Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Koncept manjeg SUV-a, koji je Škoda prikazala na salonu u Ženevi 2005. godine pod imenom Yeti, kako sada stvari stoje, pojaviće se u prodaji tokom 2009. godine. VW, kao vlasnik Škode, dao je zeleno svetlo za produkciju ovog modela ali će budući Škodin SUV, iako će koristiti veliki broj komponenti VW Tiguana, ipak biti manji od VW-ovog SUV modela (valjda da ne bi došlo do kanibalizma unutar iste kuće). Inače, Tiguan će se kao serijski model predstaviti već na salonu u Frankfurtu, u septembru ove godine.  



Reklama


Američki Farnbacher Loles Motorsports je ponudio ograničenu seriju od 20 komada njihove prerade Porschea Cayman GTR, koji iz motora od 3,8 litra zapremine izvlači 298kW/405KS. Snažnijem motoru je prilagođeno novo sportsko ogibljenje, jače kočnice i Yokohama Advan Sport gume sa dimenzijama 245/35 ZR19 napred i 285/30 ZR 19 pozadi. Novi aero body kit (od karbon fibera) obuhvata novi prednji branik sa integrisanim spojlerom i modifikovano zadnje krilo. Cena prerade iznosi 87.500 evra.



Fiatov šef Sergio Marchionne najavio je da će se novi Fiat 500 prodavati i u SAD-u. Prema njegovim rečima pre ili kasnije novi 500 će stići i na tržište SAD-a ali ne pre 2010. godine. Ovo je Marchionne obelodanio na sastanku investitora prilikom objavljivanja finansijskih rezultata Fiata za prvi kvartal ove godine. Kao što smo ranije pisali, Fiat za ovu godinu planira proizvodnju od 58.000 komada nove 500-tke a za 2008. oko 120.000 primeraka po početnoj ceni od 9990 evra. U auto će se ugrađivati benzinci sa 69 i 100KS kao i dizel od 75KS. Tokom 2008. stiže i sportska Abarth verzija a 2009. i mali kabriolet.



U poslednje vreme se po raznim magazinima i internetu prenosi (nepotvrđena) vest da će i rumunska Dacia ući u segment SUV vozila a to bi trebalo da se desi 2010. godine. Tada bi inače trebalo da se pojavi druga generacija sadašnjeg Logana, koji će, za razliku od aktuelnog, koristiti najmoderniju Renault-ovu tehnologiju. Jedna od karoserijskih varijanti tog novog Logana bio bi i SUV model sa 4x4 pogonom a kako bi mogao da izgleda vidite na ovim renderinzima. Mnoge je podsetio na Nissan Qashqai dok vertikalna svetla i uopšte zadnji kraj podsećaju na Volvo XC90. Logan SUV (dužine oko 4,3 metra) bi koristio platformu novog Renaulta Koleos, a pokretali bi ga 1,4 i 1,6 litarski benzinci kao i 1,5 litarski dizelaš. Neki francuski magazini su čak najavili i moguću cenu-13.000 evra ! Šta će biti od svega ovoga, pokazaće vreme. 



Valjda da ne zaostane za američkim Fordom, koji je nedavno promovisao Mustang GT500 Red Stripe, evropski ogranak Forda je na salonu komercijalnih vozila u Birmingemu predstavio nešto slično (uslovno rečeno) za one koji vole Transit ali žele da se razlikuju od drugih. Naime, Transit SportVan je posebna i ograničena serija Fordovog komercijalca sa estetskim dodatkom u vidu LeMans belih pruga, koje se protežu preko plave karoserije dok su Amerikanci za Mustang GT500 Red Stripe upotrebili crvenu boju za pruge a crni i belu za karoseriju. I umesto da ovaj Transit dobije zvučno ime u stilu Transit White Stripe, Evropljani su se odlučili za običan naziv Transit SportVan. Kako bilo, ovaj Transit je, osim tih famoznih pruga i Racing Blue boje, dobio i 18-inčne alu točkove (dizajn a la Focus ST), niskoprofilne gume 235/45, dupli završetak izduvne cevi, masku u boji karoserije, par spojlera, nove pragove i kožna sedišta. Osim toga, u opremi se nalaze i sitnice poput klime, senzora za kišu i automatskog paljenja svetala, svetla za maglu i sl. Pod haubom nažalost nema promena jer Transit sportVan koristi serijski 2,0 litarski TDCi Duratorq dizel motor sa 130 konja. U Fordu kažu da će napraviti seriju od samo 500 komada ovog Transita, koji će se (počev od jula) prodavati po ceni od 18.750 funti ili 37.500 dolara (ili 27.600 evra ili 2.230.000 dinara).     



Nemački tjuner Edo Competition obradio je Fordov retro model GT i uz pomoć novog sportskog katalizatora i izduvnog sistema kao i doradom elektronike motora, iz  V8 supercharged agregata dobio 610 konja odnosno 60KS više u odnosu na serijsku verziju. Pomenuta snaga se postiže pri 6500 obrt./min. a obrtni moment od 800Nm pri 4500 obrt./min. Maksimalna brzina je skočila na 340 km/h dok je ubrzanje do 100 km/h smanjeno za 0,2 sekunde, tačnije na 3,7 sekundi. Edo Competition je dodao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima za svaki točak kao i novo zadnje krilo. Sem toga u ponudi su i nove boje za karoseriju i trkački točkovi jedinstvenog dizajna i različitih boja.



Iz zajedničke fabrike Toyote i PSA grupacije u češkom gradu Kolin sišao je jubilarni, 500.000-ti primerak automobila. Ta čast je pripala Toyoti Aygo, koja je samo jedan od braće blizanaca, koji se proizvode u ovom postrojenju. Drugi je Peugeot 107 a treći Citroen C1. Fabrika TPCA (Toyota-Peugeot-Citroen Automobili) je počela sa radom pre 26 meseci a predstavlja zajedničku investiciju japanske kompanije i francuske PSA grupacije za proizvodnju zajedničkog malog automobila, koji svaka marka prodaje pod svojim znakom iako im je čak 91 odsto svih delova zajedničko. Kapacitet fabrike je inače 300.000 automobila godišnje pa je za svaku marku rezervisano po 100.000 komada. Jubilarni primerak je napravljen 23.aprila a bila je to Toyota Aygo crvene boje sa 1,0 litarskim benzincem i ručnim menjačem. Da bi sve bilo na ravne časti, primerak sa rednim brojem 499.998 bio je plavi Citroen C1 a žuti Peugeot 107 je nosio broj 499.999.



Reklama


...bar što se tiče prodaje u prva tri meseca ove godine. Prema najnovijim podacima, japanski gigant (zajedno sa svojim ćerka-kompanijama Lexus, Scion, Daihatsu i Hino Motors) je u prvom kvartalu ove godine prodao tačno 2.348.000 vozila dok je s druge strane dosadašnji broj jedan, američki GM u istom periodu pronašao 2.260.000 kupaca za svoja vozila. Iako ove brojke pokazuju stanje samo za period januar-mart 2007. veoma je verovatno da će se ovaj trend nastaviti jer, za razliku od GM-a, koji je prošle godine morao da otpušta veliki broj radnika i zatvara neke pogone, Toyota kao da ne može da proizvede dovoljno automobila da udovolji potražnji ! Prošle godine je GM prodao 9.180.000 a Toyota 9.018.000 vozila, dakle razlika je bila samo 162.000 automobila a za samo 3 meseca ove godine Toyota već beži GM-u za 88.000 komada a budući da se očekuje da će se trend rasta prodaje Toyote nastaviti, vrlo je verovatno da će na i kraju godine Toyota biti prva na svetu po proizvodnji automobila.



Kompanija Hybrid Technologies iz američke savezne države Nevada, razvija Mini Cooper na električni pogon (litijumske baterije), koji će se u prodaji naći tokom sledeće godine ali po visokoj ceni od 59.000 dolara. Bez obzira koliko sam Mini može da bude atraktivan i privlačan auto, ostaje pitanje koliko će ljudi biti spremno da plati dodatnih 40.000 (!) dolara koliko je električni Mini skuplji od onog sa pogonom na benzin ili dizel. Inače, Hybrid Technologies obećava autonomiju od 120 do 160 milja (193 do 257 km) sa jednim punjenjem baterija. Usput, ova kompanija pravi i Smart na elektro pogon po nimalo nežnoj ceni od 49.000 dolara.



Toyota na sajmu komercijalnih vozila, koji se održava u Birmingemu (24.-26. april), izlaže zanimljiv koncept na bazi svog pick-up modela Hilux. Nazvan je Hilux Sport Concept a zasluga za njegovo stvaranje pripada Toyoti Motorsport i Toyoti UK. Osim zaista atraktivne pojave (kao da je izašao iz MTV serijala Pimp My Ride) pažnju privlači i pojačan 3,0 litarski D-4D dizel motor. Sada se pod poklopcem motora krije ergela od tačno 200 konja dok serijski raspolaže sa 169KS. Osim belo/crvene kombinacije boje karoserije, Hilux se izdvaja od sabraće po ogromnim 22-inčnim točkovima, zatamnjenim prozorima i svetlima, pokrivenom teretnom prostoru pozadi, hromiranim B stubovima kao i posebno dizajniranim prednjim branikom. Ovaj Hilux je samo koncept i Toyota, bar zasad, nema nikakvih planova da ga uvrsti u serijsku ponudu.




Novi Peugeot 207 van zamenjuje veoma uspešnog prethodnika 206 van a bazira se naravno na hatchback verziji 207-ice sa 3 vrata. Zbog toga ova komercijalna verzija sa hatchbackom deli iste dimenzije (dužina 4030 mm, širina 1920 mm, visina 1470 mm i međuosovinsko rastojanje 2540 mm) dok je korisna zapremina 1,1 kubnih metra a nosivost iznosi 450 kg. Nudiće se sa 3 motora, od toga dva HDi dizelaša od 1,4 i 1,6 litara sa 70 odnosno 90 konja dok je benzinac zapremine 1,4 litra a raspolaže sa 75KS. Menjač je samo jedan i to manuelni sa 5 stepani prenosa. U standardnoj opremi se nalaze frontalni i bočni vazdušni jastuci dok je za ESP (elektronska kontrola stabilnosti) potrebno doplatiti. U Peugeotu naglašavaju da se i dalje radi o privlačnom, komfornom automobilu dobrih voznih osobina, koji je idealno rešenje svima, kojima je potreban manji transporter u većim gradskim centrima. Cena će biti objavljena neposredno pre puštanja u prodaju a to će se desiti u julu.    



U prošli petak je sa proizvodne trake Škodine fabrike u mestu Mlada Boleslava u Češkoj, sišao jubilarni 500.000-ti primerak modela Octavia. Slavljenički automobil je srebrna Octavia RS sa snažnim 2,0 litarskim TFSI motorom od 147kW/200KS. Inače, ova druga generacija Octavia-je predstavljena je u proleće 2004. godine dok je RS sportska verzija promovisana 2005. godine. 



Pre mesec dana objavili smo nekoliko špijunskih slika Peugeota 207 u SW odnosno karavan verziji a sada, manje od dva meseca od premijere (nezvanično u junu) novi karavan je ponovo uslikan i to u definitivnoj varijanti bez ikakve maske. Iznenađenja u pogledu dizajna i nema jer smo najavu izgleda ovog modela mogli videti kroz studiju 207 Outdoor, koju je Peugeot izložio još na salonu u Ženevi početkom marta. Kao i tada tako i sad, mišljenja o lepoti ili "lepoti" zadnjeg dela su suprostavljena. Jednima smetaju ružna i prevelika zadnja svetla, drugima nije po volji oblik i rešenje C stuba dok neki (doduše u manjini) hvale hrabar iskorak Peugeota u dizajnu svog malog karavana. Najbolju ocenu o ovome daće naravno najmerodavniji-tržište. Inače,  207 SW je dugačak 4,15 metra odnosno 12 cm više od postojeće hatchback verzije sa 3 i 5 vrata. Ipak međuosovinsko rastojanje je identično i iznosi 2,54 metra dok je zapremina prtljažnika oko 400 litara (kod 206 SW iznosi 313 litara). 207 SW će se opremati benzinskim motorima od 1,4 litra (95KS), 1,6 (120KS) i 1,6 THP (150KS) kao i dizelašima 1,6 HDi sa 90KS i 1,6 HDiF od 110 konja.  




Novi Fiat Bravo je izazvao veliku pažnju posetilaca na nedavno završenom salonu automobila u Beogradu, a sada je uvoznik Fiata za našu zemlju, beogradski Delta Auto Moto (www.deltaauto.co.yu), objavio i zvanične cene ovog Fiatovog predstavnika u C segmentu (poznat i kao Golf klasa). Najjeftinija ili kako lepše zvuči, osnovna verzija sa 1,4 litarskim benzinskim motorom od 90KS i paketom opreme Active, u Srbiji košta 15.871 evro sa PDV-om, dok za najskuplju 1,9 16v JTD dizel varijantu sa 150KS i Sport paketom opreme, treba izdvojiti 23.541 evro sa PDV-om. Za poređenje, osnovni VW Golf (sa benzincem od 80KS i 3 vrata) košta 17.033 evra. O novom Fiatu Bravo već smo pisali, a duži tekst možete naći u našoj rubrici Predstavljamo. 



Kada smo pisali o jubilarnom 25-milionitom VW-u Golfu, pomenuli smo da se u Južnoj Africi još uvek (!) proizvodi Golf I (tamo se zove Citi Golf). Iz te zemlje stiže i vest da je puštena u prodaju (i odmah prodata) ograničena serija od 100 (sto) komada sportskog Citi Golfa sa dodatkom u imenu R line, koji kombinuje klasičan dizajn sa nešto modernijom kabinom i par konja više pod haubom. R line pokreće 1,8 litarski motor sa 121KS, sa kojim auto stiže do 100 km/h za 8,5 sekundi dok je maksimalna brzina 193 km/h. Spoljašnjost ovog Golfa je doterana atraktivnim 15 inčnim točkovima, maskom uokvirenom crvenom bojom, crvenim kočionim klještima i novim branicima, pragovima, proširenjima blatobrana, zadnjim krovnim spojlerom i duplim završetkom izduvne cevi. Kao poseban znak raspoznavanja ove ekskluzivne serije, na masci i na poklopcu prtljažnika nalazi se posebno stilizovan R logo. Što se opreme tiče, nema ni servo upravljač ni klima uređaj ali je ugrađen CD/MP3 plejer kao standardni deo opreme. Kao što smo rekli na početku, R line serija je već prodata ali će običan Citi Golf sa pomenutim 1,8 litarskim motorom u Južnoj Africi krenuti u prodaju krajem ove godine.  



O prvom putničkom automobilu kineske kompanije Jianghuai (dosad proizvodili samo komercijalna i terenska vozila) pisali smo pre neki dan kada smo ga najavili kao projekat C926. Auto je sada konačno i zvanično predstavljen na salonu u Šangaju, gde je dobio i komercijalno ime C200 i C240 (oznaka zavisi od zapremine motora). Na novim slikama sa salona se sada još bolje vidi ono što smo napomenuli pre par dana u vezi dizajna ovog automobila. Naime, da bi "uštedeli" na vremenu (i novcu naravno!) potrebnom za razvoj, u Jianghuai-ju su "pozajmili" dobar deo dizajna od drugih proizvođača pa je tako bočna silueta C200 kopija Kia-je Magentis, prednja maska kao da je skinuta sa Lexus-a LS a zadnji kraj je klonirani Mercedes C klase, doduše stare generacije (obratite pažnju na svetla i poklopac prtljažnika). Dimenzije C200/240 iznose : dužina/širina/visina 4830/1820/1424 mm. Ponuda motora obuhvata 2,0 litarski benzinac, poreklom iz Mitsubishi-ja kao i dva motora iz Hyundai-ja (zapremine 2,0 i 2,4 litra). Prodaja u Kini startuje u julu.   




O Miniju Clubman smo već nekoliko puta opširnije pisali a sada se najava o ovom novom modelu našla i na oficijelnom sajtu ove britanske marke u vlasništvu BMW-a. Na sajtu je objavljena prva tzv. teaser slika kao potvrda skorog dolaska Clubmana na tržište. Naravno osim slike, koja pokazuje izgled automobila iz profila, drugih detalja nema tako da nam ostaje samo da sačekamo zvaničnu premijeru.



Beogradski Verano Motors (www.verano.co.yu), zastupnik Peugeot-a za Srbiju, u okviru nove akcije "Za život pun ideja", nudi ograničenu količinu Peugeot-a 307 Break (karavan) sa popustom od 2000 evra. Radi se o modelu sa 1,6 litarskim HDI dizel motorom od 80kW/110KS i bogatim paketom standardne opreme, koji uključuje klimu, ABS, servo upravljač, putni kompjuter, radio/CD plejer itd. Cena ovog modela sa popustom iznosi 18.300 evra sa PDV-om.



Još jedan kineski "novitet" sa salona u Šangaju i još jedan plagijat postojećih automobila. Ovo je Huanghai NCV ali se odmah prepoznaje prednji kraj skinut sa Pontiac-ovog modela Torrent (svetla, maska, hauba, blatobrani, branici) dok je ostatak izuzetno dobra kopija Lexus-a RX350 (da nema znaka kineske marke zadnji kraj bi veoma lako mogao i da prođe kao Lexus). Doduše ovakav dizajnerski hibrid dva različita automobila čak i ne izgleda loše. Naprotiv. A koliko će se to dopasti ljudima iz Pontiac-a i Lexus-a, ostaje da se vidi. Ne treba zaboraviti da ovo i nije prvi put da Huanghai klonira neke od aktuelnih modela. Prošle godine su iskopirali Kia-u Sorento, kojoj su nakalemili prednji deo Hyundai-ja Santa Fe i tako je nastao Huanghai CUV o kome smo tada pisali. Inače, ovaj novi Huanghai NCV pokreće motor snage 85kW/103KS i 170Nm obrtnog momenta. 



Nova i naravno limitirana serija Forda Mustang Shelby GT500, nosi dodatni naziv Red Stripe i predstavlja, pre svega, jedinstvenu vizuelnu "nadogradnju" poznatog modela mada su određene promene učinjene i na ogibljenju (novi amortizeri, opruge i stabilizatori). V8 motor, zapremine 5,4 litra, ostao je nepromenjen pa i dalje ima 500 konja u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Ime Red Stripe opravdavaju dve crvene linije, koje se protežu celom dužinom automobila a u ponudi su crna i bela boja karoserije ali su linije naravno uvek crvene. Red Stripe paket u kabini podrazumeva crno/crvena kožna sedišta i tepihe sa Cobra logom. Ista Cobra značka, ali ovog puta sa crvenom podlogom kao zaštitni znak Red Stripe edicije, nalazi se i na masci hladnjaka i prednjim blatobranima. Ford Mustang Shelby GT500 košta 41.675 dok doplata za Red Stripe paket iznosi 1650 dolara.





Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs