Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Sledeći video prikazuje Audijevu evoluciju od 1972. godine, kada se Audi A4 zvao Audi 80, pa sve do najnovije osme generacije ovog modela predstavljenog na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu.




Reklama


VIDEO : Bugatti Veyron

VIDEO : Lamborghini Murcielago LP640 Roadster




Izvor : www.tanjug.co.yu i www.blic.co.yu

Malezijski proizvođač automobila Proton najavio je da će uskoro početi proizvodnju prvog "muslimanskog" automobila, koji će, između ostalog, imati kompas koji će uvek pokazivati u kojem se smeru nalazi Meka. Automobil će takođe imati posebnu kasetu u kojoj će stajati Kuran i feredža. Ideja da počne da se proizvodi takav automobil potekla je iz Irana, a Proton planira da ga proizvodi u kooperaciji sa više kompanija iz Malezije i Turske. U automobilskoj industriji ključnu ulogu igraju ekonomičnost i bezbednost vozila, ali u Protonu smatraju da postoji velika praznina u ispunjavanju potreba muslimana. Iako Protonova vozila dominiraju na malezijskim ulicama, ovaj proizvođač je nedavno pretrpeo velike gubitke jer su vlasti dozvolile veći uvoz stranih automobila. Stoga, vlasnici ove kompanije očekuju da će proizvodnjom "muslimanskog" automobla vratiti primat na tržištu.



Američki Time Magazine objavio je listu 50 najgorih automobila svih vremena, počev od modela Horsey Horseless iz 1899. godine, pa sve do Chevroleta HHR iz 2004. Da li uopšte treba i napomenuti da se na listi nalazi i naš nacionalni automobil i nekadašnja izvozna nada – Yugo ?  Uz svaki automobil na listi dodat je i propratni tekst i fotografija, a ukoliko Vas zaista zanima koji su to automobili zaslužili da se nađu na ovoj listi, istu možete pogledati OVDE.    



Posle one nedavne vesti o BMW-u M3 za holansku policiju, evo jednog predloga šta bi mogli da voze pripadnici policije, i to u Velikoj Britaniji. Naime, britanski maloserijski proizvođač supersportskih automobila Caparo, na MPH07 Motor Show-u u Londonu (traje od 1. do 4. novembra), izlaže i policijsku verziju svog modela T1. Novi T1 RRV (Rapid Response Vehicle) će ipak ostati samo zanimljiv eksponat namenjen izlaganju na salonima i nikada (na sreću mnogih !) neće juriti prekršioce zakona na britanskim auto putevima. Ipak, jasno je da pomenuti prekršioci ne bi imali nikakve šanse, budući da Caparo T1 do 100 milja na sat (161 km/h) ubrzava za ispod 5 sekundi i postiže maksimalnih 322 km/h. Inače, za razvoj Capara T1 su odgovorni inženjeri, koji su učestvovali i u rođenju već odavno legendarnog McLarena F1. Najvažnija karakteristika Capara T1 jeste da nudi skoro isti osećaj vožnje kao i trkački bolid Formule 1 ali je legalno registrovan za običan drumski saobraćaj (a i liči na F1 samo što Caparo ima i krov). Druga karakteristika (ne manje važna) jeste njegova težina od samo 550 kg (!) što u kombinaciji sa 3,5 litarskim V8 motorom od 425kW/575KS pri 10.500 obrt./min. i 420Nm pri 9000 obrt./min., daje rezultat u ubrzanju do 60 milja na sat (96 km/h), koje iznosi 2,5 sekunde !! Za malu težinu su zaslužni karoserija i šasija napravljeni od kompozitnih materijala. Takođe, ovo je i prvi serijski automobil, čiji odnos snaga/težina prelazi 1000KS na 1000 kg težine, tačnije ovaj odnos kod Capara T1 iznosi 1045KS na 1000 kg težine !! Dužina iznosi 4066 mm, dok je visina samo 1076 mm. Menjač je sekvencijalni sa 6 brzina, a rezervoar za gorivo je zapremine 70 litara.



Volvo P1800 iz 1966. godine, vlasništvo Amerikanca Irva Gordona, drži Ginisov rekord u broju pređenih kilometara u kategoriji nekomercijalnih vozila. Naime, 67-godišnji Irv Gordon (učitelj u penziji) je do sada sa ovim automobilom prešao ukupno 2,6 miliona milja ili 4.183.400 kilometara !! Ovde i napomena da je Gordon ušao u Ginisiovu knjigu rekorda još 1998. godine kada je na brojčaniku njegovog Volvoa bila brojka od 2,7 miliona pređenih kilometara. Što je najlepše, Volvo P1800 koga je Gordon te 1966. godine platio tadašnjih 4000 dolara, i dalje ima originalni motor, transmisiju i ostale vitalne delove. Gordon još ističe da mu je cilj da u narednih pet godina sa svojim automobilom pređe još 400.000 milja kako bi dostigao neverovatnu kilometražu od okruglo 3 miliona milja ili 4.827.000 kilometara.  



Naravno, ne radi se o običnom fabričkom primerku novog retro Fiata, već o prvom od ukupno četiri komada, na kojima će poznati engleski umetnik Tracey Emin pokazati svoje ilustratorsko umeće. Njegov dizajnerski rad, nazvan "I Told You Not to", pre nekoliko dana je prodat na aukciji u Londonu za 42.000 funti ili 60.180 evra, pa je time ovaj mališan poneo titulu najskupljeg novog Fiata 500. Naravno, sve pare dobijene prodajom ovog Fiata idu u dobrotvorne svrhe. Na aukciji će se naći još tri primerka ovog mališe, koje će oslikati Tracey Emin; jedan već krajem ove godine, a preostala dva tokom 2008. Inače, prodaja standardnog Fiata 500 (sa tri motora i tri paketa opreme) u Velikoj Britaniji počinje u januaru naredne godine.



Reklama



Koliko kilometara može preći prosečan vozač u Nissanu Qashqai dCi sa jednim punjenjem njegovog rezervoara ? Odgovor na to pitanje je potražilo sedam test vozača iz Nissanovog evropskog tehničkog centra (NTCE) u Velikoj Britaniji. Na put sa potpuno serijskim Qashqaijem dizel (dakle bez ikakvih naknadnih modifikacija) su krenuli 25. septembra u šest ujutru, i to od krajnjeg jugozapada Engleske (Land´s End) do severa Škotske (John o´Groat´s). Posle pređenih 867 milja ili 1387 kilometara na odredište su stigli narednog dana u 17:30h, a da nijednom nisu morali da stanu da bi napunili rezervoar. Dakle, od juga do severa Velike Britanije sa samo jednim rezervoarom i prosečnom potrošnjom od jedva 4,2 litra dizela na 100 km. Što je najlepše, kada su stigli do cilja, u rezervoaru je ostalo još sedam litara goriva, što bi bilo dovoljno za dodatnih 110 milja ili 176 kilometara, pa je tako autonomija ovog Qashqaija 1,5 dCi sa jednim rezervoarom skoro neverovatnih 977 milja ili 1563 km !!    




Holandska policija je protekle nedelje dobila novo oružje u borbi protiv kriminalaca, a to je BMW M3 Coupe sa kojim hvatanje loših momaka više ne predstavlja problem. Ipak, BMW M3 Coupe u policijskoj uniformi se ne razlikuje od standardnog verzije ovog modela pa njegov 4,0 litarski V8 motor i dalje razvija 307kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta. To je dovoljno da se iz mirovanja do 100 km/h ubrza za samo 4,8 sekundi i elektronski ograničenih 250 km/h. Lepo, ali šta ako loši momci takođe voze BMW M3 ili neku njegovu tjuniranu varijantu ?  



Ovo valjda može samo u Americi... Pre nekoliko dana, klinca starog samo 10 godina (!) koji je ukrao školski autobus, jurili su policajci iz tri okruga, četiri grada pa čak i državna policija američke države Arkanzas. Policajci su dobili prijavu da je školski autobus ukraden i dali se u poteru za nepoznatim počiniocem. Što je najlepše (ili najgore, kako se uzme) klinac je sve policijske prepreke i zamke na putu prema gradu Little Rock u maniru iskusnog "majstora" uspešno izbegao. Nakon potere duge 70 kilometara, policija je konačno ipak uspela da zaustavi autobus i tek tada su zapanjeno konstantovali da se za volanom nalazi desetogodišnji klinac. Prema snimku CNN-a, dečaku su odmah stavljene lisice na ruke (valjda da ne bio pao u iskušenje da "mazne" i neko od policijskih patrolnih vozila), a potom je predat roditeljima.




Američka televizijska mreža NBC planira da već sledeće jeseni ponovo vrati na male ekrane akcionu TV seriju Knight Rider, koja se u originalu emitovala tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sem po Davidu Hasselhoffu, koji je glumio bivšeg policajca Michael Knighta, serija je ostala upamćena pre svega (mnogi će reći i isključivo) zbog specijalno pripremljenog automobila, tačnije Pontiaca Firebird Trans-Am, nazvanog K.I.T.T. (skraćeno od Knight Industries Two Thousand). NBC planira da prvo snimi dvosatni tzv. pilot TV film, a od njegovog uspeha zavisi da li ćemo već sledeće jeseni gledati i novi TV serijal Knight Ridera. U ovom trenutku još nije odlučeno koji automobil će zameniti Pontiac Firebird Trans-Am u ulozi K.I.T.T.-a., a što se tiče Davida Hasselhoffa, nema nikakvih indicija da li će biti deo novog serijala Knight Ridera.



Trend oživljavanja automobilskih legendi se nastavlja. Naime, posle Volkswagenove nove Bube, BMW-ovog novog Minija, pa Fiata 500 i najave da i Citroen radi na Spačeku za 21. vek, sada stiže vest da je u pripremi i reinkarnacija već odavno legendarnog Trabanta ! Čitava priča se vrti oko firme Herpa (poznata po proizvodnji kolekcionarskih modela Trabanta u razmeri 1 : 87), koja je vlasnik prava na proizvodnju ovog automobila, a da bi upoznali javnost (i naravno čuli reakcije i privukli investitore), pomenuta kompanija planira da maketu novog Trabanta (u razmeri 1:10) izloži već na predstojećem domaćem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Pokretanje projekta oživljavanja Trabanta baš sada nije nimalo slučajno, jer ovaj automobil ove godine slavi tačno 50 godina početka proizvodnje (kao i pomenuti Fiat 500 uostalom). Nezvanično se pominje da bi kao osnova za novi Trabant ("New Trabi") mogla da posluži Škoda Fabia, odnosno novi Volkswagen Polo za 2008. godinu (VW-ova platforma PQ25), pa čak i Dacia, dok bi se karoserija pravila od čelika, a ne više od plastike. Pominje se i osnovna cena od oko 15.000 evra, koliko bi "New Trabi" mogao da košta. Iako bi novi Trabant trebao da dobije dodatni par vrata, prepoznatljiv oblik starog modela je skoro u celosti očuvan, odnosno karakteristični detalji poput velike prednje maske, prednjih farova, haube, blatobrana, oblika krova i vertikalnih zadnjih svetala, su i dalje tu i nedvosmisleno asociraju na originalni Trabant (mada je krov bele boje na maketi ovog Trabanta u stvari Minijev detalj).




Audi je za decu dobrostojećih roditelja pripremio novu igračku-autentičnu repliku nekadašnjeg trkačkog automobila Auto Union Type C (iz tridesetih godina prošlog veka) u razmeri 1:2 i sa pogonom na pedale. Ova "igračka" (namerno su stavljeni navodnici jer će koštati 9700 evra!) je namenjena (srećnoj) deci visine do 135 cm, a napravljena je od 900 delova. I to delova koji se koriste u proizvodnji pravih automobila. Tu su npr. karoserija od aluminijumskih panela, hidraulične disk kočnice, sedišta i volan od kože (ista koža kao i na pravom Audiju TT), s tim što se volan može jednostavno skinuti (kao na pravom Auto Unionu Type C) i na taj način olakšati ulazak i izlazak iz ovog "automobila". Audi će ponuditi limitiranu seriju od 999 primeraka ove replike, koja će moći da se kupi kroz Audijevu zvaničnu prodajnu mrežu.



Izvor : www.blic.co.yu

Novosađanin Nemanja Laličić (23) dizajnirao je dosad najveći sportski kupe na svetu, koji je svečano predstavljen na proteklom Ženevskom salonu. Automobil nazvan „stola falkon“ (Stola Phalcon) rađen je po porudžbini šeika od Dubaija, koji ga je platio 1,5 miliona evra. „Falkon“, inače, ima slične performanse kao „majbah ekselero“ i koristi njegovu platformu. Dugačak je 5,78 metara i težak skoro tri tone, sa prerađenim „mercedesovim“ motorom (6,3 litarski V12 sa 750 konja i 1360Nm obrtnog momenta). U firmi „Stola“ planiraju da proizvedu najviše 25 primeraka ovog luksuznog automobila namenjenog bogatim klijentima. Nemanja Laličić je jedan od najperspektivnijih domaćih dizajnera, koji je u žižu domaće javnosti dospeo kada je osvojio sedmo mesto na ovogodišnjem „Pežoovom“ konkursu za dizajn. U izjavi za „Blic nedelje“ on otkriva kako ga je renomirana italijanska firma „Stola“ angažovala za rad na „falkonu“.
- Još tokom studija u Italiji, dok smo moj prijatelj Mateo Kržanovski i ja radili na projektu automobila koji smo kasnije modifikovali za „Pežoov“ konkurs, jedan od konsultanata „Stole“ zainteresovao se za naše radove. Posle nekog vremena kontaktirao je s nama, objasnio je da šeik od Dubaija želi da mu se napravi personalizovani automobil i zatražio je da uradimo skice i idejne radove. Šeiku su se skice dopale, pa su nas u „Stoli“ uposlili da dizajniramo ovaj automobil - priča Nemanja, i dodaje da je šeik želeo da kupe ima oblik sokola (odatle i naziv automobila).
Pošto je „falkon“ trebalo da bude predstavljen na Ženevskom salonu, Nemanja i Mateo imali su samo mesec dana da završe projekat. Zbog izuzetno kratkog roka, u „Stoli“ su ih postavili za odgovorne dizajnere i stavili im na raspolaganje čitav tim ljudi. Nemanja kaže da mu nije bilo lako da se snađe u ulozi rukovodioca jer nikada nije izdavao naređenja, ali da su ljudi s kojima je radio bili strpljivi, čak i kada je, zbog neiskustva, pravio greške.

- Ipak sam zadovoljan rezultatom. Starije kolege su nam čestitale što smo posao odradili u tako kratkom roku, a dobili smo i sjajne kritike u Ženevi. Pohvalili su nas i šefovi dizajna „Fijata“ i BMW-a, što je velika čast. Nedavno je počela proizvodnja prvih primeraka. Unutrašnjost je urađena vrlo luksuzno, sa kožom, krznom, kristalima... Kod drugih primeraka moći će da se menja logo, da se drugačije urade farovi, felne - kaže Nemanja, koji je na Ženevskom salonu predstavio i svoj magistarski rad, prototip automobila budućnosti BE - ON.
Podsećamo, Laličić nije uspeo da upiše Akademiju likovnih umetnosti u Novom Sadu, zbog čega je studirao u Italiji. Jedno vreme radio je u „Hondinom“ studiju u Milanu, ali je nedavno napustio ovu firmu. Sada je frilenser. Inače, Nemanja Laličić planira da u septembru, u Novom Sadu, otvori vlastiti studio za dizajn. Kako nam je rekao, uveren je da na domaćem tržištu postoji velika potreba za profesionalcima koji se razumeju u ovaj posao. Njegova firma baviće se uštedama pri dizajnu u transportu, ali i kompletnim dizajnom raznih drugih proizvoda.



Citroenovi modeli kao što su Xsara Picasso i C4 Picasso su nam dobro poznati već od ranije, a sada se pojavio još jedan Citroen, koji u svom nazivu takođe nosi ime Picasso ali koji ne stiže iz francuske fabrike. Naime, engleski mehaničar Andy Saunders (44) je za šest meseci rada pretvorio običan Citroen 2CV (Spaček) u pravo malo umetničko delo, inspirisano Picassovim portretom Dore Maar. Ovako prepravljen automobil Saunders može voziti samo danju i to zbog neobičnog rasporeda svetala i žmigavaca, koji su smešteni sa leve strane ovog Spačeka. Bez obzira na neobičan izgled ove kreacije, Saunders napominje da Spaček Picasso i dalje može postići maksimalnu brzinu od 110 km/h. Ako vam se ovo sviđa, niste jedini, a ako vam nije nimalo simpatično, ni tu niste usamljeni. Jednostavno, kao i dela slavnog Picassa, i ovaj rad izaziva potpuno različite reakcije- ili vam se dopada ili ne. Šta će biti sa ovim unikatnim Spačekom, još nije poznato mada Saunders čak razmišlja o prodaji galeriji Tate ili Centru Pompidou.




U pravoj poplavi raznih izbora za naj, naj automobil svega i svačega, pažnju privlači i najnovija tzv. Top 10 lista najpatriotskijih američkih automobila (Top 10 Most Patriotic Vehicles), koju je objavio američki ForbesAutos. Naravo, lista nije objavljena slučajno baš sada. Naime, za neki dan, tačnije 4. jula, Amerikanci će proslaviti svoj Dan nezavisnosti, pa je pomenuti sajt sastavio ovu listu na kojoj se nalaze automobili, koji Amerikance "čine ponosnim sa svojom Made in America oznakom". Automobili na listi su rangirani prema tome koji ima najviši procenat delova, proizvedenih u SAD-u. Evo kako izgleda ta lista :

1. Mercury Montego (na slici) 2. Pontiac G6 Coupe 3. Chevrolet Malibu Maxx 4. Ford Freestyle 5. Chevrolet Corvette Convertible 6. Chevrolet Corvette Z06 7. Lincoln MKX 8. Saturn Aura Green Line 9. Cadillac STS 10. Lincoln Mark LT



Zbog naslova bi mogli da pomislite da svaki automobil na ovoj listi košta preko 100.000 dolara i da zbog toga nikada nećete biti u prilici da kod žena izazovete onaj "vau" efekat vozeći se u nekom super automobilu ali sledi iznenađenje. Naime, uopšte nije potrebno da potrošite preko 100.000 dolara pa čak ni 30.000 da bi postali magnet za ženske oči. Kako navodi ForbesAuto, žene obožavaju i Toyotu Prius i Dodge Magnum SRT8, koji koštaju samo 23.000 odnosno 38.000 dolara. Prva dva mesta na ovoj Top 10 listi automobila na koje se žene najviše pale, ipak osvajaju automobili vredni preko 100.000 dolara ali je ipak utešno da i sa jeftinijim prevoznim sredstvom možete da privućete pažnju lepšeg pola (zlobnici bi rekli da sa atraktivnim autom uvek možete da kompenzujete neke svoje nedostatke). Uglavnom evo liste tih 10 automobila : 1. Aston Martin DB9 (na slici a košta 162.050 dolara), 2. Bentley Continenatal GT (169.990), 3. Cadillac Escalade (55.570), 4. Dodge Magnum SRT8 (38.345), 5. Ferrari 612 Scaglietti (260.969), 6. Lamborghini Gallardo (178.550), 7. Mercedes SL65 AMG (186.000), 8. Porsche 911 Turbo Coupe (122.900), 9. Range Rover Sport (71.250) i 10. mesto za Toyotu Prius, koja u SAD-u košta 23.070 dolara. Šta mislite, kako bi izgleda lista najatraktivnijih automobila, na koje se "tope" žene u našoj zemlji ?



Sledeća vest samo potvrđuje izreku "ima se, može se". Dok se kod nas još utvrđuje konačan izgled novih registarskih tablica (o čemu smo nedavno pisali), u svetu, tačnije u Ujedinjenim Aarapskim Emiratima, postignuta je rekordna cena registarskih tablica. Naime, biznismen Talal Al Khoury je nedavno kupio tablice sa njemu omiljenim brojem 5 i za to zadovoljstvo platio, ni manje ni više, već 5,14 miliona evra ! Do sada najveća suma, koja je isplaćena za neku registrasku tablicu, iznosila je 600.000 evra tako da će se ova kupovina naći u Ginisovoj knjizi rekorda. Što je možda još zanimljivije, Rolls-Royce pomenutog biznismena, koji će ih koristiti, vredi čak 17 puta manje od cifre plaćene za rekordne tablice !



Posle one najduže parade Ferrarijevih automobila na stazi Silverstone, koja će ući u Ginisovu knjigu rekorda, evo još jednog rekorda vezanog za Ferrari ali ovog puta - na vodi ! Naime, na italijanskom jezeru Komo, trkački čamac pokretan V8 motorom iz Ferrarija F430 (naravno uz dorade da bi mogao da se koristi na vodi), postavio je dva nova svetska brzinska rekorda na vodi. Vozio ga je Eugenio Molinari, koji je postigao rekordne prosečne brzine unutar 1000 metara ("leteći kilometar") i to u dve kategorije. U kategoriji čamaca do 1100 kg, Molinari je postigao prosečnu brzinu od 123,3 km/h a u kategoriji do 1450 kg (isti čamac, samo otežan dodatnim tegovima), brzina je iznosila 122 km/h. V8 motor, koji pokreće ovaj čamac, raspolaže sa snagom od 490KS pri 8500 obrt./min. i 465Nm pri 5250 obrt./min. Naravno, ovakva vest još više dobija na značaju kada se zna da italijanska marka ove godine obeležava tačno 60 godina postojanja a i sam Molinari je svoj rekord posvetio toj godišnjici i Ferrarijevom šefu Luki di Montecemolu.  




Vatikan je objavio dokument na 36 strana pod nazivom "Vodič za pastoralnu brigu na putevima", koji praktično sadrži 10 zapovesti za ponašanje vozača u saobraćaju, odnosno teolozi Rimokatoličke crkve u njemu objašnjavaju šta se u saobraćaju sme a šta ne sme, sa moralnog stanovišta. "Ne vozi pod uticajem alkohola, ne prekoračuj brzinu, ne koristi se automobilom kao izrazom snage i premoći i da bi u njemu počinio greh", neke su od karakterističnih novih zapovesti za vozače. U dokumentu se napominje da "automobil može izvući na videlo onu najprimitivniju stranu čoveka što dovodi do prilično ružnih rezultata." Zapovesti se tiču poštovanja pešaka, gubljenja strpljenja za volanom, održavanja automobila u dobrom stanju kao i vulgarne gestikulacije za volanom. Zato se apeluje na "plemenite namere ljudskog duha" a vozači se pozivaju na odgovornost i samokontrolu kao i to da se za volanom ne ponašaju nedolično dok je molitva u vožnji poželjna. Evo kako izgleda tih novih 10 božjih zapovesti za vozače :

1.      Ne ubij

2.      Put neka ti posluži kao sredstvo kretanja među ljudima a ne za ugrožavanje života

3.      Uslužnost i pravednost će ti pomoći da se nosiš sa nepredviđenim događajima

4.      Budi velikodušan i pomozi bližnjem u nevolji, naročito žrtvama nesreće

5.      Automobili ti neće služiti kao izraz snage i premoći, kao ni za činjenje greha

6.      Uveri mlade i ne tako mlade da ne voze kada to nisu u stanju

7.      Pomogni porodicama žrtava nesreća

8.      Zbliži vozače, koji su krivi i njihove žrtve, u prikladno vreme, kako bi mogli doživeti oslobađajuće iskustvo praštanja

9.      Na putu uvek štiti ranjivijeg

10.  Budi odgovoran prema drugima

Inače, sama država Vatikan baš i nema velikih problema na koje se odnosi novi dokumet. Naime, u Vatikanu je registrovano oko 1000 automobila dok je maksimalna brzina ograničena na 30 km/h. Zanimljivo je da je poslednja nesreća unutar Vatikana zabeležena pre 18 meseci a i tada je pričinjena samo manja materijalna šteta.




«Prethodni   1 2 3 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84  Sledeći»
Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs