Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Četvrta generacija Focusa stiže 2018., a unosi suštinske promene u karakter tog odličnog kompakta jer će imati novu platformu, motore s deaktivacijom cilindara, a snažan naglasak stavlja se na hibridni i električni pogon.

Kada se pojavio prvi Focus 1998. godine predstavljao je sa svojim New Edge dizajnom pravo osveženje na tržištu zamenivši zastarelog i već svima dosadnog Escorta. Čini se da je u sledeće dve generacije usput izgubio tu originalnost u nastupu, a osim što je ostao dobar vozački auto, po pitanju izgleda uklopio se u mainstream klase poput VW Golfa i Opel Astre.

Zvanična premijera četvrte generacije biće održana 2018. godine, a prodaja će početi početkom 2019. Takvi su Fordovi planovi s novim kompaktnim automobilom, čija će sadašnja, treća generacija tada imati već sedam godina staža (na putevima je od 2011., a u redizajniranom izdanju od 2014.) i biće zrela za odlazak u penziju. Već na leto 2018. godine prema planovima Forda biće pokazana nova kompaktna uzdanica koja će biti dizajnirana u post-kinetičkom stilu kakav neguje aktuelna generacija, koja će se u detaljima, posebno s "mekšom" prednjom maskom oslanjati na aktuelnu Fiestu.

Cela karoserija biće za koji cm duža i šira od sadašnje. Uz novu platformu većeg međuosovinskog rastojanja i šireg traga točkova treba očekivati i bolju prostranost, koja sadašnjem modelu i nije najveća vrlina. Nova platforma je modelirana i za prihvatanje hibridnog i električnog pogona, na koji Ford stavlja posebno jak naglasak.

Focus je, naime, i do sada imao električnu verziju, ali bez većeg tržišnog uspeha, pa se upravo razvoju električnog modela pristupa sa posebno pažnjom. Najavljuje se domet od približno 450 kilometara s punim baterijama, a ako bude tako, biće to impozantna rukavica bačena u lice Volkswagen e-Golfu, Nissan Leafu i sličnim elektroautomobilima.

Naravno, biće zastupljen i uobičajen program benzinskih motora EcoBoost (1.0, 1.5 i 2.0) i dizelskih motora TDCi (1.5 i 2.0), s tim što će jači benzinci dobiti opciju deaktivacije cilindara u mirnoj vožnji, radi smanjenja potrošnje. Biće ponuđena i cross-country varijanta Active, za koju se testira i opcija pogona na sva četiri točka, kao i luksuzno opremljena Vignale verzija, kao deo posebne Fordove divizije bogato opremljenih i vizuelno dekorisanih modela.

Autor/izvor: SEEbiz / Jutarnji list

Renderi: Autocar.co.uk           




  čitanja : 451

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs