Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Kako prenosi Tanjug, štrajkački odbor kragujevačkog "Fijata" saopštio je sinoć da je "umesto poziva na pregovore, dobio Protokol o okončanju štrajka".

Ministarstvo privrede predložilo je u petak predstavnicima sindikata radnika "FCA Kragujevac" potpisivanje protokola koje bi omogućilo započinjanje pregovora radnika i rukovodstva "Fijata", već u ponedeljak, 17. jula, o zahtevima radnika koji su u štrajku.

U štrajkačkom odboru kažu da im se "za prekid štrajka ne nudi ništa, osim napora Ministarstva za privredu da pregovori postignu uspeh".

Nudi im se, stoji u saopštenju, "da se dva puta sapletu o isti kamen".

Štrajkački odbor najavljuje da će Ministarstvu privrede, "u roku od nekoliko sati", dostaviti izmenjeni predlog protokola u kome će od Vlade Republike Srbije tražiti da preuzme svoj deo odgovornosti, kao vlasnik 33 odsto kapitala u preduzeću "Fijat krajsler automobili".

Štrajkački odbor takođe poziva Vladu da, kako kažu, "privede zakonima" preduzeće "Fijat krajsler automobili" i onemogući da njihove procedure budu iznad zakona u Srbiji.

Štrajkači traže da Vlada, preko predstavnika kapitala Republike Srbije u upravljačkim strukturama preduzeća, inicira pronalaženje rešenja, a da državni organi primene Zakon o štrajku i "silom zakona i države", nalože preduzeću "Fijat krajsler automobili" da započne pregovore.

Ministarstvo privrede saopštilo je ranije da je predložilo potpisivanje protokola rukovedeći se značajem svakog radnog mesta, i radi sve što je u njegovoj moći da pronađe sve mogućnosti da razgovori otpočnu što pre.

Početak razgovora direktno bi značilo sprečavanje daljih negativnih posledica obustave rada, jer nastavak procesa proizvodnje i rada u Fijatu predstavlja najbolje rešenje za svakog radnika Fijata, za grad Kragujevac i celu Srbiju.

Izvor: Tanjug.rs

Štrajk u ''Fijatu'' utiče na celokupnu privredu Srbije

Kako prenosi Tanjug, predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež kaže da probleme u ‘’Fijatu’’ treba rešiti što pre jer ta fabrika ima ogroman uticaj na privredu Srbije, izvoz, a za njen rad neposredno ili posredno vezano je 10.000 radnih mesta, te da bi najgori scenario bio odlazak ‘’Fijata’’ iz Kragujevca.

"Dešavanja koja još traju između rukovodstva kompanije i strajkačkog odbora utiču na celokupnu privredu. U ukupnom izvozu Srbije, ‘’Fijat’’ učestvuje sa osam odsto, a samo u regionu Šumadije i Pomoravlja sa više od 57 odsto", pojašnjava Čadež.

Osim 2.000 radnika u samoj fabrici Fijata, sa kooperantskim firmama, transportom i logistikom dolazi se do cifre da je 10.000 radnih mesta vezano za rad Fijata.

"Ukoliko se nastavi štrajk transportno- logistički gubici bili bi na godišnjem nivou između 22 i 36 miliona evra", naglasio je predsednik PKS za TV Pink i dodao da ‘Fijat’ ima veliki uticaj na nekoliko industrija koje mogu biti pogođene ukoliko se ova situacija ne reši.

Dešavanja u Kragujevcu negativno utiču i na imidž Srbije kao investicione destinacije, ukazao je Čadež i podsetio da vlada pregovara za 53 projekta vrednosti 1, 3 milijarde evra, sa kojima bi bilo otvoreno 30.000 novih radnih mesta.

"Signal koji se šalje nije pozitivan. Znamo da trenutno jedna nemačka komapanija traži mesto u Jugoistočnoj Evropi za proizvodnju automobila i započela monitoring zemalja. Srbija sigurno neće biti visoko na njihovoj lestvici zbog ovih dešavanja", smatra Čadež.

Kako kaže, treba ozbiljno pristupiti rešavanju problema i najvažnije je da svi budu svesni šta su posledice, jer ako nema fabrike nema ni radnih mesta, a da o Kolektivnom ugovoru treba pregovarati.

"Alarmantan je trenutak u kome svi moramo da se angažujemo. Privredna komora nije direktno uključena, ali na nama je da ukazujemo šta ovo može da zanči", zaključio je Čadež.

Izvor: Tanjug.rs

Evo kako su Poljaci ubedili Fijat

Kako prenosi Beta, sindikati iz poljske fabrike izborili su se demonstracijama i blokadom prilaza da se u leto 2015. godine plate povećaju nakon četiri godine bez povišica.

Poljska fabrika automobilskog koncerna Fijat u mestu Tihi računa ove godine posle prošlogodišnjeg pada proizvodnje od 9,5 odsto na stabilizaciju zahvaljujući stabilnoj potražnji modela vozila "fijat 500" koji dominiraju u njenoj proizvodnji.

Prošle godine Fijat je u Poljskoj proizveo 273.800 automobila, 2015. godine 302.600, a pad proizvodnje usledio je zato što je u poljskoj fabrici prestao da silazi sa proizvodnih traka "ford Ka", javili su poljski mediji povodom nedavne prodaje jubilanog dvomilionitog "fijata 500".

Fijat je u poljsku fabriku uložio 180 miliona evra tokom poslednje tri godine za pripremu proizvodnje novih verzija tri modela koja se u mestu Tihi proizvode - "fijata", "abarta 500" i "lanče ipsilon".

Upravo zbog stabilne potražnje za njima Fijat Poljska računa da nakon prošlogodišnjeg pada stabilizuje svoju proizvodnju u fabrici u kojoj zapošljava preko 3.000 radnika.

Dvomilioniti "poljski fijata 500" izaći će iz poljske fabrike naredne godine, pošto naslednika popularnog fiće proizvodi poslednjih 10 godina.

Sindikati iz poljske fabrike izborili su se demonstracijama ispred fabrike i blokadom prilaza da se u leto 2015. godine plate povećaju nakon četiri godine bez povišica, sa proseka iz 2014. godine od 1.300 evra bruto, što je činilo 1,4 prosečne tadašnje bruto zarade u Poljskoj, za 30 evra uz jednokratnu isplatu 185 evra u preračunu a da se u obračun zarada uvede novi sistem vrednovanja koji u zaradi uzima u obzir i poslovanje samog koncerna i realizacije njegovih ciljeva u regionu.

Sindikati čiji glas se u regionu Srednje Evrope najjače čuje upravo u Poljskoj ukazivali su da nije održivo da koncern dobro posluje, fabrika povećava profit a da plate radnika četiri godina ostaju bez povišica.

Izvor: Beta.rs / B92.net




  čitanja : 658

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

Za rezultat štrajka, najopasniji su infiltrirani među radnike štrajkbrejkeri.
Samo upornost i jedinstvo, dovešće do sigurnog rezultata, a poslodavac iz Fijata, u budućnosti će znati sa kim ima posla.
Pazi, B.M navodi, kao ode Fijat u Poljsku, a tamo prosečna plata 1 300 evrova! Pri tome ovde im Srbija daje godišnju apanažu duplo veću od plate koju isplaćuju!
Ima ovde mesta za lepo povećanje plate.
Ako sad dignu na 50 000, iduće godine, ponovo zahtev za povećanje bar još 5 -10 posto.

Autor Oktopod 15 Jul 2017, 12:24

Da nije bilo pomoći države ti ranici nebi ni dobili posao. A sad traže od države da naredi Fiatu da im poveća platu. Bahatosti nigde kraja.
Sreća što Talijani ne znaju kako treba raditi ovde, kad bi otpustili par stotona ljudi ostali bi se odmah vratili na posao.

Autor B.M 15 Jul 2017, 14:50

Kakav je to posao ako radiš za privatnu firmu, a plaća te tvoja država (odnosno tvoji sugrađani)?

Šta ima italijan da te otpušta ako te on ne plaća?

Koja je to vrsta kapitalizma?

Autor CaMIRO 15 Jul 2017, 14:58

„S obzirom da štrajkači traže povećanje bruto plate sa 38.000 na 45.000 dinara, to znači da je njihova bruto satnica, uz standardnu 40-satnu radnu nedelju, svega 2,25 dolara. Od zemalja velikih proizvođača automobila samo Indija i možda neka fabrika u Meksiku plaća radnike manje nego Fijat u Kragujevcu“.

http://bit.ly/2u1DkGU

Autor CaMIRO 15 Jul 2017, 15:34

Još godinu dana trajanja ovog katastrofalnog ugovora i država će moći da proda, na lokalnoj berzi ili FIAT-u, svoju trećinu u toj firmi, a od koje država ionako nema koristi. To je, po sadašnjem kretanju, oko 330 miliona evra što je taman da se plati Zastavin dug prema Pariskom i Londonskom klubu poverilaca i Zastavinim radnicima. Tako Zastava bi mogla da bude ponuđena npr. Volskswagenu da otvori na nekom drugom placu u Kragujevca fabriku jeftinih i što je najbitnije traženih automobila, a FIAT bi sam nastavio, bez olakšica i sa obavezom plaćanja svih poreza, a što bi značilo da će država da dobija oko 330 miliona evra na osnovu poreza. Doduše, tek nakon isteka ugovora i pod uslovom da ostane isti nivo prodaje, da ne padne, još ako poraste, još bolje. To znači da 2 milijarde uložene u FIAT, na ovaj ili onaj način, od strane države će se isplatiti tek u 16-oj godini poslovanja FIAT-a u Srbiji što je strašno, a što govori koliko je ugovor štetan s obzirom na to da je država postala pokusni kunić i tax free offshore zona.

Autor Zastava 15 Jul 2017, 16:41

Fiat treba pozvati radnike da se vrate na posao a ako neće početi sa otpuštanjima.
Od čekanja slaba vajda.

Autor B.M 15 Jul 2017, 19:55

@V.M.

Procitaj zakon o strajku pre nego napises komentar:
Član 15

U toku štrajka organizovanog pod uslovima utvrđenim ovim zakonom poslodavac ne može zapošljavati nova lica koja bi zamenila učesnike u štrajku, osim ako su ugroženi bezbednost lica i imovine u smislu člana 7. stav 1. ovog zakona, održavanje minimuma procesa rada koji obezbeđuje sigurnost imovine i lica, kao i izvršavanje međunarodnih obaveza u smislu čl. 9. i 10. ovog zakona.

Poslodavac ne sme da spreči zaposlenog da učestvuje u štrajku niti da upotrebljava mere prinude radi okončanja štrajka, kao ni da po osnovu neučestvovanja u štrajku predvidi povoljniju zaradu ili druge povoljnije uslove rada za zaposlene koji ne učestvuju u štrajku.

Autor srpski rob 15 Jul 2017, 20:50

Nebih se baš uzdao u zakon da sam na njihovom mestu, jer je u slučaju Fiata već više puta prekršen. Ko zna šta piše u ugovoru, nebi me čudilo i da će država morati da nadoknadi ovaj gubitak.

Autor B.M 15 Jul 2017, 21:30

@V.M.
Nocas podglavi vrata stolicom i zamraci prozore, jer to nesto sto je napalo fiatove radnike ce doci i po tebe. Pazi se jer prolazi kroz kljucaoonicu i ispod vrata. Ima nesto cudno u ovoj magli oko Fiata :)

Autor srpski rob 15 Jul 2017, 21:45

"Fiat treba pozvati radnike da se vrate na posao a ako neće početi sa otpuštanjima.
Od čekanja slaba vajda.

Autor B.M 15 Jul 2017, 19:55"

Pa da, neka oni Komatsu roboti rade ili još bolje šefovi i obezbeđenje, daleko će dogurati. :)

Autor Zastava 15 Jul 2017, 22:25

B.M 15 Jul 2017, 19:55
Predlažem Fijatu da prvo tebe otpuste.
I to odmah, za primer....

Autor oktopod 15 Jul 2017, 23:37

Haha, zar misliš da sam toliko glup da štrajkujem i čekam da mi neko da platu?
Uskoro osnivam consulting agenciju.

Autor B.M 16 Jul 2017, 00:01

B.M
Ti mozes jedino BOT kompaniju da osnujes. Ali prvo da poradis na pravopisu, jer se "ne bi" pise odvojeno, a fale ti i interpunkcijski znakovi u recenicama.
Dalje, neka FIAT ode i povede vas u Poljsku, pa neka placa tamo 1000+ evrica za obicnog radnika, bas bih voleo. A vidi, mozda i ti dobijes neku kintu vise. Odmah da postanes Poljak_bot.

Autor NemanjaBB 16 Jul 2017, 09:33

B.M
Otvaraš konsalting agenciju za otpuštanje radnika iz Fijata, za botovanje ili šta već???

Autor Oktopod 16 Jul 2017, 11:22

Bubreg-u-Loju Konsalting - Zamislite Vašu firmo k'o bubreg u loju.

Da li ste znali da nesposobna srpska vlada decenijama čeka baš vas?

Gladni bilo kakvih pokazatelja uspeha i potpuno nesposobna da ih sama podstakne, nesposobna vlada spremna je da vam uz našu pomoć pokloni -
- fabriku
- mašine
- obuku radnika
- plate radnika, sa sve doprinosima

Ali to nije sve. Naše veštine u oblasti PR učiniće da narod veruje da nije bilo drugog izlaza - da ste morali BAŠ VI da dođete i da spasite srpskog radnika od nerada. Naravno, osiguraćemo da i članovi nesposobne vlade ponavljaju iste floskule i tako učvrste vašu poziciju.

Ni to nije sve!

Pozovite do kraja ovog meseca i dobićete bonus za svakog radnika kojeg uzmete (a kojeg ne plaćate).

Uz to, plaćaćete struju po cenama iz sedamdesetih, a porez niti ćete plaćati, niti će poreska uprava proveravati izveštaje o vašem dobitu.

Iskoristite ovu jedinstvenu priliku.

Čeka vas vaš ... Bubreg-u-Loju Konsalting.

Autor CaMIRO 16 Jul 2017, 12:57

Sad nešto računam na brzinu. Recimo da povećanje bude za 100 evra po radniku mesečno, to je povećanje za 1200 evra godišnje po radniku, puta 2000 radnika to je preko 2 miliona evra godišnje, a FCAS ima promet od oko milijardu evra em redizajn koji je doneo sa sobom i jače cene, a i postoji mogućnost da će prodaja biti ista, ako ne i nešto jača. Uzmemo li sve to u obzir, to je oko 2 odsto. Ako je to problem za FIAT, onda mislim stvarno. Možda i treba da odu. Doći će neko drugi da ih zameni, a radnicima je svejedno ko ih zapošljava sve dok ima posla i dok je dobra plata. U FCAS-u trenutno i jedno i drugo ne štima (posla sve manje, a i plate male). Odatle i štrajk pretpostavljam.

Autor Zastava 16 Jul 2017, 21:01
Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs