home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA


VEPR Commander

29 Jan 2007 - 12:42 Zanimljivosti Link

I Ukrajinci imaju svoj Hummer. Zove se VEPR Commander ( nije bas originalno i ako ikada izadje izvan granica Ukrajine imace problema sa Jeepom ) a kako izgleda vidite na slikama; mocno, agresivno, robusno pa i ruzno ali svrha ovakvih vozila ionako nije pobeda na konkursima za lepotu. U Evropi bi osim toga imao problema i sa homologacijom za bull-bar na prednjem kraju. Grdosiju od 3 tone pokrece 4,0 litarski turbodizel motor sa 136KS a moze prevesti 15 osoba (!) pa vise lici na crossover MPV vozilo nego na klasicni terenac. Cena za potpuno opremljen model iznosi oko 70000 dolara. 





Seat i Shakira su udruzili snage da prikupe sredstva za humanitarnu fondaciju ove pevacice ( Fundacion Pies Descalzos-bosonoga ) koja prikuplja novac za decu u Kolumbiji. Dosad se ova fondacija procula po izgradnji skola u ovoj zemlji Juzne Amerike. Kako je Seat glavni sponzor Shakirine evropske turneje, tako je zajedno sa ovom pevacicom napravljen poseban unikatni Seat Leon Cupra Pies Descalzos ( na spanskom "bosonogi" ) edition. Zato i ne treba da cudi logo u obliku bose noge na registraciji ovog automobila kao i logo istog oblika na zadnjim vratima kao zastitni znak posebnosti ovog Leona. Tokom pomenute Shakirine evropske turneje fanovi ce moci da doniraju sredstva njenoj fondaciji putem SMS poruka ili kreditnim karticama preko posebnog website-a a 15. maja jedan od srecnih donatora osvojice ovaj unikatni Seat Leon Cupra koji se izdvaja pre svega po ljubicastoj boji karoserije, crnim tockovima i retrovizorima, delovima unutrasnjosti u pomenutoj ljubicastoj boji, dvobojnim sedistima i naravno posebnim logom Pies Descalzos. Naravno prilikom promocije ove saradnje sa Shakirom u Berlinu i Seat je castio Shakirinu fondaciju sa cekom upravo u vrednosti jednog Leona Cupra. 



Ova vest ce zanimati nase potencijalne kupce kineskog Geely-a ciji smo supertest preneli iz casopisa Turbo gde je, jednostavno receno, podbacio. U tom tekstu je pomenuto da je Geely CK prosao (!) i to uspesno neke od crash testova za proveru bezbednosti putnika a evo sada informacije i slike ( sa kineskog sajta acspy.com ) o jednom od takvih domacih, kineskih testova. Naime kineski C NCAP ( centar za istrazivanje i tehnologiju ) je nadavno sproveo crash test Geely-a CK u prisustvu novinara ali za razliku od evropskog  Euro NCAP testiranja gde se bezbednost automobila proverava udarom istog u prepreku sa 64 km/h, Kinezi to rade sa 50 km/h. Da ne okolisamo, Geely CK je uspesno prosao taj kineski crash test po kineskim standardima, mada sa manjom deformacijom B stuba. Ono sto upada u oci jeste pravilan rad tj. otvaranje oba frontalna vazdusna jastuka prilikom udara Geely-a CK u prepreku za razliku od terenca kompanije Landwind koji je katastrofalno prosao na crash testu. Prilikom udara kod Landwinda zbog skretanja volana ustranu, vazdusni jastuk, iako se aktivirao, uopste nije mogao da vrsi svoju funkciju. Taj test jednog kineskog automobila je najpoznatiji evropskoj javnosti ( zbog toga ga ovde i pominjemo ) i sve kineske marke sada rade na tome da obezbede evropski sertifikat o bezbednosti svojih vozila da bi mogle da uopste prodaju automobile u Evropi. Kako ce ( i kada ) Geely CK proci na EuroNCAP crash testu ostaje da se vidi.  



Za lansiranje novog Scuda Fiat je izbrao privlacan televizijski spot, koji je izradila agencija Leo Burnett. Sampion Formule 1, koji se upravo povukao sa trkackih staza, se u njemu kao pita sta ce da radi kao penzioner : radice naravno kao i dosad samo ce zameniti automobil. I to je poruka novog Scuda. Michael Schumacher u spotu veoma opusteno predstavlja novi Scudo, a primetno je koliko se prirodno prihvata zadataka razlicitih profesija. Fiat ovom reklamom zeli da posalje poruku da onaj ko je svakodnevno poslom vezan za automobil, zna da ceni udobnost i okretnost pravog automobila sto su sve karakteristike novog Fiatovog komercijalnog vozila.



Bugarski I2B Reus

9 Jan 2007 - 01:20 Zanimljivosti Link

Pisali smo vec o bugarskom superautomobilu Wildcat, koga treba da proizvede firma I2B a sada ta ista firma sprema novi projekat-gradski hibridni auto Reus. Kao i Wildcat i Reus postoji za sada samo na crtezima i u planovima a njegova proizvodnja zavisi od toga da li ce se naci investitori ili ne. Sam Reus je dakle mali gradski dvosed, dimenzija DxSxV : 3500mm x 1800mm x 1000mm sto ga cini idealnim za gradsku voznju i krace izlete van grada. Svojim dimenzijama, centralnom smestenim motorom (!), malom masom i niskim tezistem, Reus omogucuje lako manevrisanje uz primerenu stabilnost u krivinama. Posebna paznja pri oblikovanju je posvecena aerodinamici zbog nize potrosnje i vece maksimalne brzine. Bugari su predvideli da auto bude hibrid i to kombinacija elektromotora i malog 4-cilindricnog (bio)dizela. Podaci o snazi motora nisu poznati kao ni mnogi drugi detalji a najveca je nepoznanica ustvari da li ce se ikada Reus pojaviti na ulicama gradova za koje je planiran.   



Ovo je zaista zanimljiva vest. U zemlji gde prosecna plata iznosi 500KM (250 eura) tokom ove godine je prodato ni manje ni vise vec svih 53 Porschea. Najvise je bio popularan model 911, za razliku od nase zemje gde je Cayenne na vrhu prodaje. U BiH sa 4 miliona stanovnika nasao se i kupac za 356000 maraka vredan Cayenne Turbo koga onaj prosecni stanovnik BiH sa pocetka teksta moze videti u svome vlasnistvu ako stedi punih 60 godina (!) naravno ako pri tome nista da jede i ne trosi tokom tih dugih godina ! Zasto pominjem broj stanovnika ? Zato sto nasa zemlja ima nesto preko 10 miliona istih sa priblizno istim primanjima, a samo 20 prodatih Porschea tokom 11 meseci ove godine.Prosle godine prodaja ( doduse u formi SCG ) je bila slicna; prodato je 25 Porschea. Po ovome ispada da je Bosna za nas vec stvarno postala Zapad, bar sto se tice prodaje Porschea !



Dva dogadjaja su se bas lepo poklopila. Upravo je prestala proizvodnja prilicno neuspesnog  Stila, predstavljenog jos pocetkom 2001. godine sa ciljem da zameni dvojac Bravo/Brava, a juce je Fiat lansirao novi blog na internetu :  http://www.quellichebravo.it, kojim najavljuje naslednika Stila sa novim/starim imenom Bravo sa nadom bolje prodaje novog modela. Na ovaj origanalni nacin mozete po prvi put videti skice, crteze, procitati anegdote ljudi koji su dizajnirali, razvijali i napravili novi Bravo, recju Fiat po prvi put otvara svoja vrata na ovaj nacin svojim fanovima i onima koje se interesuju za Bravo. Sajt, koji se namerno pojavio bas na vreme pred zvanicnu prezentaciju Bravo-a 29. janura naredne godine, osim slika i crteza, sadrzace i intervjue, video priloge o projektu i ljudima, koji su stavarali Bravo proteklih 18 meseci sa opcijom da posetioci iznesu svoje misljenje i komentare.



To veoma ocigledno porucuje nova reklamna kampanja Fiata koja najavljuje novi mali auto retro dizajna za 15. septembar naredne godine. Zvanicna prezentacija ce se odrzati na salonu u Frankfurtu a do tada ce se upravo pokrenuta kampanja Baby boom brinuti da saznamo apsolutno sve detalje o novom autu i one najsitnije i najnebitnije i to o automobilu koji jos i ne postoji ! Ali posto je reklama pola obavljenog posla i zato sto se slike gotovog modela pojavile u javnosti pre vremena i bez volje Fiata, italijani su pozurili da i pre pocetka prodaje ubede potecijalne kupce da bez novog modnog detalja kao sto je buduci Fiat 500, jednostavno vise nece moci da zive. Kao sto smo vec pisali u "500" ce se ugradivati, bar u pocetku Pandini benzinski motori sa 54 i 60 KS kao i mali 1,3 litarski turbodizel. Kasnije se planira 1,4 16v sa 100KS a tokom 2008. i Abarth sportska varijanta sa 150KS. Jos se pominje i ugradnja 2 cilindricnih masina sa turbo punjacem u 2 verzije sa 90 odnosno 110KS. Tokom 2009. ocekuje se i simpaticna kabrio varijanta sa samo 2 sedista. Usput cena za osnovnu verziju ne bi trebalo da predje 7500 eura.



Roze Hummer H2

11 Dec 2006 - 00:21 Zanimljivosti Link

Ukoliko vam ne odgovara nijedna boja u ponudi serijskog Hummera H2, firma VIP customz nudi zanimljivu alternativu. Naime pored kompletnog tuninga celog automobila Hummer je ofarban u upadljivu roze boju !



Seat Ibiza prve generacije iz 1984. jos uvek zivi! Iako je u Evropi proizvodnja prestala jos tamo negde 1993.godine u Kini se blago promenjena jos uvek prodaje. Firma koja ju proizodi je Wuxi Soyat, deo poznatije Nanjing automotive korporacije. U pocetku se kineska verzija ove male kombilimuzine zvala Yuejin Eagle ali je tokom 2004. sa sitnijim doterivanjem automobila isti promenio ime u Yuejin Soyat. Paleta motora obuhvata agregate od 1,2 do 1,5 litara. Osim verzije sa 5 vrata nudi se jos i dostavno vozilo sa 3 vrata i imenom Unique. Prema najavama uskoro mozemo ocekivati opsezan facelift celog automobila, cime bi se estetski vise odvojio od Seat Ibize.



Daihatsu Altis

5 Dec 2006 - 00:12 Zanimljivosti Link

Na slici nije Toyota Camry ( verzija za SAD) iako tako izgleda. Buduci da je Toyota 100% vlasnik Daihatsua ovakve stvari ne treba da cude odnosno pojava da se Toyotini modeli prodaju i pod znackom Daihatsua. Osim znaka i imena drugih razlika nema. Ovaj model prodavace se samo u Japanu a cena mu ipak nece biti nimalo manja od Toyote Camry.



Koristeci tehnologiju 21. veka dizajnerski studio Zagato oziveo je ovaj automobil iz 1938. godine. Posto Lancia ove godine slavi 100 postojanja i zeleci istovremeno da obelezi visedecenijsku uspesnu saradnju Lancie i studija Zagato, vlasnik Andrea Zagato je resio da na osnovu samo 2 blede fotografije ( posto je originalni automobil odavno unisten) napravi istovrsnu kopiju ovog slavnog modela iz 20. veka dizajniranog od strane Uga Zagata, Andreinog dede. Za to je bila potrebna u ovom trenutku najmodernija tehnologija ali rezultat ce biti vidljiv na salonu u Bolonji za neki dan. Karoserija ce biti kao i na originalu napravljena rucno   



Th!nk se vraca ?

30 Nov 2006 - 16:56 Zanimljivosti Link

Ford je tokom 2000. godine planirao da u Norveskoj proizvodi mali gradski elektricni auto Th!nk kao konkurenta Smartu. Od proizvodnje 1500 komada godisnje, zbog Fordovih finansijskih problema nije bilo nista ali sada su norveski inzenjeri, koji su ucestvovali u pravljenju Th!nka odlucni da pokrenu proizvodnju nove verzije takodje u Norveskoj i to vec sledece godine. Prvobitna Fordova varijanta je imala radijus kretanja od 50 milja sa jednim punjenjem uz maksimalnu brzinu od 55 milja na sat. Nova verzija bi trebalo da ima za 60% veci radijus kretanja uz obnovljeni spoljasnji i unutrasnji izgled. Nadajmo se samo da ce norvezani uspeti da sklope finansijsku strukturu jer bi zaista bila steta da ovaj simpticni autic propadne po drugi put.



Pocasno mesto italijanskog giganta Fiata na predstojecem salonu u Bolonji zauzimace jedna od dve Pande Cross Dakar, koje ce ucestvovati na ovom legendarnom pustinjskom reliju duzine skoro 8700kilometara od 6. do 21. januara 2007. godine na trasi od Lisabona do glavnog grada Senegala, Dakara. Jednu Pandu Cross Dakar vozice nekadasnji reli vozac Miki Biasion ( dvostruki pobednik World Truck sampionata sa Ivecom 1998. i 1999. godine i dvostruki sampion WRC-a sa Lanciom ) i to u kategoriji T2, u kojoj su vozila najbliza serijskoj proizvodnji. Verzija za Dakar reli ima turbodizel motor od 1,3 litre sa 105 KS pri 4500 obrtaja u minuti, rucni menjac sa 6 brzina, automatski kontrolisani pogon 4x4, blokadu diferencijala, preradjeno ogibljenje, tockove od 15 inca sa gumama 19/65-15, kocione diskove napred 300mm, pozadi 250 mm i sl. U automobile su spakovane po 3 rezervne gume, rezervoari sa vodom za vozace i druga neophodna oprema kao sto su aluminijumske platforme za izvlacenje auta iz peska. U Fiatovoj ekspediciji ucestvuju jos i Fiat Sedici kao servisno vozilo i 3 kamiona Iveco za prevoz delova i mehanicara.



Klonovi iz GM-a

28 Nov 2006 - 16:58 Zanimljivosti Link

Kada se pomenu klonovi i plagijati automobila, obicno se misli samo na kineske proizvodjace. Da to nije samo njihova specijalnost potvrdje i ovaj primer iz GM-a. Na slikama su braca blizanci Chevrolet Celta i Suzuki Fun. Ipak ovde se ne radi o kradji izgleda jednih od drugih vec o zajednickom projektu juznoamerickog Chevroleta ( u vlasnistvu GM-a ) i Suzukija u ustedi i novca i vremena potrebnih za razvoj i proizvodnju jednog modela.