stiže na samom početku sledeće godine (tačnije već u januaru). Poenta svega je nešto sportskiji nastup za šta se brinu spušteno ogibljenje (by Toyota Motorsport), zadnji krovni spojler, zatamnjena zadnja stakla, atraktivnije petokrake aluminijumske felne od 17 inča i nova boja u ponudi - Pure White bela. Za pogon je zadužen najjači motor u ponudi Aurisa, što znači 2,2 litarski D-4D turbo-dizel. Pomenuti motor nije diran, pa i dalje raspolaže sa 130kW/177KS i 400Nm obrtnog momenta (raspoloživ pri 2000 o/min.), a uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 8,1 sekundu, a maksimalna brzina 210 km/h. Auris SR180 u serijskoj opremi, između ostalog, ima i Toyotin VSC sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, TRC (traction control), automatski dvozonski klima uređaj, cruise control i automatsko paljenje svetala i brisača. Toyota će Auris SR180 ponuditi u verzijama sa troja i petora vrata, a njihove cene u Velikoj Britaniji iznose 17.995, odnosno 18.495 funti.




Ljubitelji Range Rovera Sport kojima snage nikad nije dosta, od sledeće godine imaće na raspolaganju najjači motor ikada ugrađen u neki (serijski) Range Rover. Trenutno se naime testiraju prototipovi Range Rovera Sport sa novim 5,0 litarskim (4997 kubika) V8 benzincem, koji će razvijati 450 ili čak 500KS, čime bi ovaj model postao i jedan od najsnažnijih SUV-ova na tržištu. Inače, trenutno najsnažniji agregat u Range Roveru Sport je 4,2 litarski V8 benzinac sa kompresorom i sa snagom od 287kW/390KS (koriste ga i Jaguarovi modeli XF, XJ i XK). Procenjuje sa da bi novi Range Rover Sport 5,0 V8 do stotke mogao da stiže za oko 6,5 sekundi, dok sadašnjem 4,2 V8 modelu od 0 do 100 km/h treba 7,2 sekunde.  



Iskreno, ovo je moglo i da se očekuje. Naime, taksista Tuncer Yilmaz ponudio je na prodaju svoj Opel Vivaro, koga je sedmostruki šampion Formule 1 Michael Schumacher nedavno "provozao" u svom stilu, žureći na aerodrom. Najveća ponuda koju je taksista dobio za svoj sada veoma popularni kombi, iznosi čak 63.000 evra i najverovatnije će je i prihvatiti. Da podsetimo, 38-godišnji Schumi je nedavno sa porodicom bio u mestu Gehulz u Bavarskoj, kako bi preuzeli svog novog psa, a na povratku na aerodrom Coburg (udaljen oko 30 km od Gehulza) nemački as je, plašeći se da ne zakasne na let, zamolio vozača taksija da lično preuzme volan ! Vozač Tuncer Yilmaz je pristao, seo na sedište suvozača i doživeo vožnju svog života. Schumacher se naime "u svom stilu" probijao kroz saobraćaj, stalno je vozio velikom brzinom i kako kaže taksista Yilmaz, "bilo je zaista neverovatno kako je preticao druge automobile i kojom brzinom je prolazio krivine." Ova izjava još više dobija na značaju kada se doda da je taksi vozilo bio kombi Opel Vivaro sa 120KS, kome je maksimalna brzina inače 160 km/h. Schumacher je na kraju taksisti ne samo platio račun u iznosu od 60 evra, već je dodao i napojnicu od 100 evra. "Problem" je međutim u tome što je ceo događaj naišao na ogromno zanimanje medija, ali je takođe privukao i pažnju revnosne nemačke policije, jer je taksista detaljno opisao novinarima vratolomije koje je Schumacher izvodio za upravljačem njegovog taksi vozila. Prema pisanju sajta Autosport.hr, nemačka policija i državno tužilaštvo sada ispituju šta se stvarno dogodilo i da li postoji mogućnost da koji evro iz Schumacherovog i Yilmazovog džepa završi u državnoj kasi. Ako bude kazni, taksisti Yilmazu će itekako biti potreban novac za iste, pa zaista ne iznenađuje da je rešio da unovči trenutnu popularnost. Očigledno, cela ova priča još nije završena...



Italijanski proizvođač sportskih automobila Lamborghini (inače u vlasništvu nemačkog Volkswagena) slavi značajan jubilej – proizvodnju jubilarnog 3000-tog primerka modela Murcielago. Slavljenički automobil je model Murcielago LP640 (ima 6,5 litarski V12 motor sa 640KS) u tzv. Telesto sivoj boji i namenjen je kupcu iz SAD-a. Murcielago je inače pre samo nekoliko nedelja po broju prodatih primeraka pretekao svog prethodnika Lamborghinija Diablo, koji je ukupno prodat u 2903 komada. Dok je Diablu za pomenutu cifru trebalo punih 11 godina, Murcielago je to postigao za samo šest godina. Ovo takođe pokazuje i koliko se povećalo tržište superautomobila i koliko je veća potražnja za Lamborghinijevim modelima u poslednjih nekoliko godina. Ovo poslednje dovoljno ilustruju brojke o prodaji italijanskog proizvođača. Tako je 2006. godine prodato 2087 automobila (ili 30 % više nego 2005.), dok je ove godine već isporučeno 2400 Lamborghinija, što najavljuje još jednu rekordnu godinu za italijansku marku.



Iako smo navikli da vesti o masovnim otpuštanjima radne snage dolaze pre svega iz GM-a, Chryslera i Forda, evo takve vesti i iz BMW-a. Naime, bavarski proizvođač je najavio da će morati da ukine nekoliko hiljada radnih mesta u svojih fabrikama tokom 2008. godine. Razlog leži u težnji da se smanje troškovi poslovanja, budući da će ovogodišnji BMW-ov profit najverovatnije biti manji nego prošle godine. Iako nemačka kompanija nije zvanično objavila koliko će tačno radnika izgubiti posao, razni izvori navode da se radi o brojci od 8000 radnih mesta. Najviše otkaza dobiće radnici u fabrikama u Nemačkoj, gde BMW trenutno zapošljava oko 80.000 ljudi. Prema najavama iz vrha BMW-a, otkaz će uglavnom dobiti privremeni radnici (takvih u nemačkih BMW fabrikama ima od 6000 do 8000), mada će posao izgubiti i određeni broj stalno zaposlenih. Inače, BMW ukupno zapošljava oko 108.000 radnika širom sveta, što znači da će sa otpuštanjem 8000 radnika smanjiti broj zaposlenih za oko 8 %.



Prototip sportskog Renault Twinga RS uhvaćen je ovih dana tokom tajnih testiranja na test stazi negde na jugu Italije. Sudeći po ovim špijunskim slikama, Twingo RS izgleda veoma slično studiji Twingo Concept, predstavljenoj prošle godine na salonu automobila u Parizu (2006 Paris Motor Show). To u praksi znači novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, modifikovana svetla za maglu, proširenja blatobrana, drugačiji zadnji branik i atraktivnije aluminijumske točkove. To je ono što se vidi i što se uostalom i očekuje od ovakvih gradskih jurilica, ali više privlači pažnju ono što se krije pod poklopcem motora. Očekuje se da će Twingo RS pokretati agregat sa oko 145KS, što će biti dovoljno za maksimalnu brzinu od preko 200 km/h (trenutno najsnažniji Twingo GT iz 1,2 litarskog turbo benzinca izvlači ravno 100 konja i postiže 189 km/h). Francuski proizvođač je već ranije zvanično potvrdio da će svetska premijera Twinga RS biti na sledećem salonu automobila u Ženevi, marta 2008. godine, dok će njegova komercijalizacija startovati u leto iste godine.

 



Japanski tjuner Mugen nije čekao, pa je samo dan posle zvanične promocije Honde Inspire u Japanu (u Americi Honda Accord) predstavio svoj tjuning paket namenjen ovoj Hondinoj limuzini. Mugenov aerodinamički kit sadrži modifikovani prednji i zadnji branik, novu masku hladnjaka, bočne "suknjice", veliko krilo na poklopcu prtljažnika, set različitih desetokrakih aluminijumskih točkova od 18 inča i sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Paket zaokružuju sportski podešeno ogibljenje, pojačene kočnice i aluminijumske pedale u kabini. Motor nije diran, pa serijski 3,5 litarski V6 benzinac i dalje raspolaže sa 206kW/280KS i 342Nm obrtnog momenta. Mugen će svoju Hondu Inspire predstaviti i na predstojećem januarskom Tokyo Auto Salonu tjunera.




Toyota je juče u predgrađu Sankt Peterburga, Šušariju, zvanično otvorila svoju prvu fabriku automobila u Rusiji, koja će u prvoj fazi proizvoditi 20.000 automobila, ali će kasnije sa njenih proizvodnih traka silaziti 50.000 automobila godišnje. Predsednik Toyote Katsuaki Watanabe je ovom prilikom još dodao da bi proizvodnja u ovom postrojenju mogla dostići i svih 200.000 jedinica godišnje. Japanski proizvođač je u novu fabriku (zapošljavaće 600 radnika) uložio 202 miliona dolara, a njena izgradnja je trajala oko dve i po godine. Inače, silasku prve Toyote Camry sa proizvodnih traka u Šušariju prisustvovao je i ruski predsednik Vladimir Putin, koji je ocenio da su odnosi Rusije i Japana sve bolji, da je otvaranje ove fabrike ozbiljan korak u povećanju poverenja između ove dve zemlje i da će "ekspanzija trgovine i ekonomskih veza između naše dve zemlje pomoći u rešavanju drugih problema."




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs