Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Mini Crossman

18 Dec, 2007 - 00:44 Vesti Komentari (0) comments  English

Kako je za nemački magazin Auto Motor und Sport izjavio prvi čovek Minija Kay Segler, novi SUV model britanske marke najverovatnije će se zvati Crossman, a pojaviće se na tržištu 2010. godine. Ranije se nagađalo da će se ovaj SUV (ili SAV kako u BMW-u radije nazivaju ovakva vozila) zvati Colorado, međutim prema Segleru, Colorado je samo njegovo radno, odnosno interno ime, koje se neće upotrebljavati na serijskom modelu. Budući da će se Mini SUV bazirati na nedavno predstavljenom (polu)karavanu Clubman, i ne iznenađuje njegovo prilično slično ime Crossman (kombinacija reči CROSSover i ClubMAN). U svakom slučaju, Segler je još jednom potvrdio da BMW neće proizvoditi Crossman u svojoj fabrici u SAD-u (Spartanburg, Severna Karolina), već će proizvodnja biti poverena austrijskoj firmi Magna Steyr, u čijim se pogonima u Gracu već sklapa aktuelni BMW X3 (planirana je godišnja produkcija od 45.000 Crossmana). Ova odluka je doneta zbog proste činjenice da matična Minijeva fabrika u engleskom Oksfordu radi praktično punim kapacitetom (ove godine se očekuje oko 220.000 prodatih vozila), pa je neophodno organizovati proizvodnju Minija SAV ili u SAD-u ili u Austriji, a na kraju je odlučeno da to bude Austrija (ovde treba reći da je i nemački Karmann bio zainteresovan za proizvodnju Minija SAV). Kako smo već ranije pisali, ovaj novi Mini sa 4x4 pogonom (očekuje se i verzija sa pogonom napred), ipak skromnim off-road mogućnostima i robusnijim izgledom, pokretaće dva 1,6 litarska benzinca (uključujući i verziju sa 175KS iz Coopera S) i jedan dizel agregat, mada se nezvanično pominje i mogućnost ugradnje 2,0 litarske mašine. Očekuju se cene u rasponu od 16.500 do 20.000 funti.



Reklama


O novom McLarenovom sportskom modelu već je bilo dosta reči u poslednjih nekoliko meseci, ali su najvažniji "detalji" ipak ostali nedostupni javnosti. Tokom leta ove godine govorilo se naime da McLaren priprema novi sportski dvosed sa V8 motorom i da se ceo projekat skriva pod kodnim imenom P11 (kao konkurencija Ferrariju F430 Scuderia, Porscheu 911 GT2 i Lamborghiniju Gallardo Superleggera). U međuvremenu je britanski CarMagazine došao do podataka koji se tiču pogonskog agregata i performansi novog P11 (u serijskoj verziji će naravno poneti neko originalnije ime). Ukratko, prema pisanju CarMagazina, novi McLaren P11 će pokretati Mercedes AMG-ov 6,3 litarski V8 motor sa 500KS, što će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za manje od 4 sekunde i maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat (322 km/h). CarMagazine takođe navodi da će njegova veličina biti između veličine Audija TT i R8, da će u konstrukciji biti korišćeni karbon fiber i aluminijum i da će se pojaviti na tržištu u jesen 2010. godine (po ceni od 195.000 funti).



Britanska tjuning kuća Project Kahn je za vlasnike ionako ekskluzivnog kupea Bentley Continental GT pripremila novi stajling kit GTS, koji treba da unapredi sportski imidž ovog modela ali da istovremeno ostane veran njegovim originalnim linijama. Iako je dakle već i standardni Continental GT sam po sebi dovoljno atraktivan auto, u Project Kahnu su ipak pripremili novi stajling paket za one kupce koji žele još individualniji, odnosno personalizovani izgled svog automobila. Ukratko, novi aerodinamički paket sadrži novi prednji dvodelni spojler koji okružuje prednji branik, nove pragove, modifikovan zadnji branik i atraktivne Kahnove RS-D šestokrake aluminjumske točkove veličine 20 inča. U britanskoj firmi nisu zaboravili na unutrašnjost, koja je sva u Nappa koži (sedišta, volan, vrata i ručica menjača), a paket promena zaokružuju zatamnjena stakla i elektronski modul za podešavanje visine vozila.




Izvor : www.tanjug.co.yu

Američki "Ford" će najverovatnije imenovati indijsku kompaniju "Tata motors" kao najpoželjnijeg ponuđača za preuzimanje njegovih britanskih filijala "Jaguar" i "Land rover", objavio je londonski "Sandej tajms".

Odluka bi mogla biti poznata već za dve sedmice, a očekuje se da će "Tata" platiti milijardu funti - oko dve milijarde dolara, za preuzimanje poznatih "Fordovih" robnih marki, tvdi list.
"Ford", koji pokušava da se reši britanskih fabrika za izradu luksuznih vozila kako bi se usmerio na restrukturisanje proizvodnje automobila u posrnulim severnoameričkim pogonima, saopštio je prošle sedmice da namerava da završi prodaju početkom 2008.
"Tata" se u kupovini "Jaguara" i "Land rovera" nadmeće sa indijskom firmom "Mahindra i Mahindra" i privatnim investicionim fondom "Uan ekviti partners" (One Equity Partners).
Glavni savetnik tog fonda je bivši "Fordov" izvršni direktor Žak Naser, koji je potrošio 3,3 milijarde kompanijinih dolara na preuzimanje "Land rovera" od nemačkog BMW-a. "Ford" je kupio "Jaguara" od britanske vlade 1990. godine.
"Ford", koji je izgubio više od 14 milijardi dolara u poslednje dve godine, uložio je velike sume u "Jaguar" i "Land rover", ali se ta investicija nije isplatila.
Mediji tvrde da je "Tata" ponudila izmedju 1,5 do 2,2 milijarde dolara, dok su analitičari ranije procenjivali da vredanost dva "Fordova" brenda ne prelazi 1,5 milijardi dolara.
Sindikalni predstavnici radnika u "Jaguaru" i "Land roveru" u Britaniji već su podržali udruživanje sa "Tatom", u nadi da bi takav ugvor obezbedio "Fordu" značajan prsitup indijskom tržištu automobila, koje beleži visoke stope rasta.



O sportskom Fordu Focus RS se priča i piše već mesecima, ali je evropski Ford sve te glasine uvek opovrgavao tvrdeći da takav model uopšte nemaju u svojim planovima. Danas su demantovali sami sebe. Naime, ovo je prva zvanična teser slika tog budućeg Focusa RS (odgovor na Subaru Imprezu WRX STi, Volkswagen Golf R32 i Mitsubishi Lancer EVO X), čija se zvanična prezentacija očekuje tokom 2008. godine (prodaja bi trebalo da počne krajem te godine ili početkom 2009.). Kao i sadašnji najjači Focus ST, i Focus RS će pokretati 2,5 litarski petocilindraš, ali će umesto 225KS razvijati oko 280KS i najmanje 400Nm maksimalnog obrtnog momenta. To će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za 5 sekundi i najveću brzinu od 250 km/h. Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i doteranim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, dok će se za agresivniji izgled eksterijera brinuti kompletan aerodinamički paket, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, otvore za vazduh na haubi motora, novu masku hladnjaka, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i naravno nove alu točkove. U Velikoj Britaniji se očekuje cena od oko 25.000 funti.



Foto : AutoSpies.com

Još jedna brižljivo čuvana tajna je otkrivena. Ovo su naime do sada najbolji špijunski snimci, koji pokazuju definitivan izgled novog manjeg Mercedesovog SUV modela, nazvanog GLK, i to bez ikakve maske. Fotografije koje gledate su napravljene na setu tokom snimanja filma Sex and the City, a zvanična svetska promocija ovog možda i previše kockastog Mercedesa se očekuje za manje od mesec dana na predstojećem januarskom NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu. Iako naravno još uvek nema zvaničnih detalja, prema ranijim saznanjima novi GLK (odgovor Mercedesa BMW-u X3 i budućem Audiju Q3) će deliti veliki broj komponenti sa novom Mercedesovom C klasom, za pogon će biti zadužena dva V6 benzinca (jedan zapremine 3,5 litra) i dva dizelaša (jedan V6 i jedan četvorocilindraš), u kombinaciji sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim 4Matic pogonom na sva četiri točka.

 



Kraj godine je već tradicionalno vreme kada domaći prodavci novih automobila odobravaju velike popuste i pogodnosti prilikom kupovine automobila, pa tako ni ova godina nije nikakav izuzetak. Ovo su samo najzanimljivije ponude naših prodavaca :

FIAT : Na popust u iznosu od 4% su modeli Panda (verzije Sport, Treeking i Alessi), Grande Punto 1,4 Dynamic, Bravo 1,4 Dynamic i Linea 1,4 Dynamic. Tako sada Panda 1,2 8V Alessi košta 11.781 evro (popust od 491 evro), Grande Punto 1,4 Dynamic staje 14.160 evra (popust 590 evra), Bravo 1,4 Dynamic treba platiti 16.935 evra (popust 706 evra) i na kraju Linea 1,4 Dynamic je jeftinija za 602 evra i staje 14.443 evra (sve cene su sa uračunatim PDV-om). Fiat u našoj zemlji prodaje Delta Automoto iz Beograda (Omladinskih brigada 33a, tel. 011/20 10 955, internet: www.deltaauto.co.yu).

ALFA ROMEO : Delta Automoto je zastupnik i za modele Alfa Romea, čiji model 159 se nalazi na novogodišnjem popustu, pa tako recimo Alfa 159 2,2 JTS High košta 31.388 evra (ranije 33.158 evra), a Alfa 159 1,9 JTD umesto 33.512 evra, sasa staje 31.742 evra.

CITROEN : Citroen nudi model C4 SX Pack 1,6i sa 110KS po ceni od 16.490 evra sa PDV-om, čijom kupovinom se štedi 1070 evra. U njegovoj opremi se, između ostalog, nalaze ABS, BAS, tempomat i limitator brzine, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, centralno daljinsko zaključavanje, el. podizači prednjih prozora i el. retrovizori, kodirani kontakt ključ, putni kompjuter, servo volan podesiv po visini i dubini, farovi za maglu i metalik boja. Ovlašćeni uvoznik i distributer Citroena za Srbiju je firma Vitro Group, Radnička 22, tel. 011/35 38 555, internet : www.citroen.co.yu   

RENAULT : U toku je velika prodajna XXL akcija, tokom koje su pojedini modeli ovog francuskog proizvođača sve do kraja godine jeftiniji od 1000 do 3000 evra. Tako su Kangoo i Modus na popustu od 1000 evra, Clio III i Thalia su jeftiniji za 1200 evra, Clio II ima 1500 evra manju cenu, Megane Coupe je na sniženju od 1534 evra, Megane sa petora vrata i karavan su jeftiniji za 2500, a Megane sedan za 3000 evra. Renault u Srbiji prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o. (Omladinskih brigada 88, Novi Brograd, tel. 011/2178-111, internet : www.renault.co.yu). 

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, internet : www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za modele Swift 1,3 GC (košta 10.900 evra, popust 1075 evra) i SX4 Sedan, koji sada staje 16.200 evra, što je za 700 evra manje nego ranije.

SSANGYONG : Na sniženju su modeli Rexton 270 XDi (umesto 41.990 košta 39.890 evra) i Actyon 200, koji treba platiti 27.075 umesto 28.500 evra. Ssangyong kod nas prodaju Asta-ATT holding iz Novog Sada (Partizanska 40, tel. 021/443-236) i Auto Trend-Att Holding iz Zemuna (Cara Dušana 266, tel.011/3073-300).

HUMMER : Ovlašćeni distributer i serviser za ove američke terence u našoj zemlji, beogradska firma H.M.R. d.o.o. (Lazarevački drum 25, tel. 011/35 43 423 i 35 43 340, internet : www.hmr.co.yu) odobrava popust za model Hummer H3 3,7 Base, koji sada staje 49.370, umesto 50.870 evra.

SAAB : Ekskluzivni distributer i serviser švedskog Saaba za našu zemlju, AUTOSAB BG d.o.o. (Stevana Prvovenčanog 28, Beograd, tel.011/3974-749, www. saab.co.yu) za sve modele švedskog proizvođača odobrava popust od 5%.

MITSUBISHI : I zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055 i 2321-277, internet : www.velauto.co.yu) ponudio je nekoliko modela ovog japanskog proizvođača po sniženim cenama. To su modeli Colt 1,1 Inform (košta 11.703 evra, popust od 500 evra), Colt Cabrio 1,5 Instyle (staje 18.500 evra, popust od 2213 evra) i Pajero 3,2 Di-D Instyle A/T, koga umesto 57.367 evra, treba platiti 54.367 evra.

HONDA : Uvoznik Honde za našu zemlju, firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu) sve do kraja godine nudi ograničen broj modela Honda Civic 1,8 3D PE Type S (sa troja vrata i benzinskim motorom od 140KS) po ceni od 23.378 evra sa PDV-om, što je za preko 700 evra manje nego inače. U opremi ovog modela se nalaze aluminijumski točkovi od 17 inča, panoramski stakleni krov, Xenon svetla, dvozonska automatska klima, radio CD-MP3, aluminijumske pedale, kožni volan sa audio komandama, ABS, EBD, BAS, VSA sistemi, frontalni, bočni i prozorski vazdušni jastuci, elektro paket, imobilajzer i putni kompjuter. Posebna ponuda važi i za Hondu Accord za čiju kupovinu se odobrava sniženje od 5%. 

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), za ograničeni broj vozila Lada 1118 i 1119 (Kalina) sve do kraja godine odobrava sniženje u iznosu od evra. Tako Kalina 1118 (limuzina) sada košta 8150 evra, a Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu) odobrava zaista velike popuste na automobile ove marke, pa tako osnovni (novi) Picanto košta 7490 evra, bazni Rio staje 9990 evra, za Sorento popust ide i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji za 3000 evra, Carens i Carens koštaju po 2000 evra manje, Magentis 2,0 CRDi 5000 evra manje, dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, što u praksi znači popust do 3888 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.   

HYUNDAI : Naš zastupnik za ove korejske automobile (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) nudi modele Atos, Getz, Accent i Tucson 2,0 GL 2WD po posebnim, akcijskim cenama. Tako osnovni Atos košta 6990 evra, bazni Getz 8699 evra, Accent 10.990 evra, a Tucson 2,0 GL 2WD 18.990 evra sa PDV-om. Hyundai Auto d.o.o. je takođe krenuo sa novom akcijom, tokom koje kupcima Hyundaija Atos Prime, Getz i Accent poklanja komplet zimskih pneumatika. Ovde i podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.

VOLKSWAGEN : Marketinški koncept u 2007. godini marke Volkswagen bio je vezan za muziku. Osnovni slogan VW Live, započet na Sajmu automobila u martu mesecu bio je odlično prihvaćen, i s tim u vezi sve kampanje koje su rađene posle Sajma imale su muzički lajt motiv. Poslednja u ovoj godini, u stvari predstavlja kompilaciju najboljih ponuda ove marke koja može da se ponudi kupcima. Počevši od 12. novembra pa sve do Nove godine, u svim prodajno servisnim salonima za sve modele VW vozila Hit ponuda 2007 obuhvata: unapred plaćeni prvi servis i registracija vozila, 2% uštede preko Porsche Mobilitija i novogodišnji bonus za kupovinu vozila.
Iznos novogodišnjeg bonusa različit je u odnosu na modele:

- Polo ušteda 1350 evra
- Golf ušteda 1552 evra
- Golf Plus ušteda 1214 evra
- Jetta ušteda 1150 evra
- Passat ušteda 1400 evra
- Touareg ušteda 2959 evra
- Eos ušteda 2000 evra
- Touran ušteda 1150 evra
- Sharan ušteda 1877 evra

Generalni uvoznik Volkswagen vozila za našu zemlju je firma Porsche SCG (tel.011/3042-400, internet adresa : www.volkswagen.co.yu). Inače, od nedavno se i kod nas prodaje Volkswagen Polo sa pojačanim trocilindričnim 1,2 litarskim motorima, koji umesto 54 i 64KS, sada razvijaju 60, odnosno 70KS. Međutim, cena za ove modele je ostala ista, pa osnovni Polo sa 60 konja staje i dalje 9998 evra sa PDV-om, kolika je bila i cena za stari model sa 54KS.  

SEAT : Nova ponuda iz Seata se odnosi na model Cordoba Special Edition, koji od 1. decembra ove godine ima cenu od 11.770 evra sa PDV, umesto redovnih 13.700 evra. Ko želi da ovaj automobil kupi na lizing preko Porsche Mobility-a dobiće na poklon i kasko osiguranje na pet godina, a moguće je ugraditi i fabrički uređaj za vožnju na plin sa garancijom. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka, a isporuka je odmah. I Seat Leon 1,9 TDI Groove je na popustu (u opremi se između ostalog nalaze ABS, TCS, klima, servo, aluminjumske felne, CD/MP3...), i to u iznosu od 1688 evra, pa sada košta 19.955 evra sa PDV-om. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, tel.011/3530 421, 3530 422, 3530 423, 3530 424, www.seat-scg.com).

ŠKODA : Prodavci ovih čeških automobila (u Beogradu npr. AutoČačak RJ Beograd, Treći bulevar 9a, tel. 011/30 72 820, www. autocacak.co.yu, u Zemunu AK Vidovdan, Glavna 11-13, tel. 011/219-7496, www.vidovdan.com) odobravaju sniženje u iznosu od tačno 1000 evra za novu Škodu Fabiju (Fabia II). Osnovni model (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Classic) umesto 10.561, košta 9561 evra, dok recimo Fabia sa 1,4 litarskim dizelašem od 70KS umesto 13.759, staje 12.759 evra sa PDV-om.

PEUGEOT : Domaći uvoznik francuskog Peugeota, beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu) nudi dva posebna modela sa bogatom dodatnom opremom: Peugeot 206 1,4E One Line sa 75KS i Peugeot 307 1,6E OXYGO sa 110KS. Peugeot 207 1,4E One Line košta 11.990 evra, a 307 1,6E OXYGO staje 15.990 evra (popust za ovu 307-icu iznosi 2000 evra). Ovde i napomena da ova ponuda važi za ograničen broj automobila.

FORD : Uvoznik Forda za Srbiju, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel.011/20 90 600, 20 90 610, www. ford.co.yu) u okviru akcije "Rasfordaja" sve do 31. decembra odobrava popust za kupovinu modela Fiesta, Fusion, Focus i C-Max. Ford Fiesta, u zavisnosti od paketa opreme košta od 9.490, Ford Fusion od 12.190, Ford Focus 13.290, a C-Max sa Trend opremom staje 16.600 evra (sve cene su sa PDV-om). Potencijalnim kupcima, zainteresovanim za kupovinu putem lizinga, Grand Motors, u saradnji sa S-Leasingom, nudi atraktivne uslove finansiranja: fiksnu kamatu tokom celog trajanja lizinga, najniže stope na premiju osiguranja i brzo odobravanje lizing aranžmana. Ovi uslovi važe za finansijski kao i za operativni lizing. U S-Leasingu napominju da je kupcima – fizičkim i pravnim licima, mnogo atraktivniji operativni lizing odnosno zakup vozila kao vid finansiranja.. Za one koji se opredele za ponudu S-Leasinga važno je i to da se aranžmani finansiranja kupovine vozila rešavaju veoma brzo, u roku od 24 časa. Ovde i podsećanje na to da Ford u našoj zemlji za svoje automobile daje garanciju u trajanju od četiri godine.

CHEVROLET : Na popustu su modeli Lacetti (sa benzinskim motorom popust je 1500 evra, a za dizel modele sniženje je 2500 evra), zatim maleni Spark (bazna verzija staje 6790 evra) i Aveo, čiju osnovnu varijantu 1,2 S sa troja vrata treba platiti 8520 evra (za verzije sa 4 vrata popust je 500 evra, a za one sa troja i petora iznosi 600 evra) Zvaničan sajt : www.gm-chevrolet. co.yu   

MAZDA : Mazda odobrava popuste za automobile koji se nalaze na lageru, pa je tako recimo Mazda3 sa 1,4 i 1,6 litarskim benzincima na popustu od 1500 evra, a Mazda5 je na sniženju od 2000 evra. Mazde u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/3280 37 22), zatim AC Auto iz Zemuna (Cara Dušana 236, tel. 011/316 29 28) i Grand M iz Novog Sada (Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800). 

NISSAN : Trenutno je aktuelna ponuda u kojoj se model Note nudi sa popustom od 1000 evra, Micra 1,2 Accenta se prodaje po ceni od 12.248 evra (popust od 826 evra), a za terence Patrol, Pathfinder i Murano sniženje iznosi 3000 evra. Nissan kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.nissan.co.yu

JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa; Dodgea i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351), spustila je cene za Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Commander, Chrysler 300C, Chrysler Voyager i Dodge Avenger, koji su sada jeftiniji za 5% (recimo najjeftiniji Avenger košta 18.990 evra). Ukoliko imate troje ili više dece, dobijate i dodatni popust u iznosu od 5% za modele Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Chrysler Voyager i Dodge Avenger,

TOYOTA : U toku je akcija nazvanu "Toyotina jesen", koja traje od 15.10. do 31.12.2007. Toyotini ovlašćeni partneri su pripremili (po posebnoj ceni) ponudu usluga i opreme da biste bez brige stupili u hladne zimske dane. Ponuda podrazumeva povoljnije cene kompleta točkova sa zimskim gumama, Bluetooth Handsfree sistema, Garmin navigacije, parking senzora, alarma, konekcije za iPod, kao i pregled automobila po posebnim cenama. Toyotine automobile kod nas prodaje Toyota Srbija d.o.o., Savski Nasip 7, Novi Beograd (besplatna Toyotina info linija tel. 011/0-800-300-000, www.toyota.co.yu).

ZASTAVA : Modeli Koral In, Skala i Florida In su na sniženju od 10 odsto, a Zastava 10 je jeftinija za 10 do 12 %, u zavisnosti os modela. Tako najjeftinija "desetka" košta 7045 evra (popust od 945 evra), dok je recimo model Zastava 10 Dynamic sa klimom jeftiniji za 984 evra i košta 8882 evra.

Na kraju da pomenemo i popuste za Audi, BMW i Mercedes, koji se u stvari ostvaruju kroz sniženja u vrednosti opreme.

Tako kupci Audija 2,0 TDI Black Edition štede 6085 evra, kupci Audija A3 i A3 Sportback na opremi štede od 676 do 1402 evra, za Audi Q7 sa Business paketom ušteda iznosi 1611 evra, a kod Audija A6 i A6 Avant (sem za S6 i A6 4,2) sa Business paketom ostvaruje se ušteda od 2067 evra.

U okviru posebne ponude, kupci BMW-a 530xD dobijaju na poklon xDrive pogon na svim točkovima, tačnije ovaj model se prodaje po ceni jeftinijeg 530d bez integralnog pogona, čime se ostvaruje ušteda od 2400 evra. Sem toga, uvoznik automobila bavarskog proizvođača za Srbiju, beogradski Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, tel. 011/3640 351, www.bmw.co.yu) kod kupovine svih modela BMW-a na lizing, poklanja kasko osiguranje tokom celog perioda lizinga, besplatan servis u istom periodu i po dva kompleta letnjih i zimskih guma.

Kod Mercedesa ušteda se kroz besplatnu dodatnu opremu ostvaruje kupovinom modela C 280 (ušteda iznosi 7546 evra), C 320 CDI (6761 evro), C 200 K (4236 evra) i modela E 200 CDI, kod koga ušteda iznosi 4672 evra.



Reklama


Švajcarska kompanija Rinspeed nas je proteklih godina navikla na zaista zanimljive i originalne koncept automobile, a ta tradicija neće biti izneverena ni na sledećem salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show), koji će se održati od 6. do 16. marta 2008. godine. Na domaćem terenu ženevskog salona Rinspeed će naime prikazati svoju najnoviju kreaciju, nazvanu sQuba, a radi se prvom pravom automobilom sa kojim možete i da ronite do dubine od 10 metara. Zbog toga ovaj izuzetan automobil odmah podseća na specijalno prerađeni Lotus Esprit koji je takođe mogao da roni, doduše samo u filmu o tajnom agentu James Bondu pod nazivom "Špijun koji me je voleo." Ono što je pre 30 godina bila samo holivudska mašta, Rinspeed je pretvorio u stvarnost (mada su za sada u javnost puštene samo ove kompjuterske slike). Budući da je James Bond u pomenutom filmu vozio Lotus, i Rinspeed je za osnovu svoje kreacije upotrebio jedan Lotusov automobil, ovog puta radi se o modelu Elise. Zadnje točkove ovog dvoseda pokreće elektromotor (sa 37kW i 160Nm), dok su za pokretanje ispod vode zaduženi propeleri i dva mlazna motora. Zbog laganih materijala korišćenih u njegovoj konstrukciji, sQuba je težak samo 920 kg, a dimenzije mu izgledaju ovako : dužina 3785 mm, širina 1820 mm, a visina 1117 mm. Kao što je to već bio slučaj i ranije sa studijama ove švajcarske firme, i sQuba će najverovatnije ostati samo koncept, kao jedinstven dokaz mašte ljudi iz Rinspeeda.




Od lansiranja 1997. godine, Renault je prodao oko 2,3 miliona komada svog prostranog i svestranog modela Kangoo, a sada, tačno deset godina kasnije, stiže njegova potpuno nova generacija. Po navodima fabrike, novi Kangoo još više naglašava svoju porodičnu orijentaciju i to kroz kombinaciju praktičnosti, komfora, bezbednosti, ekonomičnosti i kvaliteta. U to su nedavno mogli da se uvere i specijalizovani auto novinari na test vožnjama organizovanim u Marseju (svetska promocija je inače bila još u septembru na salonu automobila u Frankfurtu). Čisto dizajnerski posmatrano, može se reći da novi Kangoo predstavlja evoluciju svog istoimenog prethodnika, što znači kratak prednji deo, veliko vetrobransko staklo, visok krov i praktična bočna klizna vrata. Kako je to već običaj, novi Kangoo je porastao u dužinu (koristi modifikovanu platformu modela Scenic), i to za 180 mm (dužina 4213 mm, a međuosovinsko rastojanje 2697 mm), što za posledicu ima više mesta i više komfora za svih pet putnika. U Renaultu naravno obećavaju veći kvalitet upotrebljenih materijala u detaljno redizajniranoj unutrašnjosti, kao i viši kvalitet same završne obrade i poboljšanje zvučne izolacije. Kod ovakvih automobila, prtljažni prostor je uvek jača strana, pa ni novi Kangoo ne predstavlja izuzetak. Osim činjenice da je zadnja klupa deljiva u odnosu 60:40, moguće ju je i veoma lako sklopiti u pod, pri čemu se dobija potpuno ravna površina (zapremina prtljažnika inače iznosi 660 litara u osnovnoj konfiguraciji, a 2866 litara sa oborenom zadnjom klupom). Kod nekih verzija postoji i veoma praktična opcija sklapanja suvozačevog sedišta, u slučaju potrebe prevoza dugačkih predmeta (tačnije do 2,5 metra dužine). Ukoliko je i to malo,tu su i novi krovni nosači nosivosti do 80 kg. Osim toga, kabina raspolaže sa mnogobrojnim otvorenim i zatvorenim pretincima i kasetama, ukupne zapremine 77 litara. Bar u početku, novi Kangoo pokretaće dva benzinska (1,6 litarski sa 66kW/90 i 78kW/105KS) i tri dizel motora. Po navodima fabrike, radi se o robusnim, pouzdanim i ekonomičnim agregatima. Dizelaši su zapremine 1,5 litra i razvijaju 50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS. Ovaj najsnažniji ima i DPF filter čestica čađi, a i slabija dva dizelaša takođe emituju manje od 140 grama CO2 po kilometru. Novi Kangoo je napravljen na Renaultovoj platformi C segmenta, koja je inače poznata po svojim dinamičkim kvalitetima, komforu i bezbednosti. Pasivna i aktivna bezbednost je stavka, gde Renault ne pravi kompromise, pa su i osnovni modeli novog Kangooa opremljeni najnovijom generacijom ABS i EBA sistema, sigurnosnim pojasevima sa zatezačima, dok su kod skupljih verzija deo opreme i elektronska kontrola stabilnosti (ESP), sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR), kao i MSR (sistem prilagođavanja obrtnog momenta pri usporavanju) i CSV (sistem kontrole podupravljanja). Broj vazdušnih jastuka zavisi od paketa opreme, tako da se njihov broj kreće od dva do šest. Od ostale opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti cruise control sa limiterom brzine, kao i automatsko paljenje svetala i brisača. Zaključak novinara je da novi Kangoo pruža veću udobnost, bolje ležanje na putu i bolje kočenje nego stari model. Kod nas novi Kangoo stiže početkom sledeće godine (u martu) kada će biti poznata i cena.

 

Renault Kangoo Express

Sem putničke, Renault je spremio i komercijalnu, odnosno Express verziju ovog polivalentnog modela. Kao i ranije, i novi Kangoo Express predstavlja praktično, prostrano i pouzdano vozilo namenjeno profesionalcima, s tim što novi model za 2008. godinu ide i korak dalje kako bi udovoljio pooštrenim potrebama svojih korisnika u pogledu komfora, ekološke podobnosti, bezbednosti i ekonomičnosti. Dužina ovog komercijalnog vozila je 4,21 metra, širina 1,83 metra, visina od 1,81 do 1,84 metra, međuosovinsko rastojanje 2,70 metra (za 10 cm više od starog modela), širi je i trag točkova (napred 1,52, pozadi 1,54 metra), nosivost je od 650 do 800 kg (zavisno od verzije), dok korisna zapremina prtljažnog prostora iznosi između 3 i 3,6 kubna metra (ova poslednja brojka važi u slučaju da je oboreno i suvozačevo sedište kada je moguće prevoziti i terete dugačke do 2,92 metra). Ponudu motora čine 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS), kao i dva benzinca : 1,6 8V sa 66kW/90KS i 1,6 16V sa 77kW/105KS. Pokretan npr. dizelašem od 85 konja i 200Nm obrtnog momenta, Kangoo Express ima prosečnu potrošnju od 5,2 litre dizela na 100 km (fabrički podatak), dok emisija CO2 iznosi 137 g/km. Sa slabijim benzincem od 90KS i 128Nm Kangoo Express troši 7,8 litara benzina, a sa jačim od 105KS i 148Nm potrošnja iznosi 7,7 litara na 100 km. Narednih meseci pojaviće se i Kangoo Express 1,6 16V sa pogonom na bioetanol E85. U standardnoj opremi ovog komercijalca nalaze se ABS, BAS, servo volan, podešavanje sigurnosnih pojaseva po visini, disk kočnice na sva četiri točka i točkovi od 15 inča, dok se kao opcija nude i cruise control sa limiterom brzine, parking senzori pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, Bluetooth konekcija, ESP sistem, ASR kontrola trakcije, bočni vazdušni jastuci i sl.

 

 



Ford je u Brazilu promovisao detaljno modernizovanu verziju svog najmanjeg modela Ka, koji se u odnosu na svog aktuelnog evropskog rođaka (kome takođe tokom sledeće godine predstoji zamena) razlikuje po restilizovanom izgledu spoljašnjosti i unutrašnjosti, kao i povećanim dimenzijama. Što se dizajna tiče, novi Ka ("Novo Ka") karakteriše potpuno redizajnirani prednji i zadnji kraj (koliko je to uspešno ili neuspešno obavljeno ostavljamo vama da presudite), dok su bočna vrata ostala ista kao i na dosadašnjem modelu. Vizuelne promene zaokružuje novi izgled zadnjih bočnih stakala, a u unutrašnjosti novi dizajn prednjeg panela, centralne konzole i volana. Novi izgled prate i veće dimenzije, pa je tako novi Ka dugačak 383 cm, širok 164 cm, visok 142 cm (dosadašnji brazilski Ka ima dimenzije DxŠxV – 362/163/138 cm), dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 1 cm i iznosi 245 cm. Možda je zanimljiviji podatak o veličini prtljažnika, koji umesto ranijih 186, sada ima korisnu zapreminu od 263 litra, dok je ubacivanje tereta olakšano niskim utovarnim pragom. Novi Ka pokreću dva motora : slabiji 1,0 litarski agregat sa 51,5 kW/70KS i jači 1,6 litarski sa 75kW/102KS, s tim što su brazilskim kupcima na raspolaganju i tzv. Flex verzije ovih motora sa pogonom na alkohol. U tom slučaju snaga manjeg motora iznosi 54kW/73KS, a jačeg 81kW/110KS. Težina Forda Ka sa 1,0 litarskim motorom iznosi 905 kg, a model sa 1,6 litarskim agregatom je težak 942 kg. Što se tiče nove generacije evropskog Forda Ka, on će deliti platformu sa nedavno predstavljenim novim Fiatom 500, a pojaviće se na tržištu negde u drugoj polovini 2008. Kao i Fiat 500, i taj novi Ford Ka će se proizvoditi u Fijatovoj fabrici u Poljskoj.

  



Vest od pre nekoliko dana o taksi vožnji sedmostrukog šampiona Formule 1 Michaela Schumachera dobila je svoj nastavak. Naime, kako prenosi hrvatski sajt Autosport.hr, vozač taksija Tuncer Yilmaz i njegov novi "kolega" Michael Schumacher, našli su se na udaru policije zbog zamene uloga i Schumacherove vratolomne vožnje. Da podsetimo, 38-godišnji Schumi je sa porodicom bio u mestu Gehulz u Bavarskoj, kako bi preuzeli svog novog psa, a na povratku na aerodrom Coburg (udaljen oko 30 km od Gehulza) nemački as je, plašeći se da ne zakasne na let, zamolio vozača taksija da lično preuzme volan ! Vozač Tuncer Yilmaz je pristao, seo na sedište suvozača i doživeo vožnju svog života. Schumacher se naime "u svom stilu" probijao kroz saobraćaj, stalno je vozio velikom brzinom i kako kaže taksista Yilmaz, "bilo je zaista neverovatno kako je preticao druge automobile i kojom brzinom je prolazio krivine." Ova izjava još više dobija na značaju kada se doda da je taksi vozilo bio kombi Opel Vivaro (!) sa 120KS, kome je maksimalna brzina inače 160 km/h. Schumacher je na kraju taksisti ne samo platio račun u iznosu od 60 evra, već je dodao i napojnicu od 100 evra. "Problem" je međutim u tome što je ceo događaj naišao na ogromno zanimanje medija, ali je takođe privukao i pažnju revnosne nemačke policije, jer je taksista detaljno opisao novinarima vratolomije koje je Schumacher izvodio za upravljačem njegovog taksi vozila. Na videlo je tako izašla velika priča u koju su se naknadno uključili i nemačka policija i državno tužilaštvo, koji, prema pisanju Autosporta.hr, sada ispituju šta se stvarno dogodilo i da li postoji mogućnost da koji evro iz Schumacherovog džepa završi u državnoj kasi.



Samo nekoliko sati pošto smo objavili prvi zvaničan video, stižu i prve oficijelne fotografije serijske verzije novog BMW-a X6 (na bazi BMW-a X5), koga smo u formi koncept vozila mogli da vidimo u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu. Kao što se i pretpostavljalo, ova serijska verzija se praktično i ne razlikuje od pomenutog koncepta. BMW novi X6 zvanično naziva SAC (Sports Activity Coupe), a svojim niskim krovom, položenim C stubom, velikim 19-inčnim aluminijumskim točkovima i kratkim prepustima, predstavlja zaista zanimljivu mešavinu coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan automobil u prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa standardnim xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic Performance Control). Što se motorizacije tiče, BMW X6 je prvi model bavarske fabrike koji će dobiti novi 4,4 litarski V8 bi-turbo benzinac, koji razvija 300kW/407KS pri 5500 o/min. i 600Nm obrtnog momenta, dostupnih u rasponu od 1750 do 4500 o/min. (ugrađen je u BMW X6 xDrive50i). Sa njim ova verzija BMW-a X6 (teška 2190 kg) ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 5,4 sekunde, uz prosečnu potrošnju od 12,5 litara na 100 km. Maksimalna brzina je naravno ograničena na 250 km/h. Ovaj motor će u narednih 12 meseci biti ugrađen u još nekoliko sportskih modela BMW-a, a zamenjuje postojeći atmosferski 4,8 litarski V8 agregat. BMW je za novi X6 predvideo još tri šestocillindarska motora, i to 3,0 litarski benzinac sa 225kW/306KS i 400Nm (model X6 xDrive35i) koji postiže maksimalnih 240 km/h, do stotke ubrzava za 6,7 sekundi, troši 10,9 litara na 100 km, kao i dva dizelaša, oba zapremine 3,0 litra, pri čemu slabiji u modelu X6 xDrive30d razvija 173kW/235KS i 520Nm (postiže 210 km/h, do 100 km/h stiže za 8 sekundi, troši 8,2 litra goriva), a jači u modelu X6 xDrive35d ima 210kW/286KS i 580Nm, što je dovoljno da postigne 236 km/h i da do stotke stigne za 6,9 sekundi (potrošnja mu iznosi 8,3 litre dizela na 100 km, a emisija CO2 220 grama po kilometru). Pomenuti motori se standardno kombinuju sa šestostepenim automatskim menjačem sa opcijom ručnog menjanja brzina. Inače, X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, visok 1690 mm (duži, širi i niži od X5), a međuosovinsko rastojanje mu je isto kao kod X5 i iznosi 2,93 metra. Zbog bolje stabilnosti, X6 u odnosu na X5 ima i za 56 mm širi trag točkova. I dizajn unutrašnjosti se velikim delom oslanja na toliko puta pominjani X5, a ovde treba reći i da X6 pozadi ima dva individualna sedišta. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 570 litara (70 litara manje od X5), a sa oborenoim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1450 litara. Od opreme treba izdvojiti BMW-ov iDrive sistem, navigacioni sistem, parking senzore (sa kamerom za vožnju unazad), sistem za zabavu, automatski klima uređaj u četiri zone, HUD (Head Up Display) koji projektuje najvažnije informacije na vetrobran (kao kod borbenih aviona)... Zvanična svetska promocija će biti održana za manje od mesec dana na januarskom salonu automobila u Detroitu, a prodaja počinje 19. aprila naredne godine.

VIDEO : BMW X6




Ako je verovati insajderskim informacijama britanskog magazina AutoExpress, ovako će izgledati nova, druga generacija Mazde 3, koja se očekuje na tržištu 2009. godine. Novi Mazdin predstavnik u C klasi odlikovaće se sportskijim izgledom (u stilu nove Mazde 6) u odnosu na aktuelni model, a karakterišu ga dinamičniji prednji kraj sa velikim otvorima za vazduh, naglašeni lukovi blatobrana i Mazdin već karakterističan C stub, dok će i unutrašnjost dobiti novi izgled u stilu Mazde 6 (kvalitetniji materijali i još viši nivo završne obrade se naravno podrazumevaju). Nova Mazda 3 će koristiti produženu platformu sledeće, treće generacije Forda Focus (pojaviće se 2010. godine), što će u praksi značiti prostraniju kabinu nego do sada i poboljšane vozne osobine. Što se motora tiče, nova "trojka" će koristiti već poznate agregate iz sadašnjeg modela, uz dodatak novog 2,5 litarskog benzinca sa 250KS, koji će se u sportskom MPS modelu pojaviti 2010. godine.



O Suzukiju Swift u obliku klasične limuzine sa četiri vrata govorilo se i ranije, ali sem nekoliko crteža nije bilo nekih konkretnijih informacija o ovom automobilu. Doduše, novih detalja nema ni sada ali je na internet procurela prva špijunska slika Swifta sedan u konačnoj, serijskoj verziji. Fotografija je nastala u Suzukijevoj fabrici u Indiji i očigledno je da će se zvanična promocija desiti vrlo brzo (bar za indijsko tržište, dok ćemo na dolazak u Evropu ipak sačekati još neko vreme i to naravno pod uslovom da se Suzuki odluči da ga komercijalizije i na Starom kontinentu). Komentari na netu o izgledu ovog modela nisu uopšte pozitivni, a naročito bodu oči mali točkovi i nespretno nakalemljen veliki poklopac prtljažnika, koji je mnoge podsetio na rešenje aktuelnog BMW-a serije 7.      



 

Ovo je zvaničan promotivni video serijske verzije novog BMW-a X6, koga smo u formi koncept vozila mogli da vidimo u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu, a kao što se i pretpostavljalo, ova serijska verzija se skoro i ne razlikuje od pomenutog koncepta. BMW novi X6 zvanično naziva SAC (Sports Activity Coupe), koji svojim niskim krovom, položenim C stubom i kratkim prepustima, predstavlja zaista zanimljivu mešavinu coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan automobil u prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic Performance Control). Osim ovog videa, za sada nema zvaničnih podataka koji motori će pokretati novi X6, ali se oficijelano press saopštenje očekuje veoma brzo, kada će biti poznati i svi ostali detalji. Podsećanja radi, koncept X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, a visok 1696 mm, dok aktuelni BMW X5 (na kome se bazira X6) ima dužinu od 4854 mm, širinu 1933 mm, a visinu 1766 mm (međusovinsko rastojanje je međutim jednako za oba modela i iznosi 2933 mm). Ovde ponavljamo i ranije nezvanične najave koje kažu da će paleta agregata biti veoma slična kao i kod X5, a to znači da će X6 pokretati 3,0 litarski bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS, odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS, a kasnije je moguća ugradnja i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje. Očekuje se da će cena X6 biti viša za oko 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.



Mazda će na predstojećem januarskom Tokyo Auto Salonu tjunera promovisati studiju na bazi svog modela Atenza (u Evropi Mazda 6), zvanično nazvanu Mazda Atenza Mazdaspeed Concept. Sa fabričkim aerodinamičkim paketom (modifikovani branici sa spojlerima, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, niže ogibljenje, aluminijumski desetokraki točkovi od 18 inča i sportski izduvni sistem), ovaj koncept pokazuje i kako bi mogao da izgleda naslednik sportske Mazde 6 MPS (sa 2,3 litarskim turbo motorom i pogonom na sva četiri točka), koja je doduše u dosadašnjem obliku zabeležila ipak skroman učinak na tržištu. Prema izvorima iz Tokija, ovaj koncept je ipak samo to – koncept, što se poklapa sa ranijim nezvaničnim informacijama da japanska fabrika ne razmatra mogućnost razvoja MPS verzije nove Mazde 6 (mada bi ovaj koncept mogao da bude indikacija da se ipak radi na tome). U svakom slučaju, glavni zadatak Atenze Mazdaspeed Concept (za koju se za sada ne zna koji motor je pokreće, ni da li ima 4x4 pogon) na Tokyo Auto Salonu je da ispita reakcije publike i potencijalnih kupaca na fabrički aerodinamički paket, koji će kupcima biti na raspolaganju putem zvanične dilerske mreže ove japanske kompanije.




Moram da priznam da sam se slatko nasmejao (uostalom kao i tvorci ovog videa) gledajući dokaz kako je i skupoceni Bugatti Veyron ipak samo automobil kome takođe treba gorivo za namirivanje njegovih 1001 konja pod poklopcem motora. Naime, u SAD-u je snimljen ovaj Veyron kome je gorivo nestalo nasred puta i čiji je vlasnik bio primoran da potraži pomoć kako bi odgurao svoj Veyron do najbliže benzinske pumpe...




Carlsson CD32

15 Dec, 2007 - 01:02 Tuning Komentari (0) comments  English

Nemački tjuner Carlsson je za Mercedesov model ML 320 CDI kupcima ponudio kompletan tjuning paket, koji podrazumeva ne samo povećanje snage njegovog V6 dizel agregata, već i atraktivan aerodinamički kit, nove aluminijumske točkove, doteranu unutrašnjost, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (brinu se ne samo za moćniji izgled, već i za odgovarajući zvuk), kao i elektronski kontrolisano podešavajuće C-Tronic ogibljenje (spušteno za 40 mm i zaslužno za poboljšano upravljanje, manje naginjanje i bolju aerodinamiku vozila). Carlsson je svoj model nazvao CD32, a velika snaga u kombinaciji sa atraktivnim izgledom i luksuznim interijerom čine ga zaista snažnom pojavom, bilo u gradu ili van njega. Što se snage tiče, Carlsson je 3,0 litarski V6 dizelaš pojačao na 198kW/269KS i 612Nm obrtnog momenta, dostupnog pri 1800 o/min. Sa većom snagom ide i dinamičniji izgled, što je zasluga modifikovanih branika (napred sa integrisanim spojlerom, a pozadi sa difuzorom), novog prednjeg grila i naravno novih Carlsson 1/11BE (Brilliant Edition) točkova veličine 22 inča, sa 11 krakova i Dunlop SP Sport 9000 gumama (dimenzija (285/30 R22). Unutrašnjost je oplemenjena samo najboljim materijalima (kožom, alkantarom i drvetom), ergonomskim Carlsson sportskim volanom (u koži ili u kombinaciji kože i alkantare), aluminijumskim pedalama i dodatnim osvetljenjem. Naravno, ne postoje nikakva ograničenja za želje onih kupaca koji žele da svom ML-u daju neki svoj lični pečat.




Citroenov Nemo je novo lako komercijalno vozilo (najmanji komercijalac u ponudi ovog francuskog proizvođača), nastao kao plod zajedničkog rada PSA grupacije (kojoj pripada Citroen) i italijanskog Fiata, sa kojim inače saradnja na razvoju i proizvodnji komercijalnih vozila traje već decenijama. Najnoviji rezultat te saradnje su modeli Citroen Nemo, Fiat Fiorino i Peugeot Bipper, a radi se o dizajnerski veoma uspešnim vozilima (kada je reč o dostavnjacima), ali koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača. Kao i Fiat Fiorino i Peugeot Bipper, i Citroen Nemo će se nuditi i u komercijalnoj i u putničkoj varijanti. Da bi pokazao sve prednosti svog novog dostavnog modela, Citroen je nedavno po putevima zapadne Francuske za predstavnike specijalizovanih medija organizovao prve test vožnje ovim vozilom. U osnovi, sve ono što smo nedavni napisali za Fiat Fiorino, važi i za Citroen Nemo. Dakle, svojim kompaktnim dimenzijama, visokim krovom, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Citroenov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja pre svega na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama (to pokazuje i minimalnim prečnikom zaokreta, koji je manji od 10 metara). Ovaj komercijalac je dugačak 3,86 metra (dužina jednog Citroena C3), nosivost mu iznosi 610 kg, prostor za teret je dužine 1,52 metara (širine 108 cm, visine 118 cm), a korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra (kada se obori i suvozačko sedišto, zapremina raste na 2,8 kubika, a dužina prostora za teret na 2,5 metra). Kabinu fabrika opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS i vazdušni jastuk, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Paleta motora će (bar u početku) obuhvatati jedan dizelaš i jedan benzinac. To su 1,4 litarski HDI dizel sa 50kW/70KS i 160Nm (troši 4,5 litra dizela i emituje 119 grama CO2 po km), kao i benzinac iste zapremine ali sa 54kW/75KS i 118Nm (troši 6,9 litara na 100 km). Pomenuti HDi može koristiti i B30 biodizel gorivo. Upravo je najviše pohvala novinara i dobio Nemo sa HDi agregatom, odnosno po njihovoj oceni Nemo HDi je dovoljno brz i štedljiv, mada nije baš tih. Za sada je u ponudi samo manuelni petostepeni menjač, a od sledeće godine Nemo sa HDi agregatom će moći da se kombinuje i sa robotizovanim menjačem koji nema klasičnu papučicu kvačila. Prodaja Citroen Nema počinje u martu naredne godine, cene će se kretati od 10.000 do 12.000 evra, a proizvodnja će se odvijati u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.




Izvor : www.tuning.co.yu

ZVANIČNO SAOPŠTENJE ZA MEDIJE I JAVNOST :

Nakon četiri godine organizovanja Tuning Styling manifestacija i održavanja prvih drift trka u Srbiji, Auto tuning Club zajedno sa časopisom Tuning Styling, sa ponosom objavljuje da je sklopio ugovor o održavanju najpoznatije međunarodne drift manifestacije u Evropi – “KING OF EUROPE”.  Grad Kragujevac biće domaćin ovog internacionalnog hepeninga 26. i 27. jula 2008. godine.
Na konferenciji za novinare, u zgradi Skupštine grada Kragujevca koju je održao Jovan Pavlović-Bojadžić, zamenik predsednika Skupštine grada, predstavnici organizacije “King of Europe”, zajedno sa predstavnicima “Auto Tuning Cluba” (vlasnicima licence za KOE), obišli su stazu na kojoj će trka biti održana i izrazili zadovoljstvo da će Srbija biti peta zemlja koja će naredne godine “ugostiti” više od 80 driftera iz cele Evrope.

POD POKROVITELJSTVOM GRADA KRAGUJEVCA

King of Europe biće održan na stazi ispred fabrike Zastava, koja će uskoro biti uređena, proširena i pokrivena novim slojem asfalta zahvaljujući spremnosti lokalne samouprave grada Kragujevca. Pored renoviranja staze, biće preduzete sve mere obezbeđenja kako bi publika mogla u potpunosti da uživa u ovom visoko adrenalinskom sportu.
Naglašavamo da će King of Europe biti deo Tuning Styling manifestacije koje Auto Tuning Club sa časopisom Tuning Styling već godinama održava. U okviru TS Show-a, manifestacija će obilovati zabavnim sadržajima (car-wash, DJ, dance girls) kao i takmičenjima u Styling-u, dB-u, SQ-u i Burnout-u.

DRIFT KING OF EUROPE

Organizacija “King of Europe”, sa sedištem u Londonu, održava već nekoliko godina međunarodne drift trke u Finskoj, Francuskoj, Belgiji, Poljskoj, Švedskoj, Češkoj i Mađarskoj. Prošle godine je za pobednike obezbedila let u Dubai koji su se sa svojim automobilima oprobali na Dubai Drift Challenge-u, a ove godine će pobednicima prirediti nova iznenađenja.





Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs