Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Ministar trgovine tvrdi da nije bilo najave kada će početi povlašćeni izvoz kragujevačkog automobila na rusko tržište

Iako je proteklo više od tri godine od prve najave mogućeg bescarinskog izvoza "fijata 500L" na rusko a potom i na ostala tržišta Evroazijskog ekonomskog saveza, još nijedan automobil proizveden u kragujevačkoj fabrici nije pod tim uslovima izvezen.

Sve vreme u opticaju su razni datumi, pa se spekulisalo da će prvi kontingent već krajem 2013. krenuti put Moskve, potom je rok prolongiran na 2014, a zatim na 2015, pa za kraj maja 2016. godine... "Najprecizniji" je u tome bio sam premijer Aleksandar Vučić, koji je uoči prošlogodišnje posete sedištu Fijat Krajsler grupe u Torinu, dao intervju italijanskoj agenciji ANSA i najavio da će "do kraja godine izvesti u Rusiju prvi kontingent od 10.000 novih modela "fijat 500L", proizvedenih u fabrici u Kragujevcu". Dodao je i da "tu kvotu smatramo samo početkom i nadamo se da ćemo je povećati".

Međutim, potpredsednik vlade i ministar spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasim LJajić, inače resorno direktno uključen u pregovore oko izmena Sporazuma o slobodnoj trgovini sa EES-om, tvrdi da rokovi nikada nisu precizirani, podseća i da je najpre bilo potrebno da se donese politička odluka, da se slože Rusija, Belorusija, Kazahstan i Jermenija. Taj segment je postignut, nakon čega su usledili tehnički razgovori.

- Mi pregovaramo o više proizvoda kojima bi trebalo dopuniti listu za bescarinski izvoz na tržišta EES-a. Osim "fijata 500L", to su i šećer, cigarete, različite vrste sireva, meso... Usaglašavanja su dugotrajna, jer su neke od tih zemalja i same značajni proizvođači te robe. Kazahstan je, na primer dugo stopirao stavljanje Fijatovih automobila na spisak, jer ima svoju autoindustriju kojoj ne ide baš dobro, ali je nakon direktnih kontakata sa srpskim zvaničnicima konačno pristao da se i to uvrsti u pregovore - kaže LJajić za Danas.

On naglašava da je stalno upozoravao na oprez sa rokovima i obećanjima, jer je reč o kompleksnim i dugotrajnim pregovorima u kojima svaka od strana mora da pronađe svoj interes.

- Do sada su održane dve runde razgovora, treća je dogovorena u martu ove godine, kada će se nastaviti sa utvrđivanjem tehničkih detalja oko uslova povlašćenog izvoza domaće robe. Kada je Fijatov automobil u pitanju, još je nepoznato da li će tu biti zahtevan reciprocitet ili ne - ističe on i dodaje da se u režimu slobodne trgovine sa Rusijom i zemljama EES-a nalazi 99 srpskih proizvoda, dok razgovori o proširenju tog spiska, praktično o izmenama celokupnog Sporazuma o slobodnoj trgovini ne idu lako, jer svaka od tih zemalja ima obavezu da zaštiti svoju proizvodnju.

Izvor: Danas.rs

Foto: arhiva Auto.blog.rs / FCA Srbija




  čitanja : 434

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

Agoniji nikad kraja. Ono što me iznenađuje u ovoj priči jeste nečija tvrdoglavost, a koja očigledno ne daje nikakve rezultate što znači da je vreme da se okrenemo i drugim načina poboljšanja privredne aktivnosti i to u vidu dovođenja novih igrača koji bi doneli nove tehnologije s obzirom da FIAT očigledno ima nameru da proizvodi 500l sve dok prodaja skoz ne opadne.

Autor Zastava 18 Feb 2017, 20:45
Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs