Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Od sredine 2009. godine konkurentima u B segmentu (Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto i ostali) pridružiće se i potpuno novi Volkswagen Polo. Štaviše, ako je suditi po najavama, novi Polo neće se samo priključiti borbi sa pomenutim konkurentima, već namerava da zasedne na sam vrh ovog segmenta. Da li će u tome i uspeti, pokazaće vreme, odnosno prvi prodajni rezultati. U tome bi trebalo da pomogne i činjenica da se cena (bar prema prvim najavama) neće bitnije menjati u odnosu na sadašnji Polo. Prvo će se pojaviti hatchback verzija (sa troja i petora vrata), a nedugo zatim i manji SUV model i kabriolet. U svakom slučaju, novi Polo će biti veći i kvalitetniji od aktuelnog modela, sa bogatom paletom pogonskih agregata, a naročito će biti dizajnerski daleko privlačniji. I to uprkos tome što su se u Volkswagenu ipak odlučili za dizajnersku evoluciju umesto revolucije, kao recimo Ford sa novom Fiestom (ovaj najnoviji rendering je inače sa italijanskog sajta OmniAuto.it). Što se izgleda inetrijera tiče, on će velikim delom "mirisati" na budući Golf VI (očekuju se kvalitetniji i mekši materijali). Kada već poredimo Polo sa Golfom, zanimljivo je uporediti i dimenzije novog Pola sa nekoliko generacija Golfa. Novi Polo će naime biti dugačak oko 4 metra (što je već postao standard ove klase), a težak oko 1000 kg (osnovna verzija), dok je recimo Golf I iz 1974. godine dugačak 3,80 metra i težak samo 750 kg, Golf II je dugačak 398, a Golf III 402 cm; ukratko novi Polo je dimenzijama dostigao i prestigao tri generacije mnogo poznatijeg člana VW porodice. Povećane dimenzije će se naravno pozitivno odraziti i na  raspoloživ prostor i komfor u putničkoj kabini (naročita pažnja je posvećena prostoru za noge putnika na zadnjoj klupi), kao i na veličinu prtljažnika. Što se motora tiče, stvari (za sada) izgledaju ovako: benzinci od 1,2 litra sa 60 i 70KS (oba sa tri cilindra), 1,4 litarski sa 85KS, sledi 1,2 litarski turbo sa 105KS i najjači 1,4 TSI turbo sa 170KS (za Polo GTI), a od dizelaša 1,6 TDI u verzijama sa 75, 90 i 105KS (vrh ponude kod dizelaša će činiti TDI motor sa 135KS). U ponudi će biti i Polo BlueMotion (sa 1,4 TDI dizelašem od 80KS), a svi motori će zadovoljavati Euro5 standard (većina će biti uparena sa manuelnim šestostepenim menjačem, a po prvi put i sa DSG menjačem sa duplim kvačilom kao opcijom). Pominje se i hibridna varijanta (kombinacija benzinskog i elektro-motora), ali je o tome još uvek rano govoriti.    

Volkswagen Tiguan i sa sedam sedišta

Mada o tome još nema nikakve zvanične potvrde, poslednje izdanje nemačkog magazina Auto Zeitung donosi jedan zanimljiv rendering Volkswagenovog Tiguana sa dužim međuosovinskim rastojanjem. To će omogućiti da se u Tiguan ubaci i treći red sedišta na koje će moći da se smeste još dva putnika. Ako ikada i uđe u serijsku proizvodnju, Tiguan sa sedam sedišta će najverovatnije većinu kupaca nalaziti u SAD-u, dok će njegova paleta motora biti ista kao i kod kraće verzije.



Reklama


Već prilično ostareli Peugeot 607 (predstavljen još 1999. godine na salonu automobila u Frankfurtu) ove jeseni će konačno dobiti dostojnog naslednika, kojim bi Francuzi trebalo daleko ozbiljnije da napadnu nemačke predstavnike u klasi velikih limuzina (što do sada nije bio slučaj). Kako piše britanski magazin AutoExpress (odakle je inače i ova slika), francuska kompanija će iskoristiti domaći teren ovogodišnjeg salona u Parizu (početak oktobra) da publici premijerno prikaže svoj novi najveći model, koji će najverovatnije poneti ime 608. Prodaja će međutim početi tokom 2009. i to po ceni koja će u Velikoj Britaniji startovati od 25.500 funti (32.280 evra). 

Izgled 608 – ice je inspirisan novijim Peugeotovim koncept vozilima, kao što su 908 RC i 308 RC Z, što garantuje sportskiji i daleko agresivniji nastup u poređenju sa aktuelnom 607 – icom (najveća zasluga za to pripada sada već karakterističnom Peugeotovom rešenju prednjeg kraja). AutoExpress navodi da će 608 koristiti platformu bratskog Citroena C5 poslednje generacije (što garantuje odličnu udobnost i upravljivost), sa kojim će deliti i paletu pogonskih agregata. U vezi s tim, Peugeot će posebnu pažnju posvetiti smanjenju potrošnje goriva i redukovanju emisije CO2 u odnosu na aktuelni 607 (očekuje se i stop-start sistem). Najavljuju se 2.0 i  2.2 litarski HDi četvorocilindrični dizelaši, dok će najsnažniji biti 2.7 V6 benzinac. Motori će biti upareni sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima, koji će snagu i dalje prenositi na prednje točkove.



Francuski magazin Auto Plus nastavlja sa objavljivanjem eksluzivnih fotografija budućih Renaultovih modela. Naime, posle slika novog Renault Megana III, Auto Plus je sada objavio i špijunske fotografije potpuno nemaskiranog Renaulta Scenic III, modela za 2009. – tu.

Treća generacija Scenica se bazira na modifikovanoj platfomi pomenutog Megana III, sa kojim će deliti i pogonske agregate. To podrazumeva 1.5 dCi dizelaš sa 105KS, zatim 1.9 dCi sa 130KS, 2.0 dCi od 150 konja, kao i benzince 1.6 16v od 100 i 110KS, 1.4 Turbo od 130KS, 2.0 16v sa 140KS i 2.0 T sa 180KS (sve verzije će standardno biti opremljene manuelnim šestostepenim menjačem, a u ponudi će naravno biti i automatska transmisija).

Kao i sadašnji model, i novi Scenic III će biti dostupan u dve varijante: standardni Scenic sa pet sedišta i Grand Scenic (na trećoj slici) za sedam putnika i sa dužim međuosovinskim rastojanjem (slično radi i Citroen sa svojim modelom C4 Picasso). U svakom slučaju, opet možemo očekivati prostrani i praktični interijer sa mnogobrojnim ostavama za sitnice i velikim prtljažnikom.

Kako stvari sada stoje, Scenic III bi mogao da doživi svoju zvaničnu svetsku premijeru ove jeseni na salonu automobila u Parizu, zajedno sa novim Meganom, mada drugi izveštaji kao datum promocije pominju naredni salon u Ženevi (mart 2009.).



Audi će najverovatnije već ove jeseni na salonu automobila u Parizu javnosti zvanično prikazati novi Audi S4, koji će umesto dosadašnjeg 4,2 litarskog V8 dobiti novi 3.0 TFSI V6 motor sa kompresorom. Ovaj V6 agregat je lakši, ima manju potrošnju i emisiju CO2 u odnosu na sadašnji V8, a razvijaće oko 350KS. Pored novog motora, budući Audi S4 će dobiti i sedmostepenu S-tronic transmisiju sa duplim kvačilom, kao i jače kočnice. Pogon će naravno biti Quattro na sva četiri točka, dok će ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznositi ispod šest sekundi (maksimalna brzina će već tradicionalno biti elektronski ograničena na 250 km/h). Što se izgleda novog S4 tiče, on će biti inspirisan S-line verzijom Audija A4, dok će kao i ranije u ponudi biti limuzinska i Avant verzija (na slikama).

Audi TT-RS

Kako stvari sada stoje, u Parizu će svetlost dana ugledati i najjači i najbrži Audi TT, koji će dobiti ime TT-RS a možda i TT-R (kao i ostala sabraća, i TT-RS će se nuditi kao Coupe i kao Roadster). Sem nedoumica oko imena, nije sasvim jasno ni koji motor će se naći pod njegovom haubom. Ranije se govorilo o 3,2 litarskom V6 agregatu sa oko 350 konja, dok poslednje vesti govore da će to ipak biti 2,5 litarski petoclindrični motor sa turbo punjačem, čija snaga bi trebalo da iznosi 350KS. U odnosu na ostalu braću, TT-R(S) je dobio proširene blatobrane, nove branike, pojačane kočnice i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje. 



BMW će novu generaciju svog roadstera Z4 predstaviti tokom 2009. godine (kao model za 2010.), a ono što predstavlja najveću novinu (pored naravno novog i elegantnijeg izgleda), jeste da će budući Z4, umesto dosadašnjeg platnenog, dobiti tvrdi sklopivi krov, kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK, a i aktuelni BMW serije 3 Cabrio. Ovde treba napomenuti da će prema nekim izvorima, kupci novog Z4, pored pomenutog tvrdog sklopivog, ipak i dalje moći da izaberu i klasični platneni krov. Budući Z4 i dalje zadržava karakterističnu dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, novi prednji deo automobila delimično za uzor koristi prošlogodišnji BMW CS Concept, dok je zadnji kraj inspirisan aktuelnom serijom 6. Novi Z4 će takođe biti i veći od sadašnjeg, između ostalog i zato jer bavarska fabrika po ranijim (nezvaničnim) vestima želi da budući Z4 pozicionira u nešto višu cenovnu  klasu, kako bi se stvorio prostor za novi manji roadster. Kako će novi Z4 koristiti platformu BMW-a serije 3, tako će i njegova paleta pogonskih agregata biti preuzeta iz serije 3 (postojaće naravno i sportska M verzija). Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u gradu Regensburg.



Posle nekoliko zvaničnih špijunskih fotografija novog Chevrolet Camara Coupe, General Motors je juče objavio i dve manje slike njegovog kabriolet izdanja. I ove slike prikazuju predprodukcijsku verziju ovog modernog muscle car automobila, što znači da će izgled najverovatnije pretrpeti manje izmene pre nego što počne proizvodnja serijske varijante.

Ova, već peta generacija Camara (prvi je ugledao svetlost dana 1967. kao odgovor GM-a na Ford Mustang) je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (Coupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. Serijski Camaro će pokretati V6 i V8 benzinci, proizvodnja treba da počne pred sam kraj ove godine, dok će prodaja startovati početkom 2009. godine (to se odnosi na Coupe, dok će se kabriolet naći u prodajnim salonima nešto kasnije kao model za 2010.).



Na bazi budućeg Audija A1 (o njemu više OVDE), marka sa znakom četiri prstena priprema i njegovu SUV varijantu, nazvanu Q1. Audi Q1 će biti treći model u paleti Audija A1, budući da će se standardni A1 hatchback pojaviti 2010. godine, 2011. stiže Cabrio varijanta, a Q1 krajem 2012. (s tim što će prodaja ovog malog SUV-a startovati početkom 2013.). Audi će novi Q1 postaviti na modifikovanu PQ24 platformu, koju će koristiti i budući Volkswagen Polo, što u praksi znači da će Q1 imati međuosovinsko rastojanje od 2,46 metara, dok će mu dužina iznositi manje od 4 metra (tačnije 395 cm). Po sadašnjim informacijama, u Q1 će se ugrađivati sledeći pogonski agregati : 1.4 TFSI četvorocilndraš u verzijama sa 125 i 150 konja, 1.2 TDI sa oko 80KS, 1.6 TDI u varijantama od 100 i 120KS, dok će paletu kasnije upotpuniti i najsnažniji benzinac sa 200KS. Inače, na slici je crtež mogućeg izgleda Audija Q1, koji je objavio nemački magazin AutoBild.



Reklama


Posle novog SUV modela (o tome više OVDE) i redizajniranog Logana, lovci na automobilske novitete su pre nekoliko dana uspeli da naprave par špijunskih slika još jednog novog modela rumunske Dacije – automobil veći od Logana. Tačnije, sa dužinom od oko 4,60 metara nova velika Dacia je od pomenutog Logana duža za 35 cm i veličinom pripada klasi Škode Octavije (dugačka 457 cm) i Volkswagen Jette (455 cm).

Još zanimljivije zvuči nezvanična cena za novu Dacijinu limuzinu: samo 10.000 evra za baznu verziju ! Kako stvari sada stoje, ova nova Dacia bi trebalo da se pojavi već 2009. godine, a kao i u slučaju aktuelnog Logana, platforma, motori i ostale komponente obezbeđuje Renault. Prema nezvaničnim vestima, nova XL Dacia će, sem kao limuzina, biti dostupna i kao liftback model sa pet vrata i karavan. U svakom slučaju, kupci željni velikih a jeftinih automobila (pre svega oni u Južnoj Americi, Rusiji, Indiji, Istočnoj Evropi) imaju šta da čekaju.



Pre nekoliko dana su se na internetu pojavili renderinzi (o tome više OVDE), koji prikazuju izgled budućeg sportskog Ford Focusa RS, a danas su iz samog Forda konačno stigle i prve zvanične informacije o ovom automobilu (plus par slika njegovog prototipa tokom testiranja na nemačkoj stazi Nirburgring).     

Istovremeno je i zvanično potvrđeno da će Focus RS prvo biti predstavljen u formi predprodukcijskog modela već krajem sledećeg meseca na salonu automobila u Londonu, dok će prodaja njegove serijske verzije startovati početkom 2009. godine. Za njegov pogon će biti zadužen petocilindrični 2,5 litarski turbo motor, koji će razvijati "preko 280KS i više od 400Nm obrtnog momenta" (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). Zanimljivo je da su se u Fordu odlučili da Focus RS neće imati integralni pogon, već pogon samo na prednjim točkovima (sa LSD zatvaračem diferencijala).   

Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim interijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča i posebne RS oznake).



Na salonu u Parizu će svoju zvaničnu svetsku premijeru imati i Audi A5 Cabrio, koji će naslediti sadašnji A4 Cabriolet (prodaja će startovati početkom 2009. godine). Ovde i podatak da za proizvodnju A5 Cabrioleta više neće biti zadužen Karmann (koji je pravio A4 Cabrio), već će se proizvodnja odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu, zajedno sa već poznatim A5 Coupeom. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC verziji opremio metalnim, u Audiju su zadržali tradicionalni meki sklopivi krov. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate od 1.8 TFSI sa 125kW/170KS, preko 2.7 V6 TDI od 190KS, 3.0 V6 TDI sa 240KS, 3.2 V6 sa 265KS, pa do 4.2 V8 od 260kW/354KS za model Audi S5 Cabriolet. Očekuje se takođe i RS5 Cabrio varijanta ali još nije poznato koji motor će se ugrađivati u taj model (ili V8 sa oko 450 konja ili 5,2 litarski V10 iz Lamborghinija Gallardo). U ponudi će naravno biti i quattro verzije sa pogonom na sva četiri točka, dok će novost biti uvođenje novog sedmostepenog S tronic menjača sa duplim kvačilom. U prvoj godini proizvodnje će biti proizvedeno 28.000 jedinica A5 Cabrioleta, a očekuje se da cena u Evropi startuje od 37.000 evra. Ovu prvu pravu špijunsku sliku Audija A5 Cabrio je inače objavio britanski magazin AutoExpress, a napravljena je mobilnim telefonom negde u Švajcarskoj.



BMW će novu generaciju SUV modela X3 zvanično promovisati tokom 2010. godine, dok će njegova prodaja startovati početkom 2011.

Kako bi se napravilo mesta za budući mali BMW X1, novi X3 će se veličinom približiti modelu X5, odnosno novi X3 će narasti za oko 80 mm u odnosu na sadašnji model (to u praksi znači 4650 mm dužine, 1850 mm širine, 1680 mm visine i 2880 mm međuosovinskog rastojanja). Sledeći X3 će biti napravljen na platformi BMW-ove serije 3, dok njegov mogući izgled možete videti na ovim slikama iz nemačkog magazina AutoBild.

Naravno, u interijeru će biti upotrebljeni kvalitetniji materijali, a paleta pogonskih agregata će biti bogatija, uključujući tu i hibridnu verziju. Tačnije, BMW je za novi X3 (bar u početku) predvideo sledeće varijante: X3 2.0d (sa 177KS), X3 2.0sd (204KS), X3 3.0d (245KS), X3 3.0sd (299KS), X3 2.5i (231KS) i X3 3.0si sa 306 konja.

Takođe, BMW je odlučio da sledeću generaciju modela X3 proizvodi u američkom Spartanburgu (pored većih modela X5 i X6), a ne kao do sada u austrijskoj kompaniji Magna Steyr.



Već neko vreme je poznato da će i rumunska Dacia (u vlasništvu Renaulta) ući u borbu za kupce u segmentu SUV vozila, a još jedna potvrda tome je i ova najnovija špijunska fotografija Dacijinog SUV/crossover automobila. Ako je suditi po slici, novi rumunski SUV model će u stvari biti povišena verzija nedavno predstavljene Dacije Sandero, uz dodatak pogona na sva četiri točka (Nissanov All-Mode 4x4) i robusnijeg izgleda (modifikovani branici, novi pragovi, proširenja blatobrana, doterana maska, krovni nosači). Ovde i napomena da će osnovna verzija ipak imati pogon samo na prednjim točkovima, kako bi cena baznog modela mogla da iznosi ranije najavaljenih i veoma privlačnih 11.000 do 12.000 evra. Kako stvari sada stoje, Dacia SUV bi trebalo da se pojavi na tržištu 2010. godine, kada stiže i druga generacija sadašnjeg Logana, koji će, za razliku od aktuelnog, koristiti najmoderniju Renaultovu tehnologiju.

Još jedan zanimljiv automobil bi mogao da dopuni paletu ovog rumunskog proizvođača. Doduše, priča o Sanderu u Grand Tour (karavan) verziji je za sada samo na nivou čiste špekulacije, ali je svakako vredna pažnje. Problem leži u činjenici da Dacia već nudi jedan karavan (Logan MCV), odnosno postavlja se pitanje svrhe postojanja dva karavana približno iste veličine u Dacijinoj ponudi. Ipak, s obzirom na različit izgled i činjenicu da se Logan MCV nudi i u verziji sa sedam sedišta (a Sandero Grand Tour bi imao pet), ideja možda i nije nerealna, budući da bi ovakvi automobili verovatno ciljali na različite kategorije kupaca. Kako bilo, i Sandero karavan bi mogao da koristi već poznate motore iz palete standardnog Sandera, tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije: sa 68 i 86KS.



Posle nezvaničnih vesti o Cayennu sa dizel motorom i novom manjem SUV modelu Roxster, evo i glasina da Porsche priprema još jedan zanimljiv automobil i to u kompakt klasi! Naime, koliko god ovo zvučalo čudno, izgleda da Porsche radi na razvoju svog modela u Golf  klasi (zvanično C segment ali zbog popularnosti Golfa ga nazivaju i njegovim imenom), koji bi se pojavio 2012. godine. Pritom se čak govori da bi Porsche za taj svoj model u stvari i koristio VW Golf kao bazu (platformu i masu drugih komponenti dok bi karoserija naravno bila originalna Porscheova). Možda totalno apsurdna ideja ali ideja koja dobija smisao ako se znaju veze između ove dve kompanije (Porsche je trenutno vlasnik 31% VW-a). U slučaju da se stvarno desi ono što se u ovom trenutku čini nemoguće - da na platformi nekog budućeg VW Golfa nastane i "Porsche-Golf", BMW-ova serija 1 bi dobila ozbiljnog konkurenta, ali bi to značilo i da je Porsche odlučio da postane više "mainstream" proizvođač. Doduše, treba napomenuti da ove glasine o Porsche Golfu i nisu potpuna novost, o tome se naime govorilo i prošle godine, ali je priča proteklih dana po raznim sajtovima ponovo postala aktuelna. Crtež koji vidite je delo nemačkog AutoBilda i pokazuje eventualni izgled Porschea u Golf klasi.



Posle modela C8, C4 Picasso i Xsare Picasso, iz Citroena će početkom 2009. godine na tržište stići još jedan MPV model, nazvan C3 Streetlounge. Treba reći da ime Streetlounge nije zvanično potvrđeno ali ono što se zna jeste da će C3 u MPV formi kao konkurent Opel Merivi, Fiat Idei, Nissan Noteu, Renaultu Modus i drugima, biti dugačak 3980 mm (međuosovinski razmak iznosi 2570 mm). To znači da je napravljen na PF1 platformi Peugeota 207, odnosno budućeg Citroena C3. Interesantnog, pa i simpatičnog dizajna, C3 MPV privlači pažnju i velikim staklenim površinama, posebno veličinom vetrobrana, kao i velikim staklenim panoramskim krovom. Kao i kod većih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je na prostranosti, udobnosti (za ukupno pet putnika) i praktičnosti putničke kabine (uz veći kvalitet upotrebljenih materijala), kao i veličini prtljažnika (verovatno 410 litara u osnovnoj konfiguraciji). Zadnja klupa će moći da se pomera i po dužini, čime se dobijaju fleksibilnije transportne mogućnosti, dok će se za odlaganje sitnijih predmeta brinuti brojne ostave. C3 MPV će pokretati paleta benzinskih i dizel motora, koja uključuje i 1,6 litarski benzinac i 1,4 i 1,6 litarske HDi dizelaše (sa FAP filterom protiv čestica čađi). U ponudi će biti klasični manuelni menjač i SensoDrive poluatomatik, kao i stop-start sistem za za manju potrošnju goriva i redukovanje emisije CO2. Zvanična premijera novog C3 MPV će se održati ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a kao što je napomenuto na početku, njegova prodaja startuje početkom 2009. (po ceni koja će po britanskim izvorima za bazni model iznositi oko 9500 funti ili 12.000 evra).



Audi će najverovatnije već ove jeseni na salonu automobila u Parizu javnosti zvanično prikazati novi Audi S4, koji će umesto dosadašnjeg 4,2 litarskog V8 dobiti novi 3.0 TFSI V6 motor sa kompresorom. Ovaj V6 agregat je lakši, ima manju potrošnju i emisiju CO2 u odnosu na sadašnji V8, a razvijaće oko 350KS. Pored novog motora, budući Audi S4 će dobiti i sedmostepenu S-tronic transmisiju sa duplim kvačilom. Pogon će naravno biti Quattro na sva četiri točka, dok će ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznositi oko pet sekundi (maksimalna brzina će već tradicionalno biti elektronski ograničena na 250 km/h). Što se izgleda novog S4 tiče, on će biti inspirisan S-line verzijom Audija A4 (na slici), dok će kao i ranije u ponudi biti limuzinska, Avant (karavan) i kabrio varijanta. 

Audi A5 Cabrio

Na salonu u Parizu će svoju zvaničnu svetsku premijeru imati i Audi A5 Cabrio, koji će naslediti sadašnji A4 Cabriolet (prodaja će startovati početkom 2009. godine). Ovde i podatak da za proizvodnju A5 Cabrioleta više neće biti zadužen Karmann (koji je pravio A4 Cabrio), već će se proizvodnja odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu, zajedno sa već poznatim A5 Coupeom. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC verziji opremio metalnim, u Audiju su zadržali tradicionalni meki sklopivi krov. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate od 1.8 TFSI sa 125kW/170KS, preko 2.7 V6 TDI od 190KS, 3.0 V6 TDI sa 240KS, 3.2 V6 sa 265KS, pa do 4.2 V8 od 260kW/354KS za model Audi S5 Cabriolet. Očekuje se takođe i RS5 Cabrio varijanta ali još nije poznato koji motor će se ugrađivati u taj model (ili V8 sa oko 450 konja ili 5,2 litarski V10 iz Lamborghinija Gallardo). U ponudi će naravno biti i Quattro verzije sa pogonom na sva četiri točka, dok će novost biti uvođenje novog sedmostepenog S-tronic menjača sa duplim kvačilom. U prvoj godini proizvodnje će biti proizvedeno 28.000 primeraka A5 Cabrioleta, a očekuje se da cena u Evropi startuje od 37.000 evra.

Audi TT-RS

Kako stvari sada stoje, u Parizu će svetlost dana ugledati i najjači i najbrži Audi TT, koji će dobiti ime TT-RS a možda i TT-R. Sem nedoumica oko imena, nije sasvim jasno ni koji motor će se naći pod njegovom haubom. Ranije se govorilo o 3,2 litarskom twin-turbo V6 agregatu, dok poslednje vesti govore da će to ipak biti 2,3 litarski VR5 motor sa turbo punjačem, čija snaga bi trebalo da iznosi 230kW/308KS. U odnosu na ostalu braću, TT-R(S) je dobio proširene blatobrane, nove branike i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje.

 

Audi A7

Prema poslednjim vestima, Audijev budući model A7 će se na tržištu naći tokom 2010. godine, dok će zvanična premijera biti održana nešto ranije, u septembru 2009. na salonu automobila u Frankfurtu. Audi A7 će biti napravljen na modifikovanoj platformi sledeće generacije modela A6, dok će dizajnerski, zbog svog niskog krova i položenih zadnjih stubova, više ličiti na kupe sa četiri vrata nego na klasičnu limuzinu, što je uostalom i bio cilj (u biti predstavlja odgovor fabrike sa četiri prstena Mercedesu CLS, Maseratiju Quattroporte, Aston Martinu Rapide, Porscheu Panamera i sličnima). Zbog toga ne treba da čudi da će u automobilu dugačkom 490 cm biti mesta za samo četiri osobe. Audijevu novu "sedmicu" će pokretati široka paleta motora u kojoj će se naći tri benzinca sa direktnim ubrizgavanjem: 2.8 FSI, 3.0 TFSI V6 i 4.0 TFSI V8, kao i dizelaši 2.7 V6 TDI i 3.0 TDI V6. Najavljuju se i sportske S7 i RS7 varijante (ova potonja sa Twin-turbo V10 FSI agregatom iz Audija RS6, koji bi u RS7 mogao da raspolaže sa oko 600KS), kao i hibridna verzija. U ponudi će biti tri transmisije, tačnije šestostepeni manuelni, automatski i sedmostepeni S-tronic menjač sa duplim kvačilom. Inače, Audi planira da godišnje proizvede oko 40.000 primeraka novog A7.

 



Ako je verovati ljudima sa sajta BMWBlog.com (koji su navodno dobili zvaničnu informaciju), bavarski proizvođać će 7. jula predstaviti potpuno novu generaciju svoje limuzine serije 7. Sem datuma prezentacije (obratite pažnju, serija 7, na sedmi dan sedmog meseca u godini), BMWBlog objavljuje i nekoliko zanimljivih informacija vezanih za paletu motora i ostale tehničke detalje. Nova "sedmica" će, između ostalog, biti dostupna i sa V8 i V12 bi-turbo motorima, čija će se snaga preko automatske 8-stepene transmisije prenositi na zadnje točkove. Pogon na sva četiri točka, kao i upravljanje na sva četiri točka će moći da se dobiju kao opcija, dok će interijer ponovo dobiti centralnu konzolu okrenutu ka vozaču. Nova "sedmica" će takođe dobiti i unapređeni iDrive, BMW-ov novi ConnectDrive System i Dynamic Performance Control, kao i četiri nove boje za karoseriju: Cashmere Silver, Imperial Blue, Mineral White i Sophisto Grey.   

Podsećanja radi, aktuelna, četvrta generacija "sedmice" (model E65), predstavljena je u jesen 2001., a obnovljena 2005. godine. Sa tom serijom 7 iz 2001. stigao je i novi dizajnerski rečnik bavarske marke, za koji je bio zaslužan novi šef dizajna, Amerikanac Chris Bangle. Iako se nova serija 7 rešila konzervativnog stila prethodnih modela i značajno povećalu prodaju u odnosu na prethodnike (naročito izvan Evrope), ogroman broj starijih fanova i dalje ne može da "svari" izgled novijih modela BMW-a. Kako bilo, aktuelna "sedmica" predstavlja jedan od tehnički-tehnološko najnaprednijih automobila današnjice, što je nešto što čak i najzadrtiji fanovi starih BMW-a ne mogu da opovrgnu.



Prema pisanju britanskog magazina AutoExpress, Subaru će Coupe verziju svoje nove Impreze u Japanu i SAD-u lansirati tokom 2010. godine, dok će prodaja u Velikoj Britaniji startovati početkom 2011. Radi se o automobilu koji bi japanskoj kompaniji trebalo da obezbedi nove kupce, pa i među onima koji su se do sada opredeljivali za BMW serije 3 Coupe i Nissan 350Z. Impreza Coupe će nastati kao plod zajedničkog rada Subarua i Toyote (Toyota će svojom verzijom dobiti naslednika Celice), dok će izgled velikim delom biti pozajmljen sa već poznate Impreze hatchback (mada sa određenim novim dizajnerskim elemetima kao što je agresivnije oblikovan zadnji deo). Paleta motora će obuhvatati dva četvorocilindrična boxer agregata: manji 2,0 litarski atmosferski motor sa oko 180 konja (ova verzija će imati pogon na zadnjim točkovima) i veći 2,5 litarski turbo od oko 300KS (u paketu sa symmetrical AWD pogonom na četiri točka). Što se cene tiče, AutoExpress predviđa da će slabiji model koštati 20.000 funti (oko 25.400 evra), a jači oko 25.000 funti (31.750 evra).



Kia je pustila u javnost prvu zvaničnu skicu naslednika modela Spectra, koji će od avgusta ove godine (kada bude zvanično predstavljen) poneti i novo ime - Kia Forte. Iako za sada nema konkretnijih detalja o samom automobilu, Forte će biti jedan od prvih modela korejske kompanije koji će se odlikovati novim Kijinim korporativnim izgledom, već viđenom na novijim koncept vozilima kao što su Kue Concept i Kee Concept. Više detalja dakle tek sledi.



Nije novost da će Volkswagenov Golf šeste generacije uskoro imati svoju svetsku premijeru (na jesenjem salonu automobila u Parizu), ali zanimljivo zvuči informacija da će u njegovoj paleti pogonskih agregata naglasak biti stavljen na motore manje zapremine i sa manjim brojem cilindara, uključujući i one sa samo tri cilindra. Kako prenosi Automotive News, zbog sve viših cena goriva kupci se prilikom kupovine novih vozila sve više odlučuju za motore manje zapremine, a VW sa novim Golfom namerava da prati taj trend. Tako će novi Golf (na slici njegov mogući izgled), pored već poznatog 1.4 TSI benzinca (ima i turbo punjač i kompresor), najverovatnije dobiti i mali 1,2 ili čak 1,0 litarski bazni agregat koji će raspolagati sa 75 konja. Prema izvoru iz VW, ovaj motor bi mogao da ima samo 3 cilindra, a tako motorizovani Golf VI bi trebalo da se pojavi u prodaji tokom sledeće godine.



Osim (polu)karavana Clubman, koji je nedavno dopunio paletu, u Miniju spremaju i novu Cabrio varijantu koja će se pojaviti na tržištu u martu sledeće godine. Aktuelna verzija je promovisana 2004. godine i prema poslednjim vestima njena proizvodnja će prestati u julu ove godine. Poput aktuelne konvencionalne varijante sa tvrdim krovom (predstavljena 2006. godine), i nova Cabrio verzija donosi dizajn veoma sličan prethodniku, kao i nešto povećane dimenzije (što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima). Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov ali koji i dalje ima širok C stub, tako da od poboljšanja vidljivosti nema ništa. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95KS (Mini One), 120KS (Mini Cooper) i 175KS (Mini Cooper S), a možda i 1,6 litarski dizelaš sa 110KS (Mini Cooper D). Pomenuti dizelaš inače emituje samo 104 grama CO2 po kilometru, a treba reći da će Cooper varijante imati i opciju sportskog, tvrđe podešenog ogibljenja. Što se cena tiče, očekuje sa da novi Mini Cabrio u odnosu na brata sa limenim krovom bude skuplji za oko 10% (što znači da će cene u Velikoj Britaniji počinjati od nepunih 15.000 funti). 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs