Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Nemačka tjuning kuća Hartge pozabavila se i BMW-ovim terencem X3, i to njegovim dizel verzijama 3.0d i 3.0sd. Dok standardni, fabrički primerak BMW-a X3 3.0d raspolaže sa snagom od 218KS, Hartgeov Hunter X3 3.0d razvija 253 konja, a ako kupcima ni to nije dovoljno, tu je i Hartge Hunter 3.0sd, kome je snaga porasla na svih 246kW/335KS (fabrička verzija ima 210kW/286KS). Mada BMW X3 nije dizajniran da bude klasična radna mašina poput recimo Land Roverovog Defendera, to ne znači da nema potencijal za povremene izlete van uređenih puteva. Dokaz za to je upravo ovaj Hartge Hunter BMW X3, kome su u nemačkoj tjuning kompaniji namenili ulogu vozila sposobnog da odgovori zahtevima lovaca (na šta uostalom ukazuje i samo ime Hunter). Osim što raspolaže sa dovoljno mesta za neophodnu opremu za lov, Hartge Hunter se odlikuje i klirensom od 23 cm, novim oprugama i amortizerima, većim uglom nailaska na prepreku, mogučnošću da zagazi u vodu dubine 50 cm, dodatnim zaštitnim elementima za donje delove karoserije i pneumaticima za sve terene (255/55 R 18), koji su montirani na Hartgeove Classic 2 aluminijumske točkove. Po posebnoj želji kupca (a u skladu sa namenom vozila) interijer ovog Huntera može biti presvučen zelenom kožom (uključujući i upravljač).




Reklama


Pošto je do sada prodao oko milion svojih automobila opremljenih šestostepenim DSG menjačem (sa duplim kvačilom), Volkswagen je objavio da je u ponudu uvrstio i DSG (Direct Shift Gearbox) menjač sa sedam stepeni prenosa. Novi menjač će prvo dobiti modeli Golf i Golf Plus, i to u verzijama sa 1,4 TSI benzincem (90kW/122KS) i 1,9 TDI dizelašem (77kW/105KS). Novi DSG menjač se može nositi sa većim obrtnim momentom (sada do 250Nm), a za njegovu ugradnju nemački proizvođač će kupcima Golfa i Golfa Plus naplaćivati 1750 evra. U ovu cenu je uključen i hill-start assist sistem, koji olakšava polazak vozila na uzbrdici (drži "vagu"), a takođe štedi i gorivo. Naime kod modela Golf/Golf Plus sa 1,9 litarskim TDI agregatom, potrošnja sa novim sedmostepenim DSG menjačem je za 0,7 litra manja u odnosu na isti model sa šestostepenim DSG-om.  



Još jedna u dugačkom nizu prerada Audijevog modela TT stiže iz nemačke tjuning kuće Pogea Racing, čiji će tjuning paket namenjen ovom automobilu biti na raspolaganju kupcima već sledećeg meseca. Njihova nova kreacija nosi naziv Husttler, a u odnosu na standardni Audi TT odlikuje se novim aerodinamičkim paketom (modifikovani prednji branik sa integrisanim spojlerom, većim otvorima za vazduh i dodatnim LED svetlima, "škrge" za vazduh na prednjim blatobranima, doterani zadnji branik sa difuzorom i četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, atraktivni petokraki aluminijumski točkovi od 19 inča, zadnje krilo koje se elektronski podešava), interijerom sa panelima od karbon fibera, KW sportskim ogibljenjem, kao i povećanjem snage 2,0 litarskog TFSI turbo benzinca. Posle dorade u Pogea Racingu (reprogramirana elektronika motra, novi izduvni sistem, novi filter za vazduh), snaga ovog agregata raste na 206kW/280KS i 420Nm. Ukoliko ovo nije dovoljno, Pogea Racing nudi i kit za povećanje snage na 330KS. Inače, maksimalna brzina Husttlera iznosi 285 km/h. Pogea Racing svoj Husttler nudi u dve verzije : kupe sa nazivom White Angel i roadster, koji nosi ime Red Devil (na trećoj slici).



Osim Mazde Atenza Mazdaspeed concept, o kojoj je nedavno već bilo reči, Mazda će na predstojećem januarskom Tokyo Auto Salonu (japanski salon tjunera) izložiti još nekoliko slično stilizovanih modela. Prvi je Mazda Roadster Mazdaspeed, odnosno Mazda MX-5 kako se zove kod nas (negde poznat i kao Miata). Radi se o tjuniranom primerku popularnog dvoseda (u verziji sa metalnim sklopivim krovom), koji se od standardnog modela razlikuje po novom aero body kitu, modifikovanom interijeru, doteranom ogibljenju i izduvnom sistemu (sa dva završetka). Pomenuti aerodinamički kit sadrži novi prednji i zadnji spojler, modifikovani prednji branik sa drugačije oblikovanim otvorima za vazduh, pragove, "škrge" za vazduh na prednjim blatobranima, spojler na poklopcu prtljažnika, atraktivne aluminijumske točkove, dok je unutrašnjost bogatija za dvobojna sportska sedišta i isti takav upravljač. Slične promene je doživela i Mazda Demio Mazdaspeed (u Evropi Mazda 2). Od ostalih verzija ovog modela, Demio Mazdaspeed se razlikuje po novom body paketu (spojleri, pragovi, modifikovana maska hladnjaka, zadnji krovni spojler, "škrge" za vazduh na prednjim blatobranima, nove aluminijumske felne), modifikovanom interijeru (dvobojna sportska sedišta i dvobojni sportski volan, detalji od karbon fibera), ogibljenju i izduvnom sistemu.

 



Nedavno smo pisali da je kompanija Chrysler LLC (Chrysler, Dodge i Jeep) saopštila da će iz svoje ponude uskoro izbaciti četiri modela (Chrysler PT Cruiser Cabrio, Chrysler Pacifica, Chrysler Crossfire i Dodge Magnum), a prvi se na redu za brisanje iz programa našao Chrysler Crossfire. Naime, njegova proizvodnja u pogonima nemačkog Karmanna u Osnabrucku prestala je pre nekoliko dana (18.12.2007.), i to posle pet godina proizvodnje i prodatih nešto manje od 80.000 primeraka. Budući da je prodaja u 2006. godini pala na samo 8216 primeraka (2004. prodato ih je 28.000, a 2005. 9900 komada), odluka o prestanku proizvodnje nije nikakvo iznenađenje, posebno ako se ima u vidu činjenica da Crossfire jednostavno nije uspeo da se izbori sa konkurentima kao što su Audi TT, Mercedes SLK i Nissan 350Z. Zanimljiv je možda podatak iz prošle godine, koji kaže da Crossfire u proseku stoji na lageru 302 dana pre nego što nađe svog kupca. 



Posle tri i po godine provedene na tržištu, Mercedes je svoj uspešan model SLK podvragao blagoj kuri podmlađivanja, koja ovom dvosedu treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su Audi TT Roadster, BMW Z4 i Porsche Boxster. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene (tako je bilo i prošle godine sa promocijom osvežene E klase), pa je to slučaj i sa ovim modelom (mada u Mercedesu napominju da SLK za 2008. godinu ima 650 novih delova). Prema prvim zvaničnim fotografijama, obnovljeni SLK se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu, što je zasluga novog prednjeg branika, vizuelno podeljenog u dva dela, koji imitira izgled bolida Formule 1 tima McLaren-Mercedes. Spoljašnje estetske promene se nastavljaju blago doteranim zadnjim svetlima (zatamnjena u stilu AMG modela), većim retrovizorima sa LED indikatorima, zadnjim branikom sa donjim delom u obliku difuzora, trapezoidnim završecima izduvnog sistema, a završavaju se novim dizajnom aluminijumskih točkova. Što se tiče metalnog sklopivog krova, tu promena nema (otvara/zatvara se za 22 sekunde). Većih promena nema ni u interijeru; ipak, SLK je dobio doteranu centralnu konzolu, novi sportski trokraki volan i nekoliko novih boja interijera (recimo opcionu crvenu "gullwing red" kožu), dok su skuplje verzije dobile unapređeni satelitski navigacioni sistem kao standard (kao opcija nudi se i harman kardon Logic7 sound system). Bez obzira na sve pomenute estetske korekcije na eksterijeru i interijeru, najzanimljivije promene se kriju pod poklopcem motora. To se pre svega odnosi na novi 3,5 litarski V6 motor (u modelu SLK 350) i pojačani četvorocilindrični agregat u modelu SLK 200 Kompressor. Pomenuti 3,5 litarski V6 raspolaže sa 224kW/305KS pri 6500 o/min. i 360Nm obrtnog momenta pri 4900 o/min., što je za 24kW/33KS i 10Nm više u odnosu na prethodnika. Model SLK 200 Kompressor je dobio dodatnu snagu od 21KS, pa sada razvija 135kW/184KS i 250Nm (+10Nm). Bez obzira na povećanje snage, oba motora sada imaju redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Ovom prilikom je "preskočeno" povećanje snage motora u sportskom modelu Mercedes SLK 55 AMG (na trećoj slici), koji i dalje iz 5,5 litarskog V8 motora izvlači 265kW/360KS i 510Nm. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do do 100 km/h u trajanju od 4,9 sekunde i elektronski limitiranu maksimalnu brzinu od 250 km/h (i ovaj model je naravno diskretno estetski doteran). Što se menjača tiče, modeli SLK 200, 280 i 350 se standardno opremaju šestostepenim manuelnim menjačem, dok je SLK 55 AMG uparen sa 7G-Tronic sedmostepenom automatskom transmisijom. Prodaja obnovljenog SLK počinje u aprilu naredne godine, a cene će startovati od 36.500 evra za model SLK 200 Kompressor, a završavaju se sa cifrom od 69.000 evra, koliko će biti potrebno izdvojiti za SLK 55 AMG.

 



Izvor : www.tanjug.co.yu

"Tata motors" će na sajmu automobila sledećeg meseca u Nju Delhiju, predstaviti novi "ultrajeftini" model putničkog vozila.

U saopštenju za štampu kompanija navodi da će novi automobil, u koji će moći da se smesti najmanje četiri osobe, biti pušten u prodaju u drugoj polovini 2008. godine.
Indijski proizvođač automobila je saopštio da će se novi model, sa četvoro vrata i motorom smeštenim pozadi, prodavati po ceni od samo 100 hiljada rupija, odnosno oko 1.735 evra, a analitičari pretpostavljaju da bi njegova pojava na tržištu mogla da navede druge proizvođače da smanje cenu svojih modela.
Tako niska cena je izazvala mnogo pažnje u javnosti, ali kritičari upozoravaju da će proizvodnja ultrajeftinog modela imati za posledicu još veće saobraćajne gužve na indijskim putevima, što će dodatno povećati problem buke i zagadjena vazduha.
Drugi smatraju i da će Tata morati da žrtvuje kvalitet i bezbednost da bi cenu automobila održala na veoma niskom nivou.
Predsednik kompanije Ratan Tata tvrdi da će automobil biti "najčišći" od svih drugih vozila na indijskim putevima i da će poštovati neophodne bezbedonosne standarde.
U planu je da se u početku proizvodi između 250 i 500 hiljada ovih automobila godišnje. Osnovni model će se prodavati po pomenutoj, veoma niskoj, ceni, ali će se u ponudi naći i dva skuplja modela sa dodatnom opremom, saopštila je kompanija.



Reklama


General Motors je posle godina raznih špekulacija, glasina i špijunskih slika konačno i zvanično objavio prve fotografije i detalje o toliko nestrpljivo očekivanoj Chevrolet Corvetti ZR1, koja će zvaničnu svetsku premijeru imati na predstojećem januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu. Kratko rečeno, ovo je najsnažniji i najskuplji model Corvette ikada napravljen. Naime, njen potpuno novi LS9 V8 motor, zapremine 6,2 litra, uz pomoć kompresora razvija 462kW/620KS pri 6500 o/min. (100KS po litri zapremine) i 823Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. Za zaustavljanje ovolike sile (i težine od 1519 kg) brinu se karbon keramičke kočnice (diskovi od 394 mm napred, 380 mm nazad) sa klještima u plavoj boji, dok je motor uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Iako još nisu saopštene konkretne brojke vezane za performanse, ljudi iz GM-a priznaju da je maksimalna brzina od 200 milja na sat (322 km/h) veoma verovatna. Što se ubrzanja tiče, budući da aktuelni model Corvette Z06 sa 115KS manje do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,6 sekinde, realno je očekivati da ova nova Corvetta ZR1 istu brzinu dostiže mnogo bliže vremenu od 3 sekunde. Zvanične brojke će inače biti saopštene tek u martu naredne godine. Sudeći po ovim ciframa, očigledno je da su Porsche 911 GT2, Ferrari 599 GTB i Lamborghini Murcielago LP640 dobili dostojnog konkurenta iz Amerike. Corvette ZR1 ima delove od karbon fibera (odbojnici, hauba, krov, prednji spojler), kao i od polikarbonata, koji je iskorišćen za "prozor" na haubi motora, kroz koji se vidi vrh interkulera motora na kome je izgravirano "LS9 Supercharged." Corvette ZR1 ima i najveće točkove ikada ugrađene na neku serijsku verziju Corvete : napred od 19, a pozadi od 20 inča. Gume su Michelin Sport 2 dimenzija P285/30ZR19 napred i P335/25ZR20 pozadi. Što se ogibljenja tiče, ZR1 je dobio GM-ov Magnetic Selective Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje. Od dodatne opreme za Corvettu ZR1 su predviđeni hromirani točkovi, sportska kožna sedišta sa električnim podešavanjem, kožni interijer (uključujući i prednji panel), navigacioni sistem i Bluetooth konekcija. Očekuje se cena od oko 100.000 američkih dolara.



Američki Hennessey Performance Engineering nam je poznat pre svega po svom Viperu Venom 1000 Twin Turbo sa 1000KS, a sada su promovisali i Viper Venom 650R (na bazi Vipera SRT10 za 2008. godinu), koji iz 8,4 litarskog V10 agregata izvlači 678KS pri 6200 o/min. i 873Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. (uparen sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni). Drugim rečima, Venom 650R ima 78KS više od standardnog Vipera SRT10 (zahvaljujući, između ostalog, novom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika i K&N filteru za vazduh), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi samo 3,3 sekunde, ubrzanje do 150 milja na sat (241 km/h) traje 15,5 sekundi (1,5 sekundu bolje od fabričkog Vipera SRT10), dok mu maksimalna brzina iznosi 211 milja na sat ili 339 km/h. Ovde i podatak da četvrt milje (402 metra) prelazi sa 11,3 sekunde. Paket promena zaokružuju još nove kočnice, posebne Venom 650R oznake na spoljašnjosti, nove patosnice i pločica sa serijskim brojem u kabini i ispod haube. Ovaj Viper je inače odgovor na novu Corvettu ZR1, koju će General Motors predstaviti publici na skorašnjem salonu automobila u Detroitu. Hennessey će proizvesti samo 200 komada Vipera Venom 650R, a kupci dobijaju i garanciju u trajanju od tri godine.



Holandska kompanija Vandenbrink Design BV je još prošle godine predstavila javnosti svoje viđenje moderne interpretacije legendarnog Ferrarija 250 GTO iz 1962., koji bi se bazirao na aktuelnom Ferrariju 599 GTB Fiorano. Budući da je taj njihov dizajnerski predlog u obliku modela Vandenbrink GTO naišao na zaista izuzetan prijem, u ovoj kompaniji su se najzad odlučili da prihvate izazov i pripreme Vanderbrink GTO za proizvodnju (imaće aluminijumsku karoseriju). Međutim, sem modela Vanderbrink GTO, holandska kompanija je juče prvim crtežom najavila i novi kabriolet Vanderbrink GT Convertible (na slici), koji će se takođe bazirati na Ferrariju 599 GTB. Ovaj automobil je nedavno bio predstavljen u Beču na zatvorenoj prezentaciji kojoj je prisustvovala samo odabrana publika. Radi se o modelu sa laganim hardtop krovom izrađenim od karbon fibera, koji će se izrađivati samo na zahtev kupca. Detalji o motorizaciji nisu saopšteni ali podsećamo da je Vandenbrink za model GTO predvideo dve verzije : 630 GTO sa 6,3 litarskim motorom od 750KS i 680Nm obrtnog momenta, i slabiji 599 GTO sa 6,0 litarskim agregatom od 650KS i 630Nm (oba motora će inače biti izrađena u saradnji sa nemačkom tjuning firmom Edo Comeptition). Cena za GT Convertible nije saopštena, ali imajući u vidu da cena Vandenbrinka 630 GTO iznosi vrtoglavih 993.000 evra (i to bez poreza), od cene za GT Convertible "boleće glava." 



ssss

Već duže vreme se govori o manjem modelu Rolls Roycea, koji bi proširio ponudu ove britanske marke i pomogao da se poveća njena godišnja proizvodnja (ove godine se očekuje prodaja od oko 800 automobila). Podsećamo, iz ove kompanije u sastavu BMW-a su još u martu ove godine potvrdili da se radi na takvom modelu. Tada je najavljeno da će se uvođenje novog modela u ponudu desiti 2010. godine. Naravno, u Rolls Royceu nisu želeli ništa da preciziraju po pitanju izgleda novog modela, mada je napomenuto da će i taj auto zadržati prepoznatljiv dizajn i ekskluzivnost ovog brenda. U međuvremenu se pojavilo nekoliko dobrih crteža mogućeg izgleda ovog modela (jedan vidite na slici), koji se interno naziva New Generation Saloon, (NGS), ali će u serijskoj verziji najverovatnije poneti ime Silver Shadow. Silver Shadow će se proizvoditi u fabrici u engleskom gradu Goodwood, a da bi se smanjili troškovi i vreme potrebno za razvoj, u Rollsu će iskoristiti platformu buduće BMW-a serije 7 (model F01 za 2009. godinu). Ipak, motor ostaje Rolls Royceov. To će biti V8 agregat, a možda i V12 iz Phantoma. Očekuje se dužina približna dužini Mercedesa S klase (ima 508 cm), a ako je suditi po ovoj slici, dizajn će velikim delom biti inspirisan modelom Rolls Royce Phantom Drophead Coupe (to se odnosi pre svega na prednji kraj). Cena ? Između 200.000 i 300.000 evra...  



Evo i do sada najbolje špijunske slike novog Peugeota u otvorenoj CC, odnosno Coupe-Cabrio verziji, koja će dopuniti paletu ovog modela kompakt klase (već su predstavljeni hatchback sa troja i petora vrata i koncepti 308 karavana i 308 RC-Z kupea). Novi 308 CC sa metalnim sklopivim krovom zameniće sadašnji 307 CC, a prema nezvaničnim informacijama, 308-ica CC će se prvo pojaviti kao koncept automobil u martu 2008. godine na salonu u Ženevi, dok bi serijska verzija bila predstavljena na jesen 2008., i to naravno na domaćem terenu salona automobila u Parizu. I Peugeot 308 CC će imati četiri sedišta, ali će za razliku od 307 CC, raspolagati sa više mesta za putnike pozadi i nešto većim prtlljažnikom.



Novi Citroen C3

Posle novog Citroena C5 (zvanična svetska premijera je najavljena za 15. januar 2008. na salonu automobila u Briselu), na redu za zamenu je model C3 (predstavljen još 2001.), čiji istoimeni naslednik se očekuje na jesen naredne godine na salonu u Parizu. Njegov zaista zanimljiv izgled možete da vidite na slikama iz britanskog magazina AutoExpress (oni ih preuzimaju iz francuskog Auto Plusa) i po njima je očigledno da su dizajneri Citroena (delimično) za inspiraciju koristili legendardni Citroen 2CV, odnosno Spaček. Novi C3 karakterišu velike staklene površine (posebno se to odnosi na vetrobran, koji se slično modelu C4 Picasso "useca" duboko u krov), zaobljeni nos sa velikim otvorom za vazduh u prednjem braniku, prednja svetla u stilu buduće Ford Fieste, zadnja svetla u obliku bumeranga (podseća na rešenje sada već starog Citroena C5), izraženi lukovi blatobrana, linija krova koja prati bočnu liniju, bokovi koji bi se mogli nazvati evolucijom sadašnjeg rešenja (ostali su karakteristično oblikovani zadnji bočni prozori) i prostrana i prozračna unutrašnjost. Novi Citroenov rival Renaultu Clio, Volkswagenu Polo, Fiatu Grande Punto, Opel Corsi, Seatu Ibizi, Ford Fiesti i ostalima, koristiće najverovatnije revidiranu platformu bratskog Peugeota 207, a paletu karoserijskih varijanti činiće kombi-limuzina sa troja i petora vrata (ova potonja je na slikama), kabriolet Pluriel (sa rafiniranijim sistemom sklapanja krova) i MPV model, koji se nezvanično poslednjih meseci naziva C3 Streetlounge (o njemu više u nastavku). U pripremi je i sportska varijanta sa troja vrata, nazvana C3 VTS, koja će dobiti 1,6 litarski THP turbo benzinac sa 175KS (iz Peugeota 207 RC). Prodaja novog C3 će inače starovati početkom 2009. godine.

Citroen C3 Streetlounge

 

Posle modela C8, C4 Picasso, Xsare Picasso, Berlinga, iz Citroena će tokom 2009. godine na tržište stići još jedan monovolumenski auto, nazvan C3 Streetlounge. Kako će i novi Berlingo biti prezentovan takođe 2008. vidi se da će Citroen biti baš aktivan u segmentu manjih vozila ali se istovremeno nameće pitanje kanibalizma u sopstvenoj firmi, jer će novi C3 Streetlounge i putnička verzija novog Berlinga ciljati praktično na iste kupce. Treba reći da ime Streetlounge nije zvanično potvrđeno ali ono što se zna jeste da će C3 Streetlounge, kao konkurent Opel Merivi, Fiat Idei, Nissan Noteu, Renaultu Modus i drugima, biti dugačak 3980 mm (međuosovinski razmak iznosi 2570 mm), što znači da je napravljen na platformi Peugeota 207, odnosno budućeg Citroena C3. Interesantnog i simpatičnog dizajna, C3 Streetlounge privlači pažnju i velikim staklenim površinama, posebno veličinom vetrobrana. Kao i kod većih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je na prostranosti, udobnosti i praktičnosti putničke kabine i veličini prtljažnika (verovatno 410 litara), dok će zadnja klupa moći da se pomera i po dužini, čime se dobijaju fleksibilnije transportne mogućnosti. Pokretaće ga naravno cela paleta benzinskih i dizel motora, i to od 75 do 150KS za benzince, dok će dizelaši biti 1,4 i 1,6 litarski HDi sa 90, odnosno 110KS, koji će biti opremljeni tzv. FAP filterom protiv čađi.



Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme), koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), danas je objavila rezultate crash testa za sledećih šest automobila : Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes C klasa, Renault Laguna i Volvo V70. Za zaštitu odraslih putnika EuroNCAP dodeljuje maksimalno pet zvezdica, za bezbednost dece takođe pet zvedica, dok je za sigurnost pešaka moguće osvojiti četiri zvezdice (ovaj poslednji test se ispituje naletom vozila na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h). Ukratko, Daihatsu Materia je za bezbednost odraslih putnika dobio četiri, za sigurnost dece tri, a za zaštitu pešaka samo dve zvezdice. Sledi nova Mazda 2, koja je osvojila svih pet zvezdica za sigurnost odraslih putnika, četiri zvezdice za sigurnost dece i dve zvezdice za zaštitu pešaka. Honda Civic je ocenjena sa četiri zvezdice za zaštitu odraslih putnika, za sigurnost dece četiri, a za zaštitu pešaka tri zvezdice. Sledi nova Renault Laguna (na slici), čiji su se rezultati možda očekivali sa najvećom pažnjom (prethodnik je bio prvi automobil kojima je osvojio maksimalnih 5 zvezdica za sigurnost odraslih putnika). Iznenađenja nije bilo. I nova Laguna je osvojila 5 zvezdica za sigurnost odraslih putnika, za bezbednost dece 4, a za zaštitu pešaka 2 zvezdice. Ovde i napomena da je Laguni zamalo izmakla najbolja ocena ikada kod zaštite odraslih putnika. Razlog leži u činjenici da su joj se nakon bočnog udara otvorila zadnja vrata. Na kraju evo i ocena za Mercedes C klase i Volvo V70. I Mercedes i Volvo su dobili po pet zvezdica za sigurnost odraslih putnika i po dve zvezdice za zaštitu pešaka, ali je Volvo V70 osvojio 4 zvezdice za bezbednost dece, a Mercedes C tri zvezdice.



Pošto je nedavno pustio u opticaj nekoliko skica, Nissan je juče konačno objavio i zvanične slike i karakteristike svog novog koncept vozila Nissan Forum, koji će svetsku premijeru imati na predstojećm januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu. Nissan navodi da Forum najavljuje sledeću generaciju porodičnog vozila za sedam putnika, čije su glavne karakteristike prostrana i praktična unutrašnjost sa tri reda sedišta (drugi red naravno može da se okrene prema sedištima u trećem redu), bočna klizna vrata (prednja vrata se otvaraju pod uglom od 90 stepeni), odsustvo B stuba (čime je znatno olakšan ulazak na sedišta pozadi), odlična preglednost (tu je i veliki panoramski stakleni krov), ugrađena mikrotalasna (dovoljna za spremanje kokica i dostupna putnicima iz prvog i drugog reda) i napredna tehnologija. Od pomenute napredne tehnologije izdvajaju se Bose Media System sledeće generacije (sadrži XM satelitski radio, DVD, iPod, Bluetooth i GPS navigacioni sistem), Around View Monitor  Monitor (AVM), odnosno sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere) i Kid Cam sistem za nadgledanje dece u zadnjem delu vozila (preko LCD monitora na centralnoj konzoli i uz pomoć dve kamere postavljene iznad drugog i trećeg reda sedišta). Forum je dugačak 4987 mm, širok 2114 mm, visok 1763 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 3075 mm. U Nissanu naglašavaju da će u slučaju da Forum ikada uđe u serijsku proizvodnju, za pogon biti zadužen "čisti" dizel agregat u paru sa CVT transmisijom (motor i pogon bi bili napred). Inače, za izgled Foruma je bio zadužen Nissanov NDA (Nissaan Design America) studio iz Kalifornije, koji je Forumu podario agresivan dizajn prednjeg dela, kratke prepuste karoserije napred i pozadi, visoku bočnu liniju, 20-inčne alu felne sa pneumaticima dimenzija 245/45 R20, dva završetka izduvnog sistema i LED svetla napred i nazad.

VIDEO : Nissan Forum Concept 




Najnoviji proizvod nemačke tjuning kuće Arden (poznate i priznate po doradi modela Jaguara i Land Rovera) jeste ovaj Range Rover AR7, koga pokreće V8 benzinac sa kompresorom, zapreminom povećanom na 4,5 litra, snagom od 480 konja i 680Nm obrtnog momenta. Dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 240 km/h. Naravno, Arden se nije bavio samo motorom, pa je tako AR7 dobio i sportski aerodinamički kit (modifikovani prednji branik sa grilom od nerđajućeg čelika, novi pragovi, proširenja blatobrana i doterani zadnji branik), dodatna LED prednja svetla, novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa završecima originalnog dizajna), atraktivne točkove od 22 ili 23 inča, pojačani kočioni sistem (sa ventilirajućim diskovima) i doterani interijer (koža u različitim bojama, alkantara, drvo i detalji od hroma, karbona i aluminijuma). Rezultat ovog doterivanja je dinamičniji, ali i dalje dovoljno elegantan izgled, poboljšano upravljanje i veće zadovoljstvo u vožnji.




O modelu GT9 kompanije 9ff je već bilo reči za vreme nedavno završenog salona tjunera u Esenu, a u međuvremenu je nemačka kompanija najavila proizvodnju ograničene serije ovog automobila (biće napravljeno samo 20 komada). Iza imena 9ff GT9 se u stvari krije detaljno modifikovani Porshe 911 GT3 (produžen za 300 mm, spušten za 120 mm), koji zahvaljujući konstrukciji od karbon fibera i kevlara, teži samo 1326 kg. Za pogon je zadužen centralno smešten 4,2 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača. Pomenuti agregat raspolaže sa svih 987KS i 964Nm obrtnog momenta (raspoloživog u rasponu od 5970 do 7850 o/min.), što je po tvrdnjama ljudi iz ove firme dovoljno za najveću brzinu od preko 400 km/h. Po ranijim procenama GT9 može da postigne maksimalnu brzinu od tačno 409 km/h, što bi, ako se potvrdi u praksi, bilo dovoljno da se prestigne Bugatti Veyron (postigao 407 km/h). Cena naravno nije mala i iznosi svih 592.600 evra...




Tjuning kuća Kleemann (specijalizovana za dorade Mercedesa i AMG-a) nedavno je na salonu automobila u Dubaiju (Dubai Motor Show) promovisala "jednog od najlepših i najsnažnijih SUV vozila", nazvanog Kleemann ML63K Bi-turbo. Uz ugradnju dva turbo Garrett punjača i novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, Kleemann je iz motora ovog SUV-a izvukao svih 800 konja, dok je maksimalni obrtni moment elektronski limitiran na okruglo 1000Nm. Zanimljivo da standardnom ML63 7G Speedshift menjaču nisu bile potrebne nikakve dorade, kako bi ogromnu snagu preko 4-Matic integralnog pogona preneo na svaki od 20-inčnih Kleemann TS-7 točkova. Uz Pirelli P-Zero Rosso (dimenzija 315/35 R20) i modifikovano ogibljenje, ML63K Bi-turbo se odlikuje upravljanjem poput sportskih automobila, bez obzira na težinu od 2,5 tone. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo četiri sekunde, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 300 km/h (ručno napravljen brzinomer je inače izgraviran do 400 km/h). Ovako tešku i snažnu grdosiju treba i zaustaviti, pa ML63K Bi-turbo ima pojačani kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 380 mm napred, a pozadi od 345 mm. Po rečima ljudi iz Kleemanna, cilj je bio da ovaj ML pruži vozaču maksimalne performanse i kontrolu na putu, a da istovremeno vozilo bude bezbedno, pouzdano i praktično za svakodnevnu upotrebu. Osim kompletnog aerodinamičkog paketa i jedinstvene Nordic White bele boje, Kleemann je doradio i interijer, u kome preovlađuju alkantara i koža. Kleemann za sada još nije odlučio da li će ML63K Bi-turbo biti proizveden u nekoj limitiranoj seriji, ali je nekoliko elemenata sa ovog automobila već dostupno kupcima.

 



Već smo nekoliko puta objavili set slika nove generacije Subaru Forestera (procurelih iz različitih izvora), a sada su se na raznim forumima pojavile i ove, do sada najbolje fotografije ovog modela, koje u potpunosti razotkrivaju njegov definitivan izgled. Sem novih slika spoljašnjosti i unutrašnjosti, za sada nema nekih novih informacija o ovom modelu, pa ponavljamo ono što je do sada poznato. Nova generacija ovog crossovera će biti napravljena na platformi nove Impreze (naravno modifikovana za off-road upotrebu), a i paleta motora bi trebalo da bude slična kao kod Impreze. Prema prvim nezvaničnim informacijama, u novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motori. Slabiji raspolaže sa 148KS i 190Nm, a snažniji (sa turbo punjačem) ima 230KS i 317Nm. Novi model je porastao u svim pravcima, pa nezvanične informacije govore da dužina iznosi 4560 mm, širina 1790 mm, a visina 1675 mm (sadašnji Forester D/Š/V : 4485/1735/1590 mm). Subaru će inače prve zvanične fotografije i detalje o novom Foresteru (na engleskom šumar, gorštak, brđanin) objaviti za šest dana, a u tu svrhu je na sajtu japanske kompanije još ranije počelo odbrojavanje do oficijelne prezentacije. Na istom sajtu (LINK) možete videti i jednu zatamnjenu tzv. taser sliku novog Forestera, ali budući da su slike pre vremena procurele na internet, tajni više nema. Bar što se tiče izgleda, gde je Subaru napustio ne baš uspešan dizajnerski pravac započet sa prvom verzijom modela Tribeca, tako da je ovaj novi model nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu na još uvek aktuelnu verziju (to važi i za unutrašnjost koja je u poređenju sa sadašnjim rešenjem ipak privlačnija i modernija). Prvo oficijelno pojavljivanje novog Forestera na nekom salonu možemo očekivati već u januaru 2008. na NAIAS salonu automobila u Detroitu.

    




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs