Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Rezultati 9. međunarodnog izbora za najbolji motor godine (International Engine of the Year Awarads) su upravo objavljeni i ponovo je veliki pobednik nemački BMW. Iznenađenje ? Ni najmanje ! Njihov 3,0 litarski redni 6-cilindraš sa 2 turbo punjača i 306KS je osvojio ovu titulu a slavlje je upotpunila i pobeda još tri BMW-ova motora u svojim kategorijama. Porsche-ov 3,6 litarski 6-cilindrični agregat je osvojio titulu u kategoriji motora zapremine između 3,0 i 4,0 litra ali mu nije uspelo da osvoji prvo mestu u klasi motora sa najboljim performansama gde je laureat BMW-ov 5,0 litarski V10 sa 507KS iz modela M5 i M6. U kategoriji štedjivih motora/alternativni pogon, titula ide, a kome drugom, Toyoti Prius. Evo i liste pobednika u svim kategorijama :

Najbolji motor : BMW 3.0L Twin-turbo (335i)

Motor sa najboljim performansama : BMW 5,0 L V10 (BMW M5 i M6)

Najštedljiviji motor/alternativni pogon : Toyota 1,5L Hybrid Synergy drive (Prius)

Ispod 1.0 L
Toyota 1.0L (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1)

1.0 – 1.4L
Volkswagen 1.4L TSI (Golf, Touran, Jetta)

1.4 – 1.8L
BMW-PSA 1.6LTurbo (MINI, Peugeot 207)

1.8 – 2.0L
Volkswagen 2.0L Turbo (Golf, Audi A3, A6, SEAT Leon, Škoda Octavia)

2.0 – 2.5L
BMW 2.5L (325, 525, X3, Z4)

2.5 – 3.0L
BMW 3L Twin-Turbo (335i)

3.0 – 4.0L
Porsche 3.6L Turbo (911 Turbo)

Iznad 4.0L
BMW 5.0L V10 (M5, M6)



Reklama


Gumball 3000 rally, kako se zvanično zove zabava dokonih i besposlenih bogataša, poznatih faca i belosvetskih avanturista (kako je neko lepo primetio), upoznali smo i mi prošle godine pošto su učesnici prošli i kroz našu zemlju. Ove godine jedna od deonica je vodila kroz Makedoniju ali je ovogodišnji Gumball 3000 rally uzeo i ljudske žrtve. Zbog toga je u poslednjih nekoliko sati ovaj reli dobio još više na medijskoj pažnji ali nažalost zbog tragičnog razloga. Naime, britanska posada u sastavu Nick Morley (30) i Mathew McConville (32), koji su nastupali na poznatom reliju sa Porscheom 911 Turbo, danas su izazvali nesreću koja je rezultirala smrću. Makedonska televizija A1, navodi da je u nesreći smrtno stradala jedna osoba, dok je druga u teškom stanju. Ista televizija navodi da su Nick Morley i Matthew McConville pokušali pobeći sa lica mesta, tako što su zaustavili drugo vozilo koje je takođe učestvovalo na reliju. Reč je o BMW-u ruske posade (za sada se ne zna ime vozača BMW), koji su pokušali zajedno sa Morleyom i McConvilleom pobeći iz Makedonije, no nakon što su očevici nesreće pozvali policiju krenula je potera, koja je rezultirala hapšenjem Gumball učesnika na samoj makedonskoj granici. Nick Morley-u je određen jednomesečni pritvor, odlukom suda u Makedoniji, zbog sumnje da je skrivio saobraćajnu nesreću u kojoj je smrtno stradao šesdesetsedmogodišnji Vladimir Čepunjoski dok je njegova supruga Margita u životnoj opasnosti i lekari se bore za njen život. Morley je navodno upravljao Porscheom, a nesreću je izazvao prešavši na suprotnu traku puta i direktno se sudario sa Golfom koga je vozio smrtno stradali makedonski državljanin. Nesreća se desila kod mesta Struga u Makedoniji.  Epilog svega ? Organizatori su odlučili da se ovogodišnji Gumball 3000 prekine u trenutku kada su prvi učesnici počeli da stižu u Bratislavu. Kako u saopštenju kažu "zbog poštovanja prema nastradalima i osećanja da nastavak relija ne bi bio u redu" izražavajući pritom žaljenje zbog nemilog događaja.

Izvor : www.pungas.com i www.autoblog.nl



BMW klub iz Zrenjanina će u nedelju 20. maja sa početkom u 11 časova organizovati šesti skup ljubitelja i vlasnika BMW-a. Cilj skupa je da se u Zrenjaninu okupi što više ljubitelja, poštovalaca i vlasnika vozila marke BMW. Očekuje se više od 200 vozila iz cele Srbije kao i gosti iz BMW Kluba Hrvatske i oko 60 BMW motoraša iz Srbije i Slovenije. Prateći program će obuhvatiti ocenjivanje izgleda izloženih automobila, test spretnosti, paljenje guma, defile kroz grad i zabavu do duboko u noć.

Izvor : www.polovniautomobili.com



Izvor : www.kgauto.com

12. i 13. maja na vojnom aerodromu Batajnica će se po prvi put u Srbiji organizovati amaterska trka ubrzanja na 402 metra, popularni ”402 street race” koji će biti bodovan za Balkanski šampionat. 12. i 13. maja na vojnom aerodromu Batajnica snage će odmeriti takmičari iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Austrije i Slovenije. Organizator trke, Klub za automoto sport ”1na1 StreetRace” očekuje učešće više od 400 takmičara a za gledaoce će biti organizovan i raznovrstan zabavni program. Parking je obezbeđen kako za posetioce sa automobilima, tako i za one sa motorima i to u okviru samog aerodroma. Osnovna ideja Kluba ”1na1”, koji je od ove godine korisnik licence za organizaciju trke dobijene od AMK GT iz Zagreba koji je ujedno vlasnik licence i organizator trke u Hrvatskoj, bila je da sve takmičare željne brzine i trkanja, dovede na jedno mesto i dozvoli im da u kontrolisanim uslovima pokažu umeće u vožnji i ubrzanju na 402 metra, zatim tjuningu i stajlingu automobila, glasnoći i kvalitetu ugrađenih muzičkih uređaja u vozilu. Druga ideja kojom se klub vodio je bila da propagira sport i sportski život bez droge i alkohola pa će u skladu sa tim svi prijavljeni takmičari biti testirani pre starta na alkohol i opojne droge. Za ovu manifestaciju dobijena je i podrška Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave za saobraćaj koja je svoj interes videla u uklanjanju trkača sa ulica, kao i Skupštine Grada Beograda i gradske Vlade koja je prepoznala u ovoj manifestaciji dobru priliku da se Beograd promoviše u zemljama regiona kao grad otvorenog srca spremnog da primi sve goste željne dobre zabave i nezaboravnih trenutaka. Fond nagrada će ove godine biti veći od dva miliona dinara a pobednicima po klasama će biti uručeni i pehari tokom ceremonije proglašenja pobednika. Obzirom da će manifestacija trajati dva dana, prijavljivanje takmičara će početi u subotu 12 maja već od 6 časova ujutru, zatim će uslediti treninzi i potom trka. Program za gledaoce će trajati od 10 časova izjutra pa sve do 20 časova a pored piste će biti organizovani štandovi na kojima će učesnici moći da se okrepe i obeduju.Bliže informacije o ovom eventu mogu se dobiti na sajtu www.402srbija.com. Na sajtu je moguće izvršiti registraciju takmičara kao i dobiti bliže informacije o redosledu dešavanja i pratećim sadržajima.

Pozivamo trkače, gledaoce, novinare i ostale ljude željne brzine i mirisa benzina da nam se pridruže 12. i 13. maja i svojim prisustvom uveličaju ovu sportsku manifestaciju.

S poštovanjem.
Klub za automoto sport ”1na1 StreetRace”, Beograd 



Nemački Volkswagen je predstavio još jednu verziju svog 1,4 TSI benzinskog motora. Posle varijanti sa 103kW/140KS i 125kW/170KS, na red je došla i nova sa 90kW/122KS. Ova najnovija verzija ima samo turbo punjač, za razliku od prve dve, koje imaju i kompresor i turbo punjač. Ono što privlači pažnju jeste izuzetna elastičnost motora jer je obrtni moment od 200Nm dostupan već pri samo 1500 obrt./min. Novi motor naravno ima direktno ubrizgavanje a zamenjuje postojeći agregat 1,6 FSI sa 116 konja. Istovremeno sa novim motorom, VW je promovisao i novi DSG menjač sa dvostrukim kvačilom i 7 stepeni prenosa. Sa novim menjačem Golf 1,4 TSI trošiće samo 5,9 litara goriva na 100 km.



25. aprila ove godine, postavljanjem kamena temeljca u češkom gradu Nosovice, počela je izgradnja prve evropske fabrike južnokorejskog Hyundai-ja. Novi proizvodni kapaciteti koštaće 1,1 milijarde evra a nalaze se samo 80 kilometara udaljeni od slovačkog grada Žilina gde je Hyundai-jeva ćerka firma Kia već izgradila fabriku za proizvodnju novog modela Ceed, brata blizanca Hyundai-ja i30. I upravo će i30 (na slici) biti prvi model, koji će nova fabrika proizvoditi a kasnije će mu se priljučiti i novi kompaktni MPV automobil sa fabričkom oznakom YN. U početku će kapacitet fabrike biti 200.000 vozila godišnje dok će u narednoj fazi to biti 300.000 automobila. To će se desiti do 2011. godine, istovremeno sa uvođenjem trećeg modela u proizvodni program fabrike. Novi Hyundai-jev pogon će u početku zaposliti 2845 radnika a u drugoj fazi posao će dobiti još 675 ljudi. 



Izvor : agencija Beta i www.delo.si

Novo Mesto - U Revozu (REnault VOZila) su juče javnosti prvi put predstavili proizvodnju novog modela Renault Twingo. Fabrika u Novom Mestu je jedina, koja ovaj model proizvodi za svetsko tržište a njegova prodaja počinje 15. juna i to prvo u Francuskoj, Italiji i naravno Sloveniji. U ostatku Evrope prodaja startuje od septembra. Predsednik uprave Revoza Marcel Brouiller je na jučerašnjoj konferenciji za štampu u Novom Mestu istaknuo da će tokom maja zbog proizvodnje novog Twinga biti uvedena i treća odnosno noćna smena a da će cena novog modela biti poznata u junu. Inače, u projekat proizvodnje novog Twinga u Novom Mestu, Renault je uložio 400 milion evra. Osim uvođenja treće smene, Revoz je zaposlio 700 novih radnika pa sada fabrika ima ukupno 3000 zaposlenih. Automobili iz Revoza su u velikoj meri namenjeni pre svega evropskom tržištu. Najveći deo se izvozi u Francusku, Veliku Britaniju, Španiju, Italiju i Nemačku. Revoz proizvodi 750 automobila dnevno, od čega 225 Twinga i 525 komada modela Clio II. Oba modela se proizvode istovremeno na istim linijama. 2005. godine je postavljen rekord fabrike kada je sa proizvodnih traka sišlo 178.000 automobila a sada je kapacitet narastao na 210.000. Inače, u proteklih 35 godina Revoz je proizveo 2,3 miliona automobila. Prosečna plata sa dodatkom za rad u dve smene iznosi 613 evra, a sa dodatkom za noćni rad i stimulacijama 913 evra. Proizvodnja je automatizovana i svako vozilo izađe sa trake za 12 sati, što fabriku u Novom Mestu svrstava na drugo mesto među Renault-ovim fabrikama u Evropi, odmah iza španske Palencija-e.  

foto : www.delo.si



Reklama


Fiatov šef Sergio Marchionne najavio je da će se novi Fiat 500 prodavati i u SAD-u. Prema njegovim rečima pre ili kasnije novi 500 će stići i na tržište SAD-a ali ne pre 2010. godine. Ovo je Marchionne obelodanio na sastanku investitora prilikom objavljivanja finansijskih rezultata Fiata za prvi kvartal ove godine. Kao što smo ranije pisali, Fiat za ovu godinu planira proizvodnju od 58.000 komada nove 500-tke a za 2008. oko 120.000 primeraka po početnoj ceni od 9990 evra. U auto će se ugrađivati benzinci sa 69 i 100KS kao i dizel od 75KS. Tokom 2008. stiže i sportska Abarth verzija a 2009. i mali kabriolet.



Iz zajedničke fabrike Toyote i PSA grupacije u češkom gradu Kolin sišao je jubilarni, 500.000-ti primerak automobila. Ta čast je pripala Toyoti Aygo, koja je samo jedan od braće blizanaca, koji se proizvode u ovom postrojenju. Drugi je Peugeot 107 a treći Citroen C1. Fabrika TPCA (Toyota-Peugeot-Citroen Automobili) je počela sa radom pre 26 meseci a predstavlja zajedničku investiciju japanske kompanije i francuske PSA grupacije za proizvodnju zajedničkog malog automobila, koji svaka marka prodaje pod svojim znakom iako im je čak 91 odsto svih delova zajedničko. Kapacitet fabrike je inače 300.000 automobila godišnje pa je za svaku marku rezervisano po 100.000 komada. Jubilarni primerak je napravljen 23.aprila a bila je to Toyota Aygo crvene boje sa 1,0 litarskim benzincem i ručnim menjačem. Da bi sve bilo na ravne časti, primerak sa rednim brojem 499.998 bio je plavi Citroen C1 a žuti Peugeot 107 je nosio broj 499.999.



...bar što se tiče prodaje u prva tri meseca ove godine. Prema najnovijim podacima, japanski gigant (zajedno sa svojim ćerka-kompanijama Lexus, Scion, Daihatsu i Hino Motors) je u prvom kvartalu ove godine prodao tačno 2.348.000 vozila dok je s druge strane dosadašnji broj jedan, američki GM u istom periodu pronašao 2.260.000 kupaca za svoja vozila. Iako ove brojke pokazuju stanje samo za period januar-mart 2007. veoma je verovatno da će se ovaj trend nastaviti jer, za razliku od GM-a, koji je prošle godine morao da otpušta veliki broj radnika i zatvara neke pogone, Toyota kao da ne može da proizvede dovoljno automobila da udovolji potražnji ! Prošle godine je GM prodao 9.180.000 a Toyota 9.018.000 vozila, dakle razlika je bila samo 162.000 automobila a za samo 3 meseca ove godine Toyota već beži GM-u za 88.000 komada a budući da se očekuje da će se trend rasta prodaje Toyote nastaviti, vrlo je verovatno da će na i kraju godine Toyota biti prva na svetu po proizvodnji automobila.



U prošli petak je sa proizvodne trake Škodine fabrike u mestu Mlada Boleslava u Češkoj, sišao jubilarni 500.000-ti primerak modela Octavia. Slavljenički automobil je srebrna Octavia RS sa snažnim 2,0 litarskim TFSI motorom od 147kW/200KS. Inače, ova druga generacija Octavia-je predstavljena je u proleće 2004. godine dok je RS sportska verzija promovisana 2005. godine. 



Kao što je poznato, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila udarom u čvrstu prepreku a danas su objavljeni rezultati najnovijih crash testova. Nove "žrtve" njihovih testova bili su Mini Cooper i kabriolet Peugeot 207 CC. Kao što smo ranije pisali, testovi se izvode frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h. Ocene za bezbednost se izražavaju u zvezdicama a maksimum je 5 zvezdica. Bez ozbira na svoje male dimenzije, Mini Cooper je za zaštitu putnika dobio maksimalnih 5 zvezdica, za sigurnost dece 3, a za bezbednost pešaka dve zvezdice. Rezultati testa za 207 CC potvrđuju da i manji kabrioleti mogu pružiti maksimalnu bezbednost jer je ovaj model zaradio svih 5 zvezdica pri ocenjivanju sigurnosti putnika a za zaštitu pešaka je ocenjen sa dve zvezdice.   




Peugeot je obeležio još jedan vredan rekord. S proizvodne trake Peugeotove fabrike u kineskom gradu Wuhan, sišao je jubilarni, 6-milioniti primerak modela 206. Slavljenik je verzija 206 S sa benzinskim 1,6 litarskim motorom. Inače, Peugeot 206 se danas proizvodi u 6 fabrika i to u količini od 1500 primeraka dnevno a jedna od fabrika je i pomenuta u Wuhanu, kojoj je pripala čast da napravi jubilarni primerak. Danas se, prema poslednjim podacima, na putevima EU kreće oko 4,5 miliona primeraka 206-ice. Najviše naravno u Francuskoj (oko 1.461.000) sledi Velika Britanija (645.000), Italija (533.000), Španija 465.000) i Nemačka 395.000. Najviše se 206-ica prodavala 2002. godine kada je nove vlasnike našlo čak 800.000 primeraka i to u 150 zemalja.  



Švedski Volvo danas slavi tačno 80 godina proizvodnje automobila. Naime 14. aprila 1927. godine iz fabrike u Geteborgu izašao je prvi serijski primerak Volvoa. Bio je to model OV4 Jakob (na prvoj slici). Oznaka OV4 (Oppen vagn) govorila je da se radi o kabrioletskoj karoseriji a godinu dana kasnije pojavila se i zatvorena varijanta odnosno PV4 (Person vagn). Četvorka u nazivu odnosi se na broj cilindara motora. Ipak početak nije bio lak. Iako je planirana proizvodnja od 1000 komada ovog modela (po 500 kabrioleta i 500 primeraka zatvorene verzije) ukupno je prodato samo 297 komada čime su stvoreni veliki gubici. Ipak osnivači kompanije (Assar Gabrielsson i Gustaf Larson) nisu se predavali pa je Volvo tokom godina postao sinonim za sigurne, pouzdane i kvalitetne automobile. Inače ime Volvo smislilo je nekoliko članova uprave ove firme. U prevodu sa latinskog glagol "volvere" znači kotrljati a u prvom licu jednine "volvere" postaje "volvo", što znači "kotrljam". Istovremeno, kao logo kompanije je uzet starinski hemijski znak za gvožđe-krug sa strelicom, koja dijagonalno ide prema gore. Tokom 1927. logotip je upotpunjen i dijagonalnom trakom, koja se proteže preko rešetke hladnjaka. Traka je u to vreme imala tehničku funkciju, tako što je pridržavala hromiranu značku logotipa na rešetki ali se s vremenom pretvorila u dekorativni simbol, koji krasi rešetku svih Volvo modela. Volvo je 1999. godine kupio američki Ford pa danas Volvo, zajedno sa markama Aston Martin, Jaguar i Land Rover, čini Fordovu Premier Automotive Group (PAG). Volvo svoje automobile prodaje u više od 100 zemalja a 2005. napravljeno je 443.947 automobila i SUV modela a 2006. 427.747. Najprodavaniji tokom prošle godine bio je XC90, koji je prodat u 85.064 komada. Automobili Volvo danas se proizvode u Belgiji, Švedskoj i Finskoj a u tim fabrikama ukupno radi 25.553 radnika. Paletu automobila Volvoa danas čine modeli : C30, S40, V50, S60, V70, XC70, C70, S80 (na drugoj slici) i XC90. Uskoro stižu novi S40/V50 i S60 kao i manji SUV model XC60 čiji je prototip prikazan pre nekoliko meseci.

 



Pre nekoliko dana pisali smo o početku proizvodnje Dacia-e Logan u Indiji (pod imenom Mahindra-Ranault Logan) ali tu nije kraj ekspanzije ovog uspešnog i jeftinog porodičnog modela. Renault (vlasnik Dacia-e) je saopštio da posle Venecuele, Ekvadora i Kolumbije, Logan počinje pohod i na tržišta Argentine (u maju) i Brazila (od jula meseca). U ovim zemljama Logan će se prodavati pod imenom Renault (na slici). U Brazilu će se i proizvoditi i to u Renaultovoj fabrici u gradu Kuritiba. Fabrika ima kapacitet  200.000 automobila godišnje od čega se planira da će na Logan otpadati 110.000 komada. Inače Logan je od 2004. godine do danas prodat u preko 450.000 primeraka a proizvodi se u Rumuniji, Rusiji, Maroku i Indiji a uskoro i u Iranu. Međutim, osim početka proizvodnje i prodaje Logana u Argentini i Brazilu, pažnju privlači i najava meksičke filijale Nissana da će se od leta Logan u toj zemlji prodavati pod značkom Nissana. Iako Nissan ima fabriku u Meksiku, Logan će se za meksičko tržište ipak proizvoditi u pomenutoj Renaultovoj fabrici u brazilskom gradu Kuritiba. Ovo je samo još jedan primer kako se u praksi sprovodi uspešna saradnja Ranault-Nissan alijanse. Dobar primer za to je upravo Nissanova fabrika u Meksiku, koja pored Nissan Tiida-e proizvodi i Renault Thalia-ju ali ju u Meksiku prodaje pod imenom Nissan Platina. Detaljnije informacije o meksičkom Loganu (uključujući i njegovo ime), karakteristikama i pogonskim agregatima, biće saopštene naknadno. 



Renault i indijska kompanija Mahindra (Mahindra uložila 51 % Renault 49 %) nedavno su u gradu Nasik, blizu Mumbaja (bivši Bombaj) u Indiji počeli sa proizvodnjom Dacia-e Logan, namenjene prodaji u toj zemlji sa preko milijardu stanovnika (preciznije 1,1 milijarde). Svečanosti je prisustvovao i prvi čovek Renault-Nissan alijanse, Carlos Ghosn. Ipak Dacia Logan se u Indiji neće prodavati pod tim imenom već kao Mahindra-Renault Logan (na slici). Prodaja kreće uskoro i to po ceni od 7400 evra (u Srbiji od 7150 evra) a kako se u Renaultu nadaju, godišnje bi Indijci trebalo da kupe 50.000 Logana. Na ovaj način Renault-u je otvoreno ogromno indijsko tržište a Mahindra je u svoj proizvodni program uvrstila i prvi putnički auto jer je dosad proizvodila samo terenska i pick up vozila kao i traktore.



Prvi čovek DaimlerChrysler-a Dieter Zetsche (na slici) je i zvanično potvrdio da će Chrysler biti prodat. On je to izjavio na sastanku deoničara kompanije rekavši još da sada može potvrditi i da se vode pregovori sa 3 potencijalna kupca. To su investitorske firme Blackstone Group i Cerberus Capital a treći kandidat je kanadska Magna International Inc. poznata po proizvodnji delova i automobila. Njen deo je i austrijska Magna Steyr koja za Chrysler proizvodi modele Voyager, 300C i Jeep Grand Cherokee namenjenih prodaji u Evropi. Chrysler je tokom prošle godine imao gubitak od 1,5 milijarde dolara a procena je da će se cena za Chrysler vrteti oko 8 milijardi dolara. Čak se pominje mogućnost da bi odluka o tome ko će biti novi vlasnik mogla biti doneta već krajem ovog meseca. Međutim tokom današnjeg dana pojavila se još jedna ponuda za kupovinu Chrysler-a. Naime milijarder Kirk Kerkorian je preko svoje Tracinda korporacije za Chrysler ponudio 4,5 milijardi dolara u kešu dok je recimo pomenuta kanadska Magna International Inc. ponudila 4,7 milijarde dolara. Da podsetimo da je Daimler-Benz 1998. godine za Chrysler grupaciju platio 38 milijardi dolara !     



Kao što je ranije i najavljeno, na salonu u New Yorku je danas objavljeno ko je  dobitnik priznanja Svetski automobil godine (World Car of the Year). Kao što se vidi iz naslova, za 2007. godinu to je Lexus LS460. LS460 je tako pobedio Audi TT i Mini Cooper, koji su se zajedno sa Lexus-om našli u finalu. Ipak Audi TT nije ostao praznih ruku već je osvojio nagradu za najbolji dizajn godine (World Car Design of the Year) a Audi RS4 je proglašen za najbolji sportski automobil (World Performance Car) u konkurenciji, koju su činili BMW 335i i Porsche 911 Turbo. I na kraju Mercedes E320 BLUETEC pobednik je u kategoriji za ekologiju odnosno proglašen je za World Green Car ispred BMW-a Hydrogen 7 i VW-a Polo Bluemotion. Inače, svetski automobil godine bira stručni žiri sastavljen od 48 novinara iz Severne Amerike, Evrope i Azije. 



Šest godina posle početka serijske proizvodnje, jubilarni, milioniti primerak novog Minija sišao je 4. aprila sa proizvodne trake BMW-ove fabrike u engleskom Oksfordu. Kada je 2001. počela proizvodnja novog Minija, bilo je planirano da se godišnje proda oko 100.000 Minija ali se ubrzo pokazalo da to nije dovoljno da zadovolji veliku potražnju uprkos visokoj ceni automobila pa je proizvodnja povećana na svih 200.000 komada godišnje. Uz to povećao se i broj radnika. Tako je 2001.  2400 radnika dnevno proizvodilo do 300 automobila a danas 4700 radnika sklapa 700 Minija na dan. U međuvremenu je BMW (vlasnik Minija) krajem 2006. godine redizajnirao Mini, koji će uskoro dobiti i Clubman (karavan) verziju. Inače, u ovom trenutku Mini se prodaje u 80 zemalja sveta a skoro 80% svih Minija se izvozi. Jubilarni Mini ofarban je u "pepper white" belu boju osim krova, točkova i retrovizora za koje je spremljena specijalna nijansa zelene boje. I u kabini preovlađuje zelena boja u kojoj su kožna sedišta, volan i ručica menjača.   



Kompanija Nanjing (najstariji kineski proizvođač automobila) je i zvanično ove nedelje počela sa proizvodnjom automobila MG u svojoj novoj fabrici (vrednoj 362 miliona dolara) u istoimenom gradu. Da podsetimo da je Nanjing još pre skoro dve godine kupio prava na ime i proizvodnju automobila propalog britanskog MG-a. Za razliku od druge kineske marke SAIC, koja je kupila pravo na proizvodnju Rovera 75 i 45 ali ne i pravo na upotrebu imena Rover (koje je kasnije dobio Ford), Nanjing ima pravo da automobile prodaje pod imenom MG. U početku Nanjing će proizvoditi samo sportski roadster TF (na slici) a osim u Kini, auto će se prodavati i u Evropi a planira se i ponovni početak proizvodnje u Velikoj Britaniji (nezvanično već u junu ove godine) i otvaranje fabrike u SAD-u.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs