home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA


Predstavljen u Zenevi prosle godine kao koncept ali odmah uz napomenu da ulazi u serijsku proizvodnju tokom 2007. godine, Opel GT je izazvao veliku paznju zaljubljenika u otvorene automobile, koji su zaista tesko podneli proteklu godinu u cekanju na ovaj atraktivni dvosed. Ali kao sto to obicno biva cekanje se isplatilo. Opel GT, koji bi mogao da se okarakterise i kao naslednik Speedstera, bice promovisan kao auto spreman za prodaju vec pocetkom marta ove godine naravno opet u Zenevi a prodaja pocinje na prolece, taman na vreme kada oni zaljubljenici u lepo vreme izvlace svoje kabriolete na sunce. Mnogi medju njima pozelece da promene svoj prevoz a sa najavljenom cenom od 30675 evra u EU, Opel GT sa 2,0 litarskim turbo motorom od 264KS predstavlja zaista primamljivu ponudu posebno ako se uporedi sa cenama kokurenata poput BMW Z4 (150-231KS), Audija TT roadster (200-250KS), Honde S2000 (240KS) i drugima, koji svi odreda ili staju vise ili imaju slabije motore. Doduse BMW za Z4 nudi snazniju M varijantu sa 343KS ali je cenom jos vise u oblacima. Jedino Mazda sa manjom cenom (ali i manjom snagom od 126 do 160KS) ozbiljno konkurise ovom Opelu. Naravno ovde govorimo o konkurentnosti cena a vozne osobine i uzitak u voznji su ono sto se kod ovakvih automobila posebno racuna. Tu i Mazda ali i svi ostali pomenuti automobili imaju sta da pokazu dok Opel tek treba da dokaze koliko vredi. A da ima cime, vidi se vec iz suvoparnih tehnickih podataka,  koji glase : motor 1998 ccm sa turbo punjacem razvija 194Kw(264KS) i 353Nm. Ubrzanje do stotke za 5,7 sekundi a maksimalna brzina 230 km/h. Zahvaljujuci odlicnom rasporedu tezine od 1395 kg na prednju i zadnju osovinu i koncepciji motor napred, pogon pozadi, GT pruza zaista zabavnu voznju. Tockovi su 18 incni sa gumama 245/45 R18. Da pomenemo i dimenzije koje iznose : DxSxV 4091mm x 1813mm x 1274mm i jos medjuosovinsko rastojanje 2415mm. Ovaj Opel je lep ( i uspesan ) primer kako se radi u velikim auto kompanijama. Naime GT nije sasvim Opelov proizvod vec samo jedan od klonova koji su nastali unutar GM-a, kome pripadaju i Saturn sa modelom Sky, Pontiac Solstice i ( mozda ) buduci Vauxhall GT. Ovde treba podsetiti da je americki rodjak Opela GT, Pontiac Solstice posle 17 (!) godina prosle godine konacno skinuo Mazdu MX5 Miatu sa trona najprodavanjeg roadstera u SAD-u. Tako da se sa razlogom u Opelu nadaju da ce i u Evropi, sad evropski rodjak tog Pontiaca, slicno proci na trzistu odnosno da ce ponoviti uspeh prve verzije Opela GT izmedju 1968. i 1973. godine. Usput, na ovim zvanicnim slikama, obratite paznju na kombinaciju crvene boje karoserije i broja na registarskoj tablici !! Slucajnost ili ...
 

 

 





Nissan Bevel

5 Jan 2007 - 12:14 Concept cars Link

Nissan za salon automobila u Detroitu, koji se otvara za nekoliko dana, osim novog SUV modela Rogue o kome smo pisali, sprema malo iznenadjenje u vidu multifunkcionalnog koncepta sa imenom Bevel. Za sada je dostupna samo ova slika bez drugih detaljnijih podataka sem da se radi o hibridu ( kombinacija elektromotor/benzinac V6 ). Uglavnom radi se o kompaktnom ( 4,39 metra duzine ) i sportskom crossoveru sa naglaskom na prakticnosti unutrasnjeg prostora.



Medju masom americkih noviteta spremnih za salon u Detroitu, nekako se provukla zvanicna najava novog modela iz Citroena, koji je ipak nama blizi i znacajniji novitet. Nakon sto je C4 Picasso sa 7 sedista predstavljen i na nasem trzistu, Citroen dakle sprema i kracu verziju tog MPV-a, ovoga puta za 5 putnika. Osim manjih ukupnih dimenzija ( kraca verzija ima 4470mm a duza 4590mm ) ova se varijanta od starijeg brata razlikuje i po drugacijem dizajnu zadnjeg kraja, pre svega se primecuju nova zadnja svetla i polozenije zadnje staklo. Osim toga stariji brat ima ravnu liniju donjeg dela bocnih stakala a kratki Picasso izlomljenu nasred zadnjih vrata. Zbog svega toga kao i pomenutih kompaktnijih dimenzija, ova kraca verzija cak mozda izgleda privlacnije i dinamicnije i vise nalik nekom obicnom karavanu a ne nekakvom nezgrapnom minivanu. Napred nema dizajnerskih promena odnosno i C4 sa 5 sedista raspolaze sa vec cuvenim velikim vetrobranskim staklom a za paletu motora se najavljuje da ce biti ista kao i kod duze verzije za 7 putnika tj. u rasponu od 109 do 143KS iz 1,8 i 2,0 litarskih benzinaca i 1,6 i 2,0 litarskih dizelasa.  



Abarth Fiat 500

5 Jan 2007 - 00:19 Top secret Link

Iako i obicna verzija novog retro Fiata 500 jos nije zvanicno predstavljena, koristeci nezvanicne slike tog modela koje su nekako dospele u javnost, italijanski dizajneri sa sajta Infomotori vec crtezima najavljuju i sportsku Abarth varijantu. Taj model ce, posle najave Punta Abarth, biti jos jedan u nizu, koji ce pomoci povratak imena Abarth na velika vrata. Osim ratnickih boja ( odlicna kombinacija bele boje sa crvenim bocnim trakama i znak skorpiona na bokovima ), koje se podrazumevaju glavna stvar je ipak motor a koji ce to biti za sada se ne zna. Spekulise se i dalje sa jednim 2-cilindrasem sa turbo punjacem i 110KS kao i 1,4 litarskim sa 120 pa cak i 150KS ! Obican Fiat 500 ce imati premijeru 15. septembra ove godine, a ova Abarth verzija, po najavama, vec tokom 2008. godine.



Kao sto smo ranije i najavili, Chevrolet je spremio koncept kabrio verzije svog bestselera u nastajanju, coupea Camaro. Sada su medjutim dostupne i zvanicne slike tog koncepta koji ce premijeru imati, naravno a gde drugo, na salonu u Detroitu za par dana. Posto smo o njemu vec vise puta pisali da sada ne ponavljamo sve, osim informacije da krece u proizvodnju najverovatnije 2010. godine ( coupe 2009. ). Pogon na zadnje tockove, rucni menjac sa 6 brzina, 6,0 litarski V8 motor i to je to. Naravno i atraktivna narandzasta boja sa crnim trakama na karoseriji.



Peugeot 207 RC

4 Jan 2007 - 16:53 Noviteti Link

Posle Opel Corse OPC sa 192 KS i najave o Fiatovom Puntu Abarth ( sa preko 200 konja) evo i prve slike gotovog Peugeota 207RC. Ali iako je na ovoj slici prikazan definitivni izgled ovog Peugeota fotka nije zvanicno stigla iz samog Peugeota vec su je se dokopali odredjeni holandski auto portali. Tako da sve sto sledi je samo nezvanicno ali prilicno uverljivo. Prvo jos oko imena. Naime Holandjani pisu da ce ime RC ( kao prethodnik 206 RC ) biti upotrebljeno samo u nekim evropskim drzavama a u drugim ce poneti ime GTI kao nekada model 205 GTI. Motor je isti kao u Miniju Cooper S ( zajednicki razvoj BMW-a i PSA grupacije ), 1,6 litarski turbo ali sa "samo" 175KS i 240Nm ( sa overboostom privremeno skace na 260Nm ). Rec samo jer pomenuti konkurenti sa pocetka teksta raspolazu ili ce raspolagati sa vise snage pod haubom a tu je naravno i Renault Sport Clio197 sa, kako mu ime kaze, 197KS. Ipak ubrzanje do 100 km/h je 7,1 sekundi a najveca brzina koju moze da postigne-220 km/h. Tockovi su 17-incni, premijera na salonu u Zenevi, u martu,  a prodaja u EU od aprila dalje. Cena se jos ne zna.



 

Toliko dugo najavljivani i zeljno iscekivani kineski Geely CK, pao je na supertestu naseg auto casopisa Turbo ! Pre nego sto prenesemo ceo tekst iz novogodisnjeg broja "Turba" cisto da podsetimo koliko je je taj Geely CK napravio pometnju na nasem malom auto trzistu pre svega najavljenom cenom od samo 6990 evra za osnovnu varijantu. Naime za te pare (sa placenim PDV-om da ne bude zabune !) najosnovniji CK nudi airbag za vozaca, klimu, servo, kompletan elektro paket, radio kasetofon, metalik boju i jos i jos. Auto je najavljen kao ozbiljna konkurencija Dacii Logan, Zastavi 10, Zastavi Floridi In sa PSA motorom i drugima.Ali ocigledno da dobra oprema i povoljna cena ipak nisu pomogli Geely-u CK na visemesecnom supertestu. I druga nasa auto revija; SAT Plus je najavila supertest ovog Geely-a ali iako je auto uvrsten u njihovu supertest flotu, jos nije poceo taj test. U medjuvremenu je i uvoznik East Motors, ocigledno zbog velikog interesovanja, nekorektno najavio i povecanje cene na 7500 evra !! Uglavnom evo teksta iz Turba sa naslovom " Ambicije bez pokrica " pa zakljucite da li se isplati davati pare na ovog "kineza".

"Prvi automobil koji je nagovestio ozbiljniji dolazak kineskih vozila na nase trziste, privukao je paznju pre svega cenom, ali i korektnim izgledom. Detaljnije upoznavanje s Geelyem CK, ipak pokazuje i drugu ( tamniju ) stranu medalje.

Presudan faktor prilikom odluke o kupovini novog automobila na ovim prostorima je cena. S toga i ne cudi cinjenica da se veliki broj zainteresovanih za takvu investiciju obradovao najavi dolaska kineskih proizvodjaca na nase trziste. Roba sa Dalekog istoka slovi za prilicno jeftinu, tako da se-udoasadasnjoj praksi-artiklima iz Kine mnogo toga oprastalo pod parolom "koliko para-toliko muzike". Poslovni ljudi, koji su vestinu proizvodnje i prodaje robe razradjivali stotinama godina, nisu mnogo pametovali i "izmisljali toplu vodu", vec su se latili posla koji ce sirokim narodnim masama omoguciti da bez veceg naprezanja dodju do novog automobila. Uostalom, izjava prvog coveka Geely-a-Li Sufua, da ova fabrika tezi dostizanju obima proizvodnje koja ce pokriti 75 % svetskih potreba za putnickim vozilima ( cilj je izjednacavanje s produkcijom fabrike "Vanhu" koja pokriva 75 % trzista upaljaca na planeti ) dovoljno goori sama za sebe !! Jedan od aduta za dostizanje cilja je i model CK, automobil B segmenta s klasicnom troprostornom karoserijom. Kako bi konacna cena proizvoda bila u okvirima platezne moci vecine Kineza, Afrikanaca, siromasnijih stanovnika amerike i Kanade ali i zitelja jugoistocnog Balkana, "razvojni tim" se fokusirao da sto bolje prekopira postojeca resenja svetskih proizvodjaca. Za Kineze, nista neobicno. Dizajneri su uzor nasli u Mercedesu ( prednji deo vozila ) i Toyoti Corolli s klasicnim prtljaznikom ( bokovi i zadnji deo ). S te strane, slobodno se moze reci da su u Geely-u napravili dobar posao. Gotovo svi koji su imali prilike da vide CK bili su pozitivno iznenadjeni opstim izgledom ovog automobila. " Mehanicari " su detaljno preradili sklopove s Daihatsua Charade, aktuelnog pocetkom devedesetih godina proslog veka. Zbog toga je na adresu kineske fabrike stigla tuzba iz Toyote (vlasnika Daihatsua) s odstetnim zahtevom od 1,7 miliona dolara. Sklop koji su Kinezi veoma dobro napravili je sistem oslanjanja: nezavisno vesanje na sva cetiri tocka pruza sasvim pristojan nivo udobnosti-u granicama koje dopusta (za klasu prosecno) medjuosovinsko rastojanje od 2434mm. Visoka ocena moze se dodeliti i zaduzenima za opremanje Geely-a. Vec osnovni paket predvidjen za nase trziste sadrzi gotovo sve sto je prosecnom korisniku zaista neophodno. Tu su elektricni servo upravljaca, klima, kompletan elektro paket, koji ukljucuje daljinsko centralno zakljucavanje i sekvencijalne podizace prozora u svim vratima, svetla za maglu napred i nazad, radio kasetofon s 4 zvucnika ( ali i ocajnim prijemom radio signala ), dva vazdusna jastuka... Velicina prtljaznog prostora i komfor putnicke kabine u potpunosti izlazi u susret potrebama prosecne cetvoroclane porodice, koja bez vecih problema sa Geely-em CK moze poci i na godisnji odmor. Shodno cenovnoj kategoriji, sedista su solidno profilisana ali tvrdoca ispune nije najbolje odabrana. Posle par stotina prevezinih kilometra pojavljuju se bol u butinama i ledjima a na oko i dodir prijatna tkanina kojom su oblozena sedista zbog velikog procenta sintetickih vlakana prisutnih u njoj izaziva prekomerno znojenje. Vozacima natprosecne visine moze zasmetati i cinjenica da se prednja sedista ne mogu dovoljno daleko pomaci unazad. Po toj osnovi najvise profitiraju putnici na zadnjim sedistima. Oni imaju dovoljno mesta i adekvatno dimenzionisane naslone koji dopiru skoro do vratne regije.

Losa zavrsna obrada moze se uociti, pre svega, na 2 detalja : jedan je veoma jeftina i "isposcena" plastika od koje je napravljen prednji panel, dok je drugi podrhatvanje sva tri ogledala-ne samo u praznom hodu vec i tokom voznje. Geely CK ima odredjeni broj konstrukcionih promasaja, medju kojima se istice lose resen sistem za dolivanje goriva. Klasicno resenje s cevima savijenim u blagom luku (od mesta za utakanje do rezervoara) zamenjeno je jeftinijim i laksim za proizvodnju-kutijastim profilima postavljenim pod nezgodnim uglom. Zbog toga je dolivanje goriva u CK mucan posao, kome treba posvetiti dosta paznje i vremena. U suprotnom, sledi prolivanje benzina na sve strane. Prvo zahladjenje i povecanje vlaznosti vazduha, donelo je jos jedno razocarenje. Sistem za ventilaciju uopste nije dorastao zadatku: stakla nije moguce odmagliti cak ni posle duze voznje sa zagrejanim motorom ! Lek je ukljucivanje klima uredjaja ili cesto brisanje prozora (s unutrasnje strane) krpom.

Najveci nedostatak Geely-a CK ( i u ovom momentu nepremostiva prepreka za start u Evropi) njegov je pogonski sklop. Izuzetno los raspored snage i obrtnog momenta zahteva izrazito tesku nogu na "gasu" da bi se izvukle kakve-takve performanse. U nizim rezimima CK je inertno vozilo bez ikakvih brzinskih aspiracija. Ni prenosni odnosi u menjacu nisu adekvatno proracunati, tako da je zelja konstruktora za dostizanjem sto niza potrosnje (produzavanjem brzina) dovela do efekta bumeranga; konzumacija benzina ne samo da nije smanjena vec je dostigla neoprostivo visok nivo, bez ikakvih rezultata na polju ubrzanja, elasticnosti pa i maksimalne brzine. Osim toga zvucna izolacija je za svaku kritiku, tako da voznja u rezimima vecim od 2000-2500 obrtaja (oko 100 km/h) postaje pravi teror za usi. To, medjutim, ima i svojih po bezbednost pozitivnih strana. Kineski auto ne moze se, naime, pohvaliti dobrim kocnicama ( a ni pneumaticima ) tako da voznja s manjim brzinskim prosecima omogucava prihvatljiv zaustavni put.Kocni sistem se, treba i to reci, od prvog dana ponasao kao da je vreme za zamenu diskova odnosno dobosa. Neravnomerno hvatanje i trzaji pri kocenju neprijatnost su na koju se, jednostavno, moralo navici. Poverenje ne ulivaju ni prilicno lagana i tanka vrata koja se, ruku na srce, zatvaraju veoma dobro.

Prvi nezavisni proizvodjac automobila u Kini, ujedno i jedan od najmladjih, definitivno ima potencijala. Model CK, iako se u maticnoj zemlji prodaje vec 2 godine, jps uvek boluje od brojnih decjih bolesti. Ni "vakcina" u vidu preuzimanja odbacene tehnologije renomiranih proizvodjaca ocigledno nije dovela do zeljenog ishoda, tako da ce nekadasnji proizvodjac isparivaca za frizidere, dekorativnih tkanina, delova i kompletnih skutera morati ozbiljnije da se pozabavi usavrsavanjem automobilskih vestina. Narocito ako zele da se uhvate u kostac s fabrikama koje nude modele tzv. ekonomske klase (Dacia i Lada na prvom mestu). Dobra volja, svakako, postoji ali za dostizanje zacrtanih ciljeva potrebno je daleko vise. O ekoloskim standardima da i ne govorimo. Geely CK, naime, jos nema verifikovan ni Euro 3 standard.

OCENA : Koncepcija Geely-a CK je prilicno dobra, a paket standardne opreme veoma dobar. Najvece mane ovog automobila su losa zavrsna obrada, pre svega u okviru enterijera, i neadekvtna mehanika koja ne uliva narocito poverenje. Potrosnja goriva je za svaku kritiku, tako da jedino (prvobitno) najavljena cena zasluzuje usklicnik. Ukoliko, pak, i na tom planu dodje do korekcija ( o cemu je vec bilo reci u poslednje vreme od strane uvoznika East motorsa) isplativost nabavke Geely-a CK se ozbiljno dovodi u pitanje. Pogotovo, ako se imaju u vidu izuzetno kratki servisni intervali i, shodno tome, uvecani troskovi odrzavanja. Sve to, naravno, pod uslovom da se u dogledno vreme ovaj auto pojavi na nasem trzistu jer za sada ne ispunjava ni minimum uslova po pitanju ekoloskih standarda."

To je bio ceo tekst iz "Turba" o Geely-u CK, a posebno su u okvire teksta izdvojeni podaci o motoru, potrosnji, bezbednosti i servisnim intervencijama ( citaj kvarovima) tokom supertesta. O tome sad sledi skracena verzija.

Dakle motor je zapremine 1342 ccm, zvanicno ima 63KW(86KS) ali su u Turbu na "Dajna-dzet" uredjaju utvrdili da ima ustvari samo 56,5KW(77KS) sto je skoro 10 konja ili 11,1 % manje od deklarisane snage !! Osim toga i raspored je veoma los; najcesce korisceni rezimi izmedju 1800 i 3000 obrtaja rezultiraju snagom od 20 do 40 konja. Najveci obrtni moment je 110Nm kod izuzetno visokih 5200 o/min. Fabrika navodi da ovaj motor jos nema Euro 3 deklaraciju pa tako za sada ne moze u prodaju u Evropi a ni kod  nas ( usput i u nasoj zemlji svi novi uvezeni automobili od 1.4. ove godine moraju da ispunjavaju Euro 4 norme). CK ubrzava veoma tromo a po fabrickim podacima do 120 km/h ( ne navodi se ubrzanje do stotke !?) mu treba vecnost od 35 sekundi a maksimum mu je brzina od 150 km/h. Za to krivicu dobrim delom nosi i los menjac, koji ima veoma dugacko proracunate prenosne odnose, a uz to je i neprecizan i ima tendenciju ispadanja iz pojedinih brzina-narocito druge.

Sada malo o bezbednosti. Organizacija EuroNCAP koja vrsi ispitivanje bezbednosti vozila, jos nije dobila CK na test ali neke nezavisne organizacije obavile nezvanicene testove s cijim rezultatima se kineska fabrika ni u kom slucaju ne moze pohvaliti. Ipak ostaje da Geely dobijehomologaciju i da se ispitivanje bezbednosti obavi u zvanicnim institucijama.

Potrosnja goriva-za razliku od evropskih i japanskih motora slicne zapremine, Geely trosi veoma mnogo.Fabrika navodi izmedju 6,5 i 8 litara u proseku ali je to u praksi veoma tesko ostvariti. Minimalna potrosnja koju su u Turbu ostvarili tokom celog supertesta bila je 7 litara a maksimum u uslovima gradske voznje-11,8 litara ! Prosek celog testa iznosi-prosecno 9,62 litra, sto je za ovu klasu poprilicno. Pretvoreno u novac 1 km puta kosta 7,561 dinar, po ceni bezolovnog benzina (na kraju supertesta), od 78,6 dinara.

I jos malo o servisnim intervencijama tokom supertesta. Geely predvidja redovne posete servisu svakih 5000 km a kako prodaja jos nije pocela tako ni cene odrzavanja jos nisu formirane. Posle prvih 105 km i prvi problem. Otkazao je klima uredjaj jer je doslo do prekida kontakta na hladnim lemovima prekidaca za aktiviranje klime. Vec na 220 kilometru a posle i na 305-om, problemi sa blokiranjem kocnice zadnjeg levog tocka. Sajla "rucne" postavljena je tako da se njena povratna opruga veoma lako uplete s oprugom za vracanje kocnih papucica iz radne u normalnu poziciju. Problem je resen postavljanjem zicanog granicnika-nacin koga bi se tesko dosetili serviseri na Zapadu. Ovi detalji dovoljno ilustruju cinjenicu da je zavrsna obrada na veoma niskom nivou.

A sada najlepse za kraj ovog teksta. U "Turbu" napominju da bi spisak problema, nesumnjivo, bio daleko veci da uvoznik nije odlucio da vozilo, (pazite sad ovo !) POVUCE SA SUPERTESTA pre dogovorenog roka ( umesto standardnih 6 meseci vozili su ga samo 3 meseca ). Zasto-pa nije tesko zakljuciti !! 

 

 (Dalje)

Ali ovoga puta je slike pustio sam Lexus tj. Toyota kao vlasnik ove luksuzne marke, i to preko reklame, koja se moze videti na internetu. Ipak da ne bude sve idealno, te slike nisu bas najboljeg kvaliteta ali je i to dovoljno da se vide agresivni body kit na karoseriji, posebno napred gde se nalaze veliki otvori za vazduh, a tu su i poveci pragovi i tockovi i sl. Nazalost nema fotografija otpozadi da vidimo da li su bile realne one slike, koje smo objavili nedavno, na kojima IS-F ima zanimljivo oblikovane zavrsetke duple izduvne cevi. Lexus najavljuje 5,0 litarski V8 motor sa najmanje 400KS ( tacan podatak ce saopstiti u nedelju 7. januara ali se procenjuje na bar 420 konja da bi bio konkurent novom M3 iz BMW-a  ), koji ce IS-F katapultirati do 60 milja na sat (96 km/h) za manje od 5 sekundi.



Da bi priblizio svoju Bluetec tehnologiju cistijih dizelskih motora i Amerikancima, Mercedes za nekoliko dana, na salonu u Detroitu, promovise novi koncept auto sa imenom Vision GL 420. Radi se o doteranoj GL klasi sa mocnom V8 masinom sa Bluetec tehnologijom i 216Kw (290KS) kao i 700Nm obrtnog momenta a uprkos tome Mercedes tvrdi da GL 420 trosi samo 9,8 litara dizela na 100 km puta sto znaci da mu autonomija iznosi skoro 1000 km. Koncept GL 420 ima i promenjen prednji kraj, tacnije ionako impozantni prednji gril je postao jos dominantniji pa se kao takav lepo uklapa sa tockovima od 21 inca. Vision GL 420 ce ostati koncept bar sto se tice promenjenog spoljasnjeg izgleda mada je moguce da se takav prednji kraj upotrebi jednog dana na restilizovanoj GL klasi..



Zatti Sport GTM

4 Jan 2007 - 00:23 Tuning Link

Mocna Alfa Brera/Spider GTA jos nije predstavljena a Zatti Sport, svojim modelom GTM, za one koji ne mogu da sacekaju, prepravlja Alfine Breru i Spider, bar vizuelno u GTA varijantu. Nazalost nema podataka da li je i mehanika sa motorom preradjena kao sto je spoljasnji izgled. U svakom slucaju estetske promene ( pre svega ovaj namrgodjeni crni prednji kraj kao i spojleri pozadi i sa strane ), uspele su da ovog Spidera priblize buducoj GTA verziji, naravno ako tako bude izgledala. Jedino malo previse felne lice na BMW M5 i M6.



Zasto znaci uzvika ? Prosto. Opet su ove ekskluzivne slike pre vremena procurele i to ovaj put skoro pet dana pre roka. Naime slike su bile pod embargom za objavljivanje sve do nedelje 7.januara ali kao sto je to obicaj proteklih dana (!) sa novitetima spremnih za salon u Detroitu, i ove su pustene, ko zna kako, u opticaj bez znanja Chryslera. Osim slika Chryslera Voyager ( U SAD-u Town&Country ) i brata mu blizanca Dodgea Caravan, evo i podataka o motorima i dimenzijama. Za amerikance ce 4,0 litarski benzinski motor V6 biti bazna motorizacija uparen sa automatikom od 6 stepeni. Za evropljane ce biti zanimljiviji 2,5 i 2,8 litarski CRDi dizalasi sa 143 odnosno 150KS. Drugi motori su jos benzinci od 2,4 i 3,3 litre sa 152 odnosno 174KS. Osim novog dizajna, koji lici malo na model Pacificu i malo na 300C ( bar napred ), novi Voyager ce se nuditi u 2 verzije; sa kracim ( ukupna duzina automobila 4800mm ) i duzim medjuosovinskim razmakom ( Ukupna duzina 5100mm ). Ova nova generacija Voyagera treba da nastavi uspesnu tradiciju prethodnih, koji su svi od prvog iz 1983. godine bili zlatna koka za Chrysler. Za 2008. i VW ce na osnovi ovog novog Voyagera napraviti novi MPV auto ali ce biti namenjen samo Severnoj Americi. Na prvoj slici je Voyager a na drugoj Dodge Caravan.



Samo nekoliko sati posle nase najave o novoj Corsi OPC i slika sa testiranja, Opel je jutros i zvanicno pustio slike OPC verzije Corse i najavio promociju vec na salonu u Zenevi pocetkom marta ove godine. Zna se vec i cena-15595 funti. Cena je u funtama posto je informacija prvo objavljena u Britaniji kroz najavu nove Vauxhall Corse VXR sto je samo britansko ime za Corsu OPC. Sama Corsa OPC ima, kao sto smo i najavili, 1,6 litarski turbo motor sa 192KS i 230Nm kao i ubrzanje od 0 do 100km/h za samo 7,2 sekunde, sto je daleko bolje od prvih najava. Pritom maksimalna brzina je 225 km/h. Menjac je sa 6 stepeni. OPC varijanta se, kao sto se vidi, zasniva na Corsi sa 3 vrata, a nije potvrdjeno da li ce mozda biti i verzije sa 5 za one koji vole i prakticnost i sportske osobine. Naravno da je i spoljasnjost dodatno zacinjena sportskim dodacima kao sto su poveci prednji spojler sa velikim otvorima za vazduh i zanimljivo oblikovanim svetlima za maglu, agresivnija maska, novi retrovizori, pragovi, zadnji spojler sa difuzorom, centralno smesteni zavrsetak izduvne cevi, alu tockovi od 18 inca, krovni spojler i sl. Iznutra; tu su Recaro sedista, sportski volan sa metalnom aplikacijom. Na slikama Opel Corsa OPC i Vauxhall Corsa VXR. U nastavku jos vise slika. 

 (Dalje)

Ford Transit XXL

3 Jan 2007 - 00:20 Concept cars Link

Da bi proslavili titulu Van of the year 2007. ( dostavno vozilo godine ), koju Transit nosi u Evropi, poseban tim radnika tzv. Transit-team iz Engleske Fordove fabrike u Duntonu, napravio je ovu produzenu XXL verziju tog kombija. Transit XXL je napravljen na osnovi Transita Tourneo a dugacak je 7,40 metra ( verovatno najduzi Transit na svetu) dok mu medjuosovinsko rastojanje iznosi celih 5,90 metara ( serijski Transit je dugacak 4,9 metra a razmak medju osovinama 2,9 metra ). Naravno da su ojacani i pod i krov. Za lakse ulazenje brinu se 4 klizna vrata, po 2 sa svake strane. Iznutra je oplemenjen sa igrackama tipa DVD, CD MP3 plejeri i sl. a moze da primi, pored vozaca naravno, jos 7 putnika. Tezina praznog vozila iznosi 2500kg a maksimalna dozvoljena tezina 3500kg. Motor je 2,2 litarski dizel sa 130KS. Nazalost ovo je samo koncept i to ce i ostati.



BMW M5 Touring

3 Jan 2007 - 00:17 Top secret Link

U maju ove godine BMW ce pustiti u prodaju i karavansku verziju svoje sportske limuzine srednje klase. Dakle stize M5 Touring, kako u BMW-u tradicionalno oznacavaju karavane. Kao i limuzinska varijanta i M5 Touring ce raspolagati sa V10 motorom od 507KS iz 5,0 litara zapremine i, kao sto je to obicaj, ogranicenjem maksimalne brzine na 250 km/h. Slika prikazuje M5 Touring na poslednjim testiranjima pred prezentaciju.



Opel Corsa OPC

3 Jan 2007 - 00:14 Top secret Link

Kao konkurenta najavljenom Fiat Grande Puntu Abarth sa 200KS i postojecem Renaultu Sport Cliu197, Opel priprema vatrenu Corsu OPC sto je kod Opela oznaka za najsportskije verzije. Zastitni znak OPC modela je i plava boja pa je takva i Corsa OPC na slikama tokom testiranja po Nemackoj. Prezentacija verovatno u septembru na salonu u Frankfurtu a prodaja tek na prolece 2008.godine. Pored spustenog sportskog ogibljenja, sireg traga tockova i punog aerodinamickog kita na karoseriji, ova Corsa raspolaze sa motorom od 1,6 litara zapremine i 195KS. Zahvaljujuci tome postize ubrzanje do 100km/h za manje od 8 sekundi ( po nekima i za 7,5 ) uz maksimalnu brzinu od 225 km/h.