Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Pored modela G37 u formi limuzine i kupea, Infiniti (luksuzni brend japanskog Nissana) će u narednih godinu dana ponudu ovog automobila proširiti i otvorenom, kabriolet varijantom. Tačnije, prodaja Infinitija G37 Cabrio će u SAD-u startovati u februaru 2009. godine, dok je dolazak u Evropu još neizvestan. G37 Cabrio bi trebalo da pokreće 3,7 litarski V6 benzinac sa 330 konja i 365Nm obrtnog momenta. Kao i G37 Coupe, i Cabrio će imati međuosovinsko rastojanje od 2850 mm, pogon je na zadnjim točkovima, a kupcima bi na raspolaganju trebao biti izbor od dva menjača : manuelni sa 6 ili automatik sa 7 brzina. Kao i Coupe, i G37 Cabrio će imati bogatu standardnu i široku listu dodatne opreme. To u praksi znači serijski ABS, EBD, BAS, ESP, najmanje 6 vazdušnih jastuka, Infiniti I-key, Bose audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekciju, cruise control, el. podesiva sedišta, parking senzore napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumske točkove od 18 inča i Scratch Shield boju.



Reklama


Iako je njegov naslednik na tržištu prisutan već nekoliko godina, Peugeot 206 (predstavljen još 1998. godine) se ne predaje. Naime, jedan od najpopularnijih modela ove francuske fabrike, tačnije varijanta namenjena prodaji u Južnoj Americi, upravo je prošla kroz popriličan kozmetički tretman. To potvrđuju i ove špijunske slike potpuno nemaskirane 206-ice Evolucion, napravljene negde u Brazilu. Doduše, redizajn je najviše izmenio prednji deo automobila (koji je praktično preslikan sa pomenutog Peugeota 207), dok su bokovi i zadnji kraj ostali skoro nepromenjeni (pozadi je nova samo grafika svetala i drugačije oblikovan branik). U ovom trenutku nema informacija da li će biti i nekih promena u paleti njegovih pogonskih agregata, koja u dosadašnjoj verziji u Brazilu obuhvata benzince od 1.0, 1.1, 1.4, 1.6 i 2.0 litra zapremine, kao i dizelaše 1.4 HDI, 1.6 HDI i 2.0 HDI. Takođe nema ni najave da li će se ovaj Peugeot 206 Evolucion eventualno pojaviti i na tržištu Starog kontinenta.

 



Već neko vreme je poznato da Mercedes-Benz radi na razvoju supersportskog modela SLC/Gullwing (na slici njegov mogući izgled), i to bez pomoći McLarena, sa kojim je zajedno pre nekoliko godina napravio aktuelni Mercedes SLR McLaren (čija proizvodnja definitivno prestaje sledeće godine). Prema sadašnjim informacijama, SLC/Gullwing će pokretati AMG-ov 6,3 litarski V8 motor sa oko 550KS i 600Nm obrtnog momenta, što će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od samo 3,8 sekunde i najveću brzinu od oko 300 km/h (potrošnja će iznositi oko 14 litara na 100 km). SLC/Gullwing će biti nešto lakši u odnosu na sadašnji Mercedes SLR McLaren (imaće oko 1650 kg, u odnosu 48% napred, 52% nazad), a praviće se kao Coupe (kodne oznake C197) i kao Roadster (R197). Dužina bi trebalo da iznosi 4650 mm, širina 1950 mm, visina 1250 mm, međuosovinsko rastojanje 2700 mm, zapremina prtljažnika kod Coupea iznosi 200 litara (Roadster 175 litara), otpor vazduhu je 0,35, prednji točkovi su od 19, a zadnji od 20 inča. I SLC/Gullwing će imati krilna vrata; detalj koji će ga povezivati sa aktuelnim SLR-om. Mercedes planira da Coupe verziju ovog modela predstavi javnosti na salonu automobila u Ženevi 2010. godine, dok će se Roadster pojaviti godinu dana kasnije. Očekuje se da cena startuje od oko 150.000 evra a planira se proizvodnja od po 6000 primeraka obe karoserijske varijante. 



Iako su čelni ljudi Porschea to dugo i uporno demantovali, ovaj nemački proizvođač ipak će proširiti svoju ponudu SUV modela, pa će pored već poznatog Cayenna, paletu dopuniti i baby Cayenne odnosno model manji od Cayenna. To uostalom povrđuju i ovi novi špijunski snimci napravljeni pre neki dan u Nemačkoj. Za sada ostaje nepoznanica i kako će se zvanično zvati ovaj Porsche, mada je prema ranijim izvorima ova nemačka marka već registrovala odnosno zaštitila ime Roxster. Novi Roxster (ili kako će se već zvati) će najverovatnije kao bazu koristiti tek predstavljeni Audi Q5, što bi moglo da znači da će Porsche u Roxsterovu paletu pogonskih agregata verovatno dodati i dizel motor. Roxster će se odlikovati izuzetnim upravljanjem, a nezvanično se govori da bi mogao da koristi i motore starijeg brata Cayenna (pominje se i hibridna varijanta). Tako bi Roxster raspolagao sa snagom od oko 280KS u baznom V6 modelu pa do čak 500 konja u twin-turbo V8 modelu. To znači da bi najsnažniji Roxster mogao da postigne maksimalnih 290 km/h, a do 100 km/h bi mu trebalo manje od pet sekundi. Što se datuma promocije tiče, o tome naravno još nema zvaničnih informacija, ali prema prošlogodišnjim nezvaničnim najavama, to bi moglo da se desi godinu ili dve posle predstavljanja Audija Q5, dakle krajem 2009. ili tokom 2010. godine.

  



O novom McLarenovom sportskom modelu sa centralno smeštenim motorom se dosta govorilo u poslednjih nekoliko meseci, ali su najvažniji tehnički detalji ostali nepoznati (novi dvosed se inače skriva pod kodnim imenom P11 i predstavljaće konkurenciju Ferrariju F430 Scuderia, Porscheu 911 GT2 i Lamborghiniju Gallardo). U međuvremenu je britanski magazin AutoCar objavio da će njegov V8 motor (modifikovan Mercedes AMG agregat) raspolagati sa 550 konja, a kasnije će se pojaviti i snažnija P12 verzija sa V10 motorom od oko 600KS. Novi McLaren P11 će premijeru najverovatnije imati krajem sledeće godine na salonu automobila u Frankfurtu (u prodaji će se naći u martu 2010.), kasnije sledi i otvorena Spider verzija, a 2011. godine i pomenuti P12, koji bi trebalo da košta oko 250.000 funti. Inače, prema pisanju drugog britanskog magazina (CarMagazine), osnovni P11 će imati cenu od oko 195.000 funti.        



Opel je prošlog meseca objavio prve zvanične fotografije i detalje o svom novom automobilu srednje klase, nazvanom Insignia, koji zamenjuje dosadašnju Vectru. Tada su puštene u opticaj samo slike Insignie u verziji klasične limuzine sa 4 vrata, a sada su dostupne i prve špijunske fotografije ovog modela u hatchback verziji sa petora vrata. U odnosu na limuzinu, Insignia hatchback ima veće zadnje staklo i manji poklopac prtljažnika, dok je ostatak karoserije isti kao i kod sedana. Sve što važi za Insigniu sedan (premijeru će imati 22. jula na salonu automobila u Londonu), važi i za hatchback, odnosno Insignia predstavlja radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia koristi novu Epsilon2 platformu (međuosovinsko rastojanje je 2737 mm), a uz bolje vozne osobine (u ponudi će i biti 4x4 varijanta), atraktivniji dizajn i kvalitetniji interijer, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Insigniu će naime pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, a svi zadovoljavaju Euro 5 standarde (upareni su sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačem sa takođe 6 stepeni). Benzinci razvijaju snagu od 85kW/115KS do 191kW/260KS (koliko ima 2,8 litarski V6 benzinac), dok posebno mesto zauzimaju novi 2,0 litarski dizelaši sa 110, 130 i 160KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 CDTI dizelaš od 250KS i sportska OPC varijanta sa svih 300KS. Insignia će se pored pomenutog sedana i ovog hatchbacka nuditi i kao karavan, prodaja će početi pred kraj ove godine (novembar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru.

 



Posle francuskog magazina Auto Plus, sada i britanski Auto Express objavljuje špijunske slike koje prikazuju izgled sledeće, treće generacije Renaulta Megane. Nove slike iz Auto Expressa su daleko kvalitetnije i jasnije od onih iz Auto Plusa, mada treba napomenuti da sem fotografija, nekih novih detalja za sada nema. Zato ovde podsećanje na ono što je do sada poznato. Nova generacija ovog modela će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi oko 4310 za razliku od sadašnjih 4209 mm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC, odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude benzinski 1,2 litarski TCE turbo sa tačno 100 konja, poznat iz novog Twinga GT ili sadašnji 1,4 16v sa 95KS. Slediće ga čitav niz benzinskih motora, poput 2,0 16V od 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti. Od dizelaša u paleti će se naći (bar prema sadašnjim informacijama) 1,5 litarski dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri verzije : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127kW/175KS. Što se cene tiče, prema nekim ranijim najavama, osnovni Megane III bi trebalo da košta oko 16.500 evra (verzija sa 3 vrata, a ona sa pet imaće cenu veću za 500 evra).



Reklama


Posle prvih fotografija nove Lade 2116 u klasičnoj, limuzinskoj verziji (o tome više OVDE), lovci na automobilske novitete uspeli su da naprave i prve špijunske slike ovog modela i u njegovoj hatchback varijanti sa petora vrata (sa oznakom Lada 2118). U ruskoj fabrici inače planiraju razvoj čitave porodice ovog automobila, pa su osim limuzine i ovog hatchbacka, u planu i Universal (karavan sa oznakom Lada 2117), kompaktni van, a možda i crossover model. Lada 2118 je dugačka oko 440 cm (limuzina 2116 ima 457 cm), dok međuosovinsko rastojanje iznosi 264 cm. Osim modernijeg dizajna u odnosu na dosadašnje modele, ovu Ladu će, kao i 2116 limuzinu, karakterisati i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, kompleta vazdušnih jastuka, zatezača sigurnosnih pojaseva, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori itd. Paleta agregata bi trebalo da bude ista kao i kao pomenutog 2116 sedana, što podrazumeva benzince od 1,6 litra (75kW/102KS) i 2,0 litra (103kW/140KS), a moguće i od 1,8 L (u planu je i dizelaš, a po nekim izvorima i hibridna verzija). Kada će Lada 2118 stići na tržište, još nije poznato, dok se 2116 u limuzinskoj varijanti na ruskom tržištu očekuje već do kraja ove godine (u Zapadnu Evropu stiže 2010. godine).



Nissan se sprema da adekvatno odgovori na najavljeni sportski kupe, koji zajednički razvijaju Toyota i Subaru (o tome više OVDE). Naime, Nissan priprema kompaktni sportski model sa pogonom na zadnjim točkovima, napravljen na skraćenoj platformi novog Nissana Fairlady/350 Z, dok će za pogon biti zadužen 2,0 litarski atmosferski motor ili četvorocilindrični turbo agregat zapremine 1,6 ili 1,8 litra (sa rasponom snage od 140 do 215 KS). Ovim modelom japanska kompanija proširuje svoju paletu vozila na deo tržišta gde nije prisutna još od vremena modela Silvia (u Evropi 200SX), koji je posebno bio popularan među mlađim kupcima. I novi kupe (zasad mu se ne zna ime) cilja prvenstveno na mlađu publiku, a njegov mogući izgled vidite na slikama iz japanskog magazina Best Car. I dimenzije novog kompaktnog kupea će biti slične prethodnoj S15 Silviji, odnosno dužina će biti oko 4350 mm, širina 1750 mm, a međuosovinsko rastojanje 2550 mm. Izlazak nove Silvije (ako se tako bude zvao) na tržište se inače planira za kraj 2010. godine.



Od sredine 2009. godine konkurentima u B segmentu tržišta (Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto i ostali) pridružiće se i potpuno novi Volkswagen Polo. Prvo će se pojaviti hatchback verzija (sa troja i petora vrata), a nedugo zatim i kabriolet, kao i manji SUV model koji za sada nema pravo ime (engleski izvori pominju naziv Polo Dune). Kako stvari sada stoje, Polo SUV će se pojaviti za oko 18 meseci i predstavljaće odgovor nemačke fabrike na slične modele iz Toyote (Urban Cruiser) i Opela (buduća Corsa SUV). Polo SUV će biti nešto duži od četiri metra, širok oko 176 cm, a visok 162 cm. Osnovne verzije imaće pogon samo na prednjim točkovima, dok će snažnije varijante raspolagati i sa pogonom na sva četiri točka. Paleta pogonskih agregata obuhvataće 1,2 litarski trocilindrični benzinac sa 59kW/80KS, zatim 1,2 litarski common-rail TDI sa 55kW/75KS (takođe sa 3 cilindra), benzinski 1.4 TSI sa 90kW i 118kW (122KS i 160KS), a tu je i novi 1,6 litarski TDI sa 81kW/110KS. Uz manuelni 6-stepeni menjač, Volkswagen će kupcima ponuditi i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom. Cena? Po sadašnjim informacijama, osnovni model bi trebalo da košta manje od 20.000 evra.

Novi Volkswagen Passat

Nemačka kompanija već uveliko priprema i naslednika svog popularnog predstavnika u srednjoj klasi – Passata, čija nova generacija se očekuje 2011. godine (to važi za limuzinu, dok karavanski Passat Variant stiže godinu dana kasnije). Sudeći po ovim impresijama iz nemačkog AutoBilda, novi Passat ipak neće doneti neku dizajnersku revoluciju (bokovi npr. previše liče na sadašnji model). Novost u ponudi će biti CrossPassat, odnosno proterenska verzija na bazi Passata Variant, a u stilu Audija A6 Allroad i budućeg A4 Allroad. Paleta pogonskih agregata će biti standardno bogata, odnosno startovaće od 1.2 TSI benzinca sa 105KS i 1.6 TDI dizelaša od 105KS, dok će vrh ponude činiti benzinci 3.2 FSI sa 260 i 3.6 V6 sa 300KS. U najavi je i hibridna verzija, dok se 4Motion pogon na sva četiri točka i DSG menjač sa duplim kvačilom podrazumevaju.



Krajem ove godine Mitsubishi će japanskim kupcima ponuditi još jaču verziju svog Lancera Evolution, nazvanog Evolution MR (Mitsubishi Racing). U odnosu na standardni model, Lancer Evolution MR će imati pojačani 2,0 litarski turbo motor (+ 20KS), doterani SST menjač sa duplim kvačilom, poboljšano upravljanje i nekoliko novih estetskih elemenata (dodatni otvori za vazduh u prednjem  braniku, novi pragovi, revidirano zadnje krilo i set aluminijumskih točkova u crnoj boji). Za sada nema informacija da li će se Lancer Evolution MR možda pojaviti i na evropskom tržištu.

Da ne bi zaostao za svojim rivalom, i Subaru pripremu novu verziju Impreze WRX STI. Radi se o modelu Impreza WRX STI Spec C, namenjenoj više za trkačku stazu, koja je zahvaljujući većoj upotrebi aluminijuma, lakšem krovu, manjem rezervoru za gorivo, kao i tanjim staklima, olakšana za 70 kg. I izgled će biti nešto agresivniji u odnosu na aktuelnu verziju, dok za sada nema konkretnijih detalja za koliko će biti pojačan 2,5 litarski turbo motor. Kao i Lancer Evolution MR, i Impreza WRX STI Spec C će se u prodaji pojaviti krajem ove godine.



Iz rumunske fabrike Dacia nekako su procurele prve špijunske fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine. Kao što se i očekivalo, inspiracija za Loganov svežiji izgled je pronađena u novom modelu Sandero, čija svetska premijera je inače održana početkom marta na salonu automobila u Ženevi (o tome više OVDE). To u praksi znači da je najveće promene Logan doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka sa novim logom marke, modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh i mestom oko svetala za maglu. Promene na zadnjem kraju su diskretnije i obuhvataju blago doterana svetla i branik, novu hromiranu lajsnu na donjem delu poklopca prtljažnika, koji je uz to dobio i nešto izraženiji spojler. Uz unapređeni interijer (novi volan, kvalitetniji materijali), to je u principu to. Sem ovih slika, u ovom trenutku nema konkretnijih podataka o doteranom Loganu, pa tako ni o eventualnim promenama u paleti pogonskih agregata. Trenutno ta paleta obuhvata pet motora: tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS.

 



Osim špijunskih slika potpuno nemaskiranog Renault Megana III (o tome OVDE), francuski magazin Auto Plus objavljuje i prve prave fotografije buduće Renaultove Lagune Coupe, koja će, kao i pomenuti Megane III, imati svetsku premijeru na salonu automobila u Parizu ove jeseni. Očigledno da su u francuskoj kompaniji rešili da ponude neki atraktivniji automobil, jer izuzev par sportskih modela poput Clia RS i Megana RS, Renault ne može da se pohvali nekim pravim sportistom u svojoj aktuelnoj ponudi. Ranije se za to brinuo model Alpine A610 Turbo, a od kraja 2008. za to će biti zadužena Laguna Coupe sa motorima od (najverovatnije) 170 do 265 konja (benzinci 2,0 16V turbo sa 170KS i 3,5 litarski V6 sa 250KS i dCi dizelaši od 2,0 litra sa 175KS, kao i 3,0 litarski V6 dCi dizel agregat sa 230KS i 265KS). Svi pomenuti motori zadovoljavaju Euro5 standarde, a biće upareni sa manuelnim 6-stepenim menjačima i automaticima sa takođe 6 brzina. Prema ovim špijunskim slikama, serijska Laguna Coupe se ne razlikuje mnogo od istimenog koncept automobila, koji je francuska fabrika izložila na prošlogodišnjem salonu u Frankfurtu. To podrazumeva privlačno oblikovanu karoseriju (naročito ako se uporedi sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), ali će dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz Lagune Coupe Concept sigurno biti "prizemljena" i više nalik onoj iz Lagune i Lagune GrandTour. Ovde i podsećanje da je Laguna Coupe Concept dugačka 4685 mm, široka 1964 mm, visoka 1372 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2710 mm (zapremina prtljažnika je 380 litara), što su dimenzije koje možemo očekivati i kod serijske verzije. Naravno, kao i standardne Lagune, i Coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva. Nezvanično se pominje i mogućnost da se Laguna pojavi i kao kabriolet (njen mogući izgled je na trećoj slici).

 



Iako su neke ranije nezvanične informacije ukazivale na to da japanska fabrika ne razmatra mogućnost razvoja sportske MPS (Mazda Performance Series) verzije nove Mazde6, poslednje vesti ipak potvrđuju da se na tom automobilu uveliko radi. Kako piše britanski AutoExpress, novu Mazdu6 MPS najverovatnije će pokretati 2,5 litarski turbo četvorocilindraš sa oko 280KS (pogon će naravno biti na sva četiri točka). To će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od šest sekundi, dok će maksimalna brzina biti elektronski ograničena na 250 km/h. U paketu su još agresivniji aero body paket (novi spojleri, veći otvori za vazduh, pragovi, veći alu točkovi), spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje i pojačani kočioni sistem. Očekuje se da Mazda na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu prvo promoviše koncept verziju ovog automobila, dok bi serijski model stigao na tržište u 2010. godini. Nova Mazda6 MPS će se, za razliku od svog prethodnika, pojaviti ne samo kao limuzina, već i kao hatchback i karavan, pa i kao kupe i kabriolet. Što se Mazde2 MPS tiče, o njoj za sada nema puno podataka, tek toliko da će se bazirati na nedavno predstavljenoj trovratnoj Mazdi2 i da će prednje točkove verovatno pokretati 1,5 litarski turbo motor sa oko 170 konja. Uz novi sportski izgled eksterijera i interijera, doterano ogibljenje i jače kočnice, to je to. Mazda2 MPS u prodaji treba da se pojavi krajem naredne godine.



Novom Audiju RS6 Avant (čija prodaja je tek počela po ceni od 106.900 evra u Nemačkoj) uskoro će se pridružiti i njegova limuzinska verzija, koja će predstavljati Audijev odgovor na BMW M5 (ima 507KS) i Mercedes E63 AMG sa 514KS (mada ne treba zaboraviti ni na najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja). Međutim, Audijev RS6 Avant prešišaće i BMW, i Mercedes i Lexus, bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, kao i RS6 Avant, i RS6 sedan će dobiti V10 bi-turbo agregat, koji raspolaže sa 426kW/580KS. Maksimalni obrtni moment iznosi 650Nm i na raspolaganju je u rasponu od 1500 do 6250 obrt./min. Očekuje se da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi oko 4,5 sekunde, dok će maksimalna brzina nažalost biti ograničena na 250 km/h. Snaga će se preko 6-stepene Tiptronic transmisije naravno prenositi na sva četiri točka (40 % napred, a 60 % nazad). RS6 sedan se i vizuelno razlikuje od drugih modela u A6 gami (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi, modifikovana "Single Frame" maska, masivniji pragovi, novi točkovi od 19 ili 20 inča, novi završeci izduvnog sistema), kako bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u ovom automobilu. Iznenađenje predstavlja modifikovani zadnji deo (nalik na novi Audi A4), koji očigledno najavljuje i kako će izgledati restilizovana verzija standardnog A6, čije se premijera takođe očekuje veoma brzo.



Dostupan je novi rendering najverovatnijeg konačnog izgleda budućeg Forda Ka. Naime, sem nove Fieste, Ford će ove godine svoju gamu osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom svog najmanjeg modela Ka, koji je prvi put predstavljen još 1996. godine na salonu automobila u Parizu. I novi Ka će imati svetsku premijeru na salonu u Parizu (ove jeseni), a njegov najverovatniji izgled pokazuje ova impresija sa italijanskog sajta Omniauto. Sudeći po ovome, i budući Ka će (kao uostalom i novu Fiestu) odlikovati Fordov kinetički dizajn, a najviše se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Agresivnijem izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se interijera tiče, inspiracija za njegov izgled će verovatno doći sa nove Fieste, a sem daleko modernijeg dizajna, karakterisaće ga i kvalitetniji materijali i hi-tech oprema. Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom (zameniće sadašnji Sportka), koju će pokretati 1,4 litarski turbo motor sa 135KS (postoje i najave da će se kasnije pojaviti i snažnija varijanta ovog modela sa svih 155 konja). Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model (u Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti).  



Nedavno su iz Bugattija i zvanično potvrdili da će ipak proizvesti i otvorenu verziju Bugattija Veyron, koja bi se na tržištu trebalo naći tokom naredne godine. Veyron Targa, odnosno Spider neće biti kabriolet u pravom smislu reči, već će imati targa krov, koji će se skidati u stilu Porshea Carrere GT ili Koenigsegga CCX. Naravno, zbog skidanja krova Veyron Targa će biti dodatno ojačan, kako bi se zadržala torziona čvrstoća. Promene će doživeti i performanse, odnosno maksimalna brzina će biti ograničena na 217 milja na sat (350 km/h). Nije toliko impresivno kao kog Veyrona sa tvrdim krovom, ali za jedan otvoreni automobil i više nego dovoljno. "Standardni" Veyron inače postiže 407 km/h, ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde, do 200 km/h za 7,3 sekunde, a pokreće ga 8,0 litarski W16 motor sa 1001KS i 1250Nm obrtnog momenta. Što se cene za Veyron Targu tiče, pojedini engleski izvori navode da će biti blizu 900.000 funti (skoro 1,8 miliona američkih dolara), a da će biti proizvedena limitirana serija od samo 80 Veyrona Targa.



Lovci na automobilske novitete nedavno su uspeli da tokom fabričkih testiranja uhvate restilizovanu verziju Porschea 911, koja treba da se pojavi u prodaji na jesen ove godine. Kao što se i očekivalo, dizajnerske promene nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik i pokazivače smera, dok je rep dobio nova LED svetla (unutrašnjost će u osnovi ostati skoro ista kao i do sada, sa izuzetkom malo doterane centralne konzole i sistema satelitske navigacije). Međutim, daleko veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako će 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični Boxer agregati u revidiranom Porscheu 911 dobiti sistem direktnog ubrizgavanja, kakav je prošle godine dobio i SUV model Cayenne (kod Cayenna je to rezultiralo povećanjem snage motora i obrtnog momenta za 10 – 15 odsto). Manji 3,6 L agregat u Porscheu 911 Carreri je dobio dodatnih 20KS i 20Nm obrtnog momenta (sada 345KS i 390Nm), dok je 3,8 litarski u Carreri S ojačan na 385KS i 420Nm (+30KS i 20Nm). Uprkos povećanju snage, ovi motori će imati manju potrošnju goriva i emisiju CO2 i zadovoljavaće Euro5 norme. Obnovljeni 911 će konačno dobiti i menjač sa duplim kvačilom, nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK (ima sedam stepeni prenosa). Redizajn podrazumeva i nove točkove od 18 inča (standard za 911 Carreru), odnosno 19 inča (Carrera S), kao i pojačani kočioni sistem. Inače, potpuno nova generacija Porschea 911 se najavljuje za 2011. godinu, o kojoj se za sada ne zna mnogo, ali treba da izdrži na tržištu do 2018. godine.



Posle standardnog Audija A5 Coupe, na proleće sledeće godine u prodaji će se pojaviti i njegova otvorena kabriolet varijanta, koja će naslediti sadašnji Audi A4 Cabriolet. Prema poslednjim (doduše nazvaničnim) informacijama, oficijelna svetska premijera će biti održana već ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a ne u januaru 2009. godine u Detroitu kako se ranije mislilo. Kako bilo, za proizvodnju A5 Cabrioleta neće biti zadužen Karmann (koji je pravio A4 Cabrio), već će se proizvodnja odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu, zajedno sa već poznatim A5 Coupeom. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC verziji opremio metalnim, u Audiju su zadržali tradicionalni meki sklopivi krov. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate u rasponu od 1.8 TFSI sa 125kW/170KS pa do 4.2 V8 od 260kW/354KS za model Audi S5 Cabriolet. Očekuje se takođe i RS5 Cabrio varijanta ali još nije poznato koji motor će se ugrađivati u taj model (ili V8 sa oko 450 konja ili 5,2 litarski V10 iz Lamborghinija Gallardo). U ponudi će naravno biti i quattro verzije sa pogonom na sva četiri točka, dok će novost biti uvođenje novog sedmostepenog S tronic menjača sa duplim kvačilom. U prvoj godini proizvodnje će biti proizvedeno 28.000 A5 Cabrioleta, a očekuje se da cena u Evropi startuje od 37.000 evra.

A5 Sportback

Ovo nije ni Audi A5 Avant, ni A5 u formi hatchbacka (kombi-limuzine), već je A5 Sportback dizajniran da bude polu-karavan i polu-kupe, odnosno ova karoserijska varijanta treba da spoji praktičnost automobila sa petora vrata i stil jednog kupea. Kako će to shvatiti i prihvatiti kupci, pokazaće vreme jer se A5 Sportback navodno očekuje već 2009. godine. A5 Sportback će poput Audija A5 Coupe ostati četvorosed ali će na zadnjim sedištima biti daleko više mesta nego u Coupeu (ne treba zaboraviti ni daleko veći i praktičniji prtljažni prostor). Dizajnerski posmatrano, A5 Sportback će preuzeti prednji deo sa aktuelnog A5 Coupea, uz kombinaciju nekih rešenja sa aktuelnog Audija A4 i novog zadnjeg dela. Od detalja se posebno ističu niska linija krova, stakla na vratima bez okvira i veoma položen zadnji stub. Naravno, A5 Sportback će osim varijanti sa prednjim pogonom, imati i verzije sa Quattro integralnim pogonom (raspored snage 40/60% napred/nazad). Paleta pogonskih agregata bi trebalo da obuhvata već poznate motore iz Audija A5, a u pripremi je i hibridni pogon ali zasad o tome nema konkretnijih informacija.



Nije tajna da Audi već neko vreme radi na najekstremnijoj verziji prošle godine predstavljenog kupea A5/S5. Novi model će dobiti oznaku RS5, a njegov mogući izgled možete videti na ovim renderinzima, koji su se u proteklih nekoliko dana pojavili na internetu.

Zadatak novog RS5 je da se uhvati u koštac sa konkurencijom poput novog BMW-a M3 (ima 420KS), Mercedesa C63 AMG (457KS) i Lexus-a IS-F sa  423 konja.

Osim agresivnijeg i moćnijeg izgleda (serijski sa 19-inčnim točkovima), sportskog interijera i Quattro pogona, Audi RS5 će prema ranijim najavama raspolagati sa 4,2 litarskim V8 motorom od oko 450KS, dok najnovije glasine kažu da će RS5 možda dobiti i 5,2 litarski V10 agregat iz Lamborghinija Gallardo (ovaj potonji u Gallardu LP560-4 razvija svih 412kW/560KS). Drugih podataka za sada nema, više će se znati na jesen kada bi RS5 trebalo da bude zvanično predstavljen.

         




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs