Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Inovativna kompanija Northvolt je objavila da je izabrala matičnu Švedsku za lokaciju na kojoj će graditi najveću fabriku baterija za električne automobile u Evropi.

Iz švedske start-up kompanije su poručili da su odabrali grad Skelleftea, smešten u priobalju na industrijskom severoistoku Švedske, gde će izgraditi postrojenja u kojima će zaposliti do 2.500 ljudi.

U blizini su i glavna švedska nalazišta nikla, kobalta, litijuma i grafita.

Prateći istraživački centar s 300 do 400 ljudi biće smešten u gradu Vasterasu 150-ak kilometara zapadno od Stokholma, prvom sedištu švedsko-švajcarskog ABB-a koji je partner Northvoltu u ovom projektu.

"Evropa ubrzano korača prema elektrifikaciji. Švedska raspolaže čistom i cenovno pristupačnom energijom, lako dostupnim sirovinama i snažnom industrijskom tradicijom duboko zapisanom u genima pa je u jedinstvenom položaju da uspostavi masovnu proizvodnje baterija koja će podupreti tu tranziciju ", izjavio je Peter Carlsson, osnivač i izvršni direktor Northvolta.

Švedski ministar ekonomije Mikael Damberg izjavio je da je "to veliki dan, ne samo za dva odabrana grada, nego i za Švedsku i za Evropu".

Izgradnja fabrike bi trebalo da počne u drugoj polovini sledeće godine a očekuje se da će progresivno povećavati proizvodnju između 2020. i 2023. godine. Nakon što bude u potpunosti operativna, u toj fabrici će se godišnje proizvoditi litijum-jonske baterije od ukupno 32 gigavatsata.

Projekat zahteva ulaganje od četiri milijarde evra kroz šestogodišnji period za što su sredstva već obezbeđena. Northvoltova fabrika neće biti usmerena samo električnim automobilima i drugim vozilima, nego i proizvođačima obnovljive energije koji traže skladišta za električnu energiju, kao i drugim industrijskim firmama.

Izvor: Seebiz.eu




  čitanja : 163

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs