Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Američko ministarstvo pravde se priprema da tuži Fiat Chrysler Automobiles ukoliko se u razgovorima ne dođe do objašnjenja razlika u stavovima vezano za navodno kršenje zakona o čistom vazduhu. Naravno, ono što je sporno su dizel motori.

Tužba bi mogla da bude podnesena već ove nedelje, kažu neimenovani izvori koji nisu želeli da budu identifikovani. Pregovori su još uvek u toku, tako da umešane strane mogu doći do rešenja da bi se izbegla sudska parnica. Uglavnom, ono što je sporno je navodna upotreba nelegalnih „poništavajućih“ uređaja. Dotični „uređaji“ su zapravo softver prisutan u kompjuterizovanim sistemima, koji služi da na nedozvoljen način deaktivira sistem kontrole zagađivanja zarad boljih performansi. Volkswagen grupa je, kao što je poznato, 2015. godine priznala korišćenje takvog softvera.

Fiat Chrysler je odlučan u tome da njihovi kontrolni uređaji nisu dizajnirani da bi se manipulisalo na testovima, kao što je to uradio Volkswagen. Istražitelji su izjavili da na njihovo nezadovoljstvo, Fiat Chrysler nije u potpunosti objasnio svrhu svih funkcija.

„U slučaju pokretanja parnice, FCA US će se braniti svim snagama, posebno protiv svih tvrdnji da je kompanija namerno instalirala „poništavajuće“ uređaje da bi varala na američkim testovima na izduvne gasove“, saopštio je Fiat Chrysler. „Kompanija smatra da bi pokretanje bilo kakve parnice bilo kontraproduktivno kada je reč o tekućim razgovorima sa Agencijom za zaštitu životne sredine (EPA) i Kalifornijskim odborom za vazdušne resurse (CARB).“

Fiat Chrysler je tražio odobrenje za ažurirani softver za dizele iz 2017. modelske godine, koji planira da instalira u vozila iz 2014-2016. godine.

Sudsko saslušanje

SAD pripremaju potencijalnu žalbu pred inicijalno saslušanje za odvojene tužbe, koje su podneli vlasnici dizel SUV-a i kamioneta, i koje treba da se održi 24. maja.

Kao što je poznato, „poništavajući“ uređaji su omogućavali automobilima sa dizel motorima da prolaze testiranja, mada su u realnom saobraćaju emitovali znatno više azotnih oksida od dozvoljenog. To je dovelo do pooštrenih testova na izduvne gasove, što je dovelo do otkrivanja navodno spornih rezultata FCA.

Ministarstvo pravde i EPA su odbili da komentarišu slučaj.

EPA je u januaru izašla sa tvrdnjom da je Fiat Chrysler prodao 104.000 Jeep Grand Cherokeeja i Ram 1500 kamioneta, pogonjenih dizel motorima sa „dodatnim kontrolnim uređajima emisije izduvnih gasova“, koje kompanija nije prijavila agenciji.

Zapažanje EPA-e

Ova agencija je takođe saopštila da jedan ili više kontrolnih uređaja mogu biti „poništavajući“, te je pozvala proizvođača da ubedi istražitelje u suprotno.

Jedna od kontrola „čini se da prouzrokuje drugačije performanse kada je vozilo u režimu testiranja u odnosu na regularnu upotrebu“, rekla je EPA. Podaci sa testiranja su pokazali da vozila proizvode visoke nivoe azotnih oksida pod izivesnim okolnostima, saopštila je agencija u januaru.

Navodni prekršaji potencijalno mogu skupo da koštaju kompaniju, sa kaznama do 44.539 dolara po vozilu. Ovo je izjavila tadašnja službenica EPA-e, Sintija Džil. Prevedeno u „total“, suma se penje do 4,6 milijardi dolara.

Šef Fiat Chryslera, Serđo Markione, opovrgnuo je sve optužbe jednostavno rekavši: „Mi nemamo nikave „poništavajuće“ uređaje“.

Moguće greške

Markione se ovom problemu obratio ponovo prošlog meseca: „Možda smo napravili neke greške kada je reč o obelodanjivanju prisutnosti softvera“, rekao je on, „Mada, Fiat Chrysler nikada nije pokušao da krši bilo kakva pravila.“

EPA je u januaru saopštila da je odsustvo obaveštenja o prisutnosti softvera samo po sebi kršenje zakona o čistom vazduhu (Clean Air Act), dodavši da bi dodatna kršenja mogla da budu utvrđena. Pomoćni kontrolni uređaji u sistemu redukovanja izduvnih gasova su dozvoljeni po dotičnom zakonu, sve dok su o njima obavešteni odgovarajući organi, i dok je njihovo funkcionisanje u potpunosti objašnjeno u dokumentaciji koju proizvođači automobila dostavljaju EPA-i.

Zvaničnici FCA i EPA-e su razgovorima povodom rešavanja problema još od januara. U isto vreme, kompanija radi na tome da od EPA-e dobije sertifikate za Jeep Grand Cherokee i Ram 1500, što je agencija za sada odbila da da.

Izvor: Autorepublika.com

Foto: arhiva Auto.blog.rs




  čitanja : 341

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

I Srbija da se priključi ovoj tužbi.
Uložila ogromne pare, ukinula Zastavu, otpustila radnike, dala subvencije, plaća preostale radnike i račune FCA, a hale poluprazne, dobiti godinama nema, samo gubici se iskazuju.

Autor oktopod 19 Maj 2017, 19:07
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs