home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA


Ford je povukao lukav potez kada je u septembru prosle godine otkupio od BMW-a pravo na koriscenje imena Rover. Imao je gigant iz Detroita ponudu na stolu sest dugih godina, jos od 2000. kada je od Bavaraca otkupio ime Land Rover. No, tek kada je BMW pripremio transakciju s kineskim proizvodjacem Shanghai Automotive (SAIC), kome je prodao pravo na proizvodnju Rovera 25 i 75, Ford je ne zaleci odresio kesu. Kinezi su se tako nasli u pat poziciji: imali su pravo na koriscenje dizajna za Roverove modele 25 i 75, ali ostali su bez prava na ime. To su resili uvodjenjem nove marke slicnog imena  ali opet dovoljno razlicitog - Roewe. Ono sto se isprva cinilo velikim hendikepom, pokazalo se kao prednost, jer nepogresivo prepoznatljivi Roewe 750 lisen je bremena katastrofalne reputacije, koja je poslednjih nekoliko godina pratila Rover. A sad o novom modelu Roewe-a u klasi Ford Focusa, VW Golfa i ostalih. Nova generacija Roewe-ovih modela bice razvijena u Britaniji i to bas u blizini nekadasnjeg centrale nekadasnjeg Rovera. Vozilo bazirano na starom Roverovom konceptu RDX60 iz 2002. godine ( na slikama ) do kupaca bi trebalo stici za nekoliko godina. Meta je velika zverka - ni manje ni vise nego Ford Focus, a izbor nije nimalo slucajan. Ford verovatno nikada nece koristiti ime Rover, vec im se jednostavno nije svidjala mogucnost da kupci brkaju kineske Rovere s luksuznim Land Roverovim terencima. Za razvoj novog modela zaduzena je ekipa konsultanata iz firme Ricardo 2010., u kojoj su mnogi sadasnji radnici nekada bili upravo na Roverovom platnom spisku.  Kinesko-britanska alijansa pokazala se uspesnom u slucaju Roewe-a  750, u sta cemo se uveriti krajem godine, kada bi taj model trebao krenuti u pohod na evropsko trziste.  

Izvor : autogodine.hr   





U svojoj prvoj potpunoj godini prodaje, Nissan Navara ostvario je izuzetan uspeh. Naime pomenuti model bio je najprodavaniji pick-up u Evropi tokom 2006. godine, sa ukupno 45.200 registrovanih vozila, cime je zauzeo cak 25% evropskog trzista pick-upova. Zajedno sa 13.000 komada starijeg modela Pick-up u 2006. godini Nissanovo ucesce na trzistu u toj kategoriji, koja brzo raste, povecano je na ukupno 32% ! Navara je najprodavaniji pick-up u Spaniji  gde se i proizvodi, Francuskoj, Holandiji, Austriji, Belgiji, Poljskoj, Svedskoj, Irskoj... Krajem januara 2007. Navara je postigla jos jedan uspeh kada je 100.000-ti jubilarni primerak Navare proizveden u fabrici Nissan Motor Iberica SA iz koje se modeli izvoze u zemlje poput Juzne Afrike, Australije i zemlje Persijskog zaliva.



Prodat Aston Martin

2 Feb 2007 - 17:11 Vesti Link

Kako prenosi MarketWatch, Ford je prodao Aston Martin koji se seli Louisu Vuittonu, francuskom proizvodjacu luksuznih dobara. Ipak vest je nezvanicna tako da treba sacekati zvanicno saopstenje za neke konkretnije informacije. Ford je prodao britansku marku zbog preko potrebnog kapitala za konsolidavanje firme koja se nalazi duboko u crvenim brojkama o cemu smo nedavno pisali. Kako se nezvanicno saznaje, Ford ce ipak sacuvati 15 odsto vlasnistva u Aston Martinu, a koliko je Louis Vuitton platio za vlasnistvo nad ovom markom za sada se samo spekulise. Pominje se cifra od cak 1,2 milijarde dolara.



Kao sto se vidi iz naslova. Opelova Corsa je osvojila jos jednu nacionalnu titulu automobila godine; ovaj put u Bosni i Hercegovini. "Auto Media Group" je ove godine vec osmi put zaredom organizovala Izbor automobila godine u Bosni i Hercegovini, pod nazivom „BHAUTO07“. Za ovu titulu bilo je nominovano 12 automobila, o cijem je plasmanu odlucivao strucni ziri. Najvise glasova osvojila je Opel Corsa i to 126, drugo mesto sa 112 bodova je osvojio Ford S-MAX i trece mesto sa 99 poena drzi ( obnovljeni ) Mercedes E klase. Osim automobila, izabrani su i terenac godine, to je Audi Q7 i dostavno vozilo godine-Mercedes-Benz Sprinter. Autobus Godine je Neoplan Cityliner, dok je u kategoriji kamiona  najvise glasova osvojio Volvo FE. Da podsetimo da je Corsa izabrana za automobill godine i u Srbiji, Hrvatskoj, Ceskoj, kao i to da je osvojila titulu AutoBest 2007. koji za najbolji auto centralne i istocne Evrope dodeljuju novinari iz ovog regiona.



Trziste SAD-a je najvece na svetu pa posto su tamo prisutni prakticno svi koji nesto znace u auto industriji tako je i konkurencija izuzetno ostra. Zato je zanimljivo videti kako ko u toj borbi prolazi po prodaji. Evo liste 10 najprodavanijh modela u SAD-u tokom 2006. godine sa brojem prodatih primerka. Iako pick-up i SUV modeli u globalu beleze pad prodaje i dalje  prva dva mesta drze upravo "kamioneti" iz Forda i Chevroleta. Na slici Ford F150.

1. Ford F-Series 796,039
2. Chevrolet Silverado 636,069
3. Toyota Camry 448,445
4. Dodge Ram 364,177
5. Honda Accord 354,441
6. Honda Civic 316,638
7. Chevrolet Impala 289,868
8. Toyota Corolla 272,327
9. Nissan Altima 232,457
10. Chevrolet Cobalt 211,449



Organizacija EuroNCAP ponovo je radila ono sta zna najbolje-unistvala je automobile radi provere bezbednosti i to udarom automobila u prepreku pri brzini od 64 km/h. Najnovije "zrtve" bili su Chrysler Voyager, Chevrolet Captiva, VW Eos i Volvo C30. Iako je vecina rezultata ocekivana ni ovoga puta nije moglo bez iznenadjenja. Ovaj put za ( neprijatno ) iznenadjenje pobrinuo se aktuelni Chrysler Voyager koji je za zastitu putnika osvojio samo 1,5 zvezdicu od mogucih 5 a bas nijednu za zastitu pesaka ! Ostali su prosli ocekivano : Captiva i Eos dobili su po 4 zvezdice za bezbednost putnika a Volvo C30 svih 5. Ipak za zastitu dece u automobilu Chrysler je dobio odlicnih 4 zvezdice a za zastitu pesaka, kao sto je vec receno, nijednu jedinu zvezdicu. Ukupno je zasluzio samo 20 bodova. Chevrolet Captiva osim 4 zvezdice za bezbednost putnika, dobio je 3 zvezdice za bezbednost dece a 2 zvezdice za sigurnost pesaka, ukupno 31 bod. VW Eos, pored pomenute 4 zvezdice za sigurnost putnika, ima i 4 zvezdice za bezbednost dece i 2 za sigurnost pesaka. Ukupno 31 poen dakle isto kao Chevrolet Captiva. I na kraju Volvo C30. Osim 5 zvezdica za sigurnost putnika, osvojio je i 4 zvezdice za sigurnost dece u vozilu ali samo ( !?) jednu zvezdicu za sigurnost pesaka.Ukupno Volvo-u C30 pripada 34 poena najvise u ovoj seriji crash-testova. Na prvoj slici Volvo C30 a na drugoj nesrecni Chrysler Voyager.



Kako prenosi Reuters, kineski Nanjing Auto, vlasnik brenda MG, planira da za nekoliko meseci pocne sa ponovnom proizvodnjom ovih automobila u Engleskoj. U informaciji se navodi da je planirana godisnja proizvodnja do 6000 komada sportskog modela TF i to u bivsoj maticnoj fabrici MG-a u Longbridgeu. Ipak od oko 5000 radnika koji su izgubili posao zbog bankrota fabrike pre dve godine, samo ce njih 250 dobiti posao na na novoj liniji za proizvodnji ovog modela. Nanjing Auto je pre 2 godine za 53 miliona funti kupio MG a prosle godine je kineska kompanija cak najavila i izgradnju fabrike u SAD-u, u Oklahomi mada za sada nema konkretnih planova kada bi to moglo da se desi. Uglavnom Kinezi ce poceti sa proizvodnjom MG-a u Engleskoj u aprilu ili maju.



Ova vest i nije neko iznenadjenje. Naime u nedavno sprovedenoj anketi u Nemackoj, na pitanje koji auto smatraju automobilom snova, Nemci su ( medju domacim markama ) na prvo mesto postavili Mercedes ( 16,2 % glasova ) kao najpozeljniji auto. Na drugom mestu je Audi sa 13,3 %, sledi BMW sa 12.2 %, pa VW sa 10,4 %. Tek na 5. mestu je Porsche ( e to jeste iznenadjenje ) sa samo 5,7 % glasova a na kraju je Opel sa 5,2 % glasova anketiranih.



Kao sto se vidi iz naslova, VW je potpisao pismo o namerama o kupovini znacajnog dela akcija malezijskog drzavnog proizvodjaca automobila, Protona. Informacija je nezvanicna i procurela je pre zvanicnog saopstenja obe kompanije koje je planirano za 8. februar. Kako se ocekuje, VW ce kupiti 51 odsto deonica Protona i time preuzeti kontrolu ne samo nad Protonom vec i nad Lotusom koji je dosad bio u vlasnistvu upravo Protona. Kao sto smo ranije pisali, Proton u poslednje vreme konstantno smanjuje prodaju i gubi trzisno ucesce pa je vezivanje za neku vecu auto kompaniju bilo jedino resenje. Osim VW-a, za Proton su bili zainteresovani i PSA grupacija i GM a ako se ova informacija pokaze tacnom i Francuzi i Amerikanci su u ovom nadmetanju izgubili. Na slici je, cisto kao ilustracija ko je novi gazda, Proton Satria Neo sa znackom VW-a na prednjoj masci.



Ford u crvenim brojkama

26 Jan 2007 - 00:56 Vesti Link

Ford je juce objavio podatke o poslovanju u 2006. godini a usput je prijavio i rekordni gubitak od neverovatnih 12,7 milijardi (koliko iznose drzavni budjeti manjih drzava! ) sto je najvise otkako je Henry Ford osnovao kompaniju pre 103 godine ! Samo jos podsecanje da je tokom 2005. gubitak iznosio "samo"1,4 milijarde dolara. Smanjeni su i prihodi od prodaje i to sa 176,9 milijardi u 2005. na 160,1 milijarde dolara u 2006. godini. Narocito je lose islo u poslednjem kvartalu prosle godine kada je Ford zbog visokih troskova prestrukturiranja zabelezio 5,8 milijardi dolara gubitaka. Ford naravno ima program za resenje iz krize ali ce biti bolan po 45000 zaposlenih iz 16 fabrika koliko ce biti zatvoreno u Severnoj Americi. Uz ove probleme uopste ne cude glasine da bi se Ford uskoro mogao naci u zagrljaju Toyote i to vec do kraja ove godine !!



Prema statistici koju objavljuje Jato Dynamics, Opel Astra je bila najprodavaniji model u Evropi tokom 2006. godine ! Iako je VW i dalje ubedljivo na prvom mestu medju proizvodjacima sa plusom od 7,5 %, Golf je sa padom prodaje od 28 % na ukupno 417894 komada, morao da prepusti prvo mesto Astri i ne samo to, "njegovo velicanstvo Golf" pao je tek na cetrvto mesto ! Astra je prodata u 437673 komada sto je ustvari pad od 6,2 % u odnosu na 2005. I sam Opel ima ukupan pad od 3,6 %. Drugo mesto je zauzeo francuski Renault Clio ( 431595 komada, rast od 28 % ), uprkos velikom padu prodaje Renaulta od 12,6 % a trece mesto pripada Ford Focusu sa prodatih 418490 automobila sto je rast od 2,2 %. Sam Ford ima povecanje prodaje za 0,5 %. Rast prodaje celog Fiata od 18,7 % vidi se na primeru uspesnog Grande Punta ( prodato 401022 komada ) koji zauzima peto mesto i povecanjem prodaje od bezmalo 51% u odnosu na 2005. ! Doduse tokom 2005. u prodaji je uglavnom bio stari Punto dok se Grande Punto pojavio tek u drugoj polovini te 2005. Medju 10 najprodavanijih modela nema ni jednog automobila iz Azije dok se medju proizvodjacima, Toyota ugurala na 9. mesto najprodavanijih marki na Starom kontinentu. 



Kineski Maple stigao u BiH

23 Jan 2007 - 13:16 Vesti Link

Kako smo i najavili, kineski Maple stigao je u Bosnu i Hercegovinu a uskoro ce biti dostupan i u Srbiji. Tekst koji sledi preuzet je od BH portala Auto.ba.  

"Avtocom BH, generalni uvoznik i distributer kineskog proizvođača automobila Maple, premijerno je predstavio vozila, koja su novost kako na bosanskohercegovačkom, tako i na evropskom tržištu. Na zanimljivo koncipiranoj prezentaciji brojne zvanice i novinari bili su u prilici videti sve modele iz ponude, te dobiti zanimljive informacije o ovom proizvođaču i njegovim automobilima. Naime, našoj javnosti malo je poznato da vozila ovog proizvođača učestvuju i pobjeđuju na nacionalnom kineskom rally-ju, te da imaju i pobedničku žensku ekipu. Na našem tržištu naći će se modeli C31, C51, C52 i C81, te sportski orijentisani R80. Najmanji model u ponudi C31 pokreće benzinski četverocilindrični motor zapremine 1.342 ccm, sa 86 KS pri 6,000 obr/min i obrtnim momentom od 110 Nm pri 5.200 obr/min. Modele C51 i C52 pokreće konstrukciono sličan 1.5 litarski benzinac sa 94 KS, dok je za pogon luksuznog  C81 i sportskog R80 zadužen motor zapremine 1.762 ccm sa 113 KS i obrtnim momentom od 157 Nm. Cene ovih modela su veoma pristupačne i kreću se od 14.800 do 21.990 KM ( od 7400 do 11000 evra ) koliko treba izdvojiti za model C81. Sva vozila su serijski dobro opremljena, dok će uz doplatu svaki kupac naći ono što mu je potrebno, bilo da se radi o krovnom otvoru, parkirnim senzorima ili kožom opšivenim sedištima. Nastup Avtocom BH na tržištu je veoma dobro osmišljen, o tome svedoči osiguran servis i originalni rezervni delovi, garantni rok od dve godine ili 60.000 pređenih kilometara, te »Garancija mobilnosti« ostvarena u saradnji sa BIHAMK-om. Prodajni planovi su veoma ambiciozni, o čemu svedoči veliki broj nabavljenih vozila, te vozilo donirano u humanitarne svrhe."  



Ova vest sama po sebi i nije neka ekskluziva jer se o toj jeftinoj Toyoti govorilo i pisalo jos prosle godine a sada dobija na uverljivosti i zvanicnom potvrdom predsednika Toyote. Naime prvi covek Toyote, Katsuaki Watanabe je za engleski Financal Times potvrdio da je takav model u planu i da ce za njegov razvoj biti potrebna radikalna promena u pristupu dizajniranja i proizvodnje. U prevodu, za razvoj i proizvodnju ce biti koriscena jeftina tehnologija da bi se postigla "super jeftina cena". Watanabe napominje da sa ovim modelom Toyota namerava da konkurise Ranaultovom projektu Logan koji se uglavnom prodaje na trzistima u razvoju ukljucujuci i Kinu i Rusiju a kosta od 5000 evra pa navise. Da bi to postigli u Toyoti dakle spremaju radikalno drugaciji pristup konstruisanju ovog automobila koristeci "veoma jeftin nacin dizajniranja, veoma jeftine materijale za proizvodnju cak i, ako je potrebno, razvoj potpuno novih materijala". G. Watanabe nagovestava da bi se novi auto mogao prodavati i izvan trzista u razvoju za koje je prvenstveno namenjen. Za sada se ne pominje datum prezentacije kao ni bilo kakvi drugi detalji mada su tokom protekle godine isplivali detalji da se radi o manjoj limuzini posto u zemljama u razvoju one imaju mnogo bolji prijem medju kupcima. Za prodaju u Evropi auto bi se navodno proizvodio u Rusiji. Na slici, cisto kao ilustracija, Toyota Belta, mala limuzina koji se negde prodaje i pod imenom Yaris sedan.



Sa proizvodne trake u Sant Agata Bolognese upravo je sisao jubilarni 5000-ti primerak Lamborghinijevog Gallarda sto se lepo nadovezuje na prethodno postignuti rekord od 2087 prodatih Lamborghinija u 2006. godini. Popularnost i prodaja Lamborghinija inace vrtoglavo rastu jos od 1998. kada ga preuzima VW koncern tacnije Audi. Jubilarni primerak je crne boje i namenjen je kupcu iz Velike Britanije. Gallardo vec sada predstavlja najuspesniji Lamborghinijev model u istoriji fabrike a nema sumnje da ce njegova prodaja nastaviti da raste.



U 2006. godini prodaja Toyote i Lexusa u Evropi je porasla za 13% sto iznosi tacno 1.124.119 prodatih vozila od cega 1.073.549 Toyota i 50.570 komada Lexusa.  Dakle prvi put je Toyota prodala vise od milion vozila u Evropi, sto je povecanje od 11% u odnosu na 2005.godinu. Lexus je postigao jos veci uspeh ( procentualno ) sa prodajom vecom za 76%, te je tako po prvi put presao granicu od 50.000 prodatih vozila. Kao rezultat povecane prodaje, Toyotin trzisni udeo je porastao za 0,5 %, na 5,84%  sto je najveci udeo za ovu marku u Evropi. Model Yaris se ponovo pokazao kao najbolje prodavani Toyotin model u Evropi sa prodatih 250.880 vozila (+17%), a RAV4 je ponovo postao najpopularniji evropski 4x4 model sa porastom prodaje od 23% na 126.210 komada. Rekordni rezultati prodaje su postignuti i kod modela Aygo (97.526 komada, +315%), Corolla Verso (95.684 komada, +3%), Hilux (20.066 komada, +87%) i Prius (22.778 komada, +21%). Kao zanimljivost navedimo podatak da je Toyota prodala 6 Priusa u nasoj zemlji tokom protekle godine. I u 2006. Nemačka je ostala Toyotino najvece trziste, sa prodajom od 141.097 vozila (+8%), sledi velika Britanija ( 140.075 komada, +1% ) i Italija ( 138.199 komada, +6% ). Najsnazniji rast je zabelezen u Rusiji ( +63% ) sa prodatih 108.959 komada. Francuska je prvi put presla granicu od 100.000 prodatih vozila sa cifrom od 103.538 komada ( +13% ). U 2007. Toyota u 2007. godini planira prodaju 1,22 miliona vozila u Evropi (  1,16 miliona Toyota i 56.000 Lexusa ). Kod nas je Toyota prosle 2006. prodala 1679 vozila ( povecanje od 35 % ) a za 2007. planira se prodaja od 1850 automobila.