Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Fabrizio Giugaro, sin slavnog Giorgetta, osnivaca Italdesigna, toliko se zaljubio ( i to na prvi pogled ) u novi Ford Mustang da je pocetkom 2005. kontaktirao sefa dizajna Forda-J.Maysa sa predlogom da napravi svoju viziju Mustanga, koji je u isto vreme svojim retro dizajnom i misicavom pojavom, odusevio i potencijalne kupce. Danas, nekoliko dana pre zvanicne promocije na salonu u Los Angelesu, zvanicne slike ovog italijanskog koncepta napravljenog za samo 4 meseca, dostupne su javnosti. Ono sto se odmah primecuje jeste izuzetan sklad oblika automobila sa atraktivnim detaljima, koji privlace paznju. Pocevsi od boje, preko staklenog krova do vrata sa otvaranjem na gore. Jednostavno sve pod konac, nista neprijatno ne strci. Naravno i iznutra je utisnut italijanski pecat u oblikovanju kokpita. Buduci da je koncept, koji ce krasiti stand Italdesigna na salonu, u potpunosti delo porodicnog dizajn studija iz Italije, logicno je sto je pored Fabrizia i stariji Giugaro uzeo ucesca u stvaranju ovog lepotana ( mada se  ne zna koliki je bio njegov uticaj ). Sam automobil, koji se kotrlja na tockovima od 20 inca, pokrece 4,6 V8 motor sa oko 500KS. Promena ima i na ogibljenju, skracene su opruge i promenjeni amortizeri. Uz sve ovo auto je napred siri za 30 a pozadi za 80 mm. Sada samo ostaje nada da ce se naci racunica da se ovakav Mustang nadje u prodaji, makar u ogranicenoj seriji.     



Reklama


PPI Audi Q7

28 Nov, 2006 - 17:04 Tuning Komentari (0) comments  English

I nemacki PPI, poznat po tjuniranju Audijevih modela, za tuning salon u Essenu sprema jedan izuzetan primerak Audija Q7 sa oznakom PS Q7. Osim neizbeznog i agresivnog  body kit-a ( posebno prednji branik sa vecim usisnicima za vazduh i 4 svetla za maglu ), doterivanja ogibljenja, najvece su promene na motorima odnosno nudi se nekoliko performance kitova za povecanje snage 4,2 V8 benzinskog motora i do 600KS. Prva mogucnost je povecanje sa serijskih 350 na 420KS a druga na vec pomenutih 600KS. Spolja, pored pomenutih aerodinamickih dodataka u koje spada i atraktivni zadnji krovni spojler, primecuju se valjci od tockova od 22 inca ( gume 295/30 ZR 22 ) i 4 ogromne lule izduvnog sistema originalno razvijenog u PPI-ju. I unutra auto je oplemenjem i to kozom, alkantarom, karbonom, aluminijumom i kevlarom.       



Pored Spaceka (2CV6) drugi najpoznatiji Citroenov model je svakako Ajkula odnosno fabricki DS, predstavljena jos 1955.godine na salonu u Parizu. Sa svojim detaljima poput karoserije koja se spusta i podize, skretanja farova u smeru voznje i mogucnoscu voznje na 3 tocka, zauvek je zauzela mesto u istoriji automobilizma i srcima ljubitelja automobila. Zato nije cudno da se povremeno javljaju ideje i predlozi o reinkarnaciji legendarnog modela. Na slikama su impresije moguceg retro izgleda neke buduce ajkule za 2012.godinu.



Mazdin najmanji model, Mazda2, koji se proizvodi u Spaniji, sledece godine dobija potpuno novog naslednika. Najverovatniji termin prezentacije bice septembarski salon u Frankfurtu. Sadasnji model iz 2002. vise nije u stanju da se potpuno ravnopravno nosi sa novim generacijama evropskih vozila iz te klase ( Fiat Grande Punto, Renault Clio, Peugeot 207, nova Opel Corsa i drugi ) pa fabrika najavljuje nov dizajn ( vise u aktuelnom Zoom-Zoom stilu ), drugacije dimenzije ( auto ce biti duzi i nizi jer sadasnji sa visim krovom nalikuje monovolumenima ) i doterane motore i ostalu mehaniku na sledecoj generaciji svog entry-level modela.   



Kada se pomenu klonovi i plagijati automobila, obicno se misli samo na kineske proizvodjace. Da to nije samo njihova specijalnost potvrdje i ovaj primer iz GM-a. Na slikama su braca blizanci Chevrolet Celta i Suzuki Fun. Ipak ovde se ne radi o kradji izgleda jednih od drugih vec o zajednickom projektu juznoamerickog Chevroleta ( u vlasnistvu GM-a ) i Suzukija u ustedi i novca i vremena potrebnih za razvoj i proizvodnju jednog modela.   



Za leto 2009. VW planira novi lifestyle automobil na platformi Passata sa imenom Savanna. Ovaj polukaravan nece naravno zameniti Passat Variant, vec ce dopuniti ponudu marke i pruziti alternativu kupcima, koji zele sportskiji izgled svog automobila a da opet imaju dovoljno mesta u unutrasnjosti.. Medjuosovinsko rastojanje ce ostati isto tj. 2710mm , a duzina ce porasti za 2 cm, na ukupno 4,79 metara uz visinu 1420 mm ( Passat variant 1517mm ) . Na osnovu slika AutoBilda moze se zakljuciti da ce buduca Savanna biti atraktivnija od Passata ali i nesto skuplja. Uz to imace i snaznije motore.



Mnogi tvrde da je jedini pravi Porsche samo model  911. Upravo zbog toga kao i sve jace konkurencije, u Porsche-u neguju svoj najpoznatiji  i legendarni model i to neprestanim pojavljivanjem novih i novih verzija sa promenama na karoseriji i mehanici. Aktuelni model, sa fabrickom oznakom 997, predstavljen jedva pre 2 i po godine, vec za sledecu godinu dozivece prvi facelift. Naravno velikih estetskih promena nece biti ( na ovom modelu i ne sme da se korenito menja dizajn da se ocuva duh originala ) ali se ipak ( na prvoj slici ) zapaza nekoliko detalja u stilu doteranih branika, usisnika za vazduh i sl. Takodje na spijunskoj fotografiji zadnja su svetla sa ugradjenim LED diodama. Druge promene, pre svega na motorima i ostaloj mehanici bice tajna do zvanicne promocije, najverovatnije na salonu u Frankfurtu septembra 2007.godine. Medjutim u Porsche-u planiraju i dalje pa se u 2010. godini ocekuje potpuno nova generacija 911-ce sa logicnom internom oznakom 998. Kako ce mozda izgledati vidite na drugoj slici.



Reklama


Jedan od eksponata Forda na salonu u Los Angelesu bice i Explorer Hydrogen sa pogonom na vodonik. U gorivnim celijama se u kontaktu vodonika sa vazduhom stvara elektricna energija, koji pokrece vozilo a kao nusprodukt stvara se voda. Dakle auto neskodljiv po okolinu. Sem toga u Fordu se hvale i autonomijom, koju ovaj model postize sa jednim punjenjem rezervoara. Dosad nikome nije poslo za rukom da auto na gorivne celije predje 350 milja koliko moze ovaj Ford sa 2560 kg tezine i mesta za 6 osoba. Sem ovog modela Ford ce na salonu predstaviti jos i Escape hybrid, Fusion hybrid i Focus hybrid.  



Da ne zaostanu za svojim konkurentima AC Schnitzerom i Hartgeom, koji su svoje prerade BMW-ove nove trojke coupe vec najavili za predstojeci susret tjunera na salonu u Essenu ( od 30. novembra) , u Hamannu su pustili u opticaj fotografije njihove trojke u coupe varijanti. Valjda u stilu da slike govore bolje od 1000 reci za sada nema detalja o preradama na motoru, ogibljenju, kocnicama i ostalom ali se podaci o tome ocekuju veoma brzo. Uostalom slike dovoljno govore.



Jaguar prekida sa tradicijom. Naslednik aktuelnog modela S-type zvace se XF. To je znak da ce novi auto biti razlicit kao sto je njegovo ime. Bar se tako nadaju u Jaguaru. Nova verzija sportske limuzine treba da povrati ugled Jaguara kao proizvodjaca izazovnih i razlicitih automobila. S-type jos od svoje pojave nije postigao komercijalni uspeh kakvom su se nadali u Jaguaru uprkos podmladjivanju 2002. i 2005.godine. Sa druge strane koncept vozila kao sto je bio RD-6, pokazala su da su englezi i dalje sposobni da naprave atraktivan auto razlicit od S-typa pa ce se novi XF dizajnerski snazno ugledati na njega. Zanimljivo da se Jaguar kod novog modela odrice aluminijumske karoserije jer bi upotreba tog materijala prolongirala prezentaciju do 18 meseci . Na slici moguci izgled XF-a, koji treba da se pojavi u prodaji u jesen 2008. godine. 



Italijanski gigant Fiat originalno ( preko pribora za jelo ! ) najavljuje svoj mali gradski model 500 za sledecu godinu. Zvanicnih slika za sada nema ali je Fiat pustio u opticaj ovu fotografiju, koja na zanimljiv nacin prikazuje kako ce izgledati oznake na zadnjem kraju automobilu. Na slaniku je nacrtana oznaka obicne verzije buduceg 500 a desno, biber sa skorpijom, znakom Abartha, predstavlja ljutu, zabiberenu sportsku varijantu sa mogucih 150KS iz 1,4 litarskog turbo motora. Obican 500 ce po najavama imati 0,9 litarski 2-cilindricni motor sa 90 do 110KS. Italijanski dizajner Fabrizio Salmasso, koji je nacrtao logo opisuje ga kao malenog, snaznog i intrigantnog, upravo onakvog  kakav ce biti i novi mali prelepi Fiat, ciji izgled mozemo naslutiti iz crteza. Treba podsetiti da Fiat svoj model 500 razvija zajedno sa Fordom, koji ce na istoj platformi napraviti i naslednika modela Ka. I Fiat i Ford ce svoje nove male automobile proizvoditi u Fijatovoj fabrici u Poljskoj.



Novi sef VW-a Martin Winterkorn ostavio je mogucnost da se novi Audi A1 proizvodi u fabrici VW-a u Briselu gde je nedavno obustavljena proizvodnja Golfa pa je buducnost fabrike izgledala prilicno crna. Jos tokom ove nedelje Winterkorn ce se sastati sa belgijskim premijerom da bi razgovarali o buducnosti fabrike. Uz A1 pominje se mogucnost sklapanja i Audija A3 cabrio u Briselu iako se i dalje ne odbacuje mogucnost da se A3 cabrio montira u Madjarskoj. Do konacne odluke o tome gde ce se proizvoditi A1, evo moguceg izgleda buduceg A1, koga Audi planira kao svog konkurenta Miniju.



Na salonu U Bolonji ( 7.-17. decembar ) Chevrolet predstavlja svoj model Lacetti u verziji sa dizel motorom u sve 3 karoserijske varijante ( kombilimuzina, sedan i karavan). Motor je 2,0 litarski sa 121KS i 280 Nm momenta i predstavlja varijantu vec poznatog dizelasa iz Captive gde iz iste zapremine izvlaci 150KS. Lacetti sa ovim motorom postize 186 km na sat i ubrzanje 9,8 sekundi do stotke uz fabricki deklarisanu prosecnu potrosnju od 5,7 litara na 100km puta ( podaci za kombilimuzinu sa 5 vrata ). Karavan trosi okruglo 6 litara. Uz ovaj novitet iz Chevroleta najavljuju i 1,5 litarski dizelas sa 3 cilindra za Aveo u toku naredne godine.



Na slici je Murtaya, tzv. kit car model firme Adrenaline Motorsport iz Velike Britanije , gde su ovakvi modeli jos uvek dovoljno popularni. Auto je napravljen na osnovi Subaru Impreze ( model od 1993. do 2000. godine), koja je razvijala serijskih 150KS, a sada, zavisno od verzije u Murtayi daje 200 do 280 KS. Tezina modela se krece od 850 kg do 925 kg, zavisno od varijante. Nudice se model i sa 395 KS, pa onda nije tesko poverovati da ta verzija leti do stotke za nesto vise od 3 sekunde!  



Na slici nije Mercedesov CLS iako mozda tako izgleda, vec E klasa u karavan izvedbi preradjena u firmi Pogea racing. Ako ste jedan od onih kojima standardni izgled E klase nije dovoljan, u Pogei ce za 12000 eura promeniti celokupan prednji kraj vase mecke i jos vam izmamiti osmeh na lice. Pogea Racing ce svoj Mercedes E klase u CLS stilu predstaviti publici na predstojecem tjuning salonu u Essenu.



Nemacki Tjuner Hohenester osim Audija A4 HS650, za salon tjunera u Essenu, sprema i svoje vidjenje Audija TT. Za one nestrpljive, koji ne mogu da sacekaju fabricki nabildovan buduci TT-RS, spremljen je Hohenester TT HS350. Auto uz pomoc performance kita i 2 turbo punjaca iz serijskog 3,2 V6 motora sad izvlaci 353 KS i 485 Nm momenta uz ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km na sat) za 4,9 sekundi. 200 km na sat dostize u 15,9 sekundi. Pritom je maksimalna brzina 175 milja na sat (nepunih 282 km na sat ). Uz promenjeni izduvni sistem, dodati su kocioni diskovi napred od 365mm a pozadi 310mm. Spolja su izmene diskretne i svode se na felne ili BBS ili OZ od 18 ili 19 inca.



Nedavno je sa trake fabrike Avtoframos u Moskvi sisao jubilarni 50000. primerak Logana proizvedenog u Rusiji, gde se auto prodaje pod imenom Renault-a. Otkako je pocela produkcija Logana, u jesen 2004., auto je proizveden u ukupno 370000 primeraka u fabrikama sirom sveta. U prvih 10 meseci ove godine u 40 zemalja prodato je 200000 Logana.

Izvor: Avtomanija.com  



Promene na ovom modelu za 2007. godinu iz indijske fabrike nisu toliko velike i korenite da bi covek pomislio da je rec o potpuno novom modelu. Radi se jednostavno o periodicnom kozmetickom ulepsavanju da bi postojeca verzija lakse izdrzala trku sa konkurentima do pojave potpuno novog modela. Dakle na slikama je redizajnirana Tata Indigo, limuzinska varijanta modela Indica, na kojoj se primecuju doterana maska, svetla, branici i sl. I pozadi promene su minorne u stilu novih branika, grafike svetala i vise hroma na lajsni iznad registarske tablice. Slicna manja doterivanja dozivela je i unutrasnjost. Osim sedan verzije nudi se i karavan. Motori su, kao i dosad, 1,4 litarski benzinac sa 63KW ili 85KS i dizelas, koji iz takodje 1,.4 litra izvlaci 52KW ili 71KS. 



I maleni Chevrolet Spark je imao zapazenu ulogu na salonu u Pekingu. Za tu priliku u Chevroletu su spremili studiju na osnovi popularnog malisana sa izmenjenim dizajnom prednjeg i zadnjeg kraja. Treba reci da je za osnovu iskoriscena verzija, koja se u Evropi vise ne prodaje odnosno nekadasnji model Matiz. I dalje Spark svojim dimenzijama predstavlja pravo resenje za grad a da bi privukao posetioce salona a kasnije i kupce, primerak na salonu je atraktivno odeven u dvobojnu karoseriju pa sad u toj kombinaciji podseca na jedan jos poznatiji gradski model-Smart.  



Stigle su i prve zvanicne slike Skodinog Roomstera u off-road varijanti sa dodatnim imenom Scout. U prodaji ce se naci u martu naredne godine, bar na zapadu Evrope i to po ceni od 21500 eura. Ocigledno su u Skodi tj.VW-u procenili da ce im glavni konkurenti, bar po ceni, biti Suzuki SX4 sa cenom 20699 eura i Daihatsu Terios sa 21498 eura ( cene u EU) . Zbog dodatnih promena na karoseriji doslo je i do korekcija dimenzija vozila pa sad duzina iznosi 4,22 metra, sirina 1,70 i visina 1,65 metra. U ponudi ce biti sledeci motori: benzinci od 1,4 (85KS) i 1,6 (105KS), dizelasi 1,4TDI ( 80KS ) i 1,9TDI ( 105KS ). U svim varijantama su serijski menjaci sa 5 brzina,  s tim sto se kod 1,6 litarskog benzinca moze doplatiti automatik sa 6 brzina. Serijski se auto oprema sa 16 incnim tockovima a uz doplatu i 17 incnim. Posle Octavie ovo je drugi Skodin model u Scout verziji i od obicnih varijanti Roomstera se razlikuje po povisenom klirensu, proterenskim estetskim dodacima na karoseriji, koji doprinose atraktivnosti izgleda, pojacanom i ucvrscenom donjem delu karoserije . Sve to stvara iluziju pravog terenca ali samo na prvi pogled. Ipak je ovo samo obicni putnicki automobil sa pogonom napred ( ne zna se da li ce biti i 4x4 verzije) i sa mogucnoscu da ponekad sidjete sa uredjenog puta radi izleta a ne radi savladavanja teskih i nepristupacnih terena.      




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs