Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Nova Mercedesova E klasa (nazvana W212) stiže na tržište 2009., odmah posle promocije na martovskom salonu automobila u Ženevi. Po prvobitnim najavama od pre nekoliko meseci, premijera je u stvari trebala da bude nešto kasnije, tačnije na septembraskom salonu u Frankfurtu ali je odlučeno da se to ipak obavi nešto ranije. Nova E klasa će zadržati dimenzije slične aktuelnoj generaciji (biće tek malo veća) dok će dizajn slediti osnovne smernice modela S i CLS (unutrašnjost će biti kombinacija dizajnerskih elemenata S i C klase). Sa S klase će biti preuzeti i mnogi tehnički i bezbednosni elementi. Međutim, ono što privlači najveću pažnju jeste novi prednji kraj sa većom maskom a naročito 4 kockasta fara. Ovo poslednje rešenje je prilično slično Lexusovom modelu GS pa je zanimljivo kako će to prihvatiti tradicionalni kupci nemačke fabrike ali u svakom slučaju ovakav izgled predstavlja pravo osveženje (mogući izgled vidite na slici iz nemačkog Auto Motor und Sporta). Karavan nove E klase stići će na tržište sa nekih 12 meseci "zakašnjenja" u odnosu na sedan a odlikovaće ga prošireni C stub i hromirana lajsna, koja će se protezati zadnjim krajem automobila. Osnovni motor, koji će pokretati novu E klasu, jeste 4-cilindrični turbo sa 184KS dok će najjači biti AMG E63 model sa V8 motorom i 544 konja. Najveći noviteti u ponudi su V6 benzinac sa direktnim ubrizgavanjem kao i V8 dizelaš sa 354KS. Posle 2010. godine očekuje se i potpuno nova hibridna verzija.



Reklama


Flavio Manzoni, VW-ov novopostavljeni šef kreativnog dizajna, je za italijanski magazin Automobilismo otkrio nove detalje vezane za dizajn nekoliko važnih budućih modela nemačke kompanije, uključujući novi Scirocco i Golf VI. U intervjuu magazinu Automobilismo, Flavio Manzoni je, osim detalja vezanih za izgled budućeg Golfa, naglasio i da mu je novi Golf VI prvi zadatak na novom radnom mestu i da mu je taj projekat glavni prioritet. Rendering Golfa VI na prvoj slici, uradili su novinari Automobilisma i to na osnovi Manzonijevih informacija, koji je najavio da će Golf VI nastaviti trend dizajna prethodnih modela Golfa a da će dimenzije ostati na nivou sadašnje generacije. Ipak, Golf VI će dobiti nov dizajn prednjeg i zadnjeg dela, koji će kasnije biti upotrebljen i na ostalim budućim modelima VW-a. Da podsetimo da je krajem aprila šef  razvoja VW-a, Ulrich Hackenburg, obelodanio da je premijera nove, šeste generacije njihovog najprodavanijeg modela, odložena. Plan je bio da se Golf VI predstavi u proleće 2008. godine ali će se to desiti krajem te iste godine, dakle oko 6 meseci kasnije. Hackenburg je pojasnio da su se na taj korak odlučili jer se aktuelni Golf V i dalje dobro prodaje i da nema potrebe da se žuri sa prezentacijom novog modela mada se ranije govorilo da je razvoj Golfa VI ubrzan zbog slabije prodaje aktuelne verzije u SAD-u i pritiska konkurencije. Nezvanično se ipak čuje da je razlog odlaganja (ili kašnjenja, kako god) u stvari taj, da je prvi čovek VW-a, Martin Winterkorn, jednostavno odbacio inicijalni predlog izgleda Golfa šeste generacije i zatražio doterivanje. Više su zanimljive najave da bi novi Golf mogao da se pojavi samo u obliku kombilimuzine sa 5 vrata i kao Golf Plus dok bi verija sa 3 vrata bilo izbačena iz ponude u korist novog Scirocco-a. Kao i dosad, Golf će se nuditi sa zaista velikim izborom pogonskih agregata među kojima se nalaze  novi 1,6 litarski TSI sa 200KS i 2,0L sa 260 konja, koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS). Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS. Istovremeno sa ovim crtežom iz Automobilsma, pojavila se i prve špijunska fotografija Golfa VI (druga slika) na kome se baš i ne vidi neka velika razlika u odnosu na aktuelni Golf V, odnosno bočna silueta (zajedno sa velikim C stubom) kao da je preslikana sa Golfa V a zadnji kraj, koji bi navodno trebao da dobije drugačiji izgled, ima samo blago doterane svetlosne grupe. Naravno, još je rano da se zaključi kakav će stvarno biti Golf VI, a s druge strane, ni VW baš ne sme da radikalno dizajnerski izmeni svoj najprodavniji model. To bi jednostavno za njih bio prevelik (i nepotreban) rizik.




Prilikom predstavljanja nove Renault Lagune (tekst od 2. juna), napomenuli smo da će se tokom 2008. godine pojaviti i njena sportska coupe varijanta. Očigledno da su u francuskoj kompaniji rešili da ponude neki atraktivniji automobil, koji bi popravio sportski imidž firme, koja uprkos uspesima u Formuli 1 u poslednje dve godine i par sportskih modela poput Clia RS i Megana RS, ne može da se pohvali nekim pravim sportistom u svojoj aktuelnoj ponudi. Ranije se za to brinuo model Alpine A610 Turbo a od kraja 2008. za to će biti zadužena potentna Laguna coupe sa motorima od (najverovatnije) 170 do 250 konja (benzinci 2,0 16v turbo sa 170KS i 3,5 litarski V6 sa 250KS i dCi dizelaši od 2,0 litra sa 175KS kao i 3,0 litarski V6 dizel agregat sa 220KS). Svi pomenuti motori zadovoljavaju Euro5 standarde a biće upareni sa manuelnim 6-stepenim menjačima i automaticima sa takođe 6 brzina. Ako je verovati najnovijem crtežu, Laguna coupe će preuzeti osnovne linije sa koncepta Fluence iz 2004. dok bi prednji kraj ipak više ličio na sedan verziju, a koja opet "vuče" osnovne crte sa prošlogodišnjeg koncepta Nepta. Postojale su i neke nezvanične vesti od pre nekoliko meseci, koje kažu da će Laguna coupe u stvari biti samo Nissan Altima coupe sa značkom Renaulta (što navodno pokazuje druga slika). I da se to desi, neće biti čudno jer Renault drži kontrolni paket akcija japanskog Nissana a i 3,5 litarski V6 motor sa 250KS, koji će koristiti Laguna,  proizvod je japanske marke. Kako bilo, nova Laguna coupe bi trebalo da ima istu dužinu kao i sedan varijanta, dakle oko 4,70 metra dok će prostrana i komforna unutrašnjost moći da primi četiri putnika. Zadnja svetla biće izrađena u LED tehnologiji dok će dva hromirana završetka izduvne cevi na zadnjem delu Lagune coupe jasno naglašavati prirodu ovog modela. Naravno, kao i hatchback i Grandtour (karavan), i coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva, šta više nova Laguna bi mogla da postane i prvi model, koji će na EuroNCAP kreš testu osvojiti 6 zvezdica. Nezvanično se pominje i mogućnost da se Laguna pojavi i kao kabriolet.  




Hondin legendarni model NSX (predstavljen još 1989. godine), uskoro će konačno dobiti dostojnog (nadajmo se) naslednika. Proteklih nedelja, lovci na novitete su na stazi Nirburgring, uspeli da snime prototip novog NSX-a ali zamaskiranog u aktuelni model S2000. Kako bi novi NSX mogao da izgleda vidite na najnovijem crtežu (veoma liči na studiju Acura Advanced Sports Car Concept iz januara ove godine) ali je mnogo zanimljivije šta se krije ispod prednje haube. Da, ispod prednje haube. Naime, za razliku od starog NSX-a, koji je imao centralno smešten motor, kod novog NSX-a, agregat će biti smešten ispod prednjeg poklopca. Bez obzira na to, novi NSX će zahvaljujući 5,0 litarskom V10 agregatu sa 500 KS (po ranijim informacijama radi se o 4,5 litarskom sa 550KS) biti jedan od najsnažnijih japanskih sportista, bez obzira na oštru konkurenciju u vidu budućih Lexusa LF-A ili Nissana GT-R. Datum promocije se još ne zna ali se špekuliše da bi to moglo da se desi tokom 2008. godine, tačnije na nekom oa američkih auto salona, budući da su SAD prioritetno tržište za ovaj Hondin model (doduše tamo će se prodavati pod Acurinim znakom).



Evo i prvih špijunskih fotografija obnovljene Kije Sportage za 2008. godinu, mada se prezentacija realno može očekivati već krajem ove godine, možda već na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Aktuelni Sportage je inače predstavljen 2004. pa ovaj redizajn uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje, tim pre što Kia obično "čeka" tri do četiri godine pre nego što obavi detaljno doterivanje nekog svog modela. Primer za to je i nedavni redizajn malog Picanta, koji je usledio tri godine posle prezentacije tog malog gradskog automobila. I kao što je obnovljeni Picanto dobio novi izgled a la Ceed (bar u nekim karakterističnim detaljima prednjeg kraja), tako će i doterani Sportage preuzeti neke elemente novog korporativnog dizajna, ustanovljenog upravo pojavom Ceeda. To se, pre svega, odnosi na novu prednju masku sa karakterističnim horizonatalnim lajsnama. Zajedno sa drugačijim branicima (sada u boji karoserije), novim prednjim svetlima (pozadi imaju samo promenjenu grafiku), blago izmenjenim prednjim blatobranima kao i novim 16-inčnim točkovima, Sportage izgleda ozbiljnije i markantnije. Manje promene bi trebalo da doživi i unutrašnjost ali za sada nema fotografija, koje bi to potkrepile. U stvari, zasad nema nikakvih "opipljivijih" informacija o "novom" Sportageu pa tako ni o eventualnim novim ili  doteranim motorima i ostaloj mehanici. Da podsetimo, sadašnji Sportage se oprema 2,0 litarskim benzincem sa 104kW/142KS i 2,0 CRDi dizelašem u dve verzije; sa 83kW/113KS i 103kW/140KS. U ponudi su verzije 2WD (pogon samo na prednje točkove) i naravno integralni 4WD pogon. Ovaj obnovljeni Sportage biće drugi model južnokorejske kompanije (prvi je naravno Ceed), koji će se proizvoditi u novoj fabrici u slovačkom gradu Žilina.




Francuskom magazinu Auto Journal pošlo je za rukom da napravi ove špijunske slike nemaskiranog Citroena C5 druge generacije. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu a njegova redizajnirana verzija ugledala je svetlost dana četiri godine kasnije. Sa dolaskom novih modela poput Forda Mondeo, VW Passata, sada i nove Renault Lagune a uskoro i nove generacije Opel Vectre, Citroen jednostavno nema šta da čeka pa užurbano priprema naslednika svog predstavnika u D segmentu. Prema nekim informacijama, premijera bi mogla da se desi već u septembru ove godine na salonu u Frankfurtu, dok bi prodaja počela u februaru ili martu naredne godine. Novi C5 koristiće produženu platformu bratskog Peugeota 407 dok će se dizajnom oslanjati na već poznate automobile iz Citroenove game kao što su C4, C4 Picasso pa i C6. U Citroenu se nadaju da će novim C5 moći parirati i nemačkim modelima poput Audija A4 ili BMW-a serije 3. Za to bi trebalo da se pobrinu atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika, daleko kvalitetnija, prostranija i komfornija unutrašnjost prilično futurističkog izgleda (nudiće više mesta i po širini i po visini), bolje vozne osobine, veća bezbednost i moderni motori. I C5 će imati zanimljiv i originalan detalj u vidu nepokretnog centralnog dela upravljača. Dužina novog C5 bi trebalo da se kreće oko 4,75-4,80 metra (nova Renault Laguna - 4,69, Peugeot 407 - 4,68 metra a VW Passat - 4,77 metra). Kao i dosad, i novi C5 će se nuditi u formi limuzine i karavana, koji u fabrici nazivaju Break. Od motora se zasad pominju dizelaši 1,6 HDi, 2,0 HDi i 2,2 HDi sa 110, 150 i 170KS kao i 2,7 V6 HDiF sa 204KS. Od benzinaca u ponudi bi trebalo da se nađe novi agregat od 1,6 litra, napravljen u saradnji PSA grupacije i nemačkog BMW-a, a koji razvija 120 odnosno sa turbo punjačem 150KS. Kasnije bi trebao da im se pridruži i novi atmosferski benzinac od 2,0 litra i takođe 150 konja. Paletu benzinskih motora zaokružio bi i sada najjači 3,0 litarski V6 sa 207KS. Ako sve bude kao što se priča, sedan verzija pojaviće se u prodaji već u februaru naredne godine a karavan (Break) nekih šest meseci kasnije.



Posle zvaničnih fotografija Peugeota 308 u hatchback verziji sa 5 vrata, evo i prvih špijunskih slika nemaskirane 308-ice u varijanti sa 3 vrata. Nažalost, ono što važi za verziju sa 5 vrata važi i za ovu 308-icu, odnosno dizajn i dalje previše liči na ugojeni Peugeot 207 i odlazeći 307 što znači da se nisu pokazale tačnim najave da će verzija sa 3 vrata biti atraktivnije oblikovana u odnosu na varijantu sa 5 vrata. Naime, govorilo se da će trovratna 308-ica više ličiti na coupe, poput Citroena C4 ili Opel Astre GTC. Kako bilo, i ovu verziju će pokretati 1,6 litarski benzinac sa 120KS, sledi 1,6 litarski turbo u varijantama sa 150 i 175KS a najjači agregat u ponudi biće 2,0 litarski turbo sa 220KS, koji će pokretati sportski model 307 RC. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi sa 90 i 109KS, sledi 2,0 HDi sa 138KS a na vrhu je 2,2 HDi od 170 konja. Kasnije dolaze i dva nova benzinca i to 1,4 litarski sa 95KS kao i 2,0 litarski sa 150KS.

 



Reklama


Već nekoliko meseci se govori da Alfa Romeo sprema naslednika modela 156 GTA a ovo na slikama bi mogla da bude ta zamena u vidu 159-ke u GTA odelu. Kažemo mogla bi, jer mnogi sumnjaju u tvrdnje sajta Infomotori da se na ovim slikama, napravljenim u Nemačkoj, nalazi Alfa 159 GTA. Na ovim fotkama se primećuju bočni usisnici za vazduh, blago promenjen prednji branik i spojler na poklopcu prtljažnika. Mnogo je zanimljivije ono što se navodno krije ispod prednjeg poklopca a to je, ako je verovati sajtu Infomotori, V8 motor sa 400 konja, poreklom iz Ferrarija odnosno Maseratija !! I to u kombinaciji sa pogonom na sva četori točka. Za poređenje, Alfa 156 GTA ima 3,2 litarski V6 agregat, koji raspolaže sa 250KS a ima pogon samo na prednjoj osovini. Nažalost, kako sada stoje stvari, GTA varijanta 159-ke bi mogla da se pojavi u prodaji tek 2010. godine.




Audi Q1

9 Jun, 2007 - 02:16 Top secret Komentari (0) comments  English

Poznato je da Audi sprema nekoliko novih SUV modela, manjih od aktuelnog Q7 (to su budući Q3 i Q5). Q5 bi trebao da se pojavi već 2008. a Q3 2010. godine. Kako će Q3 izgledati, videli smo nedavno na salonu automobila u Šangaju gde je Audi promovisao studiju Cross Coupe Quattro Concept od koje će budući Q3 preuzeti dobar deo dizajna. Ipak, Nemcima kao da to nije dovoljno pa se ponovo čuju glasine da bi nemački proizvođač mogao 2011. da ponudi kupcima još manji crossover model nazvan Q1. Naime, još u februaru ove godine pojavile su se špekulacije da Audi sprema mali SUV dužine nešto preko 4 metra, koji bi se bazirao na konceptu Steppenwolf iz 2000. godine. Sada se pojavio još jedan crtež mogućeg izgleda tog Audija Q1 (na slici) a koji je objavio nemački magazin AutoBild. Sudeći po ovom renderingu, novi Q1 podseća na pomenuti Steppenwolf, naročito sa strane dok su prednji i zadnji deo modernizovani u maniru aktuelnih Audijevih dizajnerskih rešenja. AutoBild najavljuje da bi osnovna verzija Audija Q1 sa 140KS i prednjim pogonom, mogla da košta oko 23.000 evra.



Britanski AutoExpress (www.autoexpress.co.uk) najavljuje još jedan manji off-road model sa integralnim pogonom, ovog puta iz Opela i to za 2010. godinu. Neka vas ne buni znak Vauxhalla na ovom crtežu jer će se Corsa SUV pojaviti i kao Opel i kao Vauxhall a obe pomenute kompanije su ionako u vlasništvu američkog GM-a. Ukratko, stiže Corsa SUV sa kojom Opel planira proširenje svoje game vozila i to u segmentu, koji poslednjih godina beleži konstantan rast prodaje i tržišnog učešća. U Opelu predviđaju godišnju prodaju od 120.000 primeraka Corse SUV a glavni konkurenti će joj biti aktuelni Fiat Sedici, Suzuki SX4 i buduća Ford Fiesta SUV. Mogući i prilično robustan i šminkerski izgled (povišen klirens, veći točkovi, moćniji branici, svetla za maglu, proširenja blatobrana, novi pragovi, krovni nosači) vidite na ovim crtežima iz AutoExpressa. Ovde i napomena da će na bazi Corse SUV i Chevrolet i Daewoo napraviti svoje verzije manjih SUV modela. Sva tri proizvođača koristiće istu GM-ovu platformu namenjenu manjim modelima iz ovog giganta, na kojoj će se bazirati i nova Opel Meriva, o kojoj smo pisali pre neki dan. Osim varijante sa 4x4 pogonom, Opel će kupcima ponuditi i verziju sa pogonom samo na prednjoj osovini kao konkurenta modelima poput VW CrossPola i Škode Roomster Scout, koji takođe raspolažu samo sa 2WD pogonom. Corsu SUV pokretaće poboljšani agregati iz aktuelne Corsine palete (uključujući i 1,3 i 1,7 CDTI dizelaše), koji će uz primerenu ekonomičnost i solidne performanse zadovoljavati nove i znatno strožije ekološke standarde. Već je potvrđeno da će se Corsa SUV proizvoditi u GM-ovoj fabrici u belgijskom Antverpenu dok se prva prezentacija može očekivati na jednom od većih auto salona tokom 2009. godine ali će prodaja početi  2010.godine.




Prema pisanju nemačkog magazina Auto Zeitung (odakle je i ovaj crtež), Porsche pored nove coupe-limuzine Panamere sa 4 vrata, razvija i naslednika nekadašnjeg modela 928 (proizvodio se između 1977 i 1995. godine), koji bi u stvari bio coupe verzija Panamere i koji bi naravno koristio njenu platformu. Kako se saznaje, novi sportski coupe sa 2+2 mesta (zasad mu se ne zna ime) pojaviće se veoma brzo posle premijere Panamere, koja se očekuje krajem 2008. kao model za 2009.-tu. Novi 928 bi imao napred smešten V8 motor (navodno je isključena mogućnost ugradnje nekog velikog V12 agregata) a snaga bi se na podlogu prenosila preko zadnjih točkova. Iako još nema "konkretnijih" dokaza o nekom prototipu novog 928, lovci na novitete su pre nekoliko meseci na Porscheovom test centru u Nemačkoj, ipak primetili i slikali neobično vozilo sa karoserijom starog 928, koji je naravno bio debelo maskiran. Da li je to stvarno bio prototip novog 928, do danas nije poznato. Ipak, ovaj najnoviji članak iz Auto Zeitunga nije i prvi u kome se pominje glasina o nasledniku nekadašnjeg 928. Naime, početkom 2006. je američki Road and Track najavio reinkarnaciju modela 928 za 2010. godinu i to na osnovi Panamere. Dakle, i Road and Track i Auto Zeitung imaju veoma slične informacije o ovom automobilu a još je zanimljivije da niko iz Porschea nije uopšte demantovao ove najnovije glasine Auto Zeitunga. Ovde treba podsetiti da je šef nemačke kompanije Wendelin Wiedeking, još 2003. najavio mogućnost proizvodnje novog 2+2 coupea a prema Auto Zeitungu upravo je Panamera sa 2 vrata taj coupe, koji je pre 4 godine pominjao Wiedeking. Ako Porsche stvarno namerava da proizvede novi 928, deluje veoma logično da zbog smanjenja troškova razvoja, auto koristi istu platformu kao i buduća Panamera.



Indijski proizvođač automobila Tata, koji je prošle nedelje privukao pažnju najavom automobila sa pogonom na komprimovani vazduh, sprema se da u januaru sledeće godine predstavi i najjeftiniji automobil na svetu, nazvan Lakh Car. Time se Indijci pridružuju aktuelnom trendu ostalih auto kompanija (Fiat, VW, Toyota, Chevrolet), koji planiraju proizvodnju veoma jeftinih automobila za "široke narodne mase". Kako se očekuje, taj super-jeftini auto iz Tate koštaće manje od 2500 američkih dolara (1858 evra !!) a u prodaji će se pojaviti u trećem kvartalu naredne godine. Najavljuje se ugradnja 2-cilindričnog dizel motora zapremine 700 kubika i sa snagom od 16 konja. Sa ovim motorom ovaj auto sa 2+2 sedišta postizaće "čak" 64 km/h. Ipak, kako sada stvari stoje, auto se ni pod razno neće prodavati u Evropi (ekološki i bezbednosni razlozi). Crtež, koji prikazuje mogući izgled ove Tate, je iz jednog od prošlogodišnjih brojeva nemačkog AutoBilda kada se govorilo da će auto koštati oko 2200 evra. Moguće je da se kasnije pojavi i varijanta sa 5 vrata. Posle svega, postavlja se pitanje šta je sledeće ? Možda auto iz Zastave na pedale za pristupačnih 999 evra ?



Britanski Car Magazine (www.carmagazine.co.uk) objavio je par slika i prve informacije o novoj sportskoj Subaru Imprezi STi, koja će se pojaviti ovog septembra na salonu automobila u Frankfurtu. Zanimljiva je najava da će se nova Impreza u Evropi prodavati samo u hatchback varijanti sa 5 vrata, za razliku od SAD-a, gde će se nuditi i kao klasična limuzina sa 4 vrata. Takođe Car Magazine najavljuje da će Subaru u Evropi ukinuti popularni WRX model, koga će zameniti pomenuta STi varijanta. Bez obzira na ime, ljuta Impreza STi će itekako imati čime da privuče Evropljane. Pre svega, motorom, performansama i voznim osobinama. Motor će biti 2,5 litarski bokser sa 4 cilindra, turbo punjačem i blizu 300KS, koji će Imprezi STi omogućiti ubrzanje do 100 km/h za oko 4,5 sekundi. Za razliku od direktnog rivala, novog Mitsubishija EVO X (imaće transmisiju sličnu VW-ovom DSG sistemu sa duplim kvačilom), Impreza STi će zadržati manuelni 6-stepeni menjač a imaće i DCCD sistem (Driver Controlled Centre Differential), kojim se manuelno podešava raspored obrtnog momenta između osovina. Subaru napominje da je nova Impreza lakša, sa čvršćom karoserijom, ojačanim kočnicama kao i nižim težištem u odnosu na prethodnika budući da je i motor smešten nešto niže. Takođe, zahvaljujući novom zadnjem vešanju upravljanje je poboljšano a zapremina prtljažnika povećana. Ove slike iz Car Magazina prikazuju Imprezu STi u nešto agresivnijem look-u nego neki dosadašnji crteži. U svakom slučaju, karakteristični detalji su tu : veliki zadnji krovni spojler, široki blatobrani, zlatni točkovi, ogroman otvor za vazduh na haubi motora (tu su i otvori za vazduh na stranicama prednjih i zadnjih branika), difuzor pozadi i karakteristična rally plava boja karoserije. Ipak ovo je samo impresija mogućeg izgleda a za konačan izgled moramo da sačekamo do septembra ili bar do prvih špijunskih slika. Početak prodaje se očekuje u proleće 2008. godine po ceni od oko 27.000 funti (oko 40.000 evra). 




BMW 635d

5 Jun, 2007 - 01:15 Top secret Komentari (0) comments  English

Ne samo da će BMW na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu predstaviti dizajnerski blago osveženu seriju 6, već će taj model dobiti i dizel agregat sa 286KS. Što se izgleda tiče, iako uopšteno važi da su posle nekoliko godina na tržištu, promene na dizajnu svakog automobila uvek dobrodošle, to za ovaj BMW kao da ne važi jer skoro 4 godine od prve promocije (septembar 2003.), "Šestica" i dalje izgleda neverovatno sveže i dovoljno atraktivno da veće izmene i nisu potrebne (mnogi govore da je ovo i dalje jedan od najlepših BMW-a ikada !). To misle i u BMW-u pa serija 6 za sezonu 2007./2008. dobija samo nekoliko novih detalja u vidu blago promenjenih branika, nove grafike zadnjih svetala, drugačijih alu felni od 18 inča i par sitnica, koje se vide tek na treći ili čak na četvrti pogled. Ipak, glavna stvar se krije ispod poklopca motora. To je 3,0 litarski (2993 kubika) dizelaš sa dva turbo punjača, koji razvija 210kW/286KS pri 4400 obrt./min. i 580Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. U paru sa automatskim 6-stepenim menjačem, motor će se brinuti za odlične performanse ovog coupea. Kako sada stvari stoje, 635d će do 100 km/h ubrzavati za odličnih 6,2 sekunde dok je nažalost maksimalna brzina limitirana na 250 km/h. Iako potrošnja onima, koji imaju para za ovakav BMW i nije najvažnija stavka u životu, ipak da pomenemo da će BMW 635d prosečno trošiti 7,9 litara na 100 km. Jednostavno, spoj odličnih performansi i ekonomičnosti. Ima li nešto bolje ? Možda. Za one, koji i dalje preferiraju benzince, BMW će istovremeno na salonu u Frankfurtu u "Šesticu" ubaciti i 3,0 litarski bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS, koji će zameniti sadašnji iste zapremine ali sa "samo" 190kW/258KS.




Pre nekoliko dana pojavile su se prve slike novog Peugeota 308, koji će se, osim u verziji kombi-limuzine, proizvoditi i kao karavan i kao atraktivni Coupe-Cabrio sa metalnim sklopivim krovom. Ova poslednja CC verzija zameniće sadašnji Peugeot 307 CC a prema nezvaničnim informacijama, 308-ica CC će se prvo pojaviti kao koncept automobil u martu 2008. godine na salonu u Ženevi dok bi serijska verzija bila predstavljena na jesen 2008. i to naravno na domaćem terenu salona automobila u Parizu. Crtež prikazuje moguć izgled ovog modela, koji će, kao i 307 CC, imati 4 sedišta ali će raspolagati sa više mesta za putnike pozadi.



Ovo su prve špijunske slike naslednika Opelovog manjeg MPV modela Meriva, koji bi, kako stvari sada stoje, trebalo da se pojavi na tržištu 2009. godine. Napravljen je na platformi nove Corse dok je dizajn očekivano preuzet sa Zafire pa nova Meriva izgleda kao njena umanjena verzija. Pored većih dimenzija (sadašnja D/Š/V-4052/1694/1624 mm), nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, koji će pokretati novu generaciju Merive. Da podsetimo, sadašnja Meriva raspolaže motorima u rasponu snage od 75KS do 180 konja, koliko ima sportska Meriva OPC. Inače, aktuelna Meriva je predstavljena još 2002. godine na salonu u Parizu ali ovaj model sa svojom prostornom i funkcionalnom unutrašnjošću i dalje predstavlja važan model u paleti nemačkog proizvođača. Tako je npr. prošle godine i to samo u Nemačkoj kupce našlo 55.000 primeraka Merive. Od nove generacije Opel naravno očekuje još više.

     



O novom Fordovom SUV modelu, koji bi popunio rupu u ponudi ovog proizvođača u rastućem SUV segmentu (gde vladaju Toyota RAV4 i Honda CRV), priča i piše se već mesecima. Britanski AutoExpress (www.autoexpress.co.uk), u svom najnovijem broju objavio je nekoliko slika odnosno crteža ovog automobila, nazvanog X-MAX, koje pokazuju mogući izgled kao i najnovije informacije vezane za mehaniku i druge detalje. Prema njihovim informacijama novi X-MAX imaće prilično nizak klirens za jedan SUV automobil, kratke prepuste karoserije, veličinu sličnu Fordu C-MAX i izgled, koji podeća na koncept Iosis-X, predstavljenog na prošlogodišnjem salonu automobila u Parizu. Ukratko, i X-MAX je oblikovan u Fordovom "kinetičkom" stilu poput već ranije predstavljenih modela S-MAX, Galaxy, C-MAX i Mondeo. Od ovog poslednjeg X-MAX će pozajmiti dobar deo dizajna instrument table uključujući i HMI (Human Machine Interface) kontrolni sistem. X-MAX će imati mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost kao i bogatu standardnu opremu. Ford će nuditi X-MAX u verziji sa pogonom na prednojoj osovini kao i integralnu 4x4 varijantu, koja će 4x4 transmisiju preuzeti od Volvoa V50 (ne zaboravite, Ford je vlasnik švedske marke). Ipak, bez obzira na 4x4 pogon, X-MAX neće biti pravi terenac jer je više namenjen gradskoj vožnji i samo povremenim izletima van asfalta. Kupci ovakvih vozila ionako često i ne silaze sa uređenih puteva pa SUV automobili preko 90 odsto svog životnog veka provedu po gradovima. Najsnažniji motor u ponudi biće 2,5 litarski benzinski turbo agragat sa 5 cilindara, koji razvija 220KS, kakav se nalazi i u sportskom Focusu ST. Ostali motori u paleti biće 1,6 i 2,0 litarski benzinci i 1,8 i 2,0 litarski TDCi dizelaši. Od menjača se pominju manuelni sa 6 stepeni i Durashift automatska transmisija. Premijera novog Forda se očekuje na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu a prodaja početkom 2008. godine po početnoj ceni od oko 16.000 funti.




Pre nekoliko meseci pisali smo o Lifanu 520, kineskom automobilu napravljenom na platformi Citroena ZX a sada su se u Lifanu "setili" i drugog, znatno modernijeg automobila francuske fabrike, modela C1 i na njega nalepili svoj znak i eto novog proizvoda za kineske kupce ! Sem značke Lifana na nosu, kineski C1 je dobio i malo veća i izduženija prednja svetla i to je to. Za sada nema podataka o motorima i nekim drugim detaljima ali je i ovo dovoljno. Međutim tu nije kraj ! Lifan u rukavu ima još novih "projekata" među kojima je i plagijat američkog Chryslera Pacifica (druga slika) i kopija aktuelne Toyote RAV4 (treća slika). Doduše svi ovi automobili postoje za sada samo na crtežima (uključujući i onaj C1 sa početka teksta) pa je pitanje kada i da li će se pojaviti baš u ovoj formi. Međutim, ni tu nije kraj. Lifan planira još nekoliko novih modela, koji za osnovu koriste staru generaciju Toyote RAV4, Toyote Corolle sedan itd itd. Ako je i od Kineza, mnogo je ! Lifan je inače do nedavno bio poznat samo po proizvodnji motocikala i autobusa pa bi možda bilo bolje da su nastavili sa tim proizvodnim programom !



Do zvanične premijere odnosno do objavljivanja prvih fabričkih fotografija nove Renault Lagune ostalo je samo 5 dana (4. jun) ali Renault ipak nije uspeo da sačuva definitivan izgled ovog automobila od radoznalih pogleda. Posle nekoliko lošijih špijunskih video snimaka, pred vama su dosad najbolje slike ovog, za Renault, velikog i važnog noviteta i to u obe karoserijske varijante :  kao kombi-limuzine i kao karavan odnosno Grandtour, kako Renault naziva ovu karoserijsku verziju. Izgledom (napred liči na prošlogodišnji koncept Nepta) nova Laguna ne odstupa mnogo od već poznatog dizajnerskog pravca francuske marke, koji ima svoje poklonike ali i brojne kritičare. Tako je i sada. Iako su ove slike tek počele da se vrte internetom, već su glasniji oni kojima se nova Laguna, jednostavno rečeno, ne dopada dok se drugi uzdržavaju od komentara sve dok ne vide zvanične slike iz Renaulta. Mnogi se nadaju da Renault, upravo zbog ovakvog prilično uzdržanog dizajna, krije glavne adute ispod limenog odela, kojima bi privukao kupce i odvratio ih od novog Ford Mondea, Peugeota 407 ili buduće Opel Vectre. Nezvanično se govori da Francuzi spremaju i potpuno novi dizelaš sa 220 konja, koji zadovoljava Euro5 norme kao i benzinac od 250KS. Kako sada stvari stoje, Laguna će se sigurno praviti kao kombi-limuzina i karavan dok su glasine o ranije često pominjanoj coupe varijanti sada jednostavno utihnule što ne znači da je možda i neće biti. Svetska premijera nove Lagune biće održana na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu a prodaja hatchback verzije počinje odmah posle toga dok karavan stiže na tržište početkom 2008. godine. Prema nekim najavama, osnovna verzija nove Renaultove porodično-poslovne limuzine koštaće oko 20.000 evra.




Nemački Auto Zeitung piše da je BMW (tačnije njegovo čuveno M odeljenje) počeo sa radom na konkurentu Audija R8 i Porschea 911 a koji bi se navodno zvao M10 i predstavljao bi duhovnog naslednika več odavno legendarnog modela M1 i novijeg Z8. Novi sportski dvosed bi imao motor smešten napred, pogon bi naravno bio na zadnjim točkovima dok bi se u konstrukciji koristio karbon fiber, magnezijum i alumnijum, sve sa ciljem da se postigne što manja težina, koja ne bi prelazila 1400 kg. Očekuje se ugradnja 4,0 litarskog V8 motora sa 420KS iz novog M3 kao i jačeg V10 agregata, zapremine 5,0 litara, koji u M5/M6 razvija 507KS dok bi u M10 raspolagao sa oko 550 konja. Navodno bi M10 iskoristio neke dizajnerske elemente nedavno predstavljene studije CS Concept, koju smo mogli da vidimo krajem aprila na salonu u Šangaju. To se, pre svega, odnosi na one ogromne bubrege napred, velike branike i nisku siluetu kao i na dugačku haubu i veliko međuosovinsko rastojanje. Ipak, sve ovo su samo nezvanične informacije jer naravno iz samog BMW-a ne može ništa da se sazna. Slika, koje prikazuje mogući izgled BMW-a M10 je takođe iz Auto Zeitunga (www.autozeitung.de).




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs