HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Nissan Mixim concept

29 Avg 2007 - 17:46 Concept cars Link

Japanski Nissan će na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra izložiti i svoju najnoviju studiju, nazvanu Mixim concept. Radi se o automobilu kompaktnih dimenzija, namenjenog pre svega mlađim vozačima (naravno pod uslovom da ikada uđe u serijsku proizvodnju u ovakvom ili sličnom izdanju), koji vreme uglavnom provode za kompjuterom i surfujući internetom. Zato su i volan i ostale komande u kabini insiprisani interfejsima, koji su poznati igračima kompjuterskih igrica. Auto inače ima tri mesta za sedenje, a pažnju pre svega privlači centralna pozicija vozačevog sedišta, dok su ostala dva sedišta smeštena sa njegove leve i desne strane (postoji i pomoćno četvrto sedište za svaki slučaj, a spakovano je u poseban modul iza vozačevog sedišta). Mixim concept pokreću dva elektromotora (Nissan "Super Motor"), koji koriste kompaktne litijum-jonske baterije (bez obzira na to, Mixim je težak samo 950 kg). Jedan motor pokreće prednju osovinu, a drugu zadnju, pa Mixim concept ima integralni pogon na sva četiri točka. Sam Mixim concept je inače manji coupe, koji se ističe oštrim linijama, vratima, koja se otvaraju visoko u vis, velikim vetrobranom (koji se estetski uklapa sa bočnim staklima pa liči na vizir zaštitne kacige), kao i LED prednjim dnevnim svetlima. Kao što je već napomenuto, Mixim concept se odlikuje kompaktnim dimenzijama, koje mu olakšavaju manevrisanje u gradu, a one izgledaju ovako : dužina 3700 mm, širina 1800 mm, visina 1400 mm, dok se međuosovinsko rastojanje proteglo na 2530 mm. Drugim rečima, Mixim concept je kraći i niži, ali i nešto širi od Micre.

 



Reklama


Nezavisna organizacija EuroNCAP, koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), danas je objavila rezultate najnovije serije njihovih testova. Ocenjivani su Fiat 500, Renault Twingo II, Kia Ceed i Peugeot 308. Tako je novi retro Fiat 500 osvojio ukupno 35 bodova, odnosno svih pet zvezdica za bezbednost putnika, čime su potvrđene najave Fiatovih čelnika da će bez obzira na male dimenzije, novi 500 biti itekako bezbedan automobil. Fiat 500 je osvojio i tri zvezdice (od mogućih 5) za sigurnost dece, kao i dve od četiri zvezdice za bezbednost pešaka. S druge strane, njegov možda i najveći konkurent Renault Twingo II, nije uspeo da postigne isti rezultat, tačnije Twingo II je osvojio ukupno 28 bodova, što je bilo dovoljno tek za četiri zvezdice prilikom ocenjivanja bezbednosti putnika (za bezbednost dece i pešaka Twnigo je dobio po dve zvezdice). Možda najveće iznenađenje ove serije testiranja jeste izuzetan rezultat nove Kije Ceed, koja je postala prvi automobil ove marke, koji je osvojio svih pet zvezdica za bezbednost putnika otkako je EuroNCAP 2003. prvi put ocenjivao neki Kijin automobil. U pogledu sigurnosti dece, Kia Ceed je dobila četiri od mogućih pet zvezdica, a za bezbednost pešaka dve od četiri zvezdice. I novi Peugeot 308 je dobio svih pet zvezdica za sigurnost putnika, što je bilo i za očekivati, pa i ne predstavlja neko iznenađenje. Za bezbednost dece, 308-ica je ocenjena sa 4 zvezdice, a za sigurnost pešaka sa tri od pet zvezdica.



Nemački tjuner Brabus je predstavio novi Brabus Power Xtra D3 S kit za povećanje snage motora Mercedesovog modela C 220 CDI. Konkretno, snaga je porasla za 37kW/50KS, odnosno sa 125kW/170KS na 162kW/220KS, a "o istom trošku" je povećan i obrtni moment sa 400 na 480Nm. Naravno motor zadovoljava Euro4 standarde, a Brabus za ovu preradu daje i garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 km. Osim bolje elastičnosti motora, porast snage se odrazio i na performanse ove C klase, pa tako sprint od 0 do 100 km/h traje 7,8 sekundi (skoro sekundu bolje od fabričkog modela), a maksimalna brzina iznosi 239 km/h, ili 10 km/h više u odnosu na serijski primerak. Osim motorom, u Brabusu su se pozabavili i izgledom C klase, pa potencijalnim kupcima nude i sportsko-elegantan aerodinamički kit (novi branici, spojleri, pragovi, zadnji difuzor, spojler na poklopcu prtljažnika, dodatna svetla napred, nova maska bez trokrake zvezde), sportsko i spušteno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri cevi, kao i ekskluzivno opremljenu kožnu unutrašnjost. Zvanična premijera ovog Brabusa C 220 CDI održaće se na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra.




Kao što smo već pisali pre nekoliko dana, Peugeot će na salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar), osim 207-ice SW u Outdoor verziji, prikazati i model 207 SW RC, odnosno sportsku varijantu ovog malog karavana dužine 4,16 metara. Tada međutim (osim jedne slike) nisu bile dostupne i preciznije informacije o ovom automobilu. Ipak, juče je francuski proizvođač konačno objavio i tehničke podatke za 207-icu SW RC i par novih slika. Pod haubom se skriva već poznati 1,6 litarski THP (Turbo High Pressure) motor, razvijen u saradnji sa bavarskim BMW-om (koriste ga i Mini Cooper S i Peugeot 207 RC u varijanti sa troja vrata), a uparen je sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Ovaj četvorocilindraš sa turbo punjačem i 16 ventila razvija 128kW/175KS i 240Nm obrtnog momenta (dostupan u rasponu od 1600 pa do 4500 obrt./min., a sa overboost funkcijom privremeno raste na 260Nm). To je dovoljno za maksimalnu brzinu od 220 km/h, ubrzanje do stotke za 7,6 sekundi, prosečnu potrošnju od 7,4 litara benzina (fabrički podatak) i emisiju CO2 od 175 grama po kilometru. Da se radi o sportskijoj verziji 207-ice SW, govore detalji poput 17-inčnih alu felni sa gumama Bridestone Potenza (dimenzija 205/45 R17), hromiranih retrovizora, duplog završetka izduvne cevi, panoramskog staklenog krova, zadnjeg krovnog spojlera, kožnog volana, aluminijumskih pedala, a tu je i niže i tvrđe podešeno ogibljenje, kao i diskovi kočnica od 302 mm na prednjim točkovima, a pozadi od 249 mm. U standardnoj opremi se nalazi i šest vazdušnih jastuka, kao i elektronski bezbednosni sistemi kao što su ABS, EBD, EBA i ESP.





Prošlog meseca je japanski Mitsubishi objavio prve dve zvanične skice njihovog novog koncept automobila, spremnog za predstojeći septembarski salon automobila u Frankfurtu, a sada su končano objavljene i prve slike ovog automobila u njegovoj definitivnoj formi. Kako to već obično biva, na skicama je Concept-cX izgledao mnogo atraktivnije i dinamičnije, dok je u realnosti "ispalo" da auto ima daleko viši krov i ipak manje atraktivnu spoljašnost. Ipak, bez obzira na manje razočarenje, određena doza privlačnosti i dalje postoji, jer prednji deo veoma liči na (uspešno) dizajnersko rešenje novog Lancera i sportskog modela EVO X. Kako bilo, Concept-cX u stvari predstavlja najavu nove generacije kompaktnog Mitsubishijevog SUV modela. Concept-cX koristi novi, visoko efikasni 1,8 litarski dizel motor sa turbinom promenljive geometrije (VG), dizelskim oksidacionim katalizatorom (DOC) i filterom čestica čađi (DPF) u izduvnom sistemu, što sve zajedno čini da ovaj agregat zadovoljava Euro5 norme. Motor inače raspolaže sa 136KS i 280Nm obrtnog momenta. Ekološki su podobni i materijali korišćeni u kabini, a dobijeni su, između ostalog, i od bambusa. Takođe, Concept-cX ima ugrađenu i novu Mitsubishijevu SST transmisiju (Sport Shift Transmission), drugim rečima menjač sa duplim kvačilom, kakav smo već videli kod modela VW grupacije. Naravno, pogon je na sva četiri točka, a radi se o elektronski kontrolisanom 4WD sistemu, koji snagu prenosi na 19-inčne točkove (gume 225/45R19) i koji je zaslužan za odličnu upravljivost i izuzetnu stabilnost po svim vrstama podloge. Inače, Concept-cX je dugačak 4100 mm, širok 1755 mm i visok 1555 mm, pa svojim kompaktnim dimenzijama omogućava lako manevrisanje kroz gradske gužve, čemu doprinosi i odlična preglednost za vozača, uslovljena visokom pozicijom sedenja.

 



Mercedesov najnoviji SLK 55 AMG Black Series je i zvanično upravo krenuo u prodaju, i to po ceni od 92.500 evra. Pokreće ga nova verzija 5,4 litarskog V8 motora, koji sada razvija 298kW/400KS, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 278 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde. Pored snažnijeg motora, novi SLK 55 AMG Black Series je dobio i fiksni tvrdi krov (izrađen od karbona), modifikovana prednja krila (takođe od karbon fibera), restilizovani prednji spojler, kao i novi AMG-ov sportski filter za vazduh i novi izduvni sistem sa četiri završetka (po dva na levoj i desnoj strani). Da bi se snaga ovog automobila adekvatno prenela na podlogu, inžinjeri AMG-a su između ostalog za ovaj SLK predvideli vešanje, koje se podešava po visini i nove 19-inčne alu točkove, dok se za zaustavljanje brinu kočioni diskovi prečnika 360 mm napred, odnosno 330 mm nazad. U unutrašnjosti je SLK 55 AMG Black Series bogatiji za nova AMG sedišta ("kadice"), upravljač presvučen kožom i alkantarom, kao i detaljima od karbon fibera. Kome to nije dosta, na raspolaganju je i široka paleta dodatne opreme, koja uključuje i kompletnu kožnu unutrašnjost (sedišta, armaturna ploča, centralna konzola, nasloni za ruke i oplate vrata), a tu je i poseban AMG karbon paket i za kabinu i za eksterijer.




Novi Audi A4 i zvanično

28 Avg 2007 - 23:47 Noviteti Link


Audi je konačno i zvanično objavio prve fotografije i specifikacije svog novog modela A4 za 2008. godinu, čija se premijera inače planira za salon automobila u Frankfurtu (održava se od 11. do 23. septembra). Ovog puta, u prilici smo da konačno u celosti vidimo i zadnji kraj, kao i unutrašnjost novog A4. Ipak, bez obzira na nove slike, prvi utisak i dalje važi. Naime, čisto dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi i za tipičnu Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i elemente iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi Audi A4 zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, prednja osovina je pomerana unapred za 154 mm, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na pomenutu prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Inače, novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od aktuelnog modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (sadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima su dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i ramena). Već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Inače, zapremina prtljažnika iznosi 480 litara, a Cw količnik otpora vazduha 0,27. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8 TFSI je ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri razvoju potpuno novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala. Što se motora tiče, u početku će se A4 opremati sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski TFSI benzinac od 118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta (standardno sa Quattro integralnim pogonom), dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 400Nm, kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4 3,2 FSI Quattro do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6 sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar). Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI, koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km). Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja). Iako se u početku neće nuditi DSG menjač sa duplim kvačilom (pojaviće se za oko godinu dana), kupci će ipak moći birati između tri transmisije, odnosno na raspolaganju će biti klasičan 6-stepeni manuelni menjač, automatski tiptronic i CVT multitronic. Prvi primerci novog Audija A4 će se kod nemačkih prodavaca naći krajem novembra ove godine (cena od 26.000 evra pa naviše), dok se prodaja na ostalim tržištima očekuje na samom početku naredne godine. Za kraj smo dodali i zvaničan fabrički video novog A4.

 




Reklama


Italijanski Maserati (koji je konačno ove godine ostvario prvi profit posle sušnih 17 godina otkako je pod vlašću Fiata) će na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra predstaviti novu verziju svoje elegantne limuzine Quattroporte, za koju u Maseratiju napominju da je i najsportskija do sada. Novi Quattroporte Sport GT S se bazira na već poznatoj Sport GT verziji Quattroportea, a ono slovo S je tu da naglasi "izuzetno dinamičko ponašanje i beskompromisno upravljanje." Za to se između ostalog brine i spušteno ogibljenje (napred za 10 mm, a pozadi za 25 mm). Tu su i nove kočnice razvijene zajedno sa poznatom kompanijom Brembo, a napravljene su od gvožđa i aluminijuma. Ono po čemu se prepoznaje ovaj Quattroporte jeste pre svega crna boja, na kojoj se nije štedelo. Tako su u crnoj boji karoserija, saćasta maska hladnjaka, stakla, izduvne cevi, a i kvake na vratima su u boji karoserije. Unutrašnjost se bogatija za sportska prednja sedišta (kombinacija koža/alkantara) i detalje od karbona. Auto je postavljen na sedmokrake tamno hromirane točkove veličine 20 inča sa Pirelli gumama, a snaga se na točkove prenosi preko automatske transmisije sa 6 stepeni prenosa. Očekuje se cena od oko 90.000 funti ili skoro 135.000 evra.




Opel je upravo promovisao novu specijalnu (i naravno limitiranu) verziju sportske Astre OPC, nazvanu Astra OPC Nurburgring Edition (po slavnoj nemačkoj trkačkoj stazi). Zahvaljujući beloj boji karoserije (sa kariranim šarama), velikom zadnjem krovnom spojleru, retrovizorima i B stubu u karbon look-u, kao i već poznatom OPC aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, centralno smešteni završetak izduvne cevi), ova Astra privlači pažnju gde god da se pojavi, a kupcima će na raspolaganju biti od prvog kvartala naredne godine. I unutrašnjost se razlikuje u odnosu na običnu Astru OPC (kabina u potpunosti u koži, detalji od karbona i logo serije na naslonima za glavu, kao i na ostavi za sitnice, gde se nalazi i ugravirani serijski broj). Tu nije kraj jer Astra OPC Nurburgring Edition raspolaže i gumama za visoke performanse, olakšanim točkovima u beloj boji, kao i za 2 mm širim tragom točkova, šro je sve zajedno odgovorno za još bolje vozne osobine. Motor je i dalje poznati 2,0 litarski 4-cilindrični turbo benzinac sa 177kW/240KS, koji Astru OPC do 100 km/h ubrzva za 6,4 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 244 km/h. Snaga se na prednje točkove prenosi preko sportski podešenog manuelnog menjača sa 6 stepeni.




Lotus Exige Sport 240

28 Avg 2007 - 01:58 Noviteti Link

Lotus je objavio da će na oktobarskom salonu automobila u Sidneju (Australian International Motor Show) debitovati najbrži Exige u istoriji kompanije. Nazvan je Exige Sport 240, a kako mu i ime kaže, njegov 1,8 litarski VVTL 4-cilindrični kompresorski motor (poreklom Toyotin) raspolaže snagom od 240KS (ili176kW) i 230Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 4,2 sekunde, ubrzanje do 160 km/h (100 milja na sat) traje 9,9 sekundi, dok je maksimalna brzina  249 km/h. Exige Sport 240 u opremi, pored klima uređaja, ima i elektronski launch control i podešavajući traction control (sličan onome u Formuli 1). Auto je razvio Lotus Cars Australia i namenjen je samo australijskom tržištu, gde će se naći odmah posle pomenutog salona u Sidneju. Cena iznosi 149.990 australijskih dolara ili 124.586 američkih.




Ford je objavio nekoliko slika nove posebne edicije svog sportskog Focusa ST sa punim nazivom X-Ray Focus ST Black Edition. Biće  proizveden u tiražu od samo 50 komada, a namenjen je isključivo kupcima u Švajcarskoj. Osim bogatije opreme, ovaj Focus karakteriše pre svega crna boja karoserije (sa narandžastim detaljima), u kojoj su i atraktivni 19-inčni OZ Superturismo alu točkovi sa gumama Dunlop SP Sportmaxx 225/35. Pod poklopcem motora nema promena, pa tako 2,5 litarski 5-cilindrični turbo agregat i dalje razvija 165kW/225KS, što je dovoljno za sprint do 100 km/h za 6,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h. U skladu sa ovim performansama je i snažan kočioni sistem, pa su tako prednji diskovi prečnika 320 mm, a oni pozadi 280 mm. Za bezbednost se brinu i elektronski sistemi kao što su ABS, EBD i ESP.



Nemački Brabus je još na martovskom salonu u Ženevi predstavio svoju obradu malog Smarta ForTwo, a sad je konačno došlo vreme da se taj model nađe i u rukama prvih kupaca (i to onih, koji su voljni da za ovaj autić izdvoje od 16.490 do 22.430 evra, zavisno od karoserijske verzije i paketa opreme). Nemački tjuner je 3-cilindrični turbo motor zapremine 999 ccm pojačao na 72kW/98KS pri 5500 obrt./min. i 140Nm obrtnog momenta, a budući da je ovaj Smart težak 780 kg, to znači da je odnos masa/konjska snaga, samo 7,95 kg na 1KS. Pored dorada na motoru, u Brabusu su za ovaj model spremili jedinstvene alu točkove, šire zadnje blatobrane, novi aero body kit i sportski izduvni sistem sa centralnim duplim završetkom. Osim toga tu su i tvrđe podešeno ogibljenje (spušteno za dodatnih 10 mm) i točkovi veličine 16 inča napred, a pozadi od 17 inča (gume 175/50 R 16 napred, a 225/35 R 17 nazad). I unutrašnjost je modifikovana, i to Brabusovim sportskim pedalama od nerđajućeg čelika i kožnim sportskim volanom sa komandama za sekvencijalno menjanje brzina. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 9,9 sekundi, a maksimalna brzina koju može da postigne je 155 km/h. Pri tome, prosečna potrošnja (po Brabusovim tvrdnjama) iznosi 5,2 litra dizela na 100 km, a emisija CO2 124 grama po kilometru. Naravno u Brabusu naglašavaju kako i tako mali auto posle njihove dorade, uz tvrđe podešeno sportsko ogibljenje i direktniji volan, pruža odlične vozne osobine i pravi sportski užitak u vožnji. Brabus Smart ForTwo nudi u dve karoserijske varijante (Coupe i Cabrio) i dve verzije : osnovnoj Brabus varijanti i prestižnijoj Brabus Xclusive. Ova poslednja ima i dodatnu opremu u vidu posebnog prednjeg spojlera sa većim otvorima za vazduh, agresivnijih pragova, novog zadnjeg branika (svi ovi elementi su u boji karoserije), grejanih kožnih sportskih sedišta i detaljima od aluminijuma u kabini.




Posle prošlonedeljne vesti da Mercedes planira tužbu protiv kineskog Shuanghuana da bi sprečio prodaju njihovog modela Noble (kopija Smarta ForTwo) u Evropi, sada i bavarski BMW preti pravnim merama protiv istog proizvođača. Razlog je model Shuanghuan CEO (na slici), koji veoma liči na BMW X5 prethodne generacije (kinesku verziju pokreće 2,4 litarski benzinac sa 92kW/125KS i 190Nm). BMW-ov predstavnik za štampu je za Automobilwoche izjavio da su u nemačkoj kompaniji "već preduzeli mere da bi sprečili distribuciju modela CEO u Evropi." BMW je već poslao zvanično upozorenje italijanskom uvozniku Shuanghuana CEO, a kao što je napomenuto na početku teksta, u planu su i konkretnije pravne mere da bi se sprečila dalja distribucija modela CEO u Evropi, kao i njegovo pojavljivanje na salonu automobila u Frankfurtu narednog meseca. Naime, osim pomenutih modela Noble i CEO, China Automobile Deutschland (nemački uvoznik Shuanghuana) namerava da na salonu u Frankfurtu izložiti i SUV model UFO, koji je takođe kopija jednog već postojećeg modela, a radi se o staroj Toyoti RAV4. Da li će i Japanci krenuti stopama nemačkih kompanija i tužiti kinesku fabriku, za sada nije poznato. Inače, China Automobile Deutschland namerava da počne sa prodajom ovih kineskih automobila u oktobru ove godine. 



Ni Audi nije uspeo da do samog kraja sakrije izgled nove generacije svog modela A4 za 2008. godinu. Naime, iako će nemački proizvođač prve zvanične fotografije svog novog modela D segmenta objaviti tek za neki dan (a premijera će biti tek sredinom septembra na salonu u Frankfurtu), internetom se u poslednjih nekoliko sati "probijaju" ove fotografije novog A4 u svom definitivnom i konačnom obliku. Dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom, dok prednji, i naročito zadnji kraj, veoma liče na pomenuti A5 Coupe. To isto važi i za instrument tablu, koja je takođe prenesena iz A5 (sa elementima iz modela A6 i Q7), pa ostaje utisak blagog razočarenja, jer smo od Audija ipak očekivali nešto originalnije i uzbudljivije. Novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od aktuelnog modela, odnosno dugačak je 4,70 metara, a širok 1,83 metra (sadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). Veličina prtljažnika iznosi 460 litara, a Cw količnik otpora vazduhu 0,27. Što se motora tiče, u početku će se A4 opremati sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski TFSI benzinac od 1118kW/160KS, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS (standardno sa Quattro integralnim pogonom), dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Za sada, to je to, a više kada Audi objavi zvanično press saopštenje.  



Izvor : novinska agencija Beta (www.beta.co.yu)

U Kragujevcu je potpisan ugovor o isporuci 1200 Zastava 10 na tržišta Albanije, Bugarske, Makedonije i Kosova i Metohije. U saopštenju se navodi da je ugovorom, vrednim 9,5 miliona evra, predviđeno da se od narednog meseca do kraja godine na ova tržišta isporuči 1.200 vozila Zastava 10 i rezervni delovi neophodni za taj kontingent vozila. Ugovor su potpisali direktor Zastava auto iz Kragujevca Srdjan Dejanović i direktor firme Džema kompani iz Prištine. Kako se navodi u saopštenju, potpisan je i ugovor o isporuci 200 automobila marke Zastava iz osnovnog programa i specijalna vozila somborske fabrike Zastava specijalni automobili, koja će biti plasirana na područje Albanije i Kosova i Metohije.



Posle onih "procurelih" fotografija novog Jaguara XF u njegovoj definitivnoj i konačnoj formi od pre nekoliko dana, sada su se konačno pojavile i zvanične slike i kompletni tehnički podaci ovog automobila, koji se već mesecima nestrpljivo očekuje (još od predstavljanja koncepta C-XF u januaru ove godine na salonu u Detroitu) i koji istovremeno donosi i novi pravac u dizajniranju Jaguarovih modela. Kao što smo ranije već pisali, novi XF je kao budući konkurent Audiju A6, Mercedesu E klase i BMW-u serije 5 (da nabrojimo samo neke) izuzetno važan model za problematičnu britansku marku, pa je velika pažnja poklonjenu izgledu automobila, koji je veoma sličan pomenutom konceptu C-XF (a koji je izgledom coupea sa četiri vrata oduševio kako publiku, tako i stručnjake). I serijski model, uprkos modifikacijama, deluje izuzetno privlačno (obratite pažnju na nisku liniju krova, napadnu saćastu masku, grbu na haubi motora, otvore za vazduh na prednjim blatobranima), onako kako pravi Jaguar i treba da izgleda. Uostalom, cilj dizajnera je i bio da XF bude "hrabar, napadan i savremen sportski sedan, automobil sa 4 vrata i 5 mesta za sedenje, koji kombinuje performanse sportskih automobila i luksuz i komfor klasičnih limuzina". U unutrašnjosti preovlađuju elegantne linije i kvalitetni materijali, a u kabini ima više drva nego u bilo kom Jaguaru još od modela Mk2. XF odlikuje veliki broj naprednih tehničkih rešenja, kao što su LED svetla, nova shift-by-wire elektronska kontrola transmisije (omogućava bržu promenu stepena prenosa), Bowers&Wilkins stereo sistem, glasovne komande za veliki broj funkcija automobila, elektronska ručna kočnica i start dugme za paljenje motora. Putnici na prednjim sedištima imaju nisku poziciju sedenja, a razdvojeni su viskom centralnom konzolom, dok je menjač automatski sa 6 stepeni prenosa i ima komande za ručno menjanje brzina (nijedan XF nema klasičan manuelni menjač). Za razliku od modela XK i XJ, novi XF nema karoseriju od aluminijuma, već je upotrebljen ojačani čelik, kao i materijali poput aluminijuma, legura magnezijuma i kompozitnih materijala. Međuosovinsko rastojanje XF-a iznosi isto kao i kod odlazećeg S-Typa, odnosno 2908 mm, dok su ostale dimenzije ovakve : dužina 4960 mm, širina 1877 mm i visina 1461 mm. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguarciji iznosi okruglo 500 litara, a sa preklopljenim zadnjim sedištima 920 litara. Na raspolaganju će biti paleta od četiri motora; tri benzinca i jedan dizelaš. Najslabiji je V6 dizelaš od 2,7 litra, koji razvija 154kW/210KS i 435Nm obrtnog momenta (težak je 1771 kg, postiže 229 km/h, ubrzava do 100 km/h za 8,2 sekunde, prosečno troši 7,5 litara dizela na 100 km). Osnovni benzinac (u V6 konfiguraciji) ima 3,0 litra zapremine, razvija 176kW/240KS i 293Nm (težak je 1682 kg, dostiže 237 km/h, ubrzava do stotke za 8,3 sekunde, prosečno troši 10,5 litara), a ponudu zaokružuje 4,2 litarski V8 agregat sa 221kW/300KS (u atmosferskoj verziji) i sa 309kW/420KS u SV8 verziji sa kompresorom. Slabiji sa 300KS ima 411Nm obrtnog momenta, težak je 1749 kg, može do maksimalnih (elektronski limitiranih) 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi, a troši 11,1 litara na 100 km. Jača SV8 varijanta sa 420KS ima 1849 kg, ubrzava do stotke za samo 5,4 sekunde, postiže 250 km/h (takođe limitiranih), dok po fabričkim podacima troši 12,6 litara benzina na 100 km. Kasnije se očekuje i najsportskija verzija XF-R sa oko 500 konja, koja će konkurisati BMW-u M5, Mercedesu E 63 AMG i budućem Audiju RS6. Što se kočionog sistema tiče, svi Jaguari XF, osim najsnažnijeg sa 420KS, imaju ventilirajuće diskove prečnika 326 mm, dok 4,2 L SV8 raspolaže sa diskovima od 355 mm, što je i neophodno zbog njegove težine i brzine. Taj SV8 model ima i bogatiju standardnu opremu, u kojoj se zmeđu ostalog, nalaze i Bi-Xenon prednja svetla sa automatskom nivelacijom, grejanje i hlađenje prednjih sedišta, alu točkovi od 20 inča i CATS vešanje (Computer Active Techology suspension). Za bezbednost su zaduženi i brojni elektronski sitemi kao što su ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), EBA (pomoć pri naglom kočenju), DSC (Dynamic Stability Control ili elektronska kontrola stabilnosti) i CBC (Cornering Brake Control). Jaguar će XF zvanično prikazati na septembarskom salonu u Frankfurtu, dok je prodaja zakazana za mart 2008. godine. Cene za Veliku Britaniju su već saopštene i izgledaju ovako : 2,7 litarski dizelaš i osnovni 3,0 V6 benzinac koštaju isto, odnosno 33.900 funti (oko 49.000 evra), slabiji 4,2 litarski V8 model zapada 45.500 funti (67.000 evra), a najsnžniji SV8 je naravno i najskuplji, pa za njega treba izdvojiti 54.900 funti ili 80.840 evra. Ako to prevazilazi vaše finansijske mogućnosti, uživajte bar u videu, za koji su zaslužni ljudi iz britanskog Car Magazina.  





Kao što je bilo i najavljeno, Peugeot će na predstojećem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, pored standardnog Peugeota 308 hatchback, 308 RC Z concepta i 308 SW Prologue concepta, predstaviti još i studiju hibridne 308-ice sa nazivom 308 Hybride HDi concept. Već iz imena se vidi najvažnija karakteristika ove 308-ice. Naime, za razliku od većine drugih auto kompanija, čije hibride pokreće benzinski motor u kombinaciji sa elektromotorom, 308 Hybrid HDi concept pokreće 1,6 litarski HDi dizel agregat (ima 82kW/110KS i 240Nm obrtnog momenta), a u kombinaciji sa elektromotorom od 16kW/22KS i 130Nm. Snaga se na prednje točkove prenosi preko elektronski kontrolisanog manuelnog menjača sa šest stepeni. Rezultat je prosečna potrošnja, koja po fabričkim tvrdnjama iznosi samo 3,4 litra dizela na 100 km, kao i emisija CO2 od 90 grama po kilometru (auto naravno već zadovoljava buduće Euro5 norme). Inače, težina ove 308-ice iznosi 1460 kg, a ubrzanje do 100 km/h traje 12,2 sekunde. Ovde treba podsetiti da je Peugeot još prošle godine predstavio prototip 307 CC Hybride HDi, koga je takođe pokretao hibridni pogon u kombinaciji dizelaš/elektromotor. Međutim za razliku od 307-ice CC Hybrid HDi koja je ostala samo koncept, novi 308 Hybrid HDi kreće u serijsku proizvodnju, ali će se nažalost pojaviti u prodaji tek krajem ove decenije (2009. godine kao model za 2010.-tu).




Na internet je pre vremana procurela zvanična brošura novog i nestrpljivo očekivanog Mitsubishijevog modela EVO X, koja je doduše na japanskom jeziku, ali koja ipak dovoljno otkriva (pre svega konačno je poznata snaga njegovog motora), a istovremeno je dostupna i prva slika unutrašnjosti serijske verzije. Konkretno, 2,0 litarski turbo motor razvija 206kW/280KS i 422Nm obrtnog momenta (međutim sumnja se da će EVO X u stvarnosti imati veću snagu nego što će biti zvanično deklarisano). Promocija se očekuje na oktobarskom salonu automobila u Tokiju (mada nije isključeno ni da se pojavi već na salonu u Frankfurtu sledećeg meseca), dok bi prodaja u Japanu trebalo da počne krajem ove godine, a u Americi u prvom kvrartalu 2008. Kao što se i očekivalo, definitivna verzija desete evolucije ovog modela se ne razlikuje od prototipova Concept X i Prototype X predstavljenih na salonima u Tokiju 2005. i u Detroitu 2007. godine. Dakle, ovde nema iznenađenja, dizajn je agresivan i nagoveštava šta se krije ispod limenog oklopa (naročito se ističe namrgođen prednji kraj, otvori za vazduh na haubi motora i prednjim blatobranima, kao i veliko zadnje krilo). U Japanu će se ovaj sport sedan i dalje zvati Lancer Evolution X, za razliku od  običnog porodičnog Lancera, koji se u Japanu prodaje kao Galant Fortis. Novi EVO X raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. Nov je i automatizovani manuelni menjač sa 6-stepeni (Sport Shift Transmission) i duplim kvačilom, koji po fabričkim tvrdnjama nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač.



Land Roverov novi Freelander (u Americi se jednostavno zove LR2) je specijalno za tržište SAD-a dobio novu, sportskiju verziju nazvanu HSE, koja se odlikuje branicima i pragovima u potpunosti u boji karoserije, 19-inčnim alu felnama, zadnjim krovnim spojlerom i titanijumskim kvakama na vratima, dok je unutrašnjost obogaćena prednjim sedištima, koji imaju veću mogućnost podeševanja, kao i modifikovanom centralnom konzolom. U britanskoj firmi naglašavaju kako je HSE model sa ovim suptilnim promenama namenjen kupcima, koji žele nešto drugačiji izgled njihovog LR2/Freelandera. Pod haubom kuca redni šestocilindraš, zapremine 3,2 litra snage 169kW/230KS, koji HSE verziju ovog automobila "tera" do 100 km/h za 8,9 sekundi. Motor je uparen sa novom automatskom transmisijom sa 6 stepeni, koji nudi i mogućnost ručnog sekvencijalnog menjanja brzina. LR2/Freelander HSE je opremljen tehnologijom, koja je zadužena za bolje putne i off-road karakteristike, poput novog permanentnog i inteligentnog AWD sistema pogona na sva četiri točka i jedinstvenog sistema Terrain Response (standardna oprema). Prodaja počinje 1. novembra, a cena još nije saopštena, mada se očekuje da će biti za oko 2000 dolara veća u odnosu na model LR2 SE.




Austrijski tjuner Schubert od nedavno za drugu generaciju BMW-ovog novog Minija Cooper i Cooper S (model R56 sa 120 odnosno 175 konja), nudi novi i agresivan aerodinamički body kit, nazvan Coyote. Aerodinamički paket obuhvata već standardne elemente poput novog prednjeg branika sa integrisanim spojlerom, moćnije pragove i novog zadnjeg branika sa integrisanim novim završetkom izduvne cevi. Ceo ovaj vizuelni paket, koji Minija čini nižim nego što u stvari jeste, košta tačno 1555 evra, a u kombinaciji sa atraktivnijim alu točkovima i nekom drečavom bojom, sigurno će privući pažnju i izazvati komentare slučajnih prolaznika (bilo pozitivne, bilo negativne).