Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Posle predstavljanja nove Fabije u standardnim hatchback i karavan verzijama, Škoda sprema još nekoliko varijanti ovog modela B segmenta. Jedan od novih projekata češke fabrike jeste sportska varijanta Fabije sa tradicionalnom oznakom RS. Ovaj crtež prikazuje mogući izgled tog automobila na kome se vide novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, drugačija maska (sa RS značkom) i novi točkovi. U principu veoma diskretan sportski stajling, a da bi videli da li će Fabia RS biti baš ovakva, moraćemo da se strpimo još neko vreme (prema izvorima iz Škode, nova Fabia RS će se na tržištu pojaviti u naredne dve godine). Zanimljivije je ono što se krije ispod poklopca motora. Naime, buduću Fabiju RS će umesto dizelaša pokretati 1.4 TSI turbo benzinac. U Škodi napominju da iz ovog motora mogu da izvuku do 128kW/174KS, ali da u ovom trenutku još nisu definitivno odlučili sa koliko snage će raspolagati u Fabiji RS.    



Reklama


BLS Wagon neće biti jedini karavan u ponudi Cadillaca jer će se već tokom sledeće godine u prodaji pojaviti i CTS Wagon, odnosno karavanska verzija druge generacije modela CTS. Kao što se vidi sa ovih prvih pravih slika koji su pre vremena procurele u javnost (doduše nisu baš velike), i CTS Wagon sledi već zacrtane dizajnerske smernice većih modela u gami ove marke (čije su karakteristike oštre i agresivne linije karoserije i velika upadljiva maska hladnjaka). Osnovni model će pokretati 3,0 litarski šestocilindrični motor sa 260KS, dok će najjači biti 3,6L V6 agregat sa direktnim ubrizgavanjem i 304KS (oba će biti uparena sa 6-stepenim automatskim menjačima). Za očekivati je da se kasnije Evropljanima ponudi i 2,9L turbo-dizelaš sa 250 konja. Takođe treba očekivati da će se CTS Wagon nuditi, kako u verziji sa pogonom samo na zadnjoj osovini, tako i sa AWD integralnim pogonom na sva četiri točka. Cene za CTS Wagon će se u Americi kretati u rasponu od 37.500 do 42.500 dolara (od 24.150 do 27.370 evra). General Motors bi godišnje trebalo da proizvodi između 10.000 i 12.000 primeraka CTS Wagona, a polovina od tog broja je namenjena prodaji u Evropi. Iako to nije zvanično potvrđeno, GM bi mogao da zvaničnu svetsku premijeru CTS Wagona održi već na jesen ove godine na salonu automobila u Parizu.



Poznati su konkretni podaci vezani za paletu pogonskih agregata budućeg malog Audija A1, koji će se na tržištu pojaviti u martu 2010. godine. Naime, iz procurelih fabričkih dokumenata se vidi da će novi Audi A1 pokretati sledeći motori: 1.2 TFSI (sa 63kW/86KS i sa manuelnim 5-stepenim menjačem), 1.4TFSI (90kW/122KS, 5-stepeni manuelni i S-tronic menjač sa duplim kvačilom), 1.4TFSI (125kW/170KS, menjač S-tronic), 1.6 TDI  (66kW/90KS, manuelni menjač sa 5 stepeni i S-tronic) i 2.0 TDI (105kW/143KS, manuelni 6-stepeni menjač). A1 će se u početku nuditi u formi hatchback modela sa troja i petrora vrata, ali će kasnije ponuda najverovatnije biti proširena i kabrioletom. Što se izgleda tiče, A1 će se velikim delom oslanjati na prošlogodišnju studiju Metroproject Quattro Concept (na slici), biće dugačak oko 391 cm, dok će međuosovinsko rastojanje iznositi 247 cm.



Iako su to do sada nekoliko puta oštro negirali, Porsche prema poslednjim vestima ipak planira da sredinom 2009. godine obogati ponudu svog SUV modela Cayenne novom, dizel verzijom. Kako bi uštedeo na vremenu i novcu potrebnom za razvoj, Porsche će turbo-dizel motor pozajmiti od Audija. Radi se o V6 agregatu koji će u Cayennu razvijati oko 238kW320KS (u Audiju raspolaže sa 179kW/240KS). Snažniji V8 motor je takođe bio u razmatranju ali se zbog veće težine od toga odustalo. Očekuje se da Cayenne sa dizel motorom ima prosečnu potrošnju od 9,9 litara na 100 km. Inače, Porsche planira da sledeću generaciju Cayenna ponudi i sa hibridnim pogonom (kombinacija V6 benzinca i elektro-motora), koji će od 2010. biti dostupan i u budućem sportskom sedanu Panamera.



Audijev A6 se na tržištu nalazi još od 2004. godine, a kako je potpuno nova generacija najavljena tek za 2010. godinu (kao model za 2011.-u), sasvim je očekivana odluka Audija da ovaj automobil podvrgne kuri podmlađivanja.

Ipak, sudeći po ovim špijunskim fotografijama napravljenim negde u Nemačkoj, vizuelne promene u odnosu na dosadašnju verziju i nisu drastične. Tačnije, promene su zahvatile Audijev karakteristični "single frame" gril, usisnike za vazduh u prednjem braniku, deo oko svetla za maglu, dok su bokovi ostali praktično neizmenjeni. Pozadi se na prvi pogled primećuje tek nova grafika svetala, a na drugi i crna traka koja pokriva deo poklopca prtljažnika, što navodi na zaključak da se ispod krije nastavak svetala, nalik na rešenje na novom Audiju A4 i A5.

Što se palete pogonskih agregata tiče, bar kako stvari sada stoje, većih promena neće biti sem ubacivanja u ponudu novog 3.0 TFSI V6 motora, koji neće imati turbo punjač, već će to biti prvi Audijev motor sa kompresorom. Ova V6 mašina inače raspolaže sa 213kW/290KS pri 4850 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min.

Očekuje se da zvanična premijera ove doterane varijante Audija A6 bude održana ove jeseni na salonu automobila u Parizu, mada ne bi bilo iznenađenje da se promocija održi već krajem jula na salonu u Londonu.

 



Posle onih skeniranih slika potpuno nemaskiranog novog Forda Ka iz nemačkog AutoBilda, evo tih istih fotografija ali jasnijih i u većem formatu. Kao što je poznato, Ford će paletu svojih manjih modela, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), ove godine osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se inače prvi put pojavio još 1996. godine na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine). Sudeći po ovim slikama, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona će dobiti bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju  Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Prema pisanju britanskog AutoExpressa, paleta će kasnije biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom i sa oko 150 konja (postizaće maksimalnih 200 km/h, a do 100 km/h će mu trebati manje od 8 sekundi). Ova varijanta će zameniti Ford Sportka, a uz atraktivniji body paket, imaće i proširene blatobrane i 17-inčne alu felne. Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija. Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9430 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili nepunih 15.100 evra.

  



Prema poslednjim informacijama, trovratna verzija nove generacije Seat Ibize imaće svetsku premijeru krajem jula na predstojećem salonu automobila u Londonu (2008 British Motor Show). U Seatu su odlučili da trovratnu Ibizu što više estetski odvoje od nedavno promovisane varijante sa petora vrata, što u praksi znači da će se ova sportskija Ibiza velikim delom oslanjati na izgled Seatovog koncepta Bocanegra (koji je inače na salonu u Ženevi naišao na odličan prijem publike). Doduše, za sada nije poznato da li će se atraktivno rešenje crnog prednjeg grila sa Bocanegre naći na svim trovratnim Ibizima ili samo na njenim najsportskijim modelima FR i Cupra. Odgovor na to pitanje nažalost ne daje ni ova prva špijunska slika koji se danas pre vremena pojavila na internetu. Takođe još nije sigurno ni koji će motori pokretati Ibizu FR i Ibizu Cupra, mada jedni izvori govore da će Ibiza FR imati 1.8 TFSI agregat sa 160KS, a Ibiza Cupra 2.0 TFSI sa 200 konja, dok drugi izvori prednost daju manjem 1,4 litarskom turbo motoru. Ostatak palete pogonskih agregata bi trebalo da čine već poznati benzinci i dizelaši sa rasponom snage od 70 do 105 konja. Kao i kod verzije sa 5 vrata, Seat će kupcima trovratne Ibize ponuditi i DSG menjač sa duplim kvačilom, Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sitemom, parking senzore, ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti itd. Ibiza sa troja vrata će se u prodaji pojaviti na jesen ove godine, dok će modeli FR i Cupra stići 2009. Inače, više o Ibizi sa petora vrata možete pročitati OVDE.



Reklama


Prema poslednjim informacijama, Porsche će zvaničnu svetsku premijeru svog željno očekivanog  modela Panamera (sa četvoro vrata), održati u martu sledeće godine na salonu automobila u Ženevi. Serijska proizvodnja će inače početi u aprilu 2009. i biće ograničena na 20.000 primeraka godišnje (mada je nemački proizvođač u mogućnosti da proizvodi oko 26.000 jedinica godišnje). Panamera je inače odgovor Porschea na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte, Aston Martin Rapide i budući model BMW-a u ovoj kategoriji (na bazi prošlogodišnje studije BMW CS Concept). Kako se saznaje, u Panameru će se ugrađivati 4,8 litarski V8 motor sa 405 i 520 konja (ovaj potonji sa turbo punjačem), a od 2010. godine i 3,6 litarski V6 agregat sa 300KS. U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na zadnjoj osovini i na sva četiri točka, a u konstrukciji će se između ostalog koristiti i aluminijum, kako bi se smanjila masa automobila. Težina Panamere bi trebalo da bude oko 1800 kg, dužina će prelaziti pet metara, a širina će iznositi oko dva metra. Što se cena tiče, one će se prema sadašnjim informacijama kretati od oko 80.000 evra za osnovni V6 model pa sve do 125.000 evra za najsnažniji 4,8 Turbo sa pogonom na sva četiri točka. I Panamera će dobiti hibridni pogon iz Porschea Cayenne Hybrid, koji se sastoji od kombinacije benzinskog i elektro-motora. Hibridni sistem u Panameri Hybrid čine baterije smeštene pozadi (ispod prostora za prtljag) i hibridnog modula, koji se nalazi napred, između benzinskog motora i transmisije. U zavisnosti od uslova vožnje, hibridni modul ima mogućnost da isključi ili benzinski ili elektro-motor, a može i da kombinuje snagu oba ova pogonska sistema. Kao što je napomenuto na početku, Panamera će se u standardnoj verziji pojaviti 2009. godine, dok se hibridna varijanta može očekivati nešto kasnije (nezvanično 2011. godine). U svakom slučaju, Panamera treba da ponudi jedinstveni paket, koji podrazumeva komforan smeštaj za četiri putnika u kombinaciji sa poznatim sportskim voznim karakteristikama jednog Porschea. 



Već duže vreme se govori o manjem modelu Rolls Roycea ("Baby Rolls"), koji bi proširio ponudu ove britanske marke i pomogao da se poveća njena godišnja proizvodnja (na oko 1600 automobila godišnje).

Podsećanja radi, iz ove kompanije u vlasništvu BMW-a su još u martu prošle godine to i potvrdili, kada je najavljeno da će se uvođenje tzv. entry (ulaznog) modela u njihovu ponudu desiti 2010. godine. Iako prošle godine u Rolls Royceu nisu želeli ništa da preciziraju po pitanju izgleda novog modela, ipak je napomenuto da će i taj auto zadržati prepoznatljiv dizajn i ekskluzivnost ovog brenda. Konačno, danas su objavljene prve dve zvanične skice tog automobila koji se razvija pod kodnom oznakom RR4 (u serijskoj verziji trebalo bi da ponese ime Silver Shadow, a po nekima i Silver Ghost).

RR4 će se proizvoditi u fabrici u engleskom gradu Goodwood, a da bi se smanjili troškovi i vreme potrebno za razvoj, u Rollsu će najverovatnije iskoristiti platformu budućeg BMW-a serije 7. Što se motora tiče, za pogon bi prema nekim izvorima trebalo da bude zadužen V8 agregat (baza je verovatno twin-turbo V8 iz novog BMW-a X6), a prema drugim izvorima radi se o 6.0 V12 motoru sa oko 550 konja. Zanimljivo zvuči i informacija da u Rollsu razmišljaju i o ugradnji dizelaša. Mada se novi model naziva i "Baby Rolls", on uopšte neće biti mali automobil; tačnije dužina će mu biti veća od aktuelnog BMW-a serije 7 sa dužim međuosovinskim rastojanjem (ima 518 cm), dok Rolls Royce Phantom u zavisnosti od verzije ima 5834 odnosno 6084 mm.



Nemački magazin AutoBild u svom najnovijem izdanju objavljuje prve prave fotografije konačnog izgleda novog Forda Ka. Ford će naime ove godine paletu svojih vozila, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se prvi put pojavio još 1996. godine na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine). Sudeći po ovim slikama, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuju Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Karakterističnom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Kasnije će paleta biti proširena i malim 2+2 kabrioletom i manjom karavan varijantom. Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model (u Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti).  

AutoBild u novom broju otkriva i Fordove planove za predstavljanje kupea sa četvora vrata (slično Volkswagenovom Passatu CC), koji će se bazirati na platformi Forda Mondea. Novi Mondeo Coupe će biti jedan od pripadnika velike porodice ovog modela, planiranog za 2012. godinu, jer će se pored kupea kupcima nuditi i limuzina, karavan, S-MAX minivan a moguće i coupe-cabrio varijanta.

 



Prvi čovek Alfa Romea Luca de Meo je u intervjuu, koji je dao za nemački Auto Motor und Sport, potvrdio da ova italijanska marka priprema svoj prvi SUV model za 2010. godinu. To je jednostavno neophodno ukoliko Alfa želi da postane globalni igrač a ne samo brend orijentisan na evropsko tržište (tim pre, jer uskoro konačno ponovo počinje i prodaja Alfe na tržištu SAD-a). Novi SUV će se dizajnom oslanjati na Alfinu studiju Kamal iz 2003. godine a interno je ceo projekat poznat kao CX-over. Buduća Alfa SUV bi trebalo da koristi modifikovanu platformu Alfe 159, što znači da će paleta motora obuhvatati agregate sa 4 i 6 cilindra. Među njima se izdvajaju 3.2 24V V6 motor sa 250 konja, kao i manji 2.2L benzinac i petocilindrični turbo-dizelaš. Alfa će najverovatnije svoj novi SUV ponuditi u varijantama sa troja i petora vrata, a konkurenciju će joj činiti BMW X3, Audi Q5 i Mercedes GLK. Sem novog SUV vozila, Alfa Romeo će svoju paletu uskoro obogatiti i drugim novim modelima, kao što su Mi.To (zvanična promocija će biti sledećeg meseca) i naslednikom aktuelne Alfe 147, koji će se pojaviti naredne godine. U planu je takođe da se od 2009/2010. godine u automobile ove italijanske marke počne sa ugradnjom start-stop sistema.  



Ako je verovati pisanju britanskog AutoExpressa, buduća generacija BMW-ove serije 5 će pored limuzinske i Touring (karavan) verzije, biti dostupna i u praktičnijoj hatchback varijanti. Tačnije, zadnji kraj ovog novog Bavaraca (najavljenog za 2010. godinu) imaće rešenje slično tzv. Twindoor patentu kod nove Škode Superb. To u praksi znači da je moguće otvoriti samo poklopac prtljažnika (bez zadnjeg stakla) ili poklopac i zadnje staklo istovremeno. Dok aktuelna "Petica" ima prtljažnik zapremine 520 litara, novi model će raspolagati sa 80 litara više, što ga već približava modelu BMW X5.  



U francuskoj PSA grupaciji (Peugeot i Citroen) pripremaju novi SUV model, i to opet na bazi jednog Mitsubishija. Naime, posle Peugeota 4007 i Citroena C-Crosser (koji su francuska braća Mitsubishijevog Outlandera), Mitsubishi sada planira serijsku verziju svog kompaktnog SUV automobila Concept-cX (predstavljenog prošle godine na salonu u Frankfurtu), koji će dobiti i varijante sa oznakama Peugeota i Citroena. Naravno, ovi potonji će se vizuelno delimično razlikovati u odnosu na japanski original (pre svega na prednjem delu vozila). Kako će najverovatnije izgledati Peugeotova varijanta ovog petoseda (sa oznakom Peugeot 2007) vidi se sa slike iz britanskog magazina AutoExpress (radi poređenja, na drugoj slici je originalni Mitsubishi Concept-cX). Naravno, 2007-ica će imati i Mitsubishijev elektronski kontrolisani 4WD sistem pogona na sva četiri točka. Što se dimenzija tiče, one će biti slične Mitsubishiju Concept-cX (dugačak 4100 mm, širok 1755 mm, visok 1555 mm), što će omogućiti lakše manevrisanje kroz gradske gužve. Peugeot 2007 će prema pisanju AutoExpressa pokretati 1,6 litarski benzinski i dizel agregati, dok se njegov dolazak na britansko trište očekuje krajem naredne godine. Serijski Mitsubishi Concept-cX će se inače proizvoditi od početka sledeće godine u Mitsubishijevoj fabrici Okazaki u Japanu, gde se već proizvodi Outlander.

 



Japanski Subaru je danas objavio nekoliko tzv. teaser fotografija kojima najavljuje dolazak serijske verzije njihovog prošlogodišnjeg koncept vozila Exiga. Sem ovih slika, drugi detalji o ovom karavanu (možda je bolje reći crossoveru) za sada nisu saopšteni, ali se nezvanično pominje da će jedan od pogonskih agregata biti i 2,0 litarski turbo motor, kakav je inače imao i pomenuti istoimeni koncept (na trećoj slici). Ostatak palete će verovatno činiti i 2,5 litarski benzinac i novi 2,0 L dizelaš, dok je pogon naravno na sva četiri točka (Subaruov Symmetrical All-Wheel Drive).

Kao i prototip, i serijski Subaru Exiga je sedmosed sa tri reda sedišta (koja su postavljena kao u bioskopu – u trećem redu se sedi nešto više u odnosu na putnike u drugom redu), a i dizajn će najvećim delom zadržati oblik koncepta (uključujući i veliki panoramski krov). Subaru je inače zvanično predstavljanje nove Exige zakazao za 17. jun, a dotle OVDE možete pogledati i njihov zvaničan mikro-sajt, posvećen ovom novitetu.



Audi će do 2011. godine na tržište izbaciti 15 novih modela a jedan od njih je i potpuno nova generacija modela A6, čija premijera je planirana za 2010. (mada bi se po izgledu sa ove slike zbog ipak prevelike sličnosti sa sadašnjom verzijom moglo zaključiti da se ovde radi samo o redizajniranoj verziji). Kako bilo, novi A6 će doneti poboljšano upravljanje, veći komfor, unapređenu bezbednost, obilato korišćenje aluminijuma u konstrukciji, manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2. Za sada je još rano govoriti o paleti pogonskih agregata, ali najverovatnije će se pod haubom naći sledeći motori : benzinci 2.8 V6 FSI (sa 190KS), 2.8 V6 FSI (224KS), 3.2 V6 FSI (265KS), 4.2 V8 FSI (350KS), 5.2 V10 FSI sa 420KS (za Audi S6), 5.0 V10 FSI Biturbo sa 580KS (za Audi RS6) i dva dizelaša 2.7 V6 TDI sa 185KS 3.0 V6 TDI sa 238 konja. Ovde i napomena da će najveći Audijevi konkurenti u ovoj klasi – novi BMW serije 5 i Mercedes E klase – imati promociju godinu dana ranije.



Ove špijunske slike potvrđuju nezvanične informacije da je rukovodstvo Audija dalo zeleno svetlo za serijsku proizvodnju njihovog atraktivnog prototipa Audi TT Clubsport Quattro concept (o njemu više OVDE). Pomenuti koncept je prošle godine privukao veliku pažnju javnosti pa očigledno ljudima iz Audija zaista nije bilo teško da popuste i da na tržište puste njegovu serijsku verziju, koji bi prema nekim ranijim najavama mogla da ponese i ime Audi TT Speedster. Bez obzira na ime, TT Clubsport Quattro će najverovatnije biti proizveden samo u limitiranoj seriji, mada za sada nije zvanično poznato koliko primeraka će biti napravljeno (nezvanično se pominje cifra od samo 200 komada), ni po kojoj ceni. U svakom slučaju, serijski primerak se od koncepta razlikuje po većem vetrobranskom staklu, malo izmenjenom prednjem grilu (sada sa znakom Audija, koji je kod koncepta bio na haubi), većim retrovizorima i kvakama na vratima sa standardnog Audija TT. Za pogon bi mogao da bude zadužen 2.0 TFSI turbo sa 300KS, u paru sa Audijevom S tronic transmisijom sa duplim kvačilom. Očekuje se da bi TT Clubsport Quattro mogao da ima premijeru do kraja ove godine, dok bi prodaja startovala 2009.



Ogromna većina će se složiti da novom Audiju RS6 Avant sa 580KS nije potrebno nikakvo povećanje snage njegovog V10 motora, ali će se to ipak desiti. Doduše, tek 2011. godine, pred sam kraj životnog ciklusa ovog automobila, kada će nemačka fabrika kupcima ponuditi RS6 Avant Plus sa 613KS. Model sa Plus oznakom nije nikakva novost u paleti RS6 Avanta, jer je i u prethodnoj generaciji ovog modela postojala RS6 Avant Plus verzija, koja je raspolagala sa motorom od 480 konja (standardni RS6 Avant je tada imao 30 KS manje). Taj RS6 Avant Plus iz 2004. je imao za 10 mm niže sportsko ogibljenje od standardnog modela i točkove od 19 inča, a ukupno je proizvedeno samo 999 primeraka. I novi RS6 Avant Plus za 2011. će biti napravljen u limitiranoj seriji, po svoj prilici u seriji od samo 1000 komada.

VIDEO : Audi R8 V10

Ovaj kratki špijunski video potvrđuje da će Audi uskoro proširiti paletu agregata u svom modelu R8 i 5,2 litarskim V10 agregatom. Sem novog motora, R8 V10 će dobiti i modifikovan prednji deo i zadnji branik, kao i nove izduvne cevi. Podsećanja radi, R8 se trenutno oprema samo 4,2 litarskim V8 motorom od 309kW/420KS, što je dovoljno za maksimalnih 301 km/h i za ubrzanje do stotke za 4,6 sekunde.



Fotografi britanskog magazina AutoExpress su uspeli da snime obnovljenu Pagani Zondu, čija se prva verzija inače pojavila još pre devet godina. Posle skoro jedne decenije veće izmene su bile neminovne pa će Zonda, sem manjih promena u dizajnu (evolucija postojećeg modela) i poboljšanja aerodinamike, dobiti i novi motor. Umesto dosadašnjeg AMG-ovog 7.3 V12 agregata sa 547KS, buduća Zonda će koristiti 5,4 litarski V8 motor iz McLarena SLR, koji će razvijati do 680 konja. U kombinaciji sa Zondinom laganom konstrukcijom od karbon fibera, to će biti dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 3 sekunde, a da maksimalna brzina bude veća od 320 km/h. U ovom trenutku još nije poznata kada ova Zonda stiže na tržište, ali se očekuje da će se to desiti početkom naredne godine.     



Iz VW grupacije će tokom 2009. godine na tržište stići dva veoma zanimljiva modela iz rastućeg segmenta kompaktnih SUV vozila : Audi Q3 i Škoda Yeti. Naime, posle promocije Audija Q5 (o njemu više OVDE), ova nemačka kompanija proširiće svoju ponudu još manjim SUV modelom Q3, čija premijera bi trebalo da bude u julu naredne godine. Kako će taj budući Q3 izgledati najavljuje studija Cross Coupe Quattro (promovisana u aprilu prošle godine na salonu u Šangaju), a konačan oblik Q3 bi trebao da bude kao na ovoj slici. Osim verzije sa pet, Audi će ponuditi i varijantu sa troja vrata, koja će ipak biti više lifestyle automobil nego pravo off-road vozilo. To potvrđuje i činjenica da će integralni pogon na sva četiri točka biti opcija a ne standard, kao i to da neće biti ni blokade diferencijala, ni reduktora ni podešavajućeg ogibljenja. Paleta motora obuhvataće, između ostalog, i 2,0 litarski TFSI benzinac sa 147kW/200KS, zatim 3,6 litarski FSI V6 agregat sa 210kW/286KS i 3,0 L turbodizel sa 171kW/233KS.

Škoda Yeti 

Prema pisanju britanskog magazina AutoCar, čelnici Škode su dali zeleno svetlo za proizvodnju serijske verzije njihovog manjeg SUV modela Yeti, koji je u obliku koncept vozila javnosti inače premijerno prikazan na salonu automobila u Ženevi 2005. godine. Zanimljivo je da prema sadašnjim informacijama Škoda za svoj novi SUV neće upotrebiti već postojeću platformu VW Tiguana, već će razviti novu. Ovaj 4x4 model treba da se pojavi tokom 2009. godine i predstavlja deo ambicioznog plana, po kome češka fabrika treba da do 2010. godine lansira četiri nova modela.



Naslednik aktuelnog Nissana 350Z, nazvan prosto 370Z (u Japanu će se zvati Fairlady Z), imaće svetsku premijeru u novembru ove godine na salonu automobila u Los Anđelesu (prodaja će inače početi u prvom kvartalu naredne godine). Prema rečima šefa Nissanovih dizajnera Shira Nakamure, novi 370Z će dizajnerski biti evolucija sadašnjeg modela, što potvrđuje i ova prva teaser slika. Za pogon će biti zadužen 3,7 litarski V6 benzinac (otuda i ime 370Z), koji razvija 245kW/333KS pri 7000 o/min. i 363Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. Pogon će i dalje biti na zadnjim točkovima, a kupac će moći da bira između šestostepenog manuelnog menjača ili opcione sedmostepene automatske transmisije sa komandama za menjanje brzina na volanu. Prvo će se na tržištu pojaviti 370Z u Coupe varijanti a kasnije će ponudu dopuniti i otvorena Roadster verzija. Ono što predstavlja iznenađenje jeste informacija da će novi 370Z imati kraće međuosovinsko rastojanje od aktuelnog 350Z (kod 350Z iznosi 2650 mm), a tu je i najava mogućnosti ugradnje dizel agregata.

Nissan Cube

Ovo je prva jasna fotografija novog Nissana Cube, čija prodaja se očekuje u oktobru ove godine. Novi Cube zaslužuje i našu pažnju budući da će se njegova, treća generacija po prvi put prodavati i u Evropi i u SAD-u. Ono što je do sada poznato jeste da je novi Cube dugačak 3750 mm, širok 1695 mm, visok 1650 mm, da međuosovinsko rastojanje iznosi 2430 mm, a da se pod haubom nalazi 1,5 litarski benzinac sa 108KS.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs