home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA


Prodaja Aurisa na Zapadu pocinje vec u prvom kvartalu ove godine po ceni od 17990 evra za najosnovniji model sa 1,4 litrskim benzinskim motorom od 97KS i 3 vrata. Ova cena i one koje slede vaze konkretno za zemlje Beneluksa ( Belgija, Holandija i Luksemburg ) dok cemo na cene ovog naslednika Corolle hatchback kod nas, morati da sacekamo salon automobila u Beogradu koji pocinje 23. marta. Za poredjenje, sadasnja cena najjefinije Corolle u Holandiji iznosi 17290 evra sto znaci da poskupljenje od onih 700 evra nije veliko povecanje u odnosu na napredak koji Auris donosi u odnosu na Corollu. Standard za sve verzije, pored neizbeznog paketa vazdusnih jastuka, jeste i ABS, radio sa CD playerom, elektricna prednja stakla i retrovizori i sl. Snazniji benzinac 1,6L sa 124KS kosta od 20020 evra. Dizelasi, a to su 1,4 D-4D sa 90KS, 2.0 D-4D sa 126 konja i 2,2 D-CAT sa 177KS kostaju 22320 evra, 25850 evra odnosno 30270 evra. Jos jedanput ovo su cene verzija sa 3 vrata a za varijantu od 5 vrata trazi se doplata od 700 evra. Na slici prva zvanicna fotografija Aurisa sa 3 vrata. O Aurisu vise u nasoj rubrici Predstavljamo.





Pisali smo o uspesnoj prodaji VW koncerna u 2006. godini pomenuvsi i prodaju Lamborghinija koji je u vlasnistvu istog. Sada malo detaljnije o prodaji samog Lamborghinija. Popularnost Lamborghinija posljednjih godina snazno raste u celom svetu, a to se vrlo pozitivno odrazilo i na prodaju. U 2006. godini prodato je 2087 automobila, sto predstavlja rast od cak 30.4 % u odnosu na 2005. kada ih je prodato 1600.  Prodajni rezultat postignut protekle godine najbolji je u istoriji firme. Zajedno s rastom prodaje raste i broj dilera. U 2005. godini ih je bilo 65, a vec u 2006. brojka je narasla na 100. SAD je i dalje najbolje trziste za Lamborghini. Uz rast od 37 % ukupni broj prodatih automobila iznosi 876. Evropsko je trziste zabelezilo rast od neverovatnih 50 % i ukupno 746 prodatih automobila. U maticnoj Italiji ostalo je 134 Lamborghinija, a porast prodaje iznosi 31 %. 

Izvor : autogodine.hr 



Smart Fortwo za 9490 evra

16 Jan 2007 - 22:16 Vesti Link

Prvi primerci novog Smarta ( na slici ) sisli su sa proizvodne trake pocetkom januara u Hambachu, u Francuskoj a od 15. januara pocele su vec da se primaju uplate za ovaj model. Za najosnovniju verziju nazvanu Pure sa najslabijim benzinskim motorom od 61 KS, treba izdvojiti 9490 evra. U Nemackoj naravno. Zanimljivo je da je to na nivou cena stare generacije Smarta odnosno da je Mercedes, kao vlasnik Smarta, odlucio da ucini Smart konkurentnijim u borbi sa malim gradskim automobilima drugih marki darujuci mu bogatije pakete opreme po ceni prethodnika. Isporuke prvih novih "Pametnjakovica" se ocekuju u aprilu.  



Ford Evropa je u 2006. godini imao vecu prodaju na svim evropskim trzistima sto znaci prodatih 81000 automobila vise u odnosu na godinu pre toga. Veca prodaja je zabelezena na svim znacajnijim evropskim trzistima kao sto su : Velika Britanija gde je Ford vec 30 godina zaredom broj 1, Italija, Belgija i Rusija ( zabelezena rekordna prodaja i rast trzisnog ucesca ). Prodaja u Rusiji je povecana za vise od 100 odsto na ukupno 124500 komada sto je za 64400 automobila vise nego 2005. godine. I u proizvodnji vozila u Rusiji, Ford belezi rekord jer je proizvodnja povecana za cak 89 odsto ( 62400 Focusa ). Sve to je doprinelo da Ford odrzi vodecu poziciju najbolje prodavane strane marke u Rusiji. Najbolju prodaju u Evropi je imao model Focus koji je povecao prodaju za 3 odsto, Fiesta ima rast od 8 odsto, a Transit zajedno sa   Transitom Connect 3 %. Uz sve to Ford S-MAX je osvojio titulu evropskog automobila godine za 2007. a Transit titulu dostavnog vozila 2007. godine sto ce jos vise doprineti boljoj prodaji Forda u ovoj godini.



Nas ministar to najavljuje u intervjuu za Glas Javnosti. Naravno ukoliko ovo nije samo deo predizborne kampanje. Uglavnom evo celog teksta iz Glasa Javnosti.

"Srbijaring kod Surčina"

Nedavno je jedna inostrana firma izrazila želju da učestvuje u izgradnji staze u blizini Aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, budući da je taj prostor izuzetno zanimljiv, kaže ministar za kapitalne investicije

Srbija dobija stazu za Formulu 1! Vrlo je verovatno da će uskoro u okolini Beograda početi izgradnja auto-piste, koja bi možda u bliskoj budućnosti mogla da bude uvrštena u kalendar "najbržeg cirkusa", što je delimično u razgovoru za Glas najavio i Velimir Ilić, ministar za kapitalne investicije. Prestonicu Srbije prekjuče je posetio većinski vlasnik Formule 1 Berni Eklston i prilikom susreta s predsednikom vlade Vojislavom Koštunicom podvukao da je naša zemlja pogodna za ulaganje i investicije.

Da li to znači da bi Srbija uskoro mogla da dobije stazu za Formulu 1?
- Razmatrali smo odavno tu mogućnost. U našoj zemlji nema kvalitetnih automobilskih staza i potrudićemo se da se situacija promeni. Staze poput Beranovca kod Kraljeva ili na Ušću nisu bezbedne i ne zadovoljavaju osnovne kriterijume. Svake godine, nažalost, desi se neka nesreća, nezadovoljstvo vozača je veliko, a zbog slabe bezbednosti, stranci neće ni da dolaze - rekao je Ilić. - Bilo je više predloga i projekata, a iskren da budem, zadovoljili bismo se kada bi izgradili nekoliko kvalitetnih auto-staza koje ne moraju biti baš za Formulu 1. Da li je, ipak, bilo nekih konkretnih predloga za lokaciju staze za "najbrži cirkus"?
- Ima dobrih lokacija oko Save i Dunava, a nedavno je i jedna inostrana firma izrazila želju da učestvuje u izgradnji staze u blizini Aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, budući da je taj prostor izuzetno zanimljiv. Koliki bi bio značaj eventualne izgradnje takve staze?
- Taj posao je isplativ jer je u igri i veliki broj kompanija koje žele da se reklamiraju, izgradnja dodatnih objekata, ogroman broj navijača iz celog sveta, treninzi koji se održavaju tokom čitave godine. U opticaju je još čitav niz dodatnih usluga i pratećih poslova i pogodnosti. Uostalom, u svim država sveta izgradnja staze se isplatila, obezbedila je priliv novca, pa će tako biti i kod nas.

Da li ste razmišljali o mogućnosti da Eklstonu ponudite opciju da se karavan Formule iz Mađarske u Istanbul kreće preko Srbije, od čega bi i naša zemlja mogla da ostvari korist?
- Naravno, trebalo bi da se intenzivnije radi na tome. Međutim, u poslednje vreme zauzeti smo izbornom kampanjom, a kada se situacija smiri, počećemo s tim kalkulacijama. Eventualno ćemo dovesti neku svetsku firmu da nam pomogne kako bi to što uradimo bio vrh u tom vidu industrije - zaključio je Ilić. "

U vezi sa pominjanjem Milosa Pavlovica, evo sta je on izjavio Vecernjim Novostima :

"Pobede vode u Formulu 1"

SVAKI trud mora da se isplati. Što se tiče našeg najboljeg automobiliste Miloša Pavlovića, samo bavljenje možda najskupljim sportom na planeti iziskivalo je puno odricanja, ali poslednjih dana sve polako dolazi na svoje mesto za talentovanog Beograđanina. Odlične vožnje u finišu prošle sezone u "Reno svetskoj seriji" u ekipi "Drako" uslovile su da ekipa odluči da produži saradnju sa njim, a protekli vikend posebno će mu ostati u sećanju - na prijemu kod premijera Srbije Vojislava Koštunice bio je gost u društvu nikog drugog do prvog čoveka Formule jedan Bernija Eklestona i njegove supruge Slavice, koji su mu obećali pomoć ka putu do "najbržeg cirkusa"!
Miloš je bio u Italiji u trenutku kad je dobio poziv za prijem, ali nije se dvoumio ni tren da ponovo dođe u svoj grad.
- Nisam se puno iznenadio pozivu. Jednostavno, Srbija je poslednjih godina puno napredovala i ovaj sastanak jasno potvrđuje da smo na dobrom putu.
Zbog profesije kojom se bavi, Miloš, naravno, mnogo zna o Berniju Eklestonu, ali susret "oči u oči" ipak je bio nešto posebno, nešto o čemu sanja svaki automobilista...
- Upoznati lično gospodina Eklestona za mene je velika čast! Izuzetno ga cenim i poštujem i veoma sam srećan što sam bio u društvu čoveka koji je tako puno uradio za sport kojim se bavim. Naš razgovor je, čini mi se, bio izuzetno ljubazan i prijatan. Miloš je blizu mogućnosti da konačno vozi sezonu bez problema u "Reno svetskoj seriji", a sada postoji i šansa da mu se ispuni san i sedne u bolid Formule jedan. Samo je mogao da sanja o takvom razvoju događaja, ali je, kao i tokom čitave svoje karijere, realan u predviđanju bliske budućnosti:

- Sada mogu reći da ću ovu godinu najverovatnije voziti na pravi način! Postigao sam dogovor sa timom "Drako" i sve ukazuje da će ove godine biti dobrih rezultata. Ja sam sada potpuno skoncentrisan na "Svetsku seriju Reno" i ne 

pada mi na pamet ni da pomislim da se u Formulu jedan može ući bez dobrih rezultata i pobeda! One čine sva moja predviđanja za blisku budućnost, a potom ću razmišljati o ostalom, pa i o samoj Formuli jedan. Teško je utvrditi da li će Milošu sada biti lakše ili malo teže - iz prostog razloga što će ga krajičkom oka sada pratiti i Berni Ekleston. "

Izvor : Vecernje Novosti

 



Kao munja iz vedra neba predsednik Upravnog odbora i većinski vlasnik Formule 1 Berni Eklston, pojavio se među Srbima i otišao na sastanak sa srpskim  premijerom Vojislavom Koštunicom. Potom je izjavio da je Srbija dobro mesto za ulaganje i investicije. Berni je, takođe, istakao da je u Beograd došao da na licu mesta razmotri mogućnosti za "dobar biznis". Pored supruge Slavice u pratnji prvog čoveka najbržeg cirkusa na planeti, na sastanku u Vladi Srbije prisustvovao je i Miloš Pavlović, jedini profesionalni vozač iz naše zemlje koji poseduje licencu za takmičenje u Formuli 1. - Eklston je u razgovoru sa premijerom Koštunicom rekao da je došao u Beograd zato što je Srbija učinila veliki napredak na ekonomskom planu - navodi se u saopštenju vladine Kancelarije za saradnju sa medijima. Prilikom posete Berni Eklston je izrazio simpatije prema sportistima naše zemlje, posebno ističući talent Miloša Pavlovića. "Srbija je veoma uspešna u sportu i ima sjajne sportiste koji svoju zemlju predstavljaju na najbolji način - rekao je Eklston nudeći svu pomoć i podršku Milošu Pavloviću, kako bi ovaj automobilski as što pre nastupio u takmičenju Formule 1. Pozdravljajući dolazak Eklstona u Beograd, Koštunica je naglasio da je Vlada Srbije zainteresovana da pruži podršku za sve projekte koje će većinski vlasnik Formule 1 pokrenuti u Srbiji. Berni Eklston i njegova supruga Slavica dočekali su Srpsku novu godinu na platou ispred Doma narodne skupštine u društvu srpskog premijera, ministara, i rukovodstva i predsednika Republike Srpske. Izvor : glas-javnosti.co.yu



 
Kina je pretekla Japan i postala drugo po velicini trziste, odmah iza jos uvek vodecih SAD, a zahvaljujuci rastu prodaje od 25,1 % u protekloj 2006., uskoro bi mogla postati i broj 1. Tokom poslednjih deset godina u Kini je primetan rekordan rast prodaje koji je privukao i mnoge strane proizvodjace, a najzasluzniji, za navedeni rast, su ekonomski sve snaznija urbana srednja klasa i pojava velikog broja novih modela.
Americki Ford i General Motors su, na primer, znacajno povecali broj svojih prodatih automobila upravo zahvaljujuci potraznji iz Kine. Moglo bi se ispostaviti da se radi o macu sa dve ostrice, jer Kinezi ubrzo krecu sa izvozom svojih modela od kojih su mnogi predstavljeni i u Detroitu.Ukupne brojke govore da je kinesko trziste ukljucujuci sva prodata vozila u protekloj godini naraslo za 25,1%, odnosno dostignuta je brojka od 7,2 miliona prodatih vozila. U Japanu je, takodje u prosloj godini, prodato 5,7 milijuna, a analiticari predvidjaju kako bi Kina mogla preteci SAD i postati najveće trziste automobila na svetu najranije 2015. Izvor : autonet.hr



Koncept Kia Soul je prvi put vidjen prosle godine na salonu automobila u Detroitu, a na ovogodisnjem je potvrdjeno da vec tokom 2008. godine krece u serijsku proizvodnju s tim sto ce prve isporuke poceti pocetkom 2009. Sam Soul ustvari predstavlja svestrano crossover vozilo ( mesavina razlicitih tipova automobila ) namenjen mladima i ljudima koji se aktivno bave sportom. Unutrasnjost je funkcionalna i prakticna, a manje, kompaktne spoljne dimenzije samo potvrdjuju da je Soul ipak namenjen upotrebi pre svega u gradu.



Novi sef Forda, Alan Mulally, na salonu u Detroitu je demantovao glasine da Ford prodaje Jaguar te da se na taj nacin zeli otarasiti britanske marke. Prema njegovim recima Jaguar ce dobiti jos jednu sansu dodavsi da ce do 2010. godine ceo proizvodni program biti obnovljen pocevsi sa novim modelom C-XF (na slici), koji je upravo u Detroitu predstavljen u formi koncepta a koji ce zameniti S-type. Zatim vec 2009. sledi novi XJ a 2010. i novi X-type. Za razliku od Jaguara, Ford ce prodati Aston Martin i to uprkos prodaji 6500 automobila tokom 2006. godine. Iz Forda napominju da je Aston Martin pod kapom Forda prerastao u mocan brend ali da ce za njegov dalji razvoj brinuti novi vlasnici. Ko ce to biti, saznacemo uskoro. Sa druge strane, internetom kruze glasine da ce upravo serijska verzija Jaguara C-XF biti novi sluzbeni auto tajnog agenta 007, Jamesa Bonda odnosno da ce se novi Jaguar prvo pojaviti na filmskom platnu u novom filmu o agentu 007 pa tek posle i na nekom salonu. Za sada nema potvrde te informacije, ali posto Ford prodaje Aston Martin, dosadasnji auto pomenutog agenta, vest je prilicno uverljiva. Jer ne treba zaboraviti da Ford ima ugovor sa producentima filmova o Jamesu Bondu za jos jedan film i sigurno nece reklamirati auto koji tada vise nece biti u njihovom vlasnistvu.



Malezijski proizvodjac automobila Proton, cijih 59 odsto deonica drzi malezijska vlada, nalazi se u ozbiljnim finansijskim problemima. Konstantan pad prodaje i trzisnog ucesca doveli su do rekordno niske vrednosti njihovih deonica pa zato ne iznenadjuje povecano interesovanje velikih auto kompanija za preuzimanje Protona. Pored VW-a i PSA grupacije, o cemu smo vec pisali, najnoviji kandidat je americki GM. Prema najnovijim vestima predstavnici GM-a su se vec sastali sa ljudima iz Protona ali je za njih problem to sto malezijska vlada favorizuje VW i PSA. Ne treba zaboraviti da Proton ima kontrolni paket akcija u Lotusu sto dodatno "stimulise" potencijalne kupce Protona. Uz to Malezija i Japan imaju medjudrzavni sporazum o bescarinskom izvozu automobila, pa je i to prilika da strani proizvodjaci automobila proizvode svoje modele u pogonima Protona i kasnije ih jeftinije prodaju u Japanu. VW je vec najavio proizvodnju Passata u Protonu, koji bi se izvozio u Japan, naravno ako uspe da preuzme Proton. Takodje, ako Malezija uspostavi slican bescarinski uvoz sa SAD-om, sto se ocekuje, to onda otvara jos vece mogucnosti novom vlasniku malezijske marke automobila. 



Pisali smo o prodajnim uspesima Audija a evo sada i kompletnih podataka za ceo VW koncern kome pripada i Audi. Tokom 2006. VW koncern ( pripadaju mu VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini i Bugatti ) prodao je ukupno 5,73 miliona vozila sto je apsolutni rekord i ujedno povecanje za 9,3 % u odnosu na 2005. godinu. U Zapadnoj Evropi prodato je 3,11 miliona automobila a u samoj Nemackoj 1,11 miliona sto je rast od 7,3 %. U Kini je VW nasao 711000 kupaca (rast 24,3 %), u Brazilu, najvecem trzistu Juzne Amerike 441000 komada ( plus 15,1 % ) a u SAD-u 330000 automobila sto je povecanje za 5,9 % u odnosu na 2005. Sama marka VW prodala je ukupno 3,39 miliona automobila, Audi 905110, Skoda rekordnih 550000 ili 11,7 % vise, Seat 430000, Bentley 9200 (!), Lamborghini 2087 i Bugatti 47 komada. Podaci portala Avtomanija.com 



U Detroitu su svecano podeljene nagrade za najbolji auto i najbolji kamionet godine u Severnoj Americi. Najvise razloga za zadovoljstvo imaju u GM-u jer su obe nagrade osvojili njihovi modeli. Medju putnickim automobilima titulu "North American Car of the Year 2007." osvojio je Saturn Aura, americki rodjak Opel Vectre. Na drugom su mestu japanski modeli Toyota Camry i Honda Fit ( u Evropi Jazz ). Medju kamionetima ( u SAD-u ih lepo nazivaju trucks ) prvi je Chevrolet Silverado.   



 

U komsiluku je tokom protekle godine prodato rekordnih 78805 novih automobila sto je za 11,7 % vise nego 2005. godine. U automobilima to je visak od 8234 komada. Najprodavanija marka je opet Opel ( kao i 2003., 2004.i 2005.), koji je prodao 11704 vozila i time postigao udeo na trzistu od 14,48 %. Na drugom mestu se nalazi Renault sa prodatih 9499 svojih modela ( ucesce 12,1 % ), a na trecem je mestu VW sa udomljenih 7727 automobila i ucescem od 9,8 %. Najprodavaniji model je bila Opelova Astra sa prodatih 7115 komada, na drugom je mestu Renault Clio, a na trecem Fiat Grande Punto. Za poredjenje, u nasoj zemlji je tokom prvih 11 meseci prosle godine ( prema podacima casopisa Turbo ) prodato 42349 putnickih i lakih komercijalnih vozila ( putnickih 36456 a LKV 5893 ) sto je skoro u dlaku isti broj kao za celu 2005. kada je brojka iznosila 42357. Dakle i kod nas se ocekuje povecanje prodaje u 2006. Za koliko, saznacemo tek kada se objave zvanicni podaci.                                                                                                   



Prema upravo saopstenim podacima; tek zavrsena 2006. godina, bila je rekordna za Audi po mnogo cemu. Sem rekordne prodaje od tacno 905100 komada Audija sirom sveta ( povecanje za 9,2 % u odnosu na 2005. ), upada u oci cinjenica da Audi vec 11. godinu za redom obara sopstveni rekord u broju prodatih vozila. U Nemackoj je prodato 257792 komada sto je takodje povecanje za 4,3 % u odnosu na 2005. Audijev udeo na trzistu Nemacke je povecan na 7,6 % sto je najvise u poslednjih 26 godina. U ostatku Evrope belezi se rast od 7,7 %. Najznacajnije izvozno trziste i dalje su SAD ali je pitanje koliko ce to dugo ostati buduci da prodaja u Kini raste neverovatnom brzinom. Za poredjenje, tokom 2006. Kinezi ( bez Hong Konga ! ) su kupili 80808 Audija ( povecanje za 39 % ) a Amerikanci 90116 komada uz porast traznje za 8,5 %. Sa ovakvim tempom Kina bi za neku godinu mogla postati najznacajnije izvozno trziste za Audi. Naravno jedan od razloga dobre prodaje nemacke marke u Kini je i tamosnja Audijeva fabrika, koja povecava proizvodnju iz godine u godinu. Jedan od modela koji je doprineo povecanju prodaje Audija tokom prosle godine je i novi Q7 koji je prodat u 52750 primeraka sirom sveta.



 

Kako prenosi Reuters, kineski Chery planira proizvodnju milion automobila na godisnjem nivou, i to vec tokom 2010. godine ! Produkcija u 2006. je iznosila nesto preko 305000 automobila sto predstavlja rast od 61 % (!) u odnosu na 2005. Od tog broja oko 50000 vozila je izvezeno. U planovima sirenja Chery-a, veliki znacaj ima trziste SAD-a, jer je nedavno rukovodstvo Chery-a potpisalo pismo o namerama sa Chryslerom o proizvodnji manjeg modela Dodge-a u Kini, koji bi se zatim naravno izvozio u SAD. Dogovor, medjutim, tek treba  da potvrde i DaimlerChrysler i kineska vlada. Sa druge strane, Chery vec i ima dogovor sa Fiatom o proizvozvodnji motora za italijansku marku. Na slici Chery roadster M14