Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Momenat koji smo svi čekali mogao bi uskoro postati stvarnost, ali ne na način na koji smo mislili.

Sudeći prema svetskim medijima, kompanija Mazda gotovo je zaključila datum povratka rotacionih motora, ali za razliku od RX-7 i RX-8 modela, ova nova linija mašina neće napajati točkove direktrno. Umesto toga, novi motori služiće kao produžetak opsega električnih jedinica.

Japanski proizvođač, prema navodima, razvija najnoviji električni model koji će debitovati za dve godine i biti napajan benzinom na evropskom i japanskom tržištu, gde su distance putovanja relativno kratke, međutim, na velikim kontinentima, ovi modeli dobiće produžetak opsega, benzinski generator koji će puniti baterije za sve dugoprugaške vozače.

Ova verzija mogla bi da uposli male rotacione motore koji su inherentno kompaktni i generišu dosta snage putem male vibracije, što će stvoriti idealne hibridne mogućnosti koje kompaniji Mazda pružaju mogućnost da ovu tehnologiju održi živom.

Ukoliko vas sve ovo dovodi do blagog razočarenja, nemojte očajavati, jer direktni rotaciono napajani sportski automobili i dalje mogu postati realnost. Faktor koji će odlučiti u ovom slučaju jesu uslovi tržišta, više nego tehničke mogućnosti.

"Da li ćemo zaista prodavati toliko mnogo modela sportskih automobila? Ne postoji previše kompanija koje prodaju toliko ranovrsne sportske modele", izjavio je šef motornog odseka kompanije Mazda, Musito Hitomi, misleći na manji model MX-5 Miata.

Za sada kompanija Mazda mora da se osvrne na domaće konkurente, jer sada Nissan nudi 370Z i GT-R varijante, Toyota dolazi sa novim modelom Supra, koji će se parkirati iznad linije 86, a Honda, prema dobijenim informacijama, radi na novom sportskom modelu priključenom liniji NSX. Mazda možda jeste manja od svih njih, ali je kultivisala jaku sportsku ličnost, koja verovatno nedostaje mnogim automobilima na današnjem tržištu.

Izvor: Autoexclusive.rs

Foto: arhiva Auto.blog.rs




  čitanja : 669

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

Rotacioni motori su tako fascinantni, ne shvatam da sadašnje vreme razvoja materijala, tolerancija u proizvodnji, nemože da odgovori zahtevima rotacionih motora po pitanju dugovečnosti... nadam se u budućnosti... ako bude SUS motora uopšte

Autor s mile 17 Okt 2017, 08:32

@s mile
Efikasni su u na visokom broju obrtaja dok na malom mnogo goriva izgaraju jer eksplozije guraju nazovi rotacioni cilindar pod malim uglom. Zato su pogodni za neke lake avione jer u vazduhu rade konstantno na velikom broju obrtaja.
Mazda RX8 npr po nekim podacima u gradu ima potrosnju preko 15l a van grada to pada na 8l, za danasnje automobile je to gotovo nedopustivo. Mazda taj model automobila odnosno taj motor održava u životu iz potpuno drugog razloga. Inače posle svakog modela ga "gase" pa ga onda ponovo "oživljavaju" tj vraćaju u proizvodnju.

Autor PetarBA 18 Okt 2017, 04:03

Wankel jednom i nikad više.

Autor P1 18 Okt 2017, 13:17
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs