Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Izvor : index.hr

Rast Golfove popularnosti ne jenjava. U prvih šest meseci ove godine prodato je 300.600 primeraka VW-ovog kompaktnog modela, što je za čak 10 % više u odnosu na isti period 2006. godine. Neočekivani rast Golfove prodaje bio je jedan od ključnih uzroka Volkswagenovog uspeha. Naime, VW je sa prodatih 1,8 miliona automobila u istom periodu povećao prodaju za 7,2 % i popravio vlastiti rekord. Golf je sve popularniji u Evropi, njegovom najvažnijem tržištu, gde je prodat u 219.000 primeraka. Najveće tržište je naravno Nemačka sa 61.500 prodatih primeraka za prvih šest meseci (+ 5,7 %), a dalje slede Velika Britanija sa 35.100 primeraka (+ 8,7 %) i Italija sa 28.200 prodatih primeraka (+19,5 %). Osim toga, model je udvostručio svoju prodaju na tržištima istočne Evrope, kao što su Poljska, Rumunija i Rusija. Najvažnije neevropsko tržište su SAD. Tamo poznatiji kao Rabbit (na slici), model je ostvario rast prodaje od 79,9 %, a Amerikanci su kupili oko 20.000 Golfova.



Reklama


Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)

Zahvaljujući Ambasadi Švajcarske u Beogradu, naši sugrađani i brojni novinari imali su u petak priliku da uživo vide i provozaju se u prvom vozilu na solarni pogon koje će obići svet, pod nazivom Solarni taksi (Solar Taxi). Vozač Solarnog taksija, Luis Palmer, krenuo je na put u ovom neobičnom vozilu iz Lucerna u Švajcarskoj 3. jula, tokom Evropskog foruma o obnovljivim izvorima energije, kako bi ukazao na potrebu pronalaženja načina da se pobedi globalno zagrevanje. Solarni taksi projektovan je na četiri švajcarska instituta - HTA Lucern, ETH Cirih, Univerzitet primenjenih nauka u Arauu i Univerzitet primenjenih nauka u Bernu. Sastoji se od solarnog vozila i prikolice sa solarnim ćelijama. Vozilo u potpunosti pokreće sunčeva energija. Pola energije potiče iz solarnih ćelija vozila, dok se drugih 50 odsto proizvodi i priključuje na električnu mrežu na krovu zgrade kompanije "Sviskom" u Kenicu, a vozilo se napaja putem utičnica tokom putovanja. To znači da solarni taksi koristi struju iz 100 odsto obnovljivih izvora energije i ne ispušta nikakve gasove u atmosferu. U vreme smanjenja prirodnih resursa, visokih cena goriva i globalnog zagrevanja, Luis Palmer, avanturista i putopisac, želi da pokaže da održive tehnologije već sada savršeno odgovaraju za svakodnevnu upotrebu i da čak mogu da se koriste za put oko sveta. Palmerovo putovanje oko sveta trajaće najmanje 12 meseci. Iz Švajcarske je krenuo na istok, preko Nemačke, i prošao je kroz Republiku Češku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Rumuniju i stigao u Srbiju, odakle nastavlja do Turske. Palmerov cilj je da pronađe rešenja u borbi protiv globalnog zagrevanja i da pređe najmanje 50.000 km i poseti 50 zemalja na pet kontinenata. Sa kontinenta na kontinent će putovati brodom.U vozilu na solarni pogon ima mesta za još jednu osobu. Palmer koristi taj prostor da bi usput povezao razne saputnike - zato se ovo vozilo i zove taksi. Solarni taksi je vozilo na tri točka, čija maksimalna brzina dostiže 90 km/h, opremljen je luksuznim kožnim sedištima koja garantuju i dobru zabavu i udobnost. Putnici takođe mogu da upravljaju vozilom, jer upravljač može horizontalno da se pomera. Ako sve bude teklo po planu, ovaj projekat će oboriti svetski rekord, jer će to biti prvo motorno vozilo koje je obišlo svet regularnim putevima bez korišćenja fosilnog goriva. Zahvaljujući najnovijoj telekomunikacijskoj tehnologiji, Palmer svakog dana piše internet dnevnik sa svog revolucionarnog putovanja.




Iz Japana su praktično istovremeno stigle dve zanimljive vesti o novim proizvodnim rekordima. Naime, Mazda je juče proizvela jubilarno 40-milionito vozilo u Japanu. Jubilarac je bila metalik zelena Mazda Demio (u Evropi Mazda2), koja je sišla sa proizvodne trake u fabrici Ujina Plant No.2, blizu Mazdine centrale u Hirošimi. Za ovu brojku bilo je potrebno ukupno 75 godina i devet meseci, odnosno od oktobra 1931. godine kada je Mazda proizvela svoje prvo vozilo (manji kamionet sa tri točka). U početku je Mazda i prozvodila samo manje kamione dok je proizvodnja putničkih automobila započela 1960. sa modelom R360 Coupe. S druge strane, Honda je objavila da je od juna 2001. pa do kraja juna ove godine, ukupna svetska prodaja modela Jazz (negde se prodaje kao Fit) dostigla brojku od dva milona komada (od tog broja u Evropi je plasirano nešto preko 417.000 primeraka).




Porsche je upravo proizveo jubilarni, 100.000-ti primerak aktuelnog modela 911, poznat i po fabričkoj oznaci 997 (proizvodnja počela u aprilu 2004. godine). Uz ovu vest i podatak da je 997-ica dostigla tiraž od 100.000 primeraka brže nego bilo koja generacija modela 911 pre toga. Jubilarni automobil je crveni 911 Carrera S sa 6-stepenim manuelnim menjačem, a namenjen je kupcu u Frankfurtu na Majni. Nemački proizvođač očekuje da krajem ovog meseca postavi još jedan rekord, odnosno tada će sa proizvodne trake sići 36.000-ti Porsche 997 proizveden u fiskalnoj godini 2006/07.  



Posle nekoliko meseci intenzivnog pregovaranja (u međuvremenu je došlo i do "razvoda" između Chryslera i Mercedesa), Chrysler i kineski Chery (osnovan 1997. a prošle godine proizveo 350.000 automobila) su juče u Pekingu konačno postigli dogovor o saradnji, koji podrazumeva zajednički razvoj, proizvodnju i distribuciju malih i automobila sub-kompakt segmenta. Po dogovoru, Chery će automobile proizvoditi u Kini, a Chrysler će ih plasirati u Severnoj i Južnoj Americi, Evropi i ostalim tržištima i to pod značkom Jeepa, Chryslera i Dodgea. Prvi čovek Chryslera, Tom LaSorda, je izjavio da će ovaj dogovor sa kineskom kompanijom imati veliku ulogu u planovima Chryslera da duplira prodaju svojih automobila u narednih pet godina. Prema njegovim rečima, izvoz tih automobila proizvedenih u Kini, počeće već za 12 meseci, i to prvo u Latinskoj Americi i istočnoj Evropi, dok se dolazak u SAD očekuje sredinom 2009. godine. Ipak, prvi model, koji će se izvoziti (mali Dodge baziran na modelu Chery A1), neće se prodavati ni u Severnoj Americi ni u Evropi.



Iako se krajem maja pričalo da će budući Audi A3 Cabrio od sledeće godine proizvoditi Karmann (najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova), u Audiju su ipak odlučili da će se proizvodnja tog modela odvijati u njihovoj fabrici u Mađarskoj. Naime, 29. juna Audi je i zvanično objavio da proizvodnja modela A3 Cabrio započinje 2008. godine i to u njihovoj fabrici u Đeru (zapadna Mađarska), gde se već sklapa Audi TT Coupe i TT Roadster. Audi je inače fabriku u Đeru otvorio još 1998. godine a prvi automobil je bio Audi TT prve generacije. Ove godine se u toj fabrici planira produkcija od oko 50.000 komada TT-a dok je prošle godine realizovano 23.675 jedinica. Premijera novog A3 Cabrio (na crtežu) se očekuje u martu naredne godine i to na salonu automobila u Ženevi dok bi prodaja počela na leto, tačno na vreme kada počinje sezona otvorenih automobila. Audi A3 Cabrio će najverovatnije imati meki, platneni umesto sada veoma popularnog metalnog sklopivog krova. Time će krovni mehanizam biti daleko jednostavniji i lakši, samim tim i jeftiniji za proizvodnju. Auto će imati mesta za 4 odrasla putnika dok će prednji kraj pretrpeti manje korekcije izgleda u odnosu na aktuelni A3 hatchback. U Audiju kao glavnog konkurenta za svoj novi otvoreni model vide buduću BMW seriju 1 u kabrio varijanti. 



Evo još jedne "žrtve", koja je pala na najnovijem kreš testu organizacije EuroNCAP. Ovoga puta pomenuta organizacija je ispitivala bezbednost Dodgeovog modela Caliber. I kakvi su rezultati ? Može se reći očekivani. Za bezbednost odraslih putnika, Caliber je osvojio 29 poena i četiri zvezdice (od mogućih 5), za sigurnost dece EuroNCAP mu je dodelio takođe četiri zvezdice (od 5) a za bezbednost pešaka je Caliber zaslužio samo jednu zvezdicu od mogućih četiri (ovo poslednje je bilo zaista očekivano). Treba ipak napomenuti da iako ovi rezultati i nisu loši, konkurenti u ovom C segmentu (kao što su Opel Astra, VW Golf V, Renault Megane, Fiat Bravo, Toyota Auris) danas bez problema osvajaju svih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika.  



Reklama


Ovu sliku ljudi iz Land Rovera sigurno ne bi voleli da vide ni u najgorim noćnim morama ali se to stvarno desilo. Naime, na testiranju nemačkog Auto Motor und Sporta, legendarni terenac Land Rover Defender se prevrnuo na tzv. testu "Severnog jelena", odnosno manevru izbegavanja iznenadne prepreke na putu pri brzini od 60 km/h. Kako napominju u Auto Motor und Sportu, Defender, osim što je završio na boku, ima i veoma loše kočnice. Nemcima su bila potrebna čak 54 metra da bi potpuno zaustavili Defender pri brzini od 100 km/h, što predstavlja najslabiji rezultat ikada na testiranju nemačkog magazina. Za poređenje sa ovim rezultatima Defendera, ljudi iz Auto Motor und Sporta navode drugu off-road legendu, Jeep Wrangler, koji se zaustavlja posle 42 metra. Prema nemačkom magazinu razloge za ovako loše ponašanje na testu "Severnog jelaena" treba tražiti u visokom težištu i nepreciznom upravljanju Defendera, koji pri tom, nema ESP (elektronska kontrola stabilnosti) ni kao opciju. 



Nemački ADAC je u svom tehničkom centru u Landsbergu izvršio kreš test kineske limuzine Brilliance BS6 (prodaje se u Nemačkoj za oko 23.000 evra), i kao što su mnogi i predviđali, rezultati su katastrofalni. Naime, po standardima EuroNCAP organizacije (koja vrši ispitivanje bezbednosti vozila i na osnovu rezultata podeljuje već famozne zvezdice), Brilliance je osvojio samo JEDNU zvezdicu (od mogućih 5) za sigurnost putnika ! Slika sa kreš testa sve govori...Ipak, da pomenemo da se sigurnosna ćelija Brilliancea BS6 pokazala veoma, veoma slabom pri udaru u prepreku brzinom od 64 km/h, da je A stub ušao previše u kabinu, stub volana je gurnut u stranu (pa je vazdušni jastuk bio neupotrebljiv), instrument tabla je ušla u kabinu za 20 cm, papučice za 32 cm itd itd. Naravno, posle udara vrata su mogla da se otvore samo uz pomoć specijalne opreme. U ADAC-u napominju da je lošije rezultate na njihovom testu do sada ostvario samo SUV automobil Jiangling Landwind, koji je takođe kineski proizvod. 



Crnogorsko ministarstvo saobraćaja će do kraja juna doneti odluku kojom će od 1. septembra biti zabranjen uvoz polovnih automobila, koji ne zadovoljavaju ekološki standard Euro 3. To praktično znači da od 1. septembra neće biti moguć uvoz automobila starijih od 7 godina. Prema podgoričkom listu Republika, za prvih pet mesecei ove godine u Crnu goru je uvezeno oko 12.000 polovnih autombila. Inače, ekološki Euro 3 standard, koji se odnosi na količinu izduvnih štetnih gasova i jačinu buke, u zemljama EU uveden je 2000. godine a od 1. janura 2001. postao je obavezan za sve automobile, koji se prodaju na teritoriji EU. Srbija je Euro 3 standard za uvoz polovnjaka uvela 2005. godine.



Američki GM (vlasnik Hummera) je objavio da će se novi 4,5 litarski Duramax turbo-dizel motor, osim u modelima Chevrolet Silverado i GMC Sierra, od 2009. godine naći i u Hummeru H2. Kako se očekuje, novi dizelaš (sa 4 ventila po cilindru i turbinom promenljive geometrije) će raspolagati sa 310KS i obrtnim momentom od 630Nm. U GM-u procenjuju da će (u odnosu na dosadašnje Hummere H2 sa V8 benzincima) emisija CO2 biti smanjena za 13 %, a emisija NOx za najmanje 90 % !! Treba napomenuti da iako deli ime sa starijim 6,6 litarskim Duramax dizelašem (napravljen u saradnji sa japanskom kompanijom Isuzu), novi 4,5 litarski Duramax motor je kompletno GM-ov proizvod.



Nedavno smo pisali o zainteresovanosti bavarskog BMW-a za kupovinu Volvoa (Nemci su čak tražili finansijske izveštaje o stanju švedske marke) a juče su se pojavile vesti da Ford sprema prodaju još nekoliko svojih brendova, koji čine njegovu tzv. PAG grupaciju (Premium Automotive Group). Naime, prema pisanju Automotive News-a, Ford je spreman da proda i Land Rover i Jaguar. Da podsetimo da je Ford pre nekoliko meseci već prodao i Aston Martin privatnom konzorcijumu. Najzanimljivije je ime mogućeg kupca Jaguara i Land Rovera. To je italijanski Fiat, koji je tokom februara započeo razgovore sa Fordom ali ih je krajem maja prekinuo zbog straha od smanjenja svog kreditnog rejtinga. Kako se saznaje, Fiat je bio zainteresovan za Land Rover zbog proste činjenice da u svom programu jednostavno nema SUV modele a tu je i prodajna mreže britanske kompanije u SAD-u, koju bi Fiat iskoristio za distribuciju Alfa Romea kada uskoro počne prodaja Alfe u Severnoj Americi. Što se Jaguara tiče, Fiat je navodno "bacio oko" na Jaguarove platforme sa pogonom na zadnje točkove kao i V6 i V8 motore. Tu nije kraj jer je navodno i alijansa Renault-Nissan zainteresovana za neku od ovih britanskih marki ali je to nezvanična vest pa ju kao takvu treba i tretirati. Ipak, posle neuspeha da se poveže sa nekim od američkih auto giganata, šef Renaulta, Carlos Ghosn, najavio je da će Renault u narednom periodu svoju ponudu proširiti sa nekoliko luksuznih brendova. Da li je mislio na Jaguar i Land Rover, pokazaće vreme. Ali ni tu nije kraj. Kao eventualni kupci pominju se i francuski PSA i južnokorejski Hyundai... Pojavila se i vest da Ford nudi na prodaju samo Land Rover i Jaguar dok bi najverovatnije Volvo ostao u vlasništvu američke kompanije mada se i dalje pominje mogućnost da i švedska marka promeni vlasnika; naravno samo u slučaju da Ford bude zadovoljan finansijskom ponudom. Danas i britanski AutoExpress piše da je Ford, iako to još nije zvanično objavljeno, već upoznao ministre u britanskoj vladi o planovima za prodaju Jaguara i Land Rovera a u vezi s tim ide i vest, koja kaže da je Ford angažovao banke Goldman Sachs, Morgan Stanley i HSBC da nadgledaju prodaju i savetuju Ford tokom tog procesa. Prodaja Jaguara i Land Rovera je samo nastavak globalnog restruktuiranja američke kompanije tokom koje je Aston Martin već prodat privatnom konzorcijumu. Fordu jednostavno nije potreban gubitaš poput Jaguara a i Land Rover, iako trenutno donosi profit, treba velike investicije kako bi njegovi modeli zadovoljili sve strožije zakone o zaštiti životne sredine. Ford je prošle godine uknjižio gubitak od 12,7 milijarde dolara dok je njegova PAG grupacija imala 327 milona dolara gubitaka (2005. taj gubitak je bio manji i iznosio je 89 miliona dolara). Ford je inače kupio Jaguar 1989. za 1,6 milijardi funti dok je za Land Rover 2000. godine platio 1,8 milijardi funti. I AutoExpress piše da su ljudi iz Forda razgovarali sa Fiatom i BMW-om oko kupovine nekih od kompanija u vlasništvu Forda ali su i Fiat i BMW sada saopštili da nisu zainteresovani. Na kraju AutoExpress zaključuje da je najverovatnije da će kupac biti neka privatna finansijska kompanija kao u slučaju Aston Martina. Nezvanično se pominje i cifra od 3 milijarde funti, koliko Ford navodno traži za Jaguar i Land Rover zajedno. 



Iza ovog naziva krije se novi dizel motor grupacije Fiat, koji se u osnovi bazira na postojećem 1,9 JTD 16v agregatu. Novi Twin Stage Turbo (TST) motor nudiće se u verziji sa 132kW/180 i sa 140kW/190KS ali u oba slučaja ta maksimalna snaga se postiže pri 4000 obrt./min. Isti im je i maksimalni obrtni moment od 400Nm pri 2000 obrt./min. Motor se odlikuje izuzetnim odnosom snage i zapremine (skoro 100KS po litri zapremine), elastičnošću (300Nm je dostupno već pri 1250 obrt./min.), štedljivošću i ekološkom podobnošću (motor naravno već zadovoljava Euro5 standarde). To je postignuto ugradnjom dva turbo punjača, jednog manjeg (radi pri nižim obrtajima motora) i jednim većim, koji se uključuje pri višim režimima rada motora (čime je eliminisana tzv. turbo rupa). Fiat nije saopštio u koje modele će ugrađivati novi motor ali se očekuje da će ga uskoro koristiti novi Bravo i Croma kao i Alfe 147, 159 i GT. Proizvodnja slabije verzije sa 180KS počinje u julu ove a varijante sa 190KS u junu naredne godine.   



Toyota je saopštila da je od 1997. do 31. maja ove godine, prodala tačno 1.047.000 svojih hibridnih automobila širom sveta (uključujući i Lexus). Posle one vesti da je Toyota pretekla američki GM po broju prodatih automobila u prvom kvartalu ove godine, evo još jednog razloga za slavlje u japanskoj kompaniji. Tim pre jer su hibridni automobili već postali njihov zaštitni znak. Prvi Toyotin hibridni model (i istovremeno i prvi masovno proizvođen hibrid na svetu) bio je Prius prve generacije, predstavljen u Japanu još 1997. godine. Prodaja Priusa je tokom 2000. počela i u Severnoj Americi, Evropi i ostalim delovima sveta ali je najveći komercijalni uspeh zabeležen u SAD-u gde je od 2000. do aprila ove godine, kupce našlo čak 541.210 hibridnih vozila. Inače, prošle 2006. je u svetu prodato rekordnih 312.500 komada Toyotinih hibrida. Vremenom je Toyota naravno proširila svoju gamu hibridnih automobila pa danas ponudu čine sledeći modeli : Prius, Estima Hybrid, Alphard Hybrid, Harrier Hybrid, Kluger/Highlander Hybrid, Camry Hybrid i Lexusovi modeli GS450h, RX400h i LS600h. Toyota je 2005. počela i sa proizvodnjom hibrida u Kini a 2006. i u SAD-u, u svojoj fabrici u Kentakiju. Japanci se naravno ne zaustavljaju pa već najavljuju da će duplirati ponudu svojih hibridnih modela kao i to da će prodavati milion (!) hibrida godišnje, počev od 2010.godine. Ambiciozno, ali poznavajući Japance, i sasvim moguće ! 



Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)

U Srbiji bi do kraja ove godine trebalo da budu uvedene nove registarske tablice, koje će izgledati kao evropske! Razlika će biti samo u tome što naše tablice u gornjem desnom uglu neće imati evropske zvezdice, već simbol Srbije. Umesto dosadašnjih dva slova i šest brojeva, imaće dva slova, i u nastavku tri broja i još dva slova. Najsitniji detalji, ipak, još nisu poznati, jer se čeka da Skupština Srbije usvoji novi zakon o bezbednosti u saobraćaju, na osnovu kojeg će biti donet pravilnik koji će definisati sve pojedinosti u vezi sa registarskim oznakama. Sadašnje srpske tablice su dimenzija 420 mm sa 120 mm i bele su boje sa crnim oznakama. Sastoje se od dva slova koja označavaju grad, zatim imaju zastavu nepostojeće države Savezne Republike Jugoslavije i u nastavku šest cifara. Evropske registarske oznake na vozilima su dimenzija 520 mm sa 110 mm, odnosno za centimetar duže i centimetar uže. Takođe su bele boje sa crnim slovnim i brojevnim oznakama. Sleva gledano, na početku tablice je uzdužno postavljeno plavo polje u obliku pravougaonika, u čijem se gornjem delu nalaze zvezdice evropske unije, a u donjem slovna oznaka države. U nastavku su smeštena dva slova koja označavaju registarsko područje, zatim tri broja i još dva slova. Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, inače tvorac novog zakona o bezbednosti u saobraćaju, za Press podseća da zakon o bezbednosti čeka na red u Skupštini više od deset godina.

-Zakon smo uradili još 1996. godine. Od tada, uvek je nešto preče. Iskreno se nadam da će se ove godine, čak vrlo brzo, zakon naći na dnevnom redu Skupštine. Nema više razloga da čekamo. Posle njegovog usvajanja, sledi usvajanje 14 pravilnika, od kojih će jedan detaljno definisati izgled novih tablica. Taj pravilnik, po planu, trebalo bi da bude usvojen pre ostalih - kaže Vujanić. On dodaje da se srpske registarske oznake ni po dimenzijama ni po izgledu neće razlikovati od evropskih.

-Umesto šest cifara koje trenutno imamo na tablicama, imaćemo tri cifre i dva slova. Kombinacija slovnih i brojevnih oznaka omogućava mnogo više varijanti. Na početku tablice biće još dva slova koja će predstavljati registarsko područje, koje će biti poznato samo nadležnima - objašnjava Vujanić. Prema njegovim rečima, stavovi stručnjaka u vezi sa najsitnijim detaljima u izgledu tablica još nisu usaglašeni.

-Nisam siguran, na primer, da li će se kao simbol države upotrebiti grb ili zastava Srbije. To će definisati pravilnik, koji će biti donet ubrzo po usvajanju novog zakona o bezbednosti u saobraćaju - kaže Vujanić.




30. maja 1967. godine, japanska Mazda je prodala svoj prvi auto pokretan Wankelovim rotacionim motorom. Bio je to model Cosmo Sport (na slici) sa prvim rotacionim motorom sa dva rotora na svetu, koji je iz 1,0 litra zapremine razvijao 82kW/110KS pri 7000 obrt./min. i 130Nm obrtnog momenta. Ipak, pre Mazde je rotacione motore proizvodio nemački NSU, koji je još 1964. godine izbacio na tržište svoj mali Spider a kasnije su se trendu priključili i Alfa Romeo, Citroen, Mercedes i Mazda. Od svih pomenutih samo su Japanci tvrdoglavno (u najpozitivnijem smislu reči) ulagali i vreme i novac u rotacioni motor dok su ostali jedan po jedan odustajali od Wankelovog motora. Razlozi su bili brojni : visoka potrošnja, loše zaptivanje i skupo i komplikovano održavanje. Upravo zbog tih problema i ogromnih ulaganja (koja se nikad nisu vratila) u model Ro80 sa rotacionim motorom, NSU je i konačno zatvorio svoja vrata. Mazda je ipak nastavila i svojim već legendarnim modelom RX7 u tri generacije, održala ovu tehnologiju u životu pa danas samo Mazda RX8 imala ugrađen rotacioni motor, koji razvija 192 i 231KS, zavisno od verzije. Ne treba zaboraviti ni pobedu rotacione Mazde 787B u Le Manu 1991. godine !!



Zahvaljujemo Daywalkeru za video ! 



Evo i rezultata najnovijih crash testova, koje izvodi nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme). Prvo Nissan Qashqai, koji je dobio maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika (na prvoj slici). I ne samo to. Qashqai je osvojio i rekordan broj bodova, tačnije 36,83 od mogućih 37 što je najbolji rezultat od kada se vrše EuroNCAP testiranja. Za bezbednost dece, Qashqai je nagrađen sa 4 zvezdice (od mogućih 5) a za sigurnost pešaka sa 2 od mogućih 4 zvezdice. Rezultati za Kiu Carens su slabiji i izgledaju ovako : za sigurnost odraslih putnika Carens je osvojio 4 zvezdice, za bezbednost dece 3 a za slučaj naleta na pešake i njhovu bezbednost, katastrofalnu 1 (jednu) zvezdicu. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h. 




Za interesantan vizuelni nastup ovog unikatnog Minija Cooper odgovoran je renomirani modni fotograf Mario Testino. Poenta cele priče jeste da će ovaj "vatreni" Mini tokom juna meseca biti prodat na aukciji preko ebay-a a ceo prihod ide Life Ball asocijaciji za borbu protiv side.



Ovo na slici je Ferrari 330 TRI/LM Testa Rosa Spyder iz 1962. godine, koji je na upravo završenoj licitaciji (aukcijske kuće Sotheby's i RM Auctions) postigao rekordnu cenu za jedan Ferrari. Anonimni je kupac, naime za njega platio 6.875.000 evra ili 9.252.375 američkih dolara. Inače, na aukciji su se našli razni Ferrarijevi istorijski modeli vredni oko 40 miliona evra (skoro 54 miliona dolara). Ipak ovaj Ferrari nije i najskuplji auto ikada prodat na nekoj aukciji. Rekord i dalje drži Bugatti Type 41 Royal Sports Coupe iz 1931. godine, koji je 1987. prodat preko aukcijske kuće Christie's za 11 milona dolara (sada 8.177.577 evra). Na licitaciji su osim automobila, prodavani i razni predmeti sa Ferrari znakom pa je tako donji veš (!), koji je Michael Schumacher nosio na jednoj trci F1, izlicitiran na 742 dolara (551 evro) !     




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs