Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Povodom 30-godišnjice modela Niva, uvoznik Lade za Nemačku je spremio specijalnu i ograničenu seriju tog ruskog terenca tačnije Nivu sa obiljem dodatne opreme. Kao i svaka limitirana serija i ova rođendanska verzija Nive nije baš jeftina. Bar za nas. U Nemačkoj naime košta skoro 10.000 evra. Kod nas Niva (sa 1,7 litarskim benzincem i 60kW/81KS) košta 8400 evra sa PDV-om. Na prve dve slike je  prototip Nive, koji je kasnije sa manjim promenama ušao u serijsku proizvodnju.




Reklama


Juče smo pisali da je po nezvaničnim ali pouzdanim vestima, firma Prodrive ponudila najviše za britanski Aston Martin i da će oficijelno saopštenje biti objavljeno veoma brzo, možda već tokom ove nedelje. To se danas i desilo. Zvanično je potvrđeno da je konzorcijum okupljen oko Davida Richardsa, osnivača trkačke firme Prodrive, kupio Aston Martin. Na taj način završeno je poglavlje vlasništva američkog Forda nad ovom markom, dugo skoro 20 godina kao i meseci i meseci raznih špekulacija, vesti i "vesti" kome će pripasti slavna marka. Osim Davida Richardsa, ostali deo konzorcijuma čine bankar John Sinders i kuvajtski (!) Adeem Investment and Investment Dar. Iako nije zvanično saopšteno po kojoj ceni je Ford prodao Aston Martin, procenjuje da se da se radi o cifri od blizu 500 miliona funti (965 miliona dolara ili 733 miliona evra) što je bilo dovoljno da se iz igre izbace Doughty Hanson & Co. i bogataš Simon Halabi (sirijskog porekla), koji su takođe bili zainteresovani za kupovinu. Pomenuti David Richards je osnivač i predsedavajući Prodrive-a, kompanije koja je odgovorna za takmičarski program Aston Martina. Takođe se priča da je Prodrive u procesu osnivanja sopstvenog tima Formule 1 pa je njihovo današnje saopštenje o kupovini Aston Martina još jedan veliki korak ka tome da se taj isti Aston Martin uključi u takmičenje F1 i takmiči sa Ferrarijem i McLarenom. Kao deo dogovora, Ford će ipak zadržati udeo u Aston Martinu i to u visini od 40 miliona funti. 



Posle nekoliko meseci neizvesnosti, špekulacija pa i netačnih vesti da je francuski Louis Vuitton kupio ovu britansku marku, izgleda da je David Richards (vlasnik trkačke firme Prodrive) napokon uspeo u svoj nameri. Nakon nadmetanja sa Dougherty Hanson grupom, njegova firma Prodrive je, prema Reutersu, ponudila najviše za britanski Aston Martin. Ova vest (kao veoma pouzdana) je objavljena još u petak 9. marta sa najavom da će zvanično saopštenje biti objavljeno do kraja dana. Međutim takvo saopštenje je do danas izostalo pa se opet postavlja pitanje da li se radi o još jednoj "lažnoj uzbuni" ili je sve ostavljeno za sledeću nedelju ? Po Reutersu završni dio preuzimanja trebao je biti obavljen još u petak ujutro u Detroitu, a čitav posao je navodno vredan oko 500 miliona funti (965 miliona dolara ili 733 miliona evra) odnosno gotovo duplo više nego što je Ford (dosadašnji vlasnik Aston Martina) tražio pre samo 6 meseci. Po drugim izvorima radi se o manjoj sumi i to o 450 miliona funti.  Inače Prodrive i Aston Martin su i do sada vrlo uspešno sarađivali a jedan od prvih koraka na sportskom planu bio bi pokušaj ulaska u Formulu 1.



Na svečanosti, održanoj pre dva dana u sklopu salona u Ženevi, koji je u toku, Citroenov koncept automobil C-Metisse, primio je nagradu za najbolji prototip godine, Louis Vuitton Classic Concept 2006. Award. U ime Citroen-a, ovu prestižnu nagradu primio je Jean-Pierre Ploue, direktor Citroen Design Centre-a. Ovaj "vrhunski coupe visoke klase i prefinjenog dizajna, koji se odlikuje kvalitetnom unutrašnjošću, izvrsnim performansama i koji vodi brigu o životnoj sredini", osvojio je međunarodni odbor za dodelu nagrade. Kako se još navodi u saopštenju "C-Metisse je koncept proizašao iz strasti i razuma a svojim izduženim linijama, karoserijom vatreno crvene boje, otmenim materijalima u unutrašnjosti, taj coupe sa 4 mesta i 4 vrata, podstiče strast prema najprestižnijim grand turismo coupe-ima." Sa ugrađenim hibridnim dizel motorom, dobroj aerodinamici i relativno maloj težini, C-Metisse nudi performanse karakteristične za neki sportski automobil (ubrzanje od 0 do 100 km/h dostiže za 6,2 sekundi, uz potrošnju od 6,5 litara na 100 km i emisiju CO2 od 174 grama po km.



Naravno radi se o broju proizvedenih automobila u 2006. godini. Naime kako je saopšteno na salonu automobila u Ženevi, koji je upravo u toku, u 2006. godini u svetu je proizvedeno ukupno 53.570.514 automobila. Međutim ono što je zanimljivije jeste da GM više nije najveći auto proizvođač na svetu. Tu titulu od sada drži japanska Toyota. Očekivalo se da će se to dogoditi tokom 2007. godine ali su konačni i zvanični podaci pokazali da se to desilo već tokom protekle godine. Konkretno, Toyota je proizvela 7.824.270 automobila što je povećanje za 11,5 % u odnosu na 2005. a GM 6.863.776 automobila odnosno 19,7 % manje nego 2005. Ipak treba napomenuti i to da se prošle godine iz GM-a izdvojio Suzuki (proizvodnja 1,4 miliona vozila). Treći na svetu je Ford sa 5.804.967 automobila (zajedno sa Mazdom) što predstavlja rast od 3 % u odnosu na 2005. Što se tiče proizvodnje po zemljama i tu su Japnci prvi. Japan je prošle godine proizveo 9.757.154 automobila, 8,3% više nego u 2005. (9.011.430). Na drugom mestu su SAD sa 8.246.750 proizvedenih automobila, 2,2% manje nego 2005. (8.433.632). Na trećem mestu se nalazi Nemačka, koja je proizvela 5.023.737 automobila što je 0,6 posto više nego 2005. (4.994.741), sledi Kina sa 3.704.437 što je rast od 33,4% (2.776.398).  

izvor : www.autogodine.hr



Tokom trajanja salona u Ženevi, tradicionalno se održava i izbor za kabriolet godine. U ovogodišnjem izboru, već 14. po redu, pobedio je novi Opel GT. Tu odluku doneo je žiri, sastavljen od 21 auto novinara i stručnjaka iz 12 zemalja. Zanimljivo je da automobili, kandidati za titulu "Cabrio Of The Year" ne smeju biti skuplji od 38.000 evra odnosno 60.000 švajcarskih franaka odnosno moraju biti "dostupni običnim ljudima". Nagradu je Opelu predao izvršni direktor ženevskog salona, Rolf Studer. Da podsetimo da je pobednik prošlogodišnjeg izbora za kabriolet godine bila Alfa Spider.  



Nemački auto magazin AutoBild, zajedno sa svojim evropskim licencnim izdanjima i učešćem automobilskih stručnjaka, dodelio je nagradu Auto 1 Fordovom modelu S-MAX, koji je pobedio i u kategoriji MPV vozila. Da podsetimo da je S-MAX nosilac i titule evropskog automobila godine za 2007. odnosno da se Ford S-MAX diči sa ukupno 15 nagrada i priznanja. John Fleming, predsednik i izvršni direktor Ford Europe i Bernhard Mattes, predsedavajući upravnog odbora u Fordu, primili su nagradu Auto 1 koju je uručio Dr Andreas Wiele, predsedavajući divizije magazina u Axel Springer-u AG (izdavač AutoBilda), tokom gala večere Auto 1 koja je održana u Ženevi. Inače o nagradi odlučuju čitaoci AutoBilda. Ukupno je oko 40 miliona čitaoca širom Europe bilo u mogućnosti da da svoj glas za izbor Auto 1. Ipak, pre nego što je donesena konačna odluka, izabrani automobili ušli su u još jedan krug testiranja, koje je sprovodio stručni žiri. Testovi su sprovedeni na poligonu proizvođača guma Bridgestone, blizu Rima. Profesionalni žiri činili su 24 glavna urednika, pet tehničkih stručnjaka i vozača trka, među kojima su bili Walter Rohrl, Christina Sures, Mattias Ekstrom, Filipe Albuquerque i Paul Belmondo. U ovom završnom krugu, Ford S-MAX je nadmašio konkurente kao što su BMW X5, Mercedes CL, Opel Corsa, Volvo C30 i VW Eos.



Reklama


Posle velikog gazde Fiat-a, koji je sa novim modelom Bravo promovisao i novi logo,sada i njegova luksuznija filijala, Lancia, predstavlja novo grafičko rešenje svog zaštitnog znaka, koji joj je već sedmi po redu. Za novi logo odgovorni su u marketing agenciji Robilant Associati ali je ipak napravljen u saradnji sa Lancia Styling Centrom. Ljudi iz Lancia-e kažu da novi zaštitni znak "simbolizuje neprestane promene tokom vremena a istovremeno nastavlja tradiciju logotipa italijanske marke iz vremena između 1. i 2. svetskog rata" kada su inače prvi put spojeni plavi štit i srebrni obruč upravljača. 



Prema podacima agencije Promocija Plus, u Hrvatskoj je tokom prošlog meseca registrovano 5806 novih vozila od čega DVE Zastave 10, prenosi Večernji List. Time je i zvanično označen ponovni početak komercijalizacije srpske automobilske marke na hrvatskom tržištu. Kao što je i najavio sam zastupnik, firma HD Auto, u prvim mesecima ove godine trebalo je odraditi homologaciju, dok bi se početak prodaje trebao poklopiti sa startom proizvodnje u kragujevačkim pogonima. Uz Zastavu 10 vežu se brojne zanimljive priče. Ovaj put ćemo spomenuti kako je prvi kupac izvan Srbije bila Vlada Republike Srpske. Očekivana cena Zastave 10 u Hrvatskoj je oko 63.000 kn, odnosno 8.450 evra za verziju sa benzinskim 1,2 litarskim motorom i 60KS.



Prema podacima makedonskog auto magazina Avto Plus, tokom protekle 2006. godine, u toj zemlji je prodato 12189 novih automobila. Za poređenje, u 2005. prodato je 9259 komada. Zanimljivo da je tokom protekle godime zamalo ponovljena rekordna prodaja iz 2000. kada je plasirano ukupno 12267 vozila. Najprodavanija marka automobila kod našeg suseda je južnokorejski Chevrolet sa plasiranih 1812 automobila, zatim sledi Peugeot sa 1226, a na trećem mestu je nemački VW sa prodatih 1115 vozila. Inače, najprodavaniji model u Makedoniji je Chevrolet Spark (1068 komada) dok je naš Jugo našao 273 kupca. O prodaji u našoj zemlji i Hrvatskoj smo već opširno pisali ali zbog poređenja sa ovim brojkama da ponovimo da je kod nas, tokom prošle godine, kupce našlo 46898 automobila a u Hrvatskoj 78775. Inače Makedonija je pooštrila uslove za uvoz polovnih automobila pa je sada granica dozvoljene starosti za uvoz vozila samo 4 umesto 8 godina. Što je najlepše, kako se radi o ekološkoj uredbi, saglasnost za uvoz polovnih automobila više ne daje Ministarstvo za ekonomiju već Biro za meteorologiju !

Izvor : turbo.co.yu



Na salonu u Ženevi, Fiat predstavlja javnosti i novu, jaču verziju svog 1,3 Multijet 16v dizel motora (na slici), ovog puta sa 105KS. Ono što je zanimljivo i što nije uobičajeno u Fiatovoj grupaciji, novi motor će svetsku premijeru imati na štandu Lancia-e a ne Fiata i to pod poklopcem Lancia-e Ypsilon Sport by MomoDesign. Nova verzija sa 105 konja dopuniće porodicu 1,3 litarskog Multijet 16v motora, u kojoj već postoje varijante tog motora sa 75 i 90 konja. I nekoliko podataka o novom motoru : pomenutu snagu od 105 konja postiže pri 4000 obrt./min. a maksimalni obrtni moment od 200Nm pri 1750 obrt./min. U kombinaciji sa 5-stepenim menjačem, ovaj motor pomaže Lancia-i Ypsilon Sport by MomoDesign, da postigne maksimalnih 177 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 10,3 sekunde. Sve to uz prosečnu potrošnju od 4,5 litra, naravno po fabričkim tvrdnjama. Ceo motor je tažak samo 130 kg a konstruisan je da bude maksimalno racionalan, efikasan i izdržljiv pa tako fabrika navodi da je interval zamene ulja produžen sa 20.000 na 30.000 km. Naravno zadovoljava Euro 4 standarde.



  

Honda Fan Club najavljuje 2. međunarodni susret ljubitelja Honda vozila u V. Gorici, na stadionu Radnik (na slici zvanični plakat). Susret ljubitelja Hondinih automobila zakazan je za 09.06.2007. godine a ukoliko ste zainteresovani za učestvovanje na susretu, više informacija možete dobiti na web stranici Honda Fan Cluba

izvor: www.pungas.com



Organizacija EuroNCAP, koja proverava bezbednost automobila udarom vozila u čvrstu prepreku a ocene dodeljuje u vidu zvezdica, danas je objavila rezultate najnovijih crash testova. Na testu se našlo 5 novih modela i to Fiat Bravo, Toyota Corolla sedan, Honda Legend, Mitsubishi Outlander i Honda CRV. Najkraće, Fiat Bravo ( na prvoj slici ) osvojio je maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost putnika, Toyota Corolla ( druga slika ) takođe 5 zvezdica a svih 5 zvezdica dobila je i Honda Legend. Nažalost, drugi predstavnik Honde na ovom testu, model CRV osvojio je 4 zvezdice za bezbednost koliko i Mitsubishi Outlander što znači da 4 zvezdice zaslužuju i njegovi klonovi, Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser.



Prema najnovijim rezultatima prodaje, koje saopštava Ferrari, ispada da legendarna italijanska marka zarađuje 32000 evra na svakom prodatom automobilu ! Naime Ferrari je tokom prošle 2006. godine prodao ukupno 5671 automobil i pritom ostvario profit od 183 miliona evra ili za 16,6 odsto više u odnosu na 2005. što praktično znači čist profit od pomenutih 32000 evra za svaki prodati Ferrari.



Kako prenosi skopski magazin Kapital, ruski Avtovaz ( Lada ) je zaintersovan za otvaranje fabrike automobila u jednoj od zemalja bivše Jugoslavije. "Kompanija ozbiljno razmatra mogućnost da investira u jednoj od slobodnih zona u Makedoniji", izjavio je ruski ambasador u Makedoniji Vladimir Solocinski za taj skopski magazin. Dolazak Autovaza i mogućnost da se modeli Lade proizvodi u Makedoniji zavisi od toga da li će makedonska vlada ponuditi povoljne uslove za poslovanje toj kompaniji. Autovaz već sarađuje sa ohridskom kompanijom AMAK SP, odakle nabavlja sigurnosne pojaseve za automobile, a zanimljivo je da preko 50 odsto ukupnog izvoza  Makedonije u Rusiju čini upravo izvoz sigurnosnih pojaseva ! Na slici Lada 112 coupe.



Kako prenosi ruski Kommersant, Lada je u pregovorima sa GM-om, radi ugradnje Opelovih motora u Ladu Kalinu odnosno kako se kod nas zove, model 1118. U Rusiji se Kalina prodaje od kraja 2004. a kod nas od septembra prošle godine po ceni od 8790 evra sa PDV-om. Ugradnjom Opelovih motora, Lada očekuje bolji plasman Kaline na zapadu Evrope. Sada se u Kalinu ugrađuje 1,6 litarski motor sa 81KS a ako se pregovori završe uspešno, od sredine 2008. godine ugrađivaće se Opelov 1,4L sa 90 konja koji se inače nalazi pod haubom Opela Tigre, Corse i Merive.



Danas je objavljeno i ko je novi vlasnik britanskog TVR-a. Iznenađenje ili ne, novi-stari vlasnik ponovo je 23-godišnji ruski biznismen Nikolai Smolenski, koji je TVR prvi put kupio 2004. godine. U proteklom periodu, TVR je prolazio iz krize u krizu : zatvaranje fabrike, velika otpuštanja radnika, planirano spajanje sa kompanijom Bertone i moguće preseljenje proizvodnje u Italju i sl. U nadmetanju za TVR učestvovao je i konstruktor motora Al Melling ( o čijem smo projektu Hellcat nedavno pisali ) ali je ponuda Smolenskog na kraju bila bolja. Ipak, budućnost TVR-a i dalje ni izdaleka nije ružičasta. Kako se procenjuje, Smolenski namerava da realizuje plan o preseljenju proizvodnje TVR-a u Italiju. Na slici model Sagaris.



Iako je prvobitno bilo najavljeno da će novi Fiat 500 biti promovisan 15. septembra na salonu u Frankfurtu, Fiatov šef Sergio Marchionne je prezentaciju retro Fiata 500, pomaknuo za dva meseca ranije, tačnije za 4. jul. Tog dana ali 1957. godine, predstavljen je naime Fiat nuova 500, dakle prethodnik novog Fiata 500 od koga i preuzima pomenuti retro izgled. Ima li išta lepše nego da se taj značajni jubilej za Fiat proslavi prezentacijom novog Fiata 500 ? Kako smo o novom Fiatu 500 pisali već više puta, sada samo kratko podsećanje na to šta taj mališa donosi. Osim dizajna koji neodoljivo liči i na našeg Fiću, novi Fiat 500, dužine 3,4 metra, imaće benzinske i dizel motore poznate iz Fiat Pande i to benzince sa 54 i 60 konja kao i 1,4 litarski 16v motor sa okruglo 100KS iz Pande HP. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,3 litarski sa 70 konja. Kasnije, tokom 2008. godine, se očekuje, i to sa velikim nestrpljenjem, i sportska Abarth verzija sa oko 150KS. U Fiatu planiraju i cabrio verziju sa samo 2 sedišta koja bi se trebala pojaviti 2009. godine. Fiat novi 500 razvija zajedno sa Fordom odnosno novi Ford KA imaće istu platformu kao Fiat 500 iako će biti nešto duži. Oba modela, i Fiat 500 i novi Ford KA, proizvodiće se u Fijatovoj fabrici u Poljskoj. Ipak da ne bude sve idealno, u Fiatu planiraju da novi 500 prodaju kao modni detalj i auto za one u trendu; u prevodu novi 500 biće skupa igračka za bolje stojeću klijentelu koja će imati oko 10000 evra da si ga priušti. Toliko će naime, po poslednjim informacijama, koštati najjeftinija verzija Fiata 500. Na slikama novi Fiat 500 u obe verzije; običnoj hatchback i cabrio varijanti. 



Pisali smo o navodnoj želji DaimlerChryslera da se "otarasi" američkog dela kompanije odnosno Chryslera. Navodno je interes za Chrysler pokazao GM o čemu smo već takođe pisali ali sada, po pisanju nekih američkih sajtova i južnokorejski Hyundai izgleda ima želju da preuzme Chrysler ! Doduše Hyundai i Chrysler već dele 2.4-litarski tzv. "world engine" ( svetski motor ) a ako se pokažu tačnima ove glasine o zainteresovanosti Hyundaija, njihove veze bi mogle u budućnosti biti znatno čvršće. Po američkim izvorima, Hyundai je, pre svega, bacio oko na Chryslerovu ogromnu dilersku odnosno distributersku mrežu. Da je neko pre 20 godina rekao ljudima iz Chryslera daće ih dve decenije kasnije možda kupiti tamo neki korejski proizvođač čije ime ne mogu ni da izgovore pravilno, ne bi verovali !



U poslednje vreme priča se da će Porsche Cayenne dobiti i dizel agregat čime bi postao prvi Porsche ikada koji bi imao ugrađen takav motor. Da bi jednostavno presekli takve špekulacije, iz Porsche-a su nedavno glasno i izričito demantovali da će doći do ugradnje dizelaša u Cayenne ili u bilo koji drugi model jer to jednostavno ne ide zajedno sa njihovom filozofijom proizvodnje sportskih automobila. S druge strane, Porsche je objavio da, zajedno sa Audijem i VW-om, radi na razvoju hibridnih pogonskih agregata. Radi se o kombinaciji benzinskog i elektromotora, koji će se u budućnosti ugrađivati u Cayenne, Audi Q7 i VW Touareg a sa kojim će Cayenne trošiti za 15 odsto manje goriva od sadašnjih verzija bez elektromotora. Predstavljanje Cayenna Hybrid očekuje se 2010. godine.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs