Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Ovo je najnoviji špijunski video novog Fiata 500, koji se od juče vrti internetom i koji daleko bolje prikazuje unutrašnjost od zvaničnih fabričkih fotografija od pre dva meseca. Jer fotografije snimljene u studiju su jedno a živa slika sasvim nešto drugo. Obratite i pažnju šta sve lovci na novitete rade i gde se sve penju da bi se dokopali ovakvih snimaka. U svakom slučaju odličan video. Da podsetimo, Fiat će zvaničnu promociju novog "500" organizovati 4. jula ove godine.




Reklama


Ovo su zvanični crteži buduće Seatove limuzine u klasi Audija A4, najavljene za 2009. godinu kao zamena za sadašnji (neuspešni) model Toledo. Osim limuzinske varijante, novi model (nezvanično, zvaće se Bolero ali to nije potvrđeno) proizvodiće se i kao karavan odnosno Station Wagon. Kao što vidite, Bolero nema dizajnerski ništa zajedničko sa Toledom (srećom !) a verovatno će biti napravljen na produženoj platformi Audija A3/VW Golfa/Seat Leona, koju trenutno koristi VW Passat. Paleta motora za Bolero (ili kako će se već zvati) obuhvataće i najnovije 1,4 TSI i 2,0 TFSI agregate iz VW grupacije. Novi Bolero proizvodiće se u Seatovoj fabrici Martorell u Španiji.



Prema nemačkom AutoBildu, proizvođač sportskih automobila Porsche, proširiće svoju ponudu SUV modela pa će pored već poznatog Cayenna-a, paletu dopuniti i manji kompaktni crossover nazvan Roxster. Novi Roxster koristiće kao bazu Audi Q5, koji će se pojaviti već tokom 2008. godine. Zauzvrat će Audi od Porschea dobiti tehnologiju za sledeću generaciju Boxstera/Caymana, koju će Audi iskoristiti za svoj novi sportski auto R4 o kome smo nedavno već pisali. Naravno ovo su sve nezvanične vesti pa ih kao takve treba i tretirati. U ovom trenutku se ne zna kada bi Roxster mogao da se pojavi na tržištu ali se pretpostavlja da bi to moglo da se desi godinu ili dve posle Audija Q5. Da se nešto stvarno sprema u Porscheu, potvrđuje i vest da je ova nemačka marka već registrovala odnosno zaštitila ime Roxster. Kako će novi SUV izgledati, vidite na ovoj ilustraciji iz AutoBilda. Ako je verovati crtežu, Roxster će imati oblik krova u stilu nekog coupea a veličinom će biti konkurent BMW-u X3 i budućem Mercedesovom SUV modelu GLK. Naravno i pomenutom Audiju Q5. Takođe, za razliku od Cayenna, Roxster bi bio pravi sportski auto (samo u obliku SUV-a), koji bi se odlikovao izuzetnim upravljanjem a nezvanično se govori da bi mogao da koristi i motore starijeg brata Cayenna, odnosno njegove V6 i V8 motore. Prvi čovek Porschea, Wendelin Wiedeking, je ionako već nekoliko puta naglasio kako bi želeo da u potpunosti iskoristi nove pogone napravljene za novu sportsku limuzinu Panamera pa u ovom trenutku stvarno izgleda verovatno da će Porsche predstaviti i ovakav manji SUV model kao što je Roxster. Ali ne lezi vraže ! Posle ovih navoda AutoBilda, Porsche je danas objavio zvanično saopštenje u kome jasno i glasno demantuje da radi na bilo kakvom projektu manjeg SUV modela. Dakle, zvanično ništa od svega gore navedenog. S druge (nezvanične), strane pak : pa niste valjda stvarno očekivali da će Porsche javno priznati da radi na nečemu sličnom i otkrivati svoje planove konkurenciji preko novina !? 



Novi BMW serije 6, koji će se pojaviti tek početkom 2011. godine, neće biti toliko dizajnerski dramatičan i kontroverzan poput sadašnje generacije ovog modela (predstavljen 2003.), već će izgled više biti evolucija postojećeg automobila. U svakom slučaju, nova "Šestica" će biti duža od aktuelne verzije, a prostranija kabina (više mesta za noge putnika pozadi) će dobiti sportskiji kokpit i centralnu konzolu orijentisanu više prema vozaču. Kao što je najavio pre mesec dana sa studijom CS Concept, BMW će napustiti sadašnji čudni dizajn (najblaže rečeno) poklopca prtljažnika sa stepenicom (kakav imaju serija 6 i 7) u korist klasičnijeg rešenja. Kupcima će na raspolaganju biti motori sa 306, 408 i 507 konja pri čemu će najmanji 3,0 litarski bi-turbo biti preuzet iz modela 335i a zameniće sadašnji model 630i sa 258KS. Verzija 650i će umesto 367 imati 408KS dok će najsnažniji biti M6 sa 5,0 litarskim V10 agregatom sa najmanje 507KS. Buduća kabriolet verzija dobiće metalni sklopivi krov poput serije 3 u CC varijanti. Prednji prepust karoserije biće smanjen za oko 40 mm dok će međuosovinsko rastojanje porasti za oko 75 mm. Ranije se govorilo da će nova generacija serije 6 biti ponuđena i kao coupe sa 4 vrata ali se sada čuje da će tu ulogu konkurenta Mercedesu CLS, preuzeti nova serija 8, koja će se bazirati na pomenutom CS Conceptu. 



Najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova, kompanija Karmann, krajem 2008. godine počinje sa proizvodnjom Audija A3 u kabriolet izdanju. Prema pisanju časopisa Automobil Industrie, Karmann više neće proizvoditi aktuelni A4 Cabrio ali će umesto toga u svojim pogonima montirati otvorenu verziju modela A3 dok će proizvodnju novog Audija A4 Cabrio (verovatno će se zvati A5 Cabrio) preuzeti kompanija Magna, tačnije njeno CTS odeljenje. Karmann je inače od 2002. godine do danas, proizveo oko 135.000 modela A4 Cabrio a samo prošle godine 28.000. Međutim, u proteklih godinu dana, Karmann je bio prisiljen da smanji broj radnika za 633 dok će u narednim mesecima još oko 140 radnika dobiti otkaz. Što se tiče novog Audija A3 Cabrio, najverovatnije će imati meki, platneni umesto sada veoma popularnog metalnog sklopivog krova. Time će krovni mehanizam biti daleko jednostavniji i lakši, samim tim i jeftiniji za proizvodnju. Kao glavnog konkurenta u Audiju za svoj novi otvoreni model vide buduću BMW seriju 1 u kabrio varijanti. Na slikama vidite kako bi konačna verzija A3 kabrioleta trebalo da izgleda. Auto će imati mesta za 4 odrasla putnika dok će prednji kraj pretrpeti veoma male korekcije izgleda u odnosu na aktuelni A3 hatchback. Da li će stvarno tako izgledati, moraćemo da sačekamo kraj 2008. godine.

 



Najave o sportskoj varijanti Kia-je Ceed mogle su se čuti još pre nekoliko meseci a sada su dostupne nove informacije o tom XR modelu. Ranije se špekulisalo da će 2,0 litarski turbo agregat u Ceed-u XR raspolagati sa 200 konja pod poklopcem motora dok poslednje vesti sugerišu da se ipak radi o snazi od živahnih 166kW/225KS. Namera Kia-je je da uskoro oznaku XR počne da upotrebljava na sportskim verzijama svojih automobila pa će u naredne tri godine biti lansirano još nekoliko vrućih modela, koji će zaslužiti da nose XR oznaku. Na taj način Kia želi da stvori poseban, sportski podbrend XR, nešto slično Opelovom OPC-u ili Renaultovom Renault Sport odeljenju (poređenje sa AMG-om ili M odeljenjem ipak nije umesno !). Opel Astra u pomenutoj OPC varijanti 240 konja, Megane RS 224KS, VW Golf GTI tačno 200 (GTI Edition 30 ima 230KS), Volvo C30 T5 raspolaže sa 220KS i uz Focus ST sa 225 konja, to su glavni konkurenti novoj Kia-ji Ceed XR, bar po snazi motora. Da li će i vozne osobine Ceed-a XR biti na nivou konkurencije, pokazaće prvi uporedni testovi. Ali ne pre aprila 2008. godine kada u stvari i počinje prodaja novog Kijinog sportskog aduta širom Evrope po zasad nepoznatoj ceni. Ali ako i ovaj model bude imao garanciju od 7 godina ili 150.000 km, biće veoma zanimljivo. Ceed XR će imati premijeru na salonu u Frankfurtu septembra ove godine i to u novoj verziji karoserije sa 3 vrata. S druge strane, Kia je odustala od serijske proizvodnje kabriolet varijante ovog modela iako je razvoj već bio u poodmakloj fazi.



Serija 3 predstavlja najznačajniji odnosno najprodavaniji model u gami bavarske marke pa se uvek sa velikom pažnjom prate sve dizajnerske promene na ovom automobilu jer se greške ovde jednostavno ne opraštaju. Trenutna E90 generacija je ipak manje radikalno oblikovana u odnosu na neke ranije radove Amerikanca Chrisa Bangle-a mada su mnogi kritikovali dizajn aktuelne verzije a posebno zadnjeg dela, koji kao da je skinut sa neke Nissan Almere ! Ipak, šesta reinkarnacija serije 3, najavljena za 2012. godinu, donosi radikalno nov i svež dizajn preuzet sa studije CS Concept, predstavljene pre samo mesec dana na salonu automobila u Šangaju. Na crtežu je mogući izgled te "Trojke", koja praktično predstavlja CS Concept u manjem, kompaktnijem pakovanju. Ipak, bez obzira na sportskiji i bitno različit izgled u odnosu na sadašnju seriju 3, i ovaj model zadržava najznačajnije dizajnerske karakteristike BMW automobila poput velikih "bubrega" napred ili tzv. Hofmajsterovog luka na zadnjim vratima. Naravno, do 2012. godine ima još dosta vremena pa je sasvim neizvesno da li će dizajn finalne verzije biti baš ovakav. Samim tim još je rano i za neke preciznije najave o evetualnim novim pogonskim agregatima ali se saznaje da bi dužina nove "Trojke" ostala negde na sadašnjem nivou a da bi širina porasla za nekih 50 mm, na ukupno 1867 mm. U konstrukciji ovog modela, BMW će obilato koristiti aluminijum da bi se što više smanjila težina automobila. 



Reklama


O budućem Fiatu 500 u zabiberenom Abarth pakovanju, već smo nekoliko puta pisali a ovo su najnovije slike tog željno očekivanog retro modela sa testiranja proteklih dana na nemačkoj stazi Nurburgring. Budući da će premijera serijskog Fiat 500 Abarth biti tek početkom 2008. godine, auto na slikama je još uvek maskiran i to naravno baš na onim najzanimljivijim delovima ali se ipak primećuju značajno uvećani otvori za vazduh u prednjem braniku, veći su i točkovi i to sa niskoprofilnim gumama, ispod crne trake nazire se i zadnji krovni spojler a tu je i detalj u vidu kočionih klješta u crvenoj boji. Uglavnom Fiat 500 u Abarth dresu izgleda oštro, dinamično i nabijen snagom, upravo kako i očekuju brojni ljubitelji Abartha. Još uvek se ne zna koliko će biti snažan ovaj mališa ali se pretpostavlja da će njegov turbo benzinac od 1,4 litra razvijati oko 150KS što će uz ubrzanje od oko 8 sekundi do stotke, omogućiti zabavnu i oštru vožnju poput vožnje kartingom, s tim što uz ovaj "karting" dobijate i limeni krov nad glavom za veću sigurnost. Što je najlepše, stižu i nezvanične najave da bi Fiat mogao ponuditi i snažniju varijantu ovog motora, koji bi raspolagao sa svih 180 konja (!), koji bi ovog malog prznicu pretvorio u pravu raketu na točkovima. 



Prema poslednjim informacijama (naravno nezvaničnim), nova generacija Audija A4 (fabrička oznaka B8) imaće svetsku premijeru već u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu (po nekima to će biti samo koncept, koji će najaviti novi A4 za 2008.). Nova "četvorka" biće dizajnerski veoma slična upravo predstavljenom coupe modelu A5/S5 a kako će najverovatnije izgledati vidite na ovim crtežima (osnova za njih je A5), koji prikazuju standardni A4 sedan (prva slika), A4 Avant (slika br.2) i sportski sedan S4 na trećoj slici. I novi A4 koristiće novu modularnu MLP platformu, koji će imati i budući modeli Q5, A6, A7 i A8. MLP platforma znači smeštaj motora i transmisije iza prednje osovine što će  omogućiti veće međuosovinsko rastojanje bez povećanja spoljašnjih dimenzija automobila. Novi A4 biće samo 25 mm duži od aktuelnog modela mada će zbog dužeg rastojanja između osovina izgledati kao da je u stvari nešto veći od sadašnje verzije. Zanimljivo da će prednji i zadnji prepusti karoserije biti kraći za po 75 mm. Zahvaljujući novoj generaciji Quattro integralnog pogona i pomenutoj MLP arhitekturi, novi A4 imaće daleko bolje vozne osobine nego bilo koji A4 do sada. Novi Audi A4 imaće zadnja svetla u LED tehnologiji dok će se prednja LED dnevna svetla moći naručiti kao opcija. U kabini neće biti velikih iznenađenja jer će ona biti veoma slična modelu A5 s tim što će centralna konzola biti malo više okrenuta vozaču. U svakom slučaju, očekujte visok kvalitet izrade i materijala, vrhunsku ergonomiju i nešto više mesta za noge putnika pozadi zbog povećanja međuosovinskog rastojanja. Od motora, koji će pokretati B8 generaciju ovog Audija, možemo očekivati benzince od 1,8 i 2,0 litra, 3,2 litarski V6 kao i 4,2 litarski FSI V8 agregat za sportistu S4. Naravno tu će biti i dizelaši sa 4 i 6 cilindara : 1,9 TDI, 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Od menjača u ponudi će biti manuelni 6-stepeni, sledi ga Multitronic transmisija i na kraju S-tronic sa dvostrukim kvačilom. Od karoserijskih varijanti Audi će proizvoditi A4 u sedan i karavan (Avant) verzijama mada se pominje i A4 Sportback za 2010. godinu. Postojeće A4, S4 i RS4 kabriolete zameniće budući A5, S5 i RS5 kabrioleti na osnovi novog A5/S5. Iako će novi A4 biti predstavljen već ove jeseni (kao što napomenuli na početku možda samo kao koncept), serijska verzija će se naći u prodaji tek u trećem kvartalu 2008. godine po, za sada, nepoznatoj ceni. Ali kako to već biva kod Audija, ona neće biti baš mala. Bar za nas... 



Evo i najnovijih špijunskih slika nadolazećeg Peugeotovog modela 308, naslednika aktuelne 307-ice. Za razliku od fotografija, koje smo objavljivali proteklih meseci, na ovim slikama je nova 308-ica bez ikakve maske i "na izvolte" što samo potvrđuje da je prezentacija veoma blizu, tačnije Peugeot će zvaničnu svetsku premijeru upriličiti na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Nažalost, novi 308 ne donosi dizajnerski ništa novo što već nismo videli kod Peugeota pa više liči na ugojenu 207-icu pa čak i na sadašnji 307, koji nasleđuje ! Da li će to biti problem za kupce, koji ipak traže nešto novo i originalnije, pokazaće prvi prodajni rezultati. Prvo će se pojaviti hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a kasnije (krajem 2008. ili početkom 2009.) i karavan (Break/SW) i CC (Coupe-Cabrio) varijante karoserije. Očekuje se da će buduće verzija sa 3 vrata imati daleko privlačniji izgled od ove varijante sa 5 vrata na slikama i da će biti više u stilu coupea, poput Opel Astre GTC ili Citroena C4 Coupe. Prema sadašnjim informacijama ponuda motora će obuhvatati sledeće agregate : 1,4 i 1,6 litarske benzince sa 95 odnosno 120KS kao i 1,6 litarski turbo sa 150 konja. Kasnije dolaze na red i snažnije mašine sa 175 i 200KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će biti i hibridna verzija (kombinacija dizel motor/elektromotor), koja bi trošila 3,4 litra goriva.




Kao što smo ranije pisali, Audi sprema svog izazivača BMW-u M5 (ima 507KS) i Mercedesu E63 AMG (514KS). Ne treba zaboraviti ni najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja o kome smo pisali pre neki dan. Međutim Audijev RS6 prešišaće i BMW i Mercedes i Lexus bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, ako su tačne vesti, koje su se danas pojavile na internetu, budući RS6 imaće V10 bi-turbo TFSI agregat, zapremine 5,0 litara, koji raspolaže sa 426kW/579KS !! Ranije se špekulisalo da će se snaga kretati od 520 do 550 konja ali su se izgleda u Audiju odlučili da povećaju ulog u ovoj igri mačke i miša sa BMW-om i Mercedesom. RS6 će se naravno i vizuelno razlikovati od drugog sportiste u Audijevoj gami, modela S6 (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi) da bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u karoseriji jedne poslovne limuzine ili praktičnog i porodičnog karavana, jer će se RS6, osim u sedan varijanti prizvoditi i u Avant verziji, kako Audi naziva svoje karavane. Za očekivati je da će se Audi i dalje držati ograničenja maksimalne brzine na 250 km/h dok zasad nema podataka koliko bi moglo da iznosi ubrzanje do 100 km/h, koje je kod starog RS6 iznosilo 4,7 sekunde. Izgled budućeg vladara klase vidite na crtežu a ostaje pitanje termina promocije. Ranije se govorilo da će se novi RS6 pojaviti već u septembru, na domaćem terenu frankfurtskog salona automobila, a sada se pominje da će premijera biti tek u martu sledeće godine na salonu u Ženevi. Da li to u Audiju imaju nekih "poteškoća" sa ovom alom pa je termin prezentacije promenjen ?   



Već nekoliko meseci se priča i piše da BMW (vlasnik Minija) radi na razvoju proterenske varijante Minija, koja bi se bazirala na budućem modelu Clubman o kome smo već nekoliko puta pisali. Prema insajderima, projekat novog off-road Minija sa integralnim 4x4 pogonom u BMW-u interno zovu Colorado a mogući izgled ovog manjeg SUV modela sa 5 vrata vidite na crtežu. Kako će se zvati serijska verzija još nije poznato ali Colorado verovatno neće ostati jer ovo ime već koristi američki Chevrolet. Novi crossover Mini bi, pre svega, bio namenjen Amerikancima pa je bilo logično za očekivati da se Mini Colorado (ili kako će se već zvati) proizvodi u BMW-ovoj fabrici u Spartanburgu (američka savezna država Južna Karolina) gde se već sklapaju X5 i Z4 a uskoro će im se pridružiti i novi X6 a 2011. i nova generacija modela X3. Ipak, u igru je uključena i firma Magna Steyr (trenutno u svojim pogonima u austrijskom Gracu proizvodi aktuelni BMW X3), koja je jedna od lokacija gde bi se novi Mini Colorado proizvodio. Matična Minijeva fabrika u engleskom Oksfordu radi praktično punim kapacitetom (240.000 vozila godišnje) pa je proizvodnju Minija Colorado neophodno organizovati ili u SAD-u ili u Austriji. Konačna odluka o tome još nije doneta. Ako se sve kockice slože, Minijev SUV model (sa skromnim off-road mogućnostima, prostranijom kabinom i robusnijim izgledom) bi se pojavio ili krajem 2009. ili početkom 2010. godine.



U Lexusu su očigledno čvrsto rešili da se uhvate u koštac sa etabliranim sportskim modelima BMW-a, Audija i Mercedesovog AMG-a. Posle promocije Lexusa IS-F na salonu u Detroitu (rivala BMW-u M3, Audiju RS4 i budućem AMG-u C63), prvog sportiste sa novouvedenom F značkom (F kao fast), koju će nositi najsportskije verzije u paleti modela ove marke, sada stižu i prve najave i rendering mogućeg izgleda još jednog ekstremnog automobila. Radi se o Lexusu GS-F, koji bi trebalo da konkuriše BMW-u M5 (ima 507KS), budućem Audiju RS6 (imaće od 520 do 550KS) i Mercedesu AMG E63, koji raspolaže sa 514 konja. Najzanimljivije su glasine da će se u GS-F možda ugrađivati V10 agregat sa snagom od preko 500 konja iz ovogodišnjeg koncepta Lexus LF-A. Naravno, pored novog motora, GS-F će pretrpeti i izmene na ogibljenju, kočnicama, transmisiji i aero body paketu. Kada će se pojaviti novi GS-F za sada nije poznato.     



O novom Lotusu Esprit pisali smo još pre nekoliko meseci kada smo objavili tada dostupne špijunske slike, koje su bar delimično pokazivale izgled budućeg Esprita najavljenog za decembar 2009. godine. Sada su se na internetu pojavili i ovi prilično uverljivi crteži mogućeg izgleda novog Esprita (by www.  caranddriver.com i www.lotusespritturbo.com). Ipak, radi se samo o preliminarnim nacrtima, koji pokazuju kako bi novi Esprit mogao da izgleda a ne o konačnom i definitivnom dizajnerskom rešenju. Kako se čuje, novi Esprit bi trebao da košta oko 75.000 funti a proizvodiće se u Engleskoj, u fabrici Hethel. Specijalitet Lotusa (mala težina njihovih modela) će i ovde biti primenjena jer bi novi Esprit trebao biti težak samo oko 1200 kg zahvaljujući korišćenju aluminijuma i karbon fibera. Platforma, koju će koristiti budući Esprit nije namenjena samo ovom modelu već će se naći i na drugim budućim Lotusovim modelima. Na kraju krajeva platforma se i zove VVA (Variable Vehicle Architecture). Iz Lotusa je potvrđeno da će novi Esprit imati V8 motor ali nisu hteli da zvanično potvrde (baš sebično sa njihove strane!) da li će se novi Esprit i stvarno zvati Esprit. Mada se ipak nezvanično može čuti da će novi sportista vrlo verovatno zadržati ovo veoma poznato ime. Zanimljivo je da je novi Esprit po ranijim planovima trebao da se pojavi u prodaji već tokom ove 2007. godine ali je novi šef Mike Kimberly to prologirao za 2009. i još zatražio promene na prvobitno usvojenom dizajnu i mehanici, jer po njemu "to nije bio pravi Lotus". Kao što smo i ranije pisali, budući Esprit će pokretati V8 motor, poreklom iz bavarskog BMW-a, zapremine 4,4 ili 4,8 litra sa oko 370KS a sa njim će Esprit postizati oko 290 km/h.




Audi RS5

13 Maj, 2007 - 01:43 Top secret Komentari (0) comments  English

Nije tajna da Audi već odavno radi na najekstremnijoj verziji nedavno predstavljenog coupea A5/S5. Novi model će se naravno zvati RS5 a kako će izgledati vidite na slikama iz britanskog magazina Carmagazine (www.carmagazine.co.uk). Zadatak novog RS5 je da počisti (bar tako misle u Audiju) sa konkurencijom poput novog BMW-a M3 (ima 420KS), budućeg Mercedesa C63 AMG (imaće 450 konja) i Lexus-a IS-F sa preko 400 konja. Osim agresivnijeg i moćnijeg izgleda (serijski i sa 19-inčnim točkovima), RS5 će raspolagati sa 4,2 litarskim V8 motorom, koji će razvijati do 450KS. Toliko se bar očekuje jer zvanično nije ništa potvrđeno. Za neutralno ponašanje i odličnu upravljivost brinuće se naravno integralni Quattro pogon i raspored težine u odnosu 55/45 %. Kada se pojavi na tržištu u prvoj polovini 2008. godine koštaće oko 74.000 evra.




Range Rover je jedan od najvažnijih modela u paleti Land Rovera pa ne čudi činjenica da je rad na novom modelu već odavno počeo iako do prezentacije ima vremena. Naime, novi Range Rover će biti na tržištu tek 2012. godine. Ono što privlači pažnju medija jeste mogućnost da novi Range bude imao aluminijumsku šasiju kako bi se redukovala težina vozila. Prema procenama, težina bi u tom slučaju bila za 300-400 kg manja u odnosu na aktuelni model. Ipak, odluka o tome tek treba da se donese a to bi trebalo da se desi u toku narednih nekoliko meseci. U svakom slučaju, Range Rover bi tu tehnologiju pozajmio od Jaguara (još jednog člana Fordove Premier Grupe), koji obilato koristi aluminijum u modelu XJ. Range Rover sa aluminijumskom šasijom bi imao težinu na nivou neke luksuzne limuzine a kao pozitivna nuspojava, performanse bi bile bolje a potrošnja značajno smanjena. Novi Range se razvija pod kodnom oznakom L405 a očekuje se da će dobiti kompaktniji izgled nego aktuelni model i kraću liniju krova. Mogući izgled vidite na slici iz britanskog magazina Autocar. Ispod poklopca motora naći će se i novi 5,0 litarski V8 agregat u atmosferskoj verziji kao i varijanti sa kompresorom. I u pogledu novih motora, inženjeri iz Land Rovera će se osloniti na svoje kolege iz Jaguara, jer će neki od motora iz budućeg Jaguara XF naći svoje mesto i u novom Range Roveru. Snaga motora će se kretati u rasponu od 350 do 450KS. Biće tu i dizel motora a možda i neke hibridne verzije. Uostalom do 2012. godine ima dovoljno vremena. 



Britanski magazin AutoExpress najavljuje kako će izgledati dva željno očekivana mala GTi modela : Fiat 500 Abarth i njegov rođak Ford Ka ST. Podsećamo da će novi Fiat 500 i Ford Ka koristiti istu platformu (od Fiat Pande) i da će se proizvoditi u Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Prvi će se na tržištu pojaviti Fiat 500 Abarth, koji će raspolagati sportskim body paketom i, što je važnije, 1,4 litarskim T-Jet motorom uparenim sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Iako AutoExpress nagoveštava da će mali Abarth imati do 150KS, drugi procenjuju da će se Fiat 500 Abarth ipak morati zadovoljiti sa slabijom varijantom tog motora, koja raspolaže sa 120KS, da se ne bi stvarala konkurencija unutar kuće jer Grande Punto Abarth ima snagu od 150 konja. Mali Abarth imaće širi trag točkova, poboljšane vozne osobine dok će ubrzanje do stotke iznositi oko 7 sekundi. Ford Ka ST, koji će zameniti aktuelni SportKa, pojaviće se krajem 2008. godine. Dok su podaci za Fiat 500 Abarth uglavnom poznati (sem maksimalne snage), to se sa sigurnošću ne može reći i za Ford Ka ST. Iako AutoExpress najavljuje Fordov motor sa 120KS za novi Ka ST, osnovni Ka modeli koristiće Fiatove pogonske agregate pa se zbog toga postavlja pitanje da li dogovor Fiata i Forda možda podrazumeva i ugradnju 1,4 litarskog T-Jet turbo motora i u Ka ST ?



Novi sportski Nissan GT-R je ponovo uhvaćen tokom fabričkih testiranja ali ovog puta praktično bez ikakve maske što samo potvrđuje da je datum zvanične promocije opasno blizu. Najavljuju se 3 verzije : standardni GT-R, V Spec i EVO Spec. Prvi će koštati 57.000, V Spec 67.000 a EVO Spec 94.000 dolara. U ponudi će biti manuelni menjač sa 6 brzina i 6-stepeni automatik sa mogućnošću menjanja brzina polugama na volanu. Standardni GT-R i V Spec raspolagaće snagom od 480KS, koja je dobijena iz VQHRTT motora zapremine 3,7 ili 3,8 litara (tačna kubikaža još nije poznata). Najsnažniji GT-R EVO imaće 530KS i zahvaljujući  posebnoj "kuri mršavljenja" biće lakši od standardnog GT-R modela. Ta EVO verzija raspolagaće olakšanim sportskim sedištima i većim i aerodinamičnijim zadnjim spojlerom kao i modifikovanim integralnim AWD pogonom.




Poslednje vesti govore da Opel sprema ukidanje svojih modela Signum i Tigra Twin Top zbog slabe prodaje. Za Signum je to definitivno jer sa samo 8040 prodatih komada u poslednjih 12 meseci nije uspeo ni blizu da ispuni očekivanja čelnika iz Opela. Proizvodnja će biti prekinuta tokom 2008. godine a naslednika neće biti. Što se Tigre Twin Top tiče, u ovom trenutku još nije zvanično potvrđeno gašenje ovog dvoseda sa sklopivim metalnim krovom ali će se to najverovatnije takođe desiti tokom 2008. Zato se sada sve glasnije čuju najave o Corsi u CC varijanti, koja bi krajem 2008. ili početkom 2009. nasledila Tigru. Uostalom iz Opela se u poslednje vreme mogu čuti izjave kako im pod hitno treba jedan novi 2+2 model sa pokretnim metalnim krovom da bi ostali konkurentni u ovom segmentu. Dakle CC (Coupe-Cabrio) model na osnovi Corse. Kako bi mogla da izgleda ta Corsa CC vidite na ovoj veoma nejasnoj slici, koja se proteklih dana pojavila na internetu. Inače, aktuelnu Tigru proizvodi francuski Heuliez a novu Corsu CC bi Opel proizvodio ili u nemačkom Ajzenahu ili španskoj Saragosi.



Koliko god ovo zvučalo čudno, izgleda da Porsche radi na razvoju svog modela u Golf  klasi (C segment tržišta ali zbog popularnosti Golfa ga nazivaju i njegovim imenom), koji bi se pojavio 2012. godine. Pritom se čak govori da bi Porsche za taj svoj model ustvari i koristio VW Golf  kao bazu (platformu i masu drugih komponenti dok bi karoserija naravno bila originalna Porsche-ova). Možda totalno apsurdna ideja ali ideja koja dobija smisao ako se zna da je Porsche nedavno povećao udeo u VW-u na 30,9 odsto i prema nemačkom zakonu (čim se pređe 30%) ima pravo i obavezu da ponudi otkup kontrolnog paketa akcija. Porsche je već poslao VW-u svoju ponudu za preuzimanje, koja važi do 29. maja ali VW još nije odgovorio. U međuvremenu su se pojavile ove nezvanične informacije o Porsche-Golf modelu. Ali ako dođe do kontrole Porsche-a nad VW-om, sasvim je realno očekivati da dođe i do veće deobe zajedničkih platformi između ove dve marke. U tom slučaju možda bi se stvarno desilo nemoguće-da na platformi nekog budućeg Golfa nastane i Porsche-Golf. To bi bio idealan kokurent BMW-u, tačnije njegovoj seriji 1 ali bi to značilo i da se Porsche odlučio da postane više "mainstream" proizvođač. Crtež koji vidite, delo je nemačkog AutoBilda i pokazuje eventualni izgled Porsche-a u Golf klasi.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs