Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Ovaj primerak na slici (model C230) u limuzinskoj varijanti je poslednji takav iz serije W203, koji je napustio proizvodnu traku fabrike u Sindelfingenu. Naime sa ovim srebrnim primerkom namenjenog americkom kupcu, u Mercedesu je prestala proizvodnja sedan verzije C klase iz ove generacije dok ce se ostale karoserijske varijante proizvoditi jos neko vreme sve dok jih ne zamene novi modeli W204, cija ce limuzinska verzija biti predstavljena kao svetska premijera vec za nekoliko nedelja na salonu u Detroitu. Od pocetka proizvodnje 2000.godine u Mercedesu je proizvedeno 630000 primeraka C klase sedan i time ova generacija predstavlja najuspesniji C model u istoriji fabrike.



Reklama


Americki AutoWeek objavio je informacije i sliku/impresiju buduceg Camara cabrio odnosno njegove studije najavljene za salon u Detroitu. Kako je Camaro i u obicnoj coupe verziji posle predstavljanja koncepta u januaru ove godine, takodje u Detroitu, podigao dosta prasine, tako se i ova verzija ocekuje sa dosta nestrpljenja. Jednostavno u americkoj se javnosti podrazumevalo da ce novi Camaro dobiti i neizbeznu cabrio verziju tako da sada stvari sa ovim konceptom samo dolaze na svoje. Camaro cabrio ce medjutim, bar sada tako izgleda, zadrzati platneni pokretni krov u skladu sa tradicijom na koju u Chevroletu obilato racunaju da ce im pomoci u prodaji ne samo ovog cabrija vec i obicne coupe verzije kada konacno pocne prodaja, za mnoge daleke, 2009.godine.



Jedan od eksponata na predstojecem Tokijskom Auto Salonu (od 12. do 14. januara 2007.) bice i ova fabricki tjunirana Mazda CX-7 Bright Stylish. Vise se radi samo o promenama na eksterijeru (aero kit, hromirana maska, novi atraktivniji tockovi i sl.) a ne o doradama na motoru i mehanici. Sa slicnim doradama Mazda ce predstaviti ukupno 4 razlicito tjunirane verzije CX-7 a ovaj Bright Stylish je jedan od njih. Mazda ce inace izloziti 17 automobila na Salonu, izmedju ostalih RX8 i 6MPS sa fabrickim tjuning paketom. Tokijski Auto Salon (izlozba japanskih tjunera) ne treba mesati sa redovnim salonom automobila u Tokiju, koji se odrzava krajem 2007. godine. 



Polazeci od uspeha Toyotinog Priusa i ne zeleci da zaostanu za konkurencijom i u VW-u konacno (!) planiraju serijsku varijantu jednog svog hibridnog modela za 2009.godinu. Prvi hibrid u kombinaciji benzinski motor/elektromotor bice, mozda pomalo neocekivano, Jetta. Buduci da je Jetta tek druga karoserijska varijanta Golfa realno je za ocekivati da se i nova 6.generacija Golfa pojavi i sa hibridnom verzijom.



Slicno Citroenu sa C3XTR i VW-a sa Polom Cross i Fiat nudi proterensku varijantu svog inace obicnog putnickog modela Idea sa nazivom Adventure sto budi jasnu asocijaciju sta bi ovaj auto trebao da predstavlja. Ali kao i Citroen i VW tako i Fiat nije ovom verzijom ponudio nista vise od obicne sminke tek da se razlikuje od obicne Idee. Dakle naglasak je na izgledu malog (pro)terenca. Ali teren, ovaj auto sa malo plastike po bokovima i blatobranima, nece bas cesto vidjati jer mu je prvenstveno namenjeno zujanje po gradu sa malo robusnijim izgledom i to je to. Doduse Fiat je malo povecao klirens ovoj Idei, postavio joj robusnije branike i rezervni tocak na zadnja vrata, dakle sve u maniru pravih SUV-ova ali to i dalje nije terenac. Model je za sada namenjen samo Juznoj Americi pa se i proizvodi u Brazilu u tamosnjoj Fiatovoj fabrici. Planova za prodaju po Evropi nema, a Brazilci ga mogu kupiti samo sa 1,8 litarskim benzincem sa 110KS.



Tuner MS Design, od salona u Bolonji dalje, nudi aero-body paket za najjaci serijski Focus ST sa 225KS da lakse prodje cekanje na potpuno novi Focus RS sa oko 300KS. Za 5389 eura paket Race ukljucuje novi prednji i zadnji spojler, difuzor pozadi, krovni spojler, pragove (sve u alu silver lakiranju), tockove od lake legure od 20 inca sa gumama 235/30 ZR 20, spusteno ogibljenje za dodatnih 15mm i nove zavrsetke izduvnih cevi. Naravno i hromirane aplikacije u kabini.



Opelov novi model srednje klase, naslednik aktuelne Vectre, koji ce se pojaviti tokom 2008. godine, najverovatnije, nosice novo ime-Insignia. Koncept sa tim imenom(na slici) pojavio se na Frankfurtskom salonu 2003. a novi Opel od njega sem imena nasledjuje i dobar deo dizajnerskih resenja tako da se moze ocekivati prilicno zanimljivo dizajniran automobil. Prva Vectra se inace pojavila jos 1988. nasledivsi Asconu, prvi Opel srednje klase sa prednjim pogonom. Od motora koji se najavljuju za novu Insigniu najzanimljivi su, bar zasad, novi 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS cija je premijera upravo odrzana u obnovljenoj Astri za 2007. godinu. Tu su i dizelas od 1,9 litara sa 168KS i V6 sa 200KS.   



Reklama


Evo prvih slika nove studije svedskog Volvoa za salon u Detroitu koji pocinje za nekoliko nedelja sa imenom XC60. Iako u Volvou tj. Fordu kao vlasniku svedske firme, uporno naglasavaju da je rec samo o prototipu a ne o najavi serijske verzije manjeg SUV-a, koji bi popunio prazninu ispod sadasnjih modela XC70 i XC90, ipak se nezvanicno saznaje da ce veliki deo ovog koncepta biti pretocen u serijski model predvidjen za 2009.godinu. Takav model treba Volvo-u kao odgovor rivalima poput postojeceg BMW-a X3 a posebno buducih Audija Q5 i Mercedesa GLK. Izgled XC60 se delimicno oslanja na tzv. Fordov kineticki dizajn sto ipak ne treba da cudi s obzirom na pre pomenute odnose Volvoa sa Fordom. To se pre svega vidi sa strane gde XC60 neodoljivo podseca na  Ford Iosis i Mondeo Estate koncept od pre nekoliko meseci. Ostali deo spoljasnjosti predstavlja i miks postojecih Volvoa C30 i XC90. Koliko ce se novi dizajn svideti konzervativnim kupcima naviknutih na dosadasnje modele ostaje da se vidi mada je Volvo, odkad je u vlasnistvu Forda, proteklih godina napravio veliki rez u dizajnu svojih automobila. Naravno sve ovo vazi ako slican XC60 ikada udje u proizvodnju. Ipak je 2009. jos uvek dovoljno daleko pa je sve ostalo samo nagadjanje. Sa druge, mehanicke strane, nema informacija o motorima i ostalom sta je ugradjeno u ovoj koncept sem da je napravljen na platformi Land Rovera Freelandera tako da o terenskim sposobnostima ne treba brinuti mada SUV-ovi ionako ne silaze mnogo sa uredjenog puta.



Na salonu u Bolonji jedan od eksponata na standu Citroena, koji je privlacio paznju publike bio je i ovaj C1 Sport na osnovi male gradske zujalice. Valjda zato da se i najmanji u gami Citroena pridruzi proslavi osvajanja titule u WRC sampionatu za vozace, koju je ove godine osvojio bas Citroenov vozac Sebastian Loeb i to treci put. U Citroenu su to naravno proslavili sa specijanim edicijama modela C2 i C4 by Loeb pa je na red dosao i C1. Odmah da kazemo da se sav sport zavrsava sa sminkom i imenom ove verzije. Nazalost motori su dalje serijski sa skromnih 68KS za 1,1 L benzinac i 54KS za 1,4 L dizelas. Spolja, uz malo ratnickih boja, par spoljera uz onaj pozadi na krovu, belo pofarbane tockove i retrovizore kao kontrast crvenoj karoseriji sa belim Sport slovima, a iznutra sa par crveno uokvirenih detalja na konzoli i instrument tabli, dobijen je ipak dovoljno privlacan automobil.  



Britanski Zytek predstavlja svoje novo hibridno vozilo (kombinacija struja/dizel) na osnovi Smarta Forfour dizel, kao automobil sa najmanjom emisijom ugljen dioksida CO2, koja iznosi samo 85g/km sto je manje i od Toyote Prius. Pritom potrosnja dizela iznosi samo 2,7 litara na 100km puta. Ovaj prvi jevtini i visoko efikasni hibrid na svetu, bar tako kazu u Zyteku, koristi struju za pokretanje vozila dok se kasnije ukljucuje konvencionalni dizel. Smart je izabran zbog svog trocilindricnog dizel motora sa malom masom i dimenzijama kao i svoje efikasnosti. Velicinu i kompleksnost celog hibridnog sistema su u Zyteku smanjili tako sto su mehanicke komponente zamenjivali elektronskim. Zytekov hibrid odnosno njegove baterije, osim preko dizelskog motora, pune se i na obicnoj gradskoj naponskoj mrezi kao "plug-in" vozilo tako da je i to jos jedna prednost na koju u Zyteku racunaju kada kazu da se nadaju da ce proizvodnju njihovog hibridnog sistema preuzeti neka veca firma. Izvor : autocar.co.uk



Nissan GT-R

13 Dec, 2006 - 12:21 Noviteti Komentari (0) comments  English

Do premijere serijske varijante novog Nissanovog supersportiste GT-R ima jos podosta vremena ali da bi cekanje bilo lakse (ili teze! kako se uzme) iz Nissana je pustena bar zvanicna oznaka (logo) modela koju ce nositi pozadi i koju ce oni sa dobrim ocima mozda uociti kada ih GT-R pretekne. Osim slike oznake i jedne impresije kako ce auto izgledati kada bude predstavljen sledece godine na salonu u Tokiu, jos i informacija da ce se GT-R proizvoditi u fabrici u Tochigi a motor u Nissanovoj fabrici u Yokohami.



Da bi preokrenuli negativan finansijski saldo i smanjivanje trzisnog kolaca od strane domace i inostrane konkurencije u Fordu povlace ili hrabar ili ocajnicki potez. Naime na krilima uspeha modela Mustang (jos od 1964. predstavlja pristupacan sportski auto i uspeh za Ford) u Fordu nameravaju da narednu 6. po redu generaciju svoje ikone planiranu za 2011. godinu osim u coupe, ponude i u sedan i karavan varijanti ! I sve to uz ucesce australijske filijale Forda koja ce biti zaduzena za izradu nove platforme na kojoj ce nastati novi Mustang ali i novi koncept Lincolnove limuzine cija premijera ce biti vec u Detroitu za manje od mesec dana. Ono sto je zanimljivo da se novi Mustang nece prodavati samo na ogranicenom broju trzista kao sada vec sirom sveta pa tako konacno i u Evropi. Slika preuzeta iz britanskog Autocara.



Toyota je u svojoj fabrici u Francuskoj proizvela jubilarni milioniti primerak modela Yaris cija je produkcija u Evropi zapocela 2001.godine. Postrojenje u Francuskoj sa 3950 zaposlenih godisnje moze proizvesti oko 270000 automobila koji je od pocetka prodaje prve generacije dosad plasiran u 1,4 miliona komada samo na evropskom trzistu. Yaris predstavlja izuzetno uspesan proizvod Toyote jos od 1999. kada je zamenio poslednju generaciju manjeg automobila Starlet i posebno osvajanjem titule automobila godine u Evropi 2000.godine sto je bio tek drugi japanski automobil kome je to uspelo (prva je bila Nissan Micra za 1993.). Druga generacija Yarisa vec sada nagovestava nastavak uspesne price Toyote sa ovim modelom, koji ce ovu godinu zavrsiti sa prodatih 250000 primeraka u Evropi.



Arden AJ20

12 Dec, 2006 - 17:20 Tuning Komentari (0) comments  English

Da, na slici jeste Jaguar XK ali posle tretmana firme Arden koja ima preko 30 godina iskustva u doradi Jaguara i Range Rovera. Najnovija kreacija sa imenom AJ20 se nudi u 2 verzije. Slabija sa 392KS i 475Nm i snaznija supercharged sa 480KS i 640Nm. Za uporedjenje serijski XK iz 4,2 litra zapremine V8 motora izvlaci 298KS i 411Nm. Arden je u oba slucaja povecao zapreminu motora na 4,5 litara pri cemu njegova slabija evolucija postize 285km/h uz ubrzanje do 100km/h za 5,3 sekunde. Snaznija supercharged varijanta dosize 295km/h i ubrzanje 4,8 sekundi sto je za 1,4 sekunde bolje od serijske varijante. Na karoseriju u Ardenu su montirali novi prednji spojler, pragove, nove otvore za vazduh na haubi i zadnji spojler kao i nove originalne tockove velicine 21 inca sa gumama 255/35 R21 napred i pozadi 295/30 R21 Uz sve to auto je uz sportsko ogibljenje jos i spusten za dodatnih 30mm. Unutra se koza i alkantara brinu za visi stepen luksuza. Na slikama novi AJ20 coupe i moguci izgled buduce spider verzije.



B&B Audi S3

12 Dec, 2006 - 17:19 Tuning Komentari (0) comments  English

Kuca B&B nudi 3 opcije svog performance kita za povecanje snage Audijevog S3 koji serijski iz 2,0 motora izvlaci 265KS. Prva opcija je povecanje na 306KS i 410Nm, druga je povecanje na 325KS i 425Nm a treca najjaca podrazumeva 362KS i 480 Nm. Ova poslednja tera S3 do 270km/h uz ubrzanje 4,9 sekundi do stotke. Na auto je dodat aerodinamicki kit sa novim tockovima od 19 ili 20 inca.



I to zbog ocigledne kradje dizajna Fiat Pande, ciji je izgled dobrim delom iskoriscen za oblikovanje Great Wallovog mini modela Peri sto se posebno vidi ako auto zagledate sa strane kao i u unutrasnjosti koja je sem oblika volana preuzeta sa Pande. Takodje Peri je napred kopija i Mitsubishija Outlandera stare generacije i Nissana Note od pozadi. Nissan i Mitsubishi za sada nisu najavili pokretanje pravnih poteza za zastitu svojih interesa kao Fiat. U Fiatu doduse najavljuju tuzbu samo u slucaju da kineska kopija stigne u Evropu i Italiju a sta su kinezi vec najavili za sledecu godinu. Za sada Peri se prodaje samo u Kini. Great Wall ima problema i sa Toyotom jer su i druga 2 nova kineska modela Florid i Cool Bear nista drugo do klonovi Toyote Ist/Sciona Xa odnosno Sciona Xb. Na slikama GW Peri sa strane i iznutra. Slicnost je ocigledna!



KTM X-Bow

12 Dec, 2006 - 13:55 Noviteti Komentari (2) comments  English

Konacno evo i zvanicnih slika i potvrde o novom automobilu(?) KTM-a dosad poznatog samo po proizvodnji motocikala. Auto sa tezinom manjom od 700 kg dobio je ime X-Bow i pokretace ga Audijev motor mada za sada nije saopsteno ni koje zapremine ni koje snage. Dosad se nagadjalo da ce ovaj KTM proizvoditi Audi ali ce nemci KTM snadbevati samo sa motorima. U KTM-u polazu velike nade u X-Bow kao nesto novo na trzistu mada nesto slicno vec postoji u ponudi Ariela i Caterhema. Dakle u pero lakoj kategoriji sto se tice tezine u kombinaciji sa snaznim motorima po cemu je poznat i Lotus, cija je to ustvari filozofija pravljena automobila. KTM namerava da svoj miks izmedju automobila i motocikla predstavi javnosti u Zenevi u martu naredne godine  a da pocne sa prodajom do kraja te godine po ceni, pazite sad ovo, od najmanje 40000 eura !  



Malezijski Proton, koji se vec duze vreme nalazi u finansijskim problemima, mogao bi veoma brzo da dobije novog vlasnika u vidu nemackog VW-a. Pregovori su u zavrsnoj fazi a VW navodno nudi oko 500 miliona dolara za 51% vlasnistva Protona. Ako dodje do preuzimanja VW ce u iskoristiti pogone Protona i tamo proizvoditi svoj Passat koji bi se odatle izvozio u Japan. Naime Malezija i Japan imaju potpisan ugovor o bescarinskom izvozu automobila sto bi VW-u omogucilo da sa Passatom iz Malezije poveca svoj udeo na trzistu srednje velikih limuzina u Japanu. Jos jedna cinjenica tera VW na preuzimanje Protona. Malezija trenutno pregovara i sa Australijom i SAD-om o zaklucivanju slicnog bescarinskog sporazuma sa te dve zemlje sto bi nemcima omogucilo jos veci prodor na ta velika trzista sa svojim vozilima proizvedenim u Maleziji. Takodje kupovinom Protona, VW bi stekao i udeo u Lotusu ciji je Proton vecinski vlasnik.



Vec smo pisali o novom Cliu RS R3 i objavili nezvanicnu sliku sa testiranja po jugu Francuske a sad donosimo i fabricke fotografije nove verzije napravljene na osnovi postojeceg Clia Sport Rs197. Nova sportska varijanta ima 4-cilindarski dvolitarski motor sa 200 do 230KS zavisno od verzije koje se zovu Access, Premium i Maxi. Najslabiji Access je napravljen u skladu sa standardima grupe N a svaki od ova 3 modela bice idealan za privatne takmicarske timove zbog nizih troskova nabavke i eksploatacije u odnosu na dosadasnji Clio Super 1600 rally car.    



Evo nam jos jednog prototipa iz, u poslednje vreme, hiperaktivne Mazde sa imenom Ryuga spremnog za januarski salon u Detroitu. Naime posle samo 2 nedelje od predstavljanja studije Nagare na salonu u LA-u stize jos jedna u tom novom kucnom dizajnerskom pravcu nazvanom flow-tok. Doduse ovo je samo teaser skica dok cemo na konacan izgled jos malo pricekati. Ryuga na japanskom inace znaci graciozni tok. Mozda glavni dizajnerski stos na ovom konceptu predstavljaju vrata koja se otvaraju uvis sto se ne moze ocekivati na eventualnom serijskom proizvodu koji bi se temeljio na ovoj studiji. Prema recima Mazdinih dizajnera Ryuga kao celina objedinjuje lepotu, mladost, pouzdanost i zabavu. Tu nije kraj Mazdinih noviteta za Detroit. Sprema se jos ekoloski prihvatljivi hidridni model Tribute HEV sa kombinacijom benzinskog i elektromotora i ukupno 155KS.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs