Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Za vozače je stupio na snagu zimski režim vožnje, što znači da je neophodno imati zimsku opremu, a kazne se razlikuju od zemlje do zemlje.

Ukoliko vas u Srbiji na putu zateknu sneg i led, a vi ste bez zimske opreme, moraćete da platite novčane kazne koje se kreću od 6.000 do 800.000 dinara.

Ako je vlasnik fizičko lice kazna je od 6.000 do 20.000 dinara, dok je za pravna lica iznos kazne od 100.000 do 800.000 dinara.

Obavezna upotreba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uslove i stanje kolovoza, a ako vas policija zaustavi u Hrvatskoj bez adekvatnih guma, sledi kazna od 700 kuna (oko 90 evra).

Vozači u Srbiji već duži niz godina 1. novembar pamte kao onaj prelomni dan, kada je zakonodavac predvideo da počinju zimski uslovi vožnje i kada je – barem za one koji imaju dva kompleta pneumatika – letnje gume potrebno zameniti zimskim. Međutim, činjenica je da mnogi vozači i dalje nisu upoznati sa izmenjenim zakonskim uslovom - koji važi još od 2013. godine - da su zimske gume obavezne samo onda kada je sneg, led i poledica.

A kakva su pravila u u drugim zemljama?

Slovenija

Od 15. novembra sva vozila moraju da imaju 4 zimske gume dubine profila najmanje 3mm ili 4 letnje jednakog najmanjeg profila, ali s pripremljenim lancima u prtljažniku. Ukoliko nemate, sledi kazna od 40 do 300 evra. Ako niste očistili sneg s auta, platićete 200 evra, a ako su zbog vaših neodgovarajućih guma morali da zatvore put, kazna je 500 evra.

Bosna i Hercegovina

Zimske gume na sva 4 točka najmanje dubine profila 4 mm ili letnje jednakog najmanjeg profila, ali takođe s pripremljenim lancima, obavezne su od 15. novembra. Ukoliko se ne pridržavate te obaveze, može vas stići kazna od 40 konvertibilnih maraka (oko 20 evra). Zanimljivo: za vozila iznad 3,5 tona kao zimska oprema propisane su i vreća peska do 50 kg kao i lopata za sneg.

Austrija

S obzirom na pretežno planinski reljef, ne čudi što 4 zimske gume najmanje dubine profila 4 mm ili 4 letnje jednakog najmanjeg profila, ali uz pripremljene lance, morate imati već od 1. novembra. Ukoliko padne veći sneg, lanci su obvezni i ako imate zimske gume. A ta slučaj da nemate opremu, kazna je 35 evra, a ako ugrozite sigurnost, policija može da vas kazni i 5.000 evra.

Nemačka

Zakon kaže da u vreme zimskih uslova (sneg i poledica) na vozilu moraju biti 4 zimske gume. Zanimljivo: zakon ne naglašava izričito minimalnu dubinu profila, a kaže i da letnje gume na koje su montirani lanci nisu primerene za vožnju. Kazna za neupotrebu zimske opreme je 40 evra, a u slučaju ugrožavanja saobraćaja najmanje 80 evra. Gornja granica nije propisana...

Italija

Zimska oprema je zakonom obavezna već od 15. oktobra u planinskoj pokrajini Aosta, dok u drugim pokrajinama nije određena kalendarski već zavisi od vremenskih prilika. I na Apeninima vredi pravilo - 4 zimske gume s najmanje 4 mm dubokim gazećim slojem ili 4 jednako dobre letnje, s pripremljenim lancima. U suprotnom preti kazna od 85 evra.

Francuska

Premda nema zakonom određenog datuma od kojeg je obavezno korišćenje 4 zimske gume s najmanje 4 mm dubokim profilom ili 4 jednake letnje s pripremljenim lancima, uvek treba biti na oprezu, posebno putuje li se u planinska područja. Obaveza korišćenja nastupa istog trenutka kad nastupe zimski uslovi, to jest sneg na putu ili poledica, odnosno kad je obvezna uporaba označena znakom. Kazna za vožnju bez zimske opreme 135 evra.

Izvor: Jutarnji List / B92

Foto: arhiva




  čitanja : 713

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

"Ako je vlasnik fizičko lice kazna je od 6.000 do 20.000 dinara, dok je za pravna lica iznos kazne od 100.000 do 800.000 dinara."
Zašto je za pravna lica skuplje ?
Naravno, sa aspekta bezbednosti je isto, ali "eksperti" gledaju kako da napljačkaju pare, a njihove priče i bajke su samo paravan.

Autor P1 15 Nov 2017, 02:22

S tim što u Italiji mogu da vas kazne ako leti vozite zimske gume. Propis u Sloveniji je sasvim ok.

Autor DukaC 15 Nov 2017, 11:36

@P1
Zato sto pravna lica koriste za svoje poslovanje teretna vozila cija je masa i po nekoliko desetina tona sa teretom, ili autobuse koji prevoze desetine putnika, a kada takvo(a) vozilo(a) ima lose pneumatike i izgubi kontrolu (moze) mnogo njih (da) strada... ili blokira saobracajnicu jer se popreci... cak i LKV sa masom od par tona bez kontrole moze da bude prilicno ubitacno na drumu... e bas zato su kazne visoke...

Autor Orlo 18 Nov 2017, 22:16

Orlo
Ne koriste oni samo takva vozila.
Već i putnička, pikapove...
Daleko od toga da pravna lica koriste samo teretnjake i autobuse.

Autor P1 18 Nov 2017, 23:35

@P1
Koriste naravno i putnicka, ali za obavljanje delatnosti primarno teretna jer ne voze robu u gepeku putnickog... osim ako se ne bave konsaltingom... :)
Inace i pik-ap je teretno vozilo... LKV...

Autor Orlo 19 Nov 2017, 11:57

Orlo
Nisu firme samo za prevoz tereta i putnika.
Eto recimo Big Pizza, koriste puntiće, Pande ili slično.
Pikap ima nosivost do 750kg...
Ok da za kamion budu veće kazne, za autobus.
Ali za Punta koji se vodi na firmu, da kazna bude toliko puta veća, nego za Punto koji se vodi na fizičko lice, čista pljačka.
Nema tu nikakvog govora o bezbednosti, to je samo paravan za uzimanje para.
Isto je ako Punto ovaj ili onaj nema odgovarajuće gume, samo se razlikuje visina kazne, o tome pričam.

Autor P1 19 Nov 2017, 12:03

@P1
Kazi mi sto bi mene (ne licno mene, nego vlasnika preduzeca) bilo briga kolika je kazna, valjda je moralno i eticki da postujes propise zakone ove drzave, i da cuvas glave radnika i u krajnjoj liniiji da mislis o profitu i dobrobitu preduzeca da se roba koju prevozis ne osteti kao i vozilo koje ono poseduje kako ne bi imao nepredvidjene troskove?

Autor Orlo 19 Nov 2017, 12:19

Orlo
To je zamena teza.
Pravo pitanje je zašto je za putnički auto kazna ako se vodi na firmu od 100-800k din, a za isti taj auto, ako se vodi na fizičko lice, od 6-20k.
Razlog je taj, jer naši vlastodršci razmišljaju "firma je u pitanju, pa deri".
Pritom ne mislim da su aktuelni to uveli, od ranije je to, ali se i danas sprovodi.
Samo nek dodje neki stručnjak ala Okanović, da objasni da je opasniji prekršaj za isto vozilo, ako se vodi na firmu umesto na fizičko lice i ok.
Eno ono za merenje brzine, stranci se kažnjavaju periodično.
Ne kažnjavaju se svi, nego ko zapadne.
Takva smo i država.

Autor P1 19 Nov 2017, 12:45

@P1
Nije zamena teza, nego je logicnije da pravno lice koje vise zaradjuje nego fizicko, i plati vise kaznu. Osim toga tu su i stvari koje sam ranije spomenuo - to sto dostavljaci voze prepravljena putnicka vozila nije toliko vazno, ne cine okosnicu prevoza u ovoj zemlji zbog male nosivosti odnosno malih kapaciteta. Ne pise se zakon zbog posledica po onoj najblazoj varijanti nego najgoroj. I ne, nije to gusenje preduzetnistava - zakon je zakon i on se mora postovati, tu barem za mene nema dileme... ko ima dileme, ima problem... a kada neko strada to nije njegov problem nego problem svih nas - lecenje, materijaln steta, smrt, bol i patnja porodice itd...

Ovde je vise puta obrazlagana i zagovarana teza kako bi trebalo da vise plati onaj ko ima vise... poput Svajcarske...

Drugi problem u nasih preduzetnika (cast izuzecima) je sto bi na brzinu da se obogate, da sto vise zarade, da prevare drzavu i radnike, a da istovremeno budu velike gazde...

Autor Orlo 19 Nov 2017, 12:54

Orlo
Otkud znaš ?
I ko će da utvrdi koliko i da li više zaradjuje ?
Da li zaradjuje toliko više da kazna ide i do 800k din ?!
Iovako kažnjavaju uglavnom domaće firme, jer strance ne smeju ni da pogledaju.
A eto da se puni budžet, pa da se strancima daje šakom i kapom, mažu masnu gusku.
Treba to odnegde oglobiti, a pošto nam je slaba privreda, jer je sve rasprodato i dato strancima, onda deri narod i puni budžet.
Represija se sprovodi samo na domaćima, dok strancima je dozvoljeno da maltretiraju radnike, teraju ih da nose pelene, kleče itd.
Uostalom, ako govorimo o stradanju, koliko je Mitrovićev sin ležao za ubistvo devojke ?!
Nikom ništa.
Toliko...

Autor P1 19 Nov 2017, 13:05

@P1
Uopste te ne razumem, zasto bi placao bilo kome ako postujes zakon, zasto bi razmisljao o kazni?

Budzet se, izmedju ostalog, puni novcem od kazni zbog onih koji ne znaju i nisu naucili u skolama, manje moralnih i postenih, onih koji pametuju, onih bezobraznih/bahatih, i onih koji svesno prave greske... pravila igre su poznata pa kako kome zapadne - ko se ljuti tuti fruti... zakon je zakon i on se postuje, a kazne su propisane... ako moze Nemac i Svajcarac, moze i lokalac...

Autor Orlo 19 Nov 2017, 14:17

Orlo
Ja ne plaćam.
Samo ukazujem na pljačkačku politiku države.
Isto je za registracije.
Kao i mnogo toga još.
Često vidim da saobraćajci zaustavljaju domaće kamione i onda ih maltretiraju, traže im sve moguće, dok strance, teško da zaustavljaju.
Ove što si pomenuo da pune budžet, takvi su zapravo na vlasti.
I to najgori mogući.
Za njih pravila ne važe, kao ni za Mitrovićevog sina, jer je lojalni poltron.
O kakvom zakonu pričaš u državi gde se desi Savamala ?!
Takvo krivično delo se ne rešava, ali zato nekog mučenika sa Tamićem ima da oderu za 800.000din.
I nemoj porediti Srbiju sa Švajarskom.
Daleko smo mi od njih.
Mi smo sušta suprtonost njima.
A merenje na rampama je cirkus kao i sve ostalo u državi.
Kažnjavaju se sporadično stranci, većina se ne kažnjava.
Šuplje kao većina "eksperata" na vlasti.
Ali u pravu si ti, moram da se složim, kad se narod ne buni, treba ga j*bati.
Ovakav narod je samo za poželeti, verujem da veliki vodja sam ne bi mogao da izabere "bolji" narod, da ga j*be.
https://www.youtube.com/watch?v=4WKFXdEMnb8
Narod sve trpi i ćuti, zato je i takvo stanje u državi.
Još malo će svi da postanu SNS botovi za 200e, i eto "miline"...

Autor P1 19 Nov 2017, 15:01
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs