Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Kako prenosi Tanjug, nemačka kancelarka Angela Merkel izjavila je da mora da se obnovi poverenje u dizel automobile nakon skandala sa varanjem o emisiji gasova.

Skandal sa emisijom gasova iz dizel motora koji je uzdrmao nemačke proizvođače automobila predstavlja rizik za najveću ekonomiju Evrope.

Ona se izjasnila i protiv planova za njihovu zabranu u nekim gradovima.

Ona je rekla da su je "ogorčili" nemački auto giganti koji su u skandalu "dizelgejt" ili kršili zakon ili koristili "rupe" u zakonu, ali je istakla i da taj ključni industrijski sektor obezbeđuje najmanje 800.000 radnih mesta, prenosi agencija Frans pres.

U onlajn video intervjuu za najprodavanije nemačke novine Bild, koji je dala nešto više od mesec dana uoči izbora 24. septembra, Merkelovoj je postavljeno pitanje u vezi sa problemima vozača zbog padanja vrednosti njihovih dizel automobila koje bi prodali.

Ona je u tom kontekstu ukazala na novo unapređenje softvera napravljenih tako da otklone problem emisije, dodajući da se "radi sprečavanja ili zaustavljanja pada vrednosti dizel motora, mora vratiti poverenje u dizelaše".

S tim ciljem je naglasila da se suprotstavlja planovima nekih nemačkih gradova da u potpunosti ili delimično zabrane dizel motore u urbanim zonama koje beleže visok nivo zagađenosti vazduha, navodi francuska agencija.

Merkelova je rekla da će "to biti težak posao" i tema "samita" koji planira da održi 4. septembra sa opštinama koje su iskazale takve namere.

Pad ove industrije u nemilost počeo je 2015, kada je Folksvagen priznao da je u 11 miliona dizel automobila instalirao softver za varanje na testovima emisije gasova, a te sumnje su se kasnije proširile i na druge proizvođače.

Merkelova je rekla u intervjuu za Bild da njena vlada mora da uspostavi balans između zabrinutosti vlasnika dizel automobila, automobilskih radnika i tog industrijskog sektora, bez eksplicitnog pominjanja brige o javnom zdravlju.

Merkelova je proglašena za "automobilsku kancelarku" 2013. godine nakon što je podržala taj sektor iznoseći argumente protiv uvođenja gornje granice za emisije gasova u EU, dodaje Frans pres.

Izvor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Auto.blog.rs / Tag24.de

Skandal sa emisijom gasova uzdrmao nemačke proizvođače automobila i predstavlja rizik za najveću ekonomiju Evrope

Skandal sa emisijom gasova iz dizel motora koji je uzdrmao nemačke proizvođače automobila predstavlja rizik za najveću ekonomiju Evrope.

To je saopštilo Ministarstvo finansija, dodajući da je u ovom trenutku nemoguće kvantifikovati njegov uticaj.

Ministarstvo je u mesečnom izveštaju uvrstilo taj skandal, koji je izbio pre dve godine nakon što je Folksvagen priznao da je varao na američkim testovima emisije gasova kod dizel automobila, kao pretnju nemačkoj ekonomiji, pored odluke Britanije da napusti Evropsku uniju i protekcionističke trgovinske politike vlade SAD, prenosi Rojters.

Automobilska industrija je najveći nemački izvoznik i obezbeđuje oko 800.000 radnih mesta.

"I dalje su prisutni rizici vezani za modalitet Bregzita i buduću trgovinsku politiku SAD", ocenilo je ministarstvo, dodajući da "pored toga, takozvanu dizel krizu treba klasifikovati kao novi rizik za nemačku ekonomiju, iako njene efekte trenutno nije moguće kvantifikovati".

Snažna potrošnja domaćinstava i države obezbedili su u najvećoj meri rast nemačke ekonomije u drugom kvartalu 2017, koji je iznosio na 0,6 odsto. Slabija neto spoljnotrgovinska razmena prigušila je rast, pošto je izvoz porastao znatno manje od uvoza.

Ministarstvo je saopštilo da ocekuje da će industrijski sektor nastaviti uzlet i u trećem kvartalu, ukazujući na robusne narudžbine i jake indikatore poslovnog raspoloženja.

Međutim, dizel kriza bi mogla da pomrači izglede privrednog rasta, konstatovalo je minstarstvo, napomuinjući da se, "imajući u vidu značaj automobilske industrije, oni (efekti dizel krize) moraju srednjoročno klasifikovati kao rizik po ukupni ekonomski razvoj".

Nemački političari i šefovi automobilslih kompanija dogovorili su se početkom avgusta o zameni softvera kod 5,3 miliona dizel automobila kako bi se smanjilo zagađenje i popravio narušeni ugled industrije.

Regulatorni organi EU takođe istražuju optužbe o navodnom nedozvoljenom udruživanju nemačkih proizvođača automobila u kartel radi uticaja na tržišnu utakmicu, što je ponašanje koje bi moglo da rezultira izricanjem visokih kazni kompanijama, navodi britanska agencija.

Izvor: Tanjug.rs




  čitanja : 243

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari
Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs