Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Nemate 200.000, 300.000 ili više evra za neki od modela Ferrari-ja ? Ništa zato. I za takve Ferrari ima rešenje; doduše nećete baš moći da se vozite u Ferrari-ju ali ćete se voziti NA Ferrari-ju. Ali i to je nešto. Naime Ferrari od nedavno nudi 2 modela skija i to "jeftiniju" varijantu Ferrari Race Carve (cena 1541 evro) i skuplji "model" Race Carve GS Ski Limited Edition, koji košta lepih 2333 evra (kao pola Juga). I ovde je ekskluzivnost zagarantovana jer kao i kod Ferrari-jevih automobila u ovim skijama uživaće samo mali broj srećnika. Ne toliko zbog cene već zbog limitiranog broja proizvedenih skija. Serija Race Carve GS Ski Limited Edition je, kao što joj i ime kaže, ograničena i napravljena u samo 149 pari. Svaka je napravljena ručno i svaka ima pločicu sa rednim brojem a skije su napravljene od karbonskih vlakana, grafita, titanijuma, aluminijuma i drveta. Posle ovih materijala da li se još čudite zašto su toliko skupe ?    



Reklama


Najstariji vozač u Velikoj Britaniji (verovatno i na svetu), upravo je proslavio svoj stoti rođendan. I to uz svoj Reliant Robin. Čovek se zove Norman Yeo, a ono što posebno bode oči jeste da pomenuti gospodin nikada nije ni položio vozački ispit za upravljanje automobilom ! Naime još 1952. godine dobio je dozvolu za upravljanje motociklom, a poslednjih 35 godina je vozio Reliant Robin na tri točka, koga se sećamo iz kulte serije Mućke. Yeo nikada nije imao saobraćajnu nesreću a nikada nije  zaradio ni kaznu zbog prebrze vožnje. Inače Yeo je prošle godine dobio dozvolu da može da vozi još 3 godine odnosno do svoje 102. godine.



Četvorostruki svetski rally šampion, Juha Kankkunen oborio je svetski brzinski rekord u vožnji na ledu u Bentley-u Continental GT postigavši 321,65 km/h na smrznutom delu mora na obali Finske. Rekord na istoj lokaciji do sada je držao Bugatti EB110 Supersport. Inače, automobil s kojim je oboren rekord, sličan je standardnom modelu Continetala GT sa pogonom na sva četiri točka, kakvog ima i sam Kankkunen. Kankkunenov tim se pripremao na temperaturi od minus 30 stepeni Celzijusa, a rekord je postavljen na smrznutoj deonicii dugoj 10 kilometara, a oko 50 kilometara severno od Oulua, u zapadnom delu Finske. Ubrzavajući na oko 70 centimetara tankom ledu, Juhi je trebalo gotovo pet kilometara zaleta da dostigne optimalnu brzinu pre nego što je uopšte i počeo svoju ledenu trku.

Izvor : pungas.com



Ljubitelj luksuznih automobila iz Kišioneu Krisa, u rumunskom okrugu Arad, dao je ćerki ime SLK po modelu Mercedesa. Iako su u kancelariji matičara pokušali da ga odgovore od toga, otac je insistirao na tom imenu. Objasnio je da voli automobile i da bi se beba zvala BMW da je muško. "SLK je jedan od najpoznatijih modela Mercedesa. Skup je i prelep", rekao je novopečeni tata. "Da je dečak, nazvao bih ga BMW zato što su to super kola koja mogu brzo da idu".

izvor : blic.co.yu



Na aukciji za simpatični žuti primerak automobila Reliant Robin sa 3 točka iz 1972. godine, koji je "glumio" u seriji Mućke sa, sada već legendarnim, natpisom "Trotters Independent Trading Co., New York-Paris-Peckham", plaćeno je čak 44227 funti (blizu 66.000 evra) što je dva puta više nego što su se nadali organizatori aukcije !



Njujorčani će uskoro moći robotima da prepuste da parkiraju njihovog mezimca u jednu javnu garažu, naravno ako imaju poverenja u to "čudo tehnologije". U SAD vlada veliko interesovanje za garaže u kojima roboti, umesto vlasnika, parkiraju vozila, iako je primena te tehnologije u američkim gradovima u odnosu na druge razvijene delove sveta u velikom zakašnjenju, navodi se na sajtu Si-En-Ena.
Korišćenje robota pri parkiranju pokazalo se kao savršeno van Amerike, dok je zasad jedina takva javna garaža u SAD ispala problematična - desilo se da roboti ispuste vozilo ili da ga, usled tehničkih problema, zarobe. Uprkos tome, nadležni u garaži u njujorškom Čajna taunu računaju da će, kad prorade, uz robote moći da uparkiraju 67 automobila u podrume jedne visešpratnice, koja bi inače mogla da primi samo 24 vozila. Operacija parkiranja izgleda ovako: Kada se vozilo pravilno postavi na odredjenu platformu, vozač ga napušta. Potom platforma, koja je kompjuterski navodjena i slična liftu koji može da ide i bočno, krene u dubinu garaže i transportuje vozilo do praznog parking mesta. Kada se vozač vrati po svoja kola "sistem" krene po njih. Pošto uparkira više automobila na malom prostoru, robot mora da ispomera njih nekoliko kako bi došao do onog automobila koji treba da isparkira. Sve te kalkulacije su proračunate softverom garaže. Vozila se uvek slažu prednjim delom prema izlazu, tako da nema potrebe za vožnju u rikverc. Dve platforme u Čajna taun garaži biće opremeljene laserima i radarskim senzorima da mogu da "osete" kada su automobili preveliki i prate pokrete unutar njih kako bi se ustanovilo da li su ih putnici napustili.
U takvim garažama ne postoji ljudski nadzor, ali će zato službenik uvek biti tu da naplati parkiranje i objasni sistem začudjenim korisnicima.
U SAD zasad postoji samo jedna takva garaža. Ona ima 314 mesta i nalazi se preko puta reke Hadson u Hobokenu, u Nju Džersiju.

izvor borba.co.yu



Sredinom 2006. godine, 4 entuzijasta krenula su na put izdržljivosti testirajući sebe, a pre svega vozila. Radi se o četvorici mladića iz kineskog grada Nanjing, koji su vozeči četiri Great Wall Hover-a prešli na desetine hiljada kilometara po bespućima Azije i Afrike, te se preko Evrope i Rusije vratili nazad u Kinu. Slogan pod kojim su vozili je glasio: Mi smo iz Kine i vozimo kineska vozila. Za 70 dana prešli su preko 40.000 kilometara i prošli kroz 40 zemalja. Test je uspešno završen i nedavno su se vratili u centralu Great Wall Motorsa u Baoding. "Do sada smo sličan test uradili vozeči se po obe Amerike. Ovaj put smo odabrali domaće, kinesko vozilo. Uverili smo se da je Hover ne samo lepo dizajnirano vozilo, već i vrlo izdržljivo. Sve izazove smo prošli bez i najmanjeg problema." izjavio je jedan od vozača. Sličan test sa Great Wall Motors vozilima se planira uskoro od strane jedne evropske ekipe vozača. Great Wall Motors je najveći proizvođač terenskih vozila u Kini sa godišnjom proizvodnjom od 400.000 automobila. Vozila se proizvode u modernim robotizovanim pogonima prema najnovijim standardima, koristeći komponente poznatihh svetskih dobavljača. Pored širokog asortimana terenskih vozila, GWM od ove godine priprema i program putničkih vozila.

Izvor : auto.ba



Reklama


 

 

Mnogi prodavci automobila bi želeli ovako vernog kupca. Naime Britanac Alger Cooper jedan je od najlojanijih kupaca sa 27. modelom po redu istog proizvođača. U ovom slučaju Škode. Još 1971. godine kupio je Škodu 1100 a od tada pa do danas, Cooper je ostao veran češkom proizvođaču. Kada je vlasnik Škodinog prodajnog centra, u North Devonu u Velikoj Britaniji, saznao da je Cooper voljan da pazari novu Škodu, pozvao ga je na posebnu promociju novog Roomstera i to nekoliko dana pre nego što je taj model predstavljen javnosti. Naravno Cooper je odmah kaparisao jedan Roomster.  
"Nikada ne bih vozio ništa drugo osim Škode. Izuzetno su pouzdane i za 36 godina nikada me nisu izneverile" rekao je zaljubljenik u češke automobile.

 



Severnokorejski "voljeni vođa" Kim Jong-Il, naredio je konfiskaciju svih japanskih automobila u toj komunističkoj zemlji, nakon što ga je jedan japanski auto blokirao u saobaraćaju u trenutku kada se uputio da oda počast balsamovanom telu svog oca, osnivaču DNR Koreje Kim Il-Sungu ! Kad si diktator, može se ! Ipak koliko god ovaj potez pomenutog diktatora izgledao bizaran, stvarni povod "pogromu" japanskih automobilia leži u činjenici da je Japan jedna od zemalja koji su uvele sankcije Severnoj Koreji zbog nuklearnog programa te zemlje. Dakle ovo se može shvatiti i kao politička poruka Japanu i ostalim zemljama, protivnicima Severnokorejskog nukleranog naoružanja. Ipak analitičari procenjuju da iskorenjivanje japanskih automobila sa ulica i gradova u Severnoj Koreji uopšte neće ići lako jer oni predstavljaju ogromnu većinu vozila u toj zemlji. A Kim Jong Il ne mora da se brine za svoje automobile. Njega njegova uredba ne "kači", pošto vozi BMW i Mercedes i slična vozila. 



Povodom dana zaljubljenih, u Kini je napravljena VW Buba od čokolade ! Naime kako prenosi China News, na dan Sv. Valentina, u jednom supermarketu u gradu Qingdao, izložena je prava VW Buba prekrivena sa 200 kg čokolade. Dakle ipak se ne radi o potpuno čokoladnoj Bubi već o pravom autu koji je prvo prekriven plastičnom folijom a kasnije je dodata čokolada i još nekoliko šarenih dekoracija po "karoseriji" automobila. Ljudi iz tog supermarketa baš znaju kako da privuku mušterije !



Na licitaciji u Beverly Hillsu, na kojoj je sakupljan novac za fondaciju "AIDS Foundation" koju vodi Elton John, za 500.000 dolara prodat je Lamborghini Murcielago LP640 Roadster Versace Edition koji je "doterala" Donatella Versace. Versace Edition se od ostalih Murcielaga razlikuje po Hermera aluminijumskim tockovima u crnoj boji u kojoj je i ceo automobil. U kabini se, osim karbonskih dodataka, nalazi i instrument tabla sva u kozi. Na pomenutoj licitaciji su, pored Elton Johna, ucestvovali i Sharon Stone, Demi Moore, Cindy Crawford, Naomi Campbell, Prince, Marc Anthony, Ashton Kutcher i Drew Barrymore. 



Audi organizuje nagradnu igru u saradnji sa americkom svemirskom agencijom NASA i firmom Space Adventurer a glavna nagrada je let u svemir ! Naime onaj srecnik koji da najbolji odgovor na pitanje koji je najbolji covekov izum i zasto, kao nagradu dobija let u svemir na visinu od 62 milje odnosno 100 km pri cemu ce srecni dobitnik leteti brzinom dva put brze od zvuka i doziveti beztezinsko stanje. Vise o tome na sajtu : www.winatriptospace.co.uk. Nazalost ova nagradna igra vazi samo za stanovnike Velike Britanije. Zanimljivo je pri svemu tome da je NASA u svojoj istoriji prijavila 6509 patenata a Audi cak i vise; svih 9621.



I Ukrajinci imaju svoj Hummer. Zove se VEPR Commander ( nije bas originalno i ako ikada izadje izvan granica Ukrajine imace problema sa Jeepom ) a kako izgleda vidite na slikama; mocno, agresivno, robusno pa i ruzno ali svrha ovakvih vozila ionako nije pobeda na konkursima za lepotu. U Evropi bi osim toga imao problema i sa homologacijom za bull-bar na prednjem kraju. Grdosiju od 3 tone pokrece 4,0 litarski turbodizel motor sa 136KS a moze prevesti 15 osoba (!) pa vise lici na crossover MPV vozilo nego na klasicni terenac. Cena za potpuno opremljen model iznosi oko 70000 dolara. 



Seat i Shakira su udruzili snage da prikupe sredstva za humanitarnu fondaciju ove pevacice ( Fundacion Pies Descalzos-bosonoga ) koja prikuplja novac za decu u Kolumbiji. Dosad se ova fondacija procula po izgradnji skola u ovoj zemlji Juzne Amerike. Kako je Seat glavni sponzor Shakirine evropske turneje, tako je zajedno sa ovom pevacicom napravljen poseban unikatni Seat Leon Cupra Pies Descalzos ( na spanskom "bosonogi" ) edition. Zato i ne treba da cudi logo u obliku bose noge na registraciji ovog automobila kao i logo istog oblika na zadnjim vratima kao zastitni znak posebnosti ovog Leona. Tokom pomenute Shakirine evropske turneje fanovi ce moci da doniraju sredstva njenoj fondaciji putem SMS poruka ili kreditnim karticama preko posebnog website-a a 15. maja jedan od srecnih donatora osvojice ovaj unikatni Seat Leon Cupra koji se izdvaja pre svega po ljubicastoj boji karoserije, crnim tockovima i retrovizorima, delovima unutrasnjosti u pomenutoj ljubicastoj boji, dvobojnim sedistima i naravno posebnim logom Pies Descalzos. Naravno prilikom promocije ove saradnje sa Shakirom u Berlinu i Seat je castio Shakirinu fondaciju sa cekom upravo u vrednosti jednog Leona Cupra. 



Ova vest ce zanimati nase potencijalne kupce kineskog Geely-a ciji smo supertest preneli iz casopisa Turbo gde je, jednostavno receno, podbacio. U tom tekstu je pomenuto da je Geely CK prosao (!) i to uspesno neke od crash testova za proveru bezbednosti putnika a evo sada informacije i slike ( sa kineskog sajta acspy.com ) o jednom od takvih domacih, kineskih testova. Naime kineski C NCAP ( centar za istrazivanje i tehnologiju ) je nadavno sproveo crash test Geely-a CK u prisustvu novinara ali za razliku od evropskog  Euro NCAP testiranja gde se bezbednost automobila proverava udarom istog u prepreku sa 64 km/h, Kinezi to rade sa 50 km/h. Da ne okolisamo, Geely CK je uspesno prosao taj kineski crash test po kineskim standardima, mada sa manjom deformacijom B stuba. Ono sto upada u oci jeste pravilan rad tj. otvaranje oba frontalna vazdusna jastuka prilikom udara Geely-a CK u prepreku za razliku od terenca kompanije Landwind koji je katastrofalno prosao na crash testu. Prilikom udara kod Landwinda zbog skretanja volana ustranu, vazdusni jastuk, iako se aktivirao, uopste nije mogao da vrsi svoju funkciju. Taj test jednog kineskog automobila je najpoznatiji evropskoj javnosti ( zbog toga ga ovde i pominjemo ) i sve kineske marke sada rade na tome da obezbede evropski sertifikat o bezbednosti svojih vozila da bi mogle da uopste prodaju automobile u Evropi. Kako ce ( i kada ) Geely CK proci na EuroNCAP crash testu ostaje da se vidi.  



Za lansiranje novog Scuda Fiat je izbrao privlacan televizijski spot, koji je izradila agencija Leo Burnett. Sampion Formule 1, koji se upravo povukao sa trkackih staza, se u njemu kao pita sta ce da radi kao penzioner : radice naravno kao i dosad samo ce zameniti automobil. I to je poruka novog Scuda. Michael Schumacher u spotu veoma opusteno predstavlja novi Scudo, a primetno je koliko se prirodno prihvata zadataka razlicitih profesija. Fiat ovom reklamom zeli da posalje poruku da onaj ko je svakodnevno poslom vezan za automobil, zna da ceni udobnost i okretnost pravog automobila sto su sve karakteristike novog Fiatovog komercijalnog vozila.



Pisali smo vec o bugarskom superautomobilu Wildcat, koga treba da proizvede firma I2B a sada ta ista firma sprema novi projekat-gradski hibridni auto Reus. Kao i Wildcat i Reus postoji za sada samo na crtezima i u planovima a njegova proizvodnja zavisi od toga da li ce se naci investitori ili ne. Sam Reus je dakle mali gradski dvosed, dimenzija DxSxV : 3500mm x 1800mm x 1000mm sto ga cini idealnim za gradsku voznju i krace izlete van grada. Svojim dimenzijama, centralnom smestenim motorom (!), malom masom i niskim tezistem, Reus omogucuje lako manevrisanje uz primerenu stabilnost u krivinama. Posebna paznja pri oblikovanju je posvecena aerodinamici zbog nize potrosnje i vece maksimalne brzine. Bugari su predvideli da auto bude hibrid i to kombinacija elektromotora i malog 4-cilindricnog (bio)dizela. Podaci o snazi motora nisu poznati kao ni mnogi drugi detalji a najveca je nepoznanica ustvari da li ce se ikada Reus pojaviti na ulicama gradova za koje je planiran.   



Ovo je zaista zanimljiva vest. U zemlji gde prosecna plata iznosi 500KM (250 eura) tokom ove godine je prodato ni manje ni vise vec svih 53 Porschea. Najvise je bio popularan model 911, za razliku od nase zemje gde je Cayenne na vrhu prodaje. U BiH sa 4 miliona stanovnika nasao se i kupac za 356000 maraka vredan Cayenne Turbo koga onaj prosecni stanovnik BiH sa pocetka teksta moze videti u svome vlasnistvu ako stedi punih 60 godina (!) naravno ako pri tome nista da jede i ne trosi tokom tih dugih godina ! Zasto pominjem broj stanovnika ? Zato sto nasa zemlja ima nesto preko 10 miliona istih sa priblizno istim primanjima, a samo 20 prodatih Porschea tokom 11 meseci ove godine.Prosle godine prodaja ( doduse u formi SCG ) je bila slicna; prodato je 25 Porschea. Po ovome ispada da je Bosna za nas vec stvarno postala Zapad, bar sto se tice prodaje Porschea !



Dva dogadjaja su se bas lepo poklopila. Upravo je prestala proizvodnja prilicno neuspesnog  Stila, predstavljenog jos pocetkom 2001. godine sa ciljem da zameni dvojac Bravo/Brava, a juce je Fiat lansirao novi blog na internetu :  http://www.quellichebravo.it, kojim najavljuje naslednika Stila sa novim/starim imenom Bravo sa nadom bolje prodaje novog modela. Na ovaj origanalni nacin mozete po prvi put videti skice, crteze, procitati anegdote ljudi koji su dizajnirali, razvijali i napravili novi Bravo, recju Fiat po prvi put otvara svoja vrata na ovaj nacin svojim fanovima i onima koje se interesuju za Bravo. Sajt, koji se namerno pojavio bas na vreme pred zvanicnu prezentaciju Bravo-a 29. janura naredne godine, osim slika i crteza, sadrzace i intervjue, video priloge o projektu i ljudima, koji su stavarali Bravo proteklih 18 meseci sa opcijom da posetioci iznesu svoje misljenje i komentare.



To veoma ocigledno porucuje nova reklamna kampanja Fiata koja najavljuje novi mali auto retro dizajna za 15. septembar naredne godine. Zvanicna prezentacija ce se odrzati na salonu u Frankfurtu a do tada ce se upravo pokrenuta kampanja Baby boom brinuti da saznamo apsolutno sve detalje o novom autu i one najsitnije i najnebitnije i to o automobilu koji jos i ne postoji ! Ali posto je reklama pola obavljenog posla i zato sto se slike gotovog modela pojavile u javnosti pre vremena i bez volje Fiata, italijani su pozurili da i pre pocetka prodaje ubede potecijalne kupce da bez novog modnog detalja kao sto je buduci Fiat 500, jednostavno vise nece moci da zive. Kao sto smo vec pisali u "500" ce se ugradivati, bar u pocetku Pandini benzinski motori sa 54 i 60 KS kao i mali 1,3 litarski turbodizel. Kasnije se planira 1,4 16v sa 100KS a tokom 2008. i Abarth sportska varijanta sa 150KS. Jos se pominje i ugradnja 2 cilindricnih masina sa turbo punjacem u 2 verzije sa 90 odnosno 110KS. Tokom 2009. ocekuje se i simpaticna kabrio varijanta sa samo 2 sedista. Usput cena za osnovnu verziju ne bi trebalo da predje 7500 eura.




«Prethodni   1 2 3 ... 80 81 82 83 84 85 86  Sledeći»
Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs