Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Da ni gruzijski konflikt, niti kriza u odnosima Rusije i SAD nisu prepreka za veliki kapital govori činjenica da američki "Krajsler" spas od sve većih gubitaka traži na brzo rastućem automobilskom tržištu Rusije, objavljeno je u Njujorku.

Kao mogući partner treće po veličini američke automobilske kompanije navodi se ruska grupacija GAZ pod kontrolom milijardera Olega Deripaske, prenosi ruski poslovni dnevnik "Vedomosti".

 (Dalje)

Reklama


Izvor : Danas

Dženeral motors je i dalje, uprkos najavljenom dolasku Fijata, zainteresovan da u Kragujevcu pokrene proizvodnju Opelovih modela automobila. Trenutno se u vezi s tim namerama, prema nezvaničnim informacijama, razmatra nekoliko mogućnosti, a konačan stav Dženeral motorsa biće poznat neposredno posle potpisivanja ugovora o strateškom partnerstvu Fijata i Zastave.

 (Dalje)

Izvor : Beta-AP

Amerikanci su juna automobilima prešli 19,6 milijardi kilometara manje nego juna prošle, 2007. godine, saopštila je Savezna uprava za auto-puteve u Vašingtonu.

 (Dalje)

Posle raspada alijanse sa korporacijom "Dajmler-Benc", američki proizvođač automobila "Krajsler" (Chrysler) krenuo je u aktivnu potragu partnera na tržištima u usponu, izjavio je predsednik kompanije Tom Lasorda.

 (Dalje)

Kompanija "Nisan motor" (Nissan) predstavila je prototip sistema za potpunu prevenciju sudara (All-Around Collision Free) s dvema sasvim novim tehnologijama - prevencijom bočnih sudara (Side Collision Prevention, SCP) i prevencijom sudara pri vožnji unazad (Back-up Collision Prevention, BCP).

 (Dalje)

„Jugo” ide u penziju, a sa najpopularnijim autom posle „fiće” u Kragujevcu će, po instaliranju nove „Fijatove” tehnologije, prestati proizvodnja i svih ostalih „Zastavinih” modela – „keca”, „osmice” i „floride”. Neizbežan kraj „zlatne ere” srpske automobilske industrije, započete pre više od pola veka u pogonima „Zavoda Crvena zastava”, najavili su i ministar Mlađan Dinkić i generalni direktor Grupe „Zastava vozila” Zoran Radojević. Za svoje „oldtajmere” kragujevačka fabrika će biti vezana samo još zakonskom obavezom o proizvodnji delova za ove modele u kontingentu koji zadovoljava sedmogodišnju potrošnju.

 (Dalje)

Automobil "zastava 10" proizvodiće se u kragujevačkoj fabrici još najmanje dve godine, ali italijanski Fijat još nije odredio obim proizvodnje i brend vozila, izajavio je direktor Zastava auta Zoran Bogdanović.

On je agenciji Beti kazao da će nakon prelaznog perioda od dve godine Fijat početi proizvodnju novih modela u punom kapacitetu, od 300.000 automobila godišnje.

 (Dalje)

Reklama


I francuski Peugeot se pridružio onim proizvođačima, koji svoje ekološki najpodobnije automobile u ponudi (sa najmanjom emisijom CO2) obeležavaju posebnom oznakom; u ovom slučaju to je Blue Lion.

Drugim rečima, Peugeotov Blue Lion je odgovor na Volkswagenov BlueMotion, Seatov Ecomotive, Fordov ECOnetic, Citroenov Airdream, Škodin GreenLine, Renaultov Eco2, BMW-ov EfficientDynamics, Mercedesov BlueEFFICIENCY, Hyundaijev iBlue...

 (Dalje)

Kineska kompanija BYD Auto Co. je još prošle godine predstavila svoj najmanji model BYD F1, čija prodaja će po poslednjim vestima u Kini startovati u septembru ove godine, ali pod novim imenom BYD F0.

 (Dalje)

Izvor : Beta, Blic

Ministar ekonomije Srbije Mlađan Dinkić ocenio je da bi proizvodnja novog Fijatovog automobila u kragujevačkoj zastavi trebalo da počne do kraja 2009. godine.

"Fijat razmišlja da prvi model gradskog automobila proizveden u Kragujevcu nosi znak zastave", kazao je Dinkić u intervjuu agenciji Beta.

 (Dalje)

Američki "Ford" objavio je da je dostigao ranije utvrđen cilj o otpuštanju 15 odsto stalno zaposlenih u severno-američkim fabrikama, u skladu sa planom stabilizacije poslovanja, kao i da je spreman za dalje kresanje radne snage ukoliko bude potrebno.

Predsednik "Forda" za poslove u Americi Mark Filds izjavio je da je kompanija bila prinuđena da donosi "teške odluke", ali da je od toga imala koristi. On je to rekao novinarima u sredu u Detroitu na predstavljanju novih "Fordovih" modela za 2009. godinu.

 (Dalje)

Zemlje Zaliva mogle bi da bojkotuju kompaniju Nissan zbog izraelske TV reklame u kojoj su prikazani Saudijci ljuti zbog vozila koje štedi gorivo.

Nova reklama prikazuje Saudijce kako izlaze iz hotela u tradicionalnoj arapskoj odeći optočenoj zlatnim nitima, i vide novo vozilo. Jedan iz grupe šutira automobilsku gumu, potom skače na haubu, udara pesnicama po šoferšajbni i psuje dok ga čuvari vuku nazad.

 (Dalje)

Andrea Pininfarina (51), izvršni direktor kompanije za autodizajn "Pininfarina SpA" i najveći italijanski dizajner sportskih automobila, poginuo je danas u saobraćajnoj nesreći. (Dalje)

Novi Lotusov sportski 2+2 model sa centralnom smeštenim motorom Evora (ime je dobio po gradu na jugu Portugala), tek što je imao svetsku premijeru na salonu automobila u Londonu, a iz ove britanske fabrike već se najavljuju njegove nove varijante. Preciznije, Lotusov šef Michael Kimberley je za britanski Autocar potvrdio da će kupcima ukupno biti ponuđeno 6 verzija Evore, uključujući i kabriolet (stiže krajem 2011. godine), jača varijanta 3,5 litarskog V6 motora (sa 320 umesto standardnih 280KS), kao i najsnažniji Evora S model sa više od 400 konja (ovaj potonji bi konkurisao i Porscheu 911 Turbo, a do stotke bi stizao za manje od 4 sekunde).

Inače, standardnu Evoru (na slikama) pokreće 3,5 litarski VVT-i motor poreklom iz Toyote Camry, koji je za Evoru pojačan i raspolaže sa 206kW/280KS i 342Nm obrtnog momenta.

Što se performansi tiče, u Lotusu navode da je Evori od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) potrebno manje od 5 sekundi, a da maksimalna brzina iznosi 257 km/h.

Na spisku standardne opreme se, između ostalog, nalaze i ABS, traction control, elektronska kontrola stabilnosti, kožna sedišta, navigacioni sistem sa 7-inčnim ekranom (osetljivim na dodir), LED osvetljenje, dok će se u zavisnosti od tržišta na spisku serijske ili opcione opreme naći i klima uređaj, Bluetooth, sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, iPod konekcija...  

Britanski proizvođač namerava da svake godine napravi po 2000 primeraka Evore, s tim što je početak prodaje najavljen za proleće 2009 (po ceni od oko 70.000 evra).



Izvor : Tanjug

Švedski proizvođač automobila "Saab", koji posluje u okviru američkog automobilskog giganta "Dženeral motors" (GM) završio je poslovnu 2007. godinu sa finansijskim manjkom, ali je gubitak bio niži nego godinu ranije, piše finansijski dnevnik "Dagens indastri"

"Saab" je prodao 125.000 vozila u 2007, oko 7.800 manje nego 2006. godine.

Gubitak "Saaba" za 2007. godinu bio je 2,2 milijarde kruna (jedan evro=9,4 švedske krune), u poređenju sa manjkom od 2,9 milijardi kruna u 2006, piše list pozivajući se na godišnji izveštaj auto-grupacije.

Ukupan promet, uključujući i prodaju rezervnih delova, dostigao je 21,7 milijardi kruna, u odnosu na 24 milijarde kruna u 2006.

Izvršni direktor "Saaba" Jan-Ake Jonson izjavio je da je kompanija ostvarila dobit na poslovima u Evropi, ali da je prodaja u SAD bila dosta lošija.

"Zadovoljan sam što smo uspeli da poboljšamo rezultate, uprkos smanjenju prodaje," rekao je Jonson i dodao da je to postignuto zahvaljujući smanjivanju troškova i isporukom proizvoda koji donose veću zaradu. On očekuje da će kompanija početi da posluje sa profitom u 2009. ili 2010. godini, nakon što se lansiraju novi modeli automobila.

Američki GM sarađuje sa "Saabom", jednim od najmanjih evropskih proizvođača automobila, još od početka devete decenije minulog veka, a potpunu kontrolu nad tom kompanijom preuzeo je pre osam godina.



 

BMW je objavio da je danas u fabrici u engleskom Oksfordu prestala proizvodnja Minija Cabriolet. Poslednji primerak je verzija Cooper S Cabrio Sidewalk u White Silver metalik boji i namenjen je kupcu u SAD-u, koje je jedno od najvećih tržišta ovog brenda u vlasništvu bavarskog BMW-a.

U fabrici Oksford je inače od proleća 2004. godine ukupno proizvedeno 164.000 primeraka Minija Cabrio, od toga 79.500 verzije Cooper Cabrio sa 85kW/115KS, sledi Cooper S Cabrio sa 56.500 komada (ima motor od 125kW/170KS) i 28.000 primeraka najslabijeg (66kW/90KS) modela Mini One Cabrio.

Naravno, ljubiltelji ovog malog automobila ne treba da strahuju, jer BMW već radi na novoj generaciji Minija Cabrio (na drugoj slici njegov prototip), koji bi po poslednjim podacima trebalo da se na tržištu pojavi u martu naredne godine (mada se premijera očekuje nešto ranije).

Poput aktuelne konvencionalne varijante sa tvrdim krovom (predstavljena 2006. godine), i nova Cabrio verzija donosi dizajn veoma sličan prethodniku, kao i nešto povećane dimenzije (što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima). Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, i novi Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov ali koji i dalje ima širok C stub, tako da od poboljšanja vidljivosti nema ništa. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95KS (Mini One), 120KS (Mini Cooper) i 175KS (Mini Cooper S), a možda i 1,6 litarski dizelaš sa 110KS (Mini Cooper D). Pomenuti dizelaš inače emituje samo 104 grama CO2 po kilometru, a treba reći da će Cooper varijante imati i opciju sportskog, tvrđe podešenog ogibljenja. Što se cena tiče, očekuje sa da novi Mini Cabrio u odnosu na brata sa limenim krovom bude skuplji za oko 10% (što znači da će cene u Velikoj Britaniji počinjati od nepunih 15.000 funti).

 



Izvor : www.blic.co.yu

Obavezno osiguranje vozila će od 11. avgusta biti skuplje deset procenata. U osiguravajućim društvima kažu da je prvobitni predlog bio da osiguranje poskupi 20 odsto, ali da je u dogovoru sa Narodnom bankom Srbije dogovoreno da se ono prepolovi. Predviđeno je da se posle devet meseci razmatra mogućnost novog poskupljenja.

- Za svaku vrstu osiguranja postoji odgovarajući tarifni sistem, a njime je predviđen odnos premija i štete. Ukoliko šteta prevazilazi premiju, stvaraju se uslovi za povećanje premije, kako se ne bi ugrozio rad osiguravajućih društava - objašnjava za „Blic“ Milomir Milivojević, izvršni direktor „Takovo osiguranja“.

On ističe kako su osiguravajuća društva najpre insistirala da osiguranje poskupi 20 odsto.
- Međutim, ipak smo se sa Narodnom bankom Srbije dogovorili da to za sada bude 10 procenata, a nakon devetomesečnog perioda bismo videli da li se stvari popravljaju. Tada bismo odlučili da li je neophodno da pravimo novu korekciju.
Milivojević dodaje da ceo tarifni sistem, inače, ima takozvani bonus i malus, pri čemu oni koji nemaju prekršaje mogu da ostvare popust, odnosno bonus do 30 procenata, dok malus predstavlja kaznu za jedan ili više prekršaja, pa se predviđa povećanje premije.
On, međutim, očekuje da se primenom novog zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju to promeni i da oni koji prave manje prekršaja plaćaju manje. 

Cene osiguranja putničkih vozila

snaga motora u KW

stara cena

nova cena

do 22

4.821

5.303

22-33

5.759

6.334

33-44

6.704

7.374

44-55

7.649

8.413

55-66

8.588

9.446

66-84

9.848

10.832

84-110

11.732

11.849

preko 110

13.931

14.070




Konsolidovani italijanski dizajn studio Bertone (trenutno imaju 20 projekata, uključujući rad za auto kompanije iz Evrope i Kine, kao i dizajniranje enterijera za luksuzne jahte, avione i helikoptere) razmišlja da pokrene ograničenu proizvodnju njihovog zanimljivog koncept automobila Bertone BAT 11, prvi put promovisanog u martu ove godine u Ženevi.

Ako naime sve bude išlo po planovima, Italijani će izraditi seriju 25 do 50 primeraka ovog automobila, mada za sada nije poznata ni okvirna cena.

BAT 11 Concept (BAT je skraćeno od Berlinetta Aerodinamica Tecnica) se inače bazira na Alfinom sportskom modelu 8C Competizione, dok je inspiracija za njegov zaista zanimljiv izgled pronađena u studijama B.A.T. 5, B.A.T. 7 i B.A.T. 9, koje je Nuccio Bertone napravio između 1953. i 1955. godine.



Izvor : Tanjug

Kina, u kojoj kompanije za izradu vozila koriste oko 70 procenata ukupnih potencijala, objavila je da je izvoz automobila usporen u prvoj polovini godine, što je izazvalo zabrinutost zbog prekomernih kapaciteta auto-industrije u zemlji sa najvećim tržištem kola u svetu.

Izvoz je povećan 59 odsto na 388.000 vozila, nakon što je gotovo udvostručen u prethodnoj godini, izjavio je danas Fu Pejdžaho, zamenik generalnog sekretara odeljenja mašinske industrije pri Privrednoj komori Kine, prenela je njujorška agencija "Blumberg." Vrednost ukupnog izvoza porasla je 85 odsto u odnosu na šest meseci minule godine, na pet milijardi dolara, a procečna cena vozila porasla je 16 odsto, na 12.900 dolara. Taj broj uključuje i vozila koje proizvode inostrane kompanije u Kini.

Kineski proizvođači automobila povećali su izvoz zahvaljujući ulaganjima najmanje 20 milijardi dolara većeg broja svetskih kompanija, među kojima su "Dženeral motors" (GM) i "Tojota".

To je istovremeno, kako ističu, dovelo do rasta zaliha neprodatih vozila i do pada cena kola na domaćem tržištu.

Izvoz u prvom polugodištu, takođe, je usporen i zbog prirodnih katastrofa koje su ovog proleća i zime pogodile Kinu, ali i zbog toga što vlada u Pekingu pokušava da "ohladi" pregrejanu ekonomiju.

Kineski izvoz kamiona povećan je 46 odsto za šest meseci ove godine na 151.500 jedinica, kazao je Fu.

U isto vreme izvoz putničkih automobila je gotovo udvostručen, na 133.000 komada. Podaci uključuju i prodaju rezervnih delova i šasija automobila sa motorima.

Kineski proizvođači prodaju vozila u 193 zemlje i regiona, a najveće tržište je Rusija, prema podacima Privredne komore Kine za uvoz i izvoz mašinskih i elektronskih proizvoda.



Izvor : Tanjug

Najveća evropska fabrika automobila "Folksvagen" (Volkswagen - VW) planira da preseli deo proizvodnje iz Slovačke u Bosnu i Hercegovinu, izjavio je Rojtersu direktor partnerske firme te kompanije u BiH "ASA Holding" Nihad Imamović.

Rukovodstvo preduzeća "Folksvagen Sarajevo" trebalo bi da usvoji odluku o preseljenju na svom zasedanju 27. avgusta, preneli su slovački mediji.

"Folksvagen" sa firmom "ASA Holding" sklapa u Bosni modele "folksvagena" i "škode". Nemačka kompanija u zajedničkom preduzeću ima udeo od 58 odsto, dok ostali deo pripada "ASA Holdingu", koji je i zvanični zastupnik i proizvođač delova za potrebe "Folksvagena".

Nova fabrika bi trebalo da zaposli 600 do 700 ljudi, rekao je Imamović, ali nije naveo razlog preselja fabrike iz Slovačke.

Rukovodilac "Folskvagenovog" odeljenja za komunikacije Daniela Ruč (Rutsć) rekla je slovačkoj agenciji SITA da će proizvodnja u fabrici u Bratislavi ostati, a da bi trebalo da se preseli samo mali deo proizvodnje iz mesta Martin.

Ona je, međutim, dodala da je u toj fabrici trenutno zaposleno 800 ljudi i da se ne planiraju otpuštanja.

"Folksvagen Slovačka" osnovan je 1991. godine na osnovama fabrike BAZ u Bratislavi. Trenutno u Slovačkoj postoje tri pogona VW koji zapošljavaju ukupno 8.500 ljudi. Pored fabrike u Bratislavi, koja ima najviše radnika, tu su fabrika menjača i komponenti za menjače u Martinu i proizvodnja u Košicama, gde se pripremaju automobili za izvoz u Rusiji i Ukrajinu.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs