Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

 

 

Da Kinezi vole da "pozajmljuju" dizajn uspešnih i poznatih automobila, poznata je stvar. Ova vest samo to potvrđuje. Naime, jedna od najvećih kineskih automobilskih kompanija Lifan Auto juče je zvanično promovisala svoj novi model Lifan 3-series, koji međutim u dizajnerskom smislu ne predstavlja ništa drugo nego produženu verziju aktuelnog Minija, koji je dobio i dodatni par vrata. Kinezi su ovom Minijevom klonu podarili i izmenjena prednja svetla, ali su zato svi ostali karakteristični detalji (maska, hauba, krov, kompletan zadnji deo sa svetlima, branikom i zadnjim krovnim spojlerom) bukvalno preslikani od engleskog originala. Kinezi se tu nisu zaustavili, pa su "pozajmili" i ime, jer oznaku 3-series (odnosno serija 3) već odavno koristi bavarski BMW (koji je usput i vlasnik Minija, pa će biti zanimljiva njihova reakcija povodom ovog slučaja). Inače, Lifan 3-series će se na domaćem, kineskom tržištu naći u prodaji u prvoj polovini ove godine.




Reklama


Mazda je nedavno promovisala restilizovanu verziju svog MPV modela Mazda5, koji se na tržištu Starog kontinenta nalazi od 2005. godine. Vizuelnih promena i nema mnogo; ipak, tu su redizajnirani prednji i zadnji branik, modifikovana prednja i zadnja svetla, novi gril, novi aluminijumski točkovi od 16 i 17 inča i daljinsko otvaranje bočnih kliznih vrata (opcija). Manjih promena ima i u unutrašnjosti (osvežena centralna konzola sa novom DVD navigacijom i audio sistemom, nove boje i materijali, novi dizajn presvlaka za sedišta), bogatija je i paleta boja za karoseriju, a tu su i doterane kočnice i revidirano ogibljenje, koje se brine za veću stabilnost i komfor (osim toga poboljšana je i zvučna izolacija). Dvolitarski benzinski MZR motor (sa 107kW/146KS pri 6500 o/min. i 184Nm pri 4000 o/min.) je modernizovan (ima S-VT sekvencijalni sistem upravljanja ventilima), pa sada (uz manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2) maksimalni obrtni moment postiže pri manjem broju obrtaja nego ranije. I dalje su u ponudi 1,8 litarski benzinac sa 85kW/115KS pri 5300 o/min. i 165Nm pri 4000 o/min., kao i 2,0 litarski dizel CITD agregat u dve verzije : slabijoj sa 81kW/110 i 310Nm i jačoj sa 105kW/143KS i 360Nm. Takođe, u doteranoj Mazdi5 Japanci su predstavili dve nove transmisije, tačnije 6-stepeni manuelni menjač (kao standard), dok je 5-stepena automatska transmisija dostupna kao opcija. Od standardne bezbednosne opreme treba izdvojiti frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, ABS, EBD, BAS, dok su DSC i TCS sistemi u serijskoj ili opcionoj opremi u zavisnosti od verzije. Ovde i podsećanje da je na EuroNCAP testu Mazda5 osvojila maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika.

VIDEO : Mazda5

 



Dok obični smrtnici mogu da nabave Fiat 500 sa najviše 100KS (bar dok ne stignu snažnije Abarth varijante), Ferrarijev vozač Formule 1, Brazilac Felipe Massa, od italijanske fabrike je juče u Monte Karlu dobio na poklon ekskluzivni Fiat 500, koga pokreće 1,4 litarski benzinac sa 120 konja. Za motor se inače pobrinuo FPT (Fiat Powertrain Technologies), Fiatova divizija odgovorna za dizajn, istraživanje, razvoj i proizvodnju motora namenjenih trkama, kao i motora za modele iz limitiranih serija. Sem snažnijeg motora, Massin Fiat 500 raspolaže i sa par unikatnih detalja, Pearl White bisernom bojom karoserije, interijerom u braon Cordura boji, crvenim kočionim klještima, Skydome električnim panoramskim krovom i aluminijumskim točkovima od 16 inča. 



Britanski JATO Dynamics (prati proizvodnju i prodaju automobila u 45 zemalja sveta) je objavio definitivne rezultate prodaje automobila u Evropi za 2007. godinu. Prema tim podacima, nemački Volkswagen je prodao najviše vozila na Starom kontinentu, odnosno 1.607.750 automobila, drugi je Opel sa plasiranih 1.323.076 automobila, a treći Ford sa 1.287.182 vozila (četvrti je inače Renault, a peti Peugeot). Najprodavaniji model u Evropi tokom 2007. godine je Peugeotov 207, koji je našao 437.505 kupaca, drugi je Volkswagen Golf (435.055), a treći Ford Focus (406.667). Među prvih 10 se nalaze još Opel/Vauxhall Corsa (402.173), Opel/Vauxhall Astra (402.044), Renault Clio (382.041), Fiat Punto (377.989), Ford Fiesta (355.933), Volkswagen Passat (300.566) i BMW serije 3 (295.312).

 



Nekoliko modela Alfa Romea će uskoro ponovo dobiti legendarnu Quadrifoglio Verde oznaku (zelena detelina sa četiri lista), koju su u prošlosti koristili Alfini fabrički trkački timovi, kao i najsportskiji i najsnažniji Alfini modeli tokom osamdesetih i devedestih godina prošlog veka (počev od Alfasuda TI, pa preko Alfe Spint, Alfe 33 do Alfe 75, 145, 146 i 164). Najnovije Alfe koje su dobile znak deteline sa četiri lista su modeli 147 i GT, a oba pokreće 1,9 litarski JTDM dizel motor, kakav se već nalazi u Alfi 147 Ducati Corse, koja je predstavljena u decembru prošle godine povodom titule Ducatijevog vozača Kejsija Stonera u Moto GP šampionatu. Motor razvija 125kW/170KS i 330Nm obrtnog momenta, a kako se najavljuje Alfa 147 i GT Quadrifoglio Verde će imati slične performanse kao i pomenuti 147 Ducati Corse, koji do 100 km/h stiže za 8 sekundi i postiže maksimalnih 215 km/h. Sem 1,9 JTDM motora, Alfe 147 i GT Quadrifoglio Verde će raspolagati i Alfinim Q2 diferencijalom sa zatvaračem (za poboljšanje trakcije i stabilnosti i smanjenje podupravljanja), spuštenim ogibljenjem, kao i sa nekoliko novih elementa opreme koji će ih odvajati od standardnih modela (između ostalog tu su 18-inčni aluminijumski točkovi, hromirani završeci izduvnih cevi i isti takvi retrovizori, kočiona klješta u crvenoj boji, aluminijumske pedale i aluminijumski vrh ručice menjača, dvozonski automatski klima uređaj, sportski volan, stereo sistem sa CD i MP3 plejerom, Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti i zadnji spoljer kod modela 147).



MCE MC1

22 Jan, 2008 - 00:44 Vesti Komentari (0) comments  English

 

 

 

 

Ovo na renderinzima je novi superautomobil MCE MC1, čija će serijska proizvodnja (ako sve bude teklo po planu) početi 2011. godine, i to u Velikoj Britaniji. MC1 je inače plod saradnje dve firme za inžinjering i dizajn, tačnije C2P Automotive i MotorCity Europe, a pokretaće ga centralno smešten V10 agregat sa 600 konja. Dizajn potpisuje David Hilton, koji je bio zadužen i za izgled Fordovih modela Focus RS i S-Max. Rezultat njegovog rada je automobil kraći od Lamborghinija Murcielago LP640 (ali i viši za nekih 15 mm), sa karoserijom od karbon fibera, točkovima od 20 (napred) odnosno 21 inča (nazad), vertikalnim zadnjim svetlima, centralno smeštenim dvostrukim završecima izduvnog sistema i vratima koja se otvaraju poput makaza.

 



Na Barrett-Jackson aukciji održanoj pre neki dan u Americi, prodat je prvi primerak nove Corvette ZR1, za koju je američki milioner Dave Ressler platio tačno milion dolara, odnosno oko 900.000 dolara više nego što će biti cena ovog automobila kada se uskoro i zvanično pojavi u prodaji! Dave Ressler je inače pre nekoliko godina na Barrett-Jackson aukciji kupio i najstariju Corvettu iz 1953. godine, i to za istu ovu sumu. Sem prve Corvette ZR1, na ovogodišnjoj aukciji je prodat i prvi serijski primerak novog Dodge Challengera SRT8, za koga je kupac platio 400.000 dolara (serijski primerak koji će biti predstavljen u februaru na salonu u Čikagu će inače koštati 37.995 dolara). O Corvetti ZR1 možete više pročitati OVDE.



Reklama


Sem slika budućeg Aston Martinovog modela Rapide (o tome više OVDE), lovci na automobilske novitete su ovih dana uspeli da naprave i prve špijunske snimke još jednog novog automobila ove britanske marke. Ovog puta radi se o otvorenoj, kabriolet verziji modela DBS, koji će u skladu sa tradicijom najverovatnije poneti ime Aston Martin DBS Volante (fotografije su inače nastale negde na severu Švedske). I DBS sa platnenim krovom će, kao i DBS Coupe, koristiti poznati 6,0 litarski V12 motor sa 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. I DBS Volante će brzinu od 100 km/h dostizati za nešto više od 4 sekunde (DBS Coupe 4,3 sekunde), dok će maksimalna brzina biti oko 300 km/h. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa će i DBS imati karbon-keramičke kočnice. Očekuje se da cena za DBS Volante bude tek nešto manja od 300.000 evra.




Aston Martin DB9 je po oceni mnogih jedan od najfascinantnijih i najlepših sportskih automobila današnjice, ali ljudi iz nemačke tjuning kompanije Mansory (specijalisti za obradu Aston Martina, Bentleya i Rolls Royca) su mišljenja da uvek i svuda ima mesta za poboljšanje, pa je tako nastao i ovaj modifikovani DB9 (i u Coupe i u Volante kabrio verziji). Ukratko, automobil napravljen od strane perfekcionista za perfekcioniste. Mansory Aston Martina DB9 je dobio napadan aerodinamički paket, koji podrazumeva redizajnirani prednji kraj sa integrisanim spojlerom i dodatnim svetlima, aluminijumske otvore za vazduh na haubi motora, šire pragove, ispupčeniji spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa difuzorom (od karbona) i hromirane završetke izduvnog sistema. Mansory je ovaj DB9 opremio i spuštenim ogibljenjem (za 25 mm), Brembo kočionim sistemom (diskovi napred i nazad su prečnika 405 mm), aluminijumskim 20-inčnim točkovima (napred 9x20J sa gumama 255/35/20, a nazad 10.5x20J sa gumama dimenzija 285/30/20), kao i unapređenim interijerom u kome su upotrebljeni samo vrhunski materijali. Između ostalog, tu su alkantara, koža, drvo (javorovina), set aluminijumskih pedala, aluminijumska ručica ručne kočnice, detalji od karbon fibera i ekskluzivne Mansory patosnice. Motor je 6,0 litarski V12, koji raspolaže snagom od 331kW/450KS pri 6000 o/min. i 570Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min., što je dovoljno za najveću brzinu od tačno 300 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5,1 sekundu




BMW je posle oficijelnih slika i detalja od pre nekoliko dana, danas pustio u opticaj i prvi zvaničan video svog novog modela M3 u Cabrio izdanju (u stvari Coupe-Cabrio izdanje, budući da novi M3 Cabrio ima metalni sklopivi krov, kao uostalom i ostale nove BMW-ove "trojke" u kabriolet verziji). Pomenuti metalni krov se inače otvara/zatvara za samo 22 sekunde. U M3 Cabrio će bavarska fabrika, sem manuelnog 6-stepenog, ugraditi i novi 7-sedmostepeni "M DKG" menjač (na nemačkom DoppelKupplungsGetriebe, na engleskom "M DCT" Dual-Clutch Transmission), odnosno BMW-ov menjač sa duplim kvačilom (veoma sličan Volkswagenovoj DSG transmisiji). Zbog veće težine M3 Cabrio sa manuelnim menjačem će do 100 km/h ubrzavati za 5,3 sekunde (0,4 sekunde sporije od M3 Coupea), a sa "M DCT" menjačem za 5,1 sekundu (M3 Coupe "M DCT" do stotke potroši 4,6 sekundi). Veliki deo odgovornosti za povećanje težine M3 Cabria u odnosu na Coupe, leži na kompleksnom metalnom sklopivom krovu i dodatnim ojačanjima karoserije, koja su potrebna zbog povećanja krutosti karoserije (M3 Cabrio će biti teži od M3 Coupea za 205 kg). Povećana potrošnja je takođe očekivana, a ona po fabričkim podacima iznosi 12,9 litara na 100 km (M3 Coupe troši zvanično 12,4 litra, mada su novinari na testovima bez problema trošili oko 18 l/100 km). M3 Cabrio će naravno pokretati isti 4,0 litarski V8 motor sa 309kW/420KS pri 8400 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Da li treba uopšte i pominjati da je maksimalna brzina opet limitirana na 250 km/h? Poput M3 Coupea i M3 Cabrio karakterišu širi blatobrani, agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, poklopac motora sa "grbom" i dodatnim otvorima za vazduh, četiri izduvne cevi i detalj u vidu M retrovizora.



Ovaj špijunski video prikazuje novi Volkswagenov Golf VI, koji je nažalost i dalje prilično zamaskiran, i to upravo na onim najzanimljivijim mestima automobila - na prednjem i zadnjem delu, dok je bok skoro potpuno otkriven i jasno pokazuje ogromnu sličnost sa aktuelnim Golfom "peticom". Drugim rečima, budući Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše i pretpostavljalo. Jednostavno, Golf je najvažniji model fabrike i rukovodstvo VW-a nema nameru da dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestetelera koju Golf ima. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine, dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Inače, tamo će se i dalje prodavati kao Rabbit. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze benzinski 1,4 TSI, novi 1,6 TSI sa 200KS, 1,8 TSI i 2,0L sa 260 konja koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS), kao i 1,9 i 2,0 litarski TDI dizelaši. Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS.



Malezijski Proton je promovisao novu generaciju svog modela Saga, koji u osnovi predstavlja klasičnu limuzinsku verziju postojećeg Protona Savvy. Saga je zamišljen da bude jednostavan, ekonomičan i praktičan mali sedan, a pre svega da bude pristupačan što širem krugu kupaca. Zato od njega i ne treba očekivati neki vrhunski dizajn ili visoki kvalitet završne obrade, mada je na tom polju na daleko višem nivou nego njegov istoimeni prethodnik. Novi model nudi i više mesta u unutrašnjosti, što je zasluga dužeg međuosovinskog rastojanja i veće visine u odnosu na stari model (prema prvim izveštajima Saga putnicima na zadnjim sedištima nudi sasvim dovoljno mesta za noge i glavu). Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako: dužina 4257 mm, širina 1680 mm, visina 1502 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2465 mm (ili drugačije rečeno, novi Saga je od starog kraći za 54 mm, širi 45 mm, viši 142 mm, a rastojanje između osovina je povećano za 85 mm). Ovde i podatak da je zapremina prtljažnika veća za 43 litra (sada 413 litara), dok je klirens (rastojanje od tla) smanjen sa 170 na 150 mm. U Protonu su za Sagu pripremili i novi motor. Radi se o 1,3 litarskom Campro IAFM agregatu sa 94KS pri 6000 o/min. i 120Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. Proton navodi da Saga sa manuelnim menjačem i pri brzini od 90 km/h troši 6 litara na 100 km, dok model sa automatskim menjačem pri istoj brzini troši 6,3 litra na 100 km. Proton će Sagu inače nuditi u tri verzije : N-Line, B-Line i M-Line, međutim treba reći da nijedna od njih u opremi ne nudi ni ABS, ni vazdušni jastuk za suvozača.

   



Na samom početku godine španski Seat je promovisao novu Ibizu Sport sa 1,4 litarskim benzincem sa 16 ventila, koji sada raspolaže sa 100KS (ranije 85KS), a uparen je sa manuelnim petostepenim menjačem. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 190 km/h. Za dinamičniju vožnju brine se tvrđe podešeno i spušteno ogibljenje, a za privlačniji izgled petokrake 16-inčne aluminijumske felne (sa gumama dimenzija 205/45) i zadnji krovni spojler u boji karoserije. U paketu su još i sportska sedišta, kožni trokraki volan i kožna ručica menjača, kao i MP3 CD/radio. Cena za ovu Ibizu Sport u Velikoj Britaniji iznosi 9395 funti.



Toyota Motor Europe je saopštila da je u Evropi tokom prošle godine ukupno prodato rekordnih 1.238.638 automobila sa znakom Toyote i Lexusa, što predstavlja rast od 10% u odnosu na 2006. godinu (čime je njen udeo na evropskom tržištu dostigao 5,6%). Ovo je istovremeno već 11. put zaredom da japanska kompanija obara sopstveni prodajni rekord na Starom kontinentu. Sama Toyota je inače za 12 meseci 2007. godine uspela da Evropljanima proda 1.184.828 automobila (+10%), dok je Lexus našao 53.810 kupaca (+7%). U 2007. godini Toyota Motor Europe je u svojim  fabrikama u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Češkoj, Turskoj i Poljskoj proizvela 806.890 automobila, 868.948 motora i 583.493 menjača (drugim rečima, dve trećine svih prodatih Toyota u Evropi je i proizvedeno u Evropi). Najprodavaniji Toyotin model je i dalje Yaris (prodato 266.461 primeraka, rast od 6%), dok se kod Lexusa najviše kupaca odlučilo za model IS (21.625 komada). Toyota je prodala i 32.171 primeraka hibridnog Priusa (+41%), a kod Lexusa hibridni modeli čine čak 31% ukupne prodaje te marke. Inače, Toyota Motor Europe planira povećanje prodaje u 2008. za oko 5 odsto.



Posle Mercedesa C klase u limuzinskoj verziji, Carlsson sada i za C klasu Estate (karavan) nudi svoj paket za poboljšanje izgleda, performansi i voznih osobina. Za moćniji izgled brine se aerodinamički paket i originalni Carlssonovi Brilliant točkovi od 19 inča sa Dunlop SP Sport Maxx gumama, dimenzija 225/35 ZR19 napred i 255/30 ZR19 pozadi. U pomenuti aero body paket spadaju novi prednji spojler, dodatna svetla u prednjem braniku, "suknjice" sa strane automobila, novi branik pozadi sa difuzorom, Carlsson maska hladnjaka i novi sportski izduvni sistem. Skraćene sportske opruge zaokružuju ovaj paket i zaslužne su za kako za dinamičniji izgled (spušteno ogibljenje), tako i za značajno poboljšano upravljanje. U unutrašnjosti samo je mašta (ili bolje reći novac) limit za ostvarenje vaših želja. U jednoj rečenici; luksuzna kabina sa najkvalitetnijim materijalima (koža, alkantara, drvo...). Što se motora tiče, ljubiteljima dizelaša su na raspolaganju Carlssonovi C-Tronic CD22 i CD32 paketi za povećanje snage u modelima C220 CDI i C320CDI, dok je CK35 kit namenjen za povećanje snage kod benzinskog modela C350. Kod dizelaša porast snage i obrtnog momenta iznosi 20 % u odnosu na serijske verzije ovih agregata, a to je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom filteru za vazduh. Konkretno, model C220CDI sada raspolaže sa 204KS (+34KS) i 480Nm obrtnog momenta (ranije 400Nm), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude za sekundu bolje od standardnog fabričkog automobila. Kod verzije C320CDI sa V6 dizelašem, snaga je porasla na 269KS (ranije 224KS), dok maksimalni obrtni moment sada iznosi masivnih 612Nm (na raspolaganju u rasponu od 1600 do 2300 o/min.). I ovde je ubrzanje do stotke bolje za sekundu nego kod fabričkog modela. Po navodima Carlssona, ovi motori ne samo da su snažniji, nego im je i prosečna potrošnja (samim tim i emisija CO2) manja za oko 10 %. I na kraju benzinac C350, koji iz V6 motora serijski razvija 200kW/272KS i 350Nm obrtnog momenta, a uz pomoć Carlsson CK35 performance kita sada na raspolaganju ima 217kW/295KS i 385Nm. Da ne zaboravimo i njegove performanse. Maksimalna brzina 270 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 6 sekundi (0,4 sekunde bolje od serijske varijante).





Subaru će uskoro i zvanično ponuditi evropskim kupcima svoj prvi dizel motor (naravno boxer), koji će se u početku ugrađivati u modele Legacy Sports Tourer i Outback, a kasnije i u Forester (septembar 2008.) i Imprezu (decembar 2008.). Radi se o četvorocilindričnom turbo-dizel common-rail agregatu sa filterom čestica čađi, zapremine 2,0 litra (tačnije 1998 kubika), koji razvija 150KS pri 3600 o/min. i 350Nm pri 1800 o/min. Legacy 2,0TD R Sports Tourer do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 8,5 sekundi i postiže 202 km/h, dok Outback 2,0TD R postiže 199 km/h, a do 96 km/h ubrzava za 8,8 sekundi. Prosečna potrošnja (po fabričkim podacima naravno) za model Legacy 2,0TD R Sports Tourer iznosi 5,7 litara na 100 km, a kod Outbacka 2,0TD R 5,8 litara. Motor inače emituje 151 gram CO2 po kilometru (Legacy 2,0TD R Sports Tourer), odnosno 153 g/km u modelu Outback 2,0TD R. 



Ford je dopunio paletu pogonskih agregata u svojim modelima Mondeo, S-Max i Galaxy novim TDCI dizelašem, nastalim u saradnji sa francuskom PSA grupacijom (Peugeot i Citroen). Radi se o 2,2 litarskom common-rail dizel motoru, koji razvija snagu od 129kW/175KS i maksimalni obrtni moment od 400Nm pri 1750 o/min. (sa overboostom ta vrednost kratkotrajno raste na 420Nm). Novi motor ima filter čestica čađi i uparen je sa manuelnim šestostepenim menjačem. Sa novim motorom prosečna potrošnja ova tri Forda će iznositi između 6,2 i 6,7 litara na 100 km (zavisno od modela), maksimalna brzina se kreće od 208 km/h (Galaxy) do 233 km/h (Mondeo), a ubrzanje od 0 do 100 km/h kod sva tri automobila iznosi ispod 10 sekundi. U Nemačkoj će modeli sa ovim motorom biti skuplji za oko 1250 evra u odnosu na dosadašnji najjači dizelaš sa 103kW/140KS, pa će tako Mondeo 2,2 TDCI u toj zemlji imati cenu od 28.150 evra.   



Rumunska Dacia je tokom prošle 2007. godine uspela da proda preko 230.000 svojih vozila, tačnije 230.473, što u odnosu na 2006. predstavlja rast od 17,4%. Na domaćem, rumunskom tržištu prodato je 102.062 automobila (95.212 putničkih i 6850 privrednih vozila), a u izvoz je otišlo 128.411 primeraka (izvoz je inače bio za 44,3% veći nego 2006. godine). Najveći deo je izvezen u Francusku (32.688 komada), sledi Nemačka sa 17.031 (+174,1% !), pa Ukrajina (9350), Alžir (9089), Turska (8907), Španija (7734), Italija (4971) itd. Tokom 2007. ponuda Dacije je inače proširena novim modelima Logan Van i Logan Pick-up i jačim 1,5 litarskim dCi dizel motorom od 85KS, a ove godine očekuje se i početak prodaje Dacijine verzije modela Sandero, koji je već predstavljen u Južnoj Americi pod značkom Renaulta (na drugoj slici).




Zvanična dodela prestižne titule evropskog automobila godine ("Car of the Year 2008"), koju je nedavno osvojio Fiat 500, biće održana 28. januara u Berlinu. Kako bi najavio taj događaj, Fiat je u reklamne svrhe iskoristio podzemnu železnicu u nemačkom glavnom gradu. Naime, svakog vikenda do 27. januara, posebna kompozicija će prevoziti dva Fiata 500 kroz berlinski metro (sa tablom na kojoj piše "Happy new car of the year everbody"), a sve u cilju promocije ovog modela i dodele nagrade "Car of the Year 2008." Kompozicija će inače prolaziti kroz 170 stanica podzemne železnice, koja vikendom preveze oko 1,8 miliona putnika.



Honda je saopštila da je tokom 2007. godine ostvarila rekordnu prodaju svojih automobila na evropskom tržištu. Tačnije, u protekloj godini Evropljani su kupili 398.960 Hondi, odnosno za 21,5% više nego 2006. Ovo je japanskoj kompaniji već četvrti put zaredom da obara sopstveni rekord u prodaji na Starom kontinentu, a treba reći da su oboreni i prodajni rekordi u 32 od 37 zemalja Evrope. Posebno se ističu Rumunija, Ukrajina i Rusija, gde je prodaja više nego duplirana, zatim Švedska (+60%), Norveška (+55%), Francuska, Grčka i Poljska sa rastom od oko 30 odsto i Španija, Holandija i Danska sa porastom od preko 20%. Za ovako dobre prodajne rezultate Honde u Evropi najviše zasluga pripada modelima Civic i CR-V. Civic je naime plasiran u 160.082 primerka (+41,7%), a CR-V u rekordnih 90.562 (+77,3%). Honda je u Evropi takođe prodala i 10.515 komada Civica Hybrid, što predstavlja rast od čak 206,6%.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs