Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Nemački tjuner Cobra je kupcima upravo ponudio paket za ulepšavanje druge generacije Nissanovog SUV modela X-Trail. Cobra je za vlasnike X-Traila, koji žele ekskluzivniji i individualniji izgled, predvideo nove elemente kao što su prednji bull bar od nerđajućeg čelika, nove pragove za olakšani ulazak u vozilo (takođe od nerđajućeg čelika), dodatna svetla napred, aluminijumsku zaštitu motora (u slučaju off-road izleta), hromirane završetke izduvnog sistema i čitav niz različitih alu točkova veličine 16, 17, 18, 19 ili 20 inča (najveći su nazvani Cobra Technology & Lifestyle Sahara, a opremaju se gumama 245/35 R 20). Cobra takođe nudi i zaštitnu rešetku, kojom je moguće odvojiti putničku kabinu od prostora za prtljag. Vrhunski kvalitet ovih elementa se podrazumeva, pa Cobra za njih odobrava dvogodišnju garanciju bez ograničenja kilometraže.



Reklama


Nemački Irmscher će uskoro započeti sa prodajom svoje obrade Opelovog roadstera GT (inače kabriolet 2007. godine), koji iz 2,0 litarskog turbo motora sada izvlači 315 konja (fabrički primerak ima 264KS). Vizuelno se Irmscherov GT i ne razlikuje mnogo od serijskog primerka, ali se ipak primećuju nešto dinamičniji prednji deo automobila (novi spojler od 399 evra), spušteno ogibljenje, atraktivni 19-inčni alu točkovi (Irmscher Typ GT-Star sa gumama 245/40 ZR19), novi sportski kožni volan i sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa dva odvojena završetka, koji se brinu za odgovarajući sportski zvuk.   



Nemački LSD DOORS je svoja atraktivna vrata, koja se otvaraju u Lamborghini stilu, sada ponudio i vlasnicima aktuelnih modela Forda Fieste i Seata Ibize (tačnije Fieste Type JD 3 u varijanti sa troja vrata i Ibize Type 6L u svim verzijama), čime ovi, pre svega gradski automobili, i te kako dobijaju na ekskluzivnosti i privlačnosti. LSD-ovi kompleti vrata naravno imaju nemački TUV sertifikat, koji potvrđuje da vrata zadovoljavaju sve standarde bezbednosti, odnosno ova vrata su bezbedna kao i vrata na običnim, standardnim modelima Fieste i Ibize (vrhunski kvalitet se naravno podrazumeva). Cena LSD vrata za Fiestu i Ibizu je identična i u Nemačkoj iznosi 1299 evra.       



Motoren-Technik-Mayer ili kraće MTM, je nemački tjuner (možda najpoznatiji po Audiju TT Bimoto sa dva motora i 1000KS), koji sada svim zainteresovanim nudi i svoju verziju aktuelnog Audija TT pod nazivom TT RTT 400 RS. Broj 400 u imenu nažalost ne znači da ovaj TT postiže maksimalnih 400 km/h (kao pomenuti TT Bimoto), već samo nagoveštava broj konjskih snaga pod poklopcem motora (tačna snaga pojačanog 3,2 litarskog V6 motora inače iznosi 305kW/415KS). Više od pojačanja motora pažnju privlači ubrzanje MTM-a TT RTT 400 RS do 100 km/h, koje je za tačno pola sekunde bolje od nekoliko desetina hiljada evra skupljeg Audija R8 sa 420KS (tačnije MTM Audi TT RTT 400 RS do stotke stiže za 4,1 sekundu, a R8 za 4,6). Ubrzanje do 200 km/h ovaj TT postiže za 15,3 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 282 km/h (R8 može do 301 km/h). MTM se potrudio da njihov TT i vizuelno liči na R8, za šta se brine novi body kit (drugačiji branici sa lamelama i veći otvori za vazduh), koji košta tačno 2000 evra (ovaj MTM Audi TT inače košta 73.000 evra). Novi su i 19-inčni točkovi sa Michelin Pilot Sport gumama, pojačani kočioni sistem (diskovi od 380 mm napred, a 310 mm nazad), sportski izduvni sistem sa četiri završetka (svaki prečnika po 70 mm), a zanimljivo da MTM ovom prilikom nije dirao ogibljenje automobila.



Novitec Fiat Grande Punto X-One je naslednik prošlogodišnjeg Novitecovog Grande Punta Sport, a svojim novim aero body paketom donosi još više vizuelne ekstravagancije nego ranije. Agresivni (u pravom značenju te reči) X-One kit sastoji se od novog prednjeg branika sa spojlerom, novom haubom motora, moćnijih pragova, zadnjeg krovnog spojlera, otvora za vazduh na krovu i novog zadnjeg branika sa difuzorom. Nemački specijalista za obradu italijanskih automobila  je ovom Puntu dodao još i dvodelnu prednju masku hladnjaka, "trepavice" na prednjim svetlima, četiri završetka izduvnog sistema od nerđajućeg čelika (po dva na levoj i desnoj starni, svaki prečnika 90 mm), kao i podešavajuće sportsko ogibljenje, kojim se Punto X-One može spusti za 35 do 75 mm. Tačku na i predstavljaju crni Novitec type N8 točkovi od 18 inča sa gumama 215/35R18. I kabina je dobila par novih detalja u vidu aluminijumskih pedala i crnih patosnica sa crvenim Novitec logom. Što se motora tiče, Novitec je pojačao 1,9 litarski JTD dizelaš (serijski model razvija 96kW/130KS i 280Nm), koji sada raspolaže snagom od 118kW/160KS i 328Nm obrtnog momenta pri 1950 obrt./min. (što je dovoljno da ovaj dizel Punto ubrza do 100 km/h za 8,6 sekundi, dok je maksimalna brzina 210 km/h).




Kao što je poznato, Dacia Logan se u Brazilu prodaje kao Renault Logan, a nedavno je fabrika u Brazilu promovisala i trkačku verziju ovog jeftinog automobila, koji će oduševiti ljubitelje trka i koga pokreće i bioetanol E85 gorivo (kombinacija 85 % etanola i 15 % benzina). Logan Tuning pod haubom ima 1,6 litarski motor sa 16 ventila, koji razvija 110KS pri 5750 obrt,/min. i 148Nm (ako ga pokreće benzin) i 115KS pri 3750 obrt./min. i 152Nm, ako se kao gorivo koristi bioetanol. Auto je napravljen u saradnji sa kompanijama kao što su Elf, Nokia, ATW Motorsport, Eibach, Momo i Siemens VDO. Ipak, motor na bioetanol ne privlači toliku pažnju kao agresivan aero body paket na automobilu. Tu su : atraktivniji prednji branik (sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom), moćniji pragovi, veliko krilo na poklopcu prtljažnika, dve izduvne cevi (u potpunosti integrisane u zadnji branik), kao i upadljiva kombinacija boja (žuta, plava, crna i bela), 19-inčni alu točkovi sa ogovarajućim gumama, spušteno ogibljenje i disk kočnice na zadnjim točkovima. Posebna priča je unutrašnjost Logana Tuning, koja je dobila dvobojna, kožna Recaro sedišta sa izraženim bočnim osloncima, CD/MP3 audio sistem firme Siemens VDO, u kombinaciji sa dva pojačala marke Alpine i četiri zvučnika, od kojih se dva nalaze u prtljažniku.




Novi paket za ulepšavanje i pojačanje Audijevog A5 stiže iz tjuning firme Hofele Design (specijalista za preradu svih Audijevih modela, naročito onih više klase poput A8, R8 i Q7). Odmah se primećuje namera dizajnera ove kompanije da izgled Audija A5 približe modelu R8, a to je postignuto novim branicima (od visoko kvalitenog PKG materijala) sa velikim otvorima za vazduh (napred) i horizontalnim lamelama (i napred i pozadi), čime je dobijeno ne samo na vizuelnoj sličnosti sa R8, već i na agresivnosti samog A5 Coupea. Hofele je dodao još i spojler na poklopcu prtljažnika, velike ovalne završetke izduvnog sistema (integrisane u zadnji branik), bočne "suknjice" sa dodatnim otvorima za vazduh i Largo –RS 20 točkove (veličine 9Jx20 inča sa gumama 255/30 R 20). Uz sve ovo, auto je spušten za 40 mm, a proširen je i trag točkova. Toliko o novom izgledu. Što se motora tiče, serijski 3,0 litarski TDI dizelaš je pojačan sa 177kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta na 206kW/280KS i 580Nm. Hofele Design sprema i preradu interijera (uključuje upotrebu karbona, egzotičnog drveta i kože), koji će uskoro biti ponuđen kupcima.




Reklama



Audi S3 sa 265KS i u serijskoj varijanti predstavlja i te kako dinamičan i snažan automobil C segmenta, ali tjuneri misle da uvek ima mesta za raznorazna poboljšanja. Tako je posle tjuniranja Audija S3 od strane tjuning firmi Wimmer (njihov S3 razvija 408KS), B&B (362KS), MTM (330KS), Heron (300KS) i Sportec (takođe 300KS), sada i nemački Abt Sportsline predstavio svoju preradu Audija S3. Rezultat je sportista koji perfektno služi za svakodnevnu upotrebu, ali koji se ne libi da uvek i na svakom mestu bez okolišanja pokaže svoje trkačke gene (naime, za perfektno upravljanje je zaslužno novo ogibljenje, koje je podesio vozač DTM šampionata Christian Abt). Serijski 2,0 litarski TFSI motor je pojačan za 33kW/45KS i 70Nm, odnosno na 228kW/310KS i 420Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 5,4 sekunde i maksimalnih 258 km/h. Abt se, osim za motor, pobrinuo i za atraktivniji izgled i odgovarajući zvuk ovog Audija. Tako je auto dobio Abt-ove AR točkove od 19 inča i novi Abt-ov izduvni sistem, koji se ne brine samo za snažniji i impresivniji izgled zadnjeg dela automobila, već je odgovoran i za tipičan zvuk, koji se očekuje od jednog Abt-a.




Nemački tjuner Delta4x4, inače specijalista za SUV modele sa 26 godina  iskustva, već je obradio novi Citroen C-Crosser, jednog od tri brata blizanca nastala iz saradnje francuske PSA grupacije i japanskog Mitsubishija (ostali su Peugeot 4007 i Mitsubishi Outlander). Bavarska tjuning kuća je za C-Crosser pripremila novi program za individualizaciju, koji će još više istaknuti atraktivni izgled ovog SUV automobila. Ukratko, program obuhvata komplet različitih alu točkova od 17 inča (model S1) pa do modela Lander od čak 22 inča (cene sa gumama se kreću od 1486 evra za S1 do 3414 evra za najveće Lander felne). Naravno, felne nisu jedino što je Deta4x4 pripremio za C-Crosser, pa je francuski terenac dobio i elemente napravljene od ručno poliranog nerđajućeg čelika, poput bočnih pragova (cena 995 evra) ili sportskog izduvnog sistema (885 evra). Sve navedene cene važe u Nemačkoj i uključuju tamošnji porez.




Nedavno predstavljeni BMW M3 (serija E92) po prvi put pod haubom ima osmocilindrični motor, za razliku od prethodnika koje su pokretale ili 4-cilindrične (serija E30) ili 6-cilindrične mašine (E36 i E46). Međutim, to nekima nije bilo dovoljno, pa je nemačka firma Bremgo (trguje BMW auto delovima) u novi M3 uspela da "ugura" 5,0 litarski V10 agregat iz aktuelnih BMW-ovih modela M5 i M6, koji razvijaju 507KS, odnosno 87 konja više u odnosu na standardni 4,0 litarski V8 motor u M3 (ovde i napomena da je Bremgo po nekim informacijama još i pojačao ovaj V10 ali se zvanično ne zna na koliko). I manuelni menjač sa šest stepeni iz M3 je zamenjen, i to SMG transmisijom sa sedam brzina iz pomenutog M5. Izmena ima još i one se odnose na nove petokrake AC Shnitzer alu točkove, trokraki Hartge kožni upravljač, sportskija sedišta i elemente od karbon fibera u unutrašnjosti. Bremgo sada svim zainteresovanim (konkretnije onima dovoljno ludim ili hrabrim) nudi ugradnju V10 agregata u njihov novi M3. Bremgu ovo ipak nije prva ovakva konverzija. Naime, još ranije su u ovoj firmi u prethodni M3 (serija E46) ugradili V10 motor iz M5, ali koji je bio pojačan sa 507 na svih 543KS, a tolika je verovatno i snaga ovog najnovijeg M3 V10.

 



Nemački Edo Comeptition je već obradio "običan" Maserati MC12, ali budući da je italijanjska marka kupcima ponudila i ograničeni broj primeraka putne varijante trkačkog Maseratija MC12 GT1, Edo Competition je doradio i tu Corsa verziju. Ipak, ljudi iz Edo Competitiona nisu dirali već ionako snažan 6,0 litarski V12 motor sa 555kW/755KS (pri 8000 obrt./min.) i 740Nm obrtnog momenta, već su pažnju usmerili na ogibljenje, kočnice i izduvni sistem. Tako je njihov Maserati MC12 Corsa dobio potpuno novo ogibljenje (razvijeno uz pomoć firme KW), nove kočnice (keramički diskovi od 396 mm napred, 360 mm nazad), novi izduvni sistem (od nerđajućeg čelika) sa četiri izduvne cevi prečnika 100 mm, a standardni točkovi su zamenjeni lakšim 19-inčnim napred i 20-inčnim nazad (sa gumama 265/35 ZR19 napred, odnosno 335/30 ZR20 nazad). Uz upadljivu narandžastu boju, to je to. Maserati MC12 Corsa inače ima skoro 400 kg manje u odnosu na standardni MC12, tačnije umesto 1531 kg, težak je samo 1150 kg, što znači da odnos kg/KS iznosi 1,5 kg po KS. Maksimalna brzina prelazi 200 milja na sat, tačnije 203 milje ili 327 km/h.



Serijski Porsche 911 Turbo ima 480KS i 620Nm obrtnog momenta, SpeedART Porsche 911 BTR-XL raspolaže sa 530KS, Sportecov 911 Turbo sa oznakom SP580 razvija 580KS i 765Nm, a TechArt 911 Turbo GTstreet ima 630KS i 820Nm. Ima li ko jači ? Ima ! Zove se Gemballa Avalanche GT2 650 EVO-R i raspolaže pravom konjicom od 650KS i 820Nm, odnosno sa svih 750KS u snažnijoj verziji. Već varijanta sa 650 konja postiže 100 km/h za 3,3 sekunde, a 200 km/h za manje od deset sekundi dok maksimalna brzina iznosi 208 milja na sat odnosno 335 km/h. Pomenuti Sportec SP580 sa 338 km/h i TechArt 911 Turbo GTstreet sa 345 km/h su dakle u pogledu maksimalne brzine ipak bolji. Zato Gemballa ima i pomenutu snažniju varijantu sa 750 konja, mada za sada nema podataka o njenim performansama kao ni o ceni. Naravno, nemački tjuner nije samo pojačao motor, već je doradio i aerodinamiku automobila, pa je Avalanche GT2 650 EVO-R dobio i novo, ogromno zadnje krilo, redizajnirane branike sa većim otvorima za vazduh (i poklopac motor ima novi otvor za vazduh), prerađeno ogibljenje i nove točkove od 20 inča (Gemballa Racing 20" Black Edition sa gumama 245/30ZR20 napred, odnosno 325/25ZR20 nazad), dok su prednja svetla i izduvni sistem preuzeti sa Porscheovog modela Carrera GT. Inače, uz odličan motor i atraktivnu spoljašnjost, kupci dobijaju i ekskluzivnu dvobojnu unutrašnjost (koža, alkantara, aluminijum). Cena ove ekskluzive (verzija sa 650KS) iznosi 300.000 funti ili oko 450.000 evra, i to je prema press saopštenju Gemballe "najbrži i najskuplji tiptronic Porsche na planeti."




Tjuning kuća Big 3 Performance proizvešće tačno 100 komada njihove nove obrade Fordovog Mustanga (u verzijama sa 500 i 650 konja), koji nosi pomalo dugačak naziv-Big 3 Performance Limited Edition Mustang. Osim povećanja snage, Big 3 Performance kupcima za svoj rad daje i garanciju u trajanju od tri godine ili 36.000 milja. Big 3 Performance Limited Edition Mustang raspolaže novim aero body paketom, koji se brine kako za agresivniji izgled, tako i za bolju aerodinamiku vozila (ipak, bez obzira na agresivnost, ovaj Mustang ostaje prilično veran originalnom dizajnu). Big 3 Performance planira da kupcima ponudi samo 20 ovih Mustanga u verziji sa 650 konja, 30 komada varijante sa tačno 500KS, dok će ostalih 50 dobiti samo ovaj estetski paket. Inače, kompanija Big 3 Performance je stvorila svoje ime i reputaciju pre svega svojim inovativnim idejama i težnjom za perfekcijom u doradama supersportskih automobila.

 



Nemački tjuner Mansory prilikom obrade Aston Martinovog Vanquisha S nije dirao njegov motor (6,0 litarski V12 i dalje raspolaže sa 512KS), ali su se zato inženjeri ove firme fokusirali na poboljšanje kočionog sistema (veći diskovi), ogibljenja (nove opruge i 25 mm spušteno vešanje) i estetskog nastupa. Ovo poslednje se odnosi na nove točkove od 20 inča (gume 275/30R20 napred, 315/35R20 nazad), novi prednji spojler od karbon fibera, bočne usisnike vazduha (takođe od karbon fibera), zadnji difuzor (pogađate, opet od karbon fibera) kao i aluminijumske otvore za vazduh na haubi. Vrhunac svega je odabir boja za karoseriju. Naime, kombinacija crne i žute mnogima jednostavno ne odgovara, pa se na netu o tome mogu pročitati razni negativni komentari (što se opet može protumačiti kao ljubomora onih, koji si ovako nešto nikada neće moći priuštiti pa traže dlaku u jajetu). Ista kombinacija crne i žute boje je upotrebljena i unutrašnjosti (iako u kabini preovlađuje crna boja, monotonija je razbijena žutim površinama na sedištima, oplatama vrata i instrument tabli).     



Ovo je prva (tzv. teaser) slika novog Ferrarija 599 GTB Fiorano, koji je prošao tjuning tretman u nemačkoj komapaniji Edo Competition. Ova firma nam je poznata već od ranije po izuzetnim obradama ionako odličnih automobila kao što su Lamborghini Murcielago LP640 i Lamborghini Gallardo, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo i Ford GT. Sada spremaju i preradu Ferrarija 599 GTB Fiorano ali zasad, osim ove slike, nažalost nema drugih informacija o preradama na motoru i ostaloj mehanici. Ipak na fotografiji se zapažaju neki zanimljivi detalji poput novih točkova u crnoj boji, kroz koje se vide žuta kočiona klješta. Izuzetan kontrast crnim točkovima daje bela boja karoserije, koja doduše nije baš tipična za Ferrari ali je rezultat svakako dovoljno efektan da se za njim okreću glave. Za ostale detalje moraćemo da sačekamo zvaničnu promociju. 



Već više od 30 godina Volkswagenov Golf GTI predstavlja pravi izbor za kupce, koji žele dinamičan i snažan, a istovremeno i relativno dostupan sportski  hatchback u kompakt klasi. Ipak, onima kojima ni 200 konja u serijskom modelu nije dovoljno, firma H&R nudi rešenje u vidu njihovog najnovijeg projekta, koji je nazvan upravo tako-Golf GTI Project sa snagom od 240 do 250KS (u paru sa DSG transmisijom). Uz povećanje snage 2,0 litarskog motora, H&R je ovaj Golf GTI opremio H&R sportskim ogibljenjem (koje po njihovim rečima povećava zabavu u vožnji za 10 puta) i spuštenom karoserijom (napred 50 mm, nazad 45 mm), H&R distancijerima, prednjim spojlerom, zadnjim difuzorom, OZ točkovima Ultraleggera od 19 inča i sa srebrnim finišom, gumama Brigdestone 235/35R19, Brembo kočnicama i završecima izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Sve navedeno je dovoljno za izuzetno suverene vozne osobine i ogromno zadovoljstvo u vožnji. Slično spoljašnosti, i u unutrašnjosti se nije štedelo na srebrnoj boji (svetla i tamna nijansa), koja je upotrebljena na instrument tabli, kožnim sedištima i oplatama vrata.




Posle nemačkog Kicherera od pre samo nekoliko dana, još jedan tjuner je pod svoje uzeo Audijev model R8. Radi se o kompaniji B&B Automobiltechnik, koja je poznata i po Audiju TT Edition R u R8 look-u sa tačno 500 konja. Zato iznenađuje da je B&B ovaj Audi R8 pojačao samo sa 30 dodatnih konja više u odnosu na serijski primerak, odnosno 4,2 litarski V8 agregat umesto fabričkih 420 raspolaže sa 450KS. Ipak i to je dovoljno da se ubrzanje do 100 km/h smanji sa 4,6 na 4,3 sekunde, a do 200 km/h stiže sekundu ranije (13,9 umesto 14,9 sekundi). Čisto poređenja radi, pomenuti B&B Audi TT Edition R do stotke stiže brže-za 4,2 sekunde. Osim pojačanja motora, B&B Audi R8 ima i spušteno ogibljenje (napred za 20 mm, nazad 10 mm) i set novih 20-inčnih točkova sa gumama 235/30 napred i 305/25 nazad.



Od sada je i za BMW seriju 3 Coupe (verzija E92) dostupan najnoviji M Sport paket za poboljšanje vizuelnog nastupa ovog modela. Novi M Sport package za seriju 3 Coupe je dizajniran tako da liči na aero body kit novog BMW-a M3, a sadrži agresivniji prednji branik sa većim otvorima za vazduh, jedinstvene bočne "suknjice" i novi zadnji branik. Ipak, to nije sve pa ovaj novi sportski paket obuhvata i 18-inčne alu točkove kao standard, dok se kao opcija nude i veći od 19 inča sa gumama 255 mm nazad odnosno 225 mm napred. Poboljšano je i upravljanje i to zahvaljujući M Sport vešanju, spuštenom za 15 mm. Unutrašnjost je bogatija za nova sportska sedišta, aluminijumske detalje kao i za volan, ručicu menjača i ručnu kočnicu obložene kožom.   



Da i ruski metuzalem, Lada 2105, može izgledati veoma, veoma atraktivno i poželjno, najbolje pokazuju ove slike. Jednostavno, ova prerada, dorada, obrada, šta god, je toliko ekstremna da je ova "ruskinja" skoro neprepoznatljiva na prvi pogled. Prvo, auto je tokom tjuninga "izgubio" zadnji par vrata, a ova što su ostala, otvaraju se u vis, u Lamborghini stilu. Drugo, izuzetna kombinacija crne boje karoserije i upadljive narandžaste boje za točkove (18-inčni sa gumama 225/40), neodoljivo podseća na Hamannov Ferrari F430 Black Miracle od pre nekoliko meseci. I treće, auto ima Porscheove kočnice, Recarova trkačka sedišta ("kadice"), zaštitni kavez, head up display (projektuje najvažnije podatke na vetrobransko staklo kao na borbenim avionima), nove retrovizore, proširene blatobrane, spušteno ogibljenje, otvore za vazduh na haubi motora, zatamnjena stakla, veliko zadnje krilo, unutrašnjost takođe u kombinaciji crne i narandžaste boje, kao i više mahaničkih poboljšanja (mada nema informacija koji motor se nalazi ispod haube, neki sajtovi su objavili da agregatu pomažu dva turbo punjača).

 



I "običan", serijski Audi R8 zadovoljava većinu prohteva njegovih vlasnika, ali da uvek ima mesta za poboljšanja, pokazuje i najnoviji primer nemačke tjuning kompanije Kicherer, koja je upravo izbacila svoju varijantu ovog sportskog dvoseda. Inžinjeri ove firme su u vazdušnom tunelu razvili nove aero body komponente (novi prednji spojler, zadnje krilo) za poboljšanje aerodinamike, odnosno prijanjanja automobila za podlogu, a istovremeno su dobili i blago agresivniji izgled. Tu su i lakši točkovi veličine 20 inča sa Michelin gumama (325 mm nazad/235 mm napred). Da bi poboljšali upravljanje, inžinjeri Kicherera su ovaj R8 opremili i novim setom H&R opruga, koje su odgovorne i za nižu siluetu, odnosno auto je nazad niži za 30 mm a napred za 15 mm.





Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs