Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Do sada je Volvo C30 pažnju privlačio pre svega svojim jedinstvenim dizajnom (zadnjeg kraja), a u budućnosti će to možda postizati i svojim performansama. Naime, u švedskoj kompaniji u vlasništvu američkog Forda (mada se u poslednje vreme prenose glasine da će se Ameri uskoro otarasiti Volvoa) su napravili prototip sportskog modela C30 R, u koji je ugrađen 2.5 litarski petocilindrični turbo motor, poznat iz nedavno promovisanog Ford Focusa RS. Razlike ipak postoje; u Focusu RS taj agregat raspolaže sa okruglo 300KS, a u Volvou su iz njega izvukli 350 konja. Sem toga, C30 R je dobio i AWD pogon na sva četiri točka, dok Focus RS ima pogon samo na prednjim točkovima. Ipak, za sada sve ostaje samo na prototipu, budući da ceo C30 R projekat još nije dobio zeleno svetlo za serijsku proizvodnju (na slici je inače Volvo C30 sa R-design paketom koga ne treba mešati sa C30 R prototype).



Reklama


Do sada je Hyundai i10 bio dostupan sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom (četvorocilindrični benzinac zapremine 1.1 litra raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min., dok 1.1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), a uskoro će paletu dopuniti i novi 1.25 litarski benzinac (od 1248 kubika) sa 78KS pri 6000 o/min. i 118Nm pri 4000 o/min. Po rečima korejskog proizvođača, radi se o inovativnom, laganom, štedljivom i ekološki prihvatljivom agregatu (nadmašuje važeće Euro4 norme). To u praksi znači da Hyundai i10 sa ovim motorom u kombinovanoj vožnji troši tačno 5 litara goriva na 100 km, a da emisija CO2 po kilometru iznosi 119 grama (od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 164 km/h). 

Novi motor će se kasnije naći i pod haubom budućeg Hyundaija i20 (naslednik aktuelnog Getza).



Nakon što je nedavno sud u Minhenu zabranio firmi China Automobile Deutschland dalju prodaju kineskog SUV-a Shuanghuan CEO u Nemačkoj (zbog prevelike sličnosti kineskog vozila sa prethodnom generacijom modela BMW X5), sada je ista sudbina zadesila i kineskog proizvođača Great Wall i njihov model GWPeri.

Naime, prema pisanju sajta Automotive News Europe, sud u Torinu je po tužbi Fiata doneo presudu kojom se zabranjuje prodaja kineskog automobila GWPeri zbog toga što je pomenuto kinesko vozilo praktično, kako se kaže, "Fiat Panda sa drugačijim prednjim krajem". Sud je takođe odredio da kineska kompanija plati kaznu od 15.000 evra za prvi uvezeni GWPeri, a ako se Kinezi ogluše na presudu, platiće 50.000 evra kazne za svaki uvezeni primerak ovog automobila. Naravno, Great Wall je već najavio žalbu na presudu italijanskog suda...



Izvor : Beta

Više od polovine vozila koje je pregledao Auto-moto savez Srbije (AMSS) tehnički je neispravno, a 32 odsto ima neispravne kočnice, navodi se u saopštenju AMSS.

Direktor centra za motorna vozila AMSS Milan Božić izjavio je da je akcija „Ispravno vozilo - bezbedno vozilo“ na uzorku od 12.000 vozila pokazala da je 50,2 odsto neispravno, a iz saobraćaja je zbog toga isključeno 2.000. Božić je ocenio da je broj neispravnih automobila ipak opao i naveo da je pre pet godina bilo 67,68 odsto neispravnih, a pre šest meseci 51,6 odsto.
- Kod neispravnih vozila 26 odsto imalo je neispravna svetla, a čak 13 odsto problem sa upravljanjem - rekao je Božić.
Kako je rekao, savet vozačima je da pred duže putovanje tehnički provere automobil kod servisera, da obavezno provere kočnice i da voze polako.
Božić je kazao da vozači uglavnom idu samo na obavezni tehnički pregled jednom godišnje, ali situacija se poboljšava i provere postaju češće.
- Problem su neoriginalni rezervni delovi, mehaničari koji nisu dovoljno obučeni i održavanje vozila u neovlašćnim servisima - napomenuo je Božić.



Iz češke Škode su saopštili da su u prvih šest meseci ove godine plasirali 366.686 automobila, što znači da je prodaja porasla za 17.9 odsto u odnosu na isti period 2007.

Najveći rast prodaje je zabeležen u Rusiji (+83.7%, prodato 23.950 vozila), Indiji (+61.6%, 9556 vozila) i Ukrajini (+51.2%, 15.964 vozila).

U Zapadnoj Evropi Škoda je uspela da poveća svoje tržišno učešće na 2.27% (prodato je 177.101 Škoda ili za 2.1% više), dok su Kinezi kupili 31.566 Škodinih automobila.

Najprodavaniji model je Octavia, čija prodaja je dostigla 186.487 primeraka (+27.1%), sledi Fabia sa plasiranih 136.985 komada (+14.5%), dok je na trećem mestu Roomster sa 33.789 vozila (+0.8%). Ovde i podatak da je nova generacija Superba već našla 1771 kupca.     



Tek što je nedavno Porsche saopštio da će od 2012. godine proizvodnju modela Boxster i Cayman prebaciti iz finske kompanije Valmet Automotive u austrijsku fabriku Magna Steyr, stiže i vest da je američki Fisker Automotive odlučio da proizvodnju svog hibridnog modela Karma poveri upravo pomenutoj finskoj kompaniji.

Fisker namerava da počne prodaju ovog automobila u SAD-u tokom četvrtog kvartala 2009. godine, a planira se proizvodnja od oko 15.000 primeraka godišnje. Cena osnovnog modela će u Americi iznositi oko 80.000 dolara (50.200 evra), a koliko će koštati kada 2010. startuje u Evropi za sada još nije saopšteno. Sem intrigantnim dizajnom (potpisuje ga Henrik Fisker, autor izgleda BMW-a Z8, Aston Martina DB9 i V8), ovaj automobil pažnju pre svega privlači Q-DRIVE hibridnim pogonom (kombinacija malog motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora sa litijum-jonskim baterijama), razvijenog u saradnji sa kompanijom Quantum Technologies. Zbog boljeg rasporeda težine, litijum-jonske baterije su smeštene u centralnom delu automobila, a zbog manje mase u konstrukciji je korišćen aluminijum. Deo energije Karma dobija i regeneracijom kočione sile i preko solarnih panela smeštenih na krovu vozila. Inače, Fisker Karma od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 6 sekundi (5,8 sec), maksimalna brzina prelazi 125 milja na sat (201 km/h), a ima, kako se kaže u saopštenju, "potencijalnu potrošnju" od samo 2,35 litra goriva na 100 km.

  



Volkswagen je danas konačno i zvanično saopštio da će svoju fabriku automobila u SAD-u izgraditi u mestu Čatanuga, savezna državaTenesi. Prema saopštenju nemačke kompanije, investicija je teška milijardu američkih dolara (627,35 miliona evra), a od početka 2011. godine fabrika će proizvoditi sedan srednje klase specijalno razvijen za tržište Severne Amerike. U novom VW-ovom pogonu će posao dobiti oko 2000 radnika, koji će u početku proizvoditi 150.000 vozila godišnje. Nova fabrika je deo ambiciozne strategije Volkswagena koja, između ostalog, predviđa da nemačka marka dostigne cifru od 800.000 prodatih automobila u SAD-u do 2018. godine.



Reklama


Sve veće cene goriva se neumitno održavaju na prodaju velikih i luksuznih automobila, pa ni Mercedes nije izuzetak. Tako je prodaja njihove S klase za prvih šest meseci ove godine na globalnom nivou opala za 11,9%, dok je situacija u SAD-u još gora. Tamo je pad čak duplo veći, odnosno iznosi 23 odsto, a stanje čini još težim i činjenica da je S klasa najprofitabilniji model u Mercedesovoj ponudi (u ukupnoj zaradi učestvuje sa 20 do 25%).  

Problemi Mercedesa se ne završavaju S klasom, jer su u prvom polugodištu 2008. skoro svi njihovi modeli zabeležili pad prodaje. Izuzetak je samo nova C klasa, čija prodaja je u pomenutom periodu porasla za 38,4 odsto.

Ovakvi rezultati su primorali rukovodstvo nemačke fabrike da se više okrene rastućim tržištima Kine i Rusije, gde je potražnja za automobilima poput S klase i dalje velika.  



Nekoliko meseci nakon svetske prezentacije na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show), Hummer je konačno zvanično saopštio cenu za njihov najnoviji model H3T, odnosno pick up varijantu postojećeg Hummera H3. Njegova prodaja u SAD-u počinje u septembru, a cene startuju od, za nas, veoma niskih 31.495 dolara ili 19.820 evra (koliko kod nas približno košta osnovni Hyundai Tucson 2.0 GL 2WD). Podsećanja radi, osnovni Hummer H3 SUV i sa Base paketom opreme u Srbiji treba platiti 50.866 evra sa PDV-om (80.835 dolara).

U odnosu na standardni H3, novi H3T ima za 558 mm duže međuosovinsko rastojanje, tačnije ono iznosi 3403 mm. Ponuda pogonskih agregata će obuhvatati redni petocilindrični motor od 3.7 litara sa 180kW/242KS pri 5600 o/min. i 328Nm pri 4600 o/min., kao i novi 5.3 litarski V8 sa 224kW/300KS i 434Nm, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha (na slikama se inače i nalazi H3T Alpha). U ponudi će inače biti manuelni petostepeni i automatski menjač sa četiri brzine. Što se unutrašnjosti tiče, nema razlika u odnosu na H3 SUV, a treba napomenuti da će zadnja sedišta u H3T moći da se sklope, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag.



Britanski proizvođač sportskih automobila TVR (o kome se u poslednje vreme više govorilo u vezi mogućeg zatvaranja fabrike, otpuštanja radnika i povezivanja sa jednim italijanskim proizvođačem) je pre nekoliko dana probranoj publici predstavio obnovljeni model Sagaris (series 2) i zvanično najavio da će njegova proizvodnja startovati krajem ove godine (prodaja se očekuje na samom početku naredne godine).

Nova verzija se odlikuje doteranim ogibljenjem i upravljačkim sistemom, modifikovanom unutrašnjošću (između ostalog, tu su novi klima uređaj i redizajnirana centralna konzola), dok 4.0 litarski redni šestocilindrični motor nije doživeo promene pa i dalje razvija 380KS i 473Nm obrtnog momenta (to će biti dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat, odnosno 96 km/h, bude samo 3,7 sekunde).

Cena za obnovljeni Sagaris za sada nije zvanično objavljena, ali se očekuje da iznosi oko 85.000 evra. Prodaja će prvo startovati u Velikoj Britaniji, a kasnije i u ostalom delu Evrope i na Bliskom Istoku.

Zanimljive su takođe najave i o novim modelima. Doduše, o tome na prezentaciji doteranog Sagarisa nije bilo konkretnijih informacija, ali podsećanja radi, prošle godine se najviše govorilo o novom superautomobilu TVR Typhoon (na četvrtoj slici), koji bi raspolagao sa 600KS i karoserijom od karbon fibera. Po tadašnjim informacijama, za pogon bi bio zadužen poznati TVR-ov 4.0 litarski motor sa 6 cilindara za čije je modifikovanje poverenje poklonjeno engleskoj firmi Ricardo, koja treba da iz njega izvuče tih traženih 600 konja. Težina Typhoona ne bi smela da bude veća od 1100 kg, pa (procenjeno) ubrzanje od 0 do 100 km/h treba da iznosi manje od 4 sekunde, a maksimalna brzina preko 200 milja na sat (322 km/h). Šta će biti od svega ovoga, pokazaće vreme.

  



Prema poslednjim informacijama koje objavljuju pojedini američki sajtovi, izgleda da Lexusov model SC430 (aktuelna generacija se nalazi na tržištu od 2001. godine) neće dobiti naslednika. Naime, ako je verovati tim izvorima, Toyota (vlasnik Lexusa) je prvobitno planirala da novi SC bude promovisan tokom sledeće godine, zatim je ceo plan pomeren za sredinu 2011. – te, a sada je navodno ceo projekat otkazan. Aktuelni SC430 je inače u prvih šest meseci ove godine na tržištu SAD-a našao samo 1230 kupaca ili za oko 40% manje u odnosu na isti period prošle godine. Priča se takođe da SC430 nije jedini model koji će Toyota izbaciti iz ponude. Po raznim izveštajima, rukovodstvo Toyote navodno ozbiljno razmišlja da odustane od razvoja sledeće genracije Toyote Avalon, a da kupcima kao zamenu ponude model Camry sa dužim međuosovinskim rastojanjem. Takav produženi Camry bi se, sem u SAD-u, prodavao i na Bliskom Istoku i u Kini, a pojavio bi se najranije 2011. godine (naravno, ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju).



Iz General Motorsa je stigao i video koji potvrđuje da je njihova Corvette ZR1 zaista prešla krug legendarne nemačke staze Nirburgring za samo 7 minuta i 26.4 sekunde, što je bolje od rekorda Pagani Zonde F Clubsport (7:27:82 minuta), kao i od vremena Nissana GT-R (7 minuta i 29.03 sekunde).

Treba napomenuti da je primerak Corvette ZR1, kojim je ostvareno ove vreme, bio u potpunosti serijski automobil (uključujući i Michelin Pilot Sport 2 gume), izuzimajući samo dodatnu komunikacionu i bezbednosnu opremu.

Corvette ZR1 inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 3,4 sekunde, najveća brzina je 330 km/h, a četvrt milje prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju dodatne opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm obrtnog momenta.



Izvor : Tanjug

Rusko tržište automobila moglo bi postati najveće u Evropi po ostvarenoj prodaji vozila do kraja 2008. godine, izveštava Itar-Tas, pozivajući se na analitičara "Prajsvoterhauskupersa" Stenli Ruta.

On tvrdi da će se na ruskom tržištu ove godine prodati 3,6 do 3,8 miliona komada automobila.

Rut je naveo da je u prvom polugodištu u Rusiji prodato oko 1,64 miliona vozila, što je 41 odsto više nego u istom periodu 2007. Od januara do juna ove godine, prodato je 380.000 vozila ruske izrade, 290.000 automobila inostranih kompanija montiranih u Rusiji, 785.000 uvezenih i 190.000 korišćenih inostranih automobila.

Prodaja automobila na ruskom tržištu porasla je, prema vrednosti, 64 odsto za šest meseci ove godine i dostigla 33,4 milijarde dolara. Prema Rutu, vrednost ruskog tržišta automobila nastaviće da raste, kao i prosečna cena vozila.

U narednih osam godina proizvodnja u ruskim fabrikama mogla bi da poraste dva puta. U ovoj godini biće proizvedeno 1,7 miliona vozila, što nagoveštava da bi do 2015. godine ta cifra mogla da dostigne tri miliona.

Do kraja naredne decenije broj automobila u Rusiji uvećaće se na 55 miliona, od čega će najveći deo biti inostrane robne marke. Potkraj ove godine u Rusiji će biti skoro 30 miliona vozila, a većinu će činiti domaći tradicionalni modeli.

Proizvodnja inostranih automobil koji se montiraju u Rusiji dostići će dva miliona komada do 2012. godine, sa prosečnom cenom od 25.000 dolara.

Ukupna prozvodnja delova za montažu inostranih automobila u Rusiji premašiće devet milijardi dolara do 2012., što je devet puta više nego u tekućoj godini.



Nakon što su prošle nedelje objavili nekoliko zvaničnih slika svog novog kompaktnog sedana Forte, koji zamenjuje dosadašnju, već prilično ostarelu Spectru (u Evropi Cerato), iz Kije su danas stigli i prvi zvanični podaci o njegovim specifikacijama.

Forte je naravno veći u odnosu na Cerato, tačnije, dugačak je 4530 mm, širok 1775 mm, a u početku će ga pokretati dva motora : 1.6 litarski Gamma četvorocilindrični benzinac sa 124KS i dizelaš iste zapremine koji razvija 128KS. Paletu pogonskih agregata će kasnije upotpuniti i jači 2.0 litarski četvorocilindrični benzinac, ali Kia za sada nije saopštila podatak o njegovoj snazi.

Za Forte je Kia predvidela bogatije standardne pakete opreme, kao i dugačku listu opcija na kojoj se, između ostalog, nalaze i navigacioni sistem sa glasovnim komandama, dugme za start motora, Bluetooth, aluminijumski točkovi od 17 inča (sa gumama dimenzija 215/45R17)...

Forte je jedan od prvih modela korejske kompanije koji se odlikuje novim oštrijim korporativnim izgledom, viđenom na studiji KOUP Concept (promovisan na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku). Dizajn inače potpisuje Peter Schreyer, odgovoran za izgled prve generacije Audija TT i Volkswagena New Beetle.

Forte će se u salonima dilera na domaćem, korejskom tržištu naći već od 21. avgusta, prodaja u SAD-u startuje sredinom 2009. (nekoliko meseci kasnije Kia će na tržište izbaciti i njegovu kupe verziju), dok za sada nije poznatao kada stiže u Evropu.

Druga današnja vest iz korejske fabrike jeste novi SUV Sorento, mada ovde odmah i napomena da ove slike novog Sorenta nisu zvanične, već su delo spretnog fotografa, koji nam je omogućio da vidimo njegov izgled pre oficijelne premijere. U ovom trenutku nema puno podataka o ovom SUV modelu, mada se pretpostavlja da će platformu i veliki deo komponenti deliti sa Hyundaijem iX55 (o njemu više OVDE), uključujući i novi 3,0 litarski turbo dizel motor sa oko 240KS (sadašnji 2.5 CRDi ima 170 konja). Ostatak palete će činiti novi Hyundaijev Theta II benzinski 2,4 litarski 4-cilindraš sa 170KS i 230Nm obrtnog momenta, kao i 3,8L V6 sa oko 275KS. Kako se očekuje, novi Sorento (biće naravno nešto veći nego do sada i imaće i treći red sedišta) bi na tržištu trebalo da se pojavi tokom naredne godine.



Izvor : Tanjug

Kupci automobila u Nemačkoj najviše su zadovoljni japanskom "Hondom" i njenim servisom, posle dve godine korišćenja, pokazalo je istraživanje koje je obavila agencija "JD Pauer".

Istraživanje je obuhvatilo 19.000 vlasnika vozila koji su ogovarali na pitanje - koliko su zadovoljni njihovim autmobilom posle upotrebe u periodu od dve godine.

Anketom je obuhvaćeno 103 modela vozila i 23 proizvođača, prenela je agencija DPA.

"Honda" je postigla "stepen zadovoljstva" od 84,9 procenata, a slede BMW, "Tojota" i "Audi". "Mazda se našla na petom mestu, a šestu poziciju drži "Dajhatsu."

"Mercedes", "Škoda", "Volvo" i "Nisan" dostigli su samo "prosečan" nivo zadovoljstva vlasnika tih vozila od 81,5 procenata. "Ševrolet" je obezbedio 73,6 procenata, dok se na začelju te liste nalaze francuski "Sitroen" i japanski "Suzuki."



BMW Group i Fiat Group Automobilies su u zajedničkom press saopštenju i zvanično potvrdili da su potpisali Memorandum o razumevanju, koji predviđa zajedničku saradnju na razvoju komponenti i platformi.  

U saopštenju se navodi da BMW i Fiat proučavaju mogućnosti saradnje na planu razvoja komponenti i platformi za vozila Mini i Alfa Romeo, a kao deo moguće saradnje, BMW Group će Fiatu pružiti podršku prilikom lansiranja brenda Alfa Romeo na tržištu Severne Amerike. 

Pismo o namerma su inače potpisali član uprave BMW AG Friedrich Eichiner i Alfredo Altavilla, odgovoran za razvoj Fiat Group Automobiles i izvršni direktor Fiat Powertrain Technologies. U kratkom press saopštenju se još ističe da su se dva partnera dogovorila da ne otkrivaju detalje o mogućoj saradnji, a rezultati pregovora će najverovatnije biti poznati do kraja ove godine.



Izvor : Tanjug

Francuski "Pežo-Sitroen", drugi najveći evropski proizvođač automobila, saopštio je da je prodaja njegovih putničkih vozila i lakih kamiona u prvoj polovini ove godine uvećana 4,6 odsto, zahvaljujući novim modelima i velikoj potražnji u Latinskoj Americi.

Svetska prodaja vozila udruženih kompanija "Pežo-Sitroen" dostigla je za šest meseci ove godine 1,85 miliona jedinica, u poređenju sa 1,76 miliona u 2007, prenela je agencija Blumberg.

Prodaja u zapadnoj Evropi pala je, međutim, 3,5 odsto, na 1,23 miliona vozila.

"Pežo" procenjuje da će zapadno-evropsko tržište u narednom periodu doživeti čak i "veće usporavanje" u drugoj polovini godine i da će potražnja biti manja za oko četiri odsto u čitavoj 2008. Kompanija računa da će potraznja za njenim vozilima u Latinskoj Americi i Rusiji rasti po dvocifrenim stopama.

Izvan zapadne Evrope prodaja je porasla 20 odsto, zahvaljujući sve većoj potražnji u Brazilu i Argenitini, gde je prodato 124.000 vozila. Isporuke Rusiji, u prvoj polovini ove godine, skočile su 62 odsto, na 25.2000 komada, a u zemljama istočne Evrope prodaja je porasla 4,7 odsto, na oko 69.000 vozila. 



Maleni gradski automobil Smart ForTwo je pre nekoliko dana proslavio svoj deseti rođendan. Naime, 2. jula 1998. godine prvi primerak ovog dvoseda napustio je proizvodne trake Daimlerove Hambach fabrike u Francuskoj, a do danas je ukupno prodato više od 900.000 komada u 37 zemalja (od ovog broja 150.000 otpada na drugu generaciju čija prodaja je inače startovala u martu 2007. i koja se kao i prethodnik prodaje kao Coupe i kao Cabriolet).

Smart je inače zamisao Nicolasa Hayeka, prvog čoveka kompanije Swatch, koji je zajedno sa Mercedes-Benzom 1994. godine osnovao kompaniju Micro Compact Car AG. Međutim, njihov joint venture se zbog velikh gubitaka i neslaganja raspao, što je na kraju dovelo do povlačenja Swatcha iz cele priče.

Od početka ove godine Smart se prodaje i u SAD-u  (gde je do sada isporučeno 11.400 komada), a od sredine 2009. godine biće na raspolaganju i kineskim kupcima. Što se budućih planova tiče, oni obuhvataju i predstavljanje verzije sa elektro pogonom (sa litijum-jonskim baterijama), koji se na tržištu očekuje 2010. godine.



Da je VW Tiguan izuzetno popularan model i nije neka vest. To potvrđuju i dugački rokovi isporuke, kao i najnoviji podaci o njegovoj prodaji na evropskom tržištu u prvih pet meseci ove godine. Prema saopštenju iz Volkswagena, u pomenutom periodu je na Starom kontinentu kupce našlo 34.179 Tiguana, čime je ovaj model od Toyote RAV4 preuzeo i titulu najprodavanijeg SUV vozila na evropskom tržištu (RAV4 je inače u prvih 5 meseci prodat u 32.703 primerka).  




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs