Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Ljudi iz nemačke tjuning kompanije Abt Sportsline se ne bave samo doradama Golfova, Audija Q5 ili A3, već su svoju pažnju usmerili i na Volkswagenov Bus pa je tako nastao Abt-ov Vokswagen T5 Sport Plus paket kao počast ovom modelu, koji ove godine slavi tačno 60 godina postojanja. Paket sadrži pojačanje 1,9 i 2,5 TDI agregata, Abt sportske opruge, novi aero body kit, izduvni sistem sa četiri završetka i set BR točkova od 19 inča (8.5x19 sa gumama 255/40 ZR19). 1,9 TDI motor umesto 63kW/85KS sada razvija 81kW/110KS, sledi jači 1,9 TDI, koji je pojačan sa 77kW/105KS na 96kW/130KS, a tu su i dve verzije 2,5 litarskog TDI : slabija, koja umesto 96kW/130KS sada raspolaže sa 118kW/160KS i snažniji 2,5 TDI sa 144kW/190KS umesto fabričkih 128kW/174KS. Povećan je naravno i obrtni moment ovih motora, ali Abt Sportsline u svom press saopštenju ne navodi konkretne brojke. Po navodima Abt-a, njihov T5 ne samo da može da se vozi sportski (pri tome je i "iznenađujuće agilan"), već takođe ima dinamičan izgled, za šta su zaslužni modifikovani branici, novi  spojleri, drugačija prednja maska, pragovi, zadnji krovni spojler i već pomenuti 19-inčni BRu točkovi. Abt T5 Sport Plus paket je "po posebnoj ceni" na raspolaganju svim zainteresovanim sve do 31. decembra ove godine.     



Reklama


Kao što se i očekivalo, mnogobrojni tjuneri neumorno nastavljaju sa preradama novog retro Fiata 500, pa je tako posle kompanija H&R, Castagna, MS Design i Aznom, i nemački KW automotive GmbH predstavio svoju viziju ovog simpatičnog gradskog automobila. Zahvaljujući promenama na ogibljenju (nove opruge i amortizeri, vešanje napred spušteno do 60, a pozadi do 40 mm), KW Fiat 500 osim sportskijeg izgleda (za šta se brinu i novi alu točkovi, gume i crvena kočiona klješta), dobija i poboljšano upravljanje i bolje vozne osobine, navodno uporedive sa vožnjom kartinga.  



Nemačka tjuning kuća Arden poradila je na kompresorskom V8 motoru Jaguarovog modela XKR, kome je zapremina sa 4,2 povećana na 4,5 litara, ubačena je nova radilica i klipovi, a snaga je porasla na 353kW/480KS i 640Nm obrtnog momenta (pri 3850 o/min.). Zahvaljujući povećanom i ojačanom motoru Arden XKR AJ20 sada postiže svih 305 km/h što ga čini jednim od najbržih Jaguara. U Ardenu (imaju preko 30 godina iskustva u obradama Jaguara i Range Rovera) se nisu zaustavili samo na motoru, već su poboljšali i aerodinamiku ovog Jaguara. Tako je Arden XKR AJ20 opremljen novim aero body paketom razvijenim u aerodinamičkom tunelu, koji je sem za bolje prianjanje zaslužan i za sportskiji izgled. Tačnije, modifikovani su prednji i zadnji branik, postavljeni novi pragovi i zadnji spojler na poklopcu prtljažnika, a tu su i dodatni otvori za vazduh i originalni točkovi veličine 21 inča sa gumama 255/35 R21 napred, odnosno 295/30 R21 nazad. Uz sve ovo XKR AJ20 je dobio i novo sportsko ogibljenje (spušteno za 30 mm), dok se u unutrašnjosti koža i alkantara brinu za viši stepen luksuza.




Aston Martin DB9 je po oceni mnogih jedan od najfascinantnijih i najlepših sportskih automobila današnjice, ali ljudi iz nemačke tjuning kompanije Mansory (specijalisti za obradu Aston Martina, Bentleya i Rolls Royca) su mišljenja da uvek i svuda ima mesta za poboljšanje, pa je tako nastao i ovaj modifikovani DB9. Ukratko, automobil napravljen od strane perfekcionista za perfekcioniste. Mansory Aston Martin DB9 je dobio atraktivan aerodinamički paket, koji podrazumeva redizajnirani prednji kraj sa integrisanim spojlerom i dodatnim svetlima, aluminijumske otvore za vazduh na haubi motora, šire pragove, trkačke retrovizore od karbon fibera, ispupčeniji spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa difuzorom (od karbona) i četiri hromirana završetka izduvnog sistema. Mansory je ovaj DB9 opremio i spuštenim ogibljenjem (za 25 mm), Brembo kočionim sistemom (diskovi napred i nazad su prečnika 405 mm), aluminijumskim 20-inčnim točkovima (napred 9x20J sa gumama 255/35/20, a nazad 10.5x20J i gume dimenzija 285/30/20), kao i unapređenim interijerom u kome su upotrebljeni samo vrhunski materijali. Između ostalog, tu su alkantara, koža, drvo (javorovina), set aluminijumskih pedala, aluminijumska ručica ručne kočnice, detalji od karbon fibera i ekskluzivne Mansory patosnice. Motor je 6,0 litarski V12, koji raspolaže snagom od 331kW/450KS pri 6000 o/min. i 570Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min., što je dovoljno za najveću brzinu od tačno 300 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5 sekundi.




Porsche Carrera GT je i u "običnoj", standardnoj varijanti dovoljno snažan i atraktivan automobil ali to očigledno nekim ljudima sa dovoljno dubokim džepovima nije dovoljno. Za takve nemački Gemballa nudi vizuelno doteranu i osnaženu Mirage GT verziju ovog modela. Primerak na slikama, koji je napravljen za "poznatog profesionalnog fudbalera", jedan je iz limitirane serije od samo 25 primeraka Gemballe Mirage GT. Pre svega, atraktivnom crnom-žutom kombinacijom boja izgleda kao životinja spremna da napadne, čak i kada miruje. Modifikacijom elektronske kontrolne jedinice motora, kao i novim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika (sada sa četiri umesto dva završetka), Gemballa je uspeo da iz 5,7 litarskog V10 agregata dobije dodatnih 60 konja i 20Nm obrtnog momenta (sada 672KS i 610Nm), što za posledicu ima i smanjenje vremena potrebnog za ubrzanje do 100 km/h za 0,1 sekundu, koje sada iznosi 3,8 sekunde. Vizuelne promene Gemballe GT u odnosu na fabrički primerak Carrere GT se, između ostalog, odnose na dodatne otvore za vazduh na novom prednjem spojleru, nove bočne "suknjice" sa otvorima za ventiliciju zadnjih kočnica, modifikovani zadnji kraj (poboljšana aerodinamika za bolje prianjanje), kao i na drugačiju liniju krova sa intregrisanim otvorom za vazduh u novi Gemballin hardtop. Točkovi su veličine 19 inča napred (gume 265/35 ZR19), odnosno 20 inča nazad (gume 335/30 ZR20). U kabini gospodari crna boja (alkantara, koža, karbon), a dodati su i novi audio sistem, kao i displej na centralnoj konzoli, koji prenosi sliku sa kamere na krovu, čiji je zadatak praćenje situacije iza automobila. Cena za ove modifikacije na Carreri GT iznosi svih 229.800 evra, plus porez.

 



Posle kompanija H&R, MS Design i Castagna, koji su već promovisali prerade novog retro Fiata 500, sada i italijanski Aznom predstavlja svoju personalizovanu varijantu ovog malog automobila. Italijani se nisu bavili preradom motora i ostale mehanike, već su zanimljivim bojama i upotrebom novih materijala poradili na atraktivnijem izgledu eksterijera i interijera. Prvo što upada u oči je naravno dvobojna karoserija, a tu su i novi 17-inčni Mak Passenger XLR aluminijumski točkovi (umesto standardnih od 16 inča) sa Yokohama Parada pneumaticima. Što se unutrašnjosti tiče, i ona je dvobojna, a upotrebljeni su materijali koji nisu uobičajeni u ovoj klasi : alkantara, koža i drvo. Inače, Aznom kupcima nudi tri različita nivoa opremljenosti kabine, i to "Amiable", "Intriguing" i "Seducente". Prvi nivo košta 4500, drugi 6500, a treći, koji je najekskluzivniji (sve u koži), olakšaće vas za najmanje 8500 evra.  



Bez obzira što se više ne proizvodi, Smart prve generacije je i dalje veoma privlačan za različite obrade i prerade, ali ovaj Smart Fortwo koji stiže iz kompanije BOOM Trikes je nešto stvarno posebno. Naime, ljudi iz ove firme su iz Smarta izbacili slabašan fabrički motor, a ubacili agregat iz Yamahinog motocikla sa svih 190KS. Rezultat nije izostao, pa BOOM Trikes Smart postiže maksimalnu brzinu od svih 250 km/h (!), dok je po tvrdnjama ove firme, za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno samo neverovatnih 3,9 sekundi !! Sem starog Smarta i Yamahinog motora, potreban vam je i specijalan BOOM kit, koja se naplaćuje od 7999 do 9999 evra, zavisno od opreme.



Reklama


Nemačka firma LSD DOORS svoja atraktivna vrata, koja se otvaraju u vis u Lamborghini stilu, sada nudi i vlasnicima već ionako dovoljno privlačne Honde Civic Type R sa 201KS. LSD-ovi kompleti vrata naravno imaju nemački TUV sertifikat, koji potvrđuje da vrata zadovoljavaju sve sigurnosne standarde, odnosno ova vrata su bezbedna kao i vrata na standardnom modelu Civica Type R, dok se vrhunski kvalitet ove prerade naravno podrazumeva. Cena LSD vrata za Civic Type R u Nemačkoj iznosi 1399 evra.      



Sem nedavne obrade Aston Martina Vanquish S, nemački tjuner Mansory se pozabavio i manjim modelom V8 Vantage, namenjen onim individualcima, koji teže perfekciji i koji naravno imaju višak para. Za takve je Mansory pripremio svoje viđenje ovog Aston Martina, koga karakteriše novi aerodinamički paket, a koji podrazumeva redizajnirani prednji kraj sa integrisanim spojlerom i dodatna četiri svetla, aluminijumske otvore za vazduh na haubi, ispupčenije pragove, trkačke retrovizore od karbon fibera, izraženiji spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa difuzorom (od karbona) i četiri hromirana završetka izduvnog sistema (i to veoma zanimljivog rasporeda). Tu naravno još nije kraj, pa je Mansory svoj Aston Martin V8 Vantage opremio i spuštenim ogibljenjem (za 20 mm), Brembo kočnicama (diskovi napred i nazad prečnika 405 mm), aluminijumskim 20-inčnim točkovima (sa gumama 255/35/20 napred, a nazad 285/30/20), kao i unapređenim interijerom u kome su upotrebljeni samo najkvalitetniji materijali. Između ostalog, tu su set aluminijumskih pedala, aluminijumska ručica ručne kočnice, detalji od karbon fibera i ekskluzivne Mansory patosnice. Motor je 4,3 litarski V8, koji raspolaže snagom od 279kW/380KS pri 7200 o/min. i 410Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za najveću brzinu od 280 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5 sekundi.




Nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) je posle obrade Bentleya Continental GTC (o kome smo nedavno pisali), svoju pažnju usmerio i na Audijev SUV model Q7 sa TDI V8 dizelašem. U režiji MTM-a taj 4,2 litarski dizel motor u Audiju Q7 K500 sada razvija okruglo 500 konja ili 368kW (serijski model 240kW/326KS), što je dovoljno da Q7 K500 do 100 km/h ubrza za 5,3 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 282 km/h (ne zaboravimo da je ovaj 509 cm dugačak SUV težak 2,2 tone). Za poređenje, standardni Q7 stiže do 100 km/h za 6,4 sekunde, a maksimalna brznina je 236 km/h. Danak je plaćen u potrošnji, koja u proseku prema tvrdnjama MTM-a za Q7 K500 iznosi 13,6 litara dizela na 100 km. Naravno da MTM nije doradio samo motor, već su promene doživeli i kočioni sistem (diskovi su 380 mm napred, pozadi 358 mm, opcija karbon-keramičke kočnice), spušteno ogibljenje, a tu su i sportski izduvni sistem, novi devetokraki 21-inčni točkovi i diskretan prednji spojler.



Tjuner Giacuzzo (poznat pre svega po obradama Renaulta i Nissana, mada dorađuje i Hondu, Mitsubishi, Kiju i Daciu) je obogatio svoju ponudu novim vizuelnim paketom i za popularni Suzukijev Swift. Osim spuštenog ogibljenja za 35 mm, Giacuzzo je Swift opremio novim aerodinamičkim paketom, koji mu daje agresivniji i privlačniji izgled. Taj optički paket sadrži novi prednji spojler, modifikovani zadnji branik sa integrisanim završetkom izduvnog sistema, drugačije pragove, zadnji krovni spojler i 17-inčne aluminijumske točkove. Giacuzzo prednji spojler ceni na 239 evra, pragove 335, zadnji branik 225, spušteno ogibljenje 169, a 17-inče alu felne 1399 evra. Sve u svemu 2367 evra.  



Japanski tjuner Wald International (poznat po obradama evropslih automobila poput BMW-a, Mercedesa i Bentleya) od nedavno vlasnicima Lexusa IS 250/350 nudi novi Sportsline aero body paket za agresivniji vizuelni nastup ovog modela. Ovaj body kit sadrži novi prednji spojler, izražajnije bočne "suknjice", modifikovani zadnji branik sa integrisanim difuzorom i dva završetka izduvnog sistema, spojler na poklopcu prtljažnika, nove alu točkove, potpuno crnu masku hladnjaka, a tu su i spušteno ogibljenje i sportski kočioni sistem. Unutrašnjost je oplemenjena Waldovim sportskim upravljačem, kožom, elementima od karbon fibera i originalnim Waldovim patosnicama.




Novi CLR X530 predstavlja odgovor tjuning kuće Lumma Design na slične prerade ovog BMW-ovog SAV (Sports Activity Vehicle) modela od strane nemačkih kompanija Hamann i AC Schnitzer, koji su u poslednjih mesec dana privukli prilično veliku pažnju javnosti. Lummin CLR X530 karakteriše agresivan aerodinamički kit (modifikovan prednji branik sa integrisanim spojlerom i velikim otvorima za vazduh, široki pragovi, revidirani zadnji branik sa četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema, zadnji krovni spojler, proširenja blatobrana i nova hauba motora), ogibljenje spušteno za 40 mm, točkovi Racing 1, Racing 2 i Racing 3 (veličine 22 inča i sa Toyo ili Yokohama gumama), doterana unutrašnjost, kao i pojačani 4,8 litarski motor. Ovaj V8 agregat je revidiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora dobio dodatnih 21kW/28KS, pa sada umesto standardnih 261kW/355KS i 475Nm obrtnog momenta, razvija 289kW/383KS i 510Nm, dok je i najveća brzina porasla za 15 km/h (sada 255 km/h). Međutim, tu nije kraj jer Lumma Design za salon tjunera u Essenu sprema još snažniju varijantu ovog agregata, koji će raspolagati sa svih 530 konja.

 



Američki Roush Performance je lansirao novu verziju Fordovog Mustanga, nazvanu Roush 428R Mustang, koji će biti ponuđen kupcima u oktobru ove godine ali u limitiranoj seriji od samo 200 primeraka (svaki primerak će naravno imati sertifikat o autentičnosti). Ovim modelom Roush Performance samo nastavlja niz, koji je prošle godine započeo model Roush 427R, a 2009. će stići i verzija Roush 429R (Roush 427R ostaje u programu i u 2008. godini, a predstavlja najpopularniji Mustang, koji je Roush ikada ponudio tržištu). V8 motor sa kompresorom razvija 435KS i 542Nm obrtnog momenta, a nudi se u kombinaciji ili sa 5-stepenim manuelnim menjačem ili automatskom transmisijom. Tu su i doterano ogibljenje (između ostalog novi amortizeri i opruge), jače kočnice, novi izduvni sistem, atraktivniji aero body kit (modifikovani branici, napadniji prednji spojler, zadnje krilo, otvor na haubi), petokraki 18-inčni točkovi sa odgovarajućim setom guma i jedinstvena 428R grafika na karoseriji. Unutrašnjost je obogaćena, između ostalog, kožnim sportskim sedištima, aluminijumskim pedalama i ekskluzivnim patosnicama.



I maleni Smart ForTwo je prošao kozmetički tretman kod nemačke tjuning kuće Cobra Technology & Lifestyle, koja je poznata pre svega po doterivanju terenskih modela. Tako je ovaj gradski automobil(čić) opremljen atraktivnim stilskim elementima, poput bul bara napred (košta 474 evra), novih pragova (prečnika 48 mm i sa cenom od 506 evra) i dodatne zaštite zadnjeg branika (317 evra). Naravno, ovi elementi (svi od nerđajućeg čelika) zadovoljavaju sve propise EU o bezbednosti pešaka, a mogu se montirati i na Coupe i na Cabrio verziju Smarta. Za dinamičniji izgled u odnosu na standardni model, brinu se i novi atraktivniji aluminijumski točkovi, a za sve ove elemente Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.



Sem manjeg modela L35GS (na bazi Mercedesa C350), nemački tjuner Lorinser na salonu automobila u Frankfurtu predstavlja i svoje viđenje velikog Mercedesovog coupea CL 500, koji sada nosi oznaku Lorinser L55RS. Naglasak prerade je na sportskom i dinamičnom izgledu, za šta su zaslužni kako kompletan aerodinamički komplet, tako i impresivni aluminijumski 21-inčni Lorinser RS8 točkovi u obliku turbine, kao i spušteno ogibljenje. Pomenuti aerodinamički paket sadrži novi prednji branik sa centralno postavljenim otvorom za vazduh i svetlima za maglu, prednje blatobrane sa ekstraktorima vazduha, moćnije pragove, modifikovani zadnji branik sa integrisanim cevima Lorinserovog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, zadnji krovni spojler, kao i spojler na poklopcu prtljažnika. Sem izgledom, Lorinser se pozabavio i V8 motorom zapremine 5,5 litara, koji je pojačan sa standardnih 285kW/388KS na 338kW/460KS. Ni kabina nije prošla bez "posledica", odnosno sedišta, upravljač i nasloni za glavu su presvučeni novom, ekskluzivnom kožom, pa zato uopšte ne iznenađuje Lorinserov slogan "Moving perfection".




Sem Cayenna Magnum, nemački tjuner TechArt Automobildesign je na salonu automobila u Frankfurtu predstavio i nešto smireniju obradu ovog Porscheovog SUV modela. Nazvan Aerodynamic Kit I, ovaj sportski paket sadrži modifikovan prednji branik sa integrisanim spojlerom i dodatnim svetlima, atraktivnije pragove, zadnji difuzor i Formula I ili Formula II točkove od 20 do 22 inča (sa gumama 295/40 ZR 20 do 295/30 ZR 22). Osim agresivnijeg spoljašnjeg izgleda, TechArt je za Cayenne sa Aerodynamic Kit I paketom pripremio i performance kit za povećanje snage njegovog 4,8 litarskog turbo motora za 120 konja pa umesto serijskih 368kW/500KS sada raspolaže sa pravom ergelom od svih 456kW/620KS. Da bi se ovo čudovište zaustavilo brine se novi kočioni sistem sa diskovima od 405 mm napred i 365 mm nazad. Od ostalih detalja, koje je TechArt namenio ovom Cayennu, izdvajaju se i TechArt vazdušno ogibljenje (spušteno za 30 mm), kao i novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika. Što se unutrašnjosti tiče, TechArt nudi nekoliko opcija za oplemenjivanje iste, koje će zadovoljiti i najrafiniraniiji ukus. Između ostalog, tu su ergonomski oblikovan sportski upravljač, koža u svim mogućim bojama, dettalji od karbona i multimedijalni sistem.




Osim firme Mansory sa modelom Le MANSory Bentley Continental GTC, još jedna nemačka tjuning kompanija je poradila na izgledu i mehanici ionako prestižnog Bentleya Continental GTC. Ovog puta, reč je o bavarskoj tjuning kući MTM (Motorentechnik Mayer), čiji Continental GTC Birkin Edition nema napadnih spojlera, širih blatobrana ili ogromnih prednjih branika, koji bi samo pokvarili originalni karakter ovog automobila. Umesto napadnog eksterijera, MTM se kod ove prerade najviše koncentrisao na promene ispod odela, tačnije na motor, elektronski kontolisano spušteno ogibljenje, pojačane kočnice i izduvni sistem (mada je i spoljašnost dobila par ekskluzivnih MTM detalja u vidu novih Bimoto 21-inčnih točkova sa Dunlop gumama dimenzija 285/30 i modifikovanog zadnjeg branika sa četiri izduvne cevi od nerđajućeg čelika). 6,0 litarski W12 motor je reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora pojačan za 75KS, sa 412kW/560 na 467kW/635KS i 780Nm obrtnog momenta. Kome to nije dovoljno, MTM u ponudi ima i snažniju verzija ovog motora, koja razvija 478kW/650KS i 795Nm. Dovoljno da ovaj poslednji MTM Continetal GTC Birkin Edition sa 650 konja (težak 2,5 tone), bude jedan od najbržih otvorenih automobila na svetu; konkretnije ubrzanje do 100 km/h traje 4,2 sekunde (serijski model 4,8 sekunde). MTM takođe najavljuje i svoju verziju novog Continentala GT Speed Coupe, koji će razvijati svih 551kW/750KS i postizati 340 km/h (fabrički GT Speed ima 610KS i postiže 326 km/h).




Nemačka tjunerska kuća Lorinser na salonu automobila u Frankfurtu (traje do 23. septembra) promoviše svoju modifikovanu verziju Mercedesove nove C klase u limuzinskoj varijanti. Model je nazvan Lorinser L35GS, a karakteriše ga aerodinamički kit sa velikim otvorima za vazduh, gde se naročito ističe onaj u sredini prednjeg branika. Od ostalih detalja na Lorinseru L35GS treba izdvojiti i velika prednja svetla za maglu, nove pragove, prednje blatobrane za otvorima za vazduh, 19-inčne aluminijumske točkove karakterističnog Lorinserovog dizajna, a naročito novi sportski izduvni sistem, koji je savršeno uklopljen u zadnji modifikovani branik. Novi izduvni sistem ne samo da izgleda odlično, već se brine i za odgovarajući sportski zvuk. L35GS je takođe dobio pojačani 6-cilidrični benzinski motor (iz modela C 350), koji sada umesto 200kW/272KS razvija 224kW/305KS i 380Nm obrtnog momenta.




Sem Murcielaga LP640, BF Performance je obradio i Lamborghini Gallardo, koji je sada opremljen novim aerodinamičkim kitom, zaslužnim za njegov "baby Lambo LP640" look. Kao i BF Murcielago GT 660, i BF Gallardo GT 540 raspolaže novim (podešavajućim) prednjim spojlerom, bočnim "suknjicama" i zadnjim difuzorom (sve od karbon fibera). BF Performance takođe nudi i dva različita tipa zadnjeg krila (SL ili GT stil), kao i retrovizore od karbona. Tu nije kraj, pa tako BF Gallardo GT 540 raspolaže sa novim sportskim izduvnim sistemom, keramičkim kočnicama, pojačanim motorom (već iz imena se vide da njegov V10 agregat sada razvija 540 konja), kao i modifikovanom kabinom, u kojoj se ističu trkačka sedišta presvučena kožom i alkantarom, ergonomski oblikovan upravljač, kao i detalji od karbona.





Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs