Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Toyota kao lider u razvoju hibridnih automobila i automobila koji kao gorivo koriste vodonik ima zanimljiv stav o ovoj problematici. Naime, japanski proizvođač smatra da je budućunost na strani gorivnih ćelija tj. vodonika kao pogonskog goriva koje će da koriste automobili za duža putovanja dok su električni automobil pre svega za urbani saobraćaj. Da je ova teza utemeljena dokazuje i Daimler svojim pristupom.

Tehnologija gorivnih ćelija je čvrst element Daimlerove strategije pogonskog sistema budućnosti. Pod brendom EQ, kompanija spaja svoje know-how vezane za inteligentnu električnu mobilnost. Mercedes-Benz kombinuje električnu energiju i vodonik u EQ snazi: GLC F-CELL ide u predprodukciju. EQ je stoga ključan deo strategije kompanije za mobilnost budućnosti, poznatog u Daimleru kao “CASE”.

    CONNECTED – strateški budući stubovi umrežavanja

    AUTONOMUS – autonomna vožnja

    SHARED & SERVICES – fleksibilna upotreba

    ELECTRIC – električni pogonski sistemi.

Daimler namerava da predstaviti deset električnih automobila s baterijama, a GLC F-CELL predstavlja važan orijentir.

Mercedes-Benzovi inženjeri usko su sarađivali s partnerima iz Daimlerove mreže kompetencija kako bi razvili potpuno nov sistem za gorivo. U poređenju s B-klasom F-CELL koja je na tržištu od 2010. godine, ukupni pogonski sistem nudi oko 40 odsto više snage. Sistem gorivnih ćelija je oko 30 odsto kompaktniji nego pre, a po prvi put može potpuno da se smesti u motorni prostor i postavljen je na uobičajene tačke za montažu kao konvencionalni motor. Takođe, upotreba platine u gorivnoj ćeliji smanjeno je za 90 odsto čime se čuvaju resursi uz snižavanje troškova sistema – bez kompromisa u pogledu performansi.

Litijum-jonska baterija u automobilima ima bruto kapacitet od 13,8 kWh i dodatno služi kao izvor energije za elektro motor. Inteligentna operativna strategija u kombinaciji sa sistemom gorivnih ćelija/baterija nudi maksimalnu efikasnost i udobnost. Dva rezervoara koji su napravljeni od karbonskih vlakana ugrađeni su u podnožje automobila i sadrže oko 4,4 kg vodonika. Zahvaljujući globalno standardizovanoj tehnologiji izrade rezervoara od 700 bara, dopunjavanje vodonikom može da se obavi za samo tri minuta, što je otprilike isto vreme koje je potrebno za punjenje goriva u automobilu s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

F-CELL vozila napajaju asinhroni motor s izlaznom snagom od 147 kW (200 KS) i obrtnim momentom od 350 Nm. Predproizvodni model proizvodi dovoljno energije za radijus do 437 km u NEDC načinu merenja.

Izvor: Netauto.rs

Foto: arhiva Auto.blog.rs




  čitanja : 262

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs