Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Kako prenosi skopski magazin Kapital, ruski Avtovaz ( Lada ) je zaintersovan za otvaranje fabrike automobila u jednoj od zemalja bivše Jugoslavije. "Kompanija ozbiljno razmatra mogućnost da investira u jednoj od slobodnih zona u Makedoniji", izjavio je ruski ambasador u Makedoniji Vladimir Solocinski za taj skopski magazin. Dolazak Autovaza i mogućnost da se modeli Lade proizvodi u Makedoniji zavisi od toga da li će makedonska vlada ponuditi povoljne uslove za poslovanje toj kompaniji. Autovaz već sarađuje sa ohridskom kompanijom AMAK SP, odakle nabavlja sigurnosne pojaseve za automobile, a zanimljivo je da preko 50 odsto ukupnog izvoza  Makedonije u Rusiju čini upravo izvoz sigurnosnih pojaseva ! Na slici Lada 112 coupe.



Reklama


Kako prenosi ruski Kommersant, Lada je u pregovorima sa GM-om, radi ugradnje Opelovih motora u Ladu Kalinu odnosno kako se kod nas zove, model 1118. U Rusiji se Kalina prodaje od kraja 2004. a kod nas od septembra prošle godine po ceni od 8790 evra sa PDV-om. Ugradnjom Opelovih motora, Lada očekuje bolji plasman Kaline na zapadu Evrope. Sada se u Kalinu ugrađuje 1,6 litarski motor sa 81KS a ako se pregovori završe uspešno, od sredine 2008. godine ugrađivaće se Opelov 1,4L sa 90 konja koji se inače nalazi pod haubom Opela Tigre, Corse i Merive.



Danas je objavljeno i ko je novi vlasnik britanskog TVR-a. Iznenađenje ili ne, novi-stari vlasnik ponovo je 23-godišnji ruski biznismen Nikolai Smolenski, koji je TVR prvi put kupio 2004. godine. U proteklom periodu, TVR je prolazio iz krize u krizu : zatvaranje fabrike, velika otpuštanja radnika, planirano spajanje sa kompanijom Bertone i moguće preseljenje proizvodnje u Italju i sl. U nadmetanju za TVR učestvovao je i konstruktor motora Al Melling ( o čijem smo projektu Hellcat nedavno pisali ) ali je ponuda Smolenskog na kraju bila bolja. Ipak, budućnost TVR-a i dalje ni izdaleka nije ružičasta. Kako se procenjuje, Smolenski namerava da realizuje plan o preseljenju proizvodnje TVR-a u Italiju. Na slici model Sagaris.



Iako je prvobitno bilo najavljeno da će novi Fiat 500 biti promovisan 15. septembra na salonu u Frankfurtu, Fiatov šef Sergio Marchionne je prezentaciju retro Fiata 500, pomaknuo za dva meseca ranije, tačnije za 4. jul. Tog dana ali 1957. godine, predstavljen je naime Fiat nuova 500, dakle prethodnik novog Fiata 500 od koga i preuzima pomenuti retro izgled. Ima li išta lepše nego da se taj značajni jubilej za Fiat proslavi prezentacijom novog Fiata 500 ? Kako smo o novom Fiatu 500 pisali već više puta, sada samo kratko podsećanje na to šta taj mališa donosi. Osim dizajna koji neodoljivo liči i na našeg Fiću, novi Fiat 500, dužine 3,4 metra, imaće benzinske i dizel motore poznate iz Fiat Pande i to benzince sa 54 i 60 konja kao i 1,4 litarski 16v motor sa okruglo 100KS iz Pande HP. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,3 litarski sa 70 konja. Kasnije, tokom 2008. godine, se očekuje, i to sa velikim nestrpljenjem, i sportska Abarth verzija sa oko 150KS. U Fiatu planiraju i cabrio verziju sa samo 2 sedišta koja bi se trebala pojaviti 2009. godine. Fiat novi 500 razvija zajedno sa Fordom odnosno novi Ford KA imaće istu platformu kao Fiat 500 iako će biti nešto duži. Oba modela, i Fiat 500 i novi Ford KA, proizvodiće se u Fijatovoj fabrici u Poljskoj. Ipak da ne bude sve idealno, u Fiatu planiraju da novi 500 prodaju kao modni detalj i auto za one u trendu; u prevodu novi 500 biće skupa igračka za bolje stojeću klijentelu koja će imati oko 10000 evra da si ga priušti. Toliko će naime, po poslednjim informacijama, koštati najjeftinija verzija Fiata 500. Na slikama novi Fiat 500 u obe verzije; običnoj hatchback i cabrio varijanti. 



Pisali smo o navodnoj želji DaimlerChryslera da se "otarasi" američkog dela kompanije odnosno Chryslera. Navodno je interes za Chrysler pokazao GM o čemu smo već takođe pisali ali sada, po pisanju nekih američkih sajtova i južnokorejski Hyundai izgleda ima želju da preuzme Chrysler ! Doduše Hyundai i Chrysler već dele 2.4-litarski tzv. "world engine" ( svetski motor ) a ako se pokažu tačnima ove glasine o zainteresovanosti Hyundaija, njihove veze bi mogle u budućnosti biti znatno čvršće. Po američkim izvorima, Hyundai je, pre svega, bacio oko na Chryslerovu ogromnu dilersku odnosno distributersku mrežu. Da je neko pre 20 godina rekao ljudima iz Chryslera daće ih dve decenije kasnije možda kupiti tamo neki korejski proizvođač čije ime ne mogu ni da izgovore pravilno, ne bi verovali !



U poslednje vreme priča se da će Porsche Cayenne dobiti i dizel agregat čime bi postao prvi Porsche ikada koji bi imao ugrađen takav motor. Da bi jednostavno presekli takve špekulacije, iz Porsche-a su nedavno glasno i izričito demantovali da će doći do ugradnje dizelaša u Cayenne ili u bilo koji drugi model jer to jednostavno ne ide zajedno sa njihovom filozofijom proizvodnje sportskih automobila. S druge strane, Porsche je objavio da, zajedno sa Audijem i VW-om, radi na razvoju hibridnih pogonskih agregata. Radi se o kombinaciji benzinskog i elektromotora, koji će se u budućnosti ugrađivati u Cayenne, Audi Q7 i VW Touareg a sa kojim će Cayenne trošiti za 15 odsto manje goriva od sadašnjih verzija bez elektromotora. Predstavljanje Cayenna Hybrid očekuje se 2010. godine.



Ovu "vest" da jedan "bolesnik" kupuje drugog, prihavatite samo kao glasinu jer ona to i jeste. Naravno i GM i Chrysler su odbili da uopšte komentarišu navode nemačkog magazina Manager Magazin koji prenosi neimenovane izvore unutar DaimlerChryslera ( čiji je Chrysler deo ) da su u toku pregovori sa GM-om o kupoprodaji Chrysler divizije. Magazin navodi da su pregovori u punom zamahu mada tek u početnoj fazi. Dieter Zietsche, izvršni direktor DaimlerChrysler-a, odbio je jutros da komentariše ove vesti nemačkog magazina. Dakle nijedna strana ne želi da potvrdi da se razgovori uopšte odvijaju što samo vodi ka špekulacijama i zaključku da ipak ima istine u ovim glasinama. Ipak, teško je poverovati da je GM uopšte finansijski sposoban da kupi domaćeg rivala u trenutku kad i sam grca u velikim problemima ( zato i reč bolesnik na početku teksta ) i kada sprovodi plan sopstvenog oporavka. Kada se sve to stavi na papir, ostaje zaključak da GM i Chrysler stvarno razgovaraju o nečemu ali da glasina nemačkog magazina jeste upravo to-glasina. Mada ako se uzmu u obzir i današnje vesti da Mercedes tačnije Daimler-Benz glasno razmišlja o "razvodu braka" sa Chryslerom, sve tvrdnje Manager Magazina dobijaju na težini. Naime kako je saopšteno, DaimlerChrysler je prošlu godinu završio sa prihodom od 7,3 milijarde dolara i to na račun dobre prodaje Mercedesa i divizije komercijalnih vozila dok je drugi član alijanse napravljene 1998. godine, Chrysler, imao gubitak od 1,3 milijarde dolara. To je potaklo glasine o razvodu a Reuters prenosi da su u DaimlerChrysleru na stolu sve karte otvorene pa i ona o razvodu između Daimler-Benza i Chryslera. Nemački Frankfurter Algemeine Zeitung navodi, da je odlazak Chrysler-a, koga čine Chrysler, Dodge i Jeep, samo još pitanje vremena odnosno da nije pitanje ako već kada.



Reklama


Peugeotov dizajn konkurs, nama poznat po pobedi našeg Marka Lukovića od pre neku godinu, ove godine je održan po 4. put. Pobednik je projekat Flux, Mihaila Panitescua, 20 godišnjeg studenta dizajna rumunskog porekla koji živi u Italiji. Pobednik je proglašen juče na konferenciji za medije održane u ADN-u (PSA Dizajnerskom centru). Za Flux je Panitescu predvideo sledeće materijale : polikarbonat i aluminijum, motor na gorivne ćelije a dizajn naravno sa vizuelnim karakteristikama Peugeota. Drugo mesto je zauzeo koncept N Joy Wesleya Saikawe iz Brazila, a treći je E-motion projekat Daria Gagule, Hrvata koji živi u Nemačkoj. Ni ove godine nije falilo naših predstavnika pa je Nemanja Lalčić iz Novog Sada zauzeo odlično 7. mesto sa svojom studijom Speedlite. Ove godine je inače na adresu Peugeota stiglo preko 4000 radova. Pobednički Flux će biti predstavljen na salonu automobila u Frankfurtu kada će pobedniku biti uručena nagrada od 6.000 evra.



BMW je otkupio firmu John Cooper Works ( JCW ), proizvođača tuning kitova i dodataka za automobile Mini. Mike Cooper, sin pokojnog Johna Coopera koji je zaslužan za originalni Mini Cooper iz šezdestih godina prošlog veka, sa BMW-om je postigao dogovor o prodaji JCW-a, a pojedinosti iz kupoprodajnog ugovora nisu saopštene. Cooper tako postaje još jedan član BMW porodice. Mike Cooper je i pokrenuo proizvodnju delova za novog Minija koji su u početku prodavani putem Minijevih službenih prodajnih salona, da bi vremenom postali toliko popularni da ih je BMW počeo ugrađivati već u samoj fabrici. Ovaj potez će omogućiti BMW-u proizvodnju vlastitih performance kitova za buduće Minije pod Cooperovom oznakom. Najsnažniji paket koji JCW trenutno nudi je 210 KS snažni kit za Mini Cooper S ( na slici ), a najvažnije od svega je da je pokriven fabričkom garancijom.

Izvor : autonet.hr



Konacno se i to desilo ! Japanski Subaru, poznat pre svega po odlicnim boxer motorima i simetricnom integralnom pogonu 4x4, za salon u Zenevi pocetkom marta sprema svoj prvi dizel motor. Time ce biti uklonjen i poslednji pravi nedostatak u ponudi ove marke bar sto se tice prodaje u Evropi gde jednostavno kupci traze dizelase koje Subaru dosad nije imao pa nije ni postizao neke rekorde u prodaji. U Americi je drugacije pa se nedostatak dizel motora nije odrazavao na prodaju dok Evropljani putnicke 4WD modele, terence i SUV vozila, kakve Subaru ima u ponudi, kupuju uglavnom sa dizelasima zbog manje potrosnje i veceg obrtnog momenta. Sada sa dolaskom ovog novog dizelasa iz Subarua, situacija u Evropi ce se promeniti na bolje, bar se tako nadaju u japanskoj firmi. Treba reci i to da je ovo i prvi dizel motor boxer koncepcije. Radi se o 4-cilindricnom bokser turbodizel motoru zapremine 1994 ccm, sa po dva bregasta vratila u svakoj glavi ( 2x2 ), snage 170 KS pri 4000 obrt./min i najveceg obrtnog momenta od 340 Nm pri 1700 do 3000obrt./min. Izveden je iz benzinskog motora ( 165 do 190 KS ), s kucistem, blokovima i glavama od aluminijuma. Opremljen je Boschovim dvostrukim sistemom common-rail III generacije, s piezo-brizgaljkama, koje omogucavaju izuzetna vozna svojstva i nisku potrosnju goriva. Zadovoljava ekoloske norme Euro 4, a prilagodjen je i za Euro 5, koje se ocekuju 2009. godine. Prvi Subaruov dizelas ugradjivati ce se prvo u modele Legacy, Outback i Forester, a kasnije se ocekuje i 6-cilindricni dizel za model Tribecu za sada nepoznate snage.



Izvrsni direktor Renaulta, Carlos Ghosn, najavio je da ce sledeca generacija modela Logan biti prodavana po ceni manjoj od 5000 dolara ( po trenutnom kursu dolara to iznosi 3840 evra ! ). Ghosn je cak najavio da ce se cena kretati u rasponu od 2000-4000 evra ali da je 4000 ipak mnogo realnija konacna cifra. Novi Logan ce, kao i dosad, biti namenjen uglavnom trzistima u razvoju sirom sveta a posebna paznja ce se obratiti na Kinu i Indiju. Sa novim Loganom, za koga se ne precizira kada ce se pojaviti, Renault ce uci u trzisnu trku sa Toyotom, Hyundai-jem i indijskom Tatom, koji su takodje najavili proizvodnju super jeftinih modela. Ghosn je takodje izjavio da se novi jeftini auto nece prodavati svuda u svetu i to zbog razlicitih bezbednosnih standarda koji vladaju u pojedinim zemljama. Citano izmedju redova, to znaci da ce se prilicno stedeti na materijalima i samoj proizvodnji ovog modela. Ghosn nije hteo ni da precizira pod kojom ce se markom prodavati novi super jeftini auto.



Evo jos jednog rekorda. Posle 800.000-tog Mazdinog MX5 i Renault slavi prodaju jubilarnog 2.000.000-tog modela Kangoo. Naime od promocije 1997. godine prodato je vise od 2.000.000 Kangoo-a koji se inace osim u Francuskoj, proizvodi i u Argentini i Maroku. Tokom 2006. godine sa 132.840 prodatih komada u zapadnoj Evropi, Kangoo zauzima 20,7 % u svojoj klasi u kojoj se nalazi na 2. mestu ispred Peugeota Partnera, VW Caddy-ja i Fiat Dobla.



30. januara ove godine sa fabrickih traka sisla je jubilarna 800.000-ta Miata negde poznata samo kao MX5. Ovaj izuzetan rezultat je postignut posle 17 godina i devet meseci proizvodnje. Prva Miata je inace predstavljena jos februara 1989. godine na salonu u Chicagu a prodaja je pocela u aprilu iste godine. Od tada pa do danas Miata je postala i ostala najprodavaniji roadster na svetu koji je u maju 2000. godine usao cak i u Guinness-u knjigu rekorda kao najprodavaniji roadster svih vremena. Sadasnja treca generacija predstavljena je avgusta 2005. i nastavlja sa uspesnom prodajom sirom sveta iako treba reci da je prosle godine u SAD-u prepustila prvo mesto u svom segmentu Pontiacu Solstice-u. Do danas je Miata/MX5 osvojila preko 40 razlicitih nagrada i priznanja ukljucujuci i poslednju-titulu Car of the year ( auto godine ) u Japanu 2006. godine. Od ove godine, osim sa platnenim, u prodaji ce se naci i Miata sa metalnim sklopivim krovom.



Pre neki dan je nezvanicna vest da je francuski proizvodjac luksuznih dobara, Louis Vuitton, postao novi vlasnik Aston Martina obisla svet pa smo tako i mi objavili tu informaciju koju je preneo Market Watch. Ali vest je ipak netacna. Naime kako prenosi britanski AutoCar, glasnogovornik Louisa Vuittona je tvrdnje o njihovoj navodnoj kupovini Aston Martina nazvao "apsolutnim kojestarijama" i naveo da u tim informacijama nema ni trunke istine. Doduse taj PR je potvrdio da su u Louisu Vuittonu bili zainteresovani za kupovinu Aston Martina od Forda ali da na kraju nisu ni ucestvovali u zvanicnom nadmetanju za kupovinu a posebno ne bi bili spremni da daju 1,2 milijarde dolara za tu marku na koliko se proteklih dana spekulisala navodna transakcija izmedju Louisa Vuittona i Forda. Ko je dakle novi vlasnik britanskog Aston Martina moracemo ipak da sacekamo na zvanicno saopstenje. Kada ce to biti, ne zna se ni zvanicnio ni nezvanicno.  



Ford je povukao lukav potez kada je u septembru prosle godine otkupio od BMW-a pravo na koriscenje imena Rover. Imao je gigant iz Detroita ponudu na stolu sest dugih godina, jos od 2000. kada je od Bavaraca otkupio ime Land Rover. No, tek kada je BMW pripremio transakciju s kineskim proizvodjacem Shanghai Automotive (SAIC), kome je prodao pravo na proizvodnju Rovera 25 i 75, Ford je ne zaleci odresio kesu. Kinezi su se tako nasli u pat poziciji: imali su pravo na koriscenje dizajna za Roverove modele 25 i 75, ali ostali su bez prava na ime. To su resili uvodjenjem nove marke slicnog imena  ali opet dovoljno razlicitog - Roewe. Ono sto se isprva cinilo velikim hendikepom, pokazalo se kao prednost, jer nepogresivo prepoznatljivi Roewe 750 lisen je bremena katastrofalne reputacije, koja je poslednjih nekoliko godina pratila Rover. A sad o novom modelu Roewe-a u klasi Ford Focusa, VW Golfa i ostalih. Nova generacija Roewe-ovih modela bice razvijena u Britaniji i to bas u blizini nekadasnjeg centrale nekadasnjeg Rovera. Vozilo bazirano na starom Roverovom konceptu RDX60 iz 2002. godine ( na slikama ) do kupaca bi trebalo stici za nekoliko godina. Meta je velika zverka - ni manje ni vise nego Ford Focus, a izbor nije nimalo slucajan. Ford verovatno nikada nece koristiti ime Rover, vec im se jednostavno nije svidjala mogucnost da kupci brkaju kineske Rovere s luksuznim Land Roverovim terencima. Za razvoj novog modela zaduzena je ekipa konsultanata iz firme Ricardo 2010., u kojoj su mnogi sadasnji radnici nekada bili upravo na Roverovom platnom spisku.  Kinesko-britanska alijansa pokazala se uspesnom u slucaju Roewe-a  750, u sta cemo se uveriti krajem godine, kada bi taj model trebao krenuti u pohod na evropsko trziste.  

Izvor : autogodine.hr   



U svojoj prvoj potpunoj godini prodaje, Nissan Navara ostvario je izuzetan uspeh. Naime pomenuti model bio je najprodavaniji pick-up u Evropi tokom 2006. godine, sa ukupno 45.200 registrovanih vozila, cime je zauzeo cak 25% evropskog trzista pick-upova. Zajedno sa 13.000 komada starijeg modela Pick-up u 2006. godini Nissanovo ucesce na trzistu u toj kategoriji, koja brzo raste, povecano je na ukupno 32% ! Navara je najprodavaniji pick-up u Spaniji  gde se i proizvodi, Francuskoj, Holandiji, Austriji, Belgiji, Poljskoj, Svedskoj, Irskoj... Krajem januara 2007. Navara je postigla jos jedan uspeh kada je 100.000-ti jubilarni primerak Navare proizveden u fabrici Nissan Motor Iberica SA iz koje se modeli izvoze u zemlje poput Juzne Afrike, Australije i zemlje Persijskog zaliva.



Kako prenosi MarketWatch, Ford je prodao Aston Martin koji se seli Louisu Vuittonu, francuskom proizvodjacu luksuznih dobara. Ipak vest je nezvanicna tako da treba sacekati zvanicno saopstenje za neke konkretnije informacije. Ford je prodao britansku marku zbog preko potrebnog kapitala za konsolidavanje firme koja se nalazi duboko u crvenim brojkama o cemu smo nedavno pisali. Kako se nezvanicno saznaje, Ford ce ipak sacuvati 15 odsto vlasnistva u Aston Martinu, a koliko je Louis Vuitton platio za vlasnistvo nad ovom markom za sada se samo spekulise. Pominje se cifra od cak 1,2 milijarde dolara.



Kao sto se vidi iz naslova. Opelova Corsa je osvojila jos jednu nacionalnu titulu automobila godine; ovaj put u Bosni i Hercegovini. "Auto Media Group" je ove godine vec osmi put zaredom organizovala Izbor automobila godine u Bosni i Hercegovini, pod nazivom „BHAUTO07“. Za ovu titulu bilo je nominovano 12 automobila, o cijem je plasmanu odlucivao strucni ziri. Najvise glasova osvojila je Opel Corsa i to 126, drugo mesto sa 112 bodova je osvojio Ford S-MAX i trece mesto sa 99 poena drzi ( obnovljeni ) Mercedes E klase. Osim automobila, izabrani su i terenac godine, to je Audi Q7 i dostavno vozilo godine-Mercedes-Benz Sprinter. Autobus Godine je Neoplan Cityliner, dok je u kategoriji kamiona  najvise glasova osvojio Volvo FE. Da podsetimo da je Corsa izabrana za automobill godine i u Srbiji, Hrvatskoj, Ceskoj, kao i to da je osvojila titulu AutoBest 2007. koji za najbolji auto centralne i istocne Evrope dodeljuju novinari iz ovog regiona.



Trziste SAD-a je najvece na svetu pa posto su tamo prisutni prakticno svi koji nesto znace u auto industriji tako je i konkurencija izuzetno ostra. Zato je zanimljivo videti kako ko u toj borbi prolazi po prodaji. Evo liste 10 najprodavanijh modela u SAD-u tokom 2006. godine sa brojem prodatih primerka. Iako pick-up i SUV modeli u globalu beleze pad prodaje i dalje  prva dva mesta drze upravo "kamioneti" iz Forda i Chevroleta. Na slici Ford F150.

1. Ford F-Series 796,039
2. Chevrolet Silverado 636,069
3. Toyota Camry 448,445
4. Dodge Ram 364,177
5. Honda Accord 354,441
6. Honda Civic 316,638
7. Chevrolet Impala 289,868
8. Toyota Corolla 272,327
9. Nissan Altima 232,457
10. Chevrolet Cobalt 211,449



Organizacija EuroNCAP ponovo je radila ono sta zna najbolje-unistvala je automobile radi provere bezbednosti i to udarom automobila u prepreku pri brzini od 64 km/h. Najnovije "zrtve" bili su Chrysler Voyager, Chevrolet Captiva, VW Eos i Volvo C30. Iako je vecina rezultata ocekivana ni ovoga puta nije moglo bez iznenadjenja. Ovaj put za ( neprijatno ) iznenadjenje pobrinuo se aktuelni Chrysler Voyager koji je za zastitu putnika osvojio samo 1,5 zvezdicu od mogucih 5 a bas nijednu za zastitu pesaka ! Ostali su prosli ocekivano : Captiva i Eos dobili su po 4 zvezdice za bezbednost putnika a Volvo C30 svih 5. Ipak za zastitu dece u automobilu Chrysler je dobio odlicnih 4 zvezdice a za zastitu pesaka, kao sto je vec receno, nijednu jedinu zvezdicu. Ukupno je zasluzio samo 20 bodova. Chevrolet Captiva osim 4 zvezdice za bezbednost putnika, dobio je 3 zvezdice za bezbednost dece a 2 zvezdice za sigurnost pesaka, ukupno 31 bod. VW Eos, pored pomenute 4 zvezdice za sigurnost putnika, ima i 4 zvezdice za bezbednost dece i 2 za sigurnost pesaka. Ukupno 31 poen dakle isto kao Chevrolet Captiva. I na kraju Volvo C30. Osim 5 zvezdica za sigurnost putnika, osvojio je i 4 zvezdice za sigurnost dece u vozilu ali samo ( !?) jednu zvezdicu za sigurnost pesaka.Ukupno Volvo-u C30 pripada 34 poena najvise u ovoj seriji crash-testova. Na prvoj slici Volvo C30 a na drugoj nesrecni Chrysler Voyager.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs