Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Ovu "vest" da jedan "bolesnik" kupuje drugog, prihavatite samo kao glasinu jer ona to i jeste. Naravno i GM i Chrysler su odbili da uopšte komentarišu navode nemačkog magazina Manager Magazin koji prenosi neimenovane izvore unutar DaimlerChryslera ( čiji je Chrysler deo ) da su u toku pregovori sa GM-om o kupoprodaji Chrysler divizije. Magazin navodi da su pregovori u punom zamahu mada tek u početnoj fazi. Dieter Zietsche, izvršni direktor DaimlerChrysler-a, odbio je jutros da komentariše ove vesti nemačkog magazina. Dakle nijedna strana ne želi da potvrdi da se razgovori uopšte odvijaju što samo vodi ka špekulacijama i zaključku da ipak ima istine u ovim glasinama. Ipak, teško je poverovati da je GM uopšte finansijski sposoban da kupi domaćeg rivala u trenutku kad i sam grca u velikim problemima ( zato i reč bolesnik na početku teksta ) i kada sprovodi plan sopstvenog oporavka. Kada se sve to stavi na papir, ostaje zaključak da GM i Chrysler stvarno razgovaraju o nečemu ali da glasina nemačkog magazina jeste upravo to-glasina. Mada ako se uzmu u obzir i današnje vesti da Mercedes tačnije Daimler-Benz glasno razmišlja o "razvodu braka" sa Chryslerom, sve tvrdnje Manager Magazina dobijaju na težini. Naime kako je saopšteno, DaimlerChrysler je prošlu godinu završio sa prihodom od 7,3 milijarde dolara i to na račun dobre prodaje Mercedesa i divizije komercijalnih vozila dok je drugi član alijanse napravljene 1998. godine, Chrysler, imao gubitak od 1,3 milijarde dolara. To je potaklo glasine o razvodu a Reuters prenosi da su u DaimlerChrysleru na stolu sve karte otvorene pa i ona o razvodu između Daimler-Benza i Chryslera. Nemački Frankfurter Algemeine Zeitung navodi, da je odlazak Chrysler-a, koga čine Chrysler, Dodge i Jeep, samo još pitanje vremena odnosno da nije pitanje ako već kada.



Reklama


Peugeotov dizajn konkurs, nama poznat po pobedi našeg Marka Lukovića od pre neku godinu, ove godine je održan po 4. put. Pobednik je projekat Flux, Mihaila Panitescua, 20 godišnjeg studenta dizajna rumunskog porekla koji živi u Italiji. Pobednik je proglašen juče na konferenciji za medije održane u ADN-u (PSA Dizajnerskom centru). Za Flux je Panitescu predvideo sledeće materijale : polikarbonat i aluminijum, motor na gorivne ćelije a dizajn naravno sa vizuelnim karakteristikama Peugeota. Drugo mesto je zauzeo koncept N Joy Wesleya Saikawe iz Brazila, a treći je E-motion projekat Daria Gagule, Hrvata koji živi u Nemačkoj. Ni ove godine nije falilo naših predstavnika pa je Nemanja Lalčić iz Novog Sada zauzeo odlično 7. mesto sa svojom studijom Speedlite. Ove godine je inače na adresu Peugeota stiglo preko 4000 radova. Pobednički Flux će biti predstavljen na salonu automobila u Frankfurtu kada će pobedniku biti uručena nagrada od 6.000 evra.



BMW je otkupio firmu John Cooper Works ( JCW ), proizvođača tuning kitova i dodataka za automobile Mini. Mike Cooper, sin pokojnog Johna Coopera koji je zaslužan za originalni Mini Cooper iz šezdestih godina prošlog veka, sa BMW-om je postigao dogovor o prodaji JCW-a, a pojedinosti iz kupoprodajnog ugovora nisu saopštene. Cooper tako postaje još jedan član BMW porodice. Mike Cooper je i pokrenuo proizvodnju delova za novog Minija koji su u početku prodavani putem Minijevih službenih prodajnih salona, da bi vremenom postali toliko popularni da ih je BMW počeo ugrađivati već u samoj fabrici. Ovaj potez će omogućiti BMW-u proizvodnju vlastitih performance kitova za buduće Minije pod Cooperovom oznakom. Najsnažniji paket koji JCW trenutno nudi je 210 KS snažni kit za Mini Cooper S ( na slici ), a najvažnije od svega je da je pokriven fabričkom garancijom.

Izvor : autonet.hr



Konacno se i to desilo ! Japanski Subaru, poznat pre svega po odlicnim boxer motorima i simetricnom integralnom pogonu 4x4, za salon u Zenevi pocetkom marta sprema svoj prvi dizel motor. Time ce biti uklonjen i poslednji pravi nedostatak u ponudi ove marke bar sto se tice prodaje u Evropi gde jednostavno kupci traze dizelase koje Subaru dosad nije imao pa nije ni postizao neke rekorde u prodaji. U Americi je drugacije pa se nedostatak dizel motora nije odrazavao na prodaju dok Evropljani putnicke 4WD modele, terence i SUV vozila, kakve Subaru ima u ponudi, kupuju uglavnom sa dizelasima zbog manje potrosnje i veceg obrtnog momenta. Sada sa dolaskom ovog novog dizelasa iz Subarua, situacija u Evropi ce se promeniti na bolje, bar se tako nadaju u japanskoj firmi. Treba reci i to da je ovo i prvi dizel motor boxer koncepcije. Radi se o 4-cilindricnom bokser turbodizel motoru zapremine 1994 ccm, sa po dva bregasta vratila u svakoj glavi ( 2x2 ), snage 170 KS pri 4000 obrt./min i najveceg obrtnog momenta od 340 Nm pri 1700 do 3000obrt./min. Izveden je iz benzinskog motora ( 165 do 190 KS ), s kucistem, blokovima i glavama od aluminijuma. Opremljen je Boschovim dvostrukim sistemom common-rail III generacije, s piezo-brizgaljkama, koje omogucavaju izuzetna vozna svojstva i nisku potrosnju goriva. Zadovoljava ekoloske norme Euro 4, a prilagodjen je i za Euro 5, koje se ocekuju 2009. godine. Prvi Subaruov dizelas ugradjivati ce se prvo u modele Legacy, Outback i Forester, a kasnije se ocekuje i 6-cilindricni dizel za model Tribecu za sada nepoznate snage.



Izvrsni direktor Renaulta, Carlos Ghosn, najavio je da ce sledeca generacija modela Logan biti prodavana po ceni manjoj od 5000 dolara ( po trenutnom kursu dolara to iznosi 3840 evra ! ). Ghosn je cak najavio da ce se cena kretati u rasponu od 2000-4000 evra ali da je 4000 ipak mnogo realnija konacna cifra. Novi Logan ce, kao i dosad, biti namenjen uglavnom trzistima u razvoju sirom sveta a posebna paznja ce se obratiti na Kinu i Indiju. Sa novim Loganom, za koga se ne precizira kada ce se pojaviti, Renault ce uci u trzisnu trku sa Toyotom, Hyundai-jem i indijskom Tatom, koji su takodje najavili proizvodnju super jeftinih modela. Ghosn je takodje izjavio da se novi jeftini auto nece prodavati svuda u svetu i to zbog razlicitih bezbednosnih standarda koji vladaju u pojedinim zemljama. Citano izmedju redova, to znaci da ce se prilicno stedeti na materijalima i samoj proizvodnji ovog modela. Ghosn nije hteo ni da precizira pod kojom ce se markom prodavati novi super jeftini auto.



Evo jos jednog rekorda. Posle 800.000-tog Mazdinog MX5 i Renault slavi prodaju jubilarnog 2.000.000-tog modela Kangoo. Naime od promocije 1997. godine prodato je vise od 2.000.000 Kangoo-a koji se inace osim u Francuskoj, proizvodi i u Argentini i Maroku. Tokom 2006. godine sa 132.840 prodatih komada u zapadnoj Evropi, Kangoo zauzima 20,7 % u svojoj klasi u kojoj se nalazi na 2. mestu ispred Peugeota Partnera, VW Caddy-ja i Fiat Dobla.



30. januara ove godine sa fabrickih traka sisla je jubilarna 800.000-ta Miata negde poznata samo kao MX5. Ovaj izuzetan rezultat je postignut posle 17 godina i devet meseci proizvodnje. Prva Miata je inace predstavljena jos februara 1989. godine na salonu u Chicagu a prodaja je pocela u aprilu iste godine. Od tada pa do danas Miata je postala i ostala najprodavaniji roadster na svetu koji je u maju 2000. godine usao cak i u Guinness-u knjigu rekorda kao najprodavaniji roadster svih vremena. Sadasnja treca generacija predstavljena je avgusta 2005. i nastavlja sa uspesnom prodajom sirom sveta iako treba reci da je prosle godine u SAD-u prepustila prvo mesto u svom segmentu Pontiacu Solstice-u. Do danas je Miata/MX5 osvojila preko 40 razlicitih nagrada i priznanja ukljucujuci i poslednju-titulu Car of the year ( auto godine ) u Japanu 2006. godine. Od ove godine, osim sa platnenim, u prodaji ce se naci i Miata sa metalnim sklopivim krovom.



Reklama


Pre neki dan je nezvanicna vest da je francuski proizvodjac luksuznih dobara, Louis Vuitton, postao novi vlasnik Aston Martina obisla svet pa smo tako i mi objavili tu informaciju koju je preneo Market Watch. Ali vest je ipak netacna. Naime kako prenosi britanski AutoCar, glasnogovornik Louisa Vuittona je tvrdnje o njihovoj navodnoj kupovini Aston Martina nazvao "apsolutnim kojestarijama" i naveo da u tim informacijama nema ni trunke istine. Doduse taj PR je potvrdio da su u Louisu Vuittonu bili zainteresovani za kupovinu Aston Martina od Forda ali da na kraju nisu ni ucestvovali u zvanicnom nadmetanju za kupovinu a posebno ne bi bili spremni da daju 1,2 milijarde dolara za tu marku na koliko se proteklih dana spekulisala navodna transakcija izmedju Louisa Vuittona i Forda. Ko je dakle novi vlasnik britanskog Aston Martina moracemo ipak da sacekamo na zvanicno saopstenje. Kada ce to biti, ne zna se ni zvanicnio ni nezvanicno.  



Ford je povukao lukav potez kada je u septembru prosle godine otkupio od BMW-a pravo na koriscenje imena Rover. Imao je gigant iz Detroita ponudu na stolu sest dugih godina, jos od 2000. kada je od Bavaraca otkupio ime Land Rover. No, tek kada je BMW pripremio transakciju s kineskim proizvodjacem Shanghai Automotive (SAIC), kome je prodao pravo na proizvodnju Rovera 25 i 75, Ford je ne zaleci odresio kesu. Kinezi su se tako nasli u pat poziciji: imali su pravo na koriscenje dizajna za Roverove modele 25 i 75, ali ostali su bez prava na ime. To su resili uvodjenjem nove marke slicnog imena  ali opet dovoljno razlicitog - Roewe. Ono sto se isprva cinilo velikim hendikepom, pokazalo se kao prednost, jer nepogresivo prepoznatljivi Roewe 750 lisen je bremena katastrofalne reputacije, koja je poslednjih nekoliko godina pratila Rover. A sad o novom modelu Roewe-a u klasi Ford Focusa, VW Golfa i ostalih. Nova generacija Roewe-ovih modela bice razvijena u Britaniji i to bas u blizini nekadasnjeg centrale nekadasnjeg Rovera. Vozilo bazirano na starom Roverovom konceptu RDX60 iz 2002. godine ( na slikama ) do kupaca bi trebalo stici za nekoliko godina. Meta je velika zverka - ni manje ni vise nego Ford Focus, a izbor nije nimalo slucajan. Ford verovatno nikada nece koristiti ime Rover, vec im se jednostavno nije svidjala mogucnost da kupci brkaju kineske Rovere s luksuznim Land Roverovim terencima. Za razvoj novog modela zaduzena je ekipa konsultanata iz firme Ricardo 2010., u kojoj su mnogi sadasnji radnici nekada bili upravo na Roverovom platnom spisku.  Kinesko-britanska alijansa pokazala se uspesnom u slucaju Roewe-a  750, u sta cemo se uveriti krajem godine, kada bi taj model trebao krenuti u pohod na evropsko trziste.  

Izvor : autogodine.hr   



U svojoj prvoj potpunoj godini prodaje, Nissan Navara ostvario je izuzetan uspeh. Naime pomenuti model bio je najprodavaniji pick-up u Evropi tokom 2006. godine, sa ukupno 45.200 registrovanih vozila, cime je zauzeo cak 25% evropskog trzista pick-upova. Zajedno sa 13.000 komada starijeg modela Pick-up u 2006. godini Nissanovo ucesce na trzistu u toj kategoriji, koja brzo raste, povecano je na ukupno 32% ! Navara je najprodavaniji pick-up u Spaniji  gde se i proizvodi, Francuskoj, Holandiji, Austriji, Belgiji, Poljskoj, Svedskoj, Irskoj... Krajem januara 2007. Navara je postigla jos jedan uspeh kada je 100.000-ti jubilarni primerak Navare proizveden u fabrici Nissan Motor Iberica SA iz koje se modeli izvoze u zemlje poput Juzne Afrike, Australije i zemlje Persijskog zaliva.



Kako prenosi MarketWatch, Ford je prodao Aston Martin koji se seli Louisu Vuittonu, francuskom proizvodjacu luksuznih dobara. Ipak vest je nezvanicna tako da treba sacekati zvanicno saopstenje za neke konkretnije informacije. Ford je prodao britansku marku zbog preko potrebnog kapitala za konsolidavanje firme koja se nalazi duboko u crvenim brojkama o cemu smo nedavno pisali. Kako se nezvanicno saznaje, Ford ce ipak sacuvati 15 odsto vlasnistva u Aston Martinu, a koliko je Louis Vuitton platio za vlasnistvo nad ovom markom za sada se samo spekulise. Pominje se cifra od cak 1,2 milijarde dolara.



Kao sto se vidi iz naslova. Opelova Corsa je osvojila jos jednu nacionalnu titulu automobila godine; ovaj put u Bosni i Hercegovini. "Auto Media Group" je ove godine vec osmi put zaredom organizovala Izbor automobila godine u Bosni i Hercegovini, pod nazivom „BHAUTO07“. Za ovu titulu bilo je nominovano 12 automobila, o cijem je plasmanu odlucivao strucni ziri. Najvise glasova osvojila je Opel Corsa i to 126, drugo mesto sa 112 bodova je osvojio Ford S-MAX i trece mesto sa 99 poena drzi ( obnovljeni ) Mercedes E klase. Osim automobila, izabrani su i terenac godine, to je Audi Q7 i dostavno vozilo godine-Mercedes-Benz Sprinter. Autobus Godine je Neoplan Cityliner, dok je u kategoriji kamiona  najvise glasova osvojio Volvo FE. Da podsetimo da je Corsa izabrana za automobill godine i u Srbiji, Hrvatskoj, Ceskoj, kao i to da je osvojila titulu AutoBest 2007. koji za najbolji auto centralne i istocne Evrope dodeljuju novinari iz ovog regiona.



Trziste SAD-a je najvece na svetu pa posto su tamo prisutni prakticno svi koji nesto znace u auto industriji tako je i konkurencija izuzetno ostra. Zato je zanimljivo videti kako ko u toj borbi prolazi po prodaji. Evo liste 10 najprodavanijh modela u SAD-u tokom 2006. godine sa brojem prodatih primerka. Iako pick-up i SUV modeli u globalu beleze pad prodaje i dalje  prva dva mesta drze upravo "kamioneti" iz Forda i Chevroleta. Na slici Ford F150.

1. Ford F-Series 796,039
2. Chevrolet Silverado 636,069
3. Toyota Camry 448,445
4. Dodge Ram 364,177
5. Honda Accord 354,441
6. Honda Civic 316,638
7. Chevrolet Impala 289,868
8. Toyota Corolla 272,327
9. Nissan Altima 232,457
10. Chevrolet Cobalt 211,449



Organizacija EuroNCAP ponovo je radila ono sta zna najbolje-unistvala je automobile radi provere bezbednosti i to udarom automobila u prepreku pri brzini od 64 km/h. Najnovije "zrtve" bili su Chrysler Voyager, Chevrolet Captiva, VW Eos i Volvo C30. Iako je vecina rezultata ocekivana ni ovoga puta nije moglo bez iznenadjenja. Ovaj put za ( neprijatno ) iznenadjenje pobrinuo se aktuelni Chrysler Voyager koji je za zastitu putnika osvojio samo 1,5 zvezdicu od mogucih 5 a bas nijednu za zastitu pesaka ! Ostali su prosli ocekivano : Captiva i Eos dobili su po 4 zvezdice za bezbednost putnika a Volvo C30 svih 5. Ipak za zastitu dece u automobilu Chrysler je dobio odlicnih 4 zvezdice a za zastitu pesaka, kao sto je vec receno, nijednu jedinu zvezdicu. Ukupno je zasluzio samo 20 bodova. Chevrolet Captiva osim 4 zvezdice za bezbednost putnika, dobio je 3 zvezdice za bezbednost dece a 2 zvezdice za sigurnost pesaka, ukupno 31 bod. VW Eos, pored pomenute 4 zvezdice za sigurnost putnika, ima i 4 zvezdice za bezbednost dece i 2 za sigurnost pesaka. Ukupno 31 poen dakle isto kao Chevrolet Captiva. I na kraju Volvo C30. Osim 5 zvezdica za sigurnost putnika, osvojio je i 4 zvezdice za sigurnost dece u vozilu ali samo ( !?) jednu zvezdicu za sigurnost pesaka.Ukupno Volvo-u C30 pripada 34 poena najvise u ovoj seriji crash-testova. Na prvoj slici Volvo C30 a na drugoj nesrecni Chrysler Voyager.



Kako prenosi Reuters, kineski Nanjing Auto, vlasnik brenda MG, planira da za nekoliko meseci pocne sa ponovnom proizvodnjom ovih automobila u Engleskoj. U informaciji se navodi da je planirana godisnja proizvodnja do 6000 komada sportskog modela TF i to u bivsoj maticnoj fabrici MG-a u Longbridgeu. Ipak od oko 5000 radnika koji su izgubili posao zbog bankrota fabrike pre dve godine, samo ce njih 250 dobiti posao na na novoj liniji za proizvodnji ovog modela. Nanjing Auto je pre 2 godine za 53 miliona funti kupio MG a prosle godine je kineska kompanija cak najavila i izgradnju fabrike u SAD-u, u Oklahomi mada za sada nema konkretnih planova kada bi to moglo da se desi. Uglavnom Kinezi ce poceti sa proizvodnjom MG-a u Engleskoj u aprilu ili maju.



Ova vest i nije neko iznenadjenje. Naime u nedavno sprovedenoj anketi u Nemackoj, na pitanje koji auto smatraju automobilom snova, Nemci su ( medju domacim markama ) na prvo mesto postavili Mercedes ( 16,2 % glasova ) kao najpozeljniji auto. Na drugom mestu je Audi sa 13,3 %, sledi BMW sa 12.2 %, pa VW sa 10,4 %. Tek na 5. mestu je Porsche ( e to jeste iznenadjenje ) sa samo 5,7 % glasova a na kraju je Opel sa 5,2 % glasova anketiranih.



Kao sto se vidi iz naslova, VW je potpisao pismo o namerama o kupovini znacajnog dela akcija malezijskog drzavnog proizvodjaca automobila, Protona. Informacija je nezvanicna i procurela je pre zvanicnog saopstenja obe kompanije koje je planirano za 8. februar. Kako se ocekuje, VW ce kupiti 51 odsto deonica Protona i time preuzeti kontrolu ne samo nad Protonom vec i nad Lotusom koji je dosad bio u vlasnistvu upravo Protona. Kao sto smo ranije pisali, Proton u poslednje vreme konstantno smanjuje prodaju i gubi trzisno ucesce pa je vezivanje za neku vecu auto kompaniju bilo jedino resenje. Osim VW-a, za Proton su bili zainteresovani i PSA grupacija i GM a ako se ova informacija pokaze tacnom i Francuzi i Amerikanci su u ovom nadmetanju izgubili. Na slici je, cisto kao ilustracija ko je novi gazda, Proton Satria Neo sa znackom VW-a na prednjoj masci.



Ford je juce objavio podatke o poslovanju u 2006. godini a usput je prijavio i rekordni gubitak od neverovatnih 12,7 milijardi (koliko iznose drzavni budjeti manjih drzava! ) sto je najvise otkako je Henry Ford osnovao kompaniju pre 103 godine ! Samo jos podsecanje da je tokom 2005. gubitak iznosio "samo"1,4 milijarde dolara. Smanjeni su i prihodi od prodaje i to sa 176,9 milijardi u 2005. na 160,1 milijarde dolara u 2006. godini. Narocito je lose islo u poslednjem kvartalu prosle godine kada je Ford zbog visokih troskova prestrukturiranja zabelezio 5,8 milijardi dolara gubitaka. Ford naravno ima program za resenje iz krize ali ce biti bolan po 45000 zaposlenih iz 16 fabrika koliko ce biti zatvoreno u Severnoj Americi. Uz ove probleme uopste ne cude glasine da bi se Ford uskoro mogao naci u zagrljaju Toyote i to vec do kraja ove godine !!



Prema statistici koju objavljuje Jato Dynamics, Opel Astra je bila najprodavaniji model u Evropi tokom 2006. godine ! Iako je VW i dalje ubedljivo na prvom mestu medju proizvodjacima sa plusom od 7,5 %, Golf je sa padom prodaje od 28 % na ukupno 417894 komada, morao da prepusti prvo mesto Astri i ne samo to, "njegovo velicanstvo Golf" pao je tek na cetrvto mesto ! Astra je prodata u 437673 komada sto je ustvari pad od 6,2 % u odnosu na 2005. I sam Opel ima ukupan pad od 3,6 %. Drugo mesto je zauzeo francuski Renault Clio ( 431595 komada, rast od 28 % ), uprkos velikom padu prodaje Renaulta od 12,6 % a trece mesto pripada Ford Focusu sa prodatih 418490 automobila sto je rast od 2,2 %. Sam Ford ima povecanje prodaje za 0,5 %. Rast prodaje celog Fiata od 18,7 % vidi se na primeru uspesnog Grande Punta ( prodato 401022 komada ) koji zauzima peto mesto i povecanjem prodaje od bezmalo 51% u odnosu na 2005. ! Doduse tokom 2005. u prodaji je uglavnom bio stari Punto dok se Grande Punto pojavio tek u drugoj polovini te 2005. Medju 10 najprodavanijih modela nema ni jednog automobila iz Azije dok se medju proizvodjacima, Toyota ugurala na 9. mesto najprodavanijih marki na Starom kontinentu. 



Kako smo i najavili, kineski Maple stigao je u Bosnu i Hercegovinu a uskoro ce biti dostupan i u Srbiji. Tekst koji sledi preuzet je od BH portala Auto.ba.  

"Avtocom BH, generalni uvoznik i distributer kineskog proizvođača automobila Maple, premijerno je predstavio vozila, koja su novost kako na bosanskohercegovačkom, tako i na evropskom tržištu. Na zanimljivo koncipiranoj prezentaciji brojne zvanice i novinari bili su u prilici videti sve modele iz ponude, te dobiti zanimljive informacije o ovom proizvođaču i njegovim automobilima. Naime, našoj javnosti malo je poznato da vozila ovog proizvođača učestvuju i pobjeđuju na nacionalnom kineskom rally-ju, te da imaju i pobedničku žensku ekipu. Na našem tržištu naći će se modeli C31, C51, C52 i C81, te sportski orijentisani R80. Najmanji model u ponudi C31 pokreće benzinski četverocilindrični motor zapremine 1.342 ccm, sa 86 KS pri 6,000 obr/min i obrtnim momentom od 110 Nm pri 5.200 obr/min. Modele C51 i C52 pokreće konstrukciono sličan 1.5 litarski benzinac sa 94 KS, dok je za pogon luksuznog  C81 i sportskog R80 zadužen motor zapremine 1.762 ccm sa 113 KS i obrtnim momentom od 157 Nm. Cene ovih modela su veoma pristupačne i kreću se od 14.800 do 21.990 KM ( od 7400 do 11000 evra ) koliko treba izdvojiti za model C81. Sva vozila su serijski dobro opremljena, dok će uz doplatu svaki kupac naći ono što mu je potrebno, bilo da se radi o krovnom otvoru, parkirnim senzorima ili kožom opšivenim sedištima. Nastup Avtocom BH na tržištu je veoma dobro osmišljen, o tome svedoči osiguran servis i originalni rezervni delovi, garantni rok od dve godine ili 60.000 pređenih kilometara, te »Garancija mobilnosti« ostvarena u saradnji sa BIHAMK-om. Prodajni planovi su veoma ambiciozni, o čemu svedoči veliki broj nabavljenih vozila, te vozilo donirano u humanitarne svrhe."  




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs