Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Kako prenosi Beta, štrajkači prve i druge smene Fijata u Kragujevcu odlučili su velikom većinom glasova da nastave protest, dok će u utorak biti održana i protestna šetnja.

Protestna šetnja najavljena je od fabrike do zgrade gradske uprave u Kragujevcu, a počeće u 10.30 časova.

Predsednik štrajkačkog odbora Zoran Marković rekao je na konferenciji za novinare da će u utorak na protest izaći druga smena dok će zaposleni u prvoj ostati na radnim mestima, dok će u sredu, 19. jula biti održan veliki skup štrajkača uz poziv radnicima kooperantskih i svih drugih firmi i građanima da im se pridruže.

Marković je rekao da prethodnih dana nije bilo ni pregovora ni sastanaka štrajkačkog odbora sa poslodavcem i da se, kako se izrazio, jedino oglašavao ministar privrede Goran Knežević.

"Izgleda da pregovara samo manjinski sa većinskim akcionarom, bez štrajkačkog odbora", rekao je Marković i precizirao da će se štrajkači u utorak okupiti u 10.00 ispred fabrike i da će u 10.30 krenuti ka Skupštini grada Kragujevca, dok će u sredu u 11.00 biti održan protest na trgu kod gradske skupštine.

On je dodao da je iz centrale Saveza samostalnih sindikata Srbije dobio informaciju da je premijerka Ana Brnabić prenela predsedniku SSSS Ljubisavu Orboviću poruku kompanije Fijat da će sutra bord direktora raspravljati o daljoj sudbini fabrike u Kragujevcu, uz najavu da će doći do drastičnog smanjenja proizvodnje i otpuštanja oko 320 radnika.

Marković je rekao da je ta poruka preneta štrajkačima u obe smene i da je posle toga doneta odluka o nastavku štrajka.

Izvor: Beta.rs

Foto: arhiva




  čitanja : 594

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

Niko iz Kragujevca im ne pruža podršku, vide se na snimcima da sami šetaju po gradu ko budale. Zabole nekog što umesto 40.000 nemaju platu 50.000 din. U poslednjih osam meseci FIAT im je obezbedio dva povećanja plata - u novembru 2016. i martu 2017. godine. Imate to u medijima.

Autor B.M 17 Jul 2017, 19:30

B.M
A da i ti malko štrajkuješ....
Zabole tebe što radnici štrajkuju, jer ti i dalje maksimalno botuješ.

Autor Oktopod 17 Jul 2017, 19:36

Nemaju ni 40.000 ni 50.000.

Zapravo jedva imaju 30.000.
http://bit.ly/2uBIhql

Plata se dogovara u NETO, odnosno koliko nosiš kući na kraju meseca.

Sve ostalo je dezinformacija.

„Radnici Fijata, podsetimo, traže povećanje osnovnih bruto zarada sa 38.000, ali ne više na 45.000, nego na 50.000 dinara. U neto iznosu, to znači da radnici traže da im početna plata bude 36.110 dinara, dok su na početku štrajka tražili povećanje na 32.605 dinara (45.000 bruto). Na ove iznose Fijat radnicima dodaje i novac za topli obrok i prevoz, kao i uvećanje za minuli rad“.

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 19:58

Uopšte sam B.M je teška dezinformacija. A valjda mu je to posao, koji ne ume da radi savesno i tačno.
Jer sve što više iznosi neistine, istina sama navire u komentarima.
Problem je roba italijana, koja nema prođu.... I tu je kraj, a ispašće štrajk kriv za to.
Tek posle 30 dana nerada, ispraznili su lager ispred fabrike, a ko zna kolike su zalihe kojekuda.

Autor Oktopod 17 Jul 2017, 20:13

Novinari umesto što pišu gluposti mogu da pitaju nekog radnika kolika mu je plata. Prosečan radnik ima preko 37.000 koje nosi kući, bez ikakvih dodataka.

Autor B.M 17 Jul 2017, 20:18

Gde tacno 500L nema prodju? Najprodavaniji mali MPV vec godinama.

Autor Fordovac 17 Jul 2017, 20:23

@fordovac, vidiš da pišu gluposti na koje nema potrebe odgovarati jer su besmislene. U životu nisu videli ni Zastavu ni FCAS a hoće nešto o njima da diskutuju. Na svakom ozbiljnijem forumu bi odavno dobili nogom u guzicu.

Autor B.M 17 Jul 2017, 20:30

Fordovac
Ti počeo ko čarobnjak....
A koja ti je to "klasa" MPV ???
Pa više se proda Fabija nego cele te klase!
A skoro sve što se napravi 500L se proda u Italji, uz povoljne kredite, poludžabe uz zamenu staro za novo. Subvencija (nečija) 3000 evra.... Zato se i prodaje, ovo što se proda.

Autor Oktopod 17 Jul 2017, 20:32

500L prođu nema u Americi, prodaja je 4 puta lošija od „Juga“ prošlog veka.

http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/fiat/fiat-500l/

Jedan od većih problema je što loše prolazi IIHS offset test, ne znam da li je to rešeno kod fejslifta.

U Evropi se drži (ma da ovo nisu cifre o kojem su govorili kada su preuzeli fabriku) -
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/fiat/fiat-500l/

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 21:29

„Jedan način da se reši višak - Štrajk“

http://www.thetruthaboutcars.com/2017/07/one-way-reduce-massive-fiat-500l-inventory-glut-strike-serbias-fiat-500l-assembly-plant-continues/

„Entering June 2017, Fiat Chrysler Automobiles’ U.S. dealers had a 219-day supply of Fiat 500Ls, roughly 1,400 cars in stock for a nameplate that generates fewer than 200 U.S. sales per month ...

„... Car buyers do not want Fiat 500Ls.

„Fiat had initially hoped to sell 160,000 500Ls per year, a huge forecasting mistake on behalf of an ungainly and often unreliable car that didn’t offer the all-wheel drive of its Mini Countryman opponent — and didn’t offer the driving experience, either. At full capacity, the Serbian plant would be able to build 200,000 500Ls per year“.

Zanimljivo.

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 21:33

"U poslednjih osam meseci FIAT im je obezbedio dva povećanja plata - u novembru 2016. i martu 2017. godine. Imate to u medijima.

Autor B.M 17 Jul 2017, 19:30"

Koliko je to povećanje ako i to nije kao ugovor tajna?

"Najprodavaniji mali MPV vec godinama.

Autor Fordovac 17 Jul 2017, 20:23"

To "najprodavaniji" je upitno kada se vidi broj konkurenata u toj klasi, kao i potražnja na tržištu za tim segmentom automobila. Da ne pišem o udelu tog segmenta u ukupnoj prodaji automobila.

Autor Zastava 17 Jul 2017, 21:51

CaMIRO
Pa koji bi normalan proizvođač najavio planirano smanjenje proizvodnje navodno "zbog štrajka" !?

Ispada da kao kažnjavaju radnike smanjenjem proizvodnje zbog štrajka!

Istina je da nemaju kome da prodaju 500L, inače koja bi budala sama smanjila proizvodnju nekog modela ako ga može prodati i zaraditi! Da ima još jedna fabrika gde se pravi 500L, imalo bi neke logike, ta njihova izjava, ovako ne.

Autor Oktopod 17 Jul 2017, 21:53

@Oktopod
Mene ipak iznenađuje podatak da u julu imaju *219 dana* zaliha da prodaju ... naravno, sve 2017. a verovatno i po koji 2016.

To sam mogao kod „Automotive News“ da proverim, nije mi ranije padalo na pamet.

Na fiatusa.com, ko ga kupi dobije nazad do $4.000 (2017. 500L Trekking).

Kako su ono botovi ovde pričali? „Jugo“ za $4.000 je bio promašaj, kupiš jednog, dobiješ jednog ... tako nekako?

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 22:02

FIAT "gubi dah" i na evropskom tržištu. 1997 su imali udeo od 9.44 posto evropskog tržišta automobila, a prošle godine 4.93 odsto. Na američkom tržištu je stanje još gore za FIAT. Jača Volkswagenova Škoda od krovnog FIAT-a.

Autor Zastava 17 Jul 2017, 22:05

Ovaj protest je ujedno i neka vrsta wake up call-a upućena prema FIAT-u da menja nešto ili će ga tržište prevazići. FIAT-ovi konkurenti Renault i Volkswagen su dva koraka ispred FIAT-a: preko dobre prodaje automobila sa značkom glavnog brenda i preko prodaje automobila sa značkom jeftinog brendova. FIAT trenutno na oba polja nema adekvatan odgovor, a naročito ne na segment koji je nekada pokrivala Zastava. Možda tu leži potencijal, za početak za nas, a kasnije možemo da doguramo kao nekad s tim da u sadašnjim uslovima do 200000 automobila bi se moglo doći za nekoliko godina, a ne kao nekad za nekoliko decenija. Dacia je, od 2005 do 2015, stigla sa 30000 na preko 500000 automobila. Najveći deo tog uspeha desio se od 2008 do danas. Dakle u doba krize. Za 10 godina čak duplo i kusur više nego Zastava za više od pola veka dok mi gledamo FIAT-ov šou sa sve manjom prodajom od koje nemamo skoro ništa. Za zemlju koja pamti da je Zastava radila preko 220000 automobila 1989, sadašnji FCAS-ov nivo od preko 80000 automobila je samo deo onog što je nekada dostigla Zastava. Da FIAT sada krene sa Zastavom, nebi mu kruna pala sa glave pošto počeo bi od početka tako da svaki uspeh bio bi zanimljiviji nego situacija u kojoj se faktički postepeno navikavamo na sve lošije FIAT-ove rezultate. Neka FIAT u "svojoj" fabrici u Kragujevcu pokrene i neki novi model Zastave (ne FIAT-a) pa makar kao dopunu. Ko zna, možda ta dopuna postane glavna pošto će u međuvremenu FIAT 500L sigurno "ispariti". Ima nešto trulo u FIAT-u. Ovi protesti su samo pokazali da to nije jedina stvar koja ne funkcioniše kod FIAT-a. Između ostalog i nedostatak brenda za jeftine ili jeftinije automobile. To im, iz mog ugla gledanja, je najveća greška, a ako pogledamo slične brendove u Evropi i globalno tj. kontinentalno da budem precizan greška. Mišljenja sam da država treba da "pritisne" FIAT kako bi pokrenuo neki model Zastave po uzoru na Dacia Logan, a po ceni Lada Grante koja bez carine košta nekih 6000 evra pa da, za početak "progledamo" mi, a kasnije i Evropa. Lada Granta sa carinom u Evropi košta 7000 evra. Tu je naša šansa. Kada bi FIAT pod brendom Zastava ponudio nešto poput Lada Grante, mogao bi na evropskom tržištu da bude jeftiniji od iste, a o Daciji Loganu koji košta bez carine 7500 evra i da ne govorim.

Autor Zastava 17 Jul 2017, 22:38

Pricao o Fiatu je otprilike tacna po mom misljenju ali skrenuli ste sa teme totalno. Ovde je rec o nesretnim radnicima koji rade za smesne pare i na koje se svaki dan vrsi pritisak sto medijski sto neki drugi. Sta su radnici krivi za promasene projekte u Fiatu.O drzavnim dusebriznicima ne vredi trositi reci.... Mnogi bi trebali malo da se zamisle kome tu treba dati podrsku radnicima ili nekom drugom.

Autor bk 17 Jul 2017, 23:32

"Premijerka je navela da se sada traži da se plata poveća na 45.000 dinara, i da se isplati po 20.000 dinara svakom radniku.

Kako je navela to bi značilo da se uzima od svih ostalih, od onih iz Crne trave na primer, koji imaju po 28.000 dinara da bi se dalo radnicima u Fijatu. "

Pocetnicki diletantizam ili nicim izazvan napad iskrenosti..?
FIAT poslodavac, SRB isplatilac.. :)) E, moji botovi..

Autor Priapus 17 Jul 2017, 23:46

"Mislim da iza ovoga stoji politički interes i da su radnici izmanipulisani " kaze premijerka. Da izmanipulisani su sigurno ali sa platama! Dokle vise ...

Autor bk 18 Jul 2017, 00:02

Ovi što ih savetuju da štrajkuju nek ih posle izdržavaju ako ostanu bez posla. Mogu da se žale upravi vodovoda kad im stigne rešenje o otkazu.

Autor B.M 18 Jul 2017, 00:33

Već ih izdržavamo.

Ako nisi u toku, ne plaća ih „Fijat“.

Autor CaMIRO 18 Jul 2017, 00:42

Ne plaća ih Fiat a traže povećanje plata od njega. Nisi baš mnogo pametan.

Autor B.M 18 Jul 2017, 07:17

Plata se traži kod poslodavca, a ovde se (sve više) zna ko njega finansira.

https://www.youtube.com/watch?v=zFGAiQwsJpM

Autor CaMIRO 18 Jul 2017, 13:43

Autor B.M 18 Jul 2017, 07:17
Već dve godine uporno tvrdiš kako Fijatu Srbija ne plaća radnike, a evo kad je nastao prvi problem dokazuješ da namerno ne govoriš istinu, to jeste da Srbija plaća radnike!!!
Toliko o tebi i poštenju, kolsalting profesionalče, majstore botovanja.

Autor Oktopod 18 Jul 2017, 13:48

Žalim Oktopod, al suviše si glup da bih ulazio u raspravu s tobom.

Autor B.M 18 Jul 2017, 14:27

B.M
Jesi tvrdio godinama da Srbija ne plaća zaposlene u FAS-u??
A kako to sad kažeš
"Ne plaća ih Fiat a traže povećanje plata od njega."
??????

Pusti, mene glupa, ajde ti kao "pametan" profesionalac, odgovori što konstantno iznosiš neistine??

I što nazivaš radnike FAS-a, "seljacima" ???
Koje si ti to pasmine???? Žabarski punokrvni ovan??

Autor Oktopod 18 Jul 2017, 14:39

Strašno si glup, ako sam napisao "Ne plaća ih Fiat a traže povećanje plata od njega." - znači da ih Fiat plaća, jer što bi tražili povećanje od njega ako ih on ne plaća, nego država. Ali vidiš i sam da si glup to da razumeš jer si bukvalac, ne znaš čitati između redova. Nisi vredan odgovora i zato ti više neću ni odgovarati. Verovatno ni srednju školu nisi završio i šta s tobom da raspravljam? Ajde beži i ne javljaj se više. Izigravaš budalu ovde.

Autor B.M 18 Jul 2017, 14:48

Ajde molim te meni glupom objasni ti profesionalac i pametan, šta ti ovde znači šta:
"Ne plaća ih Fiat a traže povećanje plata od njega." - znači da ih Fiat plaća, jer što bi tražili povećanje od njega ako ih on ne plaća, nego država.

I gde budu u toj priči one 3,5 milijardi dinara što država da po godini Fijatu???

E ako mi ovo razjasniš, pisaćemo Fijatu da ti da povećanje plate

Autor Oktopod 18 Jul 2017, 15:00

@B.M.
Vidim da ti je teško shvatiti, probaj malo da pojednostaviš.

Recimo, tvoj stric, teča, šta li već ode kod nekog gazde i uplati npr. 6.000 evra. Ti o tome nemaš pojma. Međutim, tebi u narednim danima zazvoni telefon i, gle čuda, traži neka firma da dođeš kod njih da radiš za 300 evra.

Ti svakog meseca te godine dobijaš platu od gazde.

Ukoliko kasni, razgovaraš sa njima. Ukoliko želiš povišicu, tražiš od njega.

Ali - Da li tebe taj gazda plaća?

Autor CaMIRO 18 Jul 2017, 15:13

Ajde beži u miošju rupu i ne javljaj se više, toliko si ovde na blogu a nemaš poima o čemu se radi. Fiat sve plaća a na kraju godine mu se refundiraju porezi kojih je oslobođen, i to je to. Što se tiče plata, za njih je isključivo Fiat nadležan, inmače bi im država već povećala plate, samo da prekinu štrajk.

Autor B.M 18 Jul 2017, 15:14

Tako ne pišu mediji.
http://bit.ly/2tCIFBJ

Citiram -
„Dobio je 10.000 evra po radniku, 5,5 miliona evra svake godine u kešu, 10 miliona evra u 2016. za 'dodatna davanja' po dopunjenom ugovoru, plaća jeftiniju struju, Srbija mu garantuje za kredite, plaća 100 miliona dinara obuku radnika... *Ovaj strani investitor ne plaća poreze i doprinose na plate, PDV na alate za dobavljače, porez na dobit, porez na imovinu, porez na sprovođenje urbanističkog plana, porez za isticanje zaštitnog znaka“.

A čini mi se da će sve više toga biti.

Razumem da tebi odgovara da mi koji ti ne verujemo, pobegnemo, ali evo zaista ne bih da bežim.

Autor CaMIRO 18 Jul 2017, 15:20

B.M
Pobogu, kakav porez? Ti bi trebao da znaš da u Srbiji ima PDV a ne porez..... A on je porez na dodatu vrednost. Kad nešto dogradiš, to ti oporezuju.
A Fijat ovde ništa ne prodaje, pa odakle PDV za 3,5 milijardi dinara, to jeste 30 mil evra???? To bi značilo, da ovde Fijat proda robe u vrednosti od 150 mil evra!

Vidiš, da opet ne govoriš istinu. Posebno jer Fijat ne plaća ništa, ni PDV ni porez, ni carinu, ko miš u špajzu!!! Samo jede, troši, arči, maltretira zaposlene, a roba mu loša! Nema prođu. Pa posle đavo kriv!

Autor Oktopod 18 Jul 2017, 15:28
Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs