Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Izvor : Tanjug 

Pregovori o bitnim elementima ugovora o zajedničkom ulaganju sa italijanskim "Fijatom" suštinski su završeni i dogovor je postignut, ostalo je samo da tehničko-pravni timovi do četvrtka finalizuju posao i da ugovor bude spreman za potpisivanje, izjavio je Tanjugu državni sekretar u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Nebojša Ćirić.

On nije mogao da navede tačan datum kada će ugovor biti potpisan, jer će to zavisiti od toga kada će visoki zvaničnici Srbije i Italije moći da prisustvuju tom činu.

"Ono što je bitno jeste da je dogovor oko najbitnijih elemenata postignut. Ugovorena su ulaganja od oko 800 miliona evra i kapacitet fabrike od oko 300.000 automobila. Vlasništvo će biti definisano tako što će 30 odsto imati Republika Srbija a 70 odsto 'Fijat'", rekao je Ćirić.

Prema njegovim rečima, ugovor će predvideti i velika ulaganja u Kragujevac, koji će imati status slobodne carinske zone, a biće i velikih ulaganja u infrastrukturu, u autoput Kragujevac - Batočina, u deo železničkog koloseka ka Lapovu, u gasnu i elektroenergetsku infrastrukturu, obilaznicu oko Kragujevca...

Ćirić je naveo i da se može očekivati da se ugovor može naći na sednici Vlade u naredni četvrtak i ponovio da će od mogućnosti prisustvovanja zvaničnika zavisiti datum potpisivanja.

"Očekuje se da potpisivanju prisustvuje i predsednik Srbije Boris Tadić, predsednik 'Fijata' Serđo Markione i ostali visoki zvaničnici Italije", kazao je Ćirić.

On nije mogao ni da precizira gde će ugovor biti potpisan, da li u Beogradu ili Kragujevcu, napomenuvši da je to više protokolarna stvar.

Vlada Srbije i "Fijat" su Memorandum o zajedničkom ulaganju u kragujevačku "Zastavu" potpisali 30. aprila.



Reklama


Fiat u leru

26 Jul, 2008 - 11:33 Vesti Komentari (0) comments  English

Izvor : www.politika.co.yu

Predugovor o strateškom partnerstvu „Zastave” i „Fijata” ipak neće biti potpisan 31. jula, kao što je najavljeno. To je u četvrtak u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja rečeno predstavnicima sindikalnih organizacija „Zastave”, koji bi sa potpredsednikom vlade Mlađanom Dinkićem trebalo da se sastanu nakon 4. avgusta, kad se on vrati sa odmora. Na odmoru je i Zoran Radojević, generalni direktor „Zastave”, koji je bio u romingu, pa nije mogao da razgovara sa nama.

– Rečeno nam je da potpisivanje partnerstva kasni zato što pripremni poslovi još nisu privedeni kraju. To prvenstveno podrazumeva rešavanje tehničkih problema oko izmeštanja i preseljenja opreme za proizvodnju „Zastavinog” programa – kaže za „Politiku” Zoran Mihajlović, predsednik Samostalnog sindikata „Zastava automobili”.

Prema njegovim saznanjima, posebni timovi trenutno traže odgovarajuću lokaciju – fabriku gde će biti preseljene mašine za sklapanje „juga” i proizvodnju delova za preostala „Zastavina” vozila. „Jugo” bi, prema aktuelnoj potražnji na domaćem tržištu, mogao da se proizvodi još najmanje godinu i po dana, a „Zastava” je dužna da delove za svoja vozila obezbeđuje još sedam godina.

– Što se tiče sindikata, gašenje „Zastavinog” proizvodnog programa ne dolazi u obzir jer bi time deset hiljada radnika ostalo bez posla. Osim toga, „Zastava” ima i poslovne ugovore koje mora da ispoštuje, kao što je isporuka modela „128”, u rasklopljenom stanju, u Egipat. Naša kompanija je takođe dužna da ispoštuje i takozvani ruski program, odnosno izvoz menjača u Ukrajinu – objašnjava Mihajlović.

Timovi koji se bave izmeštanjem proizvodnih pogona moraju da reše i problem hiljadu blokova motora koji su u „Zastavu” stigli još prošle godine. Ukoliko bi proizvodnja odmah bila ugašena, pomenuti blokovi motora mogli bi da odu na đubre.

Da podsetimo, potpredsednik „Fijata” Alfredo Altavila i gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović potpisali su 6. maja memorandum o razumevanju, kojim se pomenuta italijanska kompanija iz Torina oslobađa svih lokalnih poreza i taksi u narednih deset godina i besplatno ustupa zemljište za eventualno proširenje proizvodnje buduće mešovite firme.

 – U Kragujevcu će se proizvoditi dva nova modela automobila koja će se prodavati u celom svetu. To znači da imamo potpuno poverenje da će buduća vozila iz Kragujevca biti ista kao i sva naša vozila koja se proizvode u celom svetu. Računamo na vas, na radnike „Zastave” – rekao je tada Altavila u Kragujevcu.

Kako je predviđeno, „Fijat” će ulaganjem 700 miliona evra postati vlasnik 70 odsto kapitala zajedničke kompanije, dok će naša država kontrolisati preostalih 30 procenata akcija. „Fijatove” investicije prvenstveno će biti usmerene u novu tehnologiju – moderne proizvodne linije, izgradnju infrastrukture i ispunjavanje ekoloških standarda. Sindikati očekuju da posle niza godina proradi i grejanje u fabričkim halama, koje se zbog nerentabilnosti fabrike ne uključuje.

S druge strane, Srbija preuzima obavezu da uloži 100 miliona evra, kao i da subvencioniše proizvodnju sadašnje Fabrike automobila do prelaska i poslednjeg radnika u novu mešovitu firmu. Država će preuzeti i dugovanja „Zastave”, obaveze na ime otpremnina, isplate zaostalih zarada i finansiranje rada invalida.

Potpisivanje strateškog partnerstva „Zastave” i „Fijata” prvobitno je bilo predviđeno za septembar. Nije poznato da li će kašnjenje predugovora uticati na odlaganje konačnog sklapanja posla sa simbolom italijanske automobilske industrije.

Autor : Marko Lakić

Ilustracija : Novica Kocić



Dok su mnogi proizvođači u prvoj polovini ove godine zabeležili pad prodaje u odnosu na isti period 2007., to ne važi i za italijanskog proizvođača sportskih automobila Lamborghini. Naime, Lamborghini je za šest meseci ove godine širom sveta plasirao 1309 svojih automobila (prošle godine 1238), profit je porastao za 32.6 odsto, što je zasluga i povećanog broja prodavaca, koji se u poslednje četiri godine skoro udvostručio. Prodaja u Severnoj Americi i Evropi je inače slična kao i u prvoj polovini 2007., dok je veliki rast zabeležen na Bliskom istoku i Kini.



Šta će se desiti ako veliki SUV poput Audija Q7 udari u jedan mali gradski automobil kakav je recimo novi Fiat 500? Odgovor na to pitanje daje nemački automobilski klub ADAC koji je izvršio crash test ova dva modela.

Sudar se desio pri brzini od 56 km/h i prema navodima ADAC-a vozač i suvozač u Audiju Q7 bi prošli samo sa manjim i za život bezopasnim povredama, dok je rizik ozbiljnih povreda za putnike u Fiatu 500 iznenađujuće visok.

Ovde samo još podsećanje da je Fiat 500 na poznatom EuroNCAP testu dobio svih pet zvezdica za zaštitu odraslih putnika, a Audi Q7 četiri zvezdice.




Economic Times of India piše da Tata Motors, u saradnji sa nemačkom kompanijom FEV (koja takođe razvija hibridni sistem za Mahindru Scorpio), radi na malom dvocilindričnom turbo-dizel common rail motoru (zapremine 800 kubika) koji će se ugrađivati u najjeftiniji automobil na svetu - Tatu Nano. Za sada nema nikakvih informacija o snazi, potrošnji i ceni Tate Nano sa ovim motorom.

Tata Nano je inače dugačak samo 310 cm, širok 150 cm, a visok 160 cm. U standardni Nano je ugrađen dvocilindrični benzinac od 623 kubika zapremine i sa 33KS (smešten pozadi), koji pokreće zadnje točkove. Takav Nano postiže maksimalnu brzinu od 60 milja na sat (96 km/h), a potrošnja je manja od 5 litara na 100 km. Njegova prodaja u Indiji počinje krajem ove godine i to po ceni od samo 2500 američkih dolara (nepunih 1600 evra).



Izvor : BBC, Blic

Jedna od najvećih svetskih automobilskih kompanija, američki Ford, saopštila je da je u drugom kvartalu ove godine poslovala sa gubitkom od skoro devet milijardi dolara. U Fordu najavljuju da će uvesti promene u rad svojih severnoameričkih pogona.

Proizvodnjom manjih i ekonomičnijih vozila, navodi se u saopštenju, smanjiće se zavisnost kompanije od prodaje "pikap" kamioneta i luksuznih terenskih vozila.
Podaci o gubicima obajvljeni su na početku jednonedeljne proslave stote godišnjice od početka proizvodnje Fordovog modela "T" - prvog jeftinog automobila koji je bio dostupan širokom sloju stanovništva.
Procenjuje se da je u prvoj polovini 20. veka u SAD proizvedeno oko 19 miliona primeraka tog vozila.



Prema upravo objavljenim podacima, Toyota je za prvih šest meseci ove godine u svetu prodala 4.82 miliona svojih vozila, što predstavlja rast od 2.2% u odnosu na isti period 2007. S druge strane, američki General Motors ima pad od 3%, odnosno u prvoj polovini 2008. kupce je našlo 4.53 miliona njihovih vozila.

U drugom kvartalu ove godine GM je prodao nešto više od 2.28 miliona vozila, što je pad od 5% u poređenju sa istim periodom 2007. Dok je prodaja GM-a van Severne Amerike porasla za 10 odsto (plus od 116.000 vozila), u SAD-u je zabeležen pad od 20% (236.000 vozila). Prodaja Toyote u drugom tromesečju 2008. je s druge strane porasla i to za 1.8% (plasirano je 2.406.000 vozila).  



Reklama


Izvor : Tanjug

Američki proizvođač električnih automobila Tesla Motors objavio je da će u 2010. godni početi serijsku izradu sportskog električnog sedan vozila sa četvoro vrata, koje će moći da prevali 400 kilometara jednim punjenjem baterija.

Automobil će koštati oko 60.000 dolara i izrađivaće se u fabrici na severu Kalifornije, prenela je agencija DPA.

Tesla je u martu ove godine počeo proizvodnju električnog sportskog dvoseda Tesla Roadster (na slici) nulte emisije štetnih gasova. Cena se kreće oko 100.000 dolara i do sada je potvrđeno oko 900 porudžbina, prema podacima proizvođača.

Električni motor opremljen je sa nekoliko hiljada litijum-jonskih baterija povezanih u jedan baterijski paket. Automobil može da se kreće 365 kilomerata sa jednim punjenjem, najveća brzina je 200 kilometara na sat, a ubrzanje do 100 kilometara postiže se za svega četiri sekunde.

Automobil je zvanično prvi put prikazan sredinom 2006, u Santa Moniki, u Kaliforniji, a razvijan je uz pomoć Lotusa.



Iako je u početku bilo planirano da se u Jaguar XK ugrađuju samo benzinski motori, prema poslednjim izveštajima, u britanskoj kompaniji ipak intenzivno rade i na razvoju njegove dizel verzije. Imajući u vidu porast cena benzina i uspeh BMW-a 635d, pojava Jaguara XK i neće predstavljati veliko iznenađenje. Kako stvari sada stoje, XK će dobiti novu modifikovanu verziju postojećeg 2,7 litarskog V6 dizelaša, koji se inače već koristi u nekoliko Jaguarovih modela. Njegova zapremina će biti povećana na 3,0 litra, a što se snage tiče, očekuje se najmanje 250KS.



Izvor : Tanjug

Italijanska mašinska grupacija Fiat je saopštila da je u drugom tromesečju ove godine ostvarila dobit od 1,13 milijardi evra, što je za oko 20 odsto više nego u istom periodu lane, što je najveći kvartalni profit u istoriji ove kompanije.

Rezultat je premašio procene analitičara, a firma je time istovremeno potvrdila i dobre izglede za ovu i narednu godinu, preneo je Rojters.

Sastavni deo grupacije, fabrika automobila Fiat, je povećala profit za 26 odsto, na 243 miliona evra i takođe je premašila predviđanja ekonomskih stručnjaka.

Zahvaljujući tim rezultatima, akcije firme su na berzi u Milanu porasle za više od šest odsto.

Analitičari su predvideli da će cela grupaciji ostvariti dobit od 1,05 milijardi evra, a auto industrija 238 miliona evra.

Podaci za automobilski deo grupacije obuhvataju rezultate poslovanja marki Fiat, Alfa Romeo i Lancia, a s druge strane, nisu obuhvaćene luksuzne marke Ferrari i Maserati, koje posluju relativno samostalno.

Uprkos pogoršanim uslovima na tržištu Fiat je potvrdio da ove godine i dalje računa na prvobitni plan da ostvari profit između 3,4 i 3,6 milijardi evra.

U grupaciju  Fiat takođe spadaju i teretna vozila Iveco i CNH koji proizvode traktore i kombajne.

"Očekujemo da će veća kontrola davanja koju smo počeli da primenjujemo u prethodnom tromesečju, dodatno uticati na povoljniju strukturu troškova", navedeno je u izveštaju kompanije.

Za 2009. godinu Fiat predviđa promet od oko 65 milijardi evra i poslovni profit između 4,3 i 4,5 milijardi evra.



Nedavno je iz Alfa Romea stigla vest da se razmišlja o novom GTA modelu, kojim bi italijanska fabrika 2010. godine na pravi način proslavila 100 godina svog postojanja. Konkretnije, radi se o posebnoj seriji Alfe 8C GTA (Gran Turismo Alleggerita), olakšanoj i ojačanoj verziji standardnog modela 8C Competizione, koji inače raspolaže sa 4.7 litarskim V8 motorom sa 331kW/450KS i 470Nm obrtnog momenta. Poslednje informacije potvrđuju da će Alfa 8C GTA najverovatnije biti promovisana 24. juna 2010. godine i da će biti lakša za oko 150 kg i snažnija za 50KS u odnosu na standardni primerak. U skladu sa godišnjicom, Alfa 8C GTA će biti napravljena u veoma limitiranoj seriji, odnosno radi se o samo 100 primeraka (kupea i kabrioleta zajedno). 



Izvor : Tanjug

Uprkos vrtoglavom rastu cene goriva, najveći evropski proizvođač automobila Volkswagen je saopštio da je povećao prodaju u svetu za 5,8 odsto u prvom polugodištu, u odnosu na isti lanjski period, zahvaljujući skoku potražnje u zemljama sa visokom stopom privrednog rasta.

VW je isporučio 3,27 miliona vozila za šest meseci ove godine, što je najbolji rezultat do sada, ali je upozorio da je svetsko tržište automobila suočeno sa izuzetno teškim uslovima poslovanja.

Povećanje prodaje u prvom polugodištu ostvareno je zahvaljujući rastu prodaje vozila u Kini za 23,2 procenta, kao i velikim isporukama u Brazilu sa rastom od 21,8 odsto, uz veću prodaju kola na tržištu srednje i istočne Evrope za 18,7 procenata u odnosu na isti period lane.

Pored toga, prodaja VW kola u prvih šest meseci, u odnosu na isti lanjski period, porasla je u Indiji čak 69,2 odsto, za 63,3 odsto u Rusiji i 46,9 procenata u Ukrajini.

Za razliku od velikih isporuka zemljama u razvoju, prodaja kola u Nemačkoj porasla je samo 1,3 odsto, a u zapadnoj Evropi smanjena 3,6 procenata, u periodu od januara do juna.



Do sada je Volvo C30 pažnju privlačio pre svega svojim jedinstvenim dizajnom (zadnjeg kraja), a u budućnosti će to možda postizati i svojim performansama. Naime, u švedskoj kompaniji u vlasništvu američkog Forda (mada se u poslednje vreme prenose glasine da će se Ameri uskoro otarasiti Volvoa) su napravili prototip sportskog modela C30 R, u koji je ugrađen 2.5 litarski petocilindrični turbo motor, poznat iz nedavno promovisanog Ford Focusa RS. Razlike ipak postoje; u Focusu RS taj agregat raspolaže sa okruglo 300KS, a u Volvou su iz njega izvukli 350 konja. Sem toga, C30 R je dobio i AWD pogon na sva četiri točka, dok Focus RS ima pogon samo na prednjim točkovima. Ipak, za sada sve ostaje samo na prototipu, budući da ceo C30 R projekat još nije dobio zeleno svetlo za serijsku proizvodnju (na slici je inače Volvo C30 sa R-design paketom koga ne treba mešati sa C30 R prototype).



Do sada je Hyundai i10 bio dostupan sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom (četvorocilindrični benzinac zapremine 1.1 litra raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min., dok 1.1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), a uskoro će paletu dopuniti i novi 1.25 litarski benzinac (od 1248 kubika) sa 78KS pri 6000 o/min. i 118Nm pri 4000 o/min. Po rečima korejskog proizvođača, radi se o inovativnom, laganom, štedljivom i ekološki prihvatljivom agregatu (nadmašuje važeće Euro4 norme). To u praksi znači da Hyundai i10 sa ovim motorom u kombinovanoj vožnji troši tačno 5 litara goriva na 100 km, a da emisija CO2 po kilometru iznosi 119 grama (od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 164 km/h). 

Novi motor će se kasnije naći i pod haubom budućeg Hyundaija i20 (naslednik aktuelnog Getza).



Nakon što je nedavno sud u Minhenu zabranio firmi China Automobile Deutschland dalju prodaju kineskog SUV-a Shuanghuan CEO u Nemačkoj (zbog prevelike sličnosti kineskog vozila sa prethodnom generacijom modela BMW X5), sada je ista sudbina zadesila i kineskog proizvođača Great Wall i njihov model GWPeri.

Naime, prema pisanju sajta Automotive News Europe, sud u Torinu je po tužbi Fiata doneo presudu kojom se zabranjuje prodaja kineskog automobila GWPeri zbog toga što je pomenuto kinesko vozilo praktično, kako se kaže, "Fiat Panda sa drugačijim prednjim krajem". Sud je takođe odredio da kineska kompanija plati kaznu od 15.000 evra za prvi uvezeni GWPeri, a ako se Kinezi ogluše na presudu, platiće 50.000 evra kazne za svaki uvezeni primerak ovog automobila. Naravno, Great Wall je već najavio žalbu na presudu italijanskog suda...



Izvor : Beta

Više od polovine vozila koje je pregledao Auto-moto savez Srbije (AMSS) tehnički je neispravno, a 32 odsto ima neispravne kočnice, navodi se u saopštenju AMSS.

Direktor centra za motorna vozila AMSS Milan Božić izjavio je da je akcija „Ispravno vozilo - bezbedno vozilo“ na uzorku od 12.000 vozila pokazala da je 50,2 odsto neispravno, a iz saobraćaja je zbog toga isključeno 2.000. Božić je ocenio da je broj neispravnih automobila ipak opao i naveo da je pre pet godina bilo 67,68 odsto neispravnih, a pre šest meseci 51,6 odsto.
- Kod neispravnih vozila 26 odsto imalo je neispravna svetla, a čak 13 odsto problem sa upravljanjem - rekao je Božić.
Kako je rekao, savet vozačima je da pred duže putovanje tehnički provere automobil kod servisera, da obavezno provere kočnice i da voze polako.
Božić je kazao da vozači uglavnom idu samo na obavezni tehnički pregled jednom godišnje, ali situacija se poboljšava i provere postaju češće.
- Problem su neoriginalni rezervni delovi, mehaničari koji nisu dovoljno obučeni i održavanje vozila u neovlašćnim servisima - napomenuo je Božić.



Iz češke Škode su saopštili da su u prvih šest meseci ove godine plasirali 366.686 automobila, što znači da je prodaja porasla za 17.9 odsto u odnosu na isti period 2007.

Najveći rast prodaje je zabeležen u Rusiji (+83.7%, prodato 23.950 vozila), Indiji (+61.6%, 9556 vozila) i Ukrajini (+51.2%, 15.964 vozila).

U Zapadnoj Evropi Škoda je uspela da poveća svoje tržišno učešće na 2.27% (prodato je 177.101 Škoda ili za 2.1% više), dok su Kinezi kupili 31.566 Škodinih automobila.

Najprodavaniji model je Octavia, čija prodaja je dostigla 186.487 primeraka (+27.1%), sledi Fabia sa plasiranih 136.985 komada (+14.5%), dok je na trećem mestu Roomster sa 33.789 vozila (+0.8%). Ovde i podatak da je nova generacija Superba već našla 1771 kupca.     



Tek što je nedavno Porsche saopštio da će od 2012. godine proizvodnju modela Boxster i Cayman prebaciti iz finske kompanije Valmet Automotive u austrijsku fabriku Magna Steyr, stiže i vest da je američki Fisker Automotive odlučio da proizvodnju svog hibridnog modela Karma poveri upravo pomenutoj finskoj kompaniji.

Fisker namerava da počne prodaju ovog automobila u SAD-u tokom četvrtog kvartala 2009. godine, a planira se proizvodnja od oko 15.000 primeraka godišnje. Cena osnovnog modela će u Americi iznositi oko 80.000 dolara (50.200 evra), a koliko će koštati kada 2010. startuje u Evropi za sada još nije saopšteno. Sem intrigantnim dizajnom (potpisuje ga Henrik Fisker, autor izgleda BMW-a Z8, Aston Martina DB9 i V8), ovaj automobil pažnju pre svega privlači Q-DRIVE hibridnim pogonom (kombinacija malog motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora sa litijum-jonskim baterijama), razvijenog u saradnji sa kompanijom Quantum Technologies. Zbog boljeg rasporeda težine, litijum-jonske baterije su smeštene u centralnom delu automobila, a zbog manje mase u konstrukciji je korišćen aluminijum. Deo energije Karma dobija i regeneracijom kočione sile i preko solarnih panela smeštenih na krovu vozila. Inače, Fisker Karma od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 6 sekundi (5,8 sec), maksimalna brzina prelazi 125 milja na sat (201 km/h), a ima, kako se kaže u saopštenju, "potencijalnu potrošnju" od samo 2,35 litra goriva na 100 km.

  



Volkswagen je danas konačno i zvanično saopštio da će svoju fabriku automobila u SAD-u izgraditi u mestu Čatanuga, savezna državaTenesi. Prema saopštenju nemačke kompanije, investicija je teška milijardu američkih dolara (627,35 miliona evra), a od početka 2011. godine fabrika će proizvoditi sedan srednje klase specijalno razvijen za tržište Severne Amerike. U novom VW-ovom pogonu će posao dobiti oko 2000 radnika, koji će u početku proizvoditi 150.000 vozila godišnje. Nova fabrika je deo ambiciozne strategije Volkswagena koja, između ostalog, predviđa da nemačka marka dostigne cifru od 800.000 prodatih automobila u SAD-u do 2018. godine.



Sve veće cene goriva se neumitno održavaju na prodaju velikih i luksuznih automobila, pa ni Mercedes nije izuzetak. Tako je prodaja njihove S klase za prvih šest meseci ove godine na globalnom nivou opala za 11,9%, dok je situacija u SAD-u još gora. Tamo je pad čak duplo veći, odnosno iznosi 23 odsto, a stanje čini još težim i činjenica da je S klasa najprofitabilniji model u Mercedesovoj ponudi (u ukupnoj zaradi učestvuje sa 20 do 25%).  

Problemi Mercedesa se ne završavaju S klasom, jer su u prvom polugodištu 2008. skoro svi njihovi modeli zabeležili pad prodaje. Izuzetak je samo nova C klasa, čija prodaja je u pomenutom periodu porasla za 38,4 odsto.

Ovakvi rezultati su primorali rukovodstvo nemačke fabrike da se više okrene rastućim tržištima Kine i Rusije, gde je potražnja za automobilima poput S klase i dalje velika.  




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs